![]() |
||
בתי הקולנוע ממשיכים להיעלם מהקניונים. זה כבר קרה ברמת אביב ובהרצליה, ועכשיו, שניים מבתי הקולנוע ההומים בארץ – בתי הקולנוע של גלובוס במרכז עזריאלי בת"א ובקניון מלחה בירושלים – עומדים להיסגר, לטובת רשת אופנה. |
![]() 19.07.2009
|
יומית
בתי הקולנוע ממשיכים להיעלם מהקניונים. זה כבר קרה ברמת אביב ובהרצליה, ועכשיו, שניים מבתי הקולנוע ההומים בארץ – בתי הקולנוע של גלובוס במרכז עזריאלי בת"א ובקניון מלחה בירושלים – עומדים להיסגר, לטובת רשת אופנה.

off topic חדשות נפלאות
ועוד ממקור מפתתיע:
http://www.calcalist.co.il/marketing/articles/0,7340,L-3329068,00.html
גלובוס עזריאלי ייסגר!
נפלא.
כמו שאומרים ברוסית, היכולת שלי להגיע תוך עשר דקות ברכבת למקום שאפר לראות בו סרט "התכסתה". ממש פנטסטי. עד היום לא ראיתי סיבה רצינית להתרעם על גלובוס עזריאלי ושמחתי שאני לא צריך לכתת רגליי ברחבי תל אביב עד לבית קולנוע.
לא שיש לי סימפתיה מיוחדת לגלובוס,
אבל עדיין מטריד אותי שקניונים מעדיפים עוד חנות של רשת אפנה, על חשבון מוסד תרבות.
ועכשיו יפתחו בפייסבוק קבוצה
"אל תפתחו H&M בעברית זה יביא את כל הערסים!"
א. גלובוס זה לא תרבות
ב. היעדר לא קולנוע גרוע בעזריאלי לא מעציבה אותי נוכח החלופות הקרובות הטובות בהרבה (רב חן גבעתיים, יס פלאנט ואפילו סינמה סיטי). אם היה מדובר בסגירת מתחם קולנוע לטובת חנות בגדים בפריפריה, שם בתי קולנוע לא קיימים כמו פטריות, אז הייתי מתרעם.
תגדיר פריפריה.
בקניון חולון כבר כמה חודשים שבית הקולנוע סגור בשביל לפתוח חנות בגדים.
אז באופן אישי לי זה לא מפריע, כי בשביל לראות סרט בתת-רמה של גלובוס אני יכול ללכת לקניון הזהב, ועד שהילדה שלי תצטרך ללכת לבד לסרט באוטובוס אולי כל הרעיון של בית קולנוע כבר ישתנה, אבל מה אילו לא היה לי רכב? לא כל בית קולנוע מוקם בקרבת תחנת אוטובוס ובוודאי לא רכבת.
לפני הרבה שנים היה מעבר של בתי קולנוע מרחובות הערים למזגני הקניונים. היו לזה השפעות שליליות אבל גם חיוביות. עכשיו נראה שעברנו לשלב הבא- מעבר של בתי קולנוע מקניונים לקומפלקסים יעודיים. אם בגלובוס עזריאלי נפלה שלהבת, נראה לי שזה רק ילך ויחמיר.
פריפריה
לצערי, במובן של בתי קולנוע פריפריה היא כל מה שמחוץ לגוש דן או חיפה והקריות. מעטים התחומים בהם אזור השרון נחשב לפריפריה, אבל זהו אחד מהם.
זה פשוט מקרה פרטי של תופעת הקניונים בכלל
מקימים קניון אחד בעיר, והוא מחסל את המרכזים המסחריים הישנים. מקימים קניון שני בעיר, והוא מחסל את הקניון הראשון, כי כל האנשים שגרים קרוב יותר לקניון החדש נוסעים אליו, ופתאום מספר הקונים של הקניון הראשון קטן בחצי, כי הרי בשני הקניונים יש בדיוק את אותן החנויות. מהר מאוד יש לך המון קניונים שאף אחד מהם לא מרוויח.
הקולנועים חווים את אותה התופעה, אלא שבמקרה שלהם יש את הקומפלקסים כמו יס פלאנט וסינמה סיטי שמחסלים אותם כליל. אני, לדוגמה, גרה בקרית אונו. בעבר הרחוק הייתי נוסעת לתל אביב כדי לצפות בסרטים. אחר כך פתחו קניון ביהוד, מרחק נסיעה קצרה ממני, ולכן ברוב המקרים העדפתי לצפות בסרטים שם. מאוחר יותר נפתח קניון בקרית אונו, מרחק הליכה מהבית שלי, וכמעט מיידית הפסקתי לנסוע ליהוד. כיום אני צופה ברוב הסרטים בעיר שלי, מרחיקה ליס פלאנט במקרה שהם לא מציגים אצלי, ומגיעה עד לתל אביב רק במקרה שמדובר בסרט של לב. והקולנוע ביהוד? נסגר והפך לסניף של רשת דומו.
זה מודל כלכלי דפוק מיסודו, אבל התהליך כבר החל. תוך פחות מעשור כמעט שלא יהיו אולמות קולנוע מחוץ לקומפלקסים, שזה כמובן דופק קשות את מי שלא גר בקרבה לאחד מהם או אין לו אוטו.
מודל כלכלי דפוק מיסודו?
קודם כל, לא ברור לי למה את חושבת שמפסיקים לבנות קניונים אחרי שכולם מפסידים. נשמע לי סביר שבמקום זה, אחרי שייפתח מספר הקניונים המקסימלי שעדיין מאפשר רווח כלשהו, יזמים עתידיים יעשו מחקר ויגלו שאין טעם לפתוח קניון חדש כי הם יפסידו כסף.
שנית, לא הבנתי מה רע בסיפור שלך, נשמע שהולך ונהיה לך קל ונוח לראות סרטים. איפה פה הדפיקות?
הבעיה היא שבדרך הרבה בעלי עסק נדפקים
קודם בעלי החנויות במרכזים, ואח"כ בעלי החנויות בקניונים הישנים. בסופו של דבר מגיעים למצב רוויה שבו לאף אחד מהקניונים אין מספיק לקוחות כדי להרוויח, ואז רואים מצבים של סגירת בתי עסק חצי רווחיים אבל מועילים לקהילה כמו בתי קולנוע לטובת עוד חנויות בגדים.
(וזאת מבלי לציין את ההשפעה השלילית שיש לחיסול מרכזי הקניות במרכז העיר על צביון העיר, או את ההשפעה הסביבתית של מודל כלכלי שמניח שכולם נוסעים כדי לעשות קניות או לבלות במקום ללכת.)
אני, כמובן, במצב טוב, אבל בעל הקולנוע בקניון ביהוד (ובעל הקניון ביהוד) קצת פחות.
אין ספק
שמי שפותח קניון עם בדיוק אותן חנויות או קולנוע שהסיבה היחידה ללכת אליו היא כי הוא קרוב – מסתמך על מודל כלכלי דפוק מיסודו. לעומת זאת, מי שבונה קניון שממלא נישה מסויימת (תחשבו למשל על עזריאלי לעומת דיזנגוף סנטר), או שבתגובה לפתיחת קולנוע אחר בעיר משדרג את הקולנוע שלו כדי לשמור על הרלוונטיות שלו (בין עם ע"י פנייה לנישה או על ידי שדרוג האיכות) – זה כבר מודל כלכלי הגיוני. מי שנדפק זה בעלי עסקים שלא מגיבים לשינויים בשוק.
אבל רוב הקניונים מנסים להיות זהים בדיוק לכל הקניונים האחרים
כולל אותן החנויות. שוב, לקחת דוגמה אישית, הקניון בקרית אונו היה אחד האחרונים שהוקם בארץ מכיוון שהוחלט להרוס את המרכז המסחרי ולהעביר את החנויות לתוך הקניון. אך הנהלת הקניון סירבה לקבל את חלק מהחנויות (לרוב היה מדובר בחנויות ביגוד) אלא אם יהפכו לסניפים של רשתות.
