בדרך חזרה מסיני, איפשהו בין האיש שתפקידו להסתכל על הדרכון ולהגיד "בסדר" לבין זאת שתפקידה להסתכל על הדרכון ולהגיד "בוקר טוב", הדלקתי את הפלאפון. הוא מיד התחיל לצפצף כמו משוגע, ולהשמיע לי הודעות של כל קרובי, מכרי ומוקירי זכרי, שסיפרו לי שהודיעו לכל הישראלים לצאת תיכף ומיד מסיני בגלל התראה סופר-ממוקדת על פיגוע מה-זה-חמור. ולחשוב שבמשך היומיים שבהם הפלאפון היה כבוי (ממילא אין קליטה) ביליתי את הזמן בכלום נמרץ, כשאני חושב, בתמימותי כי רבה, שהאיום הגרוע ביותר על שלומי בא מכוון קיפודי הים. מה שטוב בסיני זה שאפילו חיבור לאינטרנט אין שם. פשוט תענוג.
במשך אותם יומיים הצלחתי בלי מאמץ מיוחד לא להקדיש שום מחשבה לחדש של ספילברג או של שמאלאן, לסקר החדש שיעלה בקרוב, לתככים מסביב לאוסקר הישראלי או לתוצאות השבוע בקופות ארה"ב. לא יודע להסביר את זה, אולי זאת תוצאה של השמש, הקרם נגד שיזוף או קו הרוחב. בכל אופן, איפשהו ליד פירמידת האיימקס החדשה הכל חזר אלי, ואת הדקות הבאות ביליתי ברטינה על השפל בדו"חקו, שבו לא קורה שום דבר מעניין. והנה הגיע סוף השבוע, והמצב, תתפלאו, דווקא לא כל כך נורא. לא שהשבוע הזדעזעו אמות הסיפים, או אמות בכלל – אבל להבדיל מהשבוע שעבר, שבו יצאו ארבעה סרטים שלא הזיזו לאף אחד, השבוע לפחות יש על מה לדבר.
23 מיליון דולר עשה הסרט שבמקום הראשון השבוע, וביחס לדמדומי ספטמבר, זה בהחלט לא רע. הסרט המדובר הוא דווקא כן. רע, זאת אומרת. 'Resident Evil: Apocalypse' הוא אחד מאותם סרטי המשך שאף אחד לא ממש ביקש: זה לא שהסרט המקורי ('האויב שבפנים' קראו לו אצלנו) היה כזה להיט. אם כי אני החזקתי בדעה שיש דרכים הרבה יותר גרועות לבלות שעה וחצי מאשר בהיה במילה ג'ובוביץ', עם או בלי אקדחים וזומבים. הסרט השני נותן עוד מאותו הדבר, לאחר שהזומבים פרצו מהמתקן הצבאי הסודי והשתלטו על העיר כולה, ומילה וחבריה החדשים (בינהם עודד פהר, הישראלי שנראה לאחרונה לשניה וחצי ב'המומיה 2') צריכים לנסות לברוח לפני שהממשלה תפתור את הבעיה בדרך ה-ctrl-alt-del הישנה והטובה: להפיל על העיר פצצת אטום.
אם תשאלו את המבקרים, סרט ההמשך גרוע עוד יותר מהראשון. אם תשאלו את האמריקאי הממוצע, הוא יגיד, בסדר, אבל מה עוד יש היום לראות בקולנוע? הסרט הכניס, כאמור, 23 מיליון, שיפור ל-18 מיליון שהשיג 'האויב שבפנים' הראשון בסוף השבוע הראשון שלו.
אל המקום השני, עם 10 מיליון דולר, נכנס 'סלולר'. בעיקרון, הסרט מספר על מישהו שמדבר בפלאפון במשך כל הסרט, ואסור לו לנתק. ואם זה נשמע לכם מוכר, יש לזה סיבה טובה. התסריטאי לארי כהן, שהשתתף בכתיבת הסרט, כתב גם את 'תא טלפון', ובקרוב הוא צפוי להמשיך את גל ההצלחה עם הסרטים 'ICQ', 'אינטרקום', 'פקס', ו'קופסאות קוטג". התירוץ הפעם הוא כזה: קים בייסינגר (עדיין במסגרת ניסיונות הקאמבק שלה) נחטפה, והחוטף מאיים לחסל את בעלה ובנה. מהריסותיו של טלפון שנמצא בחדר, היא מצליחה להתקשר למספר אקראי, ומגיעה לאיזה צעיר (כריס אוונס), שהופך לתקוותה האחרונה להינצל, אם היא רק תצליח לשכנע אותו שהיא לא עובדת עליו, ואם הבטריה שלו לא תיגמר. זה נשמע די טיפשי, אבל מבקרים לא מעטים דווקא מחבבים עד אוהבים את הסרט, למרות הקשיים בסיספונד. הסרט יגיע למסכינו כבר בסוף השבוע הקרוב.
