באופן משעשע משהו, דווקא אחד
השבועות הכי שחונים מבחינת
איכות הסרטים או חשיבותם, הפך
למעניין במיוחד בכל הקשור לקרב
על הטבלה: מקום ראשון אחד,
שלא היה ברור אם ייפול בחלקו של
אחד משלושת הסרטים החדשים (כל אחד
מהם גרוע יותר מחברו, ככה זה בינואר), או בחלקם של אחד מהסרטים הותיקים והאמינים. ומעל הכל ריחפה רוחו של הסופר-בול, שדרדר את הכנסות הסרטים ביום ראשון לחצי, בהשוואה לשאר ימי הסופ"ש (וגם הפרסומות לסרטים שהוא הציג היו לא משהו).
אז קודם כל, עם ההכרזה על המועמדויות לאוסקר, ניצלו כל הסרטים המועמדים את המומנטום, והרחיבו את הפצתם. רובם נתקעו מתחת לעשרת הגדולים: 'מונסטר' (עם שרליז ת'רון, המועמדת המובילה לפרס השחקנית הטובה ביותר) במקום ה-11, 'אדון ומפקד' במקום ה-16, ורק 'מיסטיק ריבר' פרץ מהמקום העשירי לשביעי (והחליף בכך מקומות עם 'קולד מאונטן'). עוד בגזרת המועמדים, 'שיבת המלך' זכה בקרב על תואר הסרט הרווחי של השנה, כשהוא עוקף את 'מוצאים את נמו'. בטבלה הכללית של הסרטים הרווחיים ביותר אי פעם בארה"ב נמצא 'שיבת המלך' במקום השביעי (כן, זה אומר שהוא עקף את קודמו בסדרה, 'שני הצריחים'), והוא צפוי לעקוף בקרוב את 'פארק היורה' – עניין של 10 מיליון, שזה משהו כמו שבועיים. אפילו פחות. המכשול הבא בטבלה הוא 'ספיידרמן', עם מעל ל-400 מיליון, אך למרות שהטבעת האחת הוכיחה נחישות וכוח רצון, הדרך לשם עשויה להיות קשה מדי בשבילה.
עתה, משאפשר לחזור לגזרת הסרטים החדשים, הבה ונכיר את המתמודדים שעל מסלול הזינוק (כולו ריקוטן משובח!): עיני אתרי התחזיות כולם הופנו ל'The Big Bounce', רימייק לסרט מ-69', ובו אוון ווילסון מגיע להוואי, עובד למען מורגן פרימן, מעורב רומנטית עם בחורה שמעורבת רומנטית עם היריב של פרימן, ומנסה להוציא כסף מכולם. עוד במשתתפים: ויני ג'ונס ('משחק מכור') וצ'ארלי שין ('ספין סיטי', 'מת לצעוק 3'). אבל למרות הציפיות הרבות, הסרט נחת בקושי במקום ה-13, כשהוא נושא בכיסו 3.3 מיליון דולר, ועתיד לא ממש מזהיר.
הביקורות מרגישות מרומות על שהשחקנים קיבלו משכורת וחופשה בהוואי, ומכנות את הסרט "אסון עלוב".
מועמד מספר 2: הסרט 'The Perfect Score'.
העלילה: שבעה בוגרי תיכון (ביניהם סקארלט ג'והנסון מ'נערה עם עגיל פנינה', 'אבודים בטוקיו' ואף 'Eight Legged Freaks') מחליטים לפרוץ למרכז בחינות ה-SAT, המקבילה האמריקאית לבחינות הפסיכומטריות, ולגנוב את התשובות. זאת כדי לזכות בציונים גבוהים במיוחד במבחן, שאמור לקבוע מה הם יהיו כשיהיו גדולים.
התזמון: לא פחות ממושלם. קהל היעד של הסרט עבר את הבחינות הללו לפני שבוע בדיוק.
הביקורות: על הפנים. המפורטות שבהן טוענות שהסרט המשעמם מיועד לאלו שהציון שלהם נמוך במיוחד, וממליצות להימנע מטיפול במשתתפי הסרט באמצעות "שרות הבחינות החינוכי", ובמקום זאת להיעזר בשירותיהם של פרדי קרוגר או ג'ייסון וורהיז. הסרט סיים במקום החמישי, עם 4.9 מיליון.
