נפתח בהודעה קצרה וממצה לראשי האולפנים שם בהוליווד הרחוקה: זה שהפסקנו להתרעם בדו"חקו על האינפלציה ברימייקים דלוחים לסרטי אימה שפג תוקפם, לא אומר שהמנהג הזה הפך לפחות מציק ויותר לגיטימי. כל מה שזה אומר זה שנגמרו לנו הדרכים לנסח את אותו הקיטו?ר. אתם עדיין צריכים להפסיק עם השטות הזו, והתאריך המועדף הוא עדיין לאלתר. אני שמח שהבהרנו את זה.
גם השבוע היה חלש בקופות: שלושה סרטים חדשים לא הצליחו להשאיר רושם מיוחד בקופות, ואף אחד מהם לא השיג יותר מ-10 וקצת מיליון דולר. המקום הראשון של השבוע שייך ל-'הערפל', רימייק לסרט אימה בעל שם זהה. העלילה, כמתבקש מההגדרה, ספק קאמפית ספק מפגרת: חבורת יורדי-ים פוגשת את הקרקעית בעקבות מזימה זדונית של כמה ממייסדי עיירה בצפון קליפורניה. מאה שנה לאחר מכן, קמים חברי הספינה לחיים וחודרים לעיירה. מלווים בערפל מסתורי, הם יחסלו את כל מי שיעמוד בדרך להגשמת מטרתם: לחסל. עם הקורבנות הפוטנציאלים נמנים טום וולינג ('סמולוויל'), קומץ המבקרים שדגם את הסרט וסלמה בלייר. מה חשבה סלמה בלייר אני לא יודע בוודאות, אבל קומץ המבקרים (שהגיע על אף שהסרט לא הוקרן רשמית למבקרים) היה, כצפוי, רחוק מלהתלהב. למעשה, הוא שפך קיתונות של רעל על כל אספקט שניתן למצוא ב-'הערפל'. דעתם המפורטת דומה למדי לדעתם על 'הקללה', 'רעש לבן', 'Cry_Wolf' ו'בית השעווה'. כן, עד כדי כך גרוע.
כמו רוב סרטי האימה שנואי-הביקורות, סביר להניח שגם 'הערפל' יהיה סרט "פגע וברח": תוקף את הטבלה, מספח כמה דולרים שהוא רק מצליח בסוף השבוע הראשון ואז צונח אל מעמקי השכחה. לפיכך, הכנסות סוף השבוע הראשון הן אלה שיחרצו את גורל הסרט. מה זה אומר לגבי 'הערפל'? העלויות המשוערות שלו עומדות על 18 מיליון בעוד הכנסותיו עד כה עומדות בערך על 11.7 מיליון, כך שהוא יכול לחוות גם נפילה של 50% בשבוע הבא מבלי שאיש מההפקה יאלץ להניד ולו עפעף. כל נפילה נמוכה מזו פשוט תהווה עוד תירוץ לחייך לעוברים ושבים ברחוב.
במקום השני ממשיכים חברי "וואלאס להגנת הצומח" לעשות חיל בדרכם הצנועה. 'וולאס וגרומיט והארנב הקטלני' סיים את השבוע עם 11.5 חדשים בכיסו. הישג יפה לסרט שפתח בשבוע שעבר עם 15 מיליון דולר. באחוזים, אגב, זה יוצא 28%-. רק 230 אלף דולר הפרידו בין הארנב הקטלני ובין זכיה במקום הראשון שבוע שני ברציפות. השעון לקראת בואו של צ'יקן ליטל מתקתק, אבל הזמן רב והדאגה מועטה. בינתיים המצב משביע רצון בהחלט.
'אליזבת' טאון', החדש של קמרון קרואו ('ג'רי מגווייר', 'כמעט מפורסמים'), נאלץ להסתפק במקום השלישי, שוב בהפרש קטן. אליזבת'טאון היא עיירת הולדתו של אורלנדו בלום, כוכב הסרט, אליה הוא חוזר בעקבות מות אביו ופיטוריו מהחברה המצליחה בה עבד. במהלך מסעו הוא פוגש בקירסטן דאנסט שעוזרת לו להתמודד עם האבל והחזרה לשורשים. בהעדר חרבות, חצים, סנדלים ונופים עוצרי נשימה, עושה רושם שמדובר בניסיון של אורלנדו בלום להתפתח לשלב השחקן האיכותי ורב הפנים. ואכן, 'אליזבת' טאון' יועד מראש להיות סרט איכות שלא יפליא בקופות אבל יתקבל בחום אצל המבקרים. הכל החל כמתוכנן, והסרט באמת לא רשם הצלחה מעל למצופה: 11 מיליון דולר נכון לעכשיו. העסק התחיל לחרוק בשלב ב' של התוכנית. כלומר, להתחבב על המבקרים. אורלנדו דווקא לא ספג טענות רבות, אבל כל מה שמסביבו נגרס בשיני המבקרים עד דק, כשהפס-קול והעדר הפואנטה בולטים לרעה. ובינתיים אנחנו יכולים רק לתמוה – מילא הסרט, אבל פסקול גרוע? בסרט של קמרון קרואו?!
