רשימת הסרטים הכשירים לתחרות על אוסקר האנימציה מכילה, מלבד הסרטים המוכרים והצפויים, גם כמה דברים תמוהים שספק אם היינו שומעים עליהם לולא הפרס – למשל, 'Mutant Aliens' או 'עדן' – וגם סרטים סטנדרטיים יותר. |
15.12.2002
|
יומית
רשימת הסרטים הכשירים לתחרות על
אוסקר האנימציה מכילה, מלבד הסרטים
המוכרים והצפויים, גם כמה דברים
תמוהים שספק אם היינו שומעים עליהם
לולא הפרס – למשל, 'Mutant Aliens'
או 'עדן' – וגם סרטים סטנדרטיים יותר.
רשימת הסרטים הכשירים לתחרות על
אוסקר האנימציה מכילה, מלבד הסרטים
המוכרים והצפויים, גם כמה דברים
תמוהים שספק אם היינו שומעים עליהם
לולא הפרס – למשל, 'Mutant Aliens'
או 'עדן' – וגם סרטים סטנדרטיים יותר.
וכמובן, עולה השאלה
האם יש לאיזה מהם סיכוי נגד עידן הקרח הפופולרי או הסרט של מיאזאקי הטוב.
ו-''לילו וסטיץ''' הפופולארי אף הוא
התחרות העיקרית השנה תהיה בין "לילו" ו-"עידן הקרח".
שכחתי ממנו.
עידן הקרח בפינה של האנימציה הממוחשבת, לילו וסטיץ' בפינה של האנימציה הקלאסית, ו"מיאזקי מכה שנית" [לפי ווינט, עם קמץ מתחת ל"כ"] בפינה של הסרט האיכותי. מכאן זו כבר שאלה של פרסום בין המצביעים.
וזו הסיבה של-Spirited Away אין סיכוי
דיסני ישקיעו את היחצ"נות שלהם ב-"לילו" ולא ב-Spirited. הם ירצו שסרט שלהם יזכה, לא סרט שעשה מישהו אחר (בשנה שעברה לא היה להם מועמד משלהם, אז זה היה סיפור אחר אבל האמת? נראה לי שהם לא רצו ש-"מפלצות" יזכה כמו שהם רצו ש-"שרק" יפסיד). מה שכן – התחרות עם "עידן הקרח" תהיה קשה. "לילו" מנצח אותו בנקודות, אבל ל-"עידן הקרח" יש שלושה-ארבעה נקודות שהופכות אותו לאטרקטיבי יותר עבור חברי האקדמיה.
אני מקווה שאף אחת מהנקודות
לטובת עידן הקרח לא קשורה לתסריט. כשזה מגיע למקוריות, לילו וסטיץ' נמצא כמה רמות מעל עידן הקרח. זו הסיבה שפוקס יכולים להיות אופטימיים.
ותסריט אי פעם השפיע על האקדמיה?
בהתחשב בזוכים של שנה שעברה
לא.
אפשר לדעת
מה הנקודות? כי אני חיפשתי ממש טוב ולא מצאתי אפילו נקודה אחת.
אחת אחת:
1) "עידן הקרח", למרות שהוא פחות נוצץ מ-"שרק" או "מפלצות בע"מ" עדיין נראה הרבה יותר טוב מ-"לילו וסטיץ"'. מבחינת סטייל, הוא משאיר את "לילו" רחוק מאוד מאחור. "לילו" הוא הפקה שדיסני השקיעו בה הרבה פחות כסף מבסרטים האחרים שלהם, וזה ניכר בסרט עצמו.
2) "עידן הקרח" זכה ללא מעט הערכה ביקורתית (לא מקיר לקיר, אבל גם "לילו" לא נהנה מהסטטוס הזה).
3) את "עידן הקרח" ביים כריס וודג' שהוא במובנים רבים יקיר האקדמיה (הוא כבר זכה באוסקר על סרט קצר שהוא ביים). זה אמנם לא עזר בשנה שעברה לפיקסאר, שהיו בעלי סטטוס זהה, אבל זה בטוח יכנס במערך השיקולים של המצביעים.
