הגיע הזמן להפסיק לקרוא
ולהתחיל לראות. סרט-הענק
האחרון לקיץ זה, 'XXX',
יצא השבוע בארה"ב, בדיוק
כשאנחנו מתחילים לקבל סוף
סוף את סרטי הקיץ האמיתיים
– בין 'גולדממבר' ל'דו"ח
מיוחד' – אחרי חודשיים שדופים כמעט לחלוטין.
השבוע הטבלה היא כנס מחזור של סוכנים חשאיים, בהם עוסקים לפחות שלושה מבין ארבעת הסרטים שבמקומות הראשונים (ככל שאני יודע, ייתכן שבסוף 'סיינס' מסתבר שמל גיבסון הוא למעשה סוכן רדום שנשלח לאמריקה כדי לקדם את האינטרסים של ממשלת אוסטרליה). מלך הסוכנים, ג'יימס בונד, אמנם נעדר (הוא יגיע רק בנובמבר), אבל זה בסדר, יש לו מחליף: 'XXX' (למעשה האקדמיה מתעקשת שהכתיב הנכון הוא 'xXx'), סרט שלא מנסה אפילו להסתיר את היומרה שלו להיות בונד לדור החדש. ג'יימס ג'וניור, הידוע בכינויו זנדר קייג' (וין דיזל) הוא לא בריטי, אלא אמריקאי למהדרין (אם כי הזהות האתנית שלו לא ממש ברורה), וניכר בו שהוא עושה הרבה יותר כושר מג'יימס בונד, וגם מבלה יותר זמן בסדנאות קעקועים. בזמנו הפנוי הוא קופץ באנג'י, גולש במפולות שלגים, צונח חופשית ועוד פעילויות כגון אלה, שמזככות את הגוף והנפש. את תפקיד M ממלא סמואל ל. ג'קסון. הסרט הבטיח יותר אקשן, מכות ופיצוצים מכל מה שראינו השנה עד כה, ואת ההבטחה הזאת, לפחות, הוא ממלא.
'XXX' נכנס, כצפוי, למקום הראשון, עם 44 מיליון דולר. עכשיו, 44 מיליון היום זה כבר לא הסכום המדהים שזה היה פעם – בעיקר בהשוואה לסרטי השבועיים האחרונים, 'סיינס' (60 מיליון) ו'גולדממבר' (71 מיליון). אבל 'גולדממבר' הוא סרט המשך לסידרה מוכרת ומצליחה מאוד, ול'סיינס' יש על הפוסטר את שמותיהם של מ. נייט שאמאלאן ומל גיבסון. כל מה שיש לפוסטר של 'XXX' להציע, מלבד הלוגו, הוא את שמו של וין דיזל. ואם וין דיזל לבדו יכול לגרום לסרט להרוויח 44 מיליון דולר בסוף שבוע, אז היום הוא הפסיק באופן חגיגי להיות "הדבר הגדול הבא" והפך לדבר הגדול הנכחי. שוורצנגר וסטלונה דועכים כבר שנים רבות, ויותר מדי זמן העולם נאלץ להסתדר בלי כוכב אקשן שרירי וקשוח (כשרון משחק אופציונלי) שכל הבנים ירצו להיות כמוהו. וין דיזל הוא כוכב האקשן הזה, כש-'The Rock' בעל השם הבעייתי משתרך אי שם מאחוריו. ושלא תגידו שלא אמרנו לכם.
למי שאוהב את המרגלים שלו צעירים יותר, יצא כבר ביום רביעי הקודם 'ספיי קידס 2: אי החלומות האבודים', עם כל הצוות של הסרט הקודם, שיצא בשנה שעברה. הסרט ההוא היה הפתעה: הציפיות לא היו גדולות, אבל המבקרים הגיבו אליו כמו ילדים בחנות צעצועים, והילדים הביאו אותו להכנסות של מעל 100 מיליון דולר בארה"ב. הסרט החדש לא עושה הרבה יותר מלשחזר את הראשון, אבל – בניגוד ל'גברים בשחור 2', למשל – זה עדיין לא התחיל לשעמם. המבקרים מתלהבים מסרט ההמשך פחות מאשר מהסרט הראשון, אבל עדיין נותנים לו ציון עובר, ובקופות הוא עשה 17 מיליון בסוף השבוע הראשון, סכום נאה למדי בעיקר בהתחשב בכך שבשבועות הקרובים אין אף סרט ילדים שיתחרה איתו.
