יש איזה גבול לכמות הטריוויה שאפשר להחזיק בראש בסדר הנכון. אפשר להתמודד עם מצעד הפזמונים ועם מצעד הסרטים האמריקאי, אבל כשמכניסים לתוך העניין גם כמה תכניות מציאות ותחרויות אחרות עלול לצאת בלגן. מה ששבר את גב הגמל הוא יורו 2004, נושא שבימים כתיקונים ממש לא מזיז לי את הקצה, אבל באשמת ברק וצרפת, חדר לתודעה שלי אתמול, ומתישהו, קצת לפני השינה, הכל התחיל להתערבב. אתמול בלילה השקעתי מחשבה עמוקה בנושא מי ינצח בסוף השבוע, הארי פוטר או הראל סקעת? סקעת יותר חתיך, אבל להארי יש מועדון מעריצים גדול יותר. מה רבה היתה הפתעתי כשהמנצחת היתה בכלל צרפת (2:1 בזמן פציעות, לא פחות!).
למראית עין, הכל בסדר אצל הארי פוטר. שבוע שני בקולנוע, הוא עדיין שומר על המקום הראשון, הבריאות בסדר, החיים יפים. אבל מתחת לפני השטח, לא הכל כל כך אידילי במשפחת פוטר. אחרי סוף השבוע הראשון העצום שלו (93 מיליון), 'הארי פוטר והאסיר מאזקבאן' הכניס השבוע רק 35 מיליון – ירידה של 62%. פרשננו מוסר: אאוץ'. אם ימשיך בקצב הזה, הארי השלישי יזכה לכבוד המפוקפק של הפיכה לסרט הפחות מצליח מבין שלושת סרטי פוטר עד כה. זה הכל בגלל שהם נתנו את השורה של רון להרמיוני, החצופים האלה.
'האסיר מאזקבאן' רחוק מלהיות כישלון. סרט שפותח עם 93 מיליון דולר צריך מאוד להתאמץ כדי להיות כישלון. זה לא שהפקת הסרט הרביעי בסדרה תבוטל. אבל נראה שהסרט השלישי מוריד את הארי ממעמד של סדרת-על, שרק 'שר הטבעות' ו'מלחמת הכוכבים' יכולים להסתכל עליה בגובה העיניים, לסרטים שהם בלוקבאסטר אחד מיני רבים. על תחרות עם 'שרק' אין בכלל מה לדבר.
אחרי ארבעה שבועות בבתי הקולנוע, 'שרק 2' עדיין יושב חזק במקום השלישי, ובלי מהומה ממשיך לצבור ירוקים בקצב מבהיל. רשימת ההישגים שלידם שרק סימן V השבוע: הוא חדר אל העשיריה העליונה של כל הזמנים, בה הוא יושב כרגע במקום התשיעי, ובתוך כך גם דחק החוצה את 'מוצאים את נמו' והפך לסרט האנימציה המצליח ביותר אי פעם. אין שום פלא שבדרימוורקס, שיכורים מהצלחה, לא רק מתכננים כבר את 'שרק 4' אלא גם שוקלים ברצינות לתת לחתול במגפיים, גנב ההצגה של 'שרק 2', סרט ספין-אוף משלו.
היו גם סרטים חדשים השבוע. לא משהו ענק כמו בשבועות האחרונים. סולידי, שום דבר באמת גדול. וכשאני אומר "סולידי, שום דבר באמת גדול", אני מתכוון לשלושה סרטים שסכום התקציבים המדווחים של שלושתם הוא 250 מיליון דולר. עניין של פרופורציות. רק מה, מעל לכל שלושת הסרטים האלה ריחפו סימני שאלה גדולים, וכל שלושתם קיבלו ביקורות רעות עד נוראיות. ובכל זאת, גם כאן אין כישלונות מהדהדים: שלושת הסרטים התמקמו בין המקומות השני לחמישי, עם סכומים שבין 21 ל-25 מיליון דולר. סולידי, שום דבר באמת גדול.