ובכדי להשלים את סדרת הביקורות הגרועות של השבוע, יצא לאקרנים גם 'דומינו' ויצא נפסד מכל כיוון אפשרי. מילא טוני סקוט, במאי הסרט – הוא כבר במילא גמר את הסוס לא מאתמול, אבל מה עם קירה נייטלי? היא לא הייתה הבטחה גדולה עד ממש לא מזמן? נראה שלא, כי כל הסרטים האחרונים שלה ('המלך ארתור', 'החליפה' ועכשיו 'דומינו') נכשלו בענק. בעצם עזבו את קירה נייטלי, לה יש עוד את 'שודדי הקאריביים 2' באופק. מה עם ריצ'ארד קלי? כן, האיש שמאחורי 'דוני דארקו'. סרט על פי תסריט שהוא עצמו כתב לא אמור להיות אירוע קולנועי יוצא דופן? עד כאן סימני שאלה, מכאן העובדות: 'דומינו' מגולל באווירה קליפית את סיפורה האמיתי, בערך, של דומינו הארווי, דוגמנית שהפכה לציידת ראשים, ומלבד קירה נייטלי ניתן למצוא בו גם את מיקי רורק, לוסי לו וכריסטופר ווקן. הסרט הגיע למקום השביעי, עם הסכום העלוב 4.7 מיליון דולר, וזכה לביקורות, כבר אמרתי, נוראיות. המבקרים מוכנים להבליג על הפיכת סיפור אמיתי ובעייתי לסרט אקשן מפוצץ, אבל כשסרט האקשן ערוך רע, כתוב רע, ומבוים רע – זה רע.
אל תחפשו את 'סודות בים כחול' בטבלה. הוא לא נמצא שם. בדקתי. גם 'Waiting' הספיק לרדת למקום ה-11 כשהוא לוקח עמו קצת כסף לבזבוזים. צמד המיליונים ש'סרניטי' הרוויח השבוע לא הספיקו כדי לשמור אותו בטבלה, והוא עזב כשהכנסותיו הכוללות עומדות על סכום בלתי מספק של 22 מיליון דולר.
בשבוע הבא ייצא 'Doom – הסרט' בארץ ובארה"ב במקביל, כאילו הדו"חקו לא דורש שימוש מתיש ב-Alt+ Shift גם ככה. עוד יגיעו 'Shop Girl' עם סטיב מרטין, 'Stay' עם יואן מק'גרגור, 'North Country' עם שרליז ת'רון, 'Ushpizin' עם שולי רנד ו'Dreamer' עם סוס.
–
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
לינקים:
אהרו''כ
אני לא מאמינה שכמעט מתוך שינה גררתי את עצמי לימד"ב כדי לברר מה הכוונה ב "עם סוס".
סוסים
לא.. לא עוד סיביסקיט!
''באורווה שבה ישו נולד''
אם כבר, אני חושב שמאוד לא מכובד לכנות את דקוטה פאנינג 'סוס'.
אתה גאון. אשכרה ישבתי ותהיתי לי (רק לשניה!) למה השם רנד נשמע לי מוכר. מצד שני, לא ישנתי בלילה (אבל זה תמיד התירוץ שלי, לא? ככה זה עם נדודי שינה. לא יפה לצחוק על אנשים בגלל הנכויות שלהם).
חיחי
הוא מחזיק לייטסייבר!
לא הבנתי את הקטע עם האלט שיפט
מה זה?
מחליף מעברית לאנגלית ולהיפך
קירה נייטלי
אולי בארה"ב היא הפכה לסוג של אנג'לינה ג'ולי, אבל קירה זוכה בימים אלה להצלחה רבה במולדתה עם "גאווה ודעה קדומה". בולטים בעיקר שבחי המבקרים על משחקה כאליזבת בנט.
http://www.rottentomatoes.com/m/10005142-pride_and_prejudice/
אני מבין מ"לא סופי" שבינתיים הסרט הזה לא מיועד להפצה בארץ?
אם כבר אושפיזין
שווה לבקר באתר המאוד-מושקע, לטעמי, של הסרט. האם זה הסטנדרט לגבי כל הסרטים הישראלים שמופצים בחו"ל?
http://www.ushpizin.com
אתר מכובד מאוד.
אין סטנדרט לגבי סרטים ישראליים שמופצים בחו"ל. זאת החברה שמפיצה את הסרט שם שמשקיעה (או לא משקיעה) באתרים, ולפעמים משתמשים באתר שנוצר עבור הסרט כבר בארץ. אבל כמו כמעט כל סרט שמופץ בארה"ב, כל אחד מהם מקבל אתר שהוא לפחות סביר.
לדוגמה:
האסונות של נינה – אתר חו"לי:
http://www.ninastragedies.com/
ללכת על המים – אתר תוצרת הארץ:
http://www.walkonwatermovie.com/
אתר מכובד מאוד.
ואגב האסונות של נינה, רק אני חושב שהפוסטר האמריקני
*הרבה* יותר טוב מזה הישראלי?
http://www.cinemaclub.co.il/pictures/m802498.bmp
מובן מאליו.
