איך מצילים את השבוע האומלל ביותר בשנה? מביאים את טיילר פרי. ככל הנראה לבוש בטייטס ועם האות P גדולה על החזה. הסרטים של טיילר פרי, ז'אנר של איש אחד, מצליחים בכל תאריך שבו תתקעו אותם, וגם השבוע השני והמבאס של ספטמבר לא הזיז לו. הסרט השני של פרי השנה, 'I Can Do Bad All by Myself', בכיכובה של סבתא מדאה שלו, הכניס 24 מיליון דולר.
במקום השני, עם פחות מחצי מההכנסות הדולריות ובערך פי 70 עניין לגולש הממוצע נמצא '9'. השם של הסרט אמנם פחות או יותר זהה למחזמר 'Nine' שייצא לקראת סוף השנה, אבל סיפור הסרט מזכיר מאוד דווקא סרט אחר בעל שם דומה מהתקופה האחרונה – 'מחוז 9'. במאי מתחיל יוצר סרט קצר לפי חזונו האישי, ומצליח להרשים. במאי גדול ומפורסם לוקח עליו חסות, ועם התואר "מפיק" נותן לו לביים גרסה מורחבת, באורך מלא, של הסרט הקצר. ב'מחוז 9' אלה היו ניל בלומקאפ, פיטר ג'קסון והסרט הקצר 'Alive in Joburg'. הפעם אלה במאי בשם שיין אקר, טים ברטון, וסרט האנימציה הקצר – שהפך עכשיו לסרט אנימציה ארוך – '9'. בהנחה שראיתם את הטריילרים, אתם יודעים שזה סרט פוסט-אפוקליפטי בעיצוב קודר שגיבוריו הם מעין בובות ממוכנות ששרדו בעולם שאחרי האדם. כלומר, זה לא סרט לילדים – וזאת תמיד בעיה, בסרטי אנימציה. משהו תמיד מתפספס בסרטי אנימציה שבמוצהר לא מיועדים לילדים, וכך זה היה גם הפעם: המבקרים יצאו קצת מאוכזבים. העיצוב נהדר, הם אמרו, אבל הסיפור הפשטני היה עשוי להיראות יותר במקום דווקא עם חיות פרוותיות וחמודות. מסחרית, היה ברור שהסרט הזה – כמו כל סרטי האנימציה למבוגרים – בעייתי, וזאת הסיבה שהוא נתקע באחד השבועות הפחות אטרקטיביים בשנה, ועם מספר מסכים מצומצם משהו (כ-1,700). בהתחשב בכל זה, הוא יצא מהעניין לא רע: 10.8 מיליון דולר, או 15 מיליון, אם סופרים את כל הכנסותיו מאז התאריך המגניב 9.9.09 שבו הוא יצא. נכון שזה ממש לא 'למעלה' או 'עידן הקרח 3', אבל ההשוואה הנכונה צריכה להיות לסרטים כמו 'דלגו' או 'הקרב על הכוכב', שניסו לעשות משהו שונה באנימציה ונכשלו מסחרית באופן צורב, כואב ומוחלט. '9' יצא בסדר.
בעוד טרנטינו שוהה בארץ הקודש ומבלה את זמנו בביקורים ביד ושם ואכילת עמבה, או מה שעושים תיירים, הממזרים שלו נמצאים במקום השלישי, עם 6.5 מיליון דולר. ההכנסות הכוללות של 'ממזרים חסרי כבוד' הגיעו ל-104 מיליון דולר. תנו לו עוד כמה ימים, והוא יעבור את ה-107 מיליון, ובכך יהפוך לסרט המצליח ביותר מסחרית בקריירה של טרנטינו; 'ספרות זולה' הגיע לסכום הזה רק אחרי חודשים ארוכים ומועמדויות לאוסקר. 'ממזרים' עשה את זה כמו שסרט קיץ עושה. קובי פרץ צריך להרגיש מאוים. בינתיים, ההכנסות של הסרט בכל העולם הגיעו כבר ל-200 מיליון דולר.