אל המקום השני נכנס 'The Chronicles of Riddick', או בעברית 'רידיק: המסע מתחיל', שם קצת תמוה עבור סרט המשך. רידיק (וין דיזל) הופיע לראשונה ב'פיץ' בלאק', חיקוי מוצלח למדי של 'שובו של הנוסע השמיני'. הסרט נעשה בתקציב קטן יחסית ולא שבר שום קופה, אבל עשה בסופו של דבר רווחים יפים בוידאו ו-DVD. דייויד טווהי, במאי הסרט, הצליח איכשהו לשכנע את אולפני יוניברסל שלדמותו של רידיק (וין דיזל. אמרתי כבר?) מגיע יותר מזה, הרבה יותר: טרילוגיית מדע בדיוני ענקית עם המון חלליות, ומכות, ווין דיזל, ופיצוצים וכאלה דברים, ש'פיץ' בלאק' יהיה עבורה כמו 'ההוביט' ל'שר הטבעות'. 'רידיק: המסע מתחיל' הוא הסרט הראשון באותה טרילוגיה תיאורטית, אבל לאור הביצועים שלו השבוע – 24 מיליון דולר – בכלל לא בטוח ששני הסרטים האחרים באמת יגיעו אי פעם.
ב'רידיק' משתתפים, מלבד וין דיזל, גם תנדי ניוטון (השחיפית מ'משימה בלתי אפשרית 2') וג'ודי דנץ', הבריטית הכבודה שמועמדת לאוסקר בכל שנה כמעט. לרוע המזל הביקורות עליו נותנות את הרושם שכמו רוב הסרטים מסוגו, גם הוא סובל מעלילה טיפשית, טקסטים רדודים וכל זה (אבל האפקטים אחלה). אלינו הוא יגיע אלינו ב-5 באוגוסט.
את החתול שבמקום הרביעי אתם מכירים: גארפילד, גיבור רצועת הקומיקס שפעם היתה מצחיקה. גארפילד הוא חתול זקן מאוד – השבוע הוא חגג את יום הולדתו ה-26, ומלבד הקומיקס הוא הספיק לככב בכמה סדרות טלוויזיה ובכמה מיליוני כרטיסי ברכה וצעצועים, אבל לקולנוע הוא עוד לא הגיע עד היום, ואולי עדיף ככה. 'גארפילד – הסרט' לקח את 'סקובי-דו' כמודל והשתדל לחקות אותו: לקחת את הגיבור המצויר, להפוך אותו ליצור תלת ממדי ממוחשב (משהו שנראה בדיוק כמו בובה של גארפילד, אבל ממש לא כמו חתול), ולעשות מסביבו סרט שמיועד לגיל הרך, מתוך הנחה שהמבוגרים יגיעו ממילא בשביל הנוסטלגיה. לפחות היתה ליוצרי 'גארפילד' הברקה אחת – להביא את ביל מאריי כקולו של החתול. המבקרים, לא הפתעה גדולה, מתעבים את הסרט. אחד אפילו הרחיק עד כדי לטעון ש'גארפילד' גורם לך להתגעגע ל'חתול תעלול' בגירסת מייק מאיירס, אבל זאת בטח הגזמה. זאת חייבת להיות הגזמה. זאת הגזמה, נכון?
ממש לא רחוק מאחורי גארפילד נמצא 'The Stepford Wives', ובעברית 'נשים מושלמות'. במקור, זה היה סרט אימה מוזר מ-1975. הגרסה החדשה, בבימויו של פרנק אוז, נראית כאילו היא לא החליטה אם היא סרט מתח או קומדיה. בפעם הקודמת שבה פרנק אוז חידש סרט מדע בדיוני ישן, זה היה נהדר ('חנות קטנה ומטריפה'), אבל זה היה מזמן. הניסיון החדש, לפי הביקורות, מוצלח הרבה פחות. ניקול קידמן ובעלה מגיעים לעיירה סטפפורד, שבה כל הנשים הן מושלמות להגעיל. אילו דברים מסתוריים מתרחשים מאחורי דלתות נעולות בסטפפורד? לעולם לא תוכלו לנחש, אלא אם כן ראיתם את הטריילר.