אחרי שבועיים במקום הראשון, 'גיבור' נפל השבוע למקום הרביעי. אין הרבה על מה להתלונן, שבועיים במקום הראשון בארה"ב לסרט לא אמריקני זה הישג שלא הולך ברגל. מה שבכל זאת מפתיע הוא שבדרך, עקפו את הסינים המעופפים שלושה טינאייג'רים עם סירה ובלי משוט. 'Without a Paddle', שנראה כמו אחד מאותם סרטים שמופיעים בטבלה לשבוע אחד ואז נעלמים (מישהו זוכר את 'מגרש השדים: ההתחלה'?) יורד לאט, לאט מאוד, ואחרי ארבעה שבועות בקולנוע הוא נמצא עדיין בין שלושת הגדולים. 'אמריקן משוט' (או מה שלא יהיה) אמנם לא היה אף פעם במקום הראשון, אבל מבחינת הכנסות כוללות הוא כבר עקף, עם 46 מיליון דולר, את 'גיבור', שהשיג 42 מיליון. לא רע, בעיקר עבור סרט בתקציב קטן יחסית.
אבל במה שקשור לתקציבים קטנים והצלחות מפתיעות, 'איזה מין משוט' לא מגיע לקרסוליים של הסרט שנמצא השבוע בקצה התחתון של הטבלה. קוראים לו 'נפולאון דינמיט', ולכאורה הוא מתאים לכל הקלישאות של סרטי האינדי: ביים אותו אחד, ג'ארד הס, בן 25, שזו הפעם הראשונה שלו. מככבים בו שחקנים שבחיים לא שמעתם עליהם. תיאור העלילה שלו נשמע בדיוק כמו זה של כל סרט אינדי אחר שלא עוסק בקאובויים הומואים – סיפורו של טינאייג'ר חנון ודחוי חברתית ומשפחתו הבעייתית, באמריקה של הפרברים. הסרט התגלה לראשונה בפסטיבל סאנדאנס, ושם ציפו לו גדולות. אומרים שיש לו הומור ייחודי ומעניין. יאדה יאדה יאדה.
ההבדל בין הסרט הזה לכל יתר הסרטים שנשמעים בדיוק אותו הדבר הוא שהסרט הזה מצליח. לתחומו, הוא מצליח בצורה מטורפת. הסרט מוצג כבר 14 שבועות בהפצה מוגבלת, כשבכל שבוע, הוא מוצג ביותר קולנועים, וההכנסות שלו רק הולכות וגדלות, אך עדיין נשארות בתחום שמתחת לעשיריה המובילה. השבוע, כשהוא סוף סוף הצליח להשתחל לטבלה, מסתבר שבמשך אותם 14 שבועות של צבירה הוא הגיע להכנסות כוללות של 30 מיליון. עכשיו קחו בחשבון שהסרט נעשה בתקציב של 400 אלף דולר, ותבינו את גודל ההישג. והסרט עדיין לא אמר את המילה האחרונה.
זה לא שכל מי שצופה בסרט מתאהב בו מיד. למעשה הרבה אנשים לא סובלים אותו. גם המבקרים היו חצויים בדעתם, אבל נראה שיש סוג של אנשים שהסרט מדבר אליהם, והם חוזרים אליו שוב ושוב. במילים אחרות, יש לנו כאן קאלט. הסרט גם זכה כבר, בעצם, ל"גירסת במאי": כש'פוקס', שמפיצים אותו, קלטו את גודל התופעה, הם הוסיפו לסרט עוד 5 דקות שנחתכו ממנו בגרסה המקורית, כדי לעודד עוד יותר את המעריצים לחזור ולראות אותו שוב.
בשבוע הבא – נס: אמנם אנחנו עדיין באמצע ספטמבר, אבל מבחר הסרטים שיוצאים נראים על הנייר כאילו נלקחו משבוע לוהט של אמצע הקיץ. 'סקיי קפטן' המדובר, הנוסטלגי והחדשני יעמוד סוף סוף למבחן הקהל, ואליו יצטרפו שתי קומדיות ספורט – 'ווימבלדון' עם קירסטן דאנסט, ו'מר 3,000' עם ברני מאק. שנה טובה לכולם!
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
אהרו''כ
זה באמת נשמע לי די מוכר הקטע עם הפלאפון, ויכול להיות שזה ישמע הגיוני, וזה כן, אבל יש די הרבה סרטים שכמה מפלצות מגיעות למקום ואז מנסים להפיל שם את הפצצה, כך שאני לא יודע בדיוק אם ראיתי את הסרט המדובר או לא.
