הקוויק-סטופ נסגר, ברודי
לא יחזור יותר, ואפילו
ג'יי וסיילנט בוב סגרו
את הבאסטה, כיבו את
הג'וינט והלכו הביתה. אחרי
חמישה סרטים, הבמאי
והתסריטאי הקאלטי קווין
סמית' סגר וחתם את הויו-אסקיוניברס (העולם בו התרחשו כל סרטיו הקודמים). או לפחות כך הוא טוען. אבל זה לא אומר שהוא עזב את ניו ג'רזי. להפך, לסרטו הבא יקראו 'ג'רזי גירל', והוא יתרחש, כמה מפתיע, בניו ג'רזי. מה יהיה בסרט הזה? סביר להניח שהרבה אזכורים לתרבות הפופ בכלל ולמלחמת הכוכבים בפרט, דיונים מעמיקים על פוריותם של גיבורי קומיקס, ובן אפלק. אבל כל אלה הם רק השערות. חוץ מבן אפלק. אז בואו נראה מה אנחנו כן יודעים שיהיה בסרט:
על מה הסרט?
סמית' טוען שבהשוואה לסרטיו הקודמים, הסרט הזה יהיה הכי דומה ל'לרדוף אחרי איימי'. בעיני מבקרים רבים 'לרדוף אחרי איימי' נחשב לסרטו האיכותי ביותר של סמית', אך בעיני חלק ממעריציו (בדרך כלל הצעירים), הוא נחשב למוצלח פחות – בעיקר מכיוון שהוא הדרמטי מבין סרטיו, ופרט לקומיקס ומציצות, הוא עוסק גם ברגשות ובאהבה, נושאים שלא עלו הרבה בסרטיו הקודמים. הסרט החדש יעסוק בנושא ההורות, נושא די חדש לסמית', שבתו הארלי נולדה ב-1999. מעניין לראות איך תסריטאי שרוב סרטיו עסקו בגברים רווקים צעירים שדנים כל היום ב'מלחמת הכוכבים' ובקומיקס, יטפל בנושא כזה. הסרט יעסוק באולי טרינקל, איש שיווק בעסקי המוסיקה שמכור לעבודתו, ואיך אשתו החדשה גרטרווד ולידת בתו משפיעות על חייו.
נראה שדברים השתנו בשביל סמית'. או לפחות זה הרושם שנוצר בהסתמך על יומן ההפקה הדל שהוא פרסם באתר הרשמי שלו, ובו הוא מציין שכל מי ש'סנוצ'י בוצ'יס' מצליח להשתחל לכל שיחה שלו – כדאי שידלג על הסרט הזה ויחכה לסרט המצויר של 'מוכרים בלבד'. סמית' גם מזהיר מראש את המעריצים שלא לטרוח לכתוב לו שהוא נקבה, שהוא איבד את קסמו או שהוא התמסחר, כי הוא פשוט אוהב את הסרט הזה יותר מכל סרט אחר שעשה עד היום. אני מקווה שהוא סתם מגונן על עצמו יתר על המידה (כמו תמיד), ולא מכין את האדמה להתרסקות. אשתו של סמית' טוענת שהסרט הוא "מכתב האהבה של קווין להארלי". הו.
מה נשתנה?
גורמים בהפקה טוענים שזה יהיה סרטו הראשון של סמית' שלא ייזכה לדירוג R, המגביל כניסת ילדים לסרט. מה זה אומר? אותי זה קצת מאכזב, כי זה אומר שלא יהיו בסרט לסביות מתמזמזות, או דיונים על איברי מין של סופר גיבורים. החשש הכי גדול שלי הוא שנקבל את 'ביג דדי 2', מין סרט קיטשי שמשתפך על הקסם שבאבהות. אבל אולי הדאגות מוקדמות מדי: אנשים שקראו את התסריט טוענים שהוא מאוד אמוציונלי, ושאם אתה לא בוכה אחרי 30 העמודים הראשונים – אתה רובוט. נקווה שסמית' ישכיל לתרגם את זה גם לסרט.
ברי מזל שצפו בהקרנות המבחן של הסרט יודעים לספר ש15- הדקות הראשונות לא משהו, אבל אחר כך הוא משתפר ונהיה מצוין. חלק אולי יתהו ממתי לקווין סמית', שכמעט בכל סרט שלו הקפיד להעליב מגזר מסוים, בכלל אכפת מה הקהל חושב. ובכן, אולי זהו סימן נוסף להתרככותו ולכניסתו של סמית' למיינסטרים. בתהליך העריכה, למשל, היתה סצינה בה אשתו של אולי מעירה את בעלה פעם אחר פעם, והוא רק רוצה לישון. סמית' היה מעונין לחתוך את הסצינה הזו החוצה, כיוון שאורך הסרט היה מעל שעתיים, אבל חברות של אשתו אהבו את הסצינה והתעקשו שישאיר אותה. הייתכן כי הבחור שלא שם על הכנסיה הקתולית, או על ארגון נגד השמצת הומוסקסואלים, מתייעץ פתאום בתהליך העריכה עם חברות של אשתו?
מי ומי?
