אז מצד אחד:
'פיקסאר' מוכיחים את עצמם שוב. אולפן האנימציה שהפך לאגדה עוד בחייו הוציא השבוע את סרטו השביעי, 'מכוניות'. כמו כל הסרטים הקודמים שלהם בלי יוצא מן הכלל, 'מכוניות' קיבל ביקורות מחמיאות ונלהבות, ויש אפילו הטוענים שזהו הסרט הטוב ביותר של פיקסאר עד היום. גם בקופות שמחה רבה: הסרט נכנס (איך לא) למקום הראשון בטבלה, עם 60 מיליון דולר במהלך סוף השבוע הראשון שלו – ומכיוון שמדובר בסרט לכל המשפחה, ובפרט בפיקסאר, אפשר להניח שהוא לא יסבול מהתרסקות ה-50% המסורתית בשבוע הבא, ומעמדו כבלוקבאסטר מובטח. הסכום המפלצתי שדיסני שילמו על המיזוג עם פיקסאר בתחילת השנה כבר מתחיל להצדיק את עצמו. הידד! איך הם עושים את זה?!
ומצד שני:
אחרי עשר שנים בפסגת העולם, לא הגיע הזמן שפיקסאר יתחילו ליפול? אף אחד לא יכול להישאר בשיאו כל כך הרבה זמן, זה נגד הסדר הטבעי של הדברים. 'מכוניות', החדש שלהם, מסמן אולי את תחילתה של ירידה. לא שהסרט הוא כשלון, אבל מכל בחינה, 'מכוניות' הצליח קצת פחות מהסרטים הקודמים של אנשי המנורה המקפצת. עד היום, הפתיחה של כל סרט של פיקסאר היתה גדולה יותר משל קודמו. 'מכוניות' לא עומד בסטנדרט הזה: הוא השיג, כאמור, רק 60 מיליון – פחות מהכנסות הסופ"ש הראשון של 'משפחת סופר-על' או 'מוצאים את נמו', שהשיגו כל אחד קצת מעל 70 מיליון. זה גם פחות מהפתיחה של 'עידן הקרח 2', מוקדם יותר השנה, וגם זה תקדים – עד היום, דרימוורקס היו היחידים שסרטי האנימציה שלהם היוו תחרות לסכומים שהשיגה פיקסאר.
הביקורות על 'מכוניות' היו, כאמור, אוהדות. באתר "עגבניות רקובות" נספרו 101 ביקורות חיוביות לעומת 30 שליליות – ציון עגבניות של 77%. זה לא רע בכלל, אלא שעד היום כל הסרטים של פיקסאר זכו לציונים של מעל 90%. אני לא חושב שאי פעם היה במאי, שחקן או נערת מים שהיה מסוגל להוציא ציונים כל כך גבוהים באופן כל כך עקבי. ובכל זאת – 'מכוניות' מצליח פחות. קצת.
אם יורשה לי רגע בנימה אישית:
אין דבר מעצבן יותר מאנשים שאומרים במתיקות: "ממך? ציפינו ליותר".
במאי 'מכוניות', שיגיע אלינו בעוד שבועיים, הוא ג'ון לאסטר, מי שביים את שלושת הסרטים הראשונים של פיקסאר – שני 'צעצוע של סיפור' ו'באג לייף'. בעקבות הסכם האיחוד של פיקסאר ודיסני, לאסטר הפך לאחרונה לבוס של מחלקת האנימציה של שני האולפנים המאוחדים, ולכן ספק אם יהיה לו זמן גם לביים סרטים בזמן הקרוב. על פי הביקורות, הסרט לא מאכזב מבחינת הסיפור: הוא לא מסתפק בגימיק המיידי של עולם שכולו מכוניות ובבדיחות על בעיות מוטוריות (מה גם שמכוניות מדברות זה לא באמת כזה רעיון גדול), אלא מכיל גם סיפור טוב ונוסטלגי על מכונית העיר ומכוניות הכפר.
