![]() |
||
המועמדויות לפרסי אופיר: 'בופור' בהחלט בתמונה, אבל דווקא 'ביקור התזמורת' הוא הסרט שקיבל השנה מועמדות בכל קטגוריה אפשרית. מלבדם מועמדים לפרס הסרט: 'מדוזות', 'נודל' ו'חופשת קיץ'. |
![]() 24.07.2007
|
יומית
המועמדויות לפרסי אופיר: 'בופור' בהחלט בתמונה, אבל דווקא 'ביקור התזמורת' הוא הסרט שקיבל השנה מועמדות בכל קטגוריה אפשרית. מלבדם מועמדים לפרס הסרט: 'מדוזות', 'נודל' ו'חופשת קיץ'.
![](/images/3999.gif)
''בופור'' חייב לזכות...
אחרת יאיר רוה יהפוך לנקניקיה, ואז מי יכתוב את הבלוג שלו?!![עצוב](/static/emo/sad.gif)
''בופור'' חייב לזכות...
למען הסר ספק: אני כבר נקניקיה, אלא שזה סוד שמור. הפסדו של הבופור רק יגרום למידע הזה להיות פומבי. והבלוג ימשיך כרגיל, רק עם ניחוחות חרדל בולטים.
ומחר אייטם הכרוניקה ה-4000 בדג. משהו חגיגי?
רק אם מתוכננת עוד הפיכה בלי ידיעתנו.
נדמה לי או שבאמת
לא היה הרבה שנים דבר כזה שאת חלק ניכר מהסרטים הפייבוריטים ( 4 מחמשת המועמדים על פרס הסרט) ובכלל , כבר ניתן לראות לפני הטקס עצמו?
בכלל , נראה שהשנה יהיה מאוד מעניין למרות הנוסחתיות ( המעט מאולצת) של בחירת המועמדים.
_____________
*נכון שזה שמחה לאיד וקצת בזוי , אבל רק אני מוצא סיפוק בזה ש'הסודות' לא מועמד בשני הפרסים החשובים?
לא ראיתי את רוב הסרטים
כך שאין לי ממש דעה, אבל למען השם,הולכת מתישהו לעבור שנה בלי שאסי דיין יהיה מועמד למשחק?
כנראה שלא - כל עוד הוא לא יעשה סינון מינימלי בבחירת תפקידים .
אבל זה יותר טוב מלראות את איבגי (עם כל הכבוד) בכל סרט שני כמו שהיה עד לפני כשנה.
מאוד פשוט
מתחילים לראות את הטקס. מן הסתם יהיה סרט שיקטוף את כל הקטגוריות, ועל שלושת הקטגוריות הראשונות יהיה ניתן להבחין בזה. מה שאומר שאחרי 5 דקות של טקס יהיה אפשר לדעת מי הזוכים (או לחלופין, לקרוא בעיתון. אבל למי שמתעקש להמר זאת לא אמורה להיות בעיה)
אני מבין שלא ראית את הטקס בשנתיים האחרונות
2005
איזה מקום נפלא: סרט, תסריט, שחקן, עריכה
מוכרחים להיות שמח: שחקנית, שחקנית משנה, תלבושות, תפאורה, מוסיקה
למראית עין: בימוי, צילום
2006
אביבה אהובתי אמנם לוקח 6 פרסים, כולל בימוי ותסריט, אבל נאלץ לחלוק את פרס הסרט הטוב ביותר עם אדמה משוגעת.
הטקס של 2005 הייתה פאשלה חד פעמית
"אביבה אהובתי" אמנם חלק את הפרס יחד עם אדמה משוגעת, אבל זה לא מנע ממנו את הפרס
לאו דווקא
אני צופה שבופור יקח את רוב הפרסים הטכנים, מה שאולי לא ימנע מביקור התזמורת לזכות בפרס הגדול.
בינתיים, בופור חייב לזכות
עד שאני לא אראה את "ביקור התזמורת" אין לי ממש את הזכות להחליט, אבל לא ראיתי הרבה סרטים ישראלים יותר טובים מבופור וסטטיסטית הסיכויים שביקור התזמורת יהיה יותר טוב ממנו קלושים, אז עד שאני אראה אותו אני בצד של בופור בלי קשר לתחרות, אלא בתור סרט בפני עצמו שמאוד מאוד אהבתי
מצד שני, אם ביקור התזמורת זוכה בכל כך הרבה פרסים, מה באמת הסיכוי שהוא יהיה גרוע?
בעצם
מתי נוכל גם אנחנו לראות את ביקור התזמורת בקולנועים?