למרות ניסיונו של סמית' לפתוח דף חדש, הוא עדיין נעזר באותם שחקנים מסרטיו הקודמים: בן אפלק (בתור אולי טרינקל, בתפקיד הראשי), ומאט דיימון בן זוגו הנצחי, שהשתתפו שניהם ב'דוגמה' וב'ג'יי ובוב השקט מכים שנית', יחזרו גם הפעם. כמו כן ישתתפו ג'ורג' קרלין ('דוגמה') בתור אביו של אפלק, וליב טיילר הע/אלפית ('ארמגדון', 'שר הטבעות'). ג'ייסון ביגס ('אמריקן פאי') וג'ייסון לי ('כמעט מפורסמים', וכמעט כל סרט של קווין סמית') יפציעו בתפקידים אורחים.
רגע, לא חסרה מישהי?
ובכן, עכשיו מגיעה המכה הגדולה שזעזעה אפילו את אוהדיו המושבעים של סמית'. אתם מוכנים? באמת? אוקיי, את אשתו של אולי טרינקל מגלמת ג'ניפר לופז ('מארגנת החתונות', 'יפה במנהטן'). כן, ג'ני מהבלוק בתפקיד ראשי בסרט של קווין סמית'. עד היום השתתפו בסרטיו בעיקר שחקני שוליים לא מפורסמים (אם כי כמה מהם – בן אפלק, מאט דיימון וג'ייסון לי – הפכו לכוכבים גדולים אחרי ההשתתפות בסרטיו) אך מוכשרים, או שחקני איכות וקומיקאים מהשורה הראשונה (אלאן ריקמן, ג'ורג' קרלין, כריס רוק). ג'ניפר לופז לא בדיוק נופלת לאף אחת מההגדרות הללו. עד היום היא לא הוכיחה יכולת משחק מרשימה, אבל אולי בידי הבמאי הנכון היא דווקא תרשים, מי יודע. שמועות עיקשות אומרות שסמית' ליהק אותה כטובה לבן אפלק, בעלה לעתיד, אבל אני לא מצפה מסמית' להודות בכך.
מה עם קצת פנים חדשות?
בתפקיד הילדה בת השש משחקת ראקל קסטרו (הבת של?), שזהו תפקידה הראשון אי פעם (חוץ מתפקידון קטן בפרק של הסדרה 'משמרת שלישית', אם מתעקשים). לי אישית יש חששות: ילדים בסרטים כמעט תמיד מעצבנים, ואני מקווה שסמית' הצליח לכתוב תפקיד של ילדה, ללא קלישאות. אחד מאנשי אתר חדשות הקולנוע AICN שביקר בסט התפעל מאוד מכישוריה של ראקל, צופה שהיא תהיה ההיילי גו'אל אוסמנט הבאה, ומנבא זכייה באוסקר. כמובן, גם אשתו של הבמאי הצליחה להידחף לסרט. אבל זה בתפקיד קטן, נסתדר.
על הצילום הופקד זוכה האוסקר (!) ווילמוס זיגמונד ('מפגשים מהסוג השלישי'). נחשו מי כתב וביים.
מתי יוצא?
בארה"ב – בשביעי בנובמבר. ייפי!
יצא טוב, טוב
לא יצא טוב, עדיין סיכוי גבוה שזו לא תהיה נפילה. אבל במקרה הזה, אני באמת אחכה לביקורות על המוצר המוגמר בשביל לראות איך קווין סמית' יסתדר עם סרט שלא קשור למה שהוא עשה קודם.
אחרי ג'יי וסיילנט בוב מכים שנית?
אין כמעט סיכוי שהסרט הזה יצא נפילה, לפחות יחסית לג'יי וסיילנט בוב. אגב, זה שהסרט יהיה יותר דומה לצ'ייסינג איימי מוצא חן בעיני. אני מאלה שחושבים שאיימי הוא הסרט הכי טוב של קווין סמית' עד כה.
נובמבר? (ועוד כל מיני מחשבות)
למה בנובמבר? למה לוקח להם כל-כך הרבה זמן לעשות פוסט פרודקשן?? נו! ;)
ועוד כמה דברים. קודם כל, אני מחזיק אצבעות לסרט החדש. לפי מה שראיתי ביומן של קווין, הסרט הזה יראה קיצוני אפילו יחסית לצ'ייסינג איימי. איימי היה הסרט של קווין שהכי אהבתי (ואחריו קלרקס). אני מקווה שנערת ג'רסי יהיה באותו סגנון. (בדרך כלל אני מעביר קדימה את כל הדיאלוגים על מלחמת הכוכבים, בגלל שעוד לא יצא לי לראות את כל הסדרה).
יש שיר באותו שם כמו של הסרט, שנכתב במקור ע'י טום וויטס אבל זכה לפרסום אחרי שברוס ספרינגסטין עשה לו גרסת כיסוי:
http://www.everything2.com/index.pl?node_id=1086002&displaytype=printable
אני רואה גם בימד"ב שקווין הוא לא הראשון שכתב סרט בשם כזה.
ובסוף, אני מקווה שהסרט המצוייר של "מוכרים בלבד" לא יהיה בשחור לבן, וגם שהוא לא יהיה כל-כך סתמי כמו הסדרה (שהדבר הטוב היחיד בה היה הציורים. האם הם בהשראת דריה, או להיפך?)
ארלקינה
רק עכשיו שמתי לב ללינקים. מה ארלקינה עושה שם? אני שמח לראות אותה סוף-סוף.. היא נראית מאוד מאוד מוזרה, אבל חמודה. חבל שהעיניים שלה לא בצבעים שונים – אז זה היה משלים את התמונה.
ג'יי לו על תקן ברנדה.
