מי היה מאמין שדווקא ג'יימס בונד, עד לא מזמן סדרת סרטים עבשה ועייפה, תפתיע באופן קבוע עם ציוותים מעניינים? ההפתעה האחרונה: מארק פורסטר – הבמאי של 'מעבר לכל דמיון', ובקרוב 'רודף העפיפונים' – יביים את בונד 22. |
20.06.2007
|
יומית
מי היה מאמין שדווקא ג'יימס בונד, עד לא מזמן סדרת סרטים עבשה ועייפה, תפתיע באופן קבוע עם ציוותים מעניינים? ההפתעה האחרונה: מארק פורסטר – הבמאי של 'מעבר לכל דמיון', ובקרוב 'רודף העפיפונים' – יביים את בונד 22.
מי היה מאמין שדווקא ג'יימס בונד, עד לא מזמן סדרת סרטים עבשה ועייפה, תפתיע באופן קבוע עם ציוותים מעניינים? ההפתעה האחרונה: מארק פורסטר – הבמאי של 'מעבר לכל דמיון', ובקרוב 'רודף העפיפונים' – יביים את בונד 22.
עוף טופיק!
או רגלי צפרדע טופיק!
רטטוי 100% בעגבניות!
זה לא מפתיע. מה שמפתיע זה
שסרט האימה (א-י-מ-ה! שמעתם טוב) "1408" יש 100% עגבניות טריות
אבל זה לא סתם אימה, זה סטפן-קינג-אימה
נו, ו...?
זה רק עושה את העניין יותר מפתיע.
לא סובל את קינג.
הוא נורא עממי והכתיבה שלו מתלהבת.
הכי טוב זה לאבקרפט ומרי שלי. השאר לא שווה את הזמן באימה.
נו, מה לעשות, לא מסכים אתכם.
לדעתי סטפן קינג כותב נפלא ונהנתי ממעט הספרים שלו שקראתי.
יפה.
זה כבר פחות מ-100% מעריצים.
לא הייתי מייחסת לזה חשיבות.
בינתיים מדובר רק ב-7 ביקורות. כשיהיו שם למעלה מ-100 – אז נדבר.
חוץ מזה
אם מתעלמים מ'מכוניות' (כלומר, סותמים את האזניים ושרים בקול רם "לה לה לה לה, זה לא באמת קרה"), אז אף סרט של פיקסאר לא השיג פחות מ-90% בעגבניות. אז זאת בסך הכל חזרה למסורת.
וגם הבמאי של
מונסטר בול, למצוא את ארץ לעולם לא והישאר. כשאני חושב על זה, זו לא רק בחירה מוצלחת, מאחר ופורסטר מסוגל לתפקד ביעילות בז'אנרים שונים, יש פה גם הפתעה. הנטיה היא לקחת לסרטי בונד במאים לא מוכרים יחסית, או ששנותיהם היפות מאחוריהם (מייקל אפטד). מארק פורסטר הוא אחד מהשמות היותר חמים של השנים האחרונות ויכול לסמן מגמה של עליית מדרגה בבחירת הבמאים ל-007.
ואני הייתי רוצה שפעם יגישו לו ורמוט "stock" זול במקום המרטיני המקורי המפורסם שלו ושיעשה פרצוף "איייייכס".
זה פריקוול (לא בדיוק, אבל לא משנה), שגם מתייחס באירוניה למקור.
הקטע עם המרטיני עושה שני דברים באותו זמן: גם מראה את הפעם הראשונה שבונד בחר את המשקה "שלו", וגם הופך את זה לבדיחה.
אם הבנתי אותו נכון, בדיוק לזה בועז התכוון כשהוא דיבר, בתגובה למעלה, על זה ש"טוויסטים כאלה, מודעים לעצמם, יכולים באמת לעלות את הסדרה מעבר לקו הבנלי הקיים".
חח היה כבר באיזה סרט שהוא שתה מבקבוק וודקה בחדר מלון שלו ואמר "איכסס וודקה סינית"
היה פעם מערכון ב-Saturday Night Live
מארח: סטיב מרטין, אורח מוסיקלי: סטינג.