המשותף ל'XXX' ו'ספיי קידס', פרט לכך ששניהם עוסקים בסוכנים חשאיים, הוא שלשניהם כבר מובטח המשך. העבודה על 'ספיי קידס 3' ו'XXX2' התחילה עוד לפני ששני הסרטים יצאו לאקרנים. 'ספיי קידס 3' יהיה האחרון בסדרה, בעוד על האיקסים סומכים בתור השקעה לטווח ארוך – סרטים חדשים ייצאו בסדרה עד שלקהל, או למר דיזל, יימאס.
קלינט איסטווד גם הוא היה פעם כוכב אקשן, מסוג מסוים. אם אבא ואמא שלחו את הילדים ל'ספיי קידס' ובעצמם הלכו ל'XXX', הם יכולים לשכן בינתיים את סבא וסבתא ב'Blood Work' (שם זמני בעברית: 'הלב השני') וכולם יהיו מרוצים. איסטווד אמנם לא משחק כאן סוכן חשאי בשרות הוד מלכותה, אבל קרוב מספיק: הוא סוכן FBI במצוד אחר רוצח סדרתי (כן, עוד אחד מאלה). חוץ מזה הוא גם במאי מצליח, אבל לא אחיד, ו'עבודת דם', על פי הביקורות הפושרות, הוא לא אחד מהמוצלחים שלו. גם הקהל לא נהר, והסרט עשה רק 7 מיליון במשך סוף השבוע.
'סיינס', הסרט-שאין-לדבר-עליו, נפל כדרכם של בלוקבאסטרים ב-50%, ונחת במקום השני עם 30 מיליון דולר בסוף השבוע הזה, ו-117 מיליון דולר הכנסה כוללת – שזה כבר יותר ממה ש'בלתי שביר', סרטו הקודם של שמלאן, הצליח להשיג בכל תקופת הקרנתו. מצד שני, לדרגתו של 'החוש השישי' (כמעט 300 מיליון הכנסה כוללת בארה"ב בלבד) הוא כנראה לא יגיע. אבל אין מה לדאוג: ההצלחה של 'סיינס' מבטיחה ששמאלאן לא היה איש של להיט אחד, ושלא תהיה לו שום בעיה להשיג גם בעתיד תקציבים לסרטים האיטיים והמפתיעים שלו. שמאלאן הוא איש צעיר (32), ואנחנו עוד נשמע עליו, שוב ושוב.
'אוסטין פאוורס' השלישי ממשיך להידרדר, הפעם ב-59% למקום הרביעי, וגם 'אדון המסכות' (מועמד כמעט ודאי לראזי הקרוב), סרט הסטנד-אפ של מרטין לורנס ו'גברים בשחור 2' נפלו לא פחות. במקרה של הגברים, הנפילה הנכחית הוציאה את הסרט מהעשיריה, עם הכנסות כוללות של 186 מיליון דולר – לא מספיק כדי לעבור את הסרט הראשון בסדרה. ובין כל סרטי הקיץ קצרי החיים האלה, שרק אתמול הגיעו והיום הם כבר אינם, ישנו סרט אחד שמשוטט בטבלה זה השבוע ה-17, ולא מראה שום כוונות לעזוב: 'החתונה היוונית שלי'. השבוע הוא עלה שלב בחינניות, מהמקום התשיעי לשמיני, והביא את הסך-הכל הכולל שלו, בשיטת הפרס המצטבר, ל-45 מיליון דולר – לא רע בכלל בשביל סרט בתקציב של פחות מארבעה מיליון דולר.
בשבוע הבא: פתיחות הענק, כנראה, נגמרו, אבל סרט-הגולשות 'Blue Crush' בכיכובם של גלים גבוהים ובחורות בביקיני ינסה לעשות משהו מכובד, ו'פלוטו נאש', הקומדיה של אדי מרפי שנדחתה עוד מזמן התורכים, ינסה לא לצאת מושפל מדי.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. למספרים בסוגריים שלום.
אהר''וכ
באשר לקלינט איסטווד וג'ימס בונד, האגדה מספרת שפעם הוצע לו התפקיד והוא סירב בבוז.
