![]() |
||
הפקת 'הארי פוטר ומסדר הפניקס' כבר התחילה, וסיריוס בלאק נעדר. מפיקי הסרט טוענים שגארי אולדמן יחזור כמתבקש לגלם את סיריוס; אבל המנהל של אולדמן מבהיר באופן חד משמעי שלא פנו אליו, ונכון לכרגע אולדמן לא ישתתף בסרט. |
![]() 22.02.2006
|
יומית
הפקת 'הארי פוטר ומסדר הפניקס' כבר התחילה, וסיריוס בלאק נעדר. מפיקי הסרט טוענים שגארי אולדמן יחזור כמתבקש לגלם את סיריוס; אבל המנהל של אולדמן מבהיר באופן חד משמעי שלא פנו אליו, ונכון לכרגע אולדמן לא ישתתף בסרט.

יהיה קצת קשה לעשות את מסדר עוף החול בלי סיריוס. מה שכן, אם מצאו דמבלדור חדש (ולא פחות גרוע), יצליחו למצוא גם מחליף לאולדמן. אני מציע את יו לורי.
יש אפילו תירוץ
פשוט יגידו שטונקס שינתה לו את הפרצוף כדי שלא יזהו אותו.
וואו, דז'ה וו...
מזכיר את הנביאה במטריקס רבולושנס.
אתה מתכוון ברצינות?
או שזה רק בהמשך לשאר הצעות העבודה שהעניקו לו פה – כתבה מספר 3041 ?
ואני אפילו לא יודע מי זה יו לורי.
אה – וטונקס, כידוע, יכולה לשנות רק את עצמה.
מה, כבר הגיע הזמן לקרוא אותו שוב?
אני פשוט לא זוכר על מה אתה מדבר.
נראה לי שהיא פשוט מרפאת אותו.
אני לא חושב שזה קשור ליכולות שינוי הצורה שלה.
וגם
(איך שאני הבנתי לפחות) טונקס לא בדיוק "משנה לעצמה" את המראה. הוא משתנה לבד בהתאם למצב הנפשי שלה (בערך כמו שהשיער של הארי לא ניתן לריסון.)
טונקס משנה לעצמה את המראה,
זאת היכולת המיוחדת שלה, וזה לא קשור באופן ישיר למצב הנפשי שלה (אבל מן הסתם כשהיא מדוכאת, היא לא תבחר ללכת עם שיער ורוד צעקני).
שינוי צורה לאחרים (בעזרת שרביט) זה משהו שכל קוסם יכול לעשות, אפילו יש שיעור מיוחד לזה בהוגוורטס…
החוכמה אצל טונקס זה שהיא יכולה לשנות את עצמה, ובלי שרביט.
טונקס היא מטאמורפגס [סלחו לי על השגיאות, עם יש, במושג המדויק]
היא יכולה לשנות את צורתה כאוות נפשה, ללא קשר ליכולות הקסם שלה. יכולת זו לא קשורה ולא משפיעה על יכולתה בקסם, והיא מתקנת את או של הארי באמצעות קסם שרביט מהסוג הטוב והישן. היא לא מסוגלת לשנות למישהו את המראה, והיא גם לא עושה זאת לא הארי. היא מתקנת את אפו השבור, זה הכל.
''סלחו לי על השגיאות, עם יש''
לא יודע אם בכוונה או לא, אבל אהבתי.
המושג המדויק הוא
מטאמורפמאגוס. אבל זה היה קרוב!
לא מדויק
וגם (
לסרט גיבורים של הזמן האחרון בין השורות)
..
.
באשור מוקדם. מושלם של שטחי קיר או תקרות בסיד סינטטי או צבע פלסטי, הערה: למרות שאנחנו יודעים שמצב נפשי קשה לפעמים כן מביא לאיבוד כוח בספיידרמן האחרון כמובן, העבודה כוללת הסרת צבע רופף עבודה מיוחדת 3 ומותנית באשור מוקדם.