אחרי שלושה שבועות בין עשרת הגדולים, הישג מרשים לכל הדעות, 'Super Size Me' עזב את העשיריה (מגיע לו כפיים!). את מקומו כסרט הבלתי-סביר שנמצא בין המקומות האחרונים תופס 'Saved!', שהוקרן בשבועות האחרונים בהצלחה מרובה בהפצה מצומצמת, והשבוע הפצתו הורחבה. את הסרט אפשר לתאר כגרסה הנוצרית ל'ילדות רעות' – קומדיה שמתרחשת בתיכון נוצרי אדוק, וכבר הספיקה, כמובן, להרגיז את אותם נוצרים אדוקים שעליהם היא צוחקת. כוכבת הסרט היא ג'נה מאלון, מי שהיתה החברה של דוני ב'דוני דארקו', ומאז נתקעה בטייפקאסט של הטינאייג'רית הבעייתית והמסתורית. כאן היא משחקת ילדה טובה שאוהבת את ג'יזוס, שניסתה רק להציל חבר טוב מחטא ההומוסקסואליות, נכנסה להריון ומוצאת את עצמה מנודה. עוד משתתפים מנדי מור ומקאולי קולקין, אבל זה דווקא בסדר, או ככה אומרים.
בשבוע הבא, בעיתוי תמוה, יוצאות שלוש קומדיות: הקומדיה הבן-סטילרית 'Dodgeball', גרסה חדשה ומאוד מאוד לא נאמנה למקור של 'מסביב לעולם ב-80 יום' עם ג'קי צ'אן, ו'הטרמינל', הקומדיה הרומנטית של סטיבן ספילברג וטום הנקס. אם אתם שואלים אותי מי מהשלשה ינצח, אני הולך על בטוח: סשה.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
תודות לטכנולוגיה ראיתי עתה את
ששודר בערוץ הסרטים בסופ"ש שהיא.
ריציתי לשאול:
האם סרט זה קדם לאמריקן ביוטי?
או שהוא בה אחריו?
ניב
אגב מי שטרם ראה ורוצה אוכל לשתף אותו בemule – כי אני חושב למחוק אותו.
ת'נדי ניוטון ''שחיפית''?
אני זוכר תאור אחר בביקורת ל-MI:2, משהוא כמו: "בחורה יפה באופן שערורייתי"
ת'נדי מי?
בואו נשמור על פרופורציות – אני יודע איפה אני ואיפה היא.
אבל, בתור אחת שהיא תכל'ס נערת בונד ובפרט היורשת של עמנואל ביאר, ת'נדי היא מציאה קטנה מאד (היא גם לא שחקנית טובה אבל זה כמובן לא שיקול לכלום).
אגב, למען הגילוי הנאות, אני הייתי בין המועמדים המובילים לתפקיד אכילס ונדחיתי בטענה שאני יפה מדי.
קוראים לה תנדי
(כלומר, מבוטא עם T) ולא ת'נדי (th), כמו שוין דיזל הבהיר בטקס פרסי MTV. שלא היה משהו, אגב.
קוראים לה טנדי, אם כבר.
ת'נדי מי?
לא שחקנית טובה?
אולי ברידיק, והאמת אודות צ'ארלי וכל אלה..
אבל לי היא זכורה טוב מאוד בתור העוזרת האפריקאית ב"התקרבות", שם היא הייתה לא רעה בכלל.
ת'נדי ניוטון ''שחיפית''?
מה, זאת: ?path=pgallery&path_key=Newton,%20Thandie ?
לא נראה לי.
כשהיו פה הימורים על שרק
אמרתי 420 מיליון בלי ממש להתכוון, אבל וואלה, מתקרב. שיתגדל וישתבח. אני מפרגנת.
(לא שהפירגונים שלי שווים משהו, כמו שלירון לב יכול להעיד.)