על שמות סרטים
אני לא אדבר על XXX2, שנראה יותר מדי כמו מה שמצפה לי ב-1 בספטמבר.
אבל בקשר ל'ספיי קידס 3 ' – בני כמה הילדים המרגלים האלה? כשייצא הסרט ה-3 במספר, הם לא יהיו מבוגרים מדי בשביל לאכול ארוחות ילדים במקדונלד'ס?
הילדה שאת שמה אני לא זוכר
היא היום בת 14, הילד בן 10, ו'ספיי קידס 3' יצולם בזריזות כדי שהם לא יגדלו מדי בינתיים. זאת גם הסיבה שרודריגז טוען ש'ספיי קידס 3' יהיה האחרון – כפי שהוא ניסח את זה, הוא לא רוצה להפוך את הסדרה ל'ספיי טינס'.
תגידו לי,
זאת רק אני או שבספיי קידס 2 הייתה אמורה להשתתף האחות של היילי ג'ואל אוסמנט?
היא באמת משתתפת בו
בתפקיד לא גדול, כנראה.
קוראים לה הילה ג'ואל אוסמנט
והיא גרה בקריית מלאכי?
אני מרגיש פגום.
מעולם לא השתוקקתי להיות כמו שוורצנגר או כמו סטאלון. גם וין דיזל לא ממש נראה לי כמודל אופטימלי לחיקוי.
האם אכן גורלי נחרץ? האם אין לי תקווה להחלמה?
בהחלט, אין
ראיתי היום את שר הטבעות 1 בדי וי די (ברור שראיתי גם בקולנוע) ואני מת לראות את הסרט הבא…
אני מוכן להסתפק גם בתחליף איכותי, אלא שאין, מדבר צחיח בקולנוע.
לא יודע... ווין דיזל
נראה לי כמו גרסא צעירה אך משופרת של ברוס וויליס, אבל מספיק לי אחד.
מישהו יודע
מתי יוצאים ספיי קידס 2 ודו"ח מיחד בישראל?
הדו''ח יוצא השבוע
מה שאומר שיש לנו עוד סוכן להתמודד איתו.
זה כל כך לא דו''ח
בטח שלא מיוחד.
כולם יחד איתי: מיינוריטי ריפורט, מיינוריטי ריפורט, מיינוריטי ריפורט.
אבל אני מקדים את המאוחר…
להלן: ''מיינוריפורט''.
''דעת מיעט''
זה הנסיון שלי לתרגום.
נ.ב.
בסרט יש יותר מסוכן אחד
נ.ב.ב.
ראיתי, סרט מעולה.
אני חייבת להגיד
שווין דיזל נראה כמו ערס מחולון
בשם החולונים בעבר ובהווה
אני באמת לא יודע אם להעלב או להתייחס לזה כאל מחמאה.
אבל בכל מקרה ידוע שהערסים של חולון זה רק גרסת בטא לערסים של בת-ים.
איזה מין שם זה? אין ברירה:
או הכי טוב xXxX (זה יכול להמשיך לנצח!)
נ.ב. – רציתי לציין שגברים בשחור II הרבה יותר טוב ממה שחשבתי. מצחיק מאוד, זריז ולא לוקח את עצמו ברצינות. והפתיחה מבריקה כרגיל.
yYy ללא ספק.
ואל תתחילו עם האסוציאציות ה- שלכם.
או אולי yXx כדי להשאיר מקום לאפוס אדיר של המשכים סטייל ג'יימס בונד (_ _ _, שלוש מקומות אליהן צריך לבחור שלוש אותיות, X Y Z. נקווה שעוד מעט יקפוץ איזה מתמטיקאי ויסביר לי כמה סרטים זה יוצא)
27 שמות
לפי החישוב של מספר אופציות פר מקום בחזקת מספר המקומות.
אבל אם האופציות הן x,y,z,X,Y,Z אז מספר האפשרויות קופץ ל-216.
אולי 6X? מה אומר VIX?
אולי x>II<x?
למי שלא הבין, זה אמור להיות xXx עם II שחוצה את האיקס המרכזי סטייל MIIB.
XXXII זה 32.
אבל השאלה הקשה באמת היא איך יקראו לסרט ה-30 בסדרה.
