הרבה עבר על 'צעצוע של סיפור 3': הוא נחטף והוחזק כבן ערובה בידי דיסני במשך כמה שנים, הוא חוסל כשנחתם הסכם השלום, אבל נשאר בגדר שמועה, ועכשיו הוא חוזר רשמית. טים אלן, טום הנקס ופיקסאר יחזירו את וודי ובאז בשנת 2009. |
10.02.2007
|
יומית
הרבה עבר על 'צעצוע של סיפור 3': הוא נחטף והוחזק כבן ערובה בידי דיסני במשך כמה שנים, הוא חוסל כשנחתם הסכם השלום, אבל נשאר בגדר שמועה, ועכשיו הוא חוזר רשמית. טים אלן, טום הנקס ופיקסאר יחזירו את וודי ובאז בשנת 2009.
הרבה עבר על 'צעצוע של סיפור 3': הוא נחטף והוחזק כבן ערובה בידי דיסני במשך כמה שנים, הוא חוסל כשנחתם הסכם השלום, אבל נשאר בגדר שמועה, ועכשיו הוא חוזר רשמית. טים אלן, טום הנקס ופיקסאר יחזירו את וודי ובאז בשנת 2009.
בהתחשב בהידרדרות של פיקסאר בזמן האחרון, אני אפילו לא בטוח שזה חדשות טובות.
אה כן, אהרו"כ- איזה כיף להגיד את זה סוף סוף.
לא שזה לא היה צפוי
שכולם יתנפלו על פיקסאר ברגע שהם יפסיקו להיות מושלמים, אבל איזו הידרדרות? היה להם סרט אחד לא מי יודע מה, אחרי שישה סרטים מצוינים. לאף חברה אחרת אין מאזן כל כך טוב. צריך שיהיה לפחות עוד סרט אחד לא מוצלח כדי שיהיה אפשר להצביע על מגמה.
לא נגזים...
צעצוע של סיפור, צעצוע של סיפור 2, מפלצות בע"מ, משפחת סופר על. זוהי רשימת הסרטים המצויינים. מוצאים את נמו ובאג לייף אלה סרטים טובים אבל לא כמו הרשימה הקודמת, עדיין לפי הממוצע של סרטי האנימציה בזמן האחרון הם מצויינים. ומכוניות הוא ממש חמוד וזהו. העלילה שלו קיטשית לא מקורית, דמויות שטחיות והוא צפוי כמו סרט ילדים (מצאו את הסתירה). למרות זאת, מאזן הרבה יותר טוב מאשר לשאר החברות.
אגב רד, אם השנה אמרת שמעבר לגדר היה סרט האנימציה הטוב ביותר שראית אנו באמת נמצאים בהדרדרות ברמת סרטי האנימציה בזמן האחרון. תזיזו ת'רגליים היה ממש טוב, אבל מעבר לגדר הוא כמו מכוניות.
דברי הוצאו מהקשרם (קצת)
מה שכתבתי הוא ש'מעבר ליער' הוא סרט האנימציה הממוחשבת הטוב ביותר של השנה האחרונה. זה היה נכון בזמן שכתבתי את זה (יוני, אאל"ט). אם תשאל אותי היום, אז 'תזיזו ת'רגליים' הוא בלי ספק סרט האנימציה הטוב של השנה, וגם 'מפלצת של בית' היה לא רע. ולמרות זאת אני חושב ש'מעבר ליער' הוא סרט מצוין, הרבה יותר מוצלח מ'מכוניות'.
אני למעשה
ממש שנאתי את 'באג לייף'. אף פעם לא מצאתי בו משהו מהנה.
ו'מוצאים את נמו', לדעתי, הוא הסרט הכי טוב של פיקסאר מאז 'צעצוע של סיפור'. חוץ מ'צעצוע של סיפור', אף אחד לא כזה גאוני… אבל כשזה מגיע לרמה המבוקשת של סרטי אנימציה ממוחשבת, נו, יאללה פיקסאר או משהו.
ובגזרת ''אנשים שהשתן עלה להם לראש'':
נטלי פורטמן רוצה לביים את "סיפור על אהבה וחושך":
http://comingsoon.net/news/movienews.php?id=18841
ובגזרת "אנשים שכל מה שיש להם בראש זה שתן":
באופן לחלוטין לא מפתיע, לוקאספילם מתכננים הוצאה של Star Wars לכבוד חגיגות ה-30 לסאגה.
http://comingsoon.net/news/movienews.php?id=18845
לכל במאי יש סרט ראשון,
ויש כמה שחקנים שהפכו לבמאים טובים. למה לפסול את זה מיד כמקרה של שתן/ראש? לך תדע, אולי היא תהיה טובה בזה.
תמיד יכול להיות שהיא תהיה טובה בזה.
וגם אפשר לטעון שכל מי שמנסה לקחת על עצמו פרוייקט בסדר גודל שהוא אף פעם לא התנסה בו עושה את זה עם כמות מסויימת של שתן בראש.
אבל נטלי פורטמן, עם כל שליתתה (והיא קיימת, ללא ספק) פשוט לא עשתה עלי רושם של מישהי שיכולה לקחת על עצמה בימוי של סרט. היא צעירה מדי וחסרת נסיון.