דו'ה!
הוא מדבר על "תא טלפון", שבו הדמות הראשית היה יחצ"ן קטן (קולין פארל) שעשה הצגה של ביג שוט, והתנהג כמו הח"כ הממוצע.
בלי ספוילרים כמה שאפשר, בואו נגיד שהוא לא בדיוק עבר בתמימות ליד תא הטלפון המדובר, וכשהוא צילצל (הטלפון) הוא גילה שהמתקשר הוא איש מיסתורי (קיפר סאתרלנד) שמאיים לשפוך לו את המוח בתא ריבועי של חצי מטר על חצי מטר.
אותו במאי עושה עכשיו גם את הסלולרי.
אני מציע: "יוקללי" סרט וסיפור על ילד של הגורל, שכל עוד הוא מנגן ביוקללי ומדבר באופן כלשהו שבו הוא לא רואה את זה שהתחיל את השיחה, המתקשר המסתורי לא יאכל את סבתו. או את דג הזהב שלו. או את הדג האדום שלו.
למה אני אף-פעם לא מקבל אהרו"כ, ופעם היחידה שכן קיבלתי, מחקו לי את זה (אף על פי שלאף אחד אחר לא היה משהו חכם או חשוב יותר להגיד)?
ולמה אפאחד לא אומר לי מזל"ט?
מזל טוב
על משהו.
רבים לא יודעים, אבל האמת היא שסלולר כבר נעשה, או לפחות "תא טלפון" עם טלפון סלולרי, מדובר בסרט בשם liberty falls (אאל"ט) ווסלי סנייפס הוא האיש הרע, לינדה פיורנטינו היא האשה הטובה והמסכנה. והסרט נעשה מתישהוא בקו התפר בין סוף שנות התשעים לתחילת שנות האלפיים.
שזה בדיוק ההיפך מ-Liberty Falls.
אבל אני פסימיסט.
מזל טוב
על היומולדת! קנו לי מנוי שנתי חופשי לסינמטק, ועכשיו אני פחות או יותר הולך לראות סרט פר יום. ותודה.
לא היה לי מושג לגבי ליברטי סטנדס סטיל. זה סרט טוב?
מזל טוב
מזל טוב דבר ראשון!
דבר שני, הסרט משודר כל הזמן בכבלים בערוץ סינמה ACTION.. אתמול או שלשום ראיתי אותו בפעם ה-15 בערך…
בסדר,
עכשיו אני רק צריך שיתקינו לי כבלים בבית באלפי שקלים שיחולקו לתשלומים על שני ושנים, ולא יגמרו עד שאני אצא מהצבא. 7,8 שנים עם קצת מזל פחות.
אגב סלולר..
מסיבה לא ברורה צפיתי במשחק ישראל קפריסין שהיה לא מזמן.. חוץ מהקטע הלא ברור שהמשחק היה "בחסות נקמה בוערת עם דנזל וושינגטון" הייתה שם פרסומת לסלולר כל פעם שהכדור יצא לחוץ.. "אם היא תנתק את הטלפון – היא תמות".
הופה, יש חילוף, "אם היא תנתק את הטלפון היא תמות".. פאתוס מעולם לא גרם לי ללכת לקולנוע. ההיפך, הוא מעלה לי את רמות הציניות לגבהים חדשים.
המלצה חמה – נסו לשחק קצת עם הסלוגן "הנהדר" הזה ויש לכם בידור לעשרות שעות של פנאי:
"אם הוא לא ימסור את הכדור – היא תמות"
"אם הוא לא יעשה קפה – היא תמות"
"אם לא תיתן לי סיגריה – היא תמות"
"בן, אם לא תאכל את הבננה – היא תמות"
שחקו ותהנו.
מעריץ 'FIGHT CLUB' יקר נוסף
לא הפסקתי לצחוק!
כיומית
וכשאין לך משהו טוב יותר לעשות, הוא מעביר 100 דקות בכיף.
בלי לשים לב הבאת ספויילר קטן....
מטוס זעיר ללא טייס
שמח ומאושר.
מישהו באמת יאמין לשיחה סלולרית שאורך סרט מלא שא- לא מתנתקת וב- לא מטגנת לאף אחד משני המשתתפים חלקים נבחרים של המוח? ואולי זה סרט עינויים?