זה ההימור שלי. ג'יי לו מלוהקת על תקן שאנון דוהרטי ב'מולראטס', תוך חצי בדיחה על עצמה. הדמות שלה בטח תהיה די טפשה.
ליב טיילר!!!
ובדיוק היום ראיתי מולראטס ונזכרתי בכל האזכורים הפנימיים בסרטים, במשפחת היקס הענפה, ובסמית'.קון שלנו…. מישהו זוכר?
ברנדה?
אגב, למי שתהה
אני לא באמת מצפה לאותה תשובה ששאנון דוהרטי נתנה בסרט.
נחמד לראות שיש לקווין סמית גרעין קשה של אוהדים שנשארו נאמנים גם אחרי פלופ כמו ג'יי ובוב (השקט!) מכים שנית.
לדעתי סרטיו של קווין סמית' (ואני מתכוונת לגדולים ולא לכל הפקות הביניים שקשה מאוד להניח יד עליהן) הלכו מן הטוב ביותר אל הרע ביותר. אמנם האהוב עלי הוא מולראטס, אבל זה בעיקר בזכות ג'ייסון לי והמצב (המעורער?) בו הייתי כשראיתי את הסרט לראשונה, דבר שעזר לי להשבות בקסמיו.
אתן צ'אנס לג'רסי גירל, אך לא אחכה לו באותה ציפיה כמו לדוגמה ולסטרייק באק, כי אני כבר רגילה להתאכזב מגוד אולד קווין.
אם לומר את האמת
קשה לי להתייחס לג'יי וסיילנט בוב כפלופ פשוט כי קווין סמית' מעולם לא תכנן שיהיה סרט מוצלח. כמו שאומרים בסרט "מי ירצה לראות סרט על ג'יי וסיילנט בוב?".
לגבי מולראטס, למרות שהוא לא הסרט האהוב עלי בסדרה, ברודי הוא לדעתי הדמות הכי מוצלחת שקווין סמית' יצר.
אם לומר את האמת
לדעתי הסוס הזה התחיל להגמר בדוגמה, כל הבדיחות על תרבות הקומיקס וסרטי עבר (קראטה קיד, מלחמת הכוכבים וכיוצא בזה) חזרו על עצמן, וכפי שאמר מוריסי, that joke isn't funny anymore. גם על מולראטס שזכה לתגובות צוננות מצד המבקרים במקרה הטוב וקוטלות במקרה הפחות טוב, התנצל קווין בפומבי, כמובן שזה היה בצחוק אבל בכל צחוק יש טיפת אמת.
אמנם ידעתי שסרט על ג'יי וסיילנט בוב יהיה פחות רציני מכל הסרטים הקודמים גם יחד, אבל לדעתי הוא היה סרט קקה-פיפי-פלוצים ולא היה בו יותר מידי מהרובד שידבר לחובב הקולנוע האיכותי יותר (וסליחה על שיצאה לי הודעה מעט פלצנית)
היה אמור להיות?
אם לומר את האמת
אין שום דבר פלצני במי שטוען ש"בכל צחוק יש טיפת אמת".
או שבעצם, אולי דוקא שם יש?
מה קשור פלצני, מה קשוווווור!??!?
לא קריטי!
שבו"ז!
פק"ל כיסים!
לעוד מישהו בא לעשות סרט על שירות צבאי?
למה לעשות הכללות? בכל כלל יש פרחח שברח
אומנות או נמות!
אני לא יודע אם אחשוק מדי לראות סרט שכזה של קווין סמיץ תמורת תשלום מלא של ארוחת מק
עכשיו בואו ניקח את המונח "התמסחרות"
האם אנחנו חושבים שעכשיו שקווין סמית' באמת עושה סרט רציני יותר, דווקא זאת תהיה ההתמסחרות שלו?
מה פתאום, שהוא יעשה סרטים בשבילנו, הקהל שלו?!
לא!
קווין סמית לא עושה סרטים בשביל אחרים! טוב נו אולי אישתו
אבל כל זה לטובה
כל נער – ביג'י יומו.במקום להיות עצובים בעצמכם, תשמחו בשבילו!.!…!
ג'ייסון לי שיחק ב"צרות גדולות" בתור פאגי. פאגי חמוד.
___
מצאנו מים!!!
פואנטה?
וואו.
ואני חשבתי שהחומרים הללו בלתי חוקיים.
אתה מוכן לנסח את זה
בשורות ישרות עם התחלה וסוף, שאנשים יכולים להבין? כי נדמה לי שאמרת משהו הגיוני, אבל אין לי מושג מה.
כואב לי הראש.
כל זה היה יכול להיות בעל משמעות כלשהי
אם אי פעם היה רובד שדיבר לחובבי קולנוע איכותי. רוצה להפנות אותי לרובד הזה בסרטים הקודמים שלו חוץ מ"איימי"?
בחירת מילים
אולי איכותי אינה המילה המתאימה פה, אבל לקלרקס היה ייחוד משלו והוא היה סרט די חכם לדעתי. מולראטס היה סרט של צחוקים וכיף אבל לא תת רמה, צ'ייסינ איימי היה רציני יותר ולדעתי קצת משעמם אבל בדוגמה ובג'יי וסיילנט בוב פשוט התפתלתי בכסא ממבוכה.
מה רע בדוגמה ?
אני דווקא די אהבתי…
אפשר להתחיל מזה שהוא משעמם ועשוי בצורה חובבנית.