הפוסטר הישראלי הוא ביזיון. הוא בוודאי פגע בהצלחת הסרט בארץ, ולא צריך לקחת יותר משש דקות לעצב משהו מחורבן פחות.
וואו, הוא ממש יפהפה.
האמריקני.
אפשר פירוט?
תעלומת סלמה בלייר
בהמשך לתמיהותי לגבי הלן האנט, הרשו לי לתהות: למה, לעזאזל, ממשיכים ללהק את סלמה בלייר? לשחקנים שלא יודעים לשחק כבר התרגלנו, אבל לרובם יש לפחות 2-3 הבעות, בניגוד להבעה היחידה שגברת בלייר מסוגלת לספק, ורובם גם מסוגלים לשנות את הטון שלהם לפחות פעם במשפט.
פיכסה.
הצעקתה?
האמנם בלייר לא יודעת לשחק? אני אישית ראיתי אותה רק בסרט אחד ("אגדות וסיפורים") שבו היא דווקא שיחקה אחלה בחלה, יחסית לתפקיד הפיצפון שהיה לה (השחקן השחור ההוא גנב לה את ההצגה). ושם, אם ספרתי נכון, יש לה בדיוק 4 הבעות פנים: מפוחדת, פתאטית, עצובה ונאנחת. זה יותר משיש לשחקניות אופי דגולות כמו, למשל, קלייר דיינס (נו, היא הראשונה שקופצת לי לראש).
עם כל אהבתי ל'אגדות וסיפורים',
ואני מאוד אוהב את 'אגדות וסיפורים', אי אפשר לתייג את "פתטית" כהבעת פנים נפרדת- סלמה בלייר פתטית גם כשהיא עצובה או מפוחדת.
טוב, לא ''פאטתית''
אפשר גם להגיד "מסטולית" או "חסרת ביטחון" בהקשר כזה.
אני אחדד:
סלמה בלייר פתטית גם כשהיא "מסטולית", או "חסרת ביטחון", או "משחקת בסרט אחר".
מההההה!?!?
קלייר דאנס? אתה בטוח?
ראית את ארמון של סורגים? היא השחקנית היחידה שממש גרמה לי להתרגש למרות שבקטע בו היא מתחילה לבכות אין בכלל מוזיקה! הפנים שלה כשהיא עושה את הסצינה הזאת כל כך אמינות שקשה להישאר רגועים אחרי הסצינה הזאת. לא מבין איך היא לא הייתה מועמדת על הסרט הזה.
מצטרף להערה.
וגם – ארמון של סורגים הוא אולי אחד הסרטים הכי אנדרייטד שאני מכיר, למרות היותו סרט מופלא לגמרי.
וזה סרט שהפחיד את אחותי עד כדי כך,
ששנים היא סירבה לנסוע לתאילנד.
זו הייתה רק דוגמא
אישית אני לא משתגע עליה (היא הייתה פשוט נוראית ב"רומיאו ויוליה"), אבל ברוב הדברים שראיתי אותה היא הייתה דווקא חמודה (את "ארמון של סורגים" אהבתי, את "איגבי" פחות, אבל בשניהם היא הייתה מצויינת), למרות שמבחר הבעות פנים אף פעם לא היה לה. חוץ מזה, לטעמי היא הליהוק המושלם ב"זבנית". הספר היה מצויין, ויש לי ציפיות אדירות מהסרט, אני מקווה שהוא יהיה מוצלח.
קלייר דיינס נותנת הופעה מדהימה ב''המין היפה''
הסרט גרם לי להעריך אותה מחדש כשחקנית מהשורה הראשונה. לא רק היא יוצאת מורווחת מהסרט מבחינתי. בילי קרודאפ שלא לגמרי התלהבתי מהמשחק שלו ב"כמעט מפורסמים" ו"סיפורי דגים", הותיר אותי בפה פעור לאורך רוב הסרט ב"המין היפה". בסצנה האחרונה (או לפני אחרונה), הכימיה בין דיינס וקרודאפ כל כך טובה שכמעט שכחתי שמדובר בסרט.
לגבי "זבנית", עושה רושם שרצוי להנמיך ציפיות. מדד העגבניות שלו עומד על 41% (רקוב). אמנם מדובר רק ב-17 ביקורות עד עכשיו, אבל די ברור שזה לא יהיה סרט השנה של המבקרים. בימד"ב, הציון שלו משקלול של 135 הצבעות, עומד על 6.3 שזה לא יצירת מופת, אבל גם לא לגמרי אוי ואבוי.
הבחורה אמרה שחיילים ישראלים עושים לה את זה.
לדעתי זה מספיק.
טוב שהזכרת לי:
היא גם לא נראית טוב.
דווקא החזות המעט כעורה שלה מוסיפה
לה הרבה חן.
יצאו מהדו''ח
מדגסקר, 19 שבועות, 193M$
החיפושית בהילוך גבוה, 15 שבועות, 66M$
מים אפלים, 13 שבועות, 25M$
טיסת לילה, 8 שבועות, 57M$
גבר גבר, 5 שבועות, 8M$
ובעניין אחר – זכיתי בכרטיס לסרט Primer, רק שכסימנתי אותו כאחת מהעדיפויות לא שמתי לב שהוא באותה השעה כמו המחזמר – אז אם מישהו מעוניין בו במסגרת סחר חילופין או משהו כזה, הדואר שלי פתוח לפניות בנושא.