נפוליאון דיינמייט
אני מחכה כבר חודשים לסרט הזה. מאז הפעם הראשונה שראיתי את הטריילר המעולה שלו:
http://www.apple.com/trailers/fox_searchlight/napoleon_dynamite.html
אם לשפוט לפי הטריילר (וזה אף פעם לא טוב, אבל מילא), אני יהיה חלק מאותם אנשים שחוזרים ורואים אותו מספר פעמים. הוא פשוט מצחיק.
באותה קטגוריה ("סרטים שהטריילר שלהם מוצלח, אולי יותר מהסרט"), לפחות אצלי, נמצאים גם:
גרדן סטייט
http://www.apple.com/trailers/fox_searchlight/garden_state/
קלוסר
http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/closer/
ולמוני סניקט
http://www.apple.com/trailers/paramount/lemony_snickets/
נפוליאון דיינמייט
אני מת על טריילרים
גרדן סטייט מצמרר (הטריילר)
חפש את הטרילרים של kids,
spiderman2 (הטריילר הראשון עם הסצינה של המכונית בחלון ראווה)
ו- full frontal
נפוליאון דיינמייט
נפוליאון דיינמייט נראה לי מוכר בצורה מעוררת חשד, אבל אין לי מושג מה זה מזכיר לי
דווקא גרדן סטייט נראה לי כמו סרט שאני אסמן לי לעתיד
למוני סניקט נראה כמו סרט מבטיח בתחומו, אבל אני לא כל כך אוהבת את ג'ים קארי
ומהרביעי אין לי ציפיות מעבר לעוד סרט "רומנטי" שכזה,לא ראיתי שום רמז לקומדיה
אבל נראה שרמת ה"רומנטיות" לא תתעלה על כל "קומדיה רומנטית" אחרת
לי, לפחות,
זה מזכיר במידה שווה, איכשהו, את ווס אנדרסון ואת טוד סולונדז. שזה משונה, כי הם לא ממש דומים.
אבל זה נראה כמו משהו שיכול להיות נסיון להיות כל אחד מהם. או שניהם. או אף אחד.
וממש הייתי רוצה לומר רק על סמך הטריילר שזה נסיון כושל, אבל נצטרך לחכות לסרט כדי לדעת באמת.
הו, זה היה סרט רע. כל כך רע.
נפולאון דינאמיט מנסה להיה ווס-אנדרסוני, אבל אין לו שום דבר שנון להגיד. או בעצם, שום דבר בכלל.
הוא מנסה להיות טוד-סולנדזי, אבל אין בו ולו קמצוץ רחמים על הדמויות שלו. רק אכזריות ולעג.
אבל יותר גרוע, הוא לחלוטין לא מצחיק.
אבל כן יש בו שחקנית חמודה שמנסה להיות ווילו רוזנברג, ומצליחה לא רע.
http://www.imdb.com/name/nm0001499/
הוא מנסה להיות טוד סולונדזי?
לא יכול להיות, הרי נהניתי מהסרט ולא רציתי לשפד את הבמאי בחצרו של הרוזן ולאד (תחושה חוזרת אצלי בצפיה בסרטים של סולונדז). מוזר. למרות שלא חסרים פאקים: הפריע לי שהעלילה כאילו אולתרה תוך כדי כתיבת התסריט, שלא הייתה פואנטה אמיתית והסוף הקיטשי, כל כך קיטשי. רק שאיכשהו, אהבתי את הסרט ומצאתי אותו פליפין מצחיק.
טריילרים
באמת יש בו משהו ווס-אנדרסוני, וזה דבר רע לא יכול להיות.
גם אני שונא את ג'ים קארי, מאוד, אבל מאז שמש נצחית.. אני נותן לו מידה מצומצמת של קרדיט. לא יודע, הטריילר נראה טוב ברמות ברטון. אני אופטימי.
מה שמשאיר אצלי רושם יותר עמוק בטריילרים זו המוזיקה, בגלל זה קלוסר וגרדן סטייט נראים לי כל כך טוב…
לי קלוסר וגרדן סטייט נראים טוב בגלל נטלי פורטמן
בדיוק! חידדת את מה שאמרתי
אכן עושה רושם של ברטון, רק שבטריילר נראה שהסרט גם מכוון קצת לכיוון סרט ילדים, היה שם חלק קטנטן שהיה נדמה לי לרגע כמו רמיזה קלה לכיוון ספיי קידס
לרוב אני לא אוהבת כאלה סוגי מוזיקה, לא הייתי קונה דיסקים עם שירים שכאלה
אבל בטריילר עצמו זה משתלב ממש מצויין
ונראה לי שזה יוסיף ויהווה חלק נכבד מהנאתי מהסרטים אם וכאשר אחליט לצפות בהם
בדיוק! חידדת את מה שאמרתי
לא יודע, זה נראה טוב עד לקטע שג'ים קארי עושה את התנועות המפגרות שלו. נחיה ונראה.