אפשר.
אבל זה לא יוביל אותנו לשום מקום.
אני אישית
גם אהבתי את קלרקס יותר מדוגמה אבל אני לא חושב שדוגמה היה משעמם, הוא היה די מצחיק והיו בו הרבה רמיזות לסרטים קודמים של קווין סמית שאני נהנתי למצוא.
ואתה יכול להסביר למה בדיוק אתה חושב שהוא עשוי בצורה חובבנית?
כי כל חמש דקות עוצרים את הסרט
כדי שהדמויות יסבירו את העלילה אחת לשנייה. וכי הוא פשוט מצולם גרוע, אבל זה רק אני.
על הצילום אני לא אגיב
כי אין לי ממש מושג בזה, למרות שלא היו לי בעיות נראות לעין איתו.
ובאמת היו יכולים להוריד בערך חצי שעה פלוס מינוס מהסרט, כל הנאומים שהוקדשו לכמה ישו גדול ואלוהים שולת!!!1 וכל זה. אבל בכלליות זה סרט די טוב, חוץ מזה ומהאפקטים המחורבנים אני מצאתי אותו די מעניין ומשעשע..
אני חושב אבל שזה
שכל חמש דקות עוצרים את הסרט כדי שהדמויות יסבירו את העלילה אחת לשניה זה בגלל שבמהלך הסרט נוספת דמות כל כמה דקות וצריך להסביר לה מה קורה.
אני מניח שאפשר היה לעשות את זה בדרך טובה יותר, אני פשוט לא יכול לחשוב על אחת עכשיו…
אני חושב אבל שזה
טוב, יכלו פשוט לדלג על הקטע של ההסבר ולעבור לסצנה הבאה. אני מסכים שהעלילה קצת נסחבת פה ושם, אבל זה לא ממש הפריע לי כי בגדול אהבתי את הסרט.
טענתי בדיוק!
אהם, מה שפינגווין אמר
ברוב הסרטים יש דמויות חדשות שמצטרפות לעלילה באמצע, ומשום מה ברוב הסרטים זה לא גורם למעבר לניוטרל עד עצירה מוחלטת של הסרט. אתה חושב אולי שיש סיכוי קטן שסמית בעצם מתכוון להסביר את העלילה בעזרת הסצנות האלה לצופים ולא לדמויות?
איזו עלילה?
בקלקרקס אין ממש עלילה, אלא פשוט יום דפוק של אחד, דנטה היקס, שבכלל לא היה אמור להיות שם היום. הוא סדרה של סיטואציות קומיות וחצי-קומיות הקורות לאותו דנטה, ומעבירות לצופה את ראיית העולם הפסימית-אך-משועשעת של קווין סמית'. לא עבר אליך? חבל.
הסרט 'מצולם בחובבנות' כי הוא נעשה בתקציב אפס, ולכן העיקר בו אינו צילומים מוקפדים אלא הדמויות, הדיאלוגים, וההומור.
רגע, הם לא מדברים על 'דוגמה'?
מה שלונג אמרה, אנחנו מדברים על ''דוגמה''
לפחות בתת-פתיל הספציפי הזה. התקציב של "דוגמה" הוא 10 מיליון, לא הרבה ולא קצת. הצלם הוא רוברט יאומן, שצילם גם את "ראשמור" ו"טננבאומס". לגרום לסרט שהוא צילם להיראות מכוער ע"י עריכה גרועה ובחירת זוויות צילום תמוהות זה אולי לא פשע נגד האנושות, אבל אל תצפה ממני לאהוב את זה.
את ''דוגמה'' גם אני פחות אהבתי.
לדעתי הוא הגרוע בסרטיו של סמית'.
יותר גרוע מג'יי ובוב מכים שנית?
הרבה יותר גרוע, בגלל שהוא מתיימר להיות משהו,
והוא לא.
כ'יי וסיילנט בוב מתיימר להיות פרודיה עצמית והומור נטו. ומצליח.
Pre-zackly! מסכים עם כל מילה.
אני ממש לא מסכים
גם דוגמה לא מתיימר מדי. אני ראיתי אותו כסרט שצוחק על הפואנטה של עצמו. סמית' לא מנסה להעביר איזה מסר אלוהי או משהו כזה. להיפך, הוא מראה כמה כל הרעיון הוא טיפשי. הוא מגדיר את עצמו ככזה מהשניה הראשונה ועומד בזה. אלה שלוקחים אתזה כמעין מסר כזה של תאהב את אלוהים אבל אל תהפוך אותו לדת ממש מפספסים את הנקודה.
מכים שנית לעומת זאת, היה פשוט גרוע. הבדיחות נמוכות וגרועות, הן לא מצחיקות, והן מוצגות בדרך גרועה. הסיפור מסגרת, עד כמה שהוא חסר משמעות הוא אדיוטי. אני לא חושב שהיה יותר מ2 קטעים שבאמת היו מצחיקים. סרט שלם של בדיחות פיפי-קקי עלובות במיוחד. אני מצאתי אותו הרבה מתחת לכל ביקורת.
