![]() |
||
אחרי שגם ההכנסות ביפאן לא הצילו את 'פיינל פנטסי' מכשלון קופתי טוטאלי, הודיעה השבוע חברת Square, יצרנית הסרט, שהיא לא תעשה עוד סרטי קולנוע, ותחזור לעסוק במשחקי מחשב בלבד. עוד לא בא זמנו של הקולנוע הוירטואלי. |
![]() 06.10.2001
|
יומית
אחרי שגם ההכנסות ביפאן לא הצילו את
'פיינל פנטסי' מכשלון קופתי טוטאלי,
הודיעה השבוע חברת Square, יצרנית
הסרט, שהיא לא תעשה עוד סרטי קולנוע,
ותחזור לעסוק במשחקי מחשב בלבד.
עוד לא בא זמנו של הקולנוע הוירטואלי.

'פיינל פנטסי' מכשלון קופתי טוטאלי,
הודיעה השבוע חברת Square, יצרנית
הסרט, שהיא לא תעשה עוד סרטי קולנוע,
ותחזור לעסוק במשחקי מחשב בלבד.
עוד לא בא זמנו של הקולנוע הוירטואלי.
אני שם על כסף
שתוך שנה שנתיים הם ישנו את ההחלטה שלא לעשות סרטים נוספים.
ומה גורם לך
לחשוב ככה?
אחרי 'פיינל פנטסי' (שמתמודד על תואר הסרט שהפסיד הכי הרבה כסף בהסטוריה), נראה שבמשך עשר השנים הקרובות אף אחד לא יעז לחשוב אפילו לנסות לעשות סרטי אנימציה ממוחשבת פוטו-ראליסטיים. או שאתה יודע משהו שאני לא יודע?
ומה גורם לך
ההגיון שלי אומר לי שמה שהכשיל את פיינל פנטאסי הוא לא העובדה שהסרט הקדים את זמנו אלא היעדר עלילה. כנראה שאנשים לא מחפשים שעה וחצי של אנימציה מדהימה עם עלילה משעממת.
ברגע שקיימת הטכנולוגיה הזו ששימשה את פיינל פאנטזי, היא לא תיזרק לפח אלא פשוט אולפנים יהיו זהירים בשימוש בה ויבינו שהיא לא עומדת בפני עצמה אלא דורשת עלילה.
עוד יגיעו סרטי אנימציה ממוחשבת פוטו ראליסטית שיעשו קופה והז'אנר רק יתפוס תאוצה.
ואני מאמין שזה ייקח הרבה פחות מעשר שנים, אבל בוא ניתן לזמן לשפוט.
עשר שנים זו הגזמה,
אבל מה שהכשיל את 'פיינל פנטסי' לא היה העלילה המשעממת. העלילה שלו לא היתה גרועה יותר מזאת של רוב סרטי הקיץ השנה, ובכל מקרה, זה לא משנה. האולפנים הגדולים לא לוקחים סיכונים. הם רואים סרט שניסה לעשות משהו חדש, ונכשל קופתית – הם לא יסתכנו ויוציאו הרבה כסף בניסיון לוודא אם מה שגרם לכשלון היה החדשנות של הסרט או משהו אחר. הם יעדיפו להתרחק.
זאת כנראה תצפית נכונה
אבל כמה אני מקווה שהיא לא תקרה. אני אהבתי את FF אבל כנראה, אנשים עדיין לא מוכנים לזה.
בין אם יחליטו לעשות כך או לא, חייבים לנסות שוב פעם בעתיד.
אני דווקא הייתי
מייחס את הכשלון של פ"פ לחרדה שהתקשורת זרעה בציבור, שהסרט מבשר את סוף עידן השחקנים, ושמעכשיו כל הסרטים יעשו במחשב.
לדעתי אנשים נבהלו מזה ולא רצו להיפרד מהקולנוע המסורתי שהם מכירים.
אז כנראה שיקח לא מעט זמן עד שאולפן אחר יחליט לקחת סיכון ולהמר שוב על אנימציה ממוחשבת.
אלון.
התשקורת אשמה בכל!!!
הייחוס הזה, לטעמי לפחות, מתבקש. בעיקר לאחר עבודת ההכנה הממשכת שביצעו ראשי תעשיית הבידור לאנימציה התלת מימדית.
אבל גם בפ"פ הם לא "הלכו עד הסוף" אלא שתלו גם שם אלמנטים מופרכים על מנת להוציא את הצופה שוב ושוב מאשלית המציאות המוחלטת של הסרט.
התהליך של החדרת האנימציה לא יחדול, הוא פשוט יוריד מהלך.
לא רק התקשורת
גם פרנסי הוליווד אשמים בדלגיטימציה של פיינל פנטזי.
