טריילרים – יש הרבה מהם. זאת העונה. 'המתאבק' של דארן ארונופסקי ומיקי רורק מזכיר שגם הרי בשר שמשתתפים בקרבות מבויימים הם בני אדם. |
22.11.2008
|
יומית
טריילרים – יש הרבה מהם. זאת העונה.
'המתאבק' של דארן ארונופסקי ומיקי רורק מזכיר שגם הרי בשר שמשתתפים בקרבות מבויימים הם בני אדם.
טריילרים – יש הרבה מהם. זאת העונה.
'המתאבק' של דארן ארונופסקי ומיקי רורק מזכיר שגם הרי בשר שמשתתפים בקרבות מבויימים הם בני אדם.
האמת שזה נראה דיי מאכזב..
נראה סתם כמו דרמה הולמרקית שיגרתית.
את המעיין אמנם לא אהבתי אבל הוא עדיין נתן לי תקווה בזה שהוא הוכיח לי שאהרונבסקי לפחות לא מפחד לקחת סיכונים.
אבל אני יותר ויותר מתחילה לחשוב שרקוויאם היה התפלקות חד פעמית.
אין לי שמץ של מושג איך
גוש המלנכוליות הזה נראה לך הולמארקי בצורה כלשהי.
הסרט עומד על 100% עגבניות טריות נכון לעכשיו (אמנם רק 17 ביקורות) והבאזז האוסקרי מאוד חיובי. אשמח מאוד אם דארן יזכה באוסקר.
זה נראה מלכולי במובן של
אני כוכב עבר מזדקן-תהילת העולם שלי מזמן חלפה-הבת שלי שונאת אותי- אני עובר את משבר גיל ה-60-אבל מגלה את המשמעות האמיתית של החיים שלי sort of way. (המלנכוליות הקיצ'ית וההולמרקית שאני בד"כ לא כ"כ אוהבת). ולא המלכוליות של- אין לי משמעות לקיום או לחיים- כולנו אנשים אבודים שמאבדים את הדרך- כולנו זבל אורגני שמתפורר (סוג המלכוליות שאני יותר מתחברת אליו בד"כ).
וממתי אוסקר הוא מדד כלשהו לאיכות?
כמובן שאני שופטת רק מהטריילר- ויכול להיות (והלוואי) שאני טועה. אבל לא נראה לי.
אוסקר הוא לא מדד לאיכות
אבל אני אשמח אם יוצר שאני אוהב ומעריך יקבל הכרה ממסדית רשמית (וזכיה באוסקר גם תאפשר לו לדרוש מהאולפנים תקציב מכובד יותר לסרטו הבא דבר שוודאי יסייע להגשמת החזון האמנותי שלו).
עד עכשיו הוא מגשים, גם מגשים.
ועם זה יש רק בעיה אחת קטנה:
נראה שאצל ארונופסקי, ככל שיש לסרט יותר תקציב הוא יוצא פחות טוב.
ג'ורג' פורמן
מזכיר לי איך תמיד תהיתי איך לא עושים סרט מהבחור הזה. הוא יכול לפרנס בקלות אפילו שלושה.
נראה דיי מצויין.
רק שאלה, הסוג הזה של האגרוף הוא לא "מכות בכאילו"? כזה ששוברים על הראש שלך כסא ואתה קם בשביל לקפוץ עליו ובדרך להרביץ לשופט?
התאבקות, לא אגרוף
כן, כפי שמרמז הקטע בסופרמרקט, מדובר בקרבות מבויימים.
נראה דיי מצויין.
מבויים בהחלט. אבל למיטב הבנתי כל הקפיצות, נחיתות והתנגשויות הללו כואבות בהחלט והיו מספיק מקרים של מתאבקים שנפצעו ברמות שונות של חומרה בעת ביצוע כל הפעלולים שלהם.