ואן הלסינג
נראה כי "שובר הקופות הראשון של הקיץ" הצליח לסדוק את הטבלה ולהשתחל החוצה :)
ובחדשות אחרות: עדיין לא ראיתי סרט אחד בקיץ הזה, ומה שמוזר, אף אחד מהסרטים עד עכשיו לא ממש מושך אותי לקולנוע, חוץ משרק 2 שעוד לא הגיע למחוזותינו, וגארפילד שנשמע לי דווקא ממש חמוד.
האם אני לבד כאן או שהקיץ הזה די מאכזב מבחינת סרטים?
אם אף סרט לא שכנע אותך לראות אותו,
אז אפשר אולי להגיד שהקיץ הזה מאכזב מבחינת טריילרים, או פרסומות. אם לא ראית את הסרטים, אתה לא יכול להתאכזב מהם.
אני לא חושב שיש מה להתלונן על הקיץ הזה. 'טרויה' היה טוב, את 'היום שאחרי מחר' שווה לראות בשביל האפקטים, ו'הארי פוטר והאסיר מאזקבאן' היה נהדר. ויש עוד את שרק לחכות לו. המצב סבבה.
וגם הלבוי היה חביב לחלוטין,
או שאני לבד בדעה הזו?
הלבוי עוד לא היה
הוא ייצא רשמית רק בסוף השבוע הזה, אבל כן, גם הוא היה נחמד.
האמ. האמת היא שלא עקבתי אחרי היציאה הרשמית שלו.
ראיתי אותו דרך ISF אז הנחתי שהוא כבר יצא. נו מילא, טעות טועים טעינו.
סקעת הוא כל-כך לפני שלושה שבועות!
אז מה קרה להארי? ההייפ לא שורד? הילדים שאהבו אותו לפני שנתיים כבר לא מתעניינים בו כל-כך? ולחשוב שרק לפני שנה הוצאתו של ספר נוסף בסדרה נגסה ב"הענק" בלי רחם (לטענת האולפנים).
אה, כן, זו אחת מהטענות האהובות עלי.
כאילו, לזה שהענק היה סרט גרוע לא היה שום קשר להכנסות הנמוכות שלו. יא, רייט :)
נכון. אחרי שראיתי את 'הענק',
הטענה כאילו יציאת הספר של הארי פוטר היא מה שהכשילה אותו בקופות נראית די טפשית.
אויה, כמה חבל
לא פייר, הטריילר ל"רידיק" דווקא נראה מבטיח באופן שערוריתי – חשבתי שסופסוף נקבל סרט מדע-בדיוני נורמלי (דבר נדיר מאוד – מאז ה"מטריקס" הראשון לא היו כאלה, נראה לי). חבל, חבל, חבל.
לגבי גארפילד, אם חשבתי שלא יכול להיות יותר גרוע ממה שזה נראה, אתמול למדתי שהסרט מכיל את ג'ניפר לאב יואיט (וזוג חבריה), מה שהפך אותו לגרוע ממה שזה נראה.
אולי יש תקווה
זאת אולי אופטימיות פראית להאמין לזה, אבל השמועות גורסות שכמה שבועות לפני ש'רידיק' יצא לקולנוע, התברר בהקרנות המבחן שהסרט הוא "חכם מדי", והוא עבר קיצוצים מאסיביים כדי להפוך אותו לנגיש יותר עבור הקהל האהבל. הגירסה המלאה (והטובה הרבה יותר, ככה אומרים) תצא ב-DVD. אמן.
באמת!?
ראיתי את רידיק בקולנוע בסופ"ש האחרון (אל דאגה, בלי ספיילורים, אני ממתינה לכם בשקט) ומה אומר…אולי, אולי גם בלי שאראה את הקיצוצים שנועדו להקל על הקהל הטיפש ההנחה שהסרט יכול להיות "חכם מדי" נשמעת שערורייתית. בקשר לקיצוצים מאסיביים – זה תירוץ טוב לכמה מן הנקודות החלשות של הסרט, אבל נאלץ לחכות ולראות…
''מאז המטריקס לא היו סרטי מד''ב טובים''?