קסם ריפוי
היא אכן מתקנת להארי את האף באמצעות קסם שנקרא "אפיסקי", ואחר כך הארי עצמו משתמש בקסם זה כדי לרפא את דמלזה שנפצעה (בטעות) ע"י רון במהלך אימון קווידיץ' (פרק 14).
אם כבר יו לאורי
אז אפשר להציע את הדבר האמיתי – רואן אטקינסון.
מוזר,
דווקא זכור לי שקראתי שהוא הוחתם מראש לכמה סרטים.
בכל מקרה, מקסימום שיחליפו אותו, לא כזה עקרוני.
אני היחיד כאן שחושב שאולדמן משדרג כל סרט אוטומטית?
לא שהיה לו תפקיד מרכזי במיוחד עד עכשיו, אבל הוא שחקן מבריק, והמפיקים של פוטר עושים טעות רצינית שהם מוותרים עליו.
אני היחיד כאן שחושב שאולדמן משדרג כל סרט אוטומטית?
אולדמן שחקן טוב אמנם, אבל התפקידים שלו דומים מאוד. בדרך כלל זה האיש הרע, לא? טוב, חוץ מב"מועמדת", שם הוא פשוט נראה שונה מהרגיל.
יש בזה משהו
הוא עשה את הטעות (בעקבות העבודה הנפלאה שלו ב'לאון') של חזרה לתפקיד הרע בכמה סרטים, ביניהם 'אירפורס 1', 'האלמנט החמישי' ו'אבודים בחלל'. אבל, מצד שני, אין ספק שהוא יודע לשחק תפקידים אחרים: 'רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים', 'אהובתי הנצחית', ואפילו 'חניבעל' או 'באטמן מתחיל'.
מבחינתי, מדובר בשחקן ענק עם בחירת תפקידים מעט תמוהה. אבל, בכל מקרה, הוא היה יכול לעשות רק טוב לסדרת הסרטים.
הבנתי.
פשוט ראיתי רק את הסרטים מהרשימה הראשונה, וחניבעל אני לא ממש זוכרת. אז אני אתן לאולדמן עוד צ'אנס.
את חייבת, אבל פשוט חייבת, לראות את 'רוזנקרנץ (וגו')'
זה סרט שהוא גם מבריק וגם משעשע.
אני מבטיחה להשתדל!
וזה שראיתי את המלט של מל לא נחשב, נכון?
אוף, זה לא יצא שנון.
מש''א, יאדה...
וגם את "זקוף ת'אוזן" של סטיפן פריירס, עוד אחד מתפקידיו הגדולים (והמוקדמים).
את חייבת, אבל פשוט חייבת, לראות את 'רוזנקרנץ (וגו')'
גם מבריק וגם משעשע, גם דרמטי וגם חינני, גם עם אולדמן וגם עם טים רות!
וזה הסרט הראשון שיש לי ב-DVD
מצטרפת בחום להמלצה,
ואם אפשר לשאול – איזו הוצאה של דיוידי ברשותך? (עברית/אנגלית תוספות?)
אולי המפיקים לא אהבו את ה-over-acting שלו ב'גביע האש'?
אני מאמין שהתגובה של מרווין הייתה ב
כשאנשים מסיימים את ההודעה שלהם ב-
הם בדרך כלל לא לגמרי רציניים.
כשאנשים מסיימים את ההודעה שלהם ב-
אוקי,אז יצאתי ממש אידיוט….
……….
תודה על הבאת הנושא לתשומת ליבי
היי, מצטער.
אבל אל תדאג, לצאת אידיוט זה חלק ממה שאני עושה פה כל הזמן.
הללויה!
מיליוני פוטריסטים נושמים עכשיו לרווחה ברחבי העולם.
[וכן, אני מודעת לעובדה שהוא כנראה שחקן טוב. ראיתי אותו רק בבאטמן מתחיל, כך שאני לא ממש יכולה לחוות דעה. אבל סיריוס בלק הוא בפירוש לא].