במקרה בדיוק צפיתי בסרט. או בחלקים בהם לא נרדמתי, בכל אופן. מהסרט הזה עולה מסקנה שלא צריך להיות גאון גדול כדי להגיע אליה: אם יש לך רק שני שקל ומסטיק בזוקה, אולי לא כדאי לך לעשות סרט דווקא על מכונת זמן.
לא יודע, אולי זה סרט גאוני ופילוסופי. אולי הוא אכן ראוי להשוואה ל"2001" שהופיע על הקופסא. ואולי הדיאלוגים בו באמת שנונים ומקוריים כפי שההמלצה של אנשי האוזן השלישית טענה. אבל מה לעשות, כשסרט מתנהל באופן כל כך מחפיר כמו הסרט הזה, הסבלנות של העפעפיים שלי פשוט פוקעת. להיעצם זה יותר קל מלמצמץ.
כל אירוע שקורה בסרט… סליחה, אני אנסח מחדש, מאחר ואין אירועים שמתרחשים בסרט. לא במה שנראה על המסך בכל אופן. אז שוב:
כל אירוע שמדברים על התרחשותו בסרט הוא אנטי-קולנועי באופן מתסכל. הנה דוגמא: שני הגיבורים יושבים במכונית במהלך נהיגה. לכאורה בכל אופן, כי זו סצינת לילה ומהחלונות רואים רק חושך. לפתע אחד אומר "היי, זה לא מה שמו?". השני אומר "אני חושב שכן". אנחנו לא רואים את מה שמו, כמובן, כך שאין לנו מושג אם זה הוא או לא.
אחד אומר לשני "תעצור". הם עוצרים. כך מדווח לנו פס הקול של אפקט המכונית העוצרת, כי הרי ברור שהמצלמה לא זזה, והחושך שמחוץ לחלונות אינו משתנה. הם מסתכלים בראי כדי לבחון את מה שמו. אחד שואל את השני "מה הוא עושה?". השני אומר "הוא יוצא מהמכונית". כדי להמחיש זאת בצורה קולנועית, אנו רואים את… השניים יושבים במכונית, מסתכלים במראה ומתארים לנו מה היה קורה אם לסרט היה תקציב. וזה ממשיך: "ומה הוא עושה עכשיו?". "הוא בא לעברנו".
וכן הלאה.
עכשיו, אלו הן *לא* הסצינות שעוסקות במכונת הזמן שהשניים ממציאים. אלא סתם סצינות שדרשו להביא עוד שחקן לסט.
הסרט הזה היה פשוט מביש. ודווקא כשהתעוררתי לקראת הסוף נראה היה שהיה בו גרעין טוב. הנה אחד מהמיקרים המוזרים האלו שבהם אני ממש מייחל לרימייק הוליוודי.
טוב, מש''א
ראיתי אותו בסינמה פריים. וחוץ מלחשוב שמדובר בניסיון סטודנטיאלי (או פון טריירי כמעט, אבל עם הרבה פחות כישרון) להיות ציני כלפי הקולנוע במיוחד, לא חשבתי עליו כלום.
למותר לציין כמובן, שגם לא הבנתי כלום חוץ מאשר את קווי הרעיון הבסיסיים, אבל גם בזה תלויה כמובן אשמת יוצרי הסרט, ולו משום שכל העולם בערך נמצא באותה סירה שלי.
רגע,
אז אורלי יודע לשחק?..
אוף ממש מבאס הכשלון של דומינו, אני מחכה לזה הרבה זמן!
רגע,
זו לא עצה מעשית למי שנמצא כרגע בארץ.
ואולי בכל זאת אתה יכול לפרט?
אני גם ככה אלך לסרט,
הוא רק צריך להגיע לארץ קודם.
טודה על ההמצלה
אם מישהו היה אומר לי
ביום רביעי שעבר, קצת לפני שפרסמנו את הביקורת על 'גול', שבמשך שבע היממות הקרובות נפרסם שבע כתבות, הייתי אומר שהוא בטח מתבלבל עם אתר אחר.
רק אל תטעו לחשוב שזה עומד להיות הקצב הרגיל שלנו מעכשיו. אנחנו בשכרון יום הולדת.
אני לא ממש הבנתי מה קרה שהוצאתם כ''כ הרבה
אבל על דברים טובים לא שואלים (או משו בסגנון..)
ח''ח
זה כל מה שיש לי לומר בעניין..
שאלת
מישהו מוכן להגיד מתי "המכונאי" יוצא בארץ? ע"פ וואלה! הסרט אמור לצאת ב-
24 בנובמבר, אבל לא נראה לי שזה נכון. מישהו מוכן להגיד לי מתי באמת?
http://movies.walla.co.il/?w=/movies_list&sk=&day=24&month=11&year=2005
''סוכת צדק'' - לירושלמים, זה עשוי לענין אתכם
מדובר בפסטיבל סרטי סטודנטים העוסקים בחיבור בין יהדות וצדק חברתי, בחברה הישראלית של היום.