סטיב מרטין הוא ג'יימס בונד שעבר סירוס – כלומר, M מודיע לו חגיגית שסגרו לו את חשבון ההוצאות הבלתי-נגמר… והמזכירות מלחשות שזה מאד קשה לו ("הקטע הסקוטי" – בדיחה על חשבון שון קונרי?). הוא מגיע לקאזינו של האיש הרע ומסתפק בבייגלעך החינמיים בלי לשתות שום דבר.
האיש הרע הוא סטינג, או כפי שהוא מכונה שם – GoldSting !
[מצטער, לא זוכר איך זה המשיך משם]
בדיוק ראיתי את זה אתמול...
איזה מוזר.
הוא יצא לחופשה פרטית, אז לא היה לו חשבון הוצאות, ו"התגלה אופיו האמיתי"… הוא מהמר בקזינו על פאונד אחד, קונה בירה במקום מרטיני, כי היא עולה 2 פאונד פחות (אבל שתיהיה מנוערת!), ובסצנת הסיום, כשהבחורה עטה עליו, הוא מנסה לשפוך את השמפניה בחזרה לתוך הבקבוק…
האמת, היה מבדח, לא יותר מזה.
לעומת זאת, ה- iRack של MadTV, היה פשוט מצוין:
http://www.youtube.com/watch?v=xcjLEwZqcQI
נפלא
הרסת אותי עם ה"בירה מנוערת"…
לא ראיתי את הסרט הקודם,
אבל אני יודע שהוא היה פריקוול.
מה יהיה הסרט הזה? גם פריקוול? או סיקוול לסרטים הרגילים?
'קזינו רויאל' לא באמת היה פריקוול.
כתבתי על זה בביקורת עליו: אי אפשר למקם אותו בשום צורה הגיונית ביחס לסרטים האחרים. בכל אופן, פורסם כבר שהסרט הבא יהיה המשך ישיר שלו.
''קזינו רויאל'' היה Retcon
זה מושג די נפוץ בעולם הקומיקס. פעם בעשור או שניים, דמויות המפתח עוברות עדכון של סיפור ה-Origin שלהן, שיתאים אותן יותר לתקופה הנוכחית.
בהיותו גיבור קומיקס קלאסי, ה-Retcon של ג'יימס בונד היה רק עניין של זמן.
http://en.wikipedia.org/wiki/Retcon
ומצד שני
בסרט הופיעה ג'ודי דנץ' כ-M, שנכנסה לתפקיד רק בסרטים הישנים ב"גירסה הישנה" של בונד.
ג'ודי דנץ', כמו כל דיים טובה, מתקיימת בכל היקומים המקבילים.
בגלל הפלאפונים?
אי אפשר היה לעשות סרט בונד כמו שעשו את קינג קונג – שחזור של שנות השישים, כי האופי של הסדרה זה ג'אג'טים עתידניים, מכוניות חדישות ונוצצות וכל זה.
בגלל הפלאפונים?
זה קצת מצחיק (אירוני?)
שהסרט שאמור להיות הכי ישן,
לא רק מבחינת טלפונים וג'אגטים נראה הרבה יותר חדש..
וגם די מתרחש בעולם לש היום ולא של שנות ה60-70..
ובכלל..
ג'ימס בונד, בכל שנותיו לא התבגר יותר מידי, אפעם לא מוזכר הגיל או משהו (חוץ מסרט אחד שהוא מתחתן ובסרט הבא מראים שהיא כבר לא בת החיים..)
ובכל זאת שחקנים השתנו,ו במשך 40 שנה הבנאדם באותו גיל..
אז..
פשוט לא להתייחס לדברים האלה יותר מידי.. :)
אולי ''ג'יימס בונד'' הוא השם שבו משתמש כל 007?
האם נאמר בסרטים שג'יימס בונד הוא תמיד אדם אחד?
לי זה נראה
שסרטי בונד לא מתקדמים עם השנים מבחינת קו הזמן ההגיוני של הסדרה.
''כבר לא בת החיים''?
האם זו פאראפרזה על גרסת כתיב חסר של בין החיים? או שאני צריכה להמשיך לנסות למצוא הגיון בביטוי?
''כבר לא בת החיים''?
חח כן,
הכוונה למתה.
דווקא לדעתי לא רק בגלל הטכנולוגיה,
אלא בעיקר בגלל המלחמה הקרה.