ואיך האקדמיה חושבת שהיא תייצר עניין בתחרות כשבכל שנה חצי מהסרטים המועמדים מתחילים להציג רק כמה חודשים אחרי הטקס עצמו?
גם אני, לפחות בינתיים, מאוד בצד של בופור. למרות חסרונותיו (הלא כ"כ רבים), הוא ההפקה המרשימה ביותר שנעשתה כאן אולי מאז ומתמיד, ואם יש סרט שהייתי רוצה שייצג את הקולנוע הישראלי באוסקר (ובאמת יש לו סיכוי גדול להגיע, והנושא האקטואלי יתן לו פוש), זה הוא.
'ביקור התזמורת' יוצא מתישהו בספטמבר.
ותשמע, כבר היתה לנו הזדמנות לראות שלושה מבין חמשת המועמדים לפרס הסרט (אם סופרים גם את 'נודל', שיוצא השבוע), והרבה מהמועמדים בקטגוריות האחרות. זה שיפור משמעותי לעומת שנים קודמות.
מכיוון שראיתי את ביקור התזמורת
אני מחזיק בדעה שהוא סרט מדהים, אם כי לא כזה יתאים לכל אחד. בעוד בופר הוא סרט "גדול" ביקור התזמורת הוא סרט "קטן" אבל מאוד נוגע ללב ומבוצע בשלמות, כולל אחת מן הסצנות הטובות ביותר שראיתי והופעה מדהימה של ששון גבאי (שבאמת חייב לזכות). אני הסרטים מעולים, אבל הלב שלי עם ביקור התזמורת.
בגלל שיטת ההצבעה
בגלל שיטת ההצבעה החדשה אני צופה שהפרסים יתפצלו בין לפחות 4 סרטים, וגם בשנתיים האחרונות כל אחד מחמשת המועמדים לסרט יצא עם פסלון כלשהו מהטקס.
מלבד ביקור התזמורת ובופור
מדוזות יקח כמה פרסים, כנראה פרס השחקנית. הקטרוגיות של שחקני המשנה פתוחות מאוד. חוץ מזה, למרות ואולי בגלל שינוי השיטה, בופור וביקור התזמורת יזכו ברוב הפרסים, לפחות לפי מה שנראה לי.
טוב, אין מה לעשות
אם בופור היה מקבל מועמדויות גם על תפקידים נשיים, היה פה חשש כבד להטיית תוצאות..
למה?
...כי אין בו תפקידים נשיים?
אני יודע
תהיתי לגבי הביטוי "הטיית קולות", עד שהבנתי מאוחר מדי שזה היה בצחוק. נדמה לי שזו פעם ראשונה שנתקלתי בהתייחסות לא מתבכיינת למספר המועמדויות של בופור.
לרשומה, ראיתי רק את בופור ומדוזות ומבין שניהם, הייתי מצביע למדוזות ללא היסוס. לבופור מגיע לזכות על עיצוב אמנותי, אבל בקטגוריות אחרות, אני מעדיף לקוות שביקור התזמורת מצדיק את ההתלהבות.
אני לא בטוח ש''עיצוב אמנותי'' זה הביטוי הנכון
העבודה בשיחזור המוצב המקורי היתה מדהימה (כמו שאפשר לראות ב-DVD של הסרט, שכולל קטעים מצולמים בוידאו ביתי מהבופור האמיתי. קשה מאוד להבדיל). אבל זה שיחזור, לא עיצוב. המעצב האמנותי של הסרט לא היה צריך להפגין יצירתיות, אלא בדיוק להיפך. כמו בתלבושות, בעצם.
בקשר למספר המועמדויות של 'בופור', מה יש להתבכיין? כאמור, אין בו שום תפקידים נשיים, אז בשתי קטגוריות הוא לא היה יכול להיות מועמד. מלבד אלה, הוא מפגר אחרי 'ביקור התזמורת' רק בקטגויה אחת (שחקן משנה). זה לא כזה הפרש משמעותי.
אני עדיין תוהה איך הוא קיבל מועמדות על עיצוב תלבושות.
נכון, גם אני התפלאתי.
אולי כל חברי האקדמיה משתמטים
ולכן מדי צבא נראה להם כחידוש מרענן.
משתמטים? איפה?
אולי הם התלהבו מהחרמוניות?
ג'ובניקים.
וכרגיל האקדמיה מתעלמת מאבי נשר
איך הסרט הנפלא "הסודות" לא מועמד בקטגוריית הסרט הטוב ביותר?
זה קרה גם ב-2004 עם סוף העולם שמאלה… קשה לי להבין מה מעורר כל כך הרבה "אנטי" כלפיו בקרב המבקרים והאקדמיה.
לא אנטי ולא בטיח.