אני לא זוכר איזה תוכנית זאת היתה
אבל תוכנית התאבקות מהז'אנר הזה ממש הצהירה בפרסומת: "הקרבות מתוסרטים, הנזקים לגוף אמיתיים".
אני לא זוכר איזה תוכנית זאת היתה
ויש עוד הרבה עם דרגות חומרה שונות
יאללה יא ציניקנים
נראה שהולך להיות אחלה סרט.
אני כבר מצפה
נראה נחמד, אך ציפיתי ליותר
מאוד שונה מסרטי הקודמים(שראיתי לפחות), אבל הרעיון לא כזה מחדש כמו שהוזכר פה – מבוגר במשבר גיל ה50-60 + ילדה שכועסת עליו וכו' וכו' וכו'…
בסרט משתתפים גם הרבה מתאבקי אינדי ידועים למי שמתעניין שזה סוג של פלוס :)
אוי.
בתור מעריצה אדוקה של ארונופסקי אני מוכרחה להודות שזה נראה.. מאכזב.
איפה הקסם הידוע של דארן שלי?
איזה קסם הוא זה?
עזרו לי להבין, מה עשה דארן ארונופוסקי שמצדיק אהדה כל כך גורפת מצד הקהל? זה באמת מעניין אותי.
את רקוויאם לחלום, שיש עליו כמעט קונצנזוס שהוא מעולה.
לא רק זה, אלא שהוא קיבל את מה שנראה כהביקורת הכי אוהדת בעין הדג לסרט, ועוד על ידי דן ברזל, אדם שקשה להרשימו: כתבה מספר 369
אני דווקא שומרת לו חסד נעורים אחר.
רקוויאם לחלום אכזב אותי למדי אחרי פי.
אבקש הגדרה ל''קרבות מבוימים''.
האם הקהל בקרבות האלה אמור לדעת שהם מבוימים?
חמשת המועמדים לאוסקר הבא כ''סרט הטוב ביותר'':
ניחוש שלי: "האביר האפל", "ואלקירי", "אוסטרליה" "המתאבק" ומה יהיה החמישי (אולי "לקרוא ולשרוף")?
הבמאים נולאן – סינגר – לורמן – ארונופסקי נמצאים ברשימת הממתינים לאוסקר הבימוי.
קטגוריית השחקן הראשי: מיקי רורק ייאלץ לדעתי להתחרות באוסקר המשחק עם טום קרוז. אחד ביצע קאמבק מדהים, השני מוביל ברשימת הממתינים.
ושחקן המשנה? נו, זה ברור.
ממש לא.
עדיין לא ידוע מי יהיו המועמדים (כמובן), אבל כבר ברור לפי הבאז לאן הרוח נושבת, פחות או יותר. 'האביר האפל' אולי יצליח לקבל מועמדות, למרות שהוא מועמד לא שגרתי. גם 'אוסטרליה' זאת אפשרות, אבל 'ואלקירי' כמעט בלי ספק בחוץ (וטום קרוז? שום סיכוי). על 'המתאבק', צפוי שמיקי רורק יקבל לכל הפחות מועמדות, אבל הסיכויים של הסרט עצמו נחשבים לקטנים. ומצד שני, 'המקרה המופלא של בנג'מין בוטון' ו'נער החידות ממומביי' נחשבים לשניים מהמתחרים המובילים, שזו תהיה הפתעה אם לא ייכנסו לחמישיה.
טבלת ניחושים של "מומחים" לנושא, שמבהירה איזה סרטים עכשיו אפופי באז ואיזה לא, אפשר למצוא כאן:
http://moviecitynews.com/awards/2009/gurus_081119.html
זה לא מבטיח שכל מה שהם מנחשים באמת יקרה, כן? בכל זאת, יש עוד זמן עד להצבעה והרבה מהסרטים שמדובר בהם עדיין לא יצאו. אבל שווה להתייחס לטבלה הזאת כשמנחשים. האנשים האלה יודעים על מה הם מדברים יותר מאיתנו.