'יעד סופי 4' עבר בשבוע השלישי שלו את מה שרוב סרטי האימה עוברים בשבוע השני – הידרדרות מהירה בטבלה. הוא צנח מהמקום הראשון למקום החמישי השבוע, ועדיין עשה יותר משני סרטי האימה/מתח החדשים של השבוע – יבול ספטמברי אופייני של סרטים גרועים שנזרקו לפח האשפה של השנה, והביאו כל אחד כ-5 מיליון דולר. 'Sorority Row' (מקום שישי) הוא עוד רימייק אימה מיותר של סרט אימה זניח משנות השמונים, שבו – לא תאמינו – רוצח סדרתי מחסל בנות קולג'. 'Whiteout' (מקום שביעי) הוא סרט מתח שעוסק בפרשת רצח באנטארקטיקה, בכיכובה של קייט בקינסייל – ולמרות שצירוף האלמנטים הזה נשמע מאוד מבטיח, פיהוקי המבקרים איימו לבלוע את המסך. שני הסרטים האלה, אגב, הוצגו בכ-2,700 בתי קולנוע כל אחד – הרבה יותר מאשר הסרטים שבשני המקומות הראשונים.
בשבוע הבא ייצאו בארה"ב 'גשם של פלאפל' המונפש, 'המודיע!' של סודרברג ו'הגוף של ג'ניפר' עם מייגן פוקס, אבל למי אכפת – העיקר שבארץ ייצאו 'ממזרים חסרי כבוד' ו'עג'מי', וסוף סוף יהיה מה לראות בקולנוע! שינוי מרענן, תודו.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
2. 9 – 10.7 (15.2)
גשם של פלאפל
גשם של פלאפל ~ גשם של פלאפל ~ גשם של פלאפל ~ גשם של פלאפל ~ גשם של פלאפל ~ גשם של פלאפל ~ גשם של פלאפל ~ גשם של פלאפל ~ גשם של פלאפל ~ גשם של פלאפל
זה הלרוץ ערום בשדה חמניות החדש?
גשם של פלאפל
אבל למה בארץ זה רק בעברית? מישהו יודע אם זה יוקרן גם באנגלית איפשהו?
חשבתי שדיברת על התלת-מימד,
שלזה אני רגיל שאין אנגלית לתלת-מימד עם תרגום (ולפעמים גם בלי).
עכשיו בדקתי ואני לא מוצא גרסה באנגלית *כלשהי*.
מה?!?
אני רוצה לשלם ולראות בקולנוע! אוף, עד שמגיע סרט שאני רוצה לראות בקולנוע…
אחת מהביקורות בעגבניות ציינה:
אני רוצה!
הדיבוב מצוין.
גם השימוש בתלת-מימד יעיל.
טוב, תודה.
אולי הגיע הזמן לתלת-מימד הראשון שלי ולסרט מדובב הראשון מאז גיל צעיר מאוד*.
אני פשוט חושש ממשהו שלא מועבר בשפת המקור שלו, או שיותר נכון *ניכר* שהוא לא בשפת המקור שלו (בכל זאת, 'הארי פוטר' ועוד הרבה).
אני מקווה שאגיע לראות אותו בסוכות בתקווה שטבילת האש הכפולה תהיה מוצלחת.
_____
*אנדקוטה מעניינת: לאחרונה אמא שלי סיפרה ש'צעצוע של סיפור' היה הסרט הראשון אליו הלכתי בקולנוע. לא ידעתי את זה! אני זוכר אותו רק במעורפל. הייתי אז בן 7 ככל הנראה ומעניין אותי אם ראיתי אותו בדיבוב או לא. אני לא אתפלא אם ראיתי באנגלית (אני לא אמריקאי). מישהו יודע מה הגיל הממוצע בו מתחילים להסתדר עם כתוביות? כנראה אני הקדמתי לעשות זאת.
בדרך כלל הגיל שבו לומדים לקרוא, אני משער.
לא, בגיל בו שטף הקריאה מספיק למעקב אחרי כתוביות.
יש הבדל בין היכולת לקרוא, לבין היכולת לקרוא מהר ובקלות, תוך כדי ריכוז בסרט. זה תלוי בילד, אבל אני מניחה שזה יוצא בערך שנה או שנתיים אחרי.