את דוגמה כן אהבתי. אני לא מבין מה ככ הפריע לכולם שם. אז כן, עוצרים קצת יותר מדי להסברים, אבל לא הרגשתי שזה פגע יותר מדי בזרימה של הסרט. בקשר לאפקטים, בכלל לא הפריעו לי. אני לא מבין למה בכלל מדברים על אפקטים. זה סרט שכמות האפקטים בו היא קטנה ולא משמעותית. איך אפשר לקחת סרט כזה ולקטול אותו כי האפקטים לא היו ברמה גבוהה מספיק. זה כמו לקחת ג'יימס בונד ולהגיד שאין מספיק עומק בעלילה. זה לא סרט אפקטים, והתקציב הוא לא קרוב אפילו לאחד כזה.
זה סתם לחפש נקודות לניטפוק.
בדוגמה סמית יוצא נגד הדת הממוסדת
לא נגד אלוהים. סמית באמת מאמין בכל המונולוגים התיאולוגיים שמובאים שם, זה לא מה שפארודיה בסרט הזה.
דוגמה לא מתיימר להיות אפוס פנטזיה וכפארודיה על סרטי דת (סטיגמטה קופץ לי לראש כרגע, אני בטוח שיש הרבה יותר מתאימים) הוא דווקא מצליח. בהעברת מסר הוא באמת יוצא יומרני מדי, אולי קצת נאיבי..
הכוונה שלי
הייתה שדוגמה בא כביקורת על אמונה פאנאטית. הוא כן דוגל באמונה שנובעת ממחשבה. נכון, המסר קצת נדוש, נטחן ונאיבי, אבל לדעתי זה לא מוריד ממנו.
טוב, לא נכנסתי לאתר כבר כמה ימים
בגלל מבחנים, עבודות ושאר ירקות ורוב הדברים שרציתי לומר כבר נאמרו, אבל אומר אותם שוב- לדעתי דוגמה היה סרט נחמד ומהנה לצפייה, אני לא חושב שצריך לחפש בו יותר מידי עומק ובניגוד לדעה הרווחת כאן לי לא כל כך הפריעו העצירות וההסברים- כן זה קצת מציק אבל זה לא כזה אסון…
סך הכל סרט נחמד שאהבתי -פחות מסרטים אחרים שלו אבל אהבתי.
אוקיי, אז לא צריך לחפש בו עומק
מה שלא מסביר את העובדה שההסברים החוזרים והנשנים האלה הם רמז דקיק מסמית שזה *בדיוק* מה שאתה צריך לחפש. אז מי יודע יותר טוב, אתה או סמית?
אני אומר שאני
ואם קווין סמית חושב שהוא יודע יותר טוב אז שיבוא ויגיד, אחרת אני אניח שהוא מסכים איתי.
ואיך החוכמה באה לידי ביטוי בקלרקס?
זה שחמש דקות לפני הסוף פתאום סמית החליט שאמורה להיות גם פואנטה, ואז הקדיש לה כמה סצנות?
ואיך החוכמה באה לידי ביטוי בקלרקס?
אולי בזה שכל הסרט (כמו מולראטס ואיימי) עוסק בעצם בגברים צעירים שמתקשים להסתגל להתבגרותם. הסרט נועד להצחיק, הוא קומדיה, אבל לא רק. אם כל הסרט מחפשים רק את המסר, זו טעות לדעתי. יש בו עומק שמוסתר בשטחיות של הדמויות. אז נכון, אני יותר אהבתי את דוגמה וצ'ייסינג איימי שבהם יש עלילה יותר ברורה, אבל גם לקלרקס יש עלילה שמוסווית בשגרת היום-יום (קצת כמו הקונספט בסיינפלד-תוכנית על שום דבר)?
בסך הכל התכוונתי לכל הקטע
שמגיע אחרי המונולוג של סיילנט בוב והצורה שבה הוא משפיע על הדילמה של דנטה. לא על גברים צעירים וחסרי כיוון, למרות שזה כמובן קשור. כן, אפשר לראות אז לכל אורך הסרט. ואפשר גם לא.
בסך הכל התכוונתי לכל הקטע
לא הייתי קורא לזה מונולוג, הייתי הולך יותר על 3 מילים. ובקשר לפואנטה-קלרקס הוא לא סרט פואנטה, וכל היופי שלו הוא בדיאלוגים השנונים (אם אפשר לקרוא להם ככה) שיש בו. אז נכון, זה סרטו הראשון של סמית' ומן הסתם הוא עשה כמה טעויות, אבל לדעתי זה הסרט הטוב ביותר שלו והפואנטה החסרה לא הפריעה לי יותר מידי. הוא כל כך חכם, כל כך מצחיק, כל כך שחור לבן, כל כך.. טוב!
אז מה ח-כ-ם בו?
קלרקס הוא גרסת שנות התשעים של 'מחכים לגודו'
הסרט הזה הוא בעצם על חוסר הכיוון של דור האיקס, אנשים חכמים, ללא ספק, אבל פסימיים שלא מוכנים להשקיע כדי להגיע לעתיד האולי מזהיר שצפוי להם, והם נשארים תקועים מאחורי קופה בחנות מכולת שכונתית. הם יכולים ללכת ללמוד, לחפש עבודה יותר טובה, אבל הם בוחרים שלא להתמודד עם העולם שבחוץ ולהשאר תקועים במקום, לדון בנושאים שוליים כמו סטאר ווארז. הם לא נהנים מהמצב, אבל הם לא רוצים לשנות אותו. סמית משאיר את הסוף פתוח, לא ברור אם דנטה הולך להביא לשינוי בחיים שלו, משאירים את הבחירה לצופה. בנוסף לזה, הסרט מצחיק בצורה חכמה מאוד, עם הומור ציני ומקורי.