לאן נעלם הWOW של הניק שלך?
ממב, לאחר שנות התבגרות...
האמת שאני יותר אוהבת את החלק של החסידה השוטה, באמת. שם הרבה יותר נחמד, לדעתי. החלטתי להוריד את הוואו, מתוך מחשבה שאפס, אף אחד לא יתבלבל ויחשוב שוואו נעלמה.
יש בזה משהו.
אה, הכינוי שלך היה פעם WOW וזהו?
אשכרה ספינת תזאוס.
אה, הכינוי שלך היה פעם WOW וזהו?
אהאה. ואז, בדיון אחד על שר הטבעות, מישהו שהתעקש להראות לכולם את האור ולהוכיח שטולקין גנב הכל מהתנ"ך [נדמה לי. או שזה היה האחד שטען שהסרט איום ונורא], העניק לי את הכינוי חסידה שוטה בתמורה לשירות הסנגוריה שעשיתי לסרט.
וואו. באמת הייתי פעם שונה לחלוטין.
זוהי ההודעה ההיסטורית:
כתבה מספר 1967
אני דורשת מעמד של נביאת האתר.
ולחשוב שאני תמיד חשבתי שמדובר בחיה חסידה.
בתור הסוכן של אולדמן
הייתי סוחט כמה שהייתי יכול יותר מהנבלות המפיקים שגורפים הון על חשבון איכות זבל שמזלזלת בצופים.
– ורוב סרטי הארי "המזוהם" פוטר הם כאלה.
ברור שהסופרת, שלא אזכיר שמה אפילו (טפו!), כותבת עבור כסף והרבה. יכלה לגמור הסקה ב-3 עד חמישה ספרים.
למה 7? התשובה: כסף, כסף ועוד כסף!.
המפיקים ובית ההוצאה לאור חוגגים – ואלה הפרזיטים האמיתיים בסיפור.
ומה???
ששחקנים מהרמה של אולדמן ישחקו ככה כאילו מובן מאליו??
צריך לסחוט מהנבלות האלה כמה שיותר $$$!, זו מצווה.
אה וכן, להוזיל את מחירי הגזל של ספרי סדרת הארי פוטר.
כן, להרוויח זה רע.
צריך לחלק אותם בחינם לכל הדורש. נייר ודיו לא עולים דבר.
ואת הארי היה אפשר להקפיץ כיתה כמה פעמים כדי להפחית את מס' הספרים.
אתה מעוות את דברי החזית העממית.
אף אחד לא שולל את זכותה של רולינג ועמיתיה להתפרנס. אבל הרשה לי להבטיח לך ש'הנסיך חצוי הדם' לא עולה 128 ש"ח לכרך בשביל לכסות את עלות הנייר והדיו (וזה עוד המחיר היום. כשהספר רק יצא הוא מן הסתם עלה יותר). זה סכום מקומם, ואני באמת מופתע שמישהו הסכים לשלם אותו. אני גם מסכים עם החזית העממית לגבי הסרטים- רוב סרטי הארי פוטר הם אכן זבל שמזלזל בצופים.
רק עניין מספר הספרים בסדרה לא ממש מובן לי. שבעה ספרים הם אכן הרבה, אבל זה לא מדגדג את כמות הכרכים, הטרילוגיות, התת-סדרות והרשומות שמנפיק סופר שבאמת רק רוצה לעשות קופה.
אתה תמיד יכול לנצל את זכותך לא לקנות.
אתה רוצה לקרוא, אבל לא לשלם? שאל מחברים. שאל מספריה ציבורית. אם מספיק אנשים לא יקנו, המחיר ירד.
טרם קניתי את הנסיך חצוי-הדם, למרות שאני רואה את עצמי כאספן של ספרי מד"ב ופנטסיה. המחיר גבוה מדי לדעתי. אני אחכה למצוא אותו משומש. או בהנחה גדולה. אני לא ממהר.