תגיד לי אתה – כמה פעמים קרה שאולפן שכר שחקן בן 25 לבימוי של סרט?
תמיד יכול להיות שהיא תהיה טובה בזה.
שפילברג ביים את מלתעות כשהיה בן 26, וזה די קיצוני.
לא יודע לגבי אולפן,
אבל אורסון וולס ביים את "האזרח קיין" כשהיה בן 26.
אני לא מטיל ספק ביכולתם של צעירים לביים.
ואני בטח ובטח לא מטיל ספק ביכולתם של עילויים להוציא יצירות מופת.
אבל אותם אנשים הם כמעט תמיד יוצאי בתי ספר לקולנוע, הם אנשים שחיים קולנוע ורואים בו את הייעוד שלהם, וביימו כמה פרוייקטים קטנים יותר עד לפריצה הגדולה שלהם.
נטלי פורטמן, עד כמה שראיתי, לא הביעה כל עניין בבימוי עד עכשיו (בימד"ב לא מופיע אף סרט קצר שביימה, לדוגמא), והיוזמה האחרונה שלה מרגישה לי כמו גחמה של שחקנית שהחליטה שנמאס לה שאומרים לה מה לעשות על הסט.
אצל רוב השחקנים זה מתבטא בהקמת חברת הפקה, אצל נטלי זה הלך לכיוון אחר.
לארסון וולס לא היה שום ניסיון בקולנוע*
ולמעשה אחר שאולפנים החתימו אותו על חוזה גדול הוא לקח כמה זמן לצפות בסרטים כדי ללמוד את האומנות.
*האמת שהוא כבר ביים סרט קצרצר, אבל זה לא משהו ששמעו אליו בהולויווד. חוץ מזה הוא היה במאי התיאטרון המוערך באמריקה והצטיין גם בציור וברדיו.
נו, אוקיי.
הוא ביים שני סרטים קצרים לפני "האזרח קיין" (Too Much Johnson ו-The Hearts of Age), הוא ביים הצגות לתיאטרון והפיק תוכניות לרדיו. בגיל 20 הוא כבר הוכרז כעילוי. לא פלא ש-RKO נתנו לו קצת כסף בשביל לביים איזו ביוגרפיה מומצאת.
מצטער, אבל קשה לי לראות קווי דמיון בינו לבין נטלי פורטמן.
מסכימה
אדם שכבר ביים, ואדם שמעולם לא – אין שום קשר בין השניים.
ובמקרה של פורטמן גם מדובר בשחקנית שאת עצמה לא מצליחה לביים מספיק טוב, ואם אין לה הדרכה צמודה ממקור מוצלח, אז ההופעה שלה היא בין איומה לכמעט בסדר.
אתה רוצה להגיד לי,
שהוא בעצם שיחק את קיין הצעיר?
מי היה קיין המבוגר? עם הזקן והכל?
אני חושב שגם הוא
אבל עם איפור.
וואו
רק עוד סיבה ללמה 'האזרח קיין' הוא אחד הסרטים הכי גאוניים בהיסטוריה (ולמתחכמים, הנה לכם מראש: הפקה. לעשות בנאדם בן 26 שיראה בן 50, צריך בשביל זה אחלה מחלקת איפור, וזה רק מראה על ההשקעה ששמו על כל פרט בסרט).
זקן=שפם. והו, איזה שפם זה היה.
מסקנה-
שתחכה שנה! ואז תביים.
הבעיה יכולה להיות בספר
שנראה לי ספר די קשה לעיבוד קולנועי.
הבעיה יכולה להיות בספר
גם האופן שבו הספר כתוב – כמו מטולטלת שנעה מצד לצד – כמעט ולא מאפשר עיבודו. בכל מקרה, לא יעשו בשכל אם התסריט יכתב בשפה האנגלית.
יש!!
הגעתי בגלל הילדים, נשארתי בגלל הסרט.
נדמה לי שאלו חדשות רעות
בעיקר בגלל הליהוק המפוקפק של התסריטאי. עם כל הכבוד 'למיס סאנשיין הקטנה', זה הדבר היחידי שמייקל ארנדט עשה עד היום, וזה לא ממש בסגנון (או, אם נודה על האמת, באיכות) של שני סרטי 'צעצוע של סיפור'.
קודם כל, 'מיס סאנשיין' זה יופי של תסריט.
גם אם נעזוב את הסיפור או הבדיחות, מבחינה "טכנית" – העברת מידע, עיצוב של הרבה דמויות בזמן קצר וקשת עלילתית לכל אחת מהן – זה תסריט מדויק, לפי הספר. חוץ מזה, קשה לי להאמין שהוא באמת יכתוב את התסריט לבד. כל הסרטים של פיקסאר עד היום, חוץ מ'משפחת סופר-על', נכתבו על ידי קבוצות. על התסריט של 'צעצוע של סיפור' 1 ו-2 חתומים שבעה אנשים. בטח גם ארנדט יקבל הרבה עזרה.
אכן, יופי של תסריט.
אלא שמעולם לא נתקלתי בתסריטים מהודקים, נטולי שומן ויעילים כמו אלו של 'צעצוע של סיפור'. הם מביאים את המושג "מלוטש" לשיאים חדשים של שלמות.
וחוץ מזה, הז'אנר שונה לחלוטין.