אני לא בטוח באיזה עולם אתה חי, אבל צר לי שאין לי זמן כרגע לעבור על הרשימות, ולשלוף מהן שמות.
בכולויפן, רק שתיים, בשליפה – Minority Report, וכוכב המטמון.
מלתת לאדם סרט של דיסני
כדוגמה לסרט טוב, לא תשיג הרבה.
מלתת לאדם סרט של דיסני
לא היה שם אף פמוט מזמר!
וחוצמקה, אתה יודע את דעתי הבלתי-חיובית על מרבית הסרטים של דיסני.
זה נורא תלוי בהגדרה שלך ל''סרט מדב''.
כלומר, אם אני מגדיר את גל סרטי הסופר-הירוז שתוקף אותנו כמד"ב (ואני אישית מגדיר אותו כך), אז היו כמה מצויינים (אקס מן 2, ספיידרמן וכו'). אבל אם אתה נשאר רק במד"ב "אמיתי", אז אתה מגלה שאין הרבה סרטים טובים מה – 5 שנים האחרונות: minority report, AI ו signs.
או ששכחתי מישהו?
זה נורא תלוי בהגדרה שלך ל''סרט מדב''.
לפחות בשנה הקרובה יהיה לפחות סרט מד"ב אחד לא רע בכלל, "סרניטי" (לפי מי שקראו את התסריט ומכירים את הבמאי). בדרך כלל כשאחד מצליח באים אחריו עוד אז יש למה לקוות. השאלה היא האם בנוסף להיותו סרט טוב הוא גם יצליח בקופות או שיהיה לנו עוד מועדון קרב.
לפני יציאת הטריילר ל''אני, הרובוט''
אפשר היה לקבל את הרושם שזה הולך להיות סרט מדע בדיוני לא רע בכלל. התנאים ההתחתלתיים היו מעולים – בבימויו של אלכס פרויאס (עיר אפלה והעורב) ומבוסס על ספרו המעולה של אייזק אזימוב.
אבל אז בא הטריילר, והראה לנו מה בערך זה הולך להיות, ובקרוב יבוא הסרט ויוכיח לנו שכנראה בהוליווד אוהבים לעשות רע לדברים טובים (ע"ע חתול תעלול. כואב לי רק להיזכר בסרט הזה…)
ועם כל הכבוד, ל Serenity יש תנאי התחלה פחות טובים מאלה של "אני, הרובוט".
הוא מבוסס על סדרת טלוויזיה בינונית (לא רעה, אבל גם לא מדהימה) והוא מבוים ע"י ג'וס וודון, שהוא אולי גאון טלוויזיוני, אבל זה סרט הקולנוע הראשון שהוא מביים, ועוד צריך לראות האם הוא יוכל להחזיק סרט שלם.
אם לשלב את זה עם העובדה שמדובר פה בעיבוד של סדרת טלוויזיה, שנע על הקו הדק והמאוד מסוכן, של למצוא חן בעיני המעריצים השרופים, ולהיות מובן לקהל הרחב, לך תדע מה ייצא מזה בסוף…
אל תבין אותי לא נכון, אני מאוד מקווה שזה יהיה סרט מדע בדיוני מעולה, אבל אחרי שפיתחתי ציפיות בקשר ללא מעט סרטי מדע בדיוני לאחרונה, והתאכזבתי קשות, התחלתי לקחת דברים ביותר פרופורציה (או שסתם נהייתי פאסימי…)
סרט מדע בדיוני אחר שאני מצפה לו הוא "פרנהייט 451", שמבוסס על הספר של ריי בראדבורי, ואמור להיות מבוים ע"י פרנק דרבונט (חומות של תקווה), אבל האינטרנט מספק לי עדויות סותרות על מצבו של הסרט הזה.
מישהו אולי יודע או שמע משהו עליו?