אולי אני ארחיב על הנושא בהמשך, כשאני אחשוב על זה קצת…
קלרקס הוא גרסת שנות התשעים של 'מחכים לגודו'
אי שם בתחילה-אמצע שנות התשעים היו עשרות סרטים כאלה, גם אם לא בדיוק כאלה, אז שעסקו באותם נושאים בצורה כמעט זהה. המפורסמים ביותר הם כמובן "סינגלס" ו"המציאות נושכת", אבל הם דווקא הפחות מוצלחים ופחות דומים ל"קלרקס". אני מניח שהתרשמות מהסרט הספציפי הזה נובעת בעיקר מחוסר היכרות עם סרטים אחרים שהוא דומה להם כמו שתי טיפות רוט ביר. בכל מקרה, כשראיתי את קלרקס לראשונה, לפני שש-שבע שנים, לא חשבתי שהוא מקורי או מעמיק במיוחד אבל כן חשבתי שהוא מצחיק ומאגניב. מאז זה עבר לי. ניסיתי לראות אותו שוב לפני שנה בערך והרוב המוחלט של הבדיחות נראו לי כקרשיות משהו.
תראה,
על טעם ועל ריח וכל זה. באמת יכול להיות שהאהבה שלי לסרט הזה וההתרשמות ממנו נובעת מחוסר היכרות עם סרטים אחרים בז'אנר הזה, אבל קשה לי להאמין שסרט אחר היה יוצר אצלי את ההזדהות שהיתה לי עם הדמויות, היה מצחיק אותי כמו הסרט הזה. זה אחד מהסרטים האהובים עליי, אם לא האהוב ביותר. סרט לא יומרני, לא הוליוודי, חתרני, אומר את מה שיש לו לומר בשפה שהוא רוצה לומר, בגלל זה אני מת על הסרט הזה. ובגלל זה אני מפחד שג'רזי גירל יהיה אכזבה מבחינתי, כי בינתיים נראה שהוא יהיה בדיוק ההיפך מזה..
'המציאות נושכת' סרט לא רע
אבל יותר מלוקק מ'קלרקס', הרבה פחות אמין, והרבה פחות מצחיק.
יופי
אבל האמינות של קלרקס נובעת לא מדיאלוגים חכמים או מציאותיים יותר, אלא מעצם זה שצולם בתקציב אפסי, בשחור-לבן ועם שחקנים לא מקצועיים. גם "האחים מקמאלן" צולם בתקציב דומה, והוא עדיין חרא סרט.
כמו שאמרתי,
אני לא מכיר כל כך הרבה סרטים מהז'אנר, אז יכול להיות שזה לא ייחודי רק לקלרקס, אבל לדעתי גם השפה והבדיחות הממש ממש גסות עוזרות לאווירה המציאותית. רק בסרטים של קווין סמית ובחיים תמצא שיחה על המשכורת של מנקה שפיך..
אוקיי
אז פשוט תגיד שזה ההומור פיפי-קקי שעושה לך את זה. לא בושה.
אבל אל תגיד שזה תורם לאווירה המציאותית, כי אין אווירה מציאותית. ברור שהכל מצולם במקומות אמיתיים וכו', אבל הדמויות שטוחות, השחקנים אולי מאגניבים אבל לא יודעים לשחק, והדיאלוגים כל כך מסוגננים שאי אפשר לצפות שאף אחד באמת ידבר בצורה כזאת.
אני אוהב פיפי וקקי!!!
רוד טריפ שולת!!!1
אמממ, לא.
תראה, בדיחות גסות מצחיקות אותי, מה אני אגיד לך, אני מתאר לעצמי שאני לא היחיד, ושאפילו חפטון קרודיצר מגחך כשמישהו מפליץ לידו, אני בטוח. אבל לא רק לזה התכוונתי. בדיחות גסות זה קל לעשות, אבל בדיחות גסות מצחיקות זה קשה. וגסויות מאוד מוסיפות לריאליזם. אם לא רנדל לא היה מדבר גסויות, זה היה נראה לי מאוד צבוע.
ודאנטה הוא מאוד לא שטוח (על רנדל עוד אפשר להתווכח), הוא פשוט אדם רגיל. הזדהתי איתו מאוד. והשחקנים לא כאלה גרועים. אני מודה, כל שחקני המשנה והניצבים היו די נוראים, אבל דאנטה, קייטלין וורוניקה שוחקו בצורה נפלאה. והדיאלוגים מסוגננים כי זה סרט, יש גבול עד כמה אפשר לחקות את המציאות ושיהיה מעניין ונעים לראות את זה.
הדיאלוגים
סמית' נשאל בדיוק את השאלה הזאת: "מי מדבר ככה?"
הוא ענה שהוא יודע שאף אחד לא ידבר ככה במציאות, אבל אצלו בסרטים כן. במציאות הוא וחברים שלו יושבים על הספה ומדי פעם מישהו אומר שהוא זיין אתמול, וכולם אומרים לו סבבה. הוא דווקא אוהב את הגבול שבין דיבור טבעי לטקסט מעוצב ומזוייף.
האמת שמהריאיון הזה התברר שיש מישהו שכן מדבר כמו הדמויות בסרטים של קווין סמית' – סמית' עצמו כמובן.
יש לך בעיה בטעון.