אני מאוד אוהב את המוזיקה הזאת (אגב, הדיסק של גרדן סטייט ממש טוב, בעיקר פרו פרו והשינז, והטריילר של קלוסר עם דמיאן דייס וסוזאן וגה גם שירים מצויינים, "קאראמל" של וגה פשוט עושה תאבון).
את ההחלטה של לראות אני כבר עשיתי, מה שמוביל אותי לשאלה הבלתי נמנעת, יש כבר איזשהו קצה חוט עם ההפצה בארץ? (מן הסתם לא, אבל לא מזיק לשאול)
אה כן, ויש את נטלי פורטמן.
טריילרים
אני לא ממש מבין איך אתם לא אוהבים את קארי… הבחור דיי מבדר! הסרטי קומדיה שלו מטורפים (למרות שאני יכול איכשהו להבין איך אפשר לא לאהוב את ההומור שלו) והסרטים היותר רציניים שלו גם מעולים (לא ממש אהבתי את טרומן, אבל שמש נצחית היה מדהים!). כמו כן, למוני סניקט נראה מבדר, אם כי קצת ילדותי. גארדן נראה מדהים, וקלוסר לא משו. אבל את גארדן אני בהחלט אראה..
גירסאות ההמשך לסלולר, גוד שיט.
שאלת תם
אם הסרט עלה 400 אלף דולר למפיק; וההכנסות הן 30 מיליון דולר — כמה מתוך ההפרש עובר לכיסו של המפיק (הבמאי, whatever), וכמה נשאר בעצם בידי בתי הקולנוע, חברות ההפצה, וכו'?
אני מניח
שזה תלוי בחוזה שנחתם בין המפיק (הבמאי, whatever), לבין חברת ההפצה, לא?
לא נראה לי שיש אילו שהם אחוזים קבועים, ואני מעז להניח שזה גם שונה בסרטים עצמאיים וכאלה שהם לא…
פוקס סרצ'לייט קנו את הסרט ב'סאנדנס'
תמורת 4.7 מיליון דולר (לפחות על פי הדיווח שמצאתי). אני בטוח שהבמאי/מפיק היה שמח מאוד לקבל אותם. מכאן ואילך הרווח הוא כולו של האולפן.
הרווח הזה הוא לא עד כדי כך גדול כמו שנראה. בדרך כלל חצי מהכנסות הסרט נשארות אצל בתי הקולנוע; והאולפן בכל זאת השקיע בפרסום הסרט הרבה יותר מכפי שעלה להפיק אותו.
כל מי שצפה
ב"חדשות ערוץ הבידור" בE! בחצי שנה האחרונה נחשף להייפ אולי הכי גדול סביב סרט "עצמאי" מאז הפרוייקט של המכשפה. ייתכן שאכן לנפוליאון יש איכויות יוצאות דופן אך כל תופעת היחצנות המאוד-מאוד יוצאת דופן הזאת (כמעט כל שבוע דווח על ההשגים שלו בקופות, על פרס חדש, או ראיון עם אחות של הזמרת הילרי דאף) נראת לי מעט חשודה. כאילו תוכנן מראש שזה ה-סרט העצמאי שכל העולם יחבב השנה.
על פי כתבה בבלייזר של לפני חודש,
בממוצע חצי מההכנסות הולך לכיס של בעלי הקולנועים,
(אני לא בטוח באיזה צד של המשוואה יושבות חברות ההפצה, ואני לא מצליח כרגע להזכר איפה הגליון מונח.)
הענין הוא שיש נוסחה ממש מורכבת, של חלוקת הרווחים לפי עד כמה ותיק הסרט בקולנועים – ולכן המרדף הידוע אחרי שיאי השבוע הראשון – אבל בשורה התחתונה, זה מגיע בדרך כלל לחצי-חצי.
הציטוט מבלייזר
"באופן בסיסי, החוזה בין המפיצים ההוליוודיים לבעלי אולמות הקולנוע בארה"ב הוא חזוה מדורג: קובעים למשל, שבשבוע הראשון ילכו 70 אחוז מההכנסות אל המפיץ ו-30 יישארו אצל בעל הואלם, ובשבועות הבאים האחוזים ילכו וישתנו לטובת האחרון: לפעמים זה מתחיל מיחס של 90 ל-10 ומשתנה עד ליחס ההפוך כעבור חודש, אבל האולפן תמיד לוקח ביס גדול בתהחלה, ומקטין את חלקו בהמשך. זה מסביר, אגב, למה כל כך הרבה כסף מושקע בפתיחה בכמה שיותר אולמות ועל כמה שיותר מסכים – תופעה שבגללה יש לא מעט סרטים שעושים רבע ואפילו חצי מההכנסות שלהם תוך שבוע אחד על המסך" (תומר קמרלינג, בלייזר).
