פעם לא היה דבר כזה שסרט לא-ישראלי יצא בארץ לפני שהוא יוצא בארה"ב. זה נשמע כמו מדע בדיוני – לרוב הסרטים לקח הרבה חודשים להגיע לארץ. אחר כך הדברים השתנו. היום מקובל שבלוקבאסטרים גדולים יוצאים בחלק גדול מהעולם בו-זמנית, וכיוון שבארץ סרטים יוצאים ביום חמישי ובארה"ב בשישי, ה"בו זמנית" הזה קורה אצלנו יום אחד קודם. נהיה גם די שגרתי שסרטים מסוימים יוצאים בארץ שבועות או חודשים לפני שהם יוצאים באמריקה (אם הם יוצאים שם בכלל), אבל היה מדובר כמעט בלי שום יוצא מהכלל בסרטי זבל – בעיקר מתוצרת חברת "מילניום", שבראשה מפיקים ישראליים. כך, למשל, 'קילשוט' יצא בארץ לפני כמה חודשים, ובארה"ב יצא לפני שבוע – בחמישה בתי קולנוע, ואף אחד לא שם לב. אז בכל זאת, אני לא בטוח שיש תקדים למצב הזה: הסרט שבמקום הראשון באמריקה השבוע? אנחנו ראינו אותו לפני שנה.
הסרט הוא 'חטופה', סרט אקשן חסר שכל ואלים – אבל בסדר גמור בתחומו, לרוב הדעות – שבו ליאם ניסן יוצא לפריז כדי לחלץ את בתו החטופה מידי הרעים, והורג בערך 400 אנשים בדרך. הוא יצא בארץ בחודש מרץ של השנה שעברה, והשבוע יצא בארה"ב, בלי הרבה תקוות: זה היה סוף השבוע של הסופרבול, שהוא בדרך כלל חלש, בעיקר כשזה נוגע לסרטים "גבריים" כאלה. ובכל זאת, נגד כל הסיכויים, 'חטופה' הכניס כמעט 25 מיליון דולר בארה"ב, הרבה מעבר לציפיות. זה ממשיך, אגב, את הטרנד שהתחיל בינואר: עונת החורף המתה חיה השנה יותר מתמיד, מסיבה לא ממש ברורה.
'חטופה' הוא סרט צרפתי לגמרי, שצולם בצרפת בעזרת במאי צרפתי, מפיקים צרפתיים וכסף צרפתי, אבל מתחפש לסרט הוליוודי, ומדבר אנגלית, כדי שיוכל לעשות בדיוק את מה שהוא עשה. אנחנו בארץ, אגב, לא צריכים להרגיש מאוד מיוחדים – הסרט כבר יצא כמעט בכל מקום בעולם מלבד בארה"ב, ואפילו הצליח לא רע – הוא הכניס כ-70 מיליון דולר ברחבי העולם. עדיין, ההצלחה הלא צפויה בארה"ב היא הדובדבן שבקצפת. באופן אישי זה משמח אותי, לא משום שאהבתי במיוחד את 'חטופה', אלא משום שעכשיו יש סיכוי מצוין שהבמאי פייר מורל יקבל תקציבים גדולים כדי לעשות את סרטי האקשן הבאים שלו, בתקווה שהם יהיו דומים יותר ל-'B13' האולטרה מגניב.
ואם מדברים על הצלחות בלתי צפויות, שני הלהיטים המפתיעים של החודש שעבר המשיכו להרשים גם השבוע. 'Paul Blart: Mall Cop' שונמך למקום השני אחרי שבועיים בפסגה, עם ירידה צנועה של 35% בהכנסותיו ו-83 מיליון דולר בקופה עד היום. 'גראן טורינו' גלש למקום החמישי – וזה ממש לא רע בהתחשב בכך שזה השבוע השמיני שלו – חלף על פני קו ה-100 והתייצב על הכנסות של 110 מיליון דולר, הסרט המצליח ביותר בתולדות הבמאי קלינט איסטווד.