בגיל שבו ערוץ 1 מעלה את סדרת הרובוטריקים באנגלית
לא משנה מה הגיל שלך, פשוט אין לך ברירה כי בניגוד לרוב הסדרות המצוירות דאז הרובוטריקים שודר באנגלית עם פס תרגום. ואחרי פעם או פעמיים אתה מבין שדיבוב סימולטני של אבא פשוט לא עובד ומתחיל קורס מזורז לקריאה מהירה בעברית בלי תרגום. אני נאלצתי לעבור את זה בגיל 6.
בטוח שהסרטים הראשונים שראיתי היו מדובבים
אני זוכר בוודאות שראיתי את "מותק הילדים התכווצו" בקולנוע, אבל לא זוכר אם היה מדובב או לא. הסרט יצא כשהייתי בערך בן 6 ובשלב הזה, כבר הסתדרתי עם כתוביות. למעשה, נדמה לי שברגע שהתחלתי לקרוא כתוביות (וכבר ידעתי קרוא וכתוב כשעליתי לכתה א'), התחלתי להימנע מצפיה בסרטים מדובבים.
ל''מותק, הילדים התכווצו'' יש גרסה מדובבת?!
אני צעיר מכדי לזכור
או שאולי בעצם אני זקן מכדי לזכור. מישהו יודע אם הסרט דובב לעברית?
הוא דובב.
אני אפילו זוכר שהיתה תחרות לבחור לסרט שם בעברית.
וואו, זה באמת מפתיע אותך?
כאילו, הלו, מדבבים את הארי פוטר 4 ו-5 בארץ..
טוב, בסדר.
החליטו שיהיה רק בעברית, זרמנו עם זה. אבל למה אין את זה בשעות שגם אנשים עובדים יכולים לבוא לראות סרט? בכל הארץ הכי מאוחר זה 19:30, בכל השבוע?
לא מוזר?
הם בטח מכוונים במודע רק לקהל שעדיין לא עובד
כמו עם הדיבוב. לך תבין.
לאן נעלמים כל הדוחקואים מהשבועות הקודמים?
למימד אחר
אותו מימד אליו מגיעים גרביים אבודים, מטבעות של חמש אגורות, הגרור של אופטימוס פריים והגביע הקדוש. לגמרי במקרה, יש קישור למימד הזה בצד ימין מלמעלה של העמוד:
http://www.fisheye.co.il/index?cat=5
בנוסף, בכל דוחק"ו יש קישורים לדוחקואים קודמים.
אבל, אבל, אבל...
למה הם נעלמים מהעמוד הראשי?י?
לעמודים הקודמים.
בכל זמן נתון יש רק 2 דוחקואים בעמוד הראשי (זו החלטה של עורכי האתר).
אבל, אבל, אבל...
דוח"קו יש תמיד פעם בשבוע. ביקורות – לא תמיד (בפרט בתקופות יובש כמו עכשיו). חבל שכל הביקורות שיש ידחקו החוצה בידי הדו"חקואים (אין סיבה שאנשים ישכחו שבקולנוע יש כרגע את Up רק כי יש הרבה דוח"קואים).
טיילר פרי
באחת מישיבות ההפקה המוקדמות לסרט שאני כרגע עובדת עליו, התלוצץ הצלם:
אולי כדאי ללהק רק שחקנים שחורים, ולקרוא לסרט
אין ספק שזה יכול לשדרג כל סרט.
לגבי 9 הסרט
לא רק טים ברטון מפיק אלא גם טימור בקממטוב, במאי מבוקש.
תבדקו בפוסטרים הרשמיים של הסרט באנגלית.
מפיק הוא לא תסריטאי
ככל שאני יודע.
מועדון הסרט המופרע
אלון גור אריה, במאי "המוסד הסגור", החל לאחרונה במועדון הסרט המופרע: סדרת הרצאות על גדולי הקומדיה של כל הזמנים, בליווי קטעי וידאו נדירים (ושכיחים) והקרנת סרט של מושא ההרצאה בעותק פילם משומש. מועדון הסרט המופרע נערך בסינמטק ת"א וירושלים ואני אישית מאוד ממליץ עליו:
http://aloncomedy.weebly.com/
בלו-ריי של 'ספק'
לפני כמה זמן השתתפתי בתחרות ב'טריילר אדיקט' וזכיתי. נשלח לי הביתה כל הדרך מקליפורניה, ארה"ב הפרס שלי. מה חבל, אין לי איך לצפות בו. לא כונן ב"ר, לא נגן ב"ר וגם לא פלייסטיישן 3. הוא שוכב אצלי מיותם, מעלה אבק.
