דו"ח קופות שבורות – 13.3.2005

Tom Clancy's Rainbow Sixבביקורת על 'תפוס ת'כריש' שהתפרסמה באתר זה טען ארמדילו שהדגים בסרט הם לא דגים, ושאפשר היה להחליף אותם, לצורך העניין, בטוסטרים. באופן כמעט צפוי, הסתבר שזו לא היתה בדיחה אלא נבואה, ועכשיו אנחנו מקבלים סרט אנימציה ממוחשבת שכולו טוסטרים. לטוסטרים האלה יש אמנם ידיים, רגליים וחלקי חילוף, אבל אנחנו יודעים את האמת. לסרט, אגב, קוראים 'Robots', שזה, בעברית, 'רובוטס'. היה אפשר אמנם לתת לסרט את השם העברי 'רובוטים' במקום לקרוא לו בהיבריש, אבל אז… אמ… אז זהו, ש… טוב, האמת היא שאין לי שום מושג למה אי אפשר היה לקרוא לו 'רובוטים' בעברית.

'רובוטס' עוסק ברובוט צעיר (בקולו של יואן מקגרגור) שעוזב את אבא-רובוט ואמא-רובוט ויוצא אל העיר הגדולה, שנקראת בשם המקורי והמשעשע "רובוט סיטי". שם הוא פוגש רובו-טובים, רובו-רעים, רובו-האלי ברי, רובו-מל ברוקס, רובו-דרו קארי ואפילו רובו-פול ג'יאמטי. אבל האטרקציה העיקרית היא רו-בין וויליאמס, שהיה אמור, אפשר להניח, לעשות עבור הסרט את מה שעשה עבור 'אלאדין'.

'רובוטס' הוא הסרט השני של אולפן האנימציה Blue Sky, שמופץ על ידי פוקס המאה ה-20. לפני שלוש שנים, האולפן הזה הפתיע כש'עידן הקרח' שלהם הגיע להכנסות סופ"ש ראשון של 47 מיליון דולר והפך ללהיט לא קטן בכלל, ובכך אישר שסרטי אנימציה ממוחשבת נוטים להצליח מאד מאד, אפילו אם לאולפן שייצר אותם לא קוראים 'פיקסאר' או 'דרימוורקס'. 'רובוטס' לא הצליח כמו 'עידן הקרח', אבל זה בסדר – ב'שמיים כחולים' כבר עובדים על 'עידן הקרח 2', וטריילר בכיכובו של המכרסם סקראט ("Ee!"), הוצמד ל'רובוטס'.

36 מיליון, זה הרבה או מעט? היו רבים שציפו מ'רובוטס' ליותר, וקל להבין למה. רק בשנה האחרונה, 'משפחת סופר-על' הגיע להכנסות סופ"ש ראשון של 70 מיליון דולר, 'תפוס ת'כריש' עשה 46 מיליון, ו'שרק 2' – 108 מיליון. אז בהשוואה לכל אלה, כן, 'רובוטס' הגיע די נמוך. מצד שני, הסכום הזה אינו אסון גדול: הסרט בוודאי יגיע להכנסות כוללות של לפחות 100 מיליון דולר בארה"ב, עוד הרבה מחוצה לה, שלא לדבר על DVD. ועבור סרטי ילדים מסוג זה, השוק הביתי הוא למעשה רווחי עוד יותר מהקולנוע. אז אין מה לדאוג ל'שמיים כחולים'. הכל עדיין בסדר אצלם.

'גבר מי שמטפלת', הידוע בכינויו 'המוצץ', גלש בחן אל המקום השני, עם 18 מיליון דולר, שהם עדיין לא מעט, בעוד 'B קול' שלצידו התחיל נמוך ויורד מהר. את המשפט האחרון אני לא ממליץ לקרוא עם מחשבות מלוכלכות בראש. לא, אמרתי! לא משנה.