אבל סרניטי הוא לא מדע בדיוני ''פרופר''
הוא ברובו מעין מערבון. כך שמי שיצפה לחלליות ואפקטים, לא יקבל את מבוקשו. חודש לאחר סרניטי יוצא מלחמת הכוכבים פרק III. מן הסתם, הוא יענה על מבוקשם של דורשי האפקטים.
מצטער, לא הבנתי מה ניסית להגיד
באמת, בלי שום טיפה של ציניות.
לא הבנתי מה הנקודה שלך…
אצלי לפחות סרט מד''ב = סרט עתיר אפקטים
כיוון שסרניטי הוא מעין מערבון בחלל, יהיה, אני מניח, פחות דגש על חלליות ויותר איטראקציה של דמויות (ואני לא בא לפתוח דיון אם זה טוב או רע על פני אפקטים, רק מציין עובדה).
אדם שיבוא לסרניטי ויצפה לאפקטים, עלול להתאכזב כיוון שהאפקטים שם אינם העיקר.
כמובן, שמי שבא לסרט מד"ב ומצפה לראות סיפור טוב מגובה באפקטים, ברמה כזו או אחרת, ייתכן ולא יתאכזב.
נא לא לשכוח
שפיירפליי זכתה בפרס האמי על האפקטים המיוחדים בה ושהתקציב, בהתחשב בכך שאין הבה שחקנים שדורשים משכורות עתק הוא די גדול כך שהייתי מצפה מהסרט ליותר אפקטים מושקעים אפילו מהסדרה.
מדע בדיוני זה פיצוצים ואפקטים ?
מה עם למשל Gattca? שם אפילו לא רואים חללית מרחוק, ובכל זאת זה סרט מד"ב (אפילו טוב).
בהרבה מקרים אפקטים משמשים תחליף לעלילה או שהו דומה, ואני לא אנקוב בשמות.
למה לא?
Matrix Reloaded, מישהו?
לא רק !
את המשכי המטריקס לא ראיתי, ואני מעדיף להשאר בבורות מבורכת.
כן
לגבי רוב האוכלוסיה מד"ב = אפקטים/חלליות/חייזרים/סטאר טרק/סטאר וורז.
לא באתי לציין אם זה טוב או רע אלא לציין משהו שהשתרש אצל הצופה ההדיוט.
איזה מין טיעון זה?!
אתה חושב כך כי רוב הציבור חושב כך? זו הרי שטות מוחלטת, עוד לפני שנכנסים להגדרות מדוייקות.
לא טיעון.
הוא חושב שרוב הציבור חושב כך.
ורוב הציבור אכן חושב כך.
יאדה
ובתור אחד שאוהב את עבודתו של ג'וס ווידון, אני אצפה ב"סרניטי" גם אם כל הסרט יהיה על במה שחורה והחלליות ישורטטו בגיר לבן.
לא ראו המראה של חללית מרחוק?
הראו.
פרנהייט 451?
טוב, אם יצא אחד כזה, אני מקווה שהוא יהיה יותר טוב העיבוד הקולנועי דל התקציב והמשעמם הקודם. אוי, הסרט הזה משעמם!
את מתכוונת במקרה
"העיבוד הקולנועי דל התקציב הקודם של טריפו"?
סידרה בינונית???
למה אין אמוטיקון כועס?
זה > לא טוב?
זה אמוטיקון, שכשמו הוא, בא לציין גועל.
אני מניחה שאין אמוטיקון כועס כי העורכים רצו לשמור על אווירה טובה באתר.
זה נורא תלוי בהגדרה שלך ל''סרט מדב''.
המממ, אכן כנראה נסחפתי קצת בטענותיי, בעיקר בגלל שהן X-2 והן Minority Report היו סרטים לא רעים בכלל (למרות הסוף הנורא של השני), אבל בחייכם, להביא את Signs, AI ו-Treasure Planet כסרטי מד"ב טובים? פחחחששש.
מבין השלושה שציינת
ראיתי רק את AI ואני לא מסכים איתך.
אני חושב שמדובר בסרט טוב, טוב מאד אפילו.