עכשיו, יש לי הצעה: כל מי שיש לו דויד של 'ספק', אני אשמח להחליף איתו בבלו-ריי שלי. ככה כולם יצאו מרוצים.
גם גשם של פלאפל יוצא באותה הזדמנות
ולמרות שהוא לא מסקרן כמו עג'מי והממזרים, יש מצב שהוא יצא טוב.
אם הוא לא מקום ראשון
למה "9" נמצא בתמונה בדוחקו.
זה לא רק למקום הראשון בהכנסות?
הפרויקט של College Humour לכבוד 9/11
"איפה אתה היית כשה-Death Star נפל"
http://www.collegehumor.com/video:1920944
''קירות''
זה מה שחבר שלי שראה את הסרט בטורנטו אמר לי: "ישראלים יחשבו שהוא בינוני, אמריקאים ימותו עליו."
המממממ…
ללא ספק, ההפתעה הגדולה של הקיץ היא ''עידן הקרח 3''
שאחרי שעבר השבוע את "נמו", הפך לסרט המצויר המצליח בכל הזמנים אחרי "שרק 2" עם אפשרות לעבור גם אותו, וזו בהחלט הצלחה הרבה מעבר לצפוי, שלא כמו "הארי פוטר" ו"רובוטריקים 2" שלגביהם היו ציפיות גבוהות
http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross?region=world-wide
ללא ספק, ההפתעה הגדולה של הקיץ היא ''עידן הקרח 3''
בנוסף זה גם הסרט השלישי הכי מצליח אי פעם (אחרי טיטאניק ושר הטבעות) בהכנסות מחוץ לארצות הברית.
במידה ויהיה חמישה מועמדים השנה בקטגורית האנימציה באוסקר
(וכנראה שיהיה) אז כנראה שאת "9" – לאחר ביקורות מעורבות – יחליף "גשם של פלאפל" שמקבל ביקורות טובות מאוד בינתיים:
http://www.rottentomatoes.com/m/1196077-cloudy_with_a_chance_of_meatballs/
לא הייתי מהמר כרגע על אף אחד משניהם
אם יהיו חמישה מועמדים, השלושה שזכו לתגובות הטובות ביותר הם "למעלה", "פוניו" ו"קורליין". בנוסף, "הנסיכה והצפרדע" מסמל את החזרה של דיסני לאנימציה מסורתית, אז קשה לי להאמין שלא יהיה מועמד לפחות בשביל הסמליות. נשאר מקום אחד ואני מנחש שסרט יותר מסחרי, כמו "מפלצות נגד חייזרים" או "רוחות חג המולד" יהיה מועמד. ישנו גם "מר שועל המהולל", אבל קשה להעריך איך יתקבל.
לגמרי לא ברור כמה חברי אקדמיה יזכרו את ''קורליין'' עד האוסקר.
הוא קיבל ביקורות טובות, אבל יצא מוקדם מדי במהלך השנה, לא עשה יותר מדי רעש בקופות, ונעלם מהמסכים די מהר.
יש גם את ''מרי ומקס''
שצפוי לצאת לקראת סוף השנה ובינתיים מקבל ביקורות מעללות (וחוץ מזה, האקדמיה אוהבת אנימציית סטופ-מושן)
''מרי ומקס''
מכיוון שהוא גם עוסק בנושא חשוב ובשילוב העובדה שהוא אכן סרט מצוין, נדמה לי שהוא יכול להיות מועמד גם במקרה של 3 מועמדים בלבד.
קשה לי לראות את ''מר שועלל המהולל'' מקבל מועמדות
אנימציית הסטופ-מושן שלו כל כך מכוער שאפילו את הטריילר בקושי הצלחתי לעבור, ובגלל שזה גורם מאוד חשוב בבחירה של אלו שבוחרים בקטגוריה אני מניח שאין לו ממש סיכוי גם אם הוא יהיה סרט טוב.