XXXII בסכנה
חלקים נרחבים של XXX צולמו בפראג. זוכרים את היומית על הפעלולן שנהרג? זה קרה כאן. אלא שכרגע, על פי דיווחי החדשות שאני שומע, בשעה 14:00 לפי שעון פראג נהר הוולטבה (מולדובה בשבילכם) אמור לעלות על גדותיו ולהציף את העיר העתיקה (כמה טוב שאני גר על גבעה). זה הזמן לצלם סיקוול ל"עולם המים", אגב. בכל אופן, היכן יצולם הסרט הבא, אחרי חורבן פראג הצפוי בשעות הקרובות?
פומפי?
אין שום סכנה
'XXX' כידוע ממשיך במסורת ג'יימס בונד, וג'יימס בונד, כידוע, לעולם אינו חוזר לאותו מקום פעמיים. אם בסרט הראשון X בשלישית נלחם ברעים בפראג, אתה יכול להיות בטוח שהסרט הבא יצולם בכל מקום אחר, חוץ מפראג. שיטבעו. (היי, עיר בנוסח תעלת בלאומליך זה נורא כיף).
היי דן, מה שלומך?
מה קורה אצלכם עכשיו?
פראג, שיר שחלמתי
זה הזמן לאבד אמון טוטאלי בתקשורת העולמית. ה-CNN ו-Ynet כאחד מספרים לי שפראג היא איזור אסון, שיש היסטריה ברחובות, שמרכז העיר נחסם לתנועה ושהוולטבה (מולדבה) עלתה על גדותיה.
בולשיט. היום חברה שבאה לביקור ואנוכי עשינו טיול לאורך גדות הנהר, בדיוק באיזור שפונה (50,000 תושבים שפונו מבתיהם זה לא אומר שבתים של 50,000 תושבים באמת הוצפו. הם פונו למקרה שמשהו יקרה, וכלום לא קרה). היה מקסים. כמה ברבורים שטו בין התמרורים בכביש שליד הנהר, כמה בתים על הגדה הוצפו, אך העיר העתיקה בסדר, האיזור לא נסגר, ונראה שהשוטרים הצ'כיים, כמו אלפי התיירים שעזבו את העיר העתיקה ורצו לנהר, נראו דיי משועשעים מהעניין. נראה מה יקרה הלילה.
(ואגב, אם התקשורת מנפחת עניינים כאלה, תארו לעצמכם מה עומד מאחורי הפרסומים על גל האנטישמיות באירופה. פעם אחרונה שבדקתי, בשנה האחרונה בישראל נהרגו יותר יהודים מבכל מקום אחר בעולם)
פראג, שיר שחלמתי
מה אתה עושה בפראג? אם אפשר לשאול, ואם לא, הנה חמישים שקל.
יש לי אימייל. תשתמש בו אם בא לך.
אני מתנגד לשתי קביעות שנעשו פה.
1) גב"ש 2 הוא ממש לא משעמם. נכון, הוא שכפול כמעט טוטאלי של המקור והעלילה גם לא מקורית במיוחד אבל זה עדיין מצחיק (מאוד), האקשן טוב (מאוד) וזה עדיין מעניין (וכדאי שאני לא אציין את הקטע האדיר שבסוף הסרט ורק אסתפק באמרה: "You might learn something from me yet, kid." "I want one of those.")
2) וין דיזל הוא לא גיבור הפעולה החדש היחידי. ניקולאס קייג' מסתמן ככוכב פעולה לא רע. הוא אולי לא שרירי וקשוח אבל הוא בהחלט ממלא את התפקיד (ע"ע The Rock ו-Con Air. אל תע"ע Windtalkers).
ניקולאס קייג'? ניקולאס קייג'?!?
חוץ מליסה-מארי פרסלי, מי עוד תחטוף עליו קראש?
חלק חשוב (לדעתי) בעקרון שחקן-הפעולה הוא שמישהו יתפעל ממה שאתה עושה. אז אצל דיזל וכמה נוספים ההתפעלות באה לידי ביטוי בקראש של הצופות, ואצל סטלון, שוורצנגר ודומיהם זה "וואו" של הצופים (ואצל ברוס וויליס זה גם וגם, במידה מסוימת), אז מכל האנשים בעולם – להתפעל דווקא מניקולאס קייג', שנראה כאילו הוא עומד לפרוץ בבכי עוד רגע? נשגב מבינתי.