הפסטיבל נערך ב-20-23/10 ב"מרכז שמשון" – בית שמואל, והכניסה לכל הסרטים חופשית.
למעונינים במידע נוסף, אפשר לראות את תוכנית הפסטיבל כאן-
http://www.beitshmuel.com/beit-shmuel-heb/index.htm
(יש ללחוץ בתפריט מימין על "חינוך ותרבות" ואז על "לוח אירועים", כדי לצפות בתוכניה).
...והזוכה בפסטיבל הנ''ל: דון קיחוטה נגד חומת ההפרדה!
http://www.habama.co.il/newsComplete.asp?id=1455&Nimg=4&subject=bikoret1&page=places.asp?sugmofa=9
נשמע מענין.
"סנשו, האם זו אבו דיס, שם לפנינו?"
אליזבת' טאון
רק לי העלילה של הסרט נשמע כמו גרסה חדשה לגארדן סטייט? רק שעכשיו אין מוסיקה, אז מה שווה?
אליזבת' טאון
לא הגבתי בזמן כי לא הייתי ליד מחשב כמה שבועות, אבל כן ראיתי את אליזהת'טאון פעמים בזמן הזה, מה שאומר שאהבתי אותו. לדעתי יש לו את היתרונותץ של הסרטים הקודמים של קראו (כולם מלבד ונילה סקיי) דיאולוגים דביקים מצוינים ופסקול משובח מאוד וגם קראתי כמה ביקורת בארצות הברית שהסכימו איתי. מה שכן, בהפעם יותר מתמיד, צריך לאהוב את הפסקול כדי להנות מהסרט. מדובר בעיקר באוסף של שירי סופט-רוק ובלוז מכל הזמנים, שקראו הולך הפעם בעיקר על הפחות מוכרים (אם כי גם U2 ואלטון ג'ון זוכים ליצוג). ומי שזה לא כוס התה שלו די יסבול בסרט. וארלנדו בלום משחק את התפקיד הטוב ביותר שלו לדעתי, מה שאומר שהוא מעצבן רק מעט וניתן להגדיר אותו כשחקן.
האם למישהו יש מושג מתי אמורה לצאת הגרסה הקולנועית לגאווה ודעה קדומה?
וכן, בדקתי בלא סופי. במקור קראתי שם שזה היה אמור להיות מופץ בישראל ב21 לספטמבר אבל מאוחר יותר נעלם לו…
כפי שכבר כתבתי,
בפעם האחרונה ששמעתי על זה משהו, ההפצה היתה מתוכננת לפברואר (2006). אבל זה עוד המווון זמן. עד אז מועד ההפצה עשוי להשתנות עוד שבע פעמים לפחות.
כרגע חזרתי מ''דום- הסרט''
והסרט היה משעמם. האקספוזיציה ארוכה מדי, לא היה מבחר של מפלצות והסרט לא היה מפחיד בכלל.
כל ההפחדות שלו מסתמכות על גועל, ככה שאם דברים מגעילים מפחידים אתכם אולי תחשבו שזה סרט אימה טוב.
בעיקרון הסרט מזכיר מאד את סרטי "האויב שבפנים".
הקטע היחיד שבאמת היה טוב בסרט זה הסצינה שצולמה מגוף ראשון, זה היה באמת מצוין חבל שהקטע נמשך רק איזה 5 דקות ושאר הסרט צולם באופן רגיל לחלוטין.
לא שהמשחק "דום 3" היה מעולה. אני גם השתעממתי ממנו אבל שיחקתי בגלל הגרפיקות היפות וגם בגלל הקטעים המפחידים שהיה שווה לשחק עד שאתה נתקל בהם. בסרט גם אין ויזואליה יפה וגם אימה איכותית.
דווקא דה רוק די הרשים אותי בסרט בתפקיד שונה משאר תפקידיו האחרים.
ביאסת אותי עכשיו.
רק תגיד לי – יש שם את המפלצת האדומה העגולה המעופפת הזאת עם העין האחת?
לא אין.
בסרט יש רק 3 סוגי מפלצות:
המדענים שהפכו למעין זומבים.
המפלצות הכתומות האלה שיורות אש (רק שהן קיבלו בסרט שדרוג והולכות מכות במקום לירות אש).
ובנוסף יש את פינקי (הכלב או מה שזה לא יהיה, הענקי הזה) שגם הוא השתדרג לא לטובה.
וזהו בעצם. כמו שאמרתי אין מבחר.
Fuck! (ואני אפרט)
כמו אזרחים רבים בימינו, יתכן שגם אתם מסתובבים בספריות וידאו ומביטים בערגה לעבר ה-DVD של 'צוות אמריקה' בעודכם אומרים לעצמכם "סרט של מאט סטון וטריי פארקר. זה חייב להיות נוקב ומצחיק בהיסטריה". ובכן, בתור אחד שכבר ניסה ונכווה הרשו להזהיר- הסרט הזה לא חייב כלום. לא אדרדר לקיצוניות ואומר שהוא לא מצחיק בכלל, אבל גם הבדיחות המוצלחות יחסית נוטות פחות לכיוון 'סאות'פארק' ויותר לכיוון 'אוסטין פאוורס: המרגל שתקע אותי'.
