היא נראית מצוין בקרחת ובתחפושת של פיל – אבל האם היא יודעת לביים? אחרי הצהרת הכוונות לפני כמה חודשים, נטלי פורטמן הקימה חברת הפקה ועשתה עוד צעד בדרך לממש את כוונתה לביים את 'סיפור על אהבה וחושך' על פי עמוס עוז. |
02.11.2007
|
יומית
היא נראית מצוין בקרחת ובתחפושת של פיל – אבל האם היא יודעת לביים? אחרי הצהרת הכוונות לפני כמה חודשים, נטלי פורטמן הקימה חברת הפקה ועשתה עוד צעד בדרך לממש את כוונתה לביים את 'סיפור על אהבה וחושך' על פי עמוס עוז.
היא נראית מצוין בקרחת ובתחפושת של פיל – אבל האם היא יודעת לביים? אחרי הצהרת הכוונות לפני כמה חודשים, נטלי פורטמן הקימה חברת הפקה ועשתה עוד צעד בדרך לממש את כוונתה לביים את 'סיפור על אהבה וחושך' על פי עמוס עוז.
למה לא?
להתחשב בזה שיש לה ניסיון במשחק מאז שהיא ילדה קטנה, והיא עבדה לצד הבמאים הגדולים בעולם, היא בטח למדה משהו בדרך.
אני חושבת שיש לה פוטנציאל בתור במאית.
אני מניח שכשישראלים גאים ופטריותים
יש לנו רק לאחל לה בהצלחה!
היא שחקנית מוכשרת, אין סיבה שהיא לא תהיה גם במאית כזו, לא?
מצדי, שהפטריות יתגאו בא כמה שהן רוצות,
אני נותר ספקן. גם אם היא שחקנית מצוינת, ואף את זה אינני יודע לבטח, שכן לא צפיתי אפילו בסרט אחד בהשתתפותה, היא יכולה להיות במאית גרועה מאוד.
מה שמזכיר לי לחזור לספר הזה
נטשתי בסביבות עמוד 450 מפאת גדישות יתר.
ובהצלחה לנטלי.
אפרופו גדישות
הספר היחיד של עמוס עוז שקראתי הוא "פתאום בעומק היער". יש בו רק 105 עמודים ועדיין, בקושי צלחתי אותו. מה שכן, מאוד אהבתי את האיור על העטיפה.
ודווקא אני קראתי
את 'פנתר במרתף', שהיה מצויין לכל אורכו.
לך על 'קופסה שחורה', הוא מבריק.
(ותתרחק, כמו מאש, מ'מנוחה נכונה')
לא אהבתי את ''קופסא''.
"מיכאל שלי" מוצלח למדי. עשרת העמודים האחרונים שלו היממו אותי לגמרי.
ראיתי את ההצגה ולא אהבתי
גם הסרט לא משהו
אבל הספר אחלה
טוב, זה אחד הספרים הפחות טובים שלו
שיהיה בהצלחה
היא אחלה שחקנית. נקווה שהיא יודעת גם לביים. זה באמת הגיוני, כמו שציינו פה, שבגלל שהיא התחילה בגיל כל כך צעיר עם הקולנוע היא תתפוס כמה טיפים מבמאים שונים.
שיהיה בהצלחה
ניסיון עם במאים וקבלת טיפים מהם, טובים ככל שיהיו, לא מפתח חזון קולנועי, יצירתיות ויכולת לנהל סט של סרט. במיוחד אם את שחקנית צעירה, מתחכמת וחמודה כמו דוב קואלה.
שיהיה בהצלחה
בדיוק כמו שקרה במקרה של דה נירו.לא ראיתי את הסרט שקביל ביקורות ממוצעות,אבל זה מוכיח את הטענה ששחקן שהשתתף בסרטים רבים וטובים,לא יעשה סרט טוב.
זה לא מוכיח כלום,
זו רק דוגמה. אני מניח שיש הרבה דוגמאות לשחקנים שהפכו לבמאים גרועים, לצד דוגמאות לשחקנים שהפכו לבמאים טובים. שני המקרים קיימים.
___________________________
אני יורד משלב, אולי אפילו שניים. לפחות בתגובות. את "אינו" נשאיר לביקורות שאולי אכתוב בעתיד.
סליחה על הבורות המשוועת
אבל תחפושת של פיל? מה החמצתי?
סליחה על הבורות המשוועת
ב-2003 היא הופיעה ברחוב סומסום
בתפקיד פיל (ונסיכה שאוהבת לרקוד עם פילים)
http://www.youtube.com/watch?v=4y-b9cjaxVs
פורטמן צעירה מכדי לביים את סעא''ח.
הספר הזה יכול היה להיכתב רק מפרספקטיבה של אדם מבוגר ומפוקח מאד. הוא דורש בימוי אימפרסיוניסטי, דהיינו, עבודת צילום, תאורה ותפאורה חכמה ויצירתית. עיבוד ריאליסטי פשוט ירוקן את הקסם של הרומאן; אם הריח של טשרניחוסבקי ורטט שפמו, ומגע ידיו העדינות של הדוד קלאוזנר לא יעברו מסך, העיבוד יהיה לשווא. פורטמן הרבה יותר מדי צעירה ולא מנוסה מכדי לקחת על עצמה פרוייקט כזה. או שתחכה שלושים שנה, או שתשכור את ברטולוצ'י. ובינתיים, גם "ע"ע ערך אהבה" עדיין מחכה שיסריטו אותו.
ריבוי עיבודים
אני חושב ש-"סיפור על אהבה וחושך" יכול להיות מעובד לשלושה סרטים שונים (לפחות), כאשר כל אחד מהם שם את הדגש על משהו אחר.
אני לא יודע אם פורטמן מתאימה לאחד מהם, אבל אני חושב שסופיה קופולה (כן, כן) מתאימה לעיבוד שנראה בעיני המעניין ביותר.
אני מוכן להתפשר גם על פרנסיס.
תזכיר לי מה הסרט האחרון שהוא עשה שהיה שווה משהו? [1]
אני חושב שעדיף במאית צעירה ורעבה מאשר במאי שנח על זרי הדפנה מלפני 40 שנה. ובכל מקרה – אני חושב שיהיה מרתק לראות במאית מטפלת בחומרים של הספר, ולאו דווקא גבר.
[1] ובהקשר הזה – מישהו ראה את Youth without Youth ויכול לספר משהו מעניין על זה?
וארייטי ראו
והתאכזבו קשות.
http://www.variety.com/VE1117935147.html
זה לא הגיל, זה התרגיל
הרבה מהבמאים המוצלחים בעולמנו יצרו את מיטב סרטיהם בגיל צעיר, ודווקא התקלקלו עם השנים (ע"ע "מביישים את נעוריהם").
כל זה לא אומר שאני אוהבת את טרנד ה"הם שחקנים, אנשים מכירים כבר את השם שלהם, הם יביאו קהל והם רוצים לקרוא לעצמם במאים, אז מה רע" – יכולת משחק ויכולת בימוי הם שני דברים שונים מאוד (ויעיד המקרה של קלוני, שאנשים טוענים שהוא במאי לא רע בכלל).