א. בינבה לשלטון
'היי בינבה' לא היתה סדרה
טובה. רחוק מכך: הסיפורים
היו דביליים, האנימציה היתה
עלובה והדיבוב היה, אתם
יודעים, שפרירה זכאי. ובכל
זאת הזכרת שמה של המכונית הצהובה גורם תמיד לאנחות נוסטלגיה, שירה אדירה של שיר הפתיחה וויכוחים אינסופיים על מהות האות השלישית בשמה – כי זה מה שראינו, כשהיינו צעירים וחסרי חוש ביקורת, ו"הנוסטלגיה מעוורת גם את עיניו של הצופה הותיק ביותר" כפי שאמר הפתגם הסיני, ואם לא אמר – היה צריך להגיד.
האמריקאים, משום מה, אף פעם לא הכירו בגדולתה של 'היי בינבה', אבל כתחליף היה להם את 'סקובי דו', שגם היא סדרה די מטומטמת ומונפשת ברישול. אבל מה – נוסטלגיה. עובדה שגרסת הסרט שיצאה השבוע בארה"ב הצליחה להשיג סכום ענק למדי: 56 מיליון בסוף השבוע הראשון על המסכים, למרות הסכמה רחבה שמדובר בסרט לא-משהו עד גרוע.
פרדי פרינז ג'וניור, כוכב סרטי התיכון, משחק את פרד; באפי, הידועה בכינויה שרה מישל גלר, את דפני; ומתיו לילארד, המוכר בעיקר כסטו מ'צעקה' הראשון, מגלם את שאגי, ועל פי הביקורות – עושה את העבודה המוצלחת ביותר בצוות בגילום דמותו המצוירת. סקובי דו עצמו – הכלב החבר'מן ביותר מאז דובי הדוברמן – הוא, כמובן, יציר אנימציה ממוחשבת. 'סקובי דו' הוא כרגע הסרט השלישי הגדול ביותר של הקיץ, אחרי 'ספיידרמן' ו'מתקפת המשובטים', ולמרות שבשבוע הבא אפשר להניח שנראה אותו נופל בחדות, הוא מוכיח שוב את היעילות שבהפקת סרטים על פי דמויות מוכרות, גם אם חוץ מהנוסטלגיה אין בהם כלום. מתישהו גם תעשיית הקולנוע בארץ תלמד את זה, ואתם יכולים לצפות לסרט באורך מלא על קורותיה של בינבה. את סקובי נראה בארץ ב-18.7 , אם מאוד נרצה.
ב. מאט ובן לנצח
בן אפלק ומאט דיימון פרצו לתודעה כצמד, ב'סיפורו של וויל האנטינג' ו'דוגמה' למשל, ומאז ועד היום לא נפרדו. כלומר, הם נפרדו ועוד איך, והתחילו לעשות איש איש את סרטיו הוא, אבל אפילו בנפרד, הם ממשיכים להתקל זה בזה במקומות בלתי צפויים. למשל, שבועיים בלבד אחרי ש'The Sum of All Fears', סרטו הראשון של בן אפלק על תקן כוכב אקשן, יצא לאקרנים וזכה להצלחה מכובדת, מגיע מאט דיימון עם הסרט הראשון שלו על תקן כוכב אקשן,
'The Bourne Identity' ומשיג סכום דומה מאוד למה שעשה סרטו של בן. ב'זהות בורן' ('זהות שאולה' היה יכול להיות תרגום הולם, אלא שהוא כבר הובטח לסרט 'High Crimes') משחק מאט אדם שמתעורר על חופי צרפת ללא זיכרון ועם הרבה סוכנים חשאיים שמנסים להרוג אותו, מסיבה לא ידועה, ומנסה לגלות, אגב מרדפים ויריות, מי הוא בעצם, ולמה.
'בורן' קיבל את הביקורות הטובות ביותר מבין הסרטים החדשים השבוע, והשיג 27.5 מיליון דולר בקופות, מה ששריין לו את המקום השני המכובד. כיוון שהסרט הופק בתקציב צנוע (יחסית לסרט אקשן, כלומר), הפתיחה הטובה שלו כמעט ומבטיחה את הפקת סרט ההמשך – דיימון ובמאי הסרט, דאג לימן ('גו') בונים על הסרט כעל תחילתה של טרילוגיה. ואם דיימון לא יהיה זמין, תמיד אפשר להשתמש באפלק.