חלק מהבדיחות מאולצות ונמרחות, והתזמון של רובן די צולע (כשכל החידודים הסובבים סביב מחשב המפקדה- I.N.T.L.L.I.G.E.N.C.E- מציקים במיוחד). יש גם מספר בדיחות שמתבססות על חוסר היכולת של מריונטות לדמות פעולות אנושיות מורכבות, אבל אלו מאבדות משמעות דווקא בגלל המיומנות של מפעילי הבובות. אבל הנקודה החלשה ביותר בסרט היא ההומור הסאטירי שלו: פעם סטון ופארקר היו סאטיריקנים מעולים, חדי אבחנה ומקוריים. ( באופן משעשע, העימות שלי עם ספריית הוידאו בניסיון לשכור את 'צוות אמריקה' רק הוכיח כמה 'גדול יותר, ארוך יותר ולא מצונזר' רלבנטי לחיי). לאחרונה, ואת זה אני אומר גם על סמך העונה השמינית והמבישה של 'סאות'פארק', הפרות הקדושות נעשות נוחות לשחיטה וכל אדם או תופעה בחברה זוכה אצלהם לאותו טיפול קבוע שניתן לתמצת למשפט היעיל "כולם סתם פסיכים ומפגרים". ממייקל מור ועד מאט דיימון- כולם סתם פסיכים שמתנהגים כמו מל גיבסון של 'סאות'פארק'. שלא תחשבו לרגע שיש קשר בין ההתנהגות של האושיות במציאות לבין ההצגה שלהן בסרט. כולם סתם טפשים.
והשירים. אוי, השירים. חוץ משיר אחד קורע לחלוטין, השירים נמרחים, סתמיים והחיבור שלהם לצד הויזואלי של הסרט גרוע להפליא. חלק מהשירים שמעתי כבר לפני הצפיה בסרט, והם כולם היו מוצלחים יותר כשהם מנותקים מהסיטואציה בסרט.
מאכזב.
זו העונה השמינית
ככה חשבתי, לפחות. שאלות כאלה תמיד הופכות אותי לחסר ביטחון. על כל פנים, עד כה היא ממש אכזבה אותי- מיחזור של פרקים קודמים ועיסוק לא מעניין במיוחד בנושאים לעוסים.
ממש לא מסכים.
נכון, זה לא סאות'פארק (את שיר המונטז' עשו שם הרבה יותר טוב מהסרט הזה), אבל טים אמריקה הוא סרט ראוי לחלוטין לטעמי. יש בו המון קטעים מצחיקים, שני קטעים מבריקים לגמרי (הסקס של הבובות וההקאות). הסאטירה של הוליווד באמת לא הייתה משהו (למרות שה"מאט דימון" היה קורע), אבל אפשר להתעלם ממנה וסתם לצחוק בטימטום.
הסרט אפילו לא מתקרב לגאוניות ולרמת ההומור שהיה בסאות'פארק, אבל בכל זאת, זה סרט מצויין וראוי לחלוטין.
אחותי ראתה את הסרט עם הסוס!
אחותי שגרה בארה"ב ראתה את הסרט "דרימר, עם הסוס" (איך שאתם קוראים לו…). היא אמרה שהוא דווקא די נחמד הסרט…
היא הלכה לפרימייר, למקרה שחשבתם שאני שקרן… הזמינו אותה גם לפרימייר של הסרט "דומינו" אבל היא לא הלכה כיוון שהיה לה מבחן חשוב בקולג' (היא לומדת)… בכל זאת, רק ראיתי איך נראה הפוסטר של הסרט ואמרתי לה שבטח יהיה זה סרט גרוע במצב אנוש וצדקתי! נתנו לו רק כוכב אחד… ח-ח-ח!
בהינתן ח-ח-ח! = 0, מהו ערכו של ח?
בהינתן ח-ח-ח! = 0, מהו ערכו של ח?
טוב. ראשית כל ברור ש-ח הוא מספר שלם, כי מפעילים עליו את פעולת העצרת.
כעת נותר לגלות מהו המספר שהעצרת שלו שווה לפעמיים ערכו. זהו כמובן 3 (3!=6=3*2).
יש פרס?
קבל n''n.
אבל יש לי קושיה נוספת: האם אתה יכול להוכיח ש-3 הוא התשובה הנכונה היחידה?
מה יהיה? רק בפתילי אוף טופיק אני משתתף
מכיוון שמדובר במספרים שלמים, אז זו לא כזו בעיה.
הנה דרך קצת יותר "פורמלית" לפתרון.
נחלק את שני האגפים ב-n ונקבל:
כלומר מספר כלשהו שהעצרת שלו היא שתיים. זה כבר קל – n-1=2 ומכאן n=3.
זה קצת יותר קשה, אני מתאר לעצמי, אם מחליפים את פונקציית העצרת בפונקציית גמא, שהיא המקבילה הרציפה של העצרת, ואז מקבלים שני פתרונות (אחד מהם לא שלם).