מועמד מספר 3, האנדרדוג של השבוע, הוא 'You Got Served'. העלילה, בדומה ל'שחקי אותה מותק', עוסקת בתחרות ויריבות על רקע עולם הריקודים והכוריאוגרפיה, אלא שהפעם מדובר ב"ריקודי רחוב" – הדבר הזה שהתפתח מברייק-דאנס, וכולל בין השאר נעיצת הגולגולת של הרקדן במדרכה מטונפת במיוחד, והעמדת פנים שהוא סביבון. עם תקציב של 8 מיליון דולר בכיס והפצה של פחות מ-2000 קולנועים, סרט השחורים הזה כוון לקהל יעד מצומצם ומסוים עד מאוד, ולא פלא שכל אתרי התחזיות צפו לו רווחים של 4 מיליון דולר, במקרה הטוב. אלא ש'You Got Served' הפתיע, וסיים את סוף השבוע עם 16 מיליון, ומקום ראשון בטבלה. עד עכשיו לא ברור למה.
הביקורות, אין צורך לציין, מעקמות את האף, מציינות בהתנשאות שהמשחק מזעזע והסרט כולו נראה כמו ניסיון לעשות קופה על גבו של קהל תמים שיאכל כל מה שיתנו לו – אבל גם הקטלניות ביותר מביניהן מציינות לשבח את קטעי הריקוד. בשורה התחתונה, הדעה הרווחת היא שקצת מוקדם מדי בשביל רימייק ל'שחקי אותה מותק'.
ההשוואה ל'שחקי אותה מותק' לא נעצרת כאן, או בסלוגן הקורא לגיבורים להאמין בעצמם: אם ב'שחקי אותה מותק' הופיע ליל' רומיאו, פה מופיעים ליל' פיז, ליל' קים (הופעת אורח), הדמויות ליל' סיינט וליה, וגם לה-לה וסקז. וזה לא נגמר. 'שחקי אותה מותק' הציג את האני ("מותק"), על כן 'You Got Served' משיב מלחמה עם הגיבורה ביוטיפול ("יפהפיה").
בשבוע הבא יתרחשו ניסים. או לפחות נס אחד, עם יציאתו של 'Miracle', בו קורט ראסל יגלה שהכל אפשרי, אם הוא רק יאמין בעצמו (לא קצת מתחיל להמאס הקטע הזה?). יחד איתו ייצאו סרט השחורים 'מספרה 2', וקומדיה ההרפתקאות 'Catch That Kid', בה ילדה חובבת טיפוס הרים, חנון מחשבים ועוד ילד צריכים לשתף פעולה כדי לבצע שוד מסוכן. משהו כמו 'אושן 11' או 'משימה בלתי אפשרית' של הילדים.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך סוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
זהו? עכשיו כל שבוע מישהו אחר
יכתוב את הדוחק"ו?
כן.. מישהו לקח את התמונה של העולם,
הוריד אותה ותלה אותה עקום (לאחרונה). גם עינ"ה מושפע.
למה לא?
סליחה. טעות. דוחק''ו שלי.
לא יודעת איך זה קרה, ועוד יותר לא יודעת איך לא שמנו לב, אפילו בבוקר.
סליחה. טעות. דוחק''ו שלי.
למה? מי היה חתום על הדוחק"ו הזה? אני?
זוחל השטיח.
אבל זה הוא…
כמה שר''ה עשה כבר בכל העולם?
משהו בסביבות ה800 מליון דולר?
918.1 מיליון.
איך שר''ה הגיע למצב כזה?
ציפיתי שאולי סוף סוף נזכה לראות את טיטאניק המתנשא נופל ממקומו הרם, ושסוף סוף סרט טוב יתפוס את המקום הגבוה של הסרטים הרווחיים. זה מעצבן לדעת ששר הטבעות גם לא יעקוף את ספיידרמן שלא היה משהו. איך יותר אנשים ראו את ספיידרמן מאשר את שר"ה? מעצבן!
תסתכל על זה בצורה הזו
אם מחשיבים את שלושת חלקי שרה"ט כסרט אחד ארוך, אזי שרה"ט עקף את טיטניק בהכנסותיו בארה"ב (600 מיליון מול כמיליארד דולר, הכנסות סרטי שרה"ט בארה"ב עד כה) ובעולם כולו כולל ארה"ב (1.8 מיליארד דולר טיטניק מול כ-2.7 מיליארד דולר סרטי שרה"ט).