ג. השאגה האחרונה
'Windtalkers' ('רוחות מלחמה', אולי), האחרון בשרשרת סרטי המלחמה הארוכה שתקפה אותנו בשנתיים האחרונות, הוא לא סרט צנוע בכלל – הפקתו עלתה מעל 100 מיליון דולר, וזאת בעיה קשה, כאשר הסרט לא הצליח להשיג יותר מ-15 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון (מקום שלישי). במקרה הטוב, הכנסות הסרט יכסו חצי מעלותו. במקרה הרע, הרבה פחות. וזאת בעיה.
זאת בעיה לניקולס קייג', שאותו כבר מזמן לא ראינו בסרט-להיט, וכוכבו הולך ודועך; זאת בעיה לבמאי האקשן המהולל ג'ון וו, שמאז שהגיע לארה"ב לפני עשר שנים הצליח להרים רק סרט אחד מוצלח באמת ('עימות חזיתי'), ועם צאת הסרט הנוכחי הכריז על פרישתו מבימוי אקשן; אבל יותר מכל, כך נראה, זאת בעיה של MGM.
זה ש-MGM, אלה עם האריה בלוגו, בצרות, זה ידוע לא מהיום. החברה שהיתה פעם אחת מהשולטות הלא מעורערות בהוליווד הצטמצמה לכדי אולפן שולי, שעומד בצילם של אולפנים צעירים כמו דרימוורקס או ניו-ליין. כבר כמה שנים נראה שמשהו ב-MGM לא דופק כמו שצריך – נראה שהם מפיקים יותר כשלונות מאשר כל אולפן אחר. אבל מאז תחילת השנה זה כבר נראה כמו קללה אמיתית: כל מה ש-MGM נוגעים בו, הופך לקש. 'Windtalkers' הוא הסרט הרביעי שהחברה מוציאה השנה – קדמו לו 'רולרבול', 'בחירתו של הארט' ו'Deuces Wild'. שני הראשונים הם כשלונות מסחריים יקרים מאוד, השלישי סתם כשלון. תוסיפו לזה את הביצועים המאכזבים של ‘Windtalkers’ ותקבלו אריה זקן וחולה בלי כסף אפילו לטיפול שיניים.
ל-MGM יש עוד קלף אחד בטוח בשרוול, וקוראים לו ג'יימס בונד. יהיה מה שיהיה, ברור שסרט ג'יימס בונד החדש שיצא בסוף השנה יעשה כסף, כמו כל סרט ג'יימס בונד אחר. אבל סדרת סרטים אחת, מצליחה ככל שתהיה, לא יכולה להחזיק בחיים אולפן שלם. לפי מצב הדברים כרגע, עדיף ל-MGM לשנות את שמם ל'007 הפקות' ולהפסיק לגמרי להפיק סרטים שבהם לא מופיע המשפט "מנוער, לא מעורבב".
ד. כל התשובות נכונות
אחרי שבועיים במקום הראשון, ירד 'The Sum of All Fears' למקום הרביעי, אבל קצב הדעיכה שלו איטי ובריא. 'באד קומפני' הכושל הוא הסרט שאיבד הכי הרבה מערכו מאז השבוע שעבר (ג'י, מעניין למה) ונפל למקום השמיני בדרך לסילוק מהיר מהעשירייה. בשבוע השביעי שלו, 'ספיידרמן' ממשיך לצעוד בבטחה לכוון ה-400 מיליון, בעוד שעדיין לא ברור אם 'מתקפת המשובטים' יצליח להגיע ל-300. 'בוגדת' ו'רווק פלוס ילד', עם הגיעם לארץ, עזבו את העשיריה האמריקאית, יחד עם 'נדודי שינה', שלמרות שבחי הביקורת נפל החוצה די מהר.
השבוע הבא יהיה אחד מהמעניינים ביותר של הקיץ הזה (באמריקה, באמריקה. לא פה. אצלנו המפיצים עדיין בתרדמת חורף):
'Minority Report', אקשן-מד"ב-פילוסופיה-שפילברג-קרוז, יוצא במקביל ל'לילו וסטיץ", סרט האנימציה החדש והמבטיח של אולפני דיסני. ועד אז אני בטוח שיעבור עלינו שבוע שלו ונטול אירועים. לילה טוב.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים הערכה מבוססת על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. את המספרים בסוגריים תפסתי לאחרונה מחטטים בקובץ הססמאות שלי. מוזר.
לינקים:
מעניין
אני כבר רואה את הפונציאל,סרט עפ"י Chico and the man .
לכוכב הסרט יהיה שם כמו לכוכב הסדרה בהבדל אחד קטן.
איכסה פיכסה סקובי-דו.
עדיף כבר בינבה.