סרט שהוא גימיק נטו מתחילתו ועד סופו הוא 'אות משמים', שנמצא במקום הרביעי. זהו אולי המקרה הראשון מסוגו של סרט שהתחיל מתאריך הפצה ונבנה משם לאחור. מישהו החליט שיהיה מגניב להוציא סרט "שטני" בתאריך השישי לשישי 06'. אמרת שטן, אמרת 'אות משמים', סרט האימה של ריצ'רד דונר משנת 1976, על דיפלומט אמריקאי ואשתו שמגלים שהילד שהם מגדלים כבנם הוא למעשה הבן-של. אז הוחלט: עושים רימייק. לא היה זמן לכתוב תסריט ראוי לשמו, לכן הסרט משתמש באותו התסריט של הסרט הקודם, בשפצורים קלים, כשסצינות רבות הן שחזור מילה במילה של המקור. לא היה זמן גם לחכות שאיזה במאי רציני יתפנה, לכן לקחו את ג'ון מור, שכיר שההישג העיקרי בקריירה שלו עד כה היה 'מאחורי קווי האויב'. מבחינת שחקנים, מסתבר שדווקא קל להשיג שחקנים בריטים איכותיים בהתראה קצרה, וכך גויסו לסרט דייויד ת'וליס ומייקל גמבון (שניהם, אגב, בעלי ותק בהוגוורטס), כשאת התפקידים הראשיים ממלאים לייב שרייבר, ג'וליה סטיילס והילד הקריפי התורן. ולקינוח: את תפקיד האומנת הנאמנה של בנו של השטן ממלאת מיה פארו. מה כל כך מעניין בזה? 'תינוקה של רוזמרי', זוכרים? זו סגירת מעגל! או במילים אחרות, עוד גימיק. המבקרים פיהקו וטענו שאם הם היו רוצים לראות את הסרט המקורי שוב, יש אותו בספריות הוידאו, ושמרוב נאמנות למקור הסרט שוכח להפחיד.
מה שמעצבן בכל זה הוא שהגימיק עבד. ביום הראשון להפצתו – 6/6/06, כאמור – הסרט הכניס 12 מיליון דולר, והמפיקים שמחו לספר לכל מי שרצה להקשיב שזהו שיא של כל הזמנים לגבי יום שלישי. בסדר. מיד כשהתאריך השטני עבר ואיתו הסיבה לקיום הסרט, ההכנסות שלו ירדו בחדות. במהלך שלושת ימי סוף השבוע הוא הכניס רק 15 מיליון, אבל בסך הכל, בשישה ימי הפצה הסרט הכניס כבר 35 מיליון דולר – 10 מיליון יותר מהתקציב המוערך שלו.
באמצע, בין 'מכוניות' ל'אות משמים', נמצאים שני ותיקי טבלה: הכנסות 'הצד שלו, הצד שלה' ירדו, על פי מיטב המסורת, בחצי בסוף השבוע השני שלו, ובכך יצא מכלל אפשרות הסיכוי שהסרט הזה ישחזר את הצלחת 'לדפוק חתונה', למרות סוף השבוע הראשון המרשים. 'אקס-מן 3' גם הוא יורד במהירות אמנם, אבל עצר השבוע טיפה מעבר לקו 200 מיליון הדולר. עם כל הרעש שעשו הבלוקבאסטרים של מאי, הוא הסרט היחיד מביניהם – או מבין סרטי 2006 בכלל, בשלב זה – שהגיע לציון הדרך הזה.
סרט חדש של רוברט אלטמן יצא השבוע, זאת למרות שאלטמן כבר קיבל את פרס האוסקר על מפעל חיים בטקס האחרון, שלב בקריירה שבו רוב היוצרים כבר נחים על זרי הדפנה. 'A Prairie Home Companion' – 'מדריך לחיים בכפר' או משהו כזה – היא תכנית רדיו מהזן שעבר מהעולם מזמן: זמרים ובדרנים שמשדרים משידור חי מבמה של אולם מלא קהל בלתי-מוקלט. הסרט עוסק בהתרחשויות לפני ומאחורי הקלעים בזמן השידור האחרון, לפני שהתכנית נכנעת לעידן הטלוויזיה ויורדת מהאוויר. כרגיל אצל אלטמן, יש צוות גדול ומגוון של שחקנים, רבים מהם שמות ידועים: מריל סטריפ, ג'ון סי. ריילי, טומי לי ג'ונס, לינדסי לוהאן, קווין קליין ועוד כל מיני. כרגיל אצל אלטמן (חוץ מכמה פאשלות), המבקרים אוהבים. כרגיל, למרות צוות השחקנים המפורסם זה סרט לקהל מצומצם, לכן הוא הוקרן במספר מצומצם יחסית של 700 בתי קולנוע ברחבי ארה"ב, ומהם השיג סכום סביר בהחלט של 4.7 מיליון דולר.