מלבד 'חטופה' יצאו השבוע שני סרטים חדשים, אבל כאן ההפתעות הטובות נגמרו: אלה היו בדיוק מסוג הסרטים שיוצאים תמיד בעונה הזאת, ונשכחים מיד. אל המקום השלישי נכנס סרט אימה גנרי מס' 35674, 'The Uninvited', רימייק לסרט מהמזרח הרחוק ('A Tale of Two Sisters' הקוריאני). משתתפים בו אליזבת בנקס ('זאק ומירי עושים פורנו'), דייויד סטראתרן ('לילה טוב ובהצלחה') ואמילי בראונינג, שהיתה ויולט ב'סדרה של צרות'. הוא קיבל מהביקורת תגובות פושרות: האווירה טובה והשחקנים טובים מהמקובל בז'אנר, אבל העלילה צפויה והעסק בנוי על נוסחאות משופשפות. קופתית, הוא הכניס 10 מיליון דולר סטנדרטיים.
במקום השמיני, עם 6.7 מיליון דולר בלבד, נמצאת קומדיה רומנטית זניחה מס' 45622, 'חדשה בעיר' (שיצא גם בארץ למרבה חוסר האכפתיות של כולם). רנה זלווגר היא אשת קריירה ממיאמי, שנשלחת לאמצע שום-מקום קפוא במינסוטה כדי לנהל מפעל ולהתאקלם ב"אמריקה האמיתית". לפי הביקורות, זה כבר "סרט חורף" לפי הספר, כלומר: גרוע מאוד, בלי חכמות.
בפינת הואלס: מזל טוב, 'ואלס עם באשיר' הגיע להכנסות של מיליון דולר בארה"ב.
בשבוע הבא – צפיפות תמוהה: אנחנו הולכים לגלות אם העושר המפתיע של החורף יכול לפרנס ארבעה סרטים שונים, כולם בעלי פוטנציאל, שיוצאים לאקרנים בו זמנית. סרט האנימציה 'קורליין' של הנרי סליק, על פי ניל גיימן; 'הפנתר הוורוד 2' עם סטיב מרטין (ואל תזלזלו, הקודם היה מצליח); 'Push', סרט האקשן דמוי אקס-מן; ו'הוא פשוט לא בקטע שלך', קומדיה רומנטית הכי עתירת כוכבים מאז 'אהבה זה כל הסיפור'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
לינקים:
הוא פשוט לא בקטע שלך
סקרלט ג'והנסון בעירום, אף על פי שאני חושב שלא ממש רואים משהו מעניין, בטוח ימשוך מישהו לקולנוע. לא?
או הרבה "מישהוהים" (:
לא שראיתי את הסרט,
אבל לפי דירוג ה-MPAA שלו, הוא לא כולל עירום כלשהו.
לא שראיתי את הסרט,
כמו שאמרתי, לפי מה שידוע לי לא רואים שום דבר מעניין, אבל היא נכנסת בעירום לבריכה, והיא סקרלט ג'והנסון. וזה מספיק.
''סצינת עירום'' בלי עירום?
לא, אני לא חושב שזה מספיק. לפני כמה חודשים היה פה איזה ויכוח שבו טענתי שעירום בימינו פשוט לא מביא אנשים לקולנוע, כשהם יכולים לקבל כמה עירום שהם רוצים באינטרנט. אז בטח שכמעט-עירום, או עירום-אבל-לא-באמת-רואים-משהו, לא יביא.
''סצינת עירום'' בלי עירום?
כי זה סקרלט ג'והנסון.
שיש לה סצנת ''כמעט עירום'' כמעט בכל סרט
חוץ מזה, למה שמישהו יילך לסרט במיוחד בשביל סצנה שנמצאת בטריילר?
בטריילר הסצנה הופיעה ערוכה מאוד.
כלומר, היו קאטים קצרים בין הגב החשוף של סקרלט לרגליים שלה. אני לפחות הבנתי שראו לה את התחת, אבל כנראה פשוט קצצו משם את התגובה של מי שראה את ה"סטריפטיז" שלה.
בתור מישהו שביים סצינה או שתיים כאלה
אין ממש "עירום" הכל "מרומז" ו"אומנותי"
אם כבר אוף טופיק
וגם באטן –
מה את אומרת על
שאני מחכה לו בקוצר רוח
אבל מה זה קשור?
הפנתר הורוד 2 יוצא בשבוע הבא?
מוזר, לא שמעתי מילה על יציאתו לאקרנים מאז לפני שנה שהכריזו שיש תכנון לצלם.
לחובבי הסדרה 'אווטר'... אתם יכולים לנשום עמוק.
