דוח קופות שבורות, 11.09.2022: אל תהיו ברברים

פלישת הברברי, ההצלחה של ההודי, ועוד נתונים בסוף שבוע לא מרגש במיוחד.

עוד שבוע של קופות שוממות לפנינו: "ברברי" (Barbarian) פתח במקום הראשון עם 10.5 מיליון דולר. ע"פ הביקורות, סרט האימה הזה בכיכובם של ג'ורג'ינה קמפבל וביל סקארסגארד אינו שגרתי. לסרט יש ציון 93 ברוטן טומטוז ככה שמבקרים עפים על הסרט, אבל ציון C+ בסינמה סקור מצביע על כך שהקהל די שונא אותו. אני צופה ירידה תלולה בסוף השבוע הבא. הסרט לא ממש יצא מחוץ לארצות הברית ככה שההכנסות הכלליות שלו עומדות על 10.9

באופן מפתיע "Brahmastra Part One: Shiva" פתח במקום השני עם 4.5 מיליון דולר. לא רק שזה מאוד מרשים לסרט פנטזיה הודי, הוא גם מוקרן רק על 810 מסכים ככה שההפצה די מצומצמת וזה הופך את ההצלחה היחסית שלו ליותר מרשימה. זה לא שובר קופות חדש אבל מראה שיש מקום לסרטים זרים על המסך הגדול בארצות הברית.

"רכבת הקליע" ירד למקום השלישי עם עוד 3.3 מיליון דולר. נגמרו ימי החסד של יום הקולנוע האמריקאי, הסרט ירד ב-42.8 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. ההכנסות של הסרט עומדות על 211 מיליון דולר.

מהמקום הראשון בשחקים "אהבה בשחקים: מאווריק" מוצא את עצמו במקום הרביעי עם עוד 3.1 מיליון דולר. זאת ירידה של 47.5 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם כי מתישהו גם הסרט הזה צריך להתנהג כמו סרט רגיל בקופות שמגיע לסוף חייו הקולנועיים – רק שבמקרה הזה זה קורה אחרי 16 שבועות על המסך הגדול. עם הכנסות כלליות של 1.4 מיליארד דולר נראה לי שכולם בסדר עם זה.

"ההזמנה" שומר על המקום החמישי עם עוד 2.6 מיליון דולר. זאת ירידה של 45.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. מספר קצת גבוה מדי לסרט שזה רק סוף השבוע השלישי שלו בקולנוע.

"ליגת סופר-פטס" ירד במקום אחד למקום השישי עם עוד 2.8 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 169 מיליון דולר. לא הלהיט לילדים של הקיץ.

במקום השביעי יש לנו כניסה חדשה ל"סימן חיים" (Lifemark) שפתח עם 2.1 מיליון דולר. נמוך יחסית לסרט דתי. יש מצב שתזהו בקאסט את קירק קמרון, לנצח מייק מ"להתבגר ולהתגבר." בסרט, נער שזה עתה מלאו לו 18 מחדש את הקשר עם אמו הביולוגית אחרי שמסרה אותו לאימוץ למשפחה מקסימה כשהייתה בת 18. כמו כל סרטי הדת, הסרט לא מוקרן מחוץ לארצות הברית.

מתחתיו במקום השמיני "טרף" ממשיך את ההתרסקות שלו עם עוד 1.8 מיליון דולר ו-49 מיליון דולר בסך הכל.  ואז "המיניונים: עלייתו של גרו"  עם עוד 1.7 מיליון דולר. זה לא הרבה אבל השבוע הסרט חצה את קו ה-900 מיליון דולר וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 904 מיליון דולר. 

ההתרסקות הגדולה של השבוע שייכת ל"ספיידרמן: אין דרך הביתה" שהתרסק למקום העשירי עם עוד 1.3 מיליון דולר בלבד. ירידה של 75.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. כנראה שאנשים לא אהבו יותר מדי את התוספות של הסרט, וטוב שזה רק שחרור מחדש ולא הסרט עצמו ששבר שיאים על ימין ועל שמאל. עד כה השחרור המחודש של הסרט הכניס רק 8 מיליון דולר – לא הסכום שלו קיוו האולפנים.

בסוף השבוע יוצאים עוד ארבעה סרטים חדשים. ב"לוחמת", וילה דיוויס משחקת גנרלית של מדינת דהומיי באפריקה והיא מאמנת צבא של נשים שמגנות על הממלכה והמלך ויוצאות להילחם נגד איומים על המדינה. הסרט מבוסס באופן רופף על סיפור אמיתי. אם יש סרט שיכול להזרים דם לקופות, זה סרט האקשן הזה. 

חוץ ממנו יוצא “God's Country”, שבו טנדי ניוטון משחקת פרופסורית מהאוניברסיטה שבוחרת לגור באזור הררי שומם, ויום אחד שמה לב שיש משאית שחונה באופן לא חוקי בשטח שלה. לאט לאט היא מגלה שיש חבורה של גברים שמאיימת עליה והחוק לא יכול לעשות הרבה כדי לעזור לה באזורים האלה. 

אחרונים חביבים הם "פרל", פריקוול לסרט האימה "X" של A24 שכבר הוכרז לו המשך (שמתרחש אחרי מאורעות "X"), ו" Running the Bases" שהוא סרט דתי שמתמקד בנבחרת בייסבול. כנראה לא סרטים שירסקו את הקופות אבל יש פוטנציאל להתעוררות חלקית.