(ואגב, לא יצא לי לראות אותו נמכר במחיר מלא. בכל פעם שנכנסתי לסטימצקי בחודשים האחרונים הוא עלה בשל מבצע כזה או אחר "רק" מאה ש"ח, פלוס מינוס כמה שקלים.
ספרים שמתומחרים באופן כזה
לעולם לא יימכרו במחירם המלא. אני בספק אם אפשר במקום כלשהו לקנות את הספר ב-128 ש"ח. המחיר הזה נועד שיעשו ממנו "הנחות".
איזו פסימיות!
אל יאוש, אני מניח שעם קצת רצון טוב ניתן למצוא מקום כזה.
אבל כן, זה נדיר עד לא קיים. ובכל זאת זה מרגיז, כי זה גורם לאנשים להרגיש שהם שיחקו אותה שחבל על הזמן כשהם מוצאים את הספר ב-95 ש"ח בלבד, או להזמין אותו במכירה מוקדמת ב-110, כאשר ביום שאחרי כל אחד יוכל לקנות אותו באותו מחיר או פחות.
וכל זה רק הקדמה כדי לספר שאני אישית רכשתי את המהדורה העברית של הנסיך חצוי הדם ביום צאתה לאוויר העולם ב-85 שקלים (שגם זה לא זול, אבל כבר נסבל), בלי הזמנה מוקדמת ובלי עניינים, לא במחסן האחורי של עבאדי ושוורץ, אלא בחנות שכל אחד יכול למצוא במרכז העיר ירושלים, 3 דקות הליכה מסניף "סטימצקי" הקרוב (לא בשבילי, כמובן, קניתי בשביל אחי הקטן. אני? מה פתאום, אני בנאדם רציני. אולי גנבתי איזו הצצונת קטנה בספר, לא יותר. למקרה שלא ציינתי זאת, אני בנאדם רציני, אני). גם מי שלא מעוניין לקנות משומש, צריך רק למצוא את החנויות הנכונות.
לקנות ב"סטימצקי"? שומר נפשו ירחק, אלא אם כן יש מבצעים מיוחדים, וגם אותם רצוי לבחון היטב – שמא מוכרים לך במבצע מה שניתן לקנות יותר בזול במקום אחר בלי מבצע.
אחרת זה רעיון גרוע כמעט כמו לקנות דיסקים ב"טאואר".
דרך אגב
דווקא בטאואר רקורדס קניתי לא מעט ספרים במחירים ממש טובים.
תיקון
כן מעט. אבל ממש טובים ובסביבות ה 30 ש"ח.
מילה טובה על סטימצקי
אני לא מאמין שאני בכלל כותב הודעה שמגינה על הענק הירוק והמתועב הזה, אבל לא מזמן הבנתי משהו:
מוכרות הספרים (ואני נתקלתי רק במוכרות) בסטימצקי אוהבות ספרים. אם תבקש מהן המלצה, הן יוכלו לתת לך (לא תמיד בטעם שלך, אבל תמיד בהתלהבות); אם תשאל אותן איפה ספר נמצא בחנות, הן ידעו. לעומת זאת, מוכרי הספרים ב'צומת ספרים', לרוב, לא קראו אפילו עיתון הבוקר, אין להם מושג מה יש במלאי, ומבחינתם הינו-הך אם תקנה ספר טוב או את הצעצועים שנמצאים ליד הקופה.
אז כן, המחירים של סטימצקי מגעילים, ובהרבה חנויות המבחר לא משהו, אבל לפחות בשירות הם השתפרו מאוד.
המלצה שלי:
לפני שאתה נכנס בפעם הבאה לסטימצקי, בדוק אם יש את מה שאתה מחפש ב"דני ספרים" ברחוב יפו (כן, אלה מהמשומשים – יש להם גם חדשים).
מוכרים חביבים, נראה לי שהם די מבינים בספרים, והמחיר כמעט תמיד נמוך יותר מהרשמי.