בעצם, מה אני מדברת, עדיף כבר סרט באורך מלא שיבוסס על שעון המחוגים שהיה מתקתק את השניות עד החדשות, פעם, מזמן, כשהטלוויזיה עוד היתה בשחור-לבן (כן, נכון, יוסף, גם כשהיא היתה בצבע היה כזה עוד כמה זמן). זה לפחות היה מבטיח סרט קצת יותר אינטליגנטי ומרתק.
אם כבר שעון,
אז רק "שעון הפלא"
יכול להיות
שחלק מההצלחה של סקובי דו נובע מהקרנת הטריילר של הארי פוטר וחדר הסודות לפני הסרט.
כל הפחדים כולם - הדמו!
כן, את הסרט עוד אי אפשר לראות כאן, אבל אפשר לשחק בדמו:
http://www.pcgameworld.com/details.php/id/2975/
הידד לשוט-אמ-אפ'ס!
לא קראו לסידרה ''הי בימבה''?...
או שחייתי בשקר במשך ה-18 שנים האחרונות שלי
חיית בשקר.
הויכוח מתחיל פה
כתבה מספר 767
ונגמר בהוכחה חותכת.
מאט דיימון, בן אפלק מה זה משנה.
העיקר שיש להם סרטים חדשים.
אבל תרשו לי תהיה קטנה: מאט דיימון ככוכב אקשן? חשבתי שמאט דיימון ביסס את מעמדו כשחקן דרמות רגיש, לעומת בן אפלק שהולך על סרטי קיץ גדולים כמו פרל הרבור וארמגדון. לא היתה על זה איזו בדיחה בג'יי וסיילנט בוב מכים שנית?
ואיך התפספסה היומית על ג'ניפר לופז ובן אפלק. אני צריכה לקרוא על זה ב"הארץ", שבדרך כלל מפגר בחדשות שלו 3 ימים אחרי היומיות כאן? זה בגלל מהפכת הדן?
כי אני הודעתי על זה
עוד בשנה שעברה.
כתבה מספר 594
(אוקיי, אז לא הזכרתי את לופז).
סליחה, אבל
ג'ניפר לופז היא זו שעושה את כל היומית הזו למשהו ששווה יומית. מה גם שנרמז, שהיא ובן אפלק שלוש נקודות. מה כן זכרת לכתוב שם? שזה סרט ולא חמשיר?
בזמן פרסום היומית הזו
לופז עוד לא היתה מעורבת, לכן היא לא הוזכרה. רבים כאן חושבים שג'יי-לו לא שווה יומית, אבל קוין סמית כן.
וזה שהיא ובן אפלק מספר נקודות זה או אחר ממש לא מעניין אותי. יומיות אף פעם לא עסקו ברכילות.
מה עם בנדיקס?
מה עם *מה*?!
מתי ספיידר מגיע?
27/7 או 27/6???
חשוב דחוף ומבורק…
27/6.
כלומר בעוד תשעה ימים. ואחריו סוף סוף נפרץ הסכר וכל הסרטים השווים יתחילו לזרום (סוף סוף!).
וו הו!
תגידו, יש איזה מבצע בוואלה לכרטיסים חינם לספיידרמן או משהו כזה? אני ממש רוצה.
כן, יש.
גם ב+5 יש
אח שלי זכה, והוא לא מסכים לקחת אותי. (ואם הייתי זוכרת את המספר, הייתי אומרת.)
שלום
אפשר בבקשה לשאול באיזה תפקיד הוא שיחק ב"צעקה" ?
בהחלט.
רק תגידי למי את מתכוונת, לכל הרוחות.
אני מניח שהיא
התכוונה למת'יו לילארד ששיחק ב'צעקה' את סטיוארט 'סטו' מצ'ר
http://us.imdb.com/Name?Lillard,+Matthew
שזה, אגב, מה שכתוב בדוחקו עצמו
שזה, אגב, מה שכתוב בדוחקו עצמו
נכון, אבל היא כנראה פספסה, קורה.
מצטער, לא מקובל עלי.
את הדוחקו יש לקרוא בעיון רב תוך שימת לב לכל פרט ולהתכונן היטב למבחן ביום שני הבא.
מה, לא?
מוזר...
אני יותר זוכר אותו כ-Cereal Killer מ-Hackers.
הוא גם שיחק
ב"יש לה את זה" עם פרדי ג'וניור, והוא היה שם ברוק והחבר של מלכת הכיתה. כשהוא שיחק בצעקה החשיבו אותו לג'ים קארי הבא, ואני עדיין חושב שהוא באמת ג'ים קארי השני.
נ.ב:
אתם מאמינים שלא נעזרתי בימד"ב?
גם אמא סדרתית.