כל הקמפיין הזה של "למה נטפלים לאבי נשר" מיותר. אין שום קונספירציה. 'הסודות' לא מועמד כי היו סרטים טובים יותר.
ובכל זאת...
הסודות מועמד בכל הקטגוריות מלבד הסרט והבמאי. אני לא אומר שיש קוספירציה, אבל אני בהחלט חושב שאבי נשר לא מוערך מספיק.
מאחר ומלבד "בופור" לא ראיתי אף אחד מהסרטים המועמדים, אני לא יכול להגיד אם הם יותר או פחות טובים מהסודות. אני רק יודע שהסודות הוא אחד הסרטים הכי טובים שראיתי בזמן האחרון.
אני חושב ש'הסודות' סרט בינוני מינוס.
אבל אני לא חבר אקדמיה, אז דעתי לא נחשבת כאן. רק מה, מסתבר שחברי האקדמיה, או חלק גדול מהם, חושבים כמוני, או פשוט חושבים שהיו לפחות חמישה סרטים טובים יותר.
חוץ מזה, לא נכון ש'הסודות' מועמד לכל הקטגוריות חוץ מהסרט ומהבמאי. הוא מועמד ב-8 קטגוריות, שאיתן לי אישית אין ויכוח: השחקנים היו בסדר גמור, למיכל שטמלר בהחלט מגיעה מועמדות, ובקשר לפסקול, העריכה והעיצוב האמנותי, אני מניח שגם הם ראויים להערכה. אבל ככלל, בתור סרט, לא הייתי מחליף אף אחד מהמועמדים (מבין השלושה שראיתי – בופור, מדוזות ונודל) בו.
בתקופת 'סוף העולם שמאלה' עלתה שוב ושוב הטיעון ש"איך יכול להיות שסרט שהביא לקולנוע 450 אלף צופים לא מועמד לפרס", כאילו שזה מוכיח איזו קונספירציה. מה הקשר, אבי נשר? אבי נשר הוא במאי שיודע לעשות סרטים פופולריים. כל הכבוד לו, אבל אין קשר בין זה לבין פרס אופיר. ה-450 אלף הם הפרס שלו. זה כאילו שמייקל ביי ייעלב ש'רובוטריקים' לא מועמד לאוסקר, כי גם הוא הביא לקולנוע הרבה מאוד אנשים.
אתה רומז שאבי נשר הוא מייקל ביי הישראלי?
כי אם כן, אני די מסכים.
מה פתאום
אבי נשר במאי הרבה יותר טוב ממייקל ביי.
לדעתי
לסוף העולם שמאלה באמת לא הגיעה מועמדות לפרס הסרט, כי בשנה שהוא התחרה היו סרטים הרבה יותר טובים כמו "מדורת השבט", "האושפיזין", "עטאש" וכן הלאה.
אבל השנה, לפחות לפי מה שראיתי עד עכשיו "הסודות" הוא סרט טוב שלא נופל מ"בופור" או "מדוזות" למרות השוני הגדול בין הסרטים, והוא יותר טוב מ"תנועה מגונה" שמועמד לבימוי.
אני חושב שגם מי שלא מסכים איתי על זה, יסכים שלפחות מבחינה טכנית הסרט עשוי טוב ולראיה 8 מועמדיות בקטגוריות אחרות.
פתאום שמתי לב לפרט מטריד
מדוזות לא מועמד לקטגוריית הצילום!!!
אולי הם מנסים להראות שהם לא תלויים בפסטיבל קאן ושהם יודעים לשפוט בעצמם וכל מיני שטויות כאלה…
איזה שטויות!
פתאום שמתי לב לפרט מטריד
הסרט שיש בו את הצילום הכי טוב השנה לא מועמד בקטגורית הצילום?! ביזיון.
גם הסודות לא מועמד על הצילום
הסיבה לכך פשוטה: לפרס אופיר יכולים להיות מועמדים רק ישראלים. למדוזות והסודות יש צלמים צרפתיים.
וזאת גם הסיבה
ש'אדמה משוגעת' לא זכה (או היה מועמד) לפרס הצילום, שמאוד הגיע לו, בשנה שעברה.
טוב, אם האקדמיה הישראלית רוצה להידמות לאמריקאית, היא חייבת כמה חוקים שרירותיים וטפשיים.
אני מתפלא
על העובדה שרק אני (כנראה) שמתי לב שנעדרים מהרשימה כ"כ הרבה שחקני משנה ב"בופור" שהייתה מגיעה להם מועמדות (אפילו יותר מאשר לאושרי כהן שלא הלהיב אותי במיוחד).
איתי טיראן היה חייב לזכות בפרס הזה.