וכמובן, הקריטריון הכי חשוב-
4) עידן הקרח הוא סרט האנימציה הכי מצליח, קופתית, שיצא בשנה האחרונה (ומי שסבור שזה לא קריטריון בבחירת פרסי האוסקר מוזמן להוציא *מהר* את ראשו מהאדמה. להערכתי, זה יהיה קריטריון מכריע).
אבל... אבל... זה קקה סרט!
ואיך בדיוק זה קשור למה שכתבתי עד עכשיו?
אם איכות נטו היתה הקריטריון, כמו שכבר נאמר כאן, Spirited Away היה לוקח בגדול. "לילו" ו-"עידן הקרח" לא מגיעים לקרסוליו.
חוץ מזה, "עידן הקרח" הוא לא קקה סרט. זה לפחות לא עולה מהביקורת שכתבה מישהי (עם ניק מתחכם, נדמה לי) כאן:
כתבה מספר 870
לא יודע מה איתך, אני לא הגעתי מקריאת הביקורת הזו למסקנה שזה קקה סרט.
קקה לאחד
הוא מעדן לשני. אוי זה ממש מגעיל!
נכון - כי *זו* היתה התגובה שלי
לצפיה הראשונה בסרט, ואילו "לא! זה קקה סרט!" זו התגובה שלי לרעיון ההיפותטי של צפיה שניה. פלוס, אתה יודע איך ההרגשה לגבי סרט או ספר מתחזקת לכיוון מסוים ושטחי יותר ככל שעובר יותר זמן מאז הצפיה/קריאה.
אבל לענייננו – לא אמרתי שאמרת משהו לגבי האיכות של הסרט. סתם הבעתי מחאה. אני לא חושבת שהסרט הזה ראוי לאיזשהו פרס.
מר סופר והאקדמיה
כמה פעמים את חושבת שחברי האקדמיה צופים בסרטים שמועמדים לאוסקר, לפני שהם בוחרים?
ועבר גם די הרבה זמן מאז שאני צפיתי בעידן הקרח, והתחושה העיקרית שלי לגבי הסרט, היא שאני בכלל לא זוכר אותו. הוא ממש נדחק לי החוצה מהזכרון. אני אפילו זוכר שישב לפנינו איזה מישהו, שאכל פופקורן ברעש נוראי ביותר, אבל כמעט כלום מהסרט עצמו.
אין לי מושג. הם צופים בסרט בכלל?
מה קקה?
הוא הרבה יותר מוצלח מרוב סרטי ה-live action שזוכים באוסקרים. נפלאות התבונה? מונסטר בול?
ללילו יש נקודה אחת
שלדעתי הכי חשובה:
הסיפור – הרבה יותר מצחיק, מקורי ושובה לב מעידן הקרח שנופל לקלישאות שראינו בהרבה סרטים ובמיוחד במערבונים של ג'ון ווין.
יכול להיות ששאר הנקודות שמנית יתנו את האוסקר לעידן הקרח אבל זה ממש לא אומר שהוא הסרט הטוב יותר.
ודבר נוסף: אני לא אנימטור ואני לא מסתכל על האנימציה המגניבה שיש לסרט (למרות שזה די מרשים ומוסיף), לי חשוב שהסיפור יהיה יפה ושיועבר בצורה טובה ובגלל זה אני אוהב את הקולנוע (אפשר לפזם את השיר של שרון ליפשיץ).
ראה תשובתי לניקי
במיוחד המשפט הפותח שלה
(ולא, אני לא קטנוני עד כדי כך שאני אלנקק לתגובה אחת למעלה).
אתה עונה מהר מידי
יותר מהר מהזמן שעבר עד שכתבתי את התגובה ואני לא טלפת אז אין לי שום דרך לדעת מה כתבו ומה אתה ענית.
לא צריך להאנח.
נו, אף אחד לא מושלם.