השבוע הבא עומד להיות די עמוס, כשארבעה סרטים חדשים יתחרו על תשומת הלב. מי שלא קיבל מספיק מכוניות ב'מכוניות' יקבל עוד כמה ב'מהיר ועצבני 3'; המגזר המקופח של חובבי רומנטיקה בלתי-קומית יקבלו את 'הבית על האגם' עם קיאנו ריבס וסנדרה בולוק; ג'ק בלאק ימשיך להזיע בניסיון להצחיק ב'נאצ'ו ליברה'; וגם סרט ההמשך ל'גארפילד' ייצא לאקרנים, ואין לכם שום דבר לעשות נגד זה.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
חתיכת ניטפוק
זה לא "מכם" במקום "ממכם"?
גדול על הסאבטקסט
גדול על הסאבטקסט
אני לא הבנתי את הסאבטקסט =\
גדול על הסאבטקסט
כתבה מספר 1643
עדיין לדעתי הצלחה
כלומר בסך למכוניות לא היה כזה באז חיבוי לפחות לא על פי הטריילרים.
הסרט גם לא עשה פירסום כזה מאסיבי כמו ששאר הסרטים עשו.
.
בסך מכוניות הפירסום היחידי שלו היה פיקסאר ורק על זה הצליח לגבות 62 אז זה מכובד.
מעניין לשמוע שהביקורות טובות כי לפי הטריילרים זה נראה משעמם
אם בעגבניות עסקנו
מתוך השישייה הפותחת רק סרטי האנימציה "טריים". 2006 מסתמנת עד כה כשנה טובה לסרטי אנימציה.
אגב, עקרונית אפשר להגדיר את אקס-מן 3 כשובר קופות?
מצד אחד הוא שבר שיא בשבוע הפתיחה אבל אח"כ שבר שיא עם ירידה של 67%, מצד שני הוא עבר את ה200 מיליון, מצד שלישי התקציב שלו הוא 250 מיליון לעומת X-2 שכמעט הכפיל את התקציב שלו (110 מיליון).
קיצור, נחשב לשובר קופות?
לא היה עדיף להשתמש בפנסים בתור עיניים?
זה נראה לי הרבה יותר טבעי. אז גם המגבים היו יכולים להיות גבות, או משהו.
ותהיה קטנה –
איך באות מכוניות לעולם?
אבא מכונית מחדיר את האגזוז הגדול שלו לפיית הדלק הרטובה של אמא מכונית.
לא, לא, ככה באים פיצוצים לעולם
אז מה אם אקס-מן עבר את ה-200 מיליון?
עידן הקרח 2 עבר ה-0.1 מיליון את סופר על. הוא מקום 27 בעולם. שלא לדבר על דה וינצ'י-הוא עקף את קינג קונג,ארמגדון, מלחמת העלומות, גברים בשחור, פארק היורה(נדמה לי השני), הפסיון של ישו, וגם את סופר על ועידן הקרח 2. הוא מקום 26.
אקס-מן עקף את צ'יקן ליטל, רובוטס ומשימה בלתי אפשרית 3- מקום 121.
אז מה אם אקס-מן עבר את ה-200 מיליון?
איפה אפשר למצוא את הנתונים האלה?
באתר הזה:
http://www.boxofficemojo.com/alltime/world/
ולפני שיגידו לי שאלו רק ה-100הראשונים, אז למטה אפשר לראות עד למקום 298.