למוסיקה – אותו כנ"ל, רק בלי ההסתייגויות (הם *מבינים* במוסיקה, והמחיר *תמיד* הכי נמוך שתמצא), ב"תו השמיני".
אגב, לפני שאנשים יתחילו לשפשף את פדחתם בתמיהה,
אולי כדאי להבהיר שבחנויות ירושלמיות עסקינן.
http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/053/047.html
מרגיז אותי לחשוב שאנשים עוד קונים מהם.
טאוור רקורדס? ענק?
או במילים אחרות, אל תתרגז. אנשים לא קונים מהם.
טאוור רקורדס? ענק?
תגדיר "ענק".
אאל"ט, הם רשת חנויות התקליטורים הגדולה בארץ, והם בבעלות "הד ארצי" – שהיא, כמדומני, חברת המוסיקה הגדולה בארץ, או לפחות אחת משלוש הגדולות.
זה מספיק גדול בשבילי.
אבל אם אתה אומר שלא קונים, אני שמח לשמוע. נשאר רק לתהות מה מחזיק אותם בחיים.
תרומות, אולי?
הכל יחסי
הם עוד קיימים, ואולי הם אפילו עדיין מרוויחים, אבל בקטן. הם סגרו הרבה חנויות בשנים האחרונות, הד-ארצי הגיעו לסף פשיטת רגל (או מעבר לסף, לא זוכר בדיוק). ובכלל, מי קונה היום דיסקים?
שמעתי שהבריטים קונים
במיוחד כאלה שרשום עליהם "ארקטיק מאנקיס".
אף פעם אל תכליל
אני נתקלתי גם בלא מעט מקרים הפוכים. למעשה, מעולם לא ראיתי מוכרת ב"צומת ספרים" שלא הבינה בתחום, וכן נתקלתי בכאלה בסטימצקי, אבל אי אפשר להשליך מהניסיון שלי על כל עובדי החברה.
מה שכן, נתקלתי במוכרים מסוג זכר, אך הם במיעוט.
ואכן ניצלתי את זכותי לא לקנות.
את הספר השישי אין לי תכניות לקרוא בקרוב, אם או בלי לשלם עליו. זה לא מונע ממני להתעצבן על אותם נצלנים שמוכרים את ספרי 'הארי פוטר' במחיר נטול פרופורציות או הגיון.
אני דווקא קניתי אותו בתשעים ומשהו שקלים.
וזה היה יום אחרי שהוא יצא.
אני קניתי אותו בחנות הספרים השכונתית, ב70 שקלים
וזה היה בדיוק בדקה שהוא יצא ויותר מזה- ביקשו מאיתנו לא לספר על המחיר.
את העותק שלי רכשתי ביום הוא יצא לחנויות.
העברי נקנה ב98 – שקלים. האנגלי בקצת יותר, נדמה לי.
וספרי שר הטבעות לא עלו הרבה פחות נדמה לי, בעוד שגם הספרים של ניל גיימן נרכשו, אחרי הנחה, בשמונים שקלים. כנ"ל ספרי דן בראון [מלאכים ושדים וצופן דבינצ'י, את השניים הפחות מפורסמים ראיתי שמוכרים במחירים מוזלים מעט יותר].
אז ככה שלהתלונן על זה שרולינג שודדת כסף זה טיפה מיותר. אם כבר אז כבר, בואו נתלונן למה מחירי -כל הספרים – כל כך יקרים.
אם נתיחס למחיר הרשמי לרגע,
'שר הטבעות- אחוות הטבעת' עולה 93 ש"ח. 35 ש"ח פחות מהמחיר הרשמי של 'הנסיך חצוי הדם'. 'אלים אמריקאים', הספר בעל המחיר הרשמי הגבוה ביותר באתר של סטימצקי, עולה 89 ש"ח. או בקיצור: כל הספרים יקרים בצורה מוגזמת, אבל ספרי 'הארי פוטר' יקרים בצורה מוגזמת יותר.