מעטים מאוד קניוני הנישה. עזריאלי היה קניון יוקרה עם הרבה חנויות בוטיק לבערך שלושים שניות, ומיד התמלא ברשתות למיניהן.
זה לא משנה דבר משאמרתי
קודם כל, הרבה (לא יודע אם רוב) הקניונים בארץ פועלים באיזשהו וואקום – או שאין קניון אחר (קריית שמונה, אם הקניון שם עדיין קיים), או שיש רק קניונים קטנים (פ"ת), או שיש קניונים אבל הם לא כל כך מצליחים עוד מלפני הגעת הקניון החדש (בא לי להגיד שוב פ"ת אבל אין לי נתונים כדי להיות בטוח). אבל נכון – רוב הקניונים בארץ הם קניוני ביגוד בהם ניתן למצוא את קסטרו ופוקס על נגזרותיהם השונות, בתוספת סניפי ארומה, מק'דונלדס וסבארו. זה עדיין לא סותר את העובדה שקניונים כאלה, שקל "להעתיק" את הפורמט שלהם, מסתמכים על מודל כלכלי דפוק מיסודו.
הם צריכים להתפלל שלעולם לא יפתח קניון אחר במיקום טוב יותר. לעיתים הם מגבים את התפילה על ידי כך שהם תופסים אחלה מיקום (עזריאלי – מול בסיס הקריה, ליד שתי תחנות רכבת, מתחם הבורסה, מתחם הקריה…), או עוסקים ביחצ"נות גבוהה ויעילה – אבל זה נכון עד לרגע בו המיקום שלהם יפסיק להיות כל כך איכותי (כי יעבירו את בסיס הקריה לדרום, לדוגמה) או שקניון אחר יאפיל עליהם עם היחצ"נים שלו.
מה שאני אומר זה שלא העקרון של קניונים הוא דפוק מיסודו – זו הגישה השמרנית וחסרת המעוף שאנו לעיתים רואים במקומות מסוימים. אם הדרך היחידה שלך לשמר את העסק שהקמת היא לקוות ממש חזק שלא יפתח עסק במיקום טוב יותר – כנראה שאת צריכה תוכנית גיבוי.
השאלה היא מה אתה מגדיר בתור המודל העסקי של הקניונים
אם המודל הוא 'לרכז הרבה חנויות ומסעדות תחת גג אחד ועם מיזוג וחניה' אז אתה צודק שיש לו רגליים (אם כי עדיין תתכן צפיפות קניונים גבוהה מדי).
אם המודל הוא 'לרכז הרבה סניפים של בדיוק אותן הרשתות תחת גג אחד ועם מיזוג וחניה' הרי ברור שהקניון הבא שיבנה באיזור יהרוג את זה שבא לפניו.
התנהגות מקימי הקניונים בעשור האחרון בהחלט נותנת את התחושה שהמודל שלהם הוא השני, כלומר שהרשתות הן חלק בלתי מרכזי בתכנית העסקית שלהם.
יש שני דברים שנוגעים להעדפת רשתות
קודם כל, יש להן יותר גב כלכלי, מה שמבטיח תשלום לספקים (ולקניון). אם חנות אחת לא הולכת, עדיין לרשת יש מספיק כסף כדי לשלם את החובות שלה. לעומת זאת, אם חנות יחידה (שאינה חלק מרשת) לא מצליחה, כדאי להתחיל להתפלל שתראה את הכסף.
שנית, בגלל שישראל היא מקום קטן, יש בה מעט רשתות. לכן ניתן לצפות שבכל קניון יהיו *אותן* הרשתות, כי זה לא שיש יותר מדי אופציות.
נראה לי שהבעיה השניה תיפתר ככל שייכנסו לכאן יותר רשתות מחו"ל. אבל קשה לי לראות את הבעיה הראשונה "נפתרת" איכשהו.
ואם מישהו יודע (כי אני לא) – האם בחו"ל נהוג לשים בתי קולנוע בתוך קניונים? (ואני מדבר על קניונים סגורים. לא על קניוני דרכים, שהם בעצם אזורי מסחר פתוחים בסגנון "חוצות המפרץ".)
יש שני דברים שנוגעים להעדפת רשתות
נהוג. וגם באירופה בכל הקניונים יש בגדול את אותן רשתות.
זה קורה בכל מקום.
אזור התעשייה של ראשון לציון בשלב מסוים היה עמוס בקניונים, בכל פינת רחוב מפויחת עמד קניון (ובחלקם גם בתי קולנוע, אם לשמור על הטופיק). זה היה מוגזם עוד כשכולם היו פתוחים. ואז, בתהליך של ברירה טבעית, נסגר אחד אחרי השני. כיום, ברובם עדיין יש חנויות פעילות (משהו בסגנון של מרכז מסחרי, או רחוב ראשי של עיר עם גג), אבל יש רק אחד שמשמש ממש כקניון (מיזוג, הפעלות, גלריית אוכל, בית קולנוע). בכל השאר יש כמה חנויות פעילות והשאר הם משרדים, מסדרונות רפאים וכד'.
רק מה? הצורך קיים. הקניון שהחזיק מעמד, קניון הזהב, עמוס מעל לגדותיו. פעם בכמה שנים פותחים לו עוד אגף והרחבה לקניון, ומגדילים לו את מגרש החנייה, ויש ימים שבהם אי אפשר להכניס לו סיכה. כך שמה שהרג את הקניונים לא היה חוסר הצורך, אלא ההגזמה של "כולם פתחו קניון, למה לא אני?". כך שבמקום שיהיו שני קניונים פעילים, יש אחד פעיל ועוד ארבעה קניוני רפאים.
אני מכיר את הדוגמה של ראשל''צ
היא א' ייחודית וב' מחזקת את הטענה שלי. אם אנשים טועים, אז ייסגרו קניונים עד שזה יגיע למצב שבו יש מקסימום קניונים שכל אחד מהם עדיין רווחי. כמו כן, אני די בטוח שהיום עושים מחקר קצת יותר רציני ממה שעשו אז, בדיוק שקוני דירות היום יותר חכמים ממה שהיו לפני חמש שנים.
לא ממש
כלומר כן, עושים מחקרים, אבל כאלה שרק תומכים בכוונת המשורר (כלומר הבונה). יש בעיר קניון מצליח ומשגשג ורוצים לבנות עוד קניון? מיד יגידו שלמעשה אם כוללים את כל הרדיוס האזורי (מקרית שמונה עד אילת), בהתחשב בהסכם השלום המתקרב שיביא מיליוני תיירים ממדינות ערב, והמשק שיוצא ממיתון, אז למעשה חסרים בעיר (כלומר יישוב בן 5000 תושבים) עוד 3 קניונים, 2 פאוור-סנטרים ו-7 מרכזים מסחריים שצריכים לתת מענה לכל תושבי האזור (רבתי). וזה עוד בלי להתחשב באחוזי הגידול באוכלוסייה המקומית (מינוס 2 אחוזים בשנה) ובאחוזי העלייה מרוסיה (נותרו שני עולים בסנט פטרסבורג).
כן ממש
כי אותם יזמים יפשטו את הרגל, ובהדרגה יישארו רק יזמים שפועלים בהתאם לתכתיבי המציאות. זה אולי לא קורה בקניון השני שבונים בישראל, אבל אני די בטוח שעד היום זה כבר קרה.
הם בדר''כ
בונים על מעבר קונים מהקניון הקיים לקניון החדש, או שהם מצהירים שבקניון שלהם יהיה תמהיל של חנויות ייחודיות (ע"ע מקרה H&M שהחנות בעזריאלי תהיה היחידה בת"א והמרכז מה שמקנה לה יתרון על קניון רמת אביב למשל), יש קניונים שמתמקדים במתן פעילויות לילדים ואז ההורים באים לבזבז את הכסף בחנויות בזמן שהילדים שלהם מתופעלים ועוד.