באתר הזה:
אתה שוכח שעם השנים יש אינפלצייה וכרטיסי הקולנוע היום הם לא כמו הכרטיסים פעם (מבחינת מחיר). כך שהסרטים, השנה, לא כאלה מצליחים. ובד"כ- מטרת המפיצים היא לעבור את התקציב שלהם בתחומי ארה"ב בלבד כי שם מגיע להם הכסף הגדול… אל תבדוק לפי מקום___בעולם כי זה כבר לא רלוונטי. אם תרצה בכל זאת, עשה זאת רק ברשימה שהותאמה על פי אינפלציית הכרטיסים.
נכון,
מה גם שאם סרט מוכר כרטיסים מחוץ לארה"ב, זה לא אומר שהרווח ממכירת הכרטיסים האלה מגיע ליוצרים. בחו"ל אולפנים פועלים בד"כ עם זכיינים – כלומר, מישהו משלם לאולפן סכום חד פעמי על הסרט, ויכול להפיץ אותו במדינה מסוימת כשכל הרווחים הולכים אליו (ולא לאולפן). נכון שיש מקרים בהם האולפנים מקבלים אחוזים גם על הפצת סרט בחו"ל במדינות מסוימות, אבל זה עדיין אחוז קטן יותר מאשר האחוזים שהם מקבלים ממכירת כרטיסים בארה"ב.
במילים אחרות: רשימת שוברי הקופות העולמית מראה רק כמה הסרט פופולרי בקרב קהלים שונים, ולא כמה הוא הכניס ליוצרים שלו.
תיקון קטן
מקומו של הסרט "אקס-מן 3" ברשימה זו היא במס' 94, והוא ימשיך לעלות <אל דאגה>
תיקון קטן
כן,ראיתי.
הסאבטקסט,
הוא לא מהסרט ההוא עם מוני מושונוב, "כבלים"?
אני חושבת שביחס לטריילר שלהן, המכוניות דווקא הצליחו יפה.
*אני* לא הייתי הולכת אליו בלי לשמוע קצת באזז מאנשים שאני סומכת עליהם קודם אחרי הדקות המשמימות שהוא גזל מחיי. ובכל זאת מספיק אנשים כן עשו את זה, בסופ"ש הראשון, וזה מרשים – אם כי זה היה מרשים יותר אם זה לא היה סרט אנימציה (פשוט כי יש אנשים שיקחו את ילדיהם לכל דבר מצויר. באמת. אני ראיתי אותם ויכולה להעיד שהם לא אגדה אורבנית).
לגבי אות משמים, היות והוא הצליח מסחרית, זה הזמן (ואולי אפילו קצת מאוחר) להתחיל להפיק את סרט ההמשך, אם רוצים להוציא אותו בשביעי ליולי של שנה הבאה. הרי זו עובדה ידועה ששבע הוא מספר טיפולוגי חשוב.
זה אומנם לא סופר-על
אבל הסרט חמוד ביותר, האנימציה יפהפיה (היו בערך 5 טריילרים לסרטי אנימציה של דיסני, דרימוורקס ופיקסאר לפני הסרט, ו*רק* הטריילר של פיקסאר נראה טוב. באחרים היו רקעים יחסית יפים ודמויות מוזנחות ברמה פושעת.) ויש בדיחות טובות. זה בכל זאת פיקסאר והסרט לא בנוי על "צחוקים" על סרטים פופולארים.
אגב, בנוסף לכל זה, הסרט הקצר של פיקסאר לפני הסרט, שווה כל אגורה ממחיר הכרטיס.
זה אומנם לא סופר-על
ומה עם ה"פיספוסים" בסוף? פיקסר החזירו אותם?
לפי התגובה שלך,
אני מבין שאות משמים פירושו Boring Sign?
לא ראיתי אותו.
אם אי פעם יהיה לי זמן לראות סרט – התור ארוך לפני שאני אגיע אליו. יש כל כך הרבה סרטים שאני רוצה לראות…
אין לכם מושג כמה
אני מקווה שזה יהיה סרט טוב באמת. קראתי עליו המון ביקורות טובות. היו כאלו שאמרו שהם לא יכלו להפסיק לצחוק ונדהמו, והיו כאלה שחשבו שזה קצת טיפשי…
אני מאמין ומקווה שזה יהיה יפה. צריך לחכות ליום חמישי הבא, ואז תגיע הביקורת על הסרט פה בעין הדג, ונראה כבר מה יהיה.