וסתם לצורך הבהרה: אני לא אומר ש-"לילו" לא יזכה, נהפוך הוא – אני אומר שהוא אחד משני המועמדים *הסבירים* לזכות. המועמד השני הוא "עידן הקרח".
ללילו יש נקודה אחת
אם כבר יש קטגוריה המיוחדת לסרטי אנימציה, מן הראוי שהדבר היחיד שמאחד את כל סרטי האנימציה יהיה בעל משקל בה, לא?
מבחינתי קטגוריה כזאת היא מיותרת, כפי שאין קטגוריה של קומדיות או של סרטי טראש. ירצו חובבי הטראש פרס משל עצמם? יתאגדו וירימו אחד חדש.
אם יש סרטי אנימציה שהם משכמם ומעלה? הניחו להם להתמודד מול הסרטים המסורתיים. בלי הקלות והטבות, בלי גטאות.
אז נוכל לראות עד כמה אותם סרטים באמת טובים. אנימציה היא לא יותר מכלי מסויים לעשיית סרט. מה הלאה, אוסקר לסרט הטוב ביותר עם שחקנים שחורים? אוסקר לסרט המד"ב הטוב ביותר? מגוחך במידה.
ויורדת התשובה
לא.
שמתם לב
שיש רק תגובה אחת ליומית הזאת, וכל השאר הן רק בנות לאותה התגובה?
נ.ב:
עידן הקרח מצליח מלילו רק ב-30 מיליון, זה באמת עד כדי כך משפיע?
למה, אתה חושב שצריך פתיל חדש?
*רק* בשלושים מיליון?
יחי ההבדל הקטן. אבל בלי קשר לכמה הוא יותר מצליח, "עידן הקרח" הוא סרט האנימציה הכי מצליח של השנה החולפת בארה"ב, במספרים מוחלטים.
האמת, *רק* בשלושים מיליון?
שזה בערך 20%. הבדל גדול? כן. משמעותי? לא בהכרח.
משמעותי מספיק
אם ההבדל היה בכמה מיליונים בודדים, הוא באמת היה חסר משמעות (והאמת, אם זה היה המצב, ל-"לילו" עוד היה סיכוי להדביק את הפער בהכנסות). כשההבדל הוא *בעשרות* מיליונים זה מספיק משמעותי בשביל שאנשים לא יסתכלו בכלל על ההפרש – הם יסתכלו על העובדה שמדובר בסרט האנימציה המצליח ביותר השנה, נקודה.
לא נראה לי שיש קשר
מיפלע היה יותר מצליח משרק ב- 50 מליון בערך, וזה לא השפיע על הבחירה, למרות שלפי דעתי מיפלע היה צריך לזכות. אבל זה שייך לדיון אחר בכלל.
נ.ב:
בהפצה עולמית עידן הקרח ניצח את לילו בכ- 150 מליון דולר. כאן יש משמעות להבדל.
אבל בכל זאת, יש סרטים שמועמדים לאוסקר ושבכלל לא שמענו עליהם כי הם לא הצליחו כספית, אז אולי חברי האקדמיה לא מתייחסים לכסף?
לא בדיוק
שרק הכניס 267 מיליון בעוד מפלצות הכניסו 255 מיליון.
זה אמנם רק 12 מיליון יותר (רק 12 מיליון!!! אוי רק אם היה לי רבע מזה) אבל בכל זאת.
זה בדיוק הקטע,
כשאת נכנסת לראות מי הכניס יותר אל תשכחי ללחוץ על "הפצה עולמית". ההכנסות באמריקה בלבד לא כל כך מעניינות אותי.
האמת
שאני אף פעם לא נכנסת למקומות כאלה, זה יותר מידי המוני בשביל נפש עדינה כמו שלי.
אבל ברצינות
את חברי האקדמיה לא מעניין כל כך מה קורה בעולם אלא איזה סרט יותר מצליח בארה"ב.
וואי סליחה,
אני יודע שאתה גבר רק פשוא קראתי את השם עדי בזווית העין אז הנחתי שזאת בת.