כן, ניקולאס קייג'.
לא מספיק לך איך שהוא נראה בקון אייר כדי לחטוף התאהבות?
אבל מה אני מבין. ההגדרה שלי של גיבור פעולה הוא בנאדם שמסוגל לרסס עשרות רעים עם הוולקן, לפוצץ את הטירה של הרע ותוך כדי זה גם להריץ בדיחות ועדיין להיראות קול.
ניק מספק את זה בכל סרטי הפעולה שראיתי.
ועכשיו נזכרתי במשהו שאני יכול להגיד להודעה של הדג: ניק קייג' אולי עשה סרטים הרבה לפני וין אבל "הסלע" הוא הסרט פעולה הרציני הראשון שלו.
איזהו הגיבור?
את רוב סעיפי ההגדרה שלך לגיבור אני מוכנה לקבל ולהכיל על קייג', חוץ מאחד: להיראות קול. ניקולאס קייג' קול? ניקולאס קייג' מסוגל להיראות קול? בחלום הלילה.
ניקולס קייג'
נראה כמו רואה חשבון לחוץ שחושש כל הזמן שעומדים לתפוס אותו במעילה. יש בו מין משהו מיוסר כזה, אבל לא מיוסר נאצל אלא מיוסר פתטי. ואני תמיד מצפה ממנו לדבר עם שין שורקת משום מה. אולי מבנה השיניים שלו.
שמת לי את המחשבות בתוך מילים. כן! זה בדיוק מה שאני חושבת, רק שלא ידעתי להגדיר את זה עד עכשיו.
ליסה מרי פרסלי מוכיחה בפעם השניה
שטעמה בגברים הוא לא מי יודע מה. ו-כולם: מייקל ג'קסון?! ניקולס קייג'?!
פתאום קלטתי גם שהשמות שלהם
נראים כמעט כמו אנגרמה אחד של השני. אם היה לי כוח, הייתי מתחילה עם ניתוח גימטרי של ההפרש בין השמות שלהם, אבל אין לי. אז לא.
ולכן אני אעשה זאת.
מייקל ג'קסון הוא נקולס קייג'ם.
ניקולס קייג' הוא ייקל ג'יקסון.
או בקיצור, למייקל יש מם כשלניקולס רק יוד, ולפי הגימאטריה שאני מכיר זה אומר שלמ"פ הפסידה שלושים נקודות כשהיא עברה מג'קסון לקייג'.
ועל זה נשאלות שלוש שאלות:
1. שלושים נקודות זה הרבה או מעט?
2. למה שלמ"פ תתעניין בגימטריית השמות *בעברית*?
3. איפה אבא שלה כשצריך אותו?
אח, געגועי לבבא בובה
ודרך אגב, אבא שלה כרגע עסוק בלהיות טוסט.
3. חזר הביתה.
ולגבי הקודמים:
בקיצור, באנגלית ההבדל הרבה יותר גדול… ואפילו לא התייחסתי לשם המקורי שלו.
קים זה לא שם של בת?
http://us.imdb.com/Name?Cage,+Nicolas
ולמייקלוש יש גם שם אמצעי – ג'וזף:
http://us.imdb.com/Name?Jackson,+Michael
אחרון גבורי הפעולה
כדי להיראות קול הוא התחלף בפרצוף עם אחד טראוולטה וזה היה באמת שוס.
מה?
ניקולס קייג' היה בקון? למה הוא התחפש?
ניקולאס קייג',
חוץ מזה שהוא לא גיבור אקשן, הוא לא חדש. הוא שיחק בסרטים כשוין דיזל עוד עשה קלטות הדרכה לברייקדאנס. יורש לשוורצנגר הוא לא, וגם לא לברוס וויליס.
אזהרה
מחר (כלומר היום), יום חמישי, תשודר בערוץ 2 בשעה 19:03, תוכנית מאחורי הקלעים של מיינוריטי ריפורט.
מניסיון העבר, תוכניות כאלה חושפות יותר מדי פרטים על הסרט. מי שטרם צפה בסרט – שלא יצפה בתוכנית.