אני לא משלה את עצמי. שיטת המכירה של 'הארי פוטר' לא נצלנית יותר מהמקובל. אם 'שר הטבעות' היה מצליח כמוהו, גם הוא היה עולה ככה. זה לא משנה את העובדה הבסיסית, והיא שהמותג 'הארי פוט' הפך זה מכבר למסחטת כסף מהסוג הבזוי ביותר.
וזה המקום לציין...
שהמחיר שאתם מדברים עליו נשמע קרוב למדי למחיר של הספר בארה"ב, ושמחירו בארה"ב סביר לחלוטין בשביל ספר בכריכה קשה בעובי הזה. הוא לא עולה שם יותר מכל ספר אחר מסוגו.
רוצים לשלם פחות? חכו שיצא בכריכה רכה.
נראה לי שבארץ הוא יוצא רק בכריכה רכה.
נדמה לי שרק עכשיו התחילו לצאת מהדורות חדשות של הספרים הראשונים בכריכה קשה, ושאת הספר החדש אפשר להשיג בינתיים רק בכריכה רכה, לא?
נראה לי שבארץ הוא יוצא רק בכריכה רכה.
אה, אין לי מושג…
אם זה המחיר שלהם לכריכה רכה זו באמת שערוריה.
אין בארץ הבדל בין כריכה רכה לקשה,
לפחות מבחינת העלות ואיכות הספר.
אין בארץ הבדל בין כריכה רכה לקשה,
למה אתה מתכוון כשאתה אומר איכות?
יש שלוש דרגות איכות לספרים, הראשונה היא בכריכה הקשה, השניה בכריכה רכה והשלישית כשהם מיוצרים כ-mass markets בכריכה רכה מחומרים זולים שגם נוטים להתפרק עם השנים.
אני יודעת שבספרות העברית אין כל כך את הקטע של להוציא קודם ספרים בכריכה קשה כי בארץ יותר אוהבים כריכה רכה, בניגוד למקומות אחרים בעולם, אבל עדיין הגיוני לי שהמחירים יהיו שונים כי עלות הייצור שונה. לפי מה שאתה אומר, זה נשמע כאילו פשוט מתמחרים את הכריכה הרכה במחירים שאמורות לעלות אלה הקשות וזו בהחלט עילה להתרעמות.
אז זהו, בדיוק,
שבארץ אין את הבדלי האיכות של כריכה קשה, רכה ורכה המונית. כמעט כל הספרים בארץ מיוצרים מנייר איכותי, ולכן מתומחרים בהתאם, וההבדל בין כריכה רכה וקשה היא, ובכן, הכריכה עצמה.
אבל ניתן למו"ל להגיב.
אבל רוב האנשים שרכשו את הארי פוטר
בהזמנה מוקדמת או בשבוע הראשון למכירתו, שילמו, כמוני, מאה שקלים. וזה היה בסטימצקי, אני מניחה שהמחיר במקומות אחרים היה אפילו זול יותר.
אז ספרי הארי פוטר לא יקרים בצורה מוגזמת יותר.
כן, הם כן.
אף אחד מהספרים הנידונים לא נמכר במחיר הרשמי שלו. העניין הוא שלכל חנות יש את המדיניות שלה בנוגע לאחוזי הוזלת המחיר הזה, והיא פחות או יותר עקבית. קרי: כמעט בכל חנות ספרים בה תבקרי, 'הארי פוטר' יעלה אחרת, אבל הוא תמיד יהיה יקר יותר מ'צופן דה- וינצ'י'.
ושוב, למען האיזון: אני לא חושב ששיטת התמחור של 'הארי פוטר' הביאה בשורה חדשה לעולם הכלכלה. היא פשוט דוגמה קצת יותר קיצונית מבדרך כלל.
לא נכון.
אולי אני לא רוב האנשים, אבל הזמנתי במכירה מוקדמת את הנסיך חצוי הדם בסטימצקי ושילמתי רק 89 ש"ח. בלי משלוח, שהגיע עד הבית, יום למחרת שיצא הספר.