עיתון מדהים ושולת!!1 לגמרי, אגב.
זה נכון לגבי בלוקבאסטרים.
אני לא בטוח שאותו הדבר נכון לגבי סרטים כמו 'נפולאון' שמופצים הדרגתית (ואם כן, אז האולפן נדפק – הוא לא ראה מה-30 מיליון האלה כמעט כלום).
הו, מצאתי.
נראה לי שהוא (תומר קמרלינג) מתעלם שם מהנתח של חברות ההפצה, ומכליל אותן יחד עם האולפנים.
אגב א'.
כמעט מובן מאליו, אבל אציין בכל זאת – סרט שעלה חמישים מליון דולר, והרוויח בקופות 75 מליון, נחשב כהפסד לגבי האולפן (חצי-חצי, אמרנו). מאידך, מי מסוגל לחשב את הרווחים ממרצ'נדייז ומ-DVD?
אגב ב'.
בכתבה מצוטט אחד טום פולוק, לשעבר מנכ"ל יוניברסל. לפיו, בשנה ממוצעת הרווח של האולפנים הגדולים הוא כ-5%. בלבד.
(לא ניתן להרוויח יותר מאפיקים אחרים? פשע מאורגן, למשל?)
בהתחשב באיכותם של לא מעט
מהסרטים שיוצאים מהוליווד כל שנה, הייתי אומר שלפחות את החלק של "פשע" הם כבר מבצעים.
עוף טופיק שלא קשור בכלל לכלום. מתוך הגדרה.
אבל רציתי לשאול אם מישהו כותב איזה בקרוב על sin city? יומית? פיסקה באיזה כתבה אחרת? כוכבית בשולי האתר? מאז קיל ביל לא הייתי בהייפ מטורף כמו עם הסרט הזה. אללי, מי שקימבן לעצמו את הטריילר מקומיק קון יודע על מה אני מדבר. הייתי צריך להחליף מכנסיים אחריו.
הסרט שיעשה לפילם נואר גם מחווה וגם בצפר. אני כל כך מתלהב שאני לא מוצא את המילים. תסתכלו על הקאסט! וקוונטין (אנחנו כבר בשלב של שמות פרטיים) אמור לפקח על ההפקה כולה, מה שאומר שיש סיכוי גדול שרודריגז לא יפשל! אוי אוי אני כל כך מתלהב שזה לא בריא.
54 מגה בייט, סיומת MP4. חפשו אותו באתרים הכי לא מובחרים שיש.
חפש אותו ביומית באחד הימים הקרובים
אחת הסיבות שהוא לא הופיע ביומית בשבוע האחרון הוא שעל פי השמועות, טריילר חדש ורשמי אמור לצאת עם 'סקיי קפטן', כלומר בסוף השבוע הקרוב.
ואני לא לגמרי מסכים עם דעתך, אבל אני אשמור את הדיונים עליו ליומית המתאימה.
sin city? עוד סרט ע''פ משחק מחשב?
לא. עוד סרט ע''פ קומיקס.
http://space.ort.org.il/sci/scripts/article.asp?item=738724195&pc=201345604
מישהו אולי יודע
מהו שמו של השיר שמלווה את הטיזר (טיזר, לא טריילר) של גרדן סטייט? אני בשלב נואש זה מוכן לשלוח תשלום סמלי למוצא הישר.
המממ
בטיזר זה
(Frou Frou גם שרים את "I need a hero" מהפסקול של שרק 2)
בטריילר אלה
האאאאאאא!
תודה!! תודה! (הצ'ק בדואר?)
האאאאאאא!
האמת היא שאני מודה לך *עוד יותר* ממנו כי העניין כבר גבל באובססיה, ואם הוא לא היה מוצא את השיר הארור או מוותר על העניין ומפסיק לעשות לי חור בראש בקרוב זה היה מגיע לרצח…
סתם תהיה...
לא ראית שכתוב מתחת לטריילר באפל
אגב, אם אתה אוהב פרו פרו כדאי לך להוריד (כלומר, לרכוש באופן חוקי) גם את shh, hear me out ו- must be dreaming.
הם ממש טובים.
סתם תהיה...
ארר…את הטיזר ראיתי כמה פעמים בקולנוע וקצת בטלויזיה כי אני לא מגיע הרבה לסביבת מחשב.
ראית את הטיזר של 'גרדן סטייט' בקולנוע?
בארץ?