והנה הביקורת של רד פיש על הסרט
כתבה מספר 600
אנחנו כבר נכנסים פה עמוק לקטגוריה של טעם אישי.
ועליה אני כמובן לא עומד להתווכח.
מה שכן, מכיוון שיש מספיק אנשים איכותיים שסוברים שהסרטים האלה טובים, אני מאמין שאפשר לכנות אותם מוצלחים בלי להרגיש יותר מדי רגשות אשמה.
אבל זה רק אני.
מה היה כל-כך נורא בסוף של 'דו''ח מיוחד'?
יש בערך 605 הודעות בנושא
בביקורת על 'דו"ח מיוחד':
כתבה מספר 1092
סיינס באמת טיפה היה מאכזב
(לא שאני לא מצפה בקוצר רוח ל"הכפר"..)
אבל אני מחשיב את AI כאחד הסרטים הגדולים ביותר בעיני.
אבל כל אחד והטעם שלו..(עד כדי כך לא אהבת אותו?!)
זה נורא תלוי בהגדרה שלך ל''סרט טוב''.
ובאותו הקשר,
"שמש נצחית בראש צלול" מקבל ביקורות חיוביות ביותר. אתה רשאי להיות אופטימי.
http://www.rottentomatoes.com/m/EternalSunshineoftheSpotlessMind-1130889/reviews.php?beg=0&int=144&creamcrop_limit=40&page=all
אני הולך לשנ"צ, תעירו אותי בנובמבר שיעבור כבר הקיץ ויגמרו שוברי הקופות המטופשים.
הו, הסקרנות!
יקיריי,
לשאלת הטריוויה היומית של הליידי: איזו כתבה באתר זכתה להכי הרבה תגובות, מאז ומעולם? (כן, כן, ברור לנו שהמידע הזה מופיע היכנשהו, אבל לצפות שהליידי תגרור את רגליה הקשישות הלוך ושוב, נו.)
בין הפותרים נכונה יוגרל כריך מלפפון.
למיטב ידיעתי
הכתבה בעלת מרב התגובות היא הביקורת על 'שובו של המלך' אבל אם סופרים גם תגובות שנמחקו כנראה שמניח הרעפים הנוצרי היה צריך לזכות בתואר.
הו, וכי לא שמעתם
על דו"ח מודמים שבורים? (http://www.fisheye.co.il/static/faq-community.htm#modem)
לינק ישיר!
http://fisheye.alon.wox.org/cgi-bin/stats.pl
מצטער, הייתי חייב…
כמעט נכון.
אם חישבתי נכון, אז גם בתוספת התגובות המחוקות 'מניח רעפים נוצרי' לא מגיע ליותר מ-900 תגובות. בדבר פרטים, נא לפנות לדו"ח מודמים שבורים, שכבר הוזכר מעלי.
ואם כבר מדברים על זה,
אז למה נמחקו כל כך הרבה תגובות ממניח רעפים נוצרי?
מפני שהיומית הפכה,
כפי שכתוב במילון (http://www.fisheye.co.il/static/diction.htm#chrislater), לכר לכתיבת כל מיני טעויות תרגום ושאר מיני תרגימא, גם מצחיקות (ועם זה יש פחות בעיה) וגם כאלה שלא. בכל מקרה, זה לא הייעוד של היומית, והעורכים ביקשו יותר מפעם אחת להפסיק לכתוב ביומית טעויות תרגום אבל זה לא ממש עזר.
הם משאירים את הטובים ביותר,
משום שהיומית הזו הפכה לבית ספר.
אני לא יודע מה יותר מטריד.
זה שיוצא פיצ'ר באורך מלא ל'המורדים', או זה שהטריילר שלו דווקא לא כל-כך נורא?
http://www.r-way.com.ar/trailer.htm
(זהירות, האיכות מוי מחורבנת).
סרטים, בדרך כלל, יוצאים מאוחר יותר באירופה מאשר בארץ, לא?