תמיד אפשר לבכות אח"כ לעירייה על מתן הקלות במידה ומפסידים או למכור את הקניון שנה אחרי תפעולו ושפראייר אחר ייכנס וישבור את הראש.
באשדוד למשל, הקניון הראשון נחשב לאחד המצליחים בארץ. עד מהרה בנו קניון נוסף, ענק בהרבה מהיכולת של העיר שנותר גלמוד עד שנסגר. כמה שנים אחרי ונוספו עוד שני קניונים במרכז העיר שעושים רושם של מצליחים, העיר גם מוקפת במרכזים מסחריים/פאוור סנטרים מצליחים. כך שכנראה יש מקום לכולם (מצד שני האוכלוסייה באשדוד הוכפלה תוך עשור).
כשאתה אומר ''אותם יזמים יפשטו את הרגל, ובהדרגה יישארו רק יזמים
שפועלים בהתאם לתכתיבי המציאות",
אני מניח שאתה מתכוון לומר
"אותם יזמים שלוו את הכסף להקמת הקניון מהבנק, יגיעו איתו להסדר על מחיקת חלק גדול מהחוב, ישלמו רק חלק מהכסף, וימשיכו הלאה לעסקה הבאה; ואילו הבנק יגלגל את ההפסדים על הלקוחות הפרטיים, למשל ע"י העלאה נוספת של העמלות בחשבונות עובר ושב".
כי זה מה שקרה, למשל, במשבר הכלכלי הקודם של 2002.
שלום, אני יונה, אל תאיים עלי ביין
אין דבר יותר משוקץ מלמנוע מאנשים (חברות) שעשו טעות לספוג את האחריות על הטעות שלהם. *זה* באמת דופק את כל השיטה.
לי לא אכפת אם זה תרבות או לא
אני מעדיפה סניף של כת השטן מאשר עוד חנות בגדים
אני אעלה את הצעתך באחת הפגישות הקרובות.
מטריד אותך שמקום שכל מטרתו הוא קניות
מוותר על עסק לא רווחי לטובת עסק רווחי יותר?
לא...
מטריד אותי שחנות בגדים, בקניון מלא מותגי אפנה, נתפסת כעסק יותר רווחי מהקולנוע הכי נגיש (מה לעשות) באיזור המרכז.
אבל סוגרים גם את הקולנוע במלחה
שאמנם זה בית הקולנוע הכי גרוע בישראל – ויש שם אולמות שהשיפוע בהם הולך הפוך (כלומר שהשורה שלפניך מעט יותר גבוהה מהשורה שאתה יושב בה) –
אבל זה למעשה משאיר את ירושלים רק עם בית קולנוע אחד (בינוני) – וזה בטח לא טוב…
זה באמת מוגזם.
שבעיר הכי גדולה במדינה יהיה רק קומפלס אחד של קולנוע, זה סוג של ביזיון.
מצד שני, אני מניח שזה נובע מביקוש נמוך? עד היום שמעתי מהירושלמים רק תלונות על מלחה.
אני בספק.
לצערי (כי אם יש עסק בירושלים שמגיע לו להיסגר זה גלובוס מלחה), בדרך כלל כשאני עובר ליד המקום יש תור משמעותי.
אבל אישית, זה נראה לי די מוזר. הייתי שם לפני כשבועיים (זה המקום היחיד בארץ שמקרין את 'קורליין' באנגלית אחרי 19:30 בערב), והם היו בעיצומו של שיפוץ שמטרתו הייתה להפוך את הקולנוע לקולנוע גלובוס-מקס, עם העיצוב החדש שמאפיין את הרשת.
שלא לדבר על כך שהמקום נראה לפחות רווחי מאוד.
זה אומנם לא מקרה מייצג, וקשור יותר לעובדה שמדובר בהארי פוטר, אבל בהקרנת הבכורה ביום חמישי (אחת מתוך חמש או שש הקרנות שהתקיימו באותו יום) הם הקרינו את הסרט בו זמנית בשני אולמות, ושניהם היו מפוצצים עד אפס מקום.
לצערי יוצא לי לראות שם סרטים מדי פעם, וכמעט אף פעם האולם לא ריק ואפילו מלא חלקית בהרבה מהפעמים, כך שזה נשמע מוזר למדי.
רק שאלה אחת – זה אומר שמעתה והלאה כל הסרטים של גלובוס לא יופצו יותר בירושלים, או שיוקרנו ברב חן? אותי זה קצת פחות מטריד, בעוד חודש אני עוברת לב"ש לשנת שירות ושם כבר יש קומפלקס, וגלובוס ירושלים היה בכל מקרה סגור בימי שישי, אבל אם לתושבי ירושלים לא תהיה אפשרות לראות סרטים של גלובוס בכלל זה נראה לי שערוריה.
אני בספק.
לא כזה לא הגיוני שהם משפצים, בכל זאת יש עוד איזה שנתיים עד שה&מ אמור להפתח שם וכנראה בינתיים המקום באמת זקוק לשיפוץ לפי מה שאנשים פה מספרים.
בכל אופן, למישהו פה יש ספק בכלל שחנות של ה&מ תהיה רווחית הרבה יותר מקולנוע – גם קולנוע מצליח יחסית?
זה ה&מ!
כן, לי יש ספק.
גם אנשים שלא קונים ב-H&M הולכים לקולנוע, את יודעת.
כן, לי יש ספק.
אבל בה&מ הם מוציאים הרבה יותר כסף
כן, לי יש ספק.
עכשיו תחשבי על מודל מספר הקונים בקולנוע מול מספר הקונים ב-H&M מול הוצאה ממוצעת לביקור מול תכיפות הביקורים בכל אחד מהמקרים…
זה עדיין כזה פשוט?
פשוט זה לא
אבל התוצאות מרמזות שמישהו עם יותר נתונים מאיתנו כבר עשה את החישוב והגיע למסקנה לה אני טוענת…
אבל סוגרים גם את הקולנוע במלחה
באמת? ברצינות? זה משאיר את ירושלים רק עם רב-חן הנידח? אפשר מקור?
תודה לאל על הקניון הגדול.
המקור
הוא אותה כתבה – כתוב שם גם על עזריאלי וגם על מלחה (אם לא הכתבה הספציפית הזאת, אז כתבות דומות מהיום)
אחד?
אז אתה לא מחשיב את לב סמדר, תיאטרון ירושלים והסינמטק?
אחד?
לא מחשיבים אותם בירושלים.
ורוב הסרטים הטובים, גלובוס היו קונים עליהם את הזכויות. יופי, רב חן זה המקום הכי מחורבן שיש.
לא ממש, לא.
רב חן נמצאים בסביבה מאוד לא נעימה, אבל הקולנועים עצמם טובים עשרות מונים – אם לא מאות מונים – מאלו של גלובוס.
גם להגיד שהזכויות ל''רוב הסרטים הטובים'' הם של גלובוס
זה מאוד מאוד לא מדויק.
גם להגיד שהזכויות ל''רוב הסרטים הטובים'' הם של גלובוס
רוב הסרטים שמיועדים להיות שוברי קופות נמצאים בגלובוס אבל לאנורא, יש את מודיעין נכון?
לא נכון.
הזכויות לסרטי האולפנים ההוליוודיים הגדולים מחולקות בערך שווה בשווה בין גלובוס ורב-חן. חן מפיצים את סרטי דיסני, קולומביה ופוקס. גלובוס מפיצים את סרטי וורנר, פרמאונט ויוניברסל. על כל "הארי פוטר" של גלובוס יש "שודדי הקאריביים" של חן, ועל כל סרט של פיקסאר שמופץ בחן יש סרט של דרימוורקס אנימציה ששייך לגלובוס.
עם כל השנאה שלי לגלובוס
עצוב לראות איך הקולנועים בארץ נעלמים בקצב. לדעתי זה מדאיג.
אני לא רואה את זה כ''חדשות נפלאות''.