גם את "רוחות חג המולדות" אני מתקשה לראות מקבל מועמדות. לדיסני יש הרי שלושה סרטים לקדם בקטגוריה, ולשניים מהם יש אולי אפילו סיכוי לקבל מועמדות לסרט הטוב ביותר ("למעלה" [שכבר יצא וקיבל ביקורות אוהדות] ו"הנסיכה והצפרדע" [ש-30 הדקות הראשונות שלו הוקרנו בכנס ה-23D של דיסני וקיבלו ביקורות נלהבות]) וגם "רכבת לקוטב" ו"ביוולף" של זמיקס ל קיבלו מועמדות בקטגוריה לפני זה, אז..
אה ו..
זה סרט של סוני, שיודעים איך לקדם סרט למועמדות לאוסקר וסרט האנימציה הקודם שלהם (תפוס ת'גלים) קיבל מועמדות מפתיעה במקום "משפחת סימפסון".
חוץ מזה ש"מפלצות נגד חייזרים" יצא במרץ ובטח כבר אף אחד לא זוכר אותו וגם הביקורות עליו אצל המבקרים הבכירים היו פושרות לגמרי (56 אחוזי טריות באזור הטופ-קריטיקס של רוטן טומיטוס) אז קשה לי להאמין שיש לו סיכוי.
א. ביוולף לא היה מועמד בקטגוריה הזאת.
או בכלל.
ב. ל-UP יש סיכוי בקטגוריה הזאת, אבל למרות הביקורות הנלהבות, לא נראה לי שיש לנסיכה והצפרדע סיכוי להשתחל לקטגוריה הזו. נראה יותר מדי, אתם יודעים, "שרק"-י בשביל להכנס לקטגוריית הסרט הטוב ביותר. וול-אי לא נכנס, רוב הסיכויים שגם זה לא.
א. אממ.. זה בדיוק מה שאמרתי
ב. כמו שפינגווין אמר, "הנסיכה והצפרדע" מסמל את חזרתה של דיסני לאנימציה דו-מימדית וקשה לא לראות אותו מקבל מועמדות גם אם זה בשביל הסמליות בלבד.
א. שכחת לכתוב את המילה ''לא'' וכתבת ל'.
ב.כן, אבל הסמליות הזאת תתבבטא, אם כבר, במועמדות לסרט האנימציה הטוב ביותר, לא לסרט הטוב ביותר; באקדמיה אוהבים נוסטלגיה (ע"ע "השתולים"), אבל לא אוהבים אנימציה יותר מדי. אם הם יהיו נוסטלגיים מעל ומעבר הם ייתנו, אולי-אולי-אולי, את פרס האנימציה ל"הנסיכה והצפדרע". לא יותר מזה.
א. ביוולף לא היה מועמד בקטגוריה הזאת.
וול אי נכנס
וול-אי נכנס לקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר.
לא לקטגוריית הסרט הטוב ביותר. ובגלל זה, אם וול-אי לא נכנס לקטגוריית הסרט הטוב ביותר, רוב הסיכויים שהנסיכה והצפרדע, ו-UP לא ייכנסו.
דיברנו על קטגורית האנימציה.
דיברנו על קטגורית האנימציה.
כתבה מספר 5176
מישהו אמר שלדיסני יש שני סרטים שיכולים להיות מועמדים לסרט הטוב ביותר. מנקודה זו, הדיון שינה את פניו לדיון על הסיכוי של "הנסיכה והצפרדע" ולהיות מועמד לסרט הטוב ביותר.
והוא מוקרן אצלנו רק בעברית
למרבה הבעסה.
שניצר עשה זאת שוב!