נכון שככה זה נראה הרבה יותר טוב?
תסתכל על זה בצורה הזו
טוב… אל תשכחו שספיידרמן יצא בקיץ, מיועד לכל הילדים (וגם הפריקים של הקומיקס) ומי יתלוו אליהם מאשר הוריהם שגם בתקופתם היה ספיידרמן?!
לעומת זאת שר הטבעות סרט ארוך יותר, ובתוכנו מיועד לגדולים יותר…
אבל ספיידרמן היה סרט גרוע
והאפקטים שלו היו ממוחשבים מדי. אני מודה שגם בשיבת המלך היו פאקים ופישולים לא קטנים ולא מעטים, אבל הסרט הצליח להיראות אמיתי.
דווקא די אהבתי את הסרט הגרוע הזה.
כלומר, נכון שהיו כמה קטעים מגוחכים טיפה, ושהאפקטים נראו מודבקים לפעמים, אבל עדיין, הסרט הצליח לשדר איכשהו כיף טהור ולהעביר את רוח הקומיקס בצורה די מוצלחת – דבר שלפחות לי, גרם הנאה רבה.
ואם נחלק את טיטאניק ל-3 חלקים? אולי הוא היה עושה יותר?
חוץ מזה
לטיטאניק היה את גורם "הסרט היקר ביותר בכל הזמנים".
אז נכון, זה לא עזר ממש לעולם המים של קוסטנר, אבל בשילוב עם דה-קפריו, זה חולל פלאים…
אתה יודע שזו בעיה אבל, כן?
כי אז גם את סרטי "מלחמת הכוכבים" צריך לחבר, לא רק את שר"ה.
ואת המטריקס, ובעצם כל טרילוגיה.
זה שונה
טולקין כתב את "שר הטבעות" כספר אחד, לאחר שהוא סיים את כתיבתו ההוצאה לאור התעקשה לחלק אותו לשלושה ספרים.
הסרט בדיוק אותו הדבר, סרט ארוך מאוד המחולק לשלושה חלקים.
יש בזה משהו
צודק!
טיטאניק הוא סרט נפוח, מעצבן ובהחלט לא משהו שהייתי רוצה לראות אחרי ארוחת ערב. (ליאונרדו דיקפריו בעירום בלעעעעע) ואין לי מושג איך הוא הגיע למקום הראשון בטבלת שוברי הקופות של כל הזמנים.
הקו לתרומות לסרט הנזקק עוד פועל?
צודק!
כי כנראה בנות, בנות 13 הן אכן כח הקניה הכי חזק שיש.
תן לי לספר לך משהו
אני ילדה בת 13.
נשבעת לכם בלי טיפה של
וזה מראה שלא לכל הבנות
בנות ה13 יש טעם מחורבן.
אני חייב לשאול. איך?
כי לא כולן מעריצות
שרופות של ליאונרדו דיקפריו.
תתפלאו לשמוע, אבל לא כולן גם מעריצות מישהו בכלל.
קחי בחשבון שהסרט יצא לפני 7 שנים,
ואז היה דור אחר לגמרי של בנות 13. כמו שכל הבנות היום מצווחות למראה אורלנדו בלום, כך היה פעם עם ליאונרדו דיקפריו.
ועם ג'ייסון דונובן!
ועם רודולף ולנטינו!
ועם מיכל ינאי!
אוי אורלי אתה כזה חתיך!!1
סתם שאלה
מה הסרט הרווחי ביותר בארה"ב בכלל?
כל התשובות נמצאות במוג'ו
http://www.boxofficemojo.com/alltime/
כל התשובות נמצאות במוג'ו
אז מהאתר הזה אני מסיק שטיטאניק הכי רווחי? מה עם פורסט גאמפ או משהו כזה זה בכלל לא הופיע ברשימה
פורסט גאמפ מופיע גם מופיע.