רשת גלובוס, כידוע, היא לא מהחביבות עלי, ועל גלובוס מלחה שמעתי רק דברים רעים. אבל סגירה של שני קומפלקסים, ולא סתם אלא כאלה מרכזיים שבוודאי היו מכניסים, היא לא חדשות טובות לקולנוע בשום מקרה. אם ההכנסות מבית קולנוע נגיש ועמוס כמו עזריאלי כל כך קטנות ששני מיליון דולר הן פיצוי הולם לסגירתו לצמיתות, אז מצב הקולנוע בארץ באמת בקרשים.
נו טוב, לפחות אפשר להתנחם בזה שבמקרה הזה לא נסגר שום קולנוע *טוב*.
יכול להיות שהוא לא מכניס כי הוא מחורבן.
במעט הפעמים שיצא לי לראות סרט בקניון עזריאלי, מדובר באמת בחור. לא הייתי משלמת עבור הזכות הזו, ונחמד לי להאמין שאני לא היחידה.
הבעיה היא שביחס לקולנועים אחרים בארץ הוא נחשב דיי מצליח.
אם הוא לא מכניס כל כך, אז כנראה שהקולנועים האחרים גם בבעיה.
יש לזה הסבר עקרוני.
פעם, בערך החל מאמצע שנות ה-80 היה נהוג ומקובל לבנות בתי קולנוע בקניונים, מתוך הנחה שעלות השטח זולה יחסית לחנויות שממוקמות בקניונים ובתי קולנוע זקוקים לשטח רב. הרעיון היה שלמקום כזה יבואו הרבה אנשים, וההכנסות יהיו גבוהות ביחס להכנסות בתי קולנוע ש"עומדים בפני עצמם".
מנכ"ל גלובוס טען, אז וגם היום, שאין במחשבה הזו היגיון וזה לא יעבוד (ולדבריו זה בפועל גם לא עובד).
הבעייתיות שהתגלתה היא שבית קולנוע לא יכול להתאים ולהיות ריווחי בקניון כי שעות ההפעלה שלו שונות לחלוטין משעות עיקר המסחר, ואופי הבילוי של קולנוע לא ממש משלים את אופי הפעילות בקניון כמו שחשבו בהתחלה. למעשה רק הקטגוריה של מזון מהיר ובתי קפה משתלבת טוב עם בתי הקולנוע, ולכן החלה הפריחה של המגה פלקסים (כמו הסינמה סיטי וחבריו).
אני כמובן מקווה שהתפיסה הזו שגויה ושהבעיה טמונה בזה שגלובוס עזריאלי זה בית קולנוע על הפנים (את מלחה אני לא מכירה), אבל אני חייבת לציין שיש משהו בדבריו (לראיה למשל בית הקולנוע שקניון רמת אביב שהיה מעולה ונסגר בין היתר מהסיבות האלה בדיוק).
נשמע מדויק
במיוחד כשהמחיר של יומית כמעט זהה למחיר של סרט בשעות הערב (אמנם לא לחיילים ולאזרחים ותיקים, אבל כן לילדים ובוגרים).
שלא לדבר על היציאה מהקולנוע, שלרוב ממוקמת בין המזגן של הסופר לבין השירותים של השומרים וליד הפח אשפה.
גלובוס עזריאלי לא היה הקולנוע שהתגאה שנה שעברה (ביום השואה?) שהוא הראשון להביא את בשורת הקולנוע הדיגטלי לישראל?
הוא כן,
אבל זה כבר מזמן לא ייחודי – היום יש כבר הקרנה דיגיטלית בהרבה אולמות בארץ.
יוצאי הדופן
הם בתי קולנוע לב ודיזנגוף בדיזנגוף סנטר.
אבל הם באמת היוצאים מהכלל כי הם מוקפים בגורמים כאלה: בתי קולנוע במרכז ת"א; פונים לקהל מוגדר; אאל"ט הסנטר נבנה בזמן שלא היה מקובל כמו היום לשכור חנויות אלא לקנות כך שנדמה לי שהשטח שלהם שייך לבעלי האולמות ולא לבעלי הקניון (בגלל זה יש חנויות נטושות בקניון ו/או חנויות איזטוריות. אלו חנויות שנרכשו ולבעלים אין הוצאות שכ"ד). הסנטר עצמו הוא קניון שכונתי-תל-אביבי-ייחודי כך שהחוקים שפועלים במקומות אחרים לא תמיד חלים עליו.
זה נוראי בשבילי
גלובוס מלחה היה היחיד שהיה קרוב מספיק כדי שאני אוכל ללכת לשם ברגל (ולי דווקא לא קרו דברים רעים בקולנוע ההוא… הכל היה בסדר בסרטים שראיתי שם)!
על פי וויינט
"ל-ynet נודע, כי קבוצת גלובוס מתכוננת להקים בית קולנוע עצמאי בתל אביב וכי הודעה רשמית על כך תתפרסם היום"
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3748519,00.html
מעניין איפה הם מתכוונים להקים קולנוע כזה. פאר והוד הרי נסגרו, בקולנוע תל אביב ייבנו מגדלים. אלא אם כן הם מתכוונים לשפץ את אחד המיקומים הנ"ל או לבחור במיקום חדש (אולי במקום אולפני ג.ג. מול קולנוע תל אביב?).
מה שכן, באוקטובר הקרוב רשת ג.ג. תישאר ללא אולמות משלה בערים הגדולות בישראל.
גם אני סקרן.
בכל מקרה, איפה שהם לא מתכוונים להקים אותו – זה בטח ייקח הרבה זמן, כיוון שבשום מקום בתל אביב אין אפילו התחלה של תשתית לרב-קולנוע מודרני חדש. לא נראה לי שיש סיכוי שקולנוע כזה ייפתח בשנה הקרובה, מה שמשאיר חור די גדול שבו לא יהיה אף קולנוע של גלובוס בת"א.
טוב, סינמה סיטי ירוויחו.
אולי לא בתל אביב
אבל בראשון מקימים כרגע קומפלקס די גדול בסגנון סינמה סיטי. אני לא יודע מה הפרטים הטכניים או למי מהרשתות זה שייך, אבל זה עושה רושם של מקום די גדול ואולי יהווה חלופה לסינמה סיטי.
הקומפלקס שנבנה בראשון הוא גם של סינמה סיטי.
ולפי איך שהוא נראה בפעם האחרונה שעברתי לידו
(לפני כמה ימים), הסיכוי שהוא באמת ייפתח ב-2009 כמו שכתוב בשלט הוא אפסי.
2009? מה פתאום!
הוא ייפתח באוגוסט 2008! (מה, לא?)
כתבה מספר 3854
בעצם, גם זה לא – הוא יפתח ביוני 2007!
http://finance.walla.co.il/?w=/123/715936
הקולנוע הזה עומד להיפתח ממש בקרוב, או-טו-טו, תיכף, כבר הרבה שנים. כשזה יקרה תעירו אותי.
זה סיפור עצוב
שאפילו לא קשור למחלוקת כלכלית. פשוט עשו מהמתחם הזה דוגמא "למען יראו ויראו" שאי אפשר לבנות בארץ ללא היתר בניה, אפילו אם משיגים כזה כמה שנים לאחר שהבניה התחילה.
וזה, כאמור, מאוד עצוב שהדוגמא הנ" באה דווקא על חשבון מיזם מעניין כמו זה של ראשל"צ. במיוחד כשרואים איך הוא אמור להראות
http://www.itstudio.tv/itstudio%20-%20Planet%20cinema%20complex.html
העיצוב שנתת הוא של הפלאנט
סליחה, צודק
זה הרנדור הנכון:
יותר ריאליסטי.
סליחה, אני לא מבין בזה.
מה עצוב בזה שאסור לבנות בלי היתר בניה, אפילו אם משיגים כזה כמה שנים לאחר שהבניה התחילה? זה לא בדיוק איך שדברים אמורים לעבוד?
ואגב, איפה בדיוק בראשל"צ מערב נמצא האגם הציורי ורחב הידיים שבמודלים?
ששש, אתה הורס את האשליה.