ג'סי מקרטני לא הולך לשחק בסופו של דבר את דמותו של הנסיך זוקו, ובמקומו… דב פטאל מ'נער החידות ממובי':
http://www.slashfilm.com/2009/02/01/slumdog-millionaire-star-joins-the-last-airbender/
ועדיין אף אחד לא מרוצה.
שיעשו טובה ויבטלו את כל העסק, יותר מדי אנשים נעלבים מעבודת הליהוק הלוקה בחסר שלהם.
בבכי ובתחנונים:
אני חוזר ומפציר: ברגע בו למישהו שקרא את ההודעה נודע תאריך היציאה של 'קורליין'
בארץ, אנא, הודיעו לי ASAP. תודה.
נ.ב. אני נואש.
ברגע שאני אדע,
זה יהיה ב'לא סופי'. כרגיל.
כבר כתבתי את זה:
כתבה מספר 4848
ולנוחיותך: כרגע רשום בטבלת הבכורות שהוא יוצא במאי. רחוק מדי בשביל להיות סופי ב-100%.
ואני מחזק
14.5, נכון לעכשיו. 'לא סופי' עודכן.
לאחר רפרוף ב''לא סופי''
ממש, אבל ממש, אין מה לראות בקולנוע בחודשים הקרובים.
יש כמה סרטים שאני מתכננת לראות כמו השומרים, סטאר טרק, ושליחות קטלנית 4 (למרות שיש לי ספקות כבדים לגבי ההנאה שאגרוף משלושתם, ומהשניים האחרונים במיוחד). כמה אחרים שכנראה אראה כמו וולברין, קורליין והארי פוטר 6 (נו, אם כבר ראיתי את החמישה הקודמים). עד ל-Up, שגם הוא עדיין לא נראה מבטיח במיוחד, אין משהו שאני ממש רוצה לראות.
לכל הרוחות
אני צריכה לחכות עכשיו שלושה חודשים עד שאני אוכל לראות סרט נורמלי? אין צדק בעולם.
למשהו הלא ברור, קוראים ''שפל כלכלי''
לאנשים מבאס לאללה ואין להם כסף, אז הם הולכים לקולנוע, כי זה הבילוי הכי זול שיש בשטח. יותר זול מאשר ללכת לפאב לשתות שתי בירות, יותר זול מכדורת או ביליארד (בעיקר כי אלו לרב מגיעים בתוספת של שתי בירות) ובטוח הרבה יותר זול מללכת לאכול ארוחת ערב בחוץ.
הפנתר הוורוד 2006
לפי הביקורות, נראה שהדבר היחיד הטוב בפנתר הורוד 2006 הוא הפתיחה (לא מצאתי כאן ביקורת לסרט). אז הנה היא:
http://www.youtube.com/watch?v=_pKPxHZ5OcQ
ואם מדברים עליו, מעולם לא התחברתי לסרטי הקולנוע של הפנתר הורוד (לא ניסיתי לראות את זה של 2006). אהבתי הרבה יותר את הסרטים המצויירים.
לא הגיע הזמן להרחיב את ההפצה של וואלס עם באשיר לקראת האוסקר?
לא שאני מבין יותר מדי בשיקולי כדאיות בסרט כזה, אבל יש איזשהוא שיקול ל-א לעשות את זה?
מרחיבים, אבל לאט
עכשיו הוא מוקרן ב-44 בתי קולנוע, וזה לא הרבה, אבל זה יותר מקודם. אם וכאשר הוא יזכה – הוא בטח יורחב יותר.
איך קוראים למוזיקה שהופיעה בפרסומת של יס
לספיישל "קולנוע עוצר נשימה" ואני חייב לשבח את יס על בחירת הסרטים שלהם לאותו שובע שהיו בוא הרבה מאוד סרטים מצוינים ומהנים כמו:ספרות זולה,חלום אחורי המקורי,טוויסטר,12 הקופים,הפריצה לאלקטרז,הניצוץ,פני צלקת ועוד מלא טובים
נ.ב כותב התגובה איננו עובד של יס אבל הוא ללא ספק פאנבוי שלה
איך קוראים למוזיקה שהופיעה בפרסומת של יס
גם הפירסומות שלהם להר ברוקבק, פארק היורה ומגרש השדים היו קורעות במיוחד
המוזיקה היא מתוך הסרט
תינוקה של רוזמרי (גרסת הבמאי. מבצע: Fantomas).