ולפינת הפפוץ היומי
ציטוט מאהובי ורעי מחמל נפשי אורי קליין, אלא מי:
"מרדי גרה, ערוץ 4 […]
סרט מוסיקלי חביב מ-1958 בכיבובו של פט בון, אחד מאלילי הזמר של התקופה, שהיה ידוע בשל תדמיתו המהוגנת (אחד הגימיקים שלו היה שהוא סירב להתנשק על הבד מסיבות דתיות)".
מסתבר שהאיש מתנשא לא רק בקשר לסרטים.
הא?
לא הבנתי את הקטע עם ההתנשאות. תסביר לי מה מתנשא בזה?
באמת גימיק מגניב
מזכיר לי את הגימיק השובב של איזה אחד, טווידלדי, שלא לקרוא את עין הדג במהלך השבת. מה שאנשים יהיו מוכנים לעשות בשביל קצת תשומת לב, זה ממש מגוחך ונלעג, לא?
(מקש לחוץ חזק)
שמע, שחקנים זה לא אותו דבר.
וכשיש דבר כזה, בדרך כלל האולפנים באמת מנצלים את זה כגימיק, לתועלתו של קהל היעד הרלוונטי. כמו בריטני ספירס שטענה במשך אני לא זוכרת כמה זמן שהיא בתולה ולא עוסקת בסקס, כדי להצטייר בתדמית הכל-אמריקאית הנקייה, כביכול.
אז זה שהוא היה אדם דתי מן הסתם לא היה גימיק, אבל זה שהאולפנים רכבו על זה ועשו מזה עניין זה כן גימיק.
אז מה בדיוק לא בסדר?
יש משהו בדבריך, אבל
הניסוח שטווידלדי הביא כאן בכל זאת תולה את הגימיק בשחקן ולא באולפנים או ביחצ"ן. וכאן ההתנשאות.
ולא שאני חושב שהאנושות הייתה כזאת נהדרת בשנות החמישים, אבל להשוות בין שיווק בריטני ספירס לשיווק פט בון זה להחיל השקפה צינית של ימינו על תקופה קצת שונה.
לא הבנתי.
הרי גם לת'דה בארה המציאו שם אקזוטי ועבר עוד יותר אקזוטי וזה היה הרבה לפני שנות החמישים. באותה מידה הם המציאו לשחקנים אחרים רקע סולידי יותר מהרקע האמיתי שלהם. שיווק גימיקי ורווי-שקרים תמיד היה – זה הקהל שנעשה יותר ציני עם הזמן. אבל אני בטוחה שאתה יודע את כל זה, ולכן אשאל שוב למה בדיוק התכוונת.
ליחס לדת
וליחס למין
אוי, באמת, ההשקפה אז
לא היתה צינית?
שחקנים שנישאו זה לזה כדי לשמח את הציבור? סקנדלים שהודחקו עמוק אל מתחת לפני השטח כדי לא להשחית חלילה את הדימוי הנקי של השחקנים? אלכוהוליזם, שחיתות מינית ומוסרית, אלימות – מה שתרצה. ואני לא מדברת אפילו על המספר העצום של הומוסקסואלים שנראה שהיו אז בתעשייה, והוצגו כסטרייטים לכל דבר, עד כדי נישואים פיקטיביים לנשים, כדי למשוך את הקהל לדימוי הגברי והנקי שלהם.
למה בדיוק נדמה לנו שאנחנו המצאנו את הציניות?
כי זה גורם לנו להיראות
יותר מתוחכמים בעיני עצמנו. כמובן שלא אנחנו המצאנו את הציניות. את הציניות המציא פרנץ שפולפנבאכר מדויטשלנד ב-1765 כשנשאל בידי שכנו העיוור מה שלומו והוא ענה "כמו שאתה רואה".
(זה מסביר למה נדמה שהבדיחה הזו כל-כך עתיקה. עכשיו אם תסלחו לי, אני מסתתר מאחורי חומה של ציניות.)
וואלה, ממש אפשר לכתוב על זה
אגדת ילדים.
היה היו פעם שלושה ים. קטן, בינוני ו גדול.
החליטו השלושה לבנות להם . (זו טירה, למי שלא הבין…)
בנה לעצמו ה הקטן מים.
אמר לו ה הבינוני: "ה שבנית לעולם לא יחזיק מעמד. ים הם חומר בניה חלוש מאד".
הלך ה הבינוני ובנה לעצמו מים.
אמר לו ה הגדול: "גם ים זה לא כזה להיט. אני אבנה לי מלבנים ר!"