אני אנסח מחדש
זה לא עצוב שבית המשפט מראה שהוא נאמן לחוק ולאחריות שניתנה לו. זה עצוב שסינמה סיטי ראשל"צ, משהו שחלקנו מצפים לו צריך לשמש כדוגמא למעשים כאלה.
אותו כנ"ל הולך גם לסניף IKEA בראשל"צ שעומד בנוי בשלמותו, אך צו מניעה של ביה"מ מונע את פתיחתו עקב אותו מקרה.
הדבר היחידי שעצוב
הוא שעושים את זה רק לחלק מההפרות, כדוגמא.
העובדה היא שיש חשד לאי סדרים בזכייה במכרז של הקבוצה שמקימה את איקאה, וסביר שמשהו דומה בסינמה סיטי, וכל מקרה כזה צריך להיבדק ולשלם מחיר במידת הצורך. דוגמא או לא דוגמא.
אם אני זוכר נכון
מה שמעכב את הסינמה סיטי בראשל"צ זה לא אי-אישורי בניה (אם כי ייתכן שגם) אלא העובדה שבעלי השטח השכירו בתחילה לגלובוס גרופ, שתיכננו לפתוח שם מגה-קומפלקס פלוס IMAX, אבל ברגע האחרון חתמו עם סינמה סיטי. כל מיני צווי מניעה עיכבו את תחילת הבניה (כמו גם ארגונים ירוקים).
~גיגול~
גלובוס גרופ מבקשת צו מניעה
http://www.ice.co.il/article.asp?catId=3&pgId=106108
זה מלפני שנתיים
הסכסוך הזה לא נפתר עדיין?
מן הסתם נפתר
אבל זו היתה הסיבה לעיכובי הבניה, למרות הכרזות כאלו ואחרות על תאריכי יעד.
היו גם מחאות, שאני לא יודע אם התגלגלו לצווי מניעה, גם מצד ארגונים ירוקים שמחו על פגיעה של הסינמה סיטי בראשל"צ בשטחי מחייה של ציפורים נדירות.
ומידעה מלפני שנתיים לידיעה מלפני חודשיים: סוחרים מראשון לציון מבקשים לעצור את בניית סינמה סיטי ומרכז G2
http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20090504_1082734
איזה ציפורים יש שמה, מטר מהמרכז חונים קונים הזה?
חדקן האבק.
סליחה, אני לא מבין בזה.
יש אגם ממש נחמד ליד הסופרלנד..
אולי כרגע הוא לא נראה בידיוק כמו בתמונה אבל הוא לא רחוק.
קישור לאגם מגוגל מפס:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=israel&ie=UTF8&ll=31.978503,34.744306&spn=0.003831,0.006641&t=k&z=17&om=1
סליחה, אני לא מבין בזה.
האגם נמצא בערך 10 קילומטר מהמקום בו מוקם המתחם.
סליחה, אני לא מבין בזה.
אפילו לא התחילו להקים את המתחם של היס פלאנט בראשון..
המתחם של הסינמה סיטי הוא זה שרחוק 10 ק"מ מהמקום שבו יס פלאנט אמור להיפתח
וגם לב
שיקבלו מהם סרטים להפצה בתל אביב.
אני מניח שלא תהיה להם ברירה
אלא להגיע להסכם עם רשת אחרת. מאז שסגרו את "פאר" ואת "הוד" ניתן למצוא את הסרטים של גלובוס גם ב"לב" וגם ב"דיזנגוף", ועכשיו – לפחות בתקופת הביניים – אולי הם יגיעו להסכם גם עם רב-חן בככר דיזנגוף, אחרת לא יהיה מקום תל אביבי שבו ניתן יהיה לראות סרטים של גלובוס. נדמה לי שהחברות שהם מפיצים (וורנר, יוניברסל ועוד כמה) לא יהיו מאושרות מזה.
אני לא בטוח שמישהו יהיה מאושר מזה
רב-חן דיזנגוף: הקולנוע היחיד בת"א של הרשת הגדולה בארץ. מקרין בעיקר סרטים של פורום פילם ומטלון, שתי מפיצות גדולות שכמעט בכל רגע נתון יש להם סרט מבוקש כלשהו, ויש בו רק אולם גדול אחד (השאר גמדיים). בקיצור, לרב-חן דיזנגוף אין מחסור בסרטים והם לא צריכים – ובטח גם לא רוצים – את הסרטים של גלובוס.
לב – הם כבר מקרינים סרטים של גלובוס לפעמים, אבל אני לא חושב שהם ירצו להרחיב את שיתוף הפעולה הזה. ללב יש שם (מוצדק) של הבית של סרטי האיכות והקהל האיכותי, והם מאוד מצליחים עם הנישה הזאת. הדבר האחרון שהם צריכים זה עדרים של ילדים בערבי כיתה שיגיעו כדי לראות את "רובוטריקים".
אז נשאר רק קולנוע דיזנגוף, היחידים שבאמת יכולים להרוויח משיתוף פעולה נרחב עם גלובוס. בדיזנגוף מוקרנים כמעט (רק?) סרטים של שפירא, שיש להם אולי שני להיטים בשנה במקרה הטוב, והשאר – סרטים שאיש לא שמע עליהם, בדרך כלל בצדק (נכון לעכשיו מוקרנים שם '174 תחנה אחרונה', 'ג'יגולו צרפתי', 'מת על נשים', 'שונאת את חג האהבה' ו'שלום ולהתראות'. תנו לעצמכם צל"ש אם יש לכם מושג מה הם הסרטים האלה ומאיפה באו). הקרנת סרטים של גלובוס באופן סדיר תעלה את מספר הצופים בקולנוע הזה במאות אחוזים. בעצם, אולי הפתרון הכי פשוט הוא שגלובוס פשוט יקנו את קולנועי דיזנגוף, ושני הצדדים ירוויחו. זה לא פתרון מי יודע מה – יש שם רק שלושה אולמות, והם דפוקים עוד יותר מעזריאלי – אבל זה לפחות ישאיר לגלובוס נוכחות *כלשהי* בת"א עד שיבנו קומפלקס חדש.
מכה קלה במצח
כמובן, כשאמרתי שרב חן דיזנגוף הוא הקולנוע היחיד בתל אביב של רב-חן התכוונתי היחיד חוץ מרב-חן מגדלי האופרה. זה קולנוע שקן להתעלם ממנו, בעיקר בגלל המיקום המוזר, ומשמש כבית קברות לסרטים שלחן אין מה לעשות איתם.
במקור הוא לא היה ככה
רב חן מגדלי האופרה נולד (כרב-אור) כדי לתת מענה לסרטים היותר נישתיים של פורום פילם. הוקרנו שם בעבר סרטים כמו אמא סדרתית וספרות זולה. אם הרב-חן בדיזנגוף היה הקולנוע המיינסטרימי ההוליוודי אזי אחיו במגדלי האופרה אמור היה להיות התשובה העצמאית-אך-מסחרית (סטייל לב).
מיקום נשכח, אי-תחזוקה של המקום ורכש סרטים מחורבן למדי הפכו אותו למה שהוא כיום: פח הזבל של פורום פילם/תיאטרות ישראל.
והערת צד – ספירת מלאי אולמות בתל אביב נכון לאוקטובר 2009:
5 בתי קולנוע (גת, רב חן דיזנגוף, רב חן מגדל האופרה, לב, דיזנגוף) עם 21 אולמות.
~עוד מכונת במצח~ יש גם את קולנוע במוזיאון תל אביב שמקרין דברים ממחסניהם האפלים של יונייטד. המממ… 22 מסכים ב-6 אולמות.
רגע! נזכרתי! בעבר היו בלונדון מיניסטור שני אולמות שהפעילו סרטי אורלנדו. הם לא היו באיכות מדהימה אבל בהנחה שהשטח עדין פנוי יש לג.ג. מקום להרים באפס זמן שני אולמות.
שכחת את הסינמטק
כלומר, סה"כ 6 בתי קולנוע, עם 23 אולמות.