הביקורת המגוחכת ביותר שלו מאז "האביר האפל", והפעם זה על סרטו החדש של טרנטינו "ממזרים חסרי כבוד":
http://www.nrg.co.il/online/47/ART1/942/966.html?hp=47&loc=14&tmp=9245
נכון
הוא פשוט לא יאומן. אורי קליין השנוא פה לא פחות (שלדעתי, על אף חסרונות, עדיף בהרבה. כתב על הסרט ביקורת סבירה בהחלט. לא רק שהוא אהב אותו וטען בעד לגיטימיותו, הוא כתב עם נימה הומוריסטית ונמנע במכוון מספויילרים.
http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1018,209,40254,.aspx
את הסרט אראה בסופשבוע אם יתנו לי להיכנס.
וואו, לא נחשפתי אליו עד עכשיו ואני חייב להגיד ש...
הוא לא כותב ביקורות קולנוע. הוא מדבר על הכל מלבד הסרט וכשהוא כבר מתקרב לאישיו הוא מדבר על הדברים שמסביב לסרט. הוא מדבר על הבמאי והאישיות שלו, האידאולגיות שלו ושל סרטים דומים לסרט המבוקר (!) ועל היסטוריית הקולנוע בהקשר רופף לסרט עצמו.
תופעה.
התנסיתי גם בביקורת על 'האביר האפל' – הבן אדם תופעה.
דגים, דגות ודגיגונים:
אם אתם מחזיקים בידיכם את הביקורת של נוח קלינגר, ב-24, ובכן – שלחו אותה לפח. לא רק שהיא נכתבת בצורה לא מקצועית, אלא שהיא גם מספיילרת ללא בושה את סוף הסרט. בושה. למה מבקרי ישראל יוצאים מגדרם בשביל לכתוב ביקורות איומות על הסרט הזה?
וכך גם הביקורת של יעל שוב ב''טיים אאוט''
כלומר, זו ביקורת מצוינת ומעניינת מאד, אבל ממש לא מומלץ למי שעדיין לא ראה את הסרט לקרוא אותה. היא מסגירה יותר מדי פרטים שעדיף לגלות אותם בזמן הצפייה ולא לפני.
אחרי הצפייה – כדאי לקרוא אותה.
לא להסתכל בקישור לכתבה למי שרוצה להמנע מספויילרים!
לא להסתכל בקישור לכתבה למי שרוצה להמנע מספויילרים!
ברור שיש ספויילרים, זה הסרט במלואו…
סרט קצר בשם Validation
http://www.imdb.com/title/tt0986272/
מזמן לא ראיתם כזה feel good movie.
http://www.youtube.com/watch?v=Cbk980jV7Ao
וואו!
אחד הכייפים שראיתי אי פעם!באמת שתהיה שנה מתוקה לכולם…
לגבי '9' הביקורת באמת צודקות
ראיתי אותו לפני כשבוע. הסרט ויזואלית מאוד מפתה, שימת הלב לפרטים מדהימה. למשל האצבעות של 9 עשויות מעץ, ואפשר לראות את השחיקה שלו ואת המכות שקיבל.
תחילת הסרט אפלה ומותחת אבל מהר מאוד הדברים מתגלגלים לעלילה ילדותית ונמוכה.
שווה צפייה, כן, ערך מוסף – אין.
ככה ציפיות מתרסקות להן...
ועכשיו אפשר לצפות בסרט ולהנות!
כל-כך חבל, הסרט הקצר היה מופתי.
FESטיבל חיפה
האמ מישהי יודעת מתי והיכנ ניתנ להשיג תוכניה?
אני יודעת:
http://www.haifaff.co.il/
(אתר הפסטיבל)
מה אתם חושבים על זה..
אוקי, אחרי "לבנון", טענתי לחבר שלי ש"תודה לאל נראה לי שזה יהיה סרט הלבנון האחרון לתקופה הקרובה. הרי היו כבר כל כך הרבה סרטי לבנון בשנים האחרונות ונראה לי שלאנשים כבר נמאס" אבל הוא אמר לי ש"השתגעת? דווקא עכשיו, אחרי הזכייה באריה הזהב, קולונענים ישראלים יעדיפו דווקא לעשות עוד סרטים על מלחמת לבנון במחשבה ש'כשאני עושה סרט על לבנון אז בטח רוב הסיכויים שהסרט שלי יקבל תשומת לב בינלאומית ופרסים"'.
לדעתכם זה נכון?
מה אתם חושבים על זה..