סליחה
אני הייתי מחכה לדוחקו אבל אני לא יכול להתאפק:
ג'ניפר לופז גברה על ז'אן לוק פיקארד???
איפה הטראקיז? אנחנו ביקום חלופי???
חכה בסבלנות.
למי אכפת?
העיקר ש'Drumline' עשה בערך פי 3 ממה שצפו לו (והסתכלתי בתחזיות של מוג'ו, שיודע על מה הוא מדבר), והביקורות עליו טובות. יופי.
('Drumline', אם הבנתי את הרעיון הכללי, זה כמו 'מעודדות צמודות', רק עם בנים ועם תופים. כיף).
מישהו מכם בכלל בדק את הלינקים?
אחרי צפיה בטריילרים של Mutant Aliens:
http://www.awn.com/plympton/clips/MutantAliens.QT.mov
ושל עדן:
http://www.eden-film.com/muzyka/trailer.zip
אני די בשוק שיש לסרטים האלה סיכוי להיות מועמדים לאוסקר (ולא בגלל הגרפיקה והאנימציה).
מי אמר שבאמת יש להם סיכוי למועמדות?
זה כמו שלכושי יליד ארה"ב מותר היום לכהן כנשיא ארה"ב. נראה לך מישהו יתן לו?
(דוגמת קצה, כדי לא להכנס לנושאים פוליטיים קרובים יותר.)
אם הם ברשימה הקטנה הזו
אז יש סיכוי כולשהו, גם אם קטן, שהם עלולים להיות מועמדים.
אבל כנראה שאתה צודק, ואף אחד מהם לא יהיה ג'סי ג'קסון.
דווקא קולין פאוול מאוד פופולארי
אומרים שאם יש שחור כלשהו שיש לו סיכוי- זה הוא.
מישהו מכם בכלל בדק את הלינקים?
אתה מתכוון לסקס אנד ויולנס?
גם הגרפיקה הפינק פלוידית זה לא משהו שידבר לדור הנוכחי של קהל היעד.
מהההההההה???
על מה הסרטים האלה מועמדים בכלל לזכות באוסקר? המוטנט אליינס נראה מגעיל, הן מבחינת עלילה והן מבחינת אנימציה!!, היו יכולים לעשות פשוט סרט פורנוגרפיה ולגמור עניין.
ועדן גם מגעיל ונראה חסר עלילה יותר אפילו. חברי האקדמיה באמת מתכוונים לצפות בסרטים כאלה?
הם *לא* מועמדים לאוסקר!
הם יכולים להיות מועמדים לאוסקר.
גם 'ג'קאס' יכול להיות מועמד לאוסקר.
בתאוריה.
דווקא המוטאנט אליינס נראה מגניב.
ובגלל זה אין סיכוי שהוא יזכה.
הוא לא נראה מגניב בכלל
הוא נראה כמו יצירה של ילד בכיתה ז' שכל מה שיש לו בראש זה באיזה כיתה הוא נמצא, וגם קצת על נושאים אחרים…
וולגריות אינה בהכרח תת-רמה.
וגם בסקס על המסך, גם אם הוא מוקצן ומוחצן, גם בו אין פסול.
נראה כאילו אתה לוקח את הסרט ביותר רצינות מאשר הוא לוקח את עצמו.
אחת הביקורות על הסרט, וכזאת שמתארת לפרטים את המוזרויות השונות –
http://www.iofilm.co.uk/fm/m/mutant_aliens_2001.shtml
כנראה שעד שאני אראה את הסרט אני לא אוכל להחליט,
אבל אני יודע שמהטריילר שראיתי, אם הדבר הזה יהיה בכלל מועמד לאוסקר מבין כל הסרטים המצויינים האחרים שמועמדים לא יששאר לי כבוד בכלל כלפי חברי האקדמיה.
זה בסדר, כמו שהסרט נראה,
לא סביר שיהיה לו הרבה כבוד אליך.
ואולי תוכל להסכים שאתה פשוט אינך חלק מקהל היעד המוצהר של הסרט?