לשם השוואה, לפני שנתיים בלבד המספר עמד על 10 בתי קולנוע, עם 45 אולמות (נכון לספטמבר 2007, לפני סגירת פאר, הוד, לב אביב ועזריאלי).
אם אני זוכר נכון
אז במרכז המסחרי שבונים בפארק צמרת אמור להיות מתחם קולנוע, כך שלפחות בעתיד יוחזרו חלק מהאולמות האבודים אל תוך העיר.
שכחת את הסינמטק
בסינמטק יש 2 אולמות, לא?
תוסיף לרשימה
יש שני אולמות בסינמטק ועוד שניים בלב מנדרין. מצד שני, מנדרין נמצא כמעט על גבול הרצליה, באיזור מבודד יחסית. נסיעה אליו היא כמו נסיעה אל מחוץ לעיר.
וגם קולנוע ''גת''
שמשתייך לרשת רב-חן. אומנם רק אולם אחד, אבל גדול ומשובח.
''לב דיזינגוף'' מנסים לקרוץ גם לקהל של ילדים מדי פעם
לפעמים עם הנישה האיכותית שלהם ("קורליין") אבל לפעמים ממש לא ("כיפה אדומה: הסיפור האמיתי"). אני לא יודע לגבי "רובוטריקים", אבל אם גלובוס יחפשו מקום להקרין בו בתלת-מימד את סרטי האנימציה הבאים של דרימוורקס, קשה לי להאמין שב-"לב דיזינגוף" יגידו להם לא.
את זה הם עושים גם היום
הם הקרינו שם את 'קורליין', כאמור, ועכשיו גם את הארי פוטר. הם בטח גם מרוויחים מזה לא רע. אבל אני לא חושב שהם ישושו להגיש לתוצרת ההוליוודית של גלובוס את כל האולמות שלהם.
ממה שהבנתי, לב צריכים את הכסף
לסרטי איכות יש קהל מצומצם ורוב השנה, לב לא מציג רכש שובר קופות כמו "נער החידות ממומביי". זה לא חדש שלצד הרפרטואר הפרטי, לב דיזנגוף מקרין גם סרטים של גלובוס, בהם גראן טורינו, קורליין, רובוטריקים והארי פוטר. תוית איכות זה טוב ויפה, אבל צריכים גם להתרפנס וזו הדרך היחידה שמושכת מספיק קהל.
זה לא מדויק
'רובוטריקים' מעולם לא הוקרן בלב. 'קורליין' ו'גראן טורינו' – כן. אלה סרטים של גלובוס, הוליוודיים, אבל בעלי תווית "איכותית". בכלל, העובדה (המוזרה אך אמיתית) היא
שבארץ, 'נער החידות ממומביי' מביא הרבה יותר צופים מ'רובוטריקים'. אני חושד (אם כי אין לגבי זה נתונים) שגם אלמודובר מביא בארץ יותר צופים ממייקל ביי.
נשמע הגיוני
לקהל של ביי הרבה יותר קל להוריד את הסרטים שלו מהאינטרנט מאשר הקהל של אלמודובר, שבינתיים מתקשה להכנס לynet.
יאיר רוה העלה את התהיה
שהקהל בארץ הוא בעל טעם תואם של המפיצים (ולהיפך) כלומר שמרני שיעדיף קומדיות רומנטיות, סרטי דרמה ומתח "מכובדים" ומדי פעם איזה בלוקבסטר אבל לא "צעיר" מדי (כלומר אינדיאנה ג'ונס 9 יהיה עדיף על הרובוטריקים 5). ואה, איזה סרט מצויר נחמד שאפשר יהיה לקחת איתו את הילדים (אבל לא בשבילנו, מה? אנחנו ילדים? פחח).
ומה לעשות – צודק. אני רואה את זה גם בטלוויזיה. הסרטים המצליחים ביותר הם סרטים כמו אוצר לאומי 2 ואהבה בתפריט. ושימו את קייט הדסון בסרט כלשהו – להיט מובטח.
אגב, גם ''דמדומים'' הוקרן בלב.
לנסות לברר?
אם אתה יכול לברר באופן כללי את ההכנסות של סרטי לב
תעשה שירות חשוב לציבור.
לא יודע אם את *כל* ההכנסות
אבל לפחות בסוגיית אלמודובר Vs. מייקל ביי. וכבר ציינתי בעבר שאכן יש אמת (אם כי מעוגלת קמעה כלפי מעלה) לגבי דיווחי לב ומכירות הכרטיסים לנער החידות ממומביי.
קולנוע דיזנגוף הוא היחיד שגלובוס יכולים לשפר
האולמות שם פצפונים והסרטים אכן לא מלהיבים. הזרמת כסף של רשת גדולה ושיפוץ האולמות, יכול רק להועיל. אני נוטה להאמין שהקולנוע לא פושט את הרגל פשוט כי אנשים מגיעים אליו כי ממילא בא להם סרט ולא ממש אכפת להם איזה. במילים אחרות, אני חושד שהוא מתקיים בעיקר בזכות יציאות ספונטניות (הסרט היחיד שראיתי שם השנה הוא "ויקי כריסטינה ברצלונה", כי לא היה משהו יותר טוב באיזור) ולא בזכות סרטים ספציפיים. זאת בניגוד לקולנוע לב השוכן שלוש קומות מעליו, בו מוצגים סרטים "למביני עניין".
בעבר שפירא היו חזקים הרבה יותר
הם השתוו כמעט ללב והיו להם לא מעט להיטי אינדי (אם כי האחרון שכרגע קופץ לי לראש זה רוקד עם זאבים מלפני 19 שנה…). היה להם בעבר גם את קולנוע צפון שכמו כל האולמות הגדולים בארץ נסגר.
במרוצת השנים שפירא נחלשו, מן הסתם עקב רכש לא מוצלח דיו. היתה להם האופציה להביא את הפסיון של ישו (יש להם חוזה עם חברת ההפקה) אך הם ויתרו עליה (בצדק מסוים). לב פשוט עשו רכש נכון יותר, שיחק להם המזל עם פוקוס פיקצ'רס שהנפיקה להיטי אינדי מדוברים כמו הר ברוקבק וכד' ואולי הכי חשוב הם הצליחו לשמר ולחזק את התדמית שלהם כמעוז של סרטי איכות לקהל בוגר.
נכון ל2009
העירייה עיקלה את התב"ע המאפשרת את בניית מגדלי קולנוע ת"א. אז אולי זו אפשרות בכל זאת.
כוסאמאמק
הקולנוע של מלחה היה נגיש מאוד וטוב ליציאות. אלה חדשות גרועות מאוד לירושלמים.
לעזאזל
מה? אז איפה אוכל לראות את הארי פוטר?
באסה!!!
עדיין בגלובוס
האולמות ישארו פתוחים עד ה-11 באוקטובר. יש לך שלושה חודשים (מינוס שבוע ויום).
באסה
גם ככה יש פה 2 קולנועים וחצי (בלי להזכיר את הסינמטק). כנראה שהקולנוע בעיר רק צובר הפסדים. חבל
באסה
יש סיכוי לקניון בפסגת זאב לא?
יש....
קולנוע עזריאלי היה זוועה וטוב שנסגר
מה? אז לאן אני אלך עכשיו?
לא שאהבתי את גלובוס מלחה במיוחד. להפך, יש לי שנאה יוקדת אליו ואני הולכת לשם כי אין לי ברירה. אבל מה יהיה עכשיו? איפה אני אראה את שני סרטי הארי פוטר האחרונים? הרי אין סיכוי שיקימו לנו אלטרנטיבה במרחק סביר מהבית, נכון? בכל זאת, שום דבר לא זז פה בעיר הבירה.
אז מאוקטובר כל פעם שאני ארצה לראות סרט שגלובוס מפיצים אני אצטרך לנסוע עד מודיעין או תל אביב? איזה מזל זבל.
בהנחה שלא יפתחו קולנוע חדש של גלובוס בירושלים עד אז,
אין לך מה לדאוג, אין ספק ש'הארי פוטר ואוצרות המוות' יוקרנו ברב-חן.