אמר ועשה. בנה לו מלבנים:
יום אחד הגיע רשע אל ה של הים…
טוב, ברשותכם אני אעצור כאן.
לפני שהים מטים ושומעים את ה של ה מתקרבת ומנסה למוטט את ה שלהם…
רק אספר לכם שמוסר ההשכל של הסיפור הוא שלא משנה אם הקפתם את עצמכם בים, בים או ב – את כל החומות אפשר למוטט באמצעות מסע קטן בזמן…
(בקרוב הסרט).
כמו שנאמר, לפעמים זה אחרת.
אי אפשר איתך.
המצאת סוג חדש לחלוטין של סיפור! תשאירי משהו לאחרים!
אל תדאג.
בפעולות ב'בני עקיבא' עושים כאלה דברים פה ושם. יש מקום גם לאחרים.
תנחומיי.
גם כשאני הייתי בתנועה עשינו דברים ממש מפגרים. בגלל זה נשארתי שם רק חודש…
ודווקא למיטב זכרוני
האולפנים דווקא רצו שפט בון יתנשק עם הגיבורה.הוא סירב.
(אגב, ובלי קשר, הגיבורה היחידה באותו זמן שלא נושקה היתה ממוצא סיני; האולפנים ההגונים מאוד והקהל בישר ביותר לא היו מוכנים לקבל נשיקה בין סינית ללבן; מה שאני לא זוכר, איך בכלל היא הפכה גיבורת סרטים בשנות החמישים?)
אני רוצה לדבר פה על נקודה מעצבנת
בסרטים. אני לא בטוח אם יש כתבה שזה מתאים אליה אז אני מרים את זה פה.
אחד הדברים שהכי מעצבנים אותי בסרטים הוא כישלונות פיזיקליים. אני לא מדבר על כדורים שעושים פלאשים כשהם פוגעים או פרדוקסים פיזיקליים כשמישהו חוזר בזמן. אני מדבר על פיצוצים הרבה יותר מדי מוגזמים.
כשב-Loaded Weapon 1 הם יוצאים החוצה פותחים את המכונית שלהם בשלט והיא מתפוצצת או כשהם קוראים למונית ואז גם היא מתפוצצת זה מצחיק אבל כשזה מגיע לממדים שהופכים לחוק פיזיקה בסרטים ("כשמכונית א' מפעילה כוח על מכונית ב' אז מכונית ב' מפעילה כוח כפול ומכופל על מיכל הדלק של מכונית א"') זה כבר מעצבן.
לא מזמן ראיתי Deep Rising עוד פעם. (יש כאן קל לסוף הסרט אז מי שרוצה להמנע יכול ללכת עכשיו. הלכתם? לא צריך. נגמרו המילים המתות.) שם הם מכוונים את הסירה עם הטורפדו שתפגע בספינת שיוט ותטביע אותה. אז מה קורה? הטורפדו מתפוצץ ומרים לשמיים את החלק האמצעי של הספינה. מקובל. מה שלא מקובל הוא ששתי שניות אחר כך כל הספינה עולה בפיצוצים שמתקדמים מאמצעיתה.
כדי לפרוק קצת מהזעם שלי על העניין יצרתי אנימציה סאטירית קצרה. סלחו לי על הדגמים מקרטון אבל זה מה שהיה לי.
הממ...
לאחר סקירה חוזרת ונשנית של הסרט, הגעתי למסקנה שמדובר ביצירת מופת. לסרט אנימציה קצר על בטוח.
אחד הכשלים הפיזיקליים
החביבים עלי זה רמבו (אם אני זוכרת נכון) יורה ברעים ב-RPG (או בהחלט יכול להיות שזה היה מטול אחר – אני ממש לא מתמצאת בזה) מתוך מסוק!!!
היתה איזושהי קומדיה (אולי לרקוד עם לוחמים או עם טייסים או משהו כזה) שעשו שימוש יפה בדיוק בעניין הזה, כשמישהו בא לתקוף את הגיבור מאחור, והוא יורה במטול שהוא מחזיק בידו. אחר כך הוא עובר על פני איזה בית שהיה מאחוריו ורואים שם את זה שתקף אותו מרוח וחרוך על הקיר…
נראה לי שזה היה
לרקוד עם לוחמים, אבל אני לא בטוח.