אם אתה כל כך שונא את הסדרה,
ברור שאתה לא קורא אותה, אז למה מפריעים לך המחירים? וחוץ מזה, הם לא *עד כדי כך* גבוהים.
האחרון בינתיים
עדיין לא יצא השביעי, את יודעת
נשמע כמו תרגיל יחצ''ני.
קשה לי להאמין שמפיקי הסרט כל כך חובבנים, שלא החתימו את השחקנים מראש לכמה סרטים. הדמויות הרי ממשיכות מסרט לסרט, ובכל מקרה אחר, איתן השחקנים (כן, פרט לכאלו שמתים, או נחטפים ע"י חייזרים).
אבל מה, הם רוצים להשאר בתודעה. אז משחררים ידיעות כאלו. והנה, הם הצליחו להשאר בתודעה של הציבור.
אם זה היה כל סרט אחר.
אבל הארי פוטר הוא אחד המותגים היחידים בעולם שלגמרי לא צריכים להתאמץ, ובטח שלא לרדת לרמת תרגילים מוזרים כאלה, כדי להשאר בתודעה.
אז זהו
שכשיצא הארי פוטר השלישי, אני לא חושב שהחמישי ראה אור עדיין. כך שמה שברור לך היום, אולי לא היה ברור כל-כך אז.
לא רלבנטי.
הדמויות ממשיכות מספר לספר. המפיקים יודעים את זה. ובהפקות גדולות שכאלו, לוקחים אנשי מקצוע. קשה לי להאמין שהם עשו טעות כזאת ולא החתימו שחקן גם להמשכונים.
וחוץ מזה, אתה טועה. האסיר מאזקבן עלה לאקרנים בסוף מרץ 2004.
http://www.imdb.com/title/tt0304141/releaseinfo
מסדר עוף-החול יצא ב יוני 2003 –
http://en.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter
התכוונת למאי ו-2007
לא. אני יודע למה התכוונתי.
אם כי סביר להניח שאתה לא.
מסתבר שלא,
אבל האסיר מאזקבאן לא יצא בסוף חודש מרץ 2004, מצטער…
בסדר. צודק. אני מקווה שהלינקים השביעו את רצונך.
יו, אתה ממש כמו עוזר מחקר טוב
כל מה שאני צריך זה לטעון איזה טענה עובדתית. ואתה כבר דואג למצוא את הביסוס שמפריך או מוכיח אותה. כמה נוח.
אז הנה הטענה הבאה שלי בויכוח איתך: רעיון הגישור מבוסס על גישה פמיניסטית של גיליגן!
יו, אתה ממש כמו עוזר מחקר טוב
לא קראתי שום דבר שקרול גיליגן כתבה. והארי פוטר נראה לי יותר מגניב. הספר השישי עדיין מחכה לי על המדף (כרגע הוא על הרצפה אמנם, המדף הוא מטפורי). ובכלל, גיליגן דיברה בעיקר על מוסר. לא על גשרים. וגשרים הם יותר מגניבים. אפשר לפוצץ אותם.
אבל אם תחליט שבעצם "האי של גיליגן" מעניין יותר, יש גם טיפה פמיניזם שם – http://www.angelfire.com/ego2/gilligansid/women.html
הפרכה: גיליגן היא בכלל שוביניסטית,
שמעוניינת לשמר את תפקידי המינים במסווה של ביקורת.
(אם לא כתבו את זה, בטח יכתבו. הרי זו המהות של 'קריאה חתרנית': קוראים טקסט ומוכיחים שדופקים את השחורים).
היי, אתמול הייתי בהרצאה שטענה משהו דומה
ספציפית, היא דיברה על מק'קינון ומאבקה להשוות בין עינויים לבין אלימות נגד נשים, אבל היא הייתה מאוד משכנעת.