כלומר, תכלס, לא, זה די מבאס – אחרי שהקולנוע במבשרת נסגר, הקולנוע הכי קרוב אלי הוא מלחה, וגלובוס עזריאלי לא היה גרוע כל כך כמו אחיו הגדולים, והוא הציל אותי מללכת לבת מצווה איומה שהתרחשה בקומה העליונה של הבניין, אבל אחרי שנכחתי בהקרנה האיומה של קורליין בגלובוס מלחה החלטתי להחרים את הקולנוע, וכשהקולנוע נסגר זה הופך את החרם להרבה יותר קל.
בתור ירושלמי כבר שנים שאני לא הולך לגלובוס או לרב חן
ומסתפק בסינמטק, למען האמת "מסתפק" היא לא המילה המתאימה, כי הסינמטק עומד בדרישות מעל ומעבר והוא מספיק לכל מה שאני מצפה ורוצה.
ולכן אני לא אזיל דמעה על הסגירה של גלובוס במלחה, אם הוא נסגר כנראה שיש מספיק סיבות לכך (ואני יכול להתחיל למנות אותן, אבל יש לי דברים יותר מוצלחים שאני מתכנן להערב), אם החסרון שלו יהיה כ"כ ניכר אני בטוח שיגיע אדם שיחליט להרים את הכפפה ולבנות קולנוע חלופי, וכולי תקווה שהפעם הוא ייקח בחשבון שיחס ללקוח הוא לא רק רעיון תיאורטי אלא ערך שניתן לביצוע מעשי.
אחרי הזוועה שעברה עליי בהארי פוטר האחרון
בגלובוס מלחה- אני יכול רק לברך על העובדה שמעכשיו *כל* הסרטים הגדולים יגיעו לרב חן העדיף עליו מכל בחינה מלבד המיקום.
ואגב, למה לא מתפרסמת ביקורת על הארי פוטר? זה כבר אולד ניוז
עזריאלי נסגר?
וואו, אני פשוט לא מצליח להיות עצוב.
הקולנוע המבזה ביותר בארץ.
שתי דעות:
מצד שני… סליחה מכולם פה, אבל אמרתי את זה בעבר ואומר זאת שוב: יש קולנועים שנועדו לילדים, לא למבוגרים.
ילדים לא צריכים סאונד משובח, תמונה חלקה או מקרין שאינו אנטיפת, – ילדים יכולים ליהנות משתי אבנים ומקל FOR CRYING OUT LOUD.
באמת, אנשים, יש לי 4 ילדים חכמים עם דמיון שנהנו עד היום מאוד מכמה סרטים במלחה ועכשיו יהיה קשה לי נורא למצוא להם קולנוע שנמצא בתוך מתחם מותאם לילדים, מה גם שהדיבוב בשנים האחרונות השתפר פלאים (ע"ע מיטנס ב"בולט").
בקיצור, סליחה מכולם על חוסר הקוהרנטיות, אבל נראה לי שהרגש הסופי שלי הוא בכל זאת די באסה לגבי הסגירות.
ילדים לא יכולים לקבל אכות?
אני חושב שלרבים מהם לא איכפת מאיכות.
הם לא יודעים מה זה איכות; בדיוק לכן יש להם הורים...
למה סתם?
באמת שאני שואל – למה? כי זאת תשובה טיפשית. There, I said it: טיפשית. אף אחד לא יודע מה זה איכות – אין סרטים שאיכות זה תג שתקוע עליהם. אנשים פשוט אומרים על סרט מסוים שהוא "איכותי" בגלל שאיכותי זה פשוט שם תואר, כמו "מצוין", או "מדהים", או "פצצות לגבות סרט 100מם אומייגד!!1", שמבקרים, או סתם אנשים "מביני עניין" השתמשו בו על סרטים מסוימים, כך שאנשים חושבים שסרט מסוים הוא איכותי, וסרט אחר הוא מעולה.
ודי כבר – ילד יכול להבין מצוין אם הוא •אוהב• סרט, או לא. וגם אם הוא לא, מגיע לילדים לראות סרטים טובים. אחי ראה את "מפלצות נגד חייזרים" והכריז קבל עם ועדה שזה הסרט הטוב ביותר שהוא ראה EVER, ואחר כך הוא ראה את קורליין, והחליט כי זה הסרט האהוב עליו, ובינתיים, שום סרט חיות מדברות לא לקח לו את התואר. אז די כבר. די.
באמת, די.
באמת שלא עקבת?
הנושא של "איכות" עלה כאן בהקשר של איכות הקרנה, כלומר. פוקוס נכון, סאונד שמתוכנן באופן שווה לכל האולם, מושבים שלא גורמים לכאבי צוואר.
העניין של "סרטי איכות" לא עלה. גלובוס מחורבנים כי הם מקרינים בצורה רשלנית, לא כי הם מקרינים סרטים מחורבנים.
אני יודע.
אבל בהמשך, מישהו כתב שילדים לא צריכים איכות, כי יש להם הורים. זה מה שהביא לי את הסעיף.
אף אחד לא אמר את זה
מה שנאמר הוא שילדים בדרך כלל פחות רגישים לאיכות טכנית בהקרנת סרט. סה טו.
סליחה, הכותרת לא יצאה טוב:
התכוונתי שאני יודע שהדיון היה על איכות ההקרנה. לא שאני יודע שלא עקבתי.
ועדיין,
אם תראה לילד סרט במסך מחשב עם רמקולים פיציים שעושים 'פחחח' על כל חבטה של בס, או על מסך ענק, סראונד, פוקוס ופופקורן ושתייה, אני מניח שהוא ייהנה יותר מהאפשרות השנייה. אחרי הכל, זאת המטרה של כל הטכנולוגיות החדישות, לגרום לנו לחוויית צפייה איכותית יותר ומכאן להנאה מרובה יותר.
לא נכון אוטומטית.
הכסא לא נוח כמו בבית, הפופקורן מלוח מדי והוא נשפך כבר בהתחלה, המוזיקה חזקה מדי, והמסך כל כך גדול שאני לא יכול לראות את הכל. אני רוצה הביייייתה!
בין גדרה לחדרה
אף אחד לא התייחס לזה שבכתבה מצוין שיפתחו חנויות של הרשת בעוד ארבע ערים נוספות בארץ, ושכל חנות תהיה בגודל של בין 1,200 ל-1,800 מ"ר – גודל שאם אינני טועה קיים בקניונים רק בשטח בתי קולנוע.
לא יודעת לגבי הערים האחרות, אבל האם זה אומר שגלובוס הולכים להתחפף גם מחיפה?
האמת?
לפי הכתבה, באמת נראה לי שגם גלובוס בגרנד קניון בחיפה בסכנה. אם אני לא טועה, הגרנד לא שייך לקבוצת עזריאלי, אז זה לפחות לא יהיה חלק מאותה עיסקה של קולנוע תמורת H&M.
הגרנד שייך לגד זאבי.
האפשריות הן באמת או לפנות את גלובוס או לפנות קומה אחת (מתוך שתיים) של המשביר לצרכן, אין אופציות אחרות.
לפי ''ידיעות'' אתה צודק
בכתבה על הנושא במוסף ממון מצוין שבגרנד קניון החנות תיפתח על חשבון המשביר לצרכן + איזו חנות נעליים…
שאלות בנוגע לצרת הירושלמים
גם אני כמו כולם לא רוחש חיבה גדולה (או בכלל חיבה) לקולנוע בקניון מלחה, אבל אני לא בדיוק מבין – ברגע שהוא נסגר, כל הסרטים של הפצת גלובוס לא יוקרנו בירושלים (עד להקמת קולנוע חדש, אם וכאשר)?
רב חן יכולים לקנות נקודתית "זכויות להקרין" סרטים מסוימים בירושלים בלבד? או שעכשיו נצטרך לנסוע למרכז בשביל סרט כל פעם?
בערים שבהן אין קולנוע של גלובוס,
סרטים שלהם מוקרנים באופן סדיר ברב-חן, ולהיפך.