אני אאלץ לענות במקומו
כי לבחור אין מחשב בבית – הוא גר בניו יורק (ולכן כל כך קל לו להציק לי)
סתם בשביל הספורט
הנה התחזית הזמנית שלי לאוסקר הבא, בהתבסס על אתרים שונים ברחבי הרשת:
http://city.limmon.net/city.asp?user=265&pid=34650
לורן באקול עשתה לך משהו?
אני קצת אובר רציני ולא ממש ספורטיבי? אולי לא ראית את "השינה הגדולה" ו"להחזיק ולאבד" ממנו המשפט האלמותי על השריקה.
אחלה סרטים, באמת.
לורן באקול עשתה לך משהו?
לא ראיתי את הסרטים שהזכרת, או למען האמת, כמעט אף סרט עם לורן בקול. הגישה השלילית לגביה היא בהסתמך על הבאזומטר שמפורסם ב-Oscar Watch ואתרים נוספים שמנסים לנבא לאוסקר. מכיוון שאין לי את האפשרות לקרוא ביקורות מכל עיתוני ארה"ב ומדד העגבניות מספק בעיקר הערכה כללית כלפי הסרט (צריך לקרוא את כל הביקורות המדוגמות כדי לדעת מה בדיוק טוב בסרט), אני מסתמך על אתרים אחרים שדרדרו את הסיכויים של בקול באופן משמעותי. ההערה עליה, כמו שאר הכתוב בעמוד, מייצגת את הדעה הרווחת, לא את דעתי האישית.
ואולי מה שלורן באקול
באמת צריכה זה לשחק בגיל 80 את הפאם פאטאל.
טוב, אם דקוטה פנינג יכולה בגיל 10...
התנצלותי הכנה
לא בדקתי מה הניחושים לגבי השנה הקרובה אבל מה התכוונתי הוא שלא חסרים שחקנים מצויינים שלא זכו באוסקר, ואולי היו מועמדים רק פעם אחת בכל הקריירה שלהם. סתם לדוגמה? ג'וני דפ. הוא היה מועמד לראשונה לאוסקר רק השנה.
(למה הוא לא היה מועמד לפני זה? יש כל מיני סיבות, אבל הן לא קשורות לאיכויות שלו או של שחקנים אחרים)
לורן באקול עשתה לך משהו?
אם לא ראית כמעט אף אחד מסרטיה של באקול, היית יכול להימנע מההערה האחרונה. לא למען באקול, היא בודאי עמדה בכך, אלא למענך. מי שחוזר על דבריהם של טפשים, אינו נקי מהמשמעות הדבילית שלהם.
אבל כל הכוונה היא לחזור על דברים של אחרים
איזה קיום יש לעמוד שמתרגם לעברית תחזיות לאוסקר, אם הוא לא מציג את הדעה הרווחת בארה"ב? על מה אני אמור להסתמך, על הסרטים שלא ראיתי? בשישים שנות קריירה, לורן בקול הייתה מועמדת רק פעם אחת לאוסקר, בגיל 74. אחרי ההתלהבות המיידית מההופעה שלה ב-Birth, המבקרים החלו להירגע ולחשוב שאולי הגזימו בתגובות. נכון לעכשיו, הסיכויים שלה לקבל מועמדות מאוד נמוכים והרבה ציניקנים מציינים עד כמה זה לא מפתיע בהתחשב ברקורד הכמעט נקי שלה.
אז אני כותב את זה פעם אחת, שיהיה ברור: העמוד בכוונה חוזר על דעות של אחרים, זו כל הפואנטה.
לפי הטריילר ל ''Seed of Chucky''
זה יהיה – כצפוי – סרט DVD (אמוטיקון פורפבור?) אידיאלי, כזה שרצוי לראות בגילופין ועם מלא חברים.
http://movies.yahoo.com/movies/feature/seedofchucky.html
כרגע גיליתי מי משחק את פורד פרפקט ב''מדריך הטרמפיסט'', הסרט
מדובר ב:
http://www.imdb.com/name/nm0080049/
וזה בזמן שפורד בספר הוא בחור לבן וג'ינג'י. האם הרעיון מאחורי הליהוק הזה הוא: "אם בספר, פורד היה ממש cool ומופרע, רק שחור יכול לשחק אותו בסרט"?
יכולת לגלות את זה הרבה קודם
אם היית קורא את זה –
כתבה מספר 2150
דווקא קראתי את זה
אבל כנראה פספסתי / הדחקתי את זה.