נ.ב.
הכבוד שלך לחברי האקדמיא מתבסס על רמת השמרנות וצרות האופקים שלהם? מעניין, מעניין.
זה שהם בחרו סרט
שנראה כמו סרט פורנוגרפיה לילדים זה לא הופך אותם למגניבים יותר. או נחמדים יותר, או מחוברים לצעירים יותר. הבחירות האחרונות שלהם פשוט מגוחכות הן מבחינת הזוכים והן מבחינת המועמדים.
ולאיזה קהל בדיוק נועד הסרט? נימפומנים?
ניסיתי להתאפק מלומר את זה,
אבל, "כשתגדל תבין". אולי.
איזה לגדול
ואיזה שטויות. להבין מה? להבין מה "מגניב"? לראות סקס מצוייר ולהנות מזה? כאילו, באמת!
אם אני עד כדי כך תינוקי ואינפאנטיל אז אולי אתה תסביר לי מה כל כך מגניב באיש שנוסע לכוכב שבו החייזרים הם איברים שנראים בלי יוצא מן הכלל כאיברי ו/או אביזרי מין (אפילו כפות הרגליים), ובסוף יש בינהם מלחמה! או משהו כזה, כי היה קשה להבין את העלילה מהטריילר, התמקדו יותר מדי בסחיטת שדיים.
אני לא יודע אפילו מאיפה להתחיל.
מצטער.
האיברים, דרך אגב,
הם אצבעות.
אבל ננסה בכל זאת.
מה אני ראיתי בטריילר?
לעג למוסכמות. החל מאופן הציור, כלה בדברים שצוירו שם, וכלה באותו תיאור מוקצן של יחסי מין.
יחסי המין אגב הופיעו רק בסוף הטריילר, ועצם העובדה שהטריילר מעז להראות אותם כבר מעידה על אומץ. מצד שני, אין לי מושג איפה אותו טריילר הוקרן.
את הסרט עשו אנשים שאין להם פרות קדושות.
מה אתה ראית בטריילר?
ציצים.
לפיכך, הפער גדול מכדי שניתן יהיה לגשר עליו בקלות. תדרש עבודה רבה, שתמשך שנים מספר. ואז אולי תבין(*).
—————
(*) אולי, מאחר וסרט חולני שכזה בודאי לא יקלע לטעמו של המיינסטרים בחברה, אותו מיינסטרים לו הוא לועג.
לאלאלאלא...
כאן אתה טועה. אין לי בעיות עם סרטים שלועגים למוסכמות החברתיות. אין לי בעיה עם סרטים צינים. אין לי בעיה גדולה עם סרטים שהאנימציה בהם נראית כמו של ילד בן 3. לזה לא התייחסתי.
באותה מידה אני יכול לשאול אותך מה אתה חושב על אמינם. אנשים יגידו שזה מישהו שמקלל את כל העולם בלי חשבון ושיש לו אומץ ושהוא גבר אמיתי עם ביצים, ויש אנשים שיגידו שהוא מקלל את כל העולם בלי חשבון רק בשביל יחסי ציבור, שהוא אומר דברים טפשיים ומנסה למרוד נגד כל המוסדות הגדולים בלי מטרה.
הסרט הזה נראה כמו סרט שמנסה בכוח לגרום לך לחשוב שיש ליוצרים ביצים ואין להם כבשים.. אהה… פרות קדושות.
סרט כזה נראה לי יותר מתאים ל2 עד 5 דקות. מהטריילר בסוף התחלתי להשתעמם, אז מה ייקרה בסרט שלם אני לא רוצה אפילו לחשוב על זה.
כפי שכבר אמרתי,
כנראה שאתה אינך חלק מקהל היעד של הסרט.
קצת חלש, הסרט.
לאחר I married a strange person המופתי של ביל פלימפטון, "חיזרים מוזחים" אכזב קצת. אז כן, הוא היה משעשע ועוקצני, והיו הברקות ויזואליות פה ושם, אבל זה לא התקרב לרמה של סרטו הקודם.