הורי!! הוריי!!
על אף הטענות בדבר המיקום של רב חן, שאכן לא מהמשופרים, הוא נמצא בלב העיר, קל להגיע אליו עם אוטו וגם עם אוטובוסים. אז נכון שאין הרבה מה לעשות סביבו ומדובר ביציאה ממוקדת למטרות סרט, אבל הקולנוע עצמו, בייחוד אחרי השיפוץ שהוא עבר לפני שנה-שנתיים, הוא באמת אחלה בית קולנוע. לא פלאנט, זה נכון, אבל איכות הקרנה טובה, מושבים נוחים ולא זכורות לי בעיות בהקרנה או בקהל (באמת יותר בעייתי לילדים להגיע אליו, תודה לאל).
אלו החדשות הכי טובות ששמעתי, שמעכשיו רב חן יקרינו את כל הסרטים הטובים. באסה שאני עוברת ><
והנה חדשות קצת יותר מדאיגות
H&M חושקים לפתוח חנות במתחם קולנוע מקסים – במקום האוזן השלישית!
http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20090723_1102180
זה כבר נראה כמו מתקפה מתוכננת. יש ל-H&M משהו עקרוני נגד קולנוע?
אף אחד לא רואה מה אתה לובש בקולנוע. וזה משהו שH&M מתנגדים לו.
זה גם למה H&M תוקפים עיוורים ברחוב, ויש להם לובי בכנסת שמעביר חוקים להגדיל את הכמות של תאורות רחוב (ובדרך גורמים לזיהום סביבתי).
שמעת את זה, גוגל?
H&M תוקפים עיוורים ברחוב.
נראה לי שזה הכל בגלל הבעיה למצוא שטחים מספיק גדולים בנקודות אטרקטיביות…
הצד הטוב: אם באמת יפתחו שם את הסניף זה ירסק את קסטרו.
לא היה עדיף שישתלטו על השטח של קסטרו וזהו?
בסנטר יש להם מתחם רחב ידיים.
לא היה עדיף שישתלטו על השטח של קסטרו וזהו?
משום מה קשה לי להאמין שקסטרו היו מוותרים על חנות הדגל שלהם עבור חנות דגל של רשת מתחרה… וכח המיקוח של קסטרו קצת יותר רציני מזה של האוזן השלישית.
wishful thinking כמובן
לא היה לי ספק.
גרר...
זה כל כך מכעיס אותי, שאני שוקל לפתוח קבוצה בפייסבוק.
מגניב!
אפשר לקחת את זה לעוד אלפי כיוונים.
למשל, נוהל מעצר חשוד, גרסת 2009 – "עצור, או שאני פותח קבוצה בפייסבוק!"
שוד – "את הכסף או שאני פותח קבוצה בפייסבוק!"
ועוד, ועוד.
לא סביר שזה יקרה.
לאוזן יש חוזה שכירות ארוך טווח על המקום, ודמי השכירות לא זולים בכלל. אני לא רואה איך H&M יצליחו לשכנע אותם להתפנות מהמקום הזה או לחילופין לבטל את החוזה בשביל זה…
גם דמי השכירות בעזריאלי לא זולים בכלל
וגם לגלובוס היה שם חוזה שכירות עד 2018. אבל ל-H&M יש הרבה מאוד כסף, מספיק כנראה כדי לשכנע מוסדות אחרים להתפנות כדי שיהיה להם *בדיוק* את הלוקיישן שהם רוצים.
גם אני מוכנה להתפנות אם יציעו לי מספיק כסף :)
בגדול אתה צודק אבל מהיכרות לא שטחית עם שני המקרים זה לא אותו דבר:
גלובוס עזריאלי לא ממש "מספק את הסחורה" מהכיוון של רווחים/יעדים וכד', והגישושים לסגירת הבסטה היו קיימים זמן מה.
במקרה של האוזן, לעומת זאת, המעבר היה לא מזמן, חוזה השכירות הוא לעוד הרבה זמן (הרבה יותר מאשר ה-3 שנים שציינת שנשארו לגלובוס), וכרגע הם מאוד מרוצים מהמקום ומתכננים להשאר שם.
לכן, במקרה של האוזן, נראה כי התמריץ צריך להיות יותר גבוה וחסר בסיס להתאמצות מצד H&M.
השאלה היא האם הלחץ מופעל על השוכר או המשכיר
אבל בלי קשר, לעקור את האוזן השלישית ממקומה זה לא כמו לסגור את גלובוס עזריאלי. קשה לי להאמין שזה יעבור בשקט (למרות שכמובן רעש לא תמיד עוזר בהרבה – ראו מקרה לב רמת אביב).
השאלה היא האם הלחץ מופעל על השוכר או המשכיר
בכל אופן, למי שמפחד שזה אומר שהאוזן השלישית "תיסגר", אפשר להרגע – זה בסך הכל אומר שהם יעברו מקום, כמו שעברו רק לאחרונה.
בקשר לשמועה על האוזן השלישית
אז קורנית הנחמדה לקחה סוף סוף יוזמה ופנתה לרשת בשאלות על הצורך לפגוע במוסד תרבותי כמו האוזן השלישית בתל אביב.
היא קיבלה תשובה מעניינת.
http://www.facebook.com/note.php?note_id=149912831205&ref=nf
סחתיין על היוזמה.
ומאוד מפתיע שהם שלחו תשובה אישית ומנומקת. עוד נחשוב בסוף שהם לא חברה בינלאומית קרה ואכזרית.
—————————–
דרך אגב, כשאתה נכנס ללינק של מישהי אקראית בפייסבוק, ומוצא שיש לך לכם friend in common, זה גורם לך לחשוב שפייסבוק משתלטים על העולם.
מכיוון שזה מכניס אותי לדף הבית, אפשר להעתיק את התשובה לפה?
מכיוון שזה מכניס אותי לדף הבית, אפשר להעתיק את התשובה לפה?
תשובה יפה מאוד, אבל הייתי שמח אם היה מתפרסם גם מכתב השאלה, בנוסף לתשובה. קצת משונה בעיני שהתשובה מתייחסת ל"קולנוע מקסים", כשהמבנה הזה (שבו שוכנת היום האוזן השלישית) לא משמש כקולנוע כבר שנים. אם השאלה לא היתה מנוסחת באופן ברור מספיק, יכול להיות שנציגת החברה לא הבינה שקולנוע מקסים והאוזן השלישית הם אותו המקום.
שאלה-
בדרכי לסרט פרידה מגלובוס מלחה גונבה לאוזניי שמועה שעומד להיפתח קולנוע בממילא. יש בסיס לשמועה הזו? ידוע לכם?
אני לא מכיר שמועה כזו
אולי מישהו אחר?
איפה, בדיוק, יוכלו לתקוע אותו?
במערת צדקיהו.
השיפוע מצויין, יש מקום ללא מעט שורות, ואין רעשים מבחוץ.
בואנה, זה רעיון גאוני דווקא.
מעניין אם יש בעולם בתי קולנוע שנמצאים בתוך מערה.
גלובוס בנתניה
אה, סליחה, התכוונת קולנוע שנמצא *בתוך מערה*, לא קולנוע שנראה כמו מערה.
נראה לי שקולנוע במערה זה דווקא רעיון ממש רע.
אני לא מבינה גדולה, אבל לא תהיה לזה אקוסטיקה דפוקה?
אני מבינה שעל חזון הקולנוע בממילא אף אחד לא שמע. יכול להיות שזו סתם הייתה שמועה מפוברקת.
אני דווקא שמעתי אותה.
פשוט לפני כמה שנים, והיא מתה מאז. אני לא יודעת אם היא התחדשה או שהיא עדיין מתרוצצת מעבר לקבר.
על מה את מדברת? קולנוע במערה זה רעיון גדול!
עכשיו כל מה שצריך זה רק לקשור את הקהל, ואז נוכל לבדוק אם אפלטון באמת ידע על מה הוא מדבר, או שהוא סתם קשקש.