נו, טוב. אולי הוא יהיה ממש טוב בתפקיד. למרות ש'מוס דף' נשמע בכלל כמו שם של דמות ב"מלחמת הכוכבים", או כמו קינוח פלצני (מלצר: "אתם חייבים לנסות את ה'מוס דף' החדש שלנו – אוורירי, מוקצף ונימוח, עם שרבט פסיפלורה-אורנג-אוטן מוקפץ ורוטב אורכידאות"). מצד שני, שמות בטח לא אומרים הכול על שחקנים, או שארנולד שוורצנגר היה שרירן אוסטרי ענק, כוכב סרטי פעולה ומושל רפובליקני, ולא שחקן האופי הלפלף והליברל שאת איכויות המשחק שלו אנחנו מעריצים כל כך.
ממש הפלגתי למחוזות ה, הה?
הטל עוגן, קוסם, לפני שיהיה מאוחר מדי!
טוב, הגיע הזמן לבטל את המנוי ל''העיר''
יאיר רוה עוזב את העתון
http://www.ice.co.il/article.asp?pgId=72637&catId=2
ספוילרים בסרטי מאחורי הקלעים?
שאלה שאני מתחבט בה לאחרונה – האם זה לגיטימי להראות ספוילרים לסרט בסרטון מאחורי הקלעים? במחשבה ראשונה עליתי על הטיעונים הבאים:
מצד אחד, זה סרטון שנועד בין השאר לקדם את הסרט, כך שהצופים בו הם אנשים שלא מכירים את העלילה, ועל כן אין לספיילר.
אך מצד שני הסרטון נכלל גם בתוספת ב-DVD, ומיועד להרחיב את החוויה למי שכבר צפה בסרט, ועל כן ספויילרים לא צריכים להוות בעיה.
עד כאן תיקו.
ואז חשבתי לעצמי שבעצם מי שצופה בסרט מאחורי הקלעים לפני שהוא צופה בסרט עצמו, למעשה חותם על כך שלא אכפת לו להסתכן בספוילרים.
מה אתם אומרים?
אני מסכים עם המסקנה.
אני רק לא מסכים עם מסקנת הביניים (התיקו), אם קיימת אפשרות לספוילר למספר אנשים, זה ממש לא משנה שהיא לא קיימת לאנשים אחרים.
כאשר עירית שמגר מספיילרת, ברור שאינגבר ואורשר כבר ראו את הסרטים שעליהם היא מדברת, ובכל זאת קוראים אותה (או שלא), אבל אני לא ראיתי אותם, ולכן בעבורי זה מספוילר.
כאמור, עם המסקנה הסופית אין לי בעיה, צודק.
וידוי
כשהייתי קטנה הייתי בטוחה שיש איזו עיריה שמדרגת את הסרטים: "עיריית שמגר"…
ספוילרים בסרטי מאחורי הקלעים -
לטעמי, קיים הבדל מסוים בין ספוילרים עלילתיים בלבד, לספוילרים "חוויתיים".
אם מדובר בסיפור מוכר (טביעת הטיטאניק, מלחמת טרויה, ספר קאנוני), לא צריכה להיות בעיה לספילר. אבל פה יש בעיה נוספת: כשמדובר במחזה/ספר, סיפור שמוכר במקום אחד, לאוו דווקא מוכר בארצות אחרות (למשל, 'אמיל והבלשים', שאינו מוכר בארה"ב, אבל בארץ, לפחות במשך תקופה מסוימת, היה סיפור שילדים גדלו עליו). כשלוקחים סיפור 'עתיק', זו בעיה גדולה יותר, כי המבוגרים אמנם מכירים את העלילה אבל הדור הצעיר כבר לא גדל על הספר הזה.
אם זה ספוילר שהורס את החוויה של הסרט (למשל, ההפתעה של הדקות הראשונות של 'אוסטין פאוורס 3'), אישית נראה לי שרצוי לוותר עליו.
אבל פה נכנס שיקול נוסף: כשמדובר בסרטון 'מאחורי הקלעים' המיועד לילדים, רצוי להתחשב בהם. אם, למשל, הספוילר המדובר הוא קטע מפחיד מאד בסרט, אולי בכל זאת מותר לספילר אותו, כדי שנשמתם של היצורים הקטנים לא תפרח מהם.
בעצם, עוד שני דברים
תיאורטית, עורך טוב יכול לשלב את הספוילר מחוץ להקשרו, או בצורה כזו שלצופה לא יהיה ברור שזה ספוילר עד אחרי שהוא צופה בסרט. אבל זה נורא תלוי על איזה ספוילר אתה מדבר.
לגבי המסקנה הסופית שלך – רק קח בחשבון שלא כל הצופים רואים את סרטוני 'מאחורי הקלעים' בדיוידי. חלקם משודרים בטלוויזיה, כך שאז הספילור לא נעשה מתוך בחירה של הצופה.