ב'אייס' יודעים טוב יותר
Ice.co.il בדרך כלל רק עושים קופי-פייסט להודעות יחצ"ניות, בלי לטרוח לברר, לבדוק או באופן כללי לשנות אף פסיק בביקורת, אז סביר להניח שהמידע הזה הגיע מהמפיצים, איכשהו.
http://www.ice.co.il/article.asp?pgId=94876&catId=2
"הסרט CARS יצא בארה"ב לפני מעט יותר משבוע וגרף בשלושת הימים הראשונים 140 מליון דולר".
וואלה? 140? חשבתי 60. טוב, מה זה כבר 80 מיליון דולר בין חברים. גם מחוץ לארה"ב הסרט לא עשה שום סכום דומה לזה, פשוט מכיוון שהוא יצא בסוף השבוע האחרון רק בארה"ב, אוסטרליה וסינגפור. ומאיפה הביאו דווקא את המספר 140? למה לא 156? למה לא 600? אם כבר שוברים את השיא של כל הזמנים, לכו על גדול.
מישהו יכול
לומר לי מה פשר 83 אחוזי הטריות של מהיר ועצבני 3?
כאילו, אני יודע שיש קצת ביקורות אבל אם הפתיחה כזאת חזקה יש סיכוי שהסרט ישאר בסופו של דבר עם איזה 70 אחוזי טריות בניגוד לשניים הקודמים שגמרו לבסוף עם 50 ומשהו אחוזי טריות כל אחד.
מתחרה מפתיע באוסקר הקרוב?
לא משנה, הכל בסדר עכשיו.
63 אחוזי טריות.
עושה רושם שרק המבקרים שמיהרו לכתוב ביקורת עליו התלהבו ממש.
בכל מקרה העובדה שלסרט היתה הקרנה למבקרים בטח אומרת משהו.
פיקסאר חייבים להשלים עם זה
שסרט אחד שלהם יהיה מחוץ ל-100 המצליחים בעולם. למה? כי צעצוע של סיפור ממוקם במקום 100 בעולם, בגלל כניסתם של עידן הקרח 2, צופן דה וינצ'י ואקס מן.
אם מכוניות יכנס לרשימה, צעצוע של סיפור ייצא.
אם לא, אז מכוניות לא יהיה ברשימה.
שיאלתרו כמה סצינות חדשות לצעצוע של סיפור,
יקראו לזה גרסת הבמאי וישחררו לקולנוע מחדש.
יעבוד כמו קסם.
אתה חושב בקטן
אחרי שיוציאו גרסת במאי תצא הטרילוגיה "סיפורו של וודי" שתגלה לנו איך וודי הפך מבובה קטנה למה שהוא היום – מעברו מבובה של סדרה מהפיפטיז לצעצוע אהוב על ילד קטן.
בהמשך תצא טרילוגיה נוספת "סיפורו של באז לייטיר" שתעסוק במהות היחסים הטעונה בינו לבין אביו.
לאחר שפיקסאר יכריזו שגרסת הבמאי ל"צעצוע של סיפור" היא הגרסה האמיתית של הסרט הם יוציאו שוב, לאחר לחץ של מעריצים, את הגרסה המקורית ויחזירו אותו לרשימת מאה המובילים.
שכחת לציין שבאז ירה קודם
יאללה חבר'ה, הימורים
מהיר ועצבני – 55
גארפילד-20
הבית על האגם-7
נאצ'ו ליברה-4
והישנים:
מכוניות-47
אקס מן- 12
צופן דה וינצ'י-6
לכל אוהבי המטאל והאנטר ס. תומפסון הרי לכם הקליפ לשיר Bat Country, של להקת Avenged Sevenfold- קליפ מעולה שמלא במחוות לפחד ותיעוב בלאס וגאס:
http://www.avengedsevenfold.com/batcountry/