לוחות (מעוצבים!) של יס מוביס אגב ניתן למצוא כאן
http://www.agenda.co.il/149/forum/158277/
תודה רבה אסף
וחבל שהשבוע האחרון והמעולה של יס נתקע לי בשבוע הכי עמוס לי במבחנים
חטופה והפנתר
ראיתי את הסרט והוא באמת מאוד דומה לB13 : אלימות מוגזמת ובלתי הגיונית לחלוטין של בחור אחד נגד חצי עולם… אהבתי :-).
הפנתר הורוד… אני חייב להודות שלא ראיתי אף אחד מהסרטים המקוריים עד הסוף, אבל מהחצי שעה שכן ראיתי , אני יכול להעיד שהחידוש ממש לא היה זה (ודווקא אותו ראיתי). הקטע היחיד שהצחיק אותי היה זה עם ההמבוגר… טוב לא ממש היה שם המבורגר. אחרי שרואים סרט כמו 'המסיבה' מבינים שלהחליף את פיטר סלרס (ז"ל) זו משימה שפשוט אף קומיקאי בימינו כנראה לא יוכל לעמוד בה…
שתי תמונות חדשות מתוך הסרט של 'אסטרו בוי':
http://www.thenewfrontiersman.net/no-more-masks.mp3
אמממ, לא, זה שוב משהו שקשור ב-Watchmen
אוי... אופס.
הקישור הנכון:
http://www.aintitcool.com/node/39993
אלו חדשות טובות, גם אם מבלבלות.
השמועות שרצו בחודש האחרון הוא שהפקתו של הסרט נעצרה, כי IMAGI נקלעו לצרות כלכליות:
http://www.slashfilm.com/2009/01/26/has-production-on-astroboy-shut-down/
כנראה שהשמועות לא היו מדויקות, אחרת Summit לא היו טורחים לנסות ולעשות יחסי ציבור לסרט.
השמועות היו מדויקות. ההפקה נעצרה לשבוע, ואז המימון חודש
וחזרו לעבוד על הסרט.
ואני חייב לציין שבניגוד לכל הציפיות (רבאק, זה סרט מהאנשים שהביאו לנו את "זבובים בחלל" או איך שלא קראו לו כאן), ההפקה נראית מעניינת, וגם השמות מאחוריה (הבמאי של "חיים בזרם" והתסריטאי של אי-אילו קומדיות מצליחות מלפני שני עשורים).
לאימאגי אין שום קשר ל'זבובים בחלל'
הם חברה הונג-קונגית, והסרט עם הזבובים היה הפקה בלגית.
וואו. טעות שלי.
משום מה הייתי משוכנע שהם הפיקו את הסרט הזה.
אז המאזן שלהם הרבה יותר חיובי ממה שחשבתי. הם עשו את סרט האנימה של "איש הנצח" (חוויית צפיה מספקת בהחלט) ואת "צבי הנינג'ה" בתלת-מימד (שאומרים שהיה סביר).
וואו. טעות שלי.
צבי הנינגה היה נסבל אבל נורא חסר מעוף.יש תקווה.
התמונות מאסטרו בוי מאוד מזכירות את AI
סיפור מעניין בהקשר הזה.
אחד האנשים ששם עין על סדרת האנימה המקורית של "אסטרו-בוי" בשנות ה-60 היה לא אחר מאשר סטנלי קובריק, וכאשר הוא החל לעבוד על "2001: אודיסיאה בחלל", הוא פנה לאוסמו טזוקה, המפיק של הסדרה ויוצר סדרת המאנגה המקורית על הדמות, בהצעה לעבוד כמעצב בסרט. טזוקה היה עסוק מדי באותה תקופה, ונאלץ לדחות את ההצעה (מצד אחד חבל, מצד שני – עם שני אגואים בגודל של טזוקה וקובריק על הסט, אני מתאר לעצמי שהעסק היה נגמר לא-טוב). עד היום ישנן תיאוריות לפיהן, מלבד הסיפור המקורי שכתב בראיין אלדיס, קובריק הושפע גם מ-"אסטרו-בוי" כאשר הוא תכנן את הסיפור של "אינטליגנמציה מלאכותית".
זה נראה די מטופש.
לשים על אטום חולצה וג'קט נראה לי פשוט דבילי. אלא אם כן קוראים לך נאוקי אוראסאווה, אתה מפרסם מנגה שמבוססת על סאגת "הרובוט החזק בעולם" מהמנגה המקורית של Tetsuwan Atom וסגנון הציור שלך נוטה לריאליזם מסויים בכל מקרה.