אם מסתכלים על דוגמאות דומות בחו"ל אז לרוב סרטים על נושאים כמו וייטנאם או השואה באים בגלים. כלומר, לדעתי אם כרגע לא מתוכננים סרטים נוספים אז בשנים הקרובות גם לא יהיו. אולי עוד 5-10 שנים יתחילו שוב.
''...הרי היו כבר כל כך הרבה סרטי לבנון בשנים האחרונות... ''
כמה זה בדיוק " כל כך הרבה"? שני סרטים ('באשיר' ו'לבנון') ב-77 שנות קולנוע עברי?
טוב, אז חמישה.
אם מוסיפים שלושה מוקדמים יותר שהשמטתי: 'שתי אצבעות מצידון' הימני, 'גמר גביע' ו'עונת הדובדבנים'.
שכחת את בופור.
אני לא יודע מה היה מאז תחילת הקולנוע בארץ, אבל מדובר על השנים האחרונות, בהן בופור, באשיר ולבנון יצרו רצף, שמוצדק לקרוא לו "הרבה סרטי לבנון".
גם ''איים אבודים'' במידה מסוימת.
הסרט ''ע'גמי''
האם לכל אורך הסרט, שמוקרן בימים אלה בקולנוע, מתחילתו ועד סופו יש כתוביות?
מה קורה עם תאריך ההפצה של Moon?
שלום חברים
מכיוון וMoon יסתיים ב12 בלילה באייקון (יום שבת), ולצערי אני לא בא עם רכב, חשבתי לראות אותו בקולנוע. חיפשתי וראיתי והוא לא מתוכנן להפצה בארץ. מישהו (אולי אחד מהמנהלים) יודע מה קורה עם זה?
בנוסף, אם יש מישהו נייד (ועם מקום ברכב) מאזור כפר סבא- רעננה שמתכוון להגיע להקרנה, אני אשמח אם תתקשר איתי במייל. תודה.
הסרט לא יופץ בבתי הקולנוע בארץ
כך שההזדמנות היחידה לראותו ע"ג מסך גדול היא באייקון.
הסרט ישודר ביס ב-2010.
''ממזרים חסרי כבוד''
אני אעשה את זה קצר: קולנוע ענק! יצירת מופת! הסרט הטוב של השנה עד עכשיו והטוב ביותר של טרנטינו מאז "כלבי אשמורת".
אך, כמה שהייתי רוצה לראות אותו מועמד לאוסקר, אבל זה לא יקרה. הסיכויים שלו לקבל מועמדות לאוסקר בקטגורית הסרט הטוב ביותר – למרות ההרחבה לעשרה מועמדים במקום חמישה – עדיין שואפים לאפס בגלל שהאקדמיה לא אוהבת סרטי סלאשרים בדיוק כמו שהיא לא אוהבת סרטי אנימציה וקומיקס. גרר.. אקדמיה שמרנית ומחורבנת!
מש''א.
ספרות זולה, להרוג את ביל וממזרים חסרי כבוד. אלה הסרטים הכי טובים של טרנטינו*.
_____________
אני יודע שכלבי אשמורת גם מוזכר כאחד מהטובים שלו, אבל אני מוצא אותו קצת אוברייטד. אולי אני זקוק לצפייה שנייה.
תגיד, אתה לא משוחד קצת לגבי 'ספרות זולה'?
כלומר, חיכית לראות את הסרט הזה הרבה זמן, ואפילו רצית להחתים על עצומה בעד צפייה בסרט, ככה שאולי אתה מעריך אותו כל כך בגלל שלא רצית להתאכזב?
נ.ב:
אין לראות בהודעה שאני לא מעריך את ספרות זולה. פשוט, אני לא ידעתי מה אני עומד לראות וקיבלתי סרט מצויין.
אני שואל את השאלה הזאת פעמים רבות.
תכלס, יש מצב שתי הצפיות שלי ב"ספרות" היו משוחדות – אבל הצפייה השלישית, בסינמטק – שם באמת הבנתי שזה סרט מעולה. אני הייתי הראשון שמחא כפיים בסוף, ואני מוחא כפיים מעט מאוד בסרטים. יען, הפעם היחידה שמחאתי כפיים בסרט הייתה באביר האפל.