בסביבות יצאת פ"פ קראתי ראיון עם הסמאח סטיבן ס/שפילברג שהסתייג לחלוטין מהרעיון שדמויות מחשב יכולות להחליף שחקנים ואף הציע להחתים את האולפנים על אמנה(!!) או משהו כזה על מנת למנוע עשיית סרטים כאלו.
זוכרים את טרון?
סרט האנימציה הממוחשבת הראשון שנכשל טוטאלית בקופות בגלל העדר עלילה?
וזה לא מנע מTOY STORY לשבור קופות כמה שנים אחר כך.
מסקנה? כישלון קופתי יכול לעכב את יצירת סרטים חדשים באותו ז'אנר, אבל הוא לא יכול לקבור את הטכנולוגיה כולה.
סביר להניח שאנימציה מסוגה של פיינל פנטסי תחזור ותופיע בפרסומות בתור התחלה, ומאוחר יותר גם בפרוייקטים עתידיים של פיקסאר/DREAMWORKS.
''כמה'' שנים אחר כך?!
אני סבור שהתבלבלת קשות. בין "טרון" ל-"Toy Story" הפרידו לא פחות מ-13 שנים. זה לא "כמה" שנים, זה _הרבה מאד_ זמן. חוץ מזה, אין שום מקום להשוואה בין השניים – "טרון" היה סרט מצולם שבו ניסו להחליף את הפעלולים המקובלים, שנעשו עד אז ע"י אביזרים או אנימציית Stop Motion, בפעלולים ממוחשבים (ונכשלו כישלון חרוץ). "Toy Story" היה סרט אנימציה מתחילתו ועד סופו, שנעשה כולו על ידי שימוש במחשב.
גם אתה מבולבל
לא רק האפקטים אלא כל הרקעים והרכבים – בעצם כל דבר חוץ מהשחקנים – היה ממוחשב. רק מה? גם העלילה עצמה היתה ברמה של משחק אטארי (והיתה *על* משחק אטארי), ככה שהיא קסמה רק לשחקני מחשב, ולא למתוחכמים ביניהם. המסקנה, כמו תמיד, היא שהגרפיקה צריכה לשרת את התסריט ולא להפך. אם ימצאו סיבה תסריטאית טובה לעשות סרט פוטוראליסטי, יעשו אותו.
''כמה'' שנים אחר כך?!
חלק מהטענות שלך מקובלות עלי (חשבתי שבין TOY STORY לטרון הפריד "רק" עשור), ואת טרון, אגב, ראיתי מס' פעמים (ואפילו קראתי את הספר בנעוריי :-)) ואכן מדובר בהבדל של שמיים בארץ ברמת הטכנולוגיה.
אבל… העובדה היא שטרון היה הסרט הראשון בו השתמשו באנימציה ממוחשבת ולמרות הכישלון של הסרט הטכנולוגיה הזו לא התחסלה, היא המשיכה להתפתח ובסופו של דבר מצאה את מקומה.
למיטב ידיעתי רוב התקציב של FF התבזבז על פיתוח הטכנולוגיה שאיפשרה את אנימציית הדמויות.
סביר שהטכנולוגיה הזאת לא תלך לפח אלא תשמש יוצרי פרסומות ומשחקי מחשב, וייתכן שאף תגיע לסרטים נוספים עם הזמן… ואם הטכנולוגיה הזו תתפוס ייתכן שבטווח הרחוק החברה תכסה את ההפסדים ממכירת מוצרי התוכנה שפיתחה.
בקיצור, עדיין מוקדם מדי להספיד
חבל באמת חבל
זה פשוט נראה לי פספוס,כי כל מי ששיחק במשחקי פיינל פנטסי יודע שהדבר הטוב ביותר בהם הוא בדרך כלל העלילה.חבל שדווקא פה הם פיספסו.
ועוף קטן:
האם בגרסה החדשה של עין הדג(או שינוי קל,איך שתקראו לזה),יחולקו כתבות אם יותר מבוא נגיד 200 תגובות,לכמה דפים? כי "מניח רעפים נוצרי" מתחיל קצת לעצבן.
ומה קורה עם דו"ח מודמים שבורים?
דו''ח מודמים
יתאחר, ויפורסם בחג שני (8-9/10).
ככה זה כשאתה עובר דירה ונוסע לפסטיבל 'סגול' במקום לגלוש בעינדג.
גם גודאר לא הרוויח מליונים
חיים חרא,אפ'חד לא מבין בקולנוע טוב.
פיינל פנטסי רולס!
אההמ
טוב לי הייתה הסתייגות מובנית מפ"פ בגלל שמאיזושהי סיבה בפ"פ 8 – המשחק, הדמות הראשית נראתה כמו דיויד בואי , הלגונה הכחולה היה מעצבן ולכולם היו שמות מוזרים שקיצרנו ל" אווווווואי" (קווזקטול) או אנג'י (מה שמה הארטלי) .
בכל מקרה יכול להיות שהסרט היה טוב , אני פשוט נמנעתי ממנו .