ולי הניטפיקינג הזה נראה מיותר.
טוב, אז אטום לובש חולצה. ביג דיל. בכלל להתלונן "הוא לובש חולצה" על דמות של ילד-רובוט נשמע, אפעס, חולני-משהו, בלי קשר לנאמנות למקור.
אני לא מבינה מה הבעיה
ניטפוק היא פעולה קטנונית מיסודה.
ובמיוחד בשבילך: עכשיו גם הסדרה של אוראסווה בדרך להוליווד (אולי).
http://www.animenewsnetwork.com/news/2009-02-13/naoki-urasawa-editor-discuss-latest-work-billy-bat
אווו, פלוטו.
אני פסימית לגבי עיבוד לזה, אבל נראה. אולי זה יעבוד כסרט live-action שלא מבויים ע"י מישהו כמו מייקל ביי.
אבל החדשות הטובות בשבילי: מנגה חדשה של אוראסווה! הייתי כל כך עסוקה בפרקים האחרונים של פלוטו שלא חשבתי לבדוק אם יש לו משהו חדש בכלל. אני מחכה לזה בקוצר רוח.
וואו, ראיתי עכשיו את 'ויקי כריסטינה ברצלונה'
וזה הסרט השני בחיי שכשהוא הגיע אל סופו, לכתוביות, פשוט נשארתי יושב.
הראשון היה 'רקוויאם לחלום'.
באמת?
א. לא אמרתי פה פעור, אמרתי שהמשכתי לשבת.
ב.ובכן, לא ממש הייתי משווה את זה ל'רקוויאם'.
ב'רקוויאם' נשארתי יושב דקות ארוכות, ב'ויקי' שניות ארוכות.
ובכלל, זו לא היתה חוויה דומה, אף לא קרובה, רק ציינתי את העובדה שבשניהם נשארתי יושב, זה לא אומר שהם מאותו החומר, זה אומר שיש כמה חומרים שגורמים לי להמשיך לשבת על הכסא.
'רקוויאם', משלב כלשהו, הרגיש לי כמו רכבת שצוברת וצוברת וממשיכה לצבור מהירות, וגם כשרואים את הקיר ממול, היא ממשיכה לצבור מהירות, עד ההתנגשות הבלתי נמנעת (שלמרות שהייתה צפויה היא הייתה מפתיעה), שלאחריה יש ריק (או הרבה פצועים, גופות, ריח של שריפה, אורות מהבהבים, ועוד ועוד). מציאות אשר משאירה אותך (לא באופן אישי, כמובן) מבולבל, לא יודע מה לעשות עם הריק הפתאומי הזה.
לעומת זאת, 'ויקי', מההתחלה ישב לי על איזה עורק ראשי במכלול הרגשות שלי, העיצוב הקטוע והקריינות הדי-מטרידה רק הוסיפו למעטה-עצבנותי, יש בו אנושיות מופלאה, מין רגש של עצב וגעגוע אין-סופיים של החיים, בסוף לא הייתה התנגשות, אלא ההיפך המוחלט – הסרט נגמר במין קול דממה דקה, נוגה, נעלמת.
או משהו כזה…
אתה לא צריך להתנצל.
עוד עולה השבוע בארה''ב: ''שוקולד''
סרט אקשן תאילנדי, שאין לו שום קשר לדרמה ההיא עם ז'ולייט בינוש. למה, בינוש יודעת ללכת מכות ככה?
http://www.youtube.com/watch?v=ofWrm5cjsgU
עוד עולה השבוע בארה''ב: ''שוקולד''
כתבה מספר 4261
הזכרון מתדרדר, כנראה.
כי זכרתי את היומית על "Machine Girl" אבל לא זכרתי ש-"שוקולד" הוזכר שם. שוין.
אם כבר מדברים על Machine Girle..
..הרי שיש לו המשך. אני מסרב בכל תוקף להציע לינק, בגלל תמונות קשות, אבל מי שרוצה יכול לחפש.
המפ
נראה חלש. הטריילר לראשון היה כל-כך-דבילי-שזה-נורא-מגניב, החדש כבר ממשיך עוד יותר רחוק וחוזר להיות סתם דבילי.
הטריילר נראה מעאפ..עאפ..עאפן.
אחלה סרט. (לחובבי ברוס לי והומור אסייתי)
גם אני כבר ראיתי. מש''א.