מש''א.
קילביל 1+2-אחרי המגניבות, הפסקול החביב והדמויות המעניינות… זה אחרי הכל סרט אקשן שכזה. אקשן משובח, אבל עדיין רק אקשן.
ספרות זולה וכלבי אשמורת מדהימים.
כרגע גמני סוגד לממזרים, אבל כנראה זהו אפקט שרק. ראיתי אותם כבר פעמיים (פעם ראשונה בפרמיירה עם קוונטין ופעם שניה עם ידידה טובה) ונהניתי מכל רגע. אבל עדיין, אחרי הכל, סרט אקשן מגניב ומשובח להחריד.
אני לא בתול-מש''א, אבל אני תמיד שמח לראות שאני מקבל אחד
לא הורדתי מערכו של קילביל לרגע: למען האמת, היו רגעים ששקלתי אותו למקום הראשון ברשימת הסרטים האהובים עלי (אבל זאת כבר אופרה אחרת).בכל מקרה, בינתיים אני חושב שיש תיקו בין ספרות זולה לממזרים חסרי כבוד. אקט שרק, ללא ספק, אבל הצפייה השנייה והלא מצונזרת שלי עומדת להתרחש ביום שני. נראה מה יקרה אז.
ידידי המלומד, כנראה שלא הבנת אותי
אני תומך בלב שלם, ואף מעריך יותר בכל אחד שמוריד מערכו של קיל ביל. סרט אקשן מוערך יתר על המידה. לא היה עובר מך ללא היה סרטו של המאסטר.
אני לא מסכימה.
מעולם לא הייתי מעריצה גדולה של "המאסטר" (אני די אוהבת את כלבי אשמורת, למיטב זיכרוני, מספרות זולה לא התלהבתי) – ונהניתי להפליא מקיל ביל.
הו הו הו, אשמחנה אם נוריד את השפה לשפת קצת יותר נוחה.
אני לפחות זוכר – ובדקתי פעמיים – שכתבת שזה סרט אקשן משובח, אבל רק אקשן. אבל אני מאמין שמדובר בסרט אקשן מ"מי מאוד (החלטתי ש-מ' יהפוך לשם תואר של סרט מעולהמעולהמעולה, מאחר ורוב מילות התשבוח בעברית מתחילות ב-מ'). אני לא רק חושב שמדובר בסרט אקשן משובח, אלא שזה סרט שמביא את מושג הכיף לדרגות אורגזמיות. יען, להרוג את ביל עושה לכיף את מה שרקוויאם לחלום עשה לדיכאון.
בדיוק כמו איירון מן ופלאנט טרור
שכזכור לי, לא זכו למינימום מהתשבוחות שקיבל ביל…
'קיל ביל' היה מבחינתי, בנוסף להיתו כיפי מאוד
גם סרט שמצליח בעזרת עלילה פשוטה שאפשר לתמצת בחצי שורה, להדביק את הצופה למסך, להפתיע ולהיות מותח לכל אורכו, יש להזכיר גם את הדמויות הנהדרות והדיאלוגים הגאוניים שטרנטינו כותב, באמת שלבחור יש כישרון מדהים בכתיבת דיאלוגים, כישרון שמתבטא בכי הרבה בשני הסרטים הללו.
עוד סיבה שאהבתי את הסרט, היא אולי חיבתי לסרטים חסרי פתיחה או נטולי סוף (האם אי פעם הזכרתי שמסרטי 'שר הטבעות' הכי אהבתי את "שני הצריחים"? וכן – אני יודע שאני היחיד שחושב כך), הסוף של הסרט הראשון השאיר אותי פעור פה למשך כמה דקות, עד שהכנסתי את התקליטור של 'חלק 2' לכונן הדי.וי.די, והחלק השני היה 'ישר ולעניין' לכל אורכו ללא רגע אחד משעמם, ועם סוף גאוני.
קיל ביל, מעבר להיותו סרט מהנה עד כאב
הוא גם סרט האנימה המצולם הראשון.
אף סרט פעולה יפני לא הצליח לעשות את מה שקיל ביל הצליח.
מש''א