תן לי שעה ואת מי שהעבירה את ההרצאה,
ואני מוכיח שהוא\היא סוכן של הבנייה חברתית שוביניסטית, דכאנית, אנטי-נשית ולא דמוקרטית.
זה הכיף בקריאה חתרנית: אין טקסט שאי אפשר להוכיח ממנו את מה שהתכוונת מראש למצוא בו.
אתגר
נראה אותך מוצא את מה שאמרת באותה הודעה עצמה שלך שעליה אני מגיב עכשיו…
לא אתגר
הנה מספר נקודות בהן אפשר להתלות:
1. הדרישה לקבל את מי שהעביר את ההרצאה היא דרישה כוחנית ואלימה. טיפוסי לגבר.
2. "הוא" מופיע לפני "היא" בסדר האפשרויות.
3. "כיף" בקריאה חתרנית? מה האפיון הקפיטליסטי-תרבות-הצריכה הזה ל-"כיף"? מובן מאליו שהגישה הזו היא שובינסטית כבר מהרעיון שאפשר למצוא "כיף" במשהו פמינסטי.
הודעה זו נכתבה כמובן בהומור, ולא במטרה לפגוע בטווידלדי.
באסה, הקדמת אותי.
זה לא אתגר, הרי ברור לחלוטין שכשטווידלדי אומר
"תן לי שעה ואת מי שהעבירה את ההרצאה", מדובר בחשיבה גברית טיפוסית, שדפוס היחסים שלה כלפי האחר מתבסס על חלוקת הוראות, על קיבעון בנוגע לזמנים, ועל ניסיון לבסס יחסי כוח נצלניים, עד כדי חטיפתו הפיסית (!) של אדם אחר. זו בבירור התנהגות מדכאת. גם במשפט הבא שולטת החתירה להכרעות ברוטליות חד משמעיות של דיונים ("ואני מוכיח"), ללא שמץ מהנכונות הנשית לפשרה. שלא לדבר על הנטיה השוביניסטית והאנטי נשית להדביק תוויות ולתייג אחרים על פי מגזרים ("שהוא היא סוכן של הבנייה חברתית שוביניסטית, דכאנית, אנטי-נשית ולא דמוקרטית.").
ואני כבר לא מדבר על משפט הסיום של טווידלדי – "זה הכיף בקריאה חתרנית: אין טקסט שאי אפשר להוכיח ממנו את מה שהתכוונת מראש למצוא בו." הוא בבירור מנסה לבטל כל קריאה חתרנית של טקסטים, שהיא ביקורת חברתית לגיטימית, משום שהוא מאוים ממנה. ובצדק: היא פוגעת בהבניית ראיית עולם שמשמרת את ההגמוניה החברתית שלו ושל כמותו. והוא עוד אומר שזה "כיף"! כלומר, הוא נהנה מהנצחת הפער המעמדי, ואפילו לא מתבייש להתרברב בכך!
בחייך, אין פה אתגר. הכול גלוי על פני השטח.
וואו
כן, ידעתי שכל הלימודים האלה באוניברסיטה ישתלמו בסופו של דבר.
התחכום האמיתי הוא,
שאחרי שהוכחת את זה להוכיח את ההפך המדויק
כלומר הוא היה עד כדי כך משכנע?
כן, אולי קצת הגזמתי
טוב מאוד. ממש.
(לצערי לא הצלחתי למצוא איפה שמתי את הקריאה החתרנית שלי באיזה שיר מחאה אחד, אחרת הייתי מצרף).
המשבר נפתר
לא ברור מה הלך שם ומה לקח להם כל כך הרבה זמן, אבל בסופו של דבר, גארי אולדמן כן ימשיך לשחק את סיריוס בלאק גם בסרט החמישי.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=13742
כאילו שזה לא היה צפוי...
וסתם תהיה: גארי אולדמן לא (היה מלכתחילה) קצת מבוגר לתפקיד סיריוס בלאק?
אז מה? גם וולדמורט לא קרפד.
להכניס למילון האתר, וישא''ק.