אה, תלוי
תלוי איפה באירופה, ותלוי איזה סרט. בגדול, אנחנו נמצאים בדרך כלל במקום טוב מאוד מבחינת חלוקת ההקרנות. זה כנראה לא עובד לגבי סרטים של 'לב'.
אני רוצה להציע חוק חדש
בדומה לחוק הנאצים הידוע:
ביקורת קולנוע מאבדת את הזכות להיקרא עד תומה ברגע שהיא מאזכרת את גודאר.
הקש ששבר את גב הגמל:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2933430,00.html
שאלה:
איך בכלל התחיל החוק הזה (עם הנאצים)? כאילו- למה?
מקור טוב
http://www.killfile.org/~tskirvin/faqs/godwin.html
שאלה:
זה היה רעיון של הפינגווין, בעקבות דיון בו נערך שימוש מוגזם בנאציזם, רצח תינוקות ורצועות-כלב וורודות, כמדומני. אה, ואסור גם להזכיר רצח תינוקות..
לו רק יכולתי לקחת קרדיט על דברים כאלה
הרעיון קיים כבר שנים ומוסבר בלינק של ליאור גימל. אני בסה"כ ציינתי את חוק בוג'י (שם לא רשמי), לפיו ניתן לנצח בדיון למשך לפחות 24 שעות ע"י השוואה לרצח תינוקות. למעשה, זה חוק הפוך לחוק גודווין.
לו רק יכולתי לקחת קרדיט על דברים כאלה
התכוונתי שזה היה רעיון שלך ליישם את גודווין בעין-הדג
גם לא. מעניין מי התחיל עם זה באמת.
לי זכור שקיפוד היה הראשון. קיפי?
בפברואר 2003
קיפוד הגיב להודעה שלך בדיון על "שיכתוב ההיסטוריה" של לוקאס, וכנראה ששם הוא הזכיר, לראשונה בעין הדג, את החוק הזה.
כתבה מספר 1379
יש אינפלציה של איזכורי גודאר בביקורות?
למה לא מספרים לי שום דבר, ובקיצור, הייתי מסכים איתך אם זאת הייתה תופעה כרונית של ממש.
אגב, באמת לא סיימתי לקרוא את הביקורת הזאת כי נכתב שהיא מכילה ספוילר בפסקה האחרונה וגם – אני לא יודע מהו "חוק הנאצים". מה זה?
''חוק גודווין'', נדמה לי.
בכל דיון אינטרנטי, הראשון שמזכיר את הנאצים סופג הפסד טכני.
דוגמא לדיון לדוגמא:
משתתף א. אסור לעשות ניסויים על בעלי חיים.
משתתף ב. למה, אבל ניסויים כאלו זה דבר טוב.
משתתף א. גם הנאצים עשו ניסויים על בני אדם.
משתתף ב. שוב הגענו הנה?
אולי זה רק נדמה לי.
קיבלתי רושם שבזמן האחרון שום ביקורת לא יכולה להיחשב רצינית ופלצנית כראוי בלי לאזכר את גודאר. אפילו אם היא של סרט יפני.
אז פיספסתי אותן
אני לא ממש בעד נטילת הלגיטימציה מביקורות רציפלוציות, אבל הפריע לי שלא הבנתי את הקשר המהותי בין גודאר לטאקאשי מהביקורת ההיא.
בזמן האחרון?
לא יודע לגבי רוב המבקרים, אבל לפחות אצל אורי קליין הביטוי "בזמן האחרון" עובר סטרץ' רציני ומתייחס לפחות לעשור האחרון (לא קראתי אותו לפני כן, אבל סביר להניח שגם לפני כן גודאר הופיע ללא קשר לכלום בכל ביקורת שלישית).
כן, אבל זה קליין.
בזמן האחרון זה מתפשט. או שככה נדמה לי.
אולי כל מבקרי הקולנוע
בארץ יצאו לאחרונה כולם יחד לקורס השתלמות עתיר הרצאות וימי עיון על גודאר? היי, תמצא לי אתה הסבר הגיוני יותר