מתחת לשני אלה, במקום הרביעי בלבד, יושב ברוס וויליס, שהולך והופך לתשובה הגברית לאנג'לינה ג'ולי: הוא אמנם נחשב לכוכב ענק, אבל הסרטים האחרונים שלו כושלים בזה אחר זה. ספרו איתי: 'בנדיטס' (הכנסות כוללות בארה"ב: 41 מיליון), 'בחירתו של הארט' (19), 'דמעות של השמש' (43) ו'ללכת על הכל 2' (16). ואם לא ראיתם אף אחד מהסרטים האלה, או אפילו לא שמעתם על קיומם, נו, זה רק מחזק את הנקודה. לסרט החדש של ברוס קוראים 'Hostage' ('בן ערובה') ובו ברוס עושה את מה שהוא עושה הכי טוב: מת לחיות. ג'ון מקליין, סליחה, ברוס, הוא מתווך משטרתי לשעבר, שפרש בגלל טראומה – מקרה חטיפה שנגמר רע – ויש לו גם בעיות עם המשפחה, נוסף לכל. הוא פורש לאיזו עיירה שלווה, אך אז, מה מפתיע, הוא מוצא את עצמו שוב בעמדת המתווך, כשכנופיית פושעים משתלטת על אחוזה באזור ולוקחת את תושביה כבני ערובה. עכשיו, אדם אחד… וכו'. המבקרים טוענים שהסרט קלישאתי. לא הייתי מנחש. הסרט הגיע בקושי להכנסות של 10 מיליון דולר, כלומר, עוד כשלון לרשימה. ברוס וויליס יקבל הזדמנות לכפר על עוונותיו בקרוב מאוד, ב'עיר החטאים' הידוע בשל הטריילרים המשובחים שלו. חסר לו שיפשל גם שם.

מה בהמשך הטבלה? היצ'… מיליון דולר בייבי… שחורה מטורפת… לא ממש מעניין. הרשו לי לדלג על כמה סרטים ברשימה ולקפוץ באופן חריג למקום ה-29.

עכשיו זה רשמי: 'הפסיון של ישו' הוא הסרט הכי מוזר, קופתית, אי פעם. תזכורת: לפני שנה וקצת הוא יצא לאקרנים, ולמרות שהוא אלים עד בחילה ומדבר ארמית עתיקה, הפך לשובר קופות שמעטים מאוד כמוהו נראו. הסרט הפך את מל גיבסון לאיש עשיר מאד מאד, אבל עוד קצת כסף אף פעם לא מזיק, לכן גיבסון החליט לנסות לסחוט מהישו שמטיל ביצי זהב עוד קצת: הוא הוציא את הסרט מחדש לאקרנים, הפעם תחת הכותרת 'The Passion Recut'. הגרסה הזאת של הסרט מזעזעת קצת פחות, נחתכו ממנה שש דקות של אלימות קשה כדי להתאים אותה קצת יותר לצפייה משפחתית. אם ההפצה מחדש של הסרט תצליח – גיבסון הבטיח – היא תהפוך למסורת שנתית. ומי הרי לא רוצה לחזור ולראות בכל שנה את ג'ים קאוויזל סובל.

הסרט הופץ השבוע ב-954 בתי קולנוע. הוא הכניס 224 אלף דולר. אם זה נשמע לכם מעט, זה פשוט בגלל שזה מעט במידה שלא תאומן. לשם הפרופורציה: מקום אחד מתחת 'הפסיון', עם סכום הכנסות כמעט זהה, נמצא הסרט 'The Upside of Anger' שהוצג בתשעה בתי קולנוע, לא פחות. אני לא רוצה להבטיח שום דבר, אבל נראה לי שעניין המסורת השנתית של הפצת 'הפסיון' הוא לא כל כך סביר בשלב זה. ובכל זאת, את הקרדיט צריך לתת: 'הפסיון' הוא אולי הסרט היחיד בהיסטוריה שהיה גם הצלחה פנומנלית וגם כישלון גרוטסקי. ונאמר הללויה.

מעקב פטריוטי: 'ללכת על המים', שבשבוע שעבר ייצג אותנו בכבוד במקום ה-49, עלה למקום ה-46. ווהו! עוד שבוע-שבועיים והוא עוקף את 'הפסיון' (בגרסה הנוכחית, לפחות). ובעוד שבעה ימים: מאבק איתנים בין שתי ילדות מפחידות. סמארה חוזרת, במה שצפוי להיות הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרט אימה, ומולה מתייצבת מישל טרכטנברג, המוכרת לצופי 'באפי' כילדה המעצבנת ההיא, ב'נסיכה על הקרח'.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. Robots – 36.0 (36.0)
2. The Pacifier – 18.2 (54.5)
3. Be Cool – 10.2 (38.4)
4. Hostage – 10.2 (10.2)
5. Hitch – 8.8 (149.8)
6. Million Dollar Baby – 5.2 (84.1)
7. Diary of a Mad Black Woman – 4.9 (44.0)
8. Constantine – 3.8 (66.6)
9. Man of the House – 1.8 (16.5)
10. Cursed – 1.6 (17.8)