שתי הפונקציות עולות מונוטונית (אבל לא תמיד ממש). בקטע עד ל-2 (וגם קצת אחר כך) פונקציית הגמא עולה בהתחלה די לאט אבל מתחילה (באפס) מהערך 1. הפונקצייה הלינארית עולה מהר יותר (בקטע הזה) אבל מתחילה מהערך 0 (באפס) ולכן הן תפגשנה מתישהו באמצע. אחרי 3 הסיפור כבר אחר לגמרי – פונקציית הגמא מזנקת בפראות אל כל בעוד הפונקציה הלינארית מדשדשת מאחור.
ככה ששני הפתרונות הם 3, ומספר כלשהו בין 2 ל-3.
מה יהיה? רק בפתילי אוף טופיק אני משתתף
יש שתי שגיאות בתגובה שלי:
פונקציית גמא לא מוגדרת ב-0, והיא גם מקבלת ערכים שליליים. לכן יהיו גם פתרונות שליליים (אינסוף מהם). בכל מקרה זה לא רלבנטי כי המשוואה היתה עם עצרת.
ומחר, ילדים, נלמד
הוכחה למשפט בולצאנו-ויירשטראס, במסגרת ההרצאה "האם כל סרט הגרוע מסרט המתואר כ'ח-ח-ח!' אך מעט טוב יותר מסרט המתואר 'ח-ח!' יכול אף הוא להסתפק בתואר 'ח!"'.
בהינתן ח-ח-ח! = 0, מהו ערכו של ח?
לא הבנתי את החשבון שלך. איפה ביצעת את שתי פעולות החיסור? ח-ח-ח! זה כמו ח2-ח!
צריך להחסיר פעמיים ח' אחרי שמבצעים את פעולת העצרת.
בהינתן ח-ח-ח! = 0, מהו ערכו של ח?
זה בדיוק מה שעשיתי, לא?
אחרי שעשיתי את העצרת (3!=6) החסרתי פעמיים 3 מהתוצאה.
או שלא הבנתי.
בהינתן ח-ח-ח! = 0, מהו ערכו של ח?
בואי נראה אם אני זוכרת משהו משיעורי מתמטיקה בתיכון:
אם n!-n-n = 0, אז כמו שאמרת n!-2n = 0.
אם נוסיף 2n לכל אגף, המשוואה שנקבל היא n!-2n+2n = 2n או בקיצור: n! = 2n. וזה בדיוק מה שסולוצו אמר: מספר שהעצרת שלו שווה לפעמיים ערכו.
אופס...
תזכורת לעצמי – לא לבצע משוואות מתימטיות אחרי חצות. לא לבצע משוואות מתימטיות אחרי חצות. לא לבצע משוואות מתימטיות אחרי חצות.
אוקי, נרשם!
בהתחשב במציאות של ימינו?
ח' בודד לא יסולא בפז.
טריילר ל- Underworld: Evolution
http://movies.yahoo.com/feature/underworldevolution.html
תלוי איך מגדירים את זה.
להיט גדול הוא לא היה, אבל
הוא הופק די בזול. ברגע שהוא יצא בארה"ב והכניס בסוף השבוע הראשון שלו 20 ומשהו מיליון דולר, הוכרז שיהיה המשך.
אחרית הימים?
אורי קליין, מבקר הקולנוע של עיתון "הארץ", ומי שבעבר כתב ביקורת על "שמש נצחית" בה הופיע ספוילר כבר בשורה הראשונה של הביקורת, כתב ביקורת על "היסטוריה של אלימות".
לאחר תיאור קצר של הרקע הכללי לסרט, הביקורת מגיעה למשפט הבא: "התגלגלותו של האירוע האלים במילברוק ותוצאותיו מעלות שאלות על אותו טום סטול ומולידות תפניות בעלילה, שפירוט שלהן יפגום בצפייה בסרט". וקליין אכן לא מוסיף פרטים נוספים על עלילת הסרט. הייתכן?
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=636491&contrassID=2&subContrassID=7&sbSubContrassID=0
הוא דווקא מקפיד להזהיר
לפני חשיפת ספויילרים בביקורות שלו (לפחות בשלוש שנים האחרונות). שניצר לעומת זאת חושף חופשי.
טריילר חדש לנרניה
http://movies.aol.com/movie_exclusive_the_chronicles_of_narnia/trailer_extra_large
רב תודות לך, בנו של אדם.
ארמדילו - אתה מלך.
באמת שמזמן לא צחקתי כמו שצחקתי בקוראי את הפסקה הראשונה שלך בדו"חקו זה. או השניה. או השלישית. משם זה כבר לא הצליח להתעלות מעבר לרמה הרגילה של צחוק פרוע שהורגלתי אליה ממך, אבל אז באה הפסקה האחרונה ושוב הוכיחה למה את לא רק מצחיק – אתה גם מקורי. נורא מקורי.
מה שאני לא מבינה, זה למה אתה אומר שנגמרו לכם הדרכים המקוריות לחזור על אותו קיטור. הצלחת להביא אותה בקיטור יוצא דופן באיכותו ושנינותו.
כה לחי.