מקום עשירי: http://www.boxofficemojo.com/alltime/domestic.htm
ואילו בטבלה המתייחסת לרווחים כלל-עולמיים, 'פורסט גאמפ' מופיע במקום ה-16 (ו'טיטאניק' עדיין במקום הראשון): http://www.boxofficemojo.com/alltime/world/
ואם מסתכלים על הרווחים בארה"ב תוך התחשבות בעליית מחירי הכרטיסים וכו', אז 'פורסט גאמפ' נמצא במקום ה-22 (אבל עדיין מתחת ל'טיטאניק'): http://www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted/
אחחח, היו זמנים.
כיום פורסט מבלה את זמנו במקום ה-24 של ה-WW, כש"דה וינצ'י" המקולל מרחף לו שלושה מקומות למעלה: http://www.boxofficemojo.com/alltime/world/
ד"א, , מישהו אולי במקרה מנוי לימד"ב פרו ויכול לבדוק מה קורה עם הסיקוול "Gump & Co."?
קייט וינסלט
שחקנית נפלאה במיוחד ב"על תבונה ורגישות" ו"יצורים שמיימים" (למרות שמלאני לינסקי טובה הרבה יותר בסרט הזה).
בטיטאניק היא שיחקה דמות של פרחה ולא כל כך חכמה ועובדה שהיא הצליחה לשכנע אותך.
טיהי, כאילו יופי לי
האמת היא שבכל סרט שראיתי אותה שנאתי אותה לא רק את הדמויות שהיא שיחקה. חוץ מזה שיש לה דמויות מעצבנות, היא עושה אותן בחוסר חן. יש לה מין ארשת שמשלבת חוסר אונים עם תמימות של ילד בן 6 ביום הראשון בכתה א' ופאם פאטאל מזוייפת (ע"ע אורלי זילברשץ בנאי בקליפ הכי ביזארי שנעשה בארץ).
דוגמאות :
א. הסיפור של דייויד גייל (אני רגישה! בחיי שאני רגישה!)
ב. עד שיצא עשן (אני רישיקש! אני אוהבת את קרוסבי סטילס ונאש!)
ג. הסרט עם מרוקו, לא זוכר כבר איך קוראים לו
ד. עט הסקנדל (אני כזאת סקסית ומגניבה, טיהי!)
ובלי שום קשר, למה עדי אשכנזי?
מה שאותי הרס מצחוק בסרט הזה,
הייתה העובדה שאחרי שקייט וינסלט משחקת אותה ליידי מושלמת כל הסרט, הפעם הראשונה שלה היא במושב האחורי של מכונית.
היא לא ליידי מושלמת
בכל הזדמנות כמעט היא מתריסה נגד אמא שלה. הסצנה שהיא מעשנת בשולחן ומעירה הערות ציניות זה לא דבר שליידי מושלמת היתה עושה, לפחות לא בתקופה ההיא.
- רימייק ל''כלתו של פרנקנשטיין''
על העניין אחראים היוצרים של "American Splendor", בהחלט אחד הסרטים המקוריים של השנה האחרונה ולכן הפרוייקט הזה נשמע די מעניין.
על הכל אפשר לקרוא כאן
http://www.chud.com/news/feb04/feb04bride.php3
זה התואר שיקבל בקרוב מנכ"ל תיאטראות ישראל, בכנס המפיצים הבינלאומי שיערך בקרוב (סוף מרץ) בלוס אנג'לס.
בהוליווד-ריפורטר מזכירים את קומפלקסי הקולנוע שגרדינגר פתח במזרח אירופה כסיבה לזכיה שלו בתואר. ווראייטי אף נוקבים בשמם: סינמה סיטי. נדמה לי שציינתי את זה פעם, אבל ליתר בטחון אזכיר שוב – אין קשר לסינמה סיטי שבארץ. כלומר, בערך. יונייטד קינג (אלה מסינמה סיטי שאצלנו) אמנם בונים קומפלקסים דומים באירופה, אבל הזכיון שלהם הוא למערב ומרכז אירופה. תיאטראות ישראל ("רב חן") בונים קומפלקסי קולנוע דומים מאוד באותו שם, אלא שהם עושים זאת בהונגריה, צ'כיה, פולין ושאר ארצות מזרח אירופה, ופרט לשם ולפורמט הדומה, אין קשר בינם לבין הקומפלקסים של יונייטד קינג.