הדמויות בקלרקס אמינות. וכמו שהסברתי לעיל, הסרט עובד כי הוא מעביר השקפת עולם קוהרנטית, שנון ומצחיק. אין לזה שום קשר לתקציב הנמוך; סמית' ניצל את התקציב הנמוך לטובתו, כדי ליצור אמינות, בעוד בסרטים אחרים בתקציב נמוך לא הצליחו לעשות זאת ('האחים מה-שמו' שהזכרת, ואחרים. אם 'תקציב נמוך' היה ערובה לאמינות, היינו רואים קולנוע ישראלי אמין ומצוין). זו הגאונות של סמית', שניצל לטובתו את המגבלות שהיו לו, ויצר עולם סגור-על-עצמו וקצת 'עקום' שהולך ומתפתח מסרט לסרט, ומתחיל ב'קלרקס'.
קלרקס הוא גרסת שנות התשעים של 'מחכים לגודו'
בנוסף לפואנטה המדוברת יש עוד אחת שפספסתם שבעצם גם קצת קשורה לראשונה.
דנטה כל הסרט מאשים את כולם בבעיות שלו ומדי פעם חוזר על המשפט:
בסוף הסרט הוא מגיע לתובנה בעזרת חברו הארנב השובב כי צרותיו בעצם מחוסר היכולת שלו להתמודד עימם רק מתווספות.ושאם הוא רק ייקטר ולא ייעשה שום דבר בנוגע, הוא יילך בעיגולים.
לפחות הארנב לא שולח אותו לרצוח אנשים.
שומרים את זה לסדרה המצויירת
ארנב רצחני = ערנב.
http://www20.brinkster.com/arnav/index.htm
ציטוט פשוט מתבקש
מה שיותר אירוני מזה
זה הסיום האלטרנטיבי הנודע שקווין סמית' החליט לא להכניס לסרט, למרות שכבר צולם.
נו, בדיוק
ג'יי וסיילנט בוב הוא סרט פלוצים איכותי. כזה שבו יש הומור נמוך, והרבה, אבל גם יש סרט טוב מסביבו.
ואני לא חושב שהגעת לרמת השניצקליינות שבה למצב הישיבה על הכסא יש השפעה על איכות הסרט.
וד''א ח''ח על התצפית הראשונה אריאל!
חי חי חי
רק כשפתחתי את הלינק של ארלקינה וראיתי איך כתבתם את השם שלה באנגלית, הבנתי מה הקשר לכתבה (גם אם הוא רופף למדי..).
והוא?
לבת של קווין סמית'
קוראים הארלי-קין (Harley-Quinn), שהוא גם שמה של דמות קומיקס, כפי שמודגם בלינקים. אותה דמות קיבלה את שמה, כמו גם את צורת הלבוש שלה, מאחת מדמויות האבטיפוס של הקומדיה דה לה ארטה – הארלקינה (למעשה, הדמות המקורית היא ארלקינו, ורק מאוחר יותר נוספה לו גרסה נשית). הארלקינה (Harlequina) הוא גם שמה של החתולה, וקל מאוד להבין למה.
אממ, קצת ניטפור, אבל לא אמורים לבטא אתזה הארלקווינה?
אם כבר אז הארלקווין...
אם כבר אז הארלקווין...
יש a בסוף שצריך לבטא.
איפה יש a ב Harley-Quinn?
כריס רוק
קומיקאי איכותי מן השורה הראשונה?
כסא 2, היה אולם מלא
עכשיו, איזה שרשור הלך לאיבוד כאן?
לדעתי מה שנחמד ב"ניו-ג'רסי סגה" ובקווין סמית' זה שכל סרט שונה בז'אנר אבל לא בסגנון.
בגלל זה אני לא יורד על "ג'יי ובוב השקט מכים שנית" כי זה הסרט המסכם- זאת אומרת, פגישת מחזור!
וזה בדיוק מה שהוא: כל הדמויות שם, כיף, לא מחייב, וכל הדמויות שלא מכירות אחת את השניה יכולות להנהן ולהגיד: "או, שמעתי כל כך הרבה עליך…"
ואתר חדש לסרט ממירמאקס
נמצא פה
http://www.miramax.com/jersey_girl/index.html#
(יש! 80 הודעות סוף סוף!)
מה עם סקוט מיוז?
למה לא דיברו על סקוט מיוז (ג'י) או שזה צפוי שהוא ישתתף בסרט
ובכלל קווין משחק???
כמה חבל על קווין סמית איאיאי
מה עם סקוט מיוז?
לא דיברו עליו כי לא קיים כזה אדם, את מתכוונת לג'ייסון מיוז. ולא, לפי ימד"ב הוא לא מתכוון להופיע בסרט. וגם לא קווין סמית.
התנצלות מראש לכל הסמיתופילים. אני מקווה שזאת אשמת הטריילר, ולא הסרט – אבל זה נראה כמו סרט ממש מיותר.
http://www.apple.com/trailers/miramax/jersey_girl/
דווקא נראה לי די חמוד
נכון, בשביל סרט של קווין סמית', זה די קיטשי ומיינסטרימי. האמת, זה לא ממש מפריע לי.
''די''?
יש לי שאלה: על בסיס הטריילר הזה, מה היה הסיכוי שהיית הולך לסרט אילו לא ידעת מיהו הבמאי?