תמיד שאני רואה את השחקן הזה יש לי פלאשבקים מהסרט "אמא סדרתית". אחלה סרט אגב.
סנונית ראשונה מהפסטיבל
(לא ראיתי שכתבו את זה כבר. אם כן – איתכם הסליחה).
בכל אופן, לוח הזמנים של פסטיבל הקולנוע ה19 בסינימטק ירושלים עדיין לא פורסם (מדברים על השני או השלישי ליולי), אבל סרט הפתיחה שלו יהיה "דבר אליה" של אלמודובר:
http://images.maariv.co.il/cache/cachearchive/18062002/ART307367.html
אם בא לכם להצטופף יחד עם המוני אדם בירושלים, אתם מוזמנים (כי בטח בסוף אף אחד לא יבוא, ו"המוני אדם" יהיו פו ואני).
ואין אור ואני
אפקט שרק לא יהיה שם...
אולי נעשה את זה אצלינו בסלון
חמישה אנשים יוכלו אולי להכנס (אבל מאבטח לא יהיה – אין מקום).
הייתי צריך לשנות את השם. אופס...
פרטים נוספים:
http://www.jff.org.il/html/talktoher_h.htm
שכחתי את אתר הפסטיבל עצמו:
http://www.jff.org.il/
YNET הביאו לי ת'סעיף
לא יודע מי זאת היפעת הזאתי. אבל פעם הבאה שתעשה קצת ריסרצ'.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1955354,00.html
נ.ב.
מה שהיא קשקשה שם על "החברות הכי טובות שיש", כאילו מדינות אחרות לקחו מאיתנו את הרעיון, זה שטויות במיץ (או שהיא תבוא ותגיד בדיוק באיזו מדינה מדובר).
כתבה מפגרת.
אחרי שראיתי שהיא תרגמה Rumble fish ל"דג המריבה" (השם שלו בעברית זה דג קרב, דג קרב סיאמי בשמו המלא, נעים מאד), כתבתי תגובה זועמת והפסקתי לקרוא. אני יודעת שוויינט נוטים להיות לא רציניים, אבל לפעמים יש להם הברקות. לא הפעם.
הכתבה פורסמה במקור
במוסף "שבעה לילות" של ידיעות. אין לי אותו לידי כדי להגיד לך אם גם שם כתוב כך, אך מאחר וסביר להניח שאכן הטעות במקור אני לא רואה סיבה להתרגז דווקא על וואי-נט.
מה זאת אומרת ''הטעות במקור''???
וויינט הם אתר של ידיעות אחרונות. לא שמת לב?
באמת? ואני חשבתי ש-YNET
זה בכלל Yank-meNET.
מה שהתכוונתי זה שנתקלתי בעבר בהבדלים מסוימים בין גרסת הדפוס של כתבות לבין גרסת הרשת שלהן, ושייתכן וזה המקרה גם פה.
ודרך אגב, בדקתי בכתבה שבעיתון ואכן גם שם נכתב "דג המריבה".
נו, אז מה זה אומר לנו?
שכותבת המאמר בורה בענייני תרגום (כי כל מתרגם שמכבד את עצמו היה מזהה את הפוטנציאל למוקש, ובודק את העניין), ובכל זאת כותבת מאמר בענייני תרגום. לא מפתיע, אבל מצער.
אה, וזה גם אומר לנו שהעריכה בוויינט דפוקה, שזה שוב לא מפתיע, או שהם מסתמכים על העריכה בידיעות אחרונות, שגם היא דפוקה, מה שגם הוא לא מפתיע.
כמה הרבה אי-הפתעות בסיפור אחד! ממש מפתיע!
זה כבר מתחיל להיות מציק:
גם ל'סקובי דו' יהיה סרט המשך: http://movies.yahoo.com/news/eo/20020618/102444690000.html
נכון שזו זכותם המלאה להפוך את 'סקובי' מסדרת טלוויזיה לסדרת סרטי קולנוע, אבל באיזשהו מקום זה גורם לקולנוע לאבד את הייחוד שלו כמקום שמציגים בו סרטים באורך מלא. מציק לי לחשוב שעם כל סרטי ההמשך הממוסחרים האלה, קולנוע הופך למקום שבו ניתן לראות פרקים כפולים (או אף ארוכים יותר) של סדרות טלוויזיה, רק על מסך גדול יותר (וגם זה לא תמיד). ממש כמו ללכת לבית קפה במטרה לראות עם כל עם-ישראל את שידורי המונדיאל (ורק לשלם הרבה יותר בשביל משהו שכבר נעשה מהנה פחות).
סטארטרק היו שם קודם.
וגם הפלינסטונס
אבל הם היו ממש גרועים.