רוברט דאוני ג'וניור
זה יהיה כל כך מגניב אם הוא באמת יהיה מועמד על רעם טרופי… לא חשבתי שיש כזה באזז אוסקרי כלפיו.
רוברט דאוני ג'וניור
אכן מצוין ויכול לקבל מועמדות, אבל הקטגוריה הזאת משוריינת (בצדק רב) השנה למישהו אחר.
רד, שכנעת,
מלבד בנושא אחד: אחרי "שרה טבעות" אפשר לומר ש"האביר האפל" הוא מועמד אפשרי. נפרץ המחסום המרחיק סרטי הרפתקאות מהאוסקר. המחסום הזה לא תמיד היה קיים, אבל "שרה" הרי זכתה. "האביר" מוערך מאוד, יש לי הרגשה טובה לגביו.
בקשר לטום קרוז – אם משהו יקלקל לו וזה לא יהיה משחק בעייתי (קשה לי להאמין שהמשחק שלו ב"ואלקירי" לא יהיה טוב), הוא ההתבזות אצל אופרה וינפרי. גם קנת בראנה מופיע בואלקירי, וגם הוא צריך לזכות על משהו באיזשהו שלב בקריירה.
תודה על הלינק.
אבל אין לי ויכוח איתך בנושא 'האביר האפל'
אמרתי שמועמדות שלו אפשרית, למרות שזה לא יהיה קל לשכנע את האקדמיה להתייחס אליו ברצינות (מילא סרט פנטזיה, אבל סרט גיבורי-על?).
נו, ואולי 'האביר האפל' הוא זה שישנה את הדרך שבה מסתכלים על סרטי
גיבורי על, בדיוק כמו ש'Watchmen' ו'The Dark Knight Returns' עשו.
ככה
הזכיה של "שיבת המלך" הייתה צפויה לפחות שנה מראש. אחרי ששני החלקים הראשונים היו מועמדים, שברו קופות וגרפו שבחים מכל פינה בגלקסיה, היה מאוד מפתיע אם הפרק השלישי לא יהיה הזוכה הגדול.
לגבי "האביר האפל", המצב לא ברור. האקדמיה מעולם לא נתנה לסרטי גיבורי-על יחס מעבר לקטגוריות הטכניות. עם המועמדות הסבירה של הית' לדג'ר לשחקן משנה והעובדה שמדובר באחד הסרטים המהוללים של השנה, לא ניתן להתווכח. כרגע, אני מאמין שהסרט יהיה מועמד לאוסקר, בדומה ל"מלחמת הכוכבים" ו"אחוות הטבעת" ששברו טאבו ממושך כלפי הז'אנרים שלהם. מנגד, אני לא רואה מספיק חברי אקדמיה מצביעים לו לאחר פרסום המועמדויות (בין השאר, כי חלק מצביעים לסרט שהם חושבים שיזכה ולא לסרט שהכי אהבו).
הית' לדג'ר הוא לא זוכה בטוח. בניגוד למיתוס, אין שום קשר בין מוות מוקדם לבין זכיה באוסקר. לדג'ר הוא לא כוכב אגדי שהאקדמיה מביעה חרטה על כך שלא העניקה לו את הפרס קודם לכן. הוא כוכב נוער שהתגלה לפני כמה שנים כשחקן איכותי ונתן את הופעת חייו בסרט שיצא אחרי מותו. אני מוכן להמר שיעניקו לו את גלובוס הזהב ועוד כמה פרסים בדרך, אבל את קולות האקדמיה קשה למשוך עם טרגדיה נטו. אם לדג'ר יזכה בפרס, זה יהיה בזכות ההופעה שלו ולא בזכות הקריירה שנקטעה באבה. רוברט דאוני ג'וניור יכול להיות מועמד, אבל לדעתי לא. התפקיד שלו ב"רעם טרופי" יותר מדי גימיקי אפילו בשביל האקדמיה.