סיכוי נמוך
אבל את אותה התשובה היית מקבל לגבי רוב הסרטים החדשים. אני פשוט לא הולך הרבה לקולנוע, רק כשמדובר ב"ארוע של פעם בעשור" או שמישהו אחר יוזם. את רוב הסרטים החדשים אני רואה בדויד. זה לא שאני מאמין שג'רזי גירל הולך להיות סרט שאסור לפספס, אבל גם לא התרשמתי כל-כך לרעה מהטריילר.
מצד אחד
אני במחשב של אבא שלי והוא לא מרשה לי להוריד קוויק טיים, מצד שני, אני לא בטוח שזה לרעה.
לעזאזל, היתה לי הרגשה רעה לגבי הסרט הזה.
הולי קראפ.
טוב, זה לא גרוע כמו שחשבתי.
נו טוב, זה כן. לפחות ג'ניפר לופז מתה שם, וזה לא יכול להיות דבר רע.
תוריד mplayer
הוא מנגן הכל.
http://www.mplayerhq.hu
mplayer
למרבה הצער הוא לא מנגן את כל קבצי הMOV בחלונות. ואת אלה שהוא מראה הוא לא מצליח להשמיע (ולא כתוב בשום מקום איזה קודקים צריך להוריד בשביל שזה כן יפעל).
אפשר לעשות סרט אימה
על איך ז'אנר הקומדיות הרומנטיות המתקתקות הנורא והאיום מפיל במאים טובים אחד אחרי השני, לפעמים בזוגות. מוהאהאה.
המשחק של הילדה הקטנה לא משהו, אבל לפחות זה לא נראה רע כמו הסרט הקודם של בן וג'ן..
ואיזה חמוד זה ששמו תמונה של הילדה מחייכת בפריים האחרון של הקובץ.
קווין סמית'- הבנאדם שהצליח לשלב באופן האהוב עלי ביותר את הרומנטיקה והרגשות, עם ההומור והסאטירה, עכשיו עושה סרט עם ג'ני מהבלוק. לבחורה הזו יש קצת יותר יכולת משחק מזאת של אילנה דיין, והיא נחשבת בעיני ממש לשפל של הוליווד. אנשים הולכים לסרטים שלה בשביל לראות את אחוריה ולא יותר!!!
ושמר סמית' יעשה לי טובה- אם לא בשביל הכסף, הוא ליהק אותה כטובה לבן אפלק בלבד!!! בואו נתערב שהוא אפילו לא טרח לעשות לה אודישן!! פשוט מביש.
חובת העשייה
אפשר לסכם את הסרט במשפט אחד:
קומדיה רומנטית עם נגיעות של קוין סמית'.
זה כמו האחרון של האחים כהן- חמוד,אבל אם לא הייתי יודע שזה שלהם לא הייתי מתקרב לזה ממטר.
קווין סמית' הוכיח בשאר הסרטים שלו שהוא יכול לגעת בכמה ז'אנרים אבל לעסוק באותו הנושא – הדור התקוע ובו בזמן ולשלב בהם את הייחוד שלו: בדיחות שנונות ואהבה לקומיקס.
כאן אין כמעט זכר לזה,וחבל כי איימי לדוגמא,היה יכול להיות סרט מצוין בלי קשר לג'י וסיילנט בוב – אז למה עכשיו הוא עושה עוד סרט הוליוודי במקום סרט של קווין סמית' מינוס הדמויות הקבועות?
עייפות החומר? השינוי שבא עם הולדת הילדה? חמדנות לשמה?
בכל מקרה נקווה שהסרט הבא יהיה טוב יותר,אבל בכל מקרה אני אחכה לו,כי עדיין 1 מתוך 5לא מוצלח זו לא סיבה להפסיק להעריך במאי.
אתה רוצה לספר
איך קרה שראית את הסרט שעדיין לא יצא בשום מקום?
אתה רוצה לספר
אני רוצה?כן
יכול? לא כל כך
אז, כמאמר הביטוי,
יאללה יאללה.
אני לא מכיר את that guy,
אבל אחד מחברי ראה את הסרט היום בהקרנה למקורבים.
בארץ.
אז זה לא בלתי אפשרי שגם That Guy ראה את הסרט.
די מסכים
אני די מסכים עם התגובה הזו. סרט ממש לא משהו.
אמנם לא מעצבן כמו ג'יי ובוב השקט או מולראטס, אבל נמצא רק קצת מעליהם.
לא הייתי אומר שזה קומדיה רומנטית, אלא קומדיה אמריקאית סטנדרטית (עם נגיעות של קווין סמית) – אם כי אני חושב אחרת על אכזריות בלתי נסבלת (שהיה סרט טוב כמעט כמו הקפיצה הגדולה).
את ג'יי לו רואים כל-כך מעט זמן שלא הספקתי לקבוע אם היא שחקנית טובה או גרועה, אז איתה אין לי בעיה. אבל הסרט עצמו.. חוץ מקטע מאוד מצחיק עם הורדת מים בשירותים, ועוד שנים-שלושה קטעים משעשעים, הסרט הזה הוא די קיטצ'י וסתמי. אמנם לא סתמי כמו רוב הדברים הסתמיים ההוליוודיים, אבל סתמי מספיק בשביל להיות סתמי.
הילדה קצת מעצבנת, אבל היא באמת נראית כמו צאצאית של בן וג'ן.
( ל15 הדקות הראשונות)
עכשיו נשאלת השאלה, איך זה שג'יי לו הסכימה להופיע בסרט שבו היא נעלמת מהתפאורה כל כך מוקדם? זה הולך מאוד טוב עם הפרידה שלהם.