וכן, דומינו הזה נראה מסריח עוד בשלב הטריילר, וקירה נייטלי שיחקה אותה מבחינתי רק כמו בקהאם. יותר היא לא הצליחה לשבות את לבי.
דווקא ב'בקהאם' היא הייתה,
לעניות דעתי וסליחה על הביטוי, חתיכת פוסטמה. עליי נייטלי התחבבה דווקא ב'שודדי הקאריביים'- היא הראתה המון פוטנציאל להתפתח מעבר לרמת הבייב הפיקחית. מאז עברו למעלה משנתיים ולא נראים אצלה שום סימני התקדמות. בינתיים, סבלנותי כלפיה הולכת וקרבה לנקודת הפקיעה. בהתחשב בשעה, אני מאוד מקווה שהמשפט האחרון ישמע הגיוני יותר בבוקר.
אם הסבלנות שלך פקעת,
זה אומר שכשהיא תפקע, היא תהפוך לפרח?
ואם קיירה נייטלי פרח, הרי אבא שלה בהכרח גנן.
(זו הנקודה בה אני אלך לישון, אני חושבת. אולי חושבת היא לא בדיוק המילה הנכונה)
אני באטמן.
בדיעבד,
אני לא בטוח מי משנינו היה יותר עייף.
הומ.
התגובה הקודמת נועדה בכלל להודות על המחמאה, אולי אפילו בליווי אמוטיקון עולץ. איכשהו הכוונה הטובה נבלעה בתוך הגיגי על קירה נייטלי. תודה, בכל אופן.
באמת. אני מתמוגגת למקרא הגיגיך ורק חשוב לי להגיד לך, כי בתור אחת שכותבת אני יודעת כמה זה נחמד לשמוע שמישהו מחזיק ממך תותח על.
באמת שאין צורך בתודות, למרות שאם ממש בא לך, אז אני אשמח לשמוע את הדיעה שחסכת ממני בעניין ת'יאה ליאוני וספנגליש בדו"חקו הרלבנטי. זה באמת רודף אותי.
וקירה בשודדי הקריביים כבר לא ריגשה אותי. בבקהאם היא אולי היתה פוסטמה, אבל מהזן שובה הלב. איך ג'ונתן ריס מאיירס לא הצליח לראות את זה – נשגב מבינתי. אבל היי, יש משהו מעודד בלדעת שהוא מעדיף בחורות פשוטות יותר… גם אם זה רק לפי תסריט נתון מראש.
ספנגליש. שיט.
ידעתי ששכחתי משהו.
מכירים את לוכד החלומות (או איך שלא קראו לסרט הטיפשי הזה, עם 4 החברים)? נכון יש שם תיצורים המוזרים האלה, אלה שיוצאים מהתחת של הבחור? בכל מקרה, אני וחברים שלי נתנו להם את הכינוי shit weasels, עקב המראה ה.. shit weasely שיש להם.
אז מסתבר שעכשיו הם מככבים בסרט משלהם:
http://www.apple.com/trailers/universal/slither/
הטריילר הזה הוא For sissies
לסרט, שבאמת נראה כמו אחד הדוחים שנעשו אי פעם, יש גם טיזר-טריילר שמייצג טוב יותר את מה שקורה בסרט עצמו. רק מה, בתי הקולנוע בארה"ב לא מקרינים טריילרים המדורגים R, לכן אפשר להשיג אותו רק באינטרנט (ובאתר קצת פחות מיינסטרימי מ'אפל'). אל תיכנסו ללינק הזה אם יש לכם בטן רגישה.
http://www.chud.com/index.php?type=news&id=4066
חשבתי שאף אחד לא מכיר את ''לוכד החלומות''
נסיתי לראות את זה כששידרו את זה ב"יס" וזה היה הסרט הראשון אי פעם שהפסקתי בו באמצע.
חשבתי שאף אחד לא מכיר את ''לוכד החלומות''
בגלל שהוא היה כל כך מגעיל או שהוא היה כל כך גרוע? (גם אני ראיתי את הסרט, בשלמותו, ושתי הסיבות נראות לי הגיוניות לגמרי).
ל-''לוכד החלומות'' היה המזל הגדול להיות
הסרט שלפניו הוקרן "טיסתה האחרונה של האוזיריס", וכך הוא הצליח לשריין לעצמו מקום בזכרון ההיסטורי.
בזכרון ההסטורי שלך :)
חשבתי שאף אחד לא מכיר את ''לוכד החלומות''
מגעיל לא מפריע אף פעם, בדרך כלל זה מוסיף עניין. מה שכן בסרט הזה זה היה מיותר ובגלל זה זה אפילו לא הציל את הסרט. אפשר לאמר שאפילו הדמויות היו מיותרות.
בעצם, כל הסרט.
נו, נו.
פה תמצא עוד כמה שמכירים את הסרט: כתבה מספר 1513
דבר ראשון זה תמצאי, אבל חפיף.
דבר שני- אני שמחה לראות שאני לא היחידה.
גם שראתה וגם שלא סובלת אותו. (למרות שמי שראה את הסרט די הגיוני שהוא לא יאהב אותו- בשפה עדינה.)