"מבצע ואלקירי" בכלל לא בתמונה כרגע. למרות שבסופו של דבר, הוחלט להוציא אותו בסוף השנה כדי שיספיק להיכנס למרוץ לאוסקר, עושה רושם שהסרט פשוט לא מספיק טוב. טום קרוז עצמו נחשב "שרוף", אבל אני לא אוהב את הגישה הזו. אמנם ההתנהגות שלו בשנים האחרונות הרחיקה ממנו לא מעט אנשים וההערכה כלפיו כשחקן נמצאת במגמת ירידה, אבל כשההצבעה חשאית, מה שבאמת קובע זה פשוט את מי רוצים לראות עולה לבמה לשאת נאום. כמו שזה נראה, ההופעה של קרוז בואלקירי לא תביא אותו לשם.
יש לי בעיה עם הבאז של בנג'מין בוטון. מצד אחד, דיוויד פינצ'ר הוא מהבמאים האהובים עלי והטריילר נראה מאוד מבטיח. מצד שני, האקדמיה התעלמה מפינצ'ר עד עכשיו וקשה לי להאמין שיתקבלו מספיק קולות ליותר מסרט פנטסיה אחד, כך שהוא בעצם מתחרה מול "האביר האפל" על אהדת המיעוט שלא דבק בקנאות בסרטים המציאותיים. אז בעוד אני מקווה שהסרט יהיה טוב ויצליח ופינצ'ר יזכה להכרה שהוא ראוי לה, השיווק של הסרט מזכיר לי את "נערות החלומות" בכך שמכריזים עליו כפייבוריט לפני שמישהו בכלל ראה אותו.
כרגע, ההימור הסביר ביותר למועמדות הוא "נער החידות ממומבאי". לאור הביקורות המהללות וההצלחה השקטה בקופות (ממוצע הכנסות מאוד גבוה לאולם), זה הדבר הקרוב ביותר שיש כרגע לאוסקר. הוא לא יזכה, אבל כנראה שיהיה שם עד הסוף.
איזה מחסום?
יכול להיות שהשנה דווקא יחזירו לטקס את הניצוץ שהיה חסר לו, בעיני רבים כל כך. בשנה שעברה היו הרבה טענות (לא ממני) על כך שהסרטים המועמדים הם אמנותיים מדיי, ולא פונים לקהל הרחב, כאשר הסרט הכי מצליח קופתית היה סרט עצמאי קטן – ג'ונו.
פעם שוברי הקופות הגדולים ביותר היו מועמדים חזקים – העוקץ, מלחמת הכוכבים, מלתעות, אינדיאנה ג'ונס, אי.טי… שלא לדבר על זוכים כמו חלף עם הרוח, בן-חור, צלילי המוסיקה, הסנדק, טיטאניק ואחרים. אני חושב שדווקא לאור הביקורת שהופנתה שנה שעברה כנגד האקדמיה, ודווקא משום שהם רוצים לשפר את עניין הציבור והרייטינג, יש סיכוי לא רע בכלל שתהיה הרבה יחצ"נות לאביר האפל, כדי להחזיר לטקס את המסחריות של פעם.
המפיקים של הטקס בטח ישמחו מאוד
אם 'האביר האפל' יהיה מועמד, כי כמו שאמרת, זה יבטיח לו רייטינג הרבה יותר גבוה ממה שקיבל בשנים האחרונות. אבל אני לא חושב שלגבי חברי האקדמיה המצביעים זה מהווה שיקול.
יש איזה חרם על הבונד החדש?
או במילים אחרות – האם/מתי צפויה ביקורת?
אני מפנה אותך לתשובה הרלוונטית בשאלות הנפיצות:
http://www.fisheye.co.il/static/faq-general.htm#review
אני עדיין משוכנע
שזאת אמילי בלאנט בטריילר, ולא שום אוון רייצ'ל ווד.
סתם, טעו.