הידיעה בהוליווד ריפורטר:
http://www.hollywoodreporter.com/thr/film/brief_display.jsp?vnu_content_id=2082927
הידיעה בווראייטי (למנויים, אבל אפשר לפתוח מנוי ניסיון למשך 3 חודשים, בחינם): http://www.variety.com/article/VR1117899528?categoryid=1445&cs=1
נחמד
הבן שלו, עידן, שירת איתי בצבא והוא מאוד נחמד.
כאילו שזה משהו מיוחד.
לא הבנתי משהו
התואר הזה (Exhibitor of the
Year) הוא תואר מכובד כמו לזכות באוסקר, או תואר של כבוד כמו אוסקר על מפעל חיים?
ובתור מישהו שראה לא מעט סרטים
ב-Palac Flora, אחד משלושת המולטיפלקסים של סינמה סיטי של תיאטראות ישראל בפראג, באמת מדובר ביופי של קולנועים, אבל אני עדיין מעדיף את Slovansky Dum של רשת Century.
בכל מקרה, לו רק הוא היה משקיע באותה מידה בקולנועים שלו בארץ, הייתי קצת יותר שמח. עד מתי רב חן 5?
באמת עד מתי
זה בדיוק כמו התפלת מים.
ישראל מיצאת לכל העולם ורק בישראל אין כמעט בכלל.
עניי עירך קודמים!!!
Power to the people…או משהו.
צריכה עזרה
מישהו יודע איזה שיר זה בתחילת הטריילר של הסרט Breakin' All The Rules?
http://sonypictures.com/movies/breakinalltherules/
לא מכיר
אבל גירסה טובה יותר של הטריילר:
http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/breakingalltherules/
לינק ישיר
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/7285ee430fba74/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e8178af967e03faf187bef64d63baedd3fb11677e24bb92081ed59cd359a0c81ed52c5/breakingalltherules_m480.mov
האם יש סיכוי, ואם כן מתי, שהסרט הזה יגיע לארץ?
הסרט "the lost skeleton of cadavra"' שיוצא השבוע בארה"ב, אמור להגיע גם לכאן בשלב כלשהו?
מישהו יודע?
תודה.
לא נראה סביר.
הסרט המאוד ייחודי הזה יצא בהפצה מצומצמת בהחלט (כמה קולנועים בא קדברה? אחד). מיליונים הוא לא יעשה, וגם אוסקרים לא נראים סבירים. נראה שהוא הרבה יותר מדי איזוטרי מכדי להגיע לארץ.
את הטריילר של הסרט, אגב, אני מעריץ.
כתבה מספר 1727
להוריד..?
שמתי לב שבhot עכשיו חוץ מערוץ האוסקר שהם העלו, הם משדרים סרטי אוסקר גם בכל הערוצים האחרים שלהם, ערוץ 4, TCM וכו' (אני לא בטוח לגבי ערוצי הסינמה הרגילים). האם זה ככה גם בyes?
ועוד שאלה: בערוץ שמספרו 2 בממיר הדיגיטלי של HOT, יש פרסומת לאחד מערוצי ההום סינמה שלהם שבו מקרינים ארבעה סרטים ישראליים בלופ, נראה לי שיש שם את בית"ר פרובאנס, סיפורי בית קפה, ו… עוד שניים. בפרסומת אומרים שזה במתנה אבל כשמעבירים לערוץ הזה אני רואה שצריך לשלם, מישהו יודע מה הקטע עם זה?
לפי מה שהבנתי
הערוץ של הסרטים הישראלים לא דורש תשלום מיוחד, אבל צריך להתקשר אליהם כדי לקבל את השירות. מהרגע שיש אישור, אפשר לראות כל אחד מהסרטים בחינם, בתנאי שעברת לערוץ בפרק הזמן המוקצה ל"רכישה". האמת, אין לי מושג למה לא פשוט לאפשר לראות בלי כל הסיפור הזה.
פעם (שבוע-שבועיים)
זה כן היה אפשרי – פשוט היית מעביר לאותו ערוץ, כמו ערוץ רגיל, והופ! הנה הסרט.
אולי הם רוצים לעקוב אחר ההזמנות.
רגע, היה צריך להעביר קודם להופ?
כמה מוזר.
''להעביר''?
אתה בעצמך אמרת שזה ערוץ הבית שלך.
אנחנו הזמנו סרט חינם
זה אותו נוהל של הזמנת כל סרט בהום סינמה, רק שהחיוב הוא 0 ש"ח.