השנה בקאן: חצי מפרוייקט צ'ה של סודרברג, הסרט הראשון בבימוי צ'רלי קאופמן, החדשים של קלינט איסטווד, האחים דרדן, ואטום אגויאן, והנקודה הישראלית: 'ואלס עם באשיר' המצויר של ארי פולמן ו'שבעה' של רונית אלקבץ. |
24.04.2008
|
יומית
השנה בקאן: חצי מפרוייקט צ'ה של סודרברג, הסרט הראשון בבימוי צ'רלי קאופמן, החדשים של קלינט איסטווד, האחים דרדן, ואטום אגויאן, והנקודה הישראלית: 'ואלס עם באשיר' המצויר של ארי פולמן ו'שבעה' של רונית אלקבץ.
השנה בקאן: חצי מפרוייקט צ'ה של סודרברג, הסרט הראשון בבימוי צ'רלי קאופמן, החדשים של קלינט איסטווד, האחים דרדן, ואטום אגויאן, והנקודה הישראלית: 'ואלס עם באשיר' המצויר של ארי פולמן ו'שבעה' של רונית אלקבץ.
אני קאן בשביל האהרו''כ?...סתם.
לפי הקאסט של 'שבעה' אפשר לחשוב שזה הסרט הישראלי הכי מושקע של השנים האחרונות (איבגי, קרן מור, יעל אבקסיס, אלון אבוטבול, חנה לסלאו, רונית אלקבץ ועוד), רק שלא יגמרו עם "כמו 'רק כלבים רצים חופשי' רק עם הגדולים של הניינטיז" ביד.
שני דברים שלא הופיעו בכתבה ו/או ביומית:
א. 'שבעה' הוא סרט משותף לרונית *ושלומי* אלקבץ.
ב. 'שבעה' הוא חלק, שני במספר, מהטרילוגיה של האחים אלקבץ כשקדם לו 'ולקחת לך אישה' (מ-2005), מופע הסולו המופתי של רונית אלקבץ.
הראשון של קאופמן? הרעיון של הסרט נשמע סופר קריפי.
אגב, התמונה זה מ'ואלס עם באשיר' נכון?, נראה די טוב.
לפי מה שהבנתי, הסרט Che הוא שני הסרטים, The Argentine ו-Guerrilla, מחוברים יחדיו לסרט של 4 שעות. כלומר, שני הסרטים יוקרנו בקאן.
קאן ועכשיו
לא שבד"כ אני חובב פסטיבלים, אבל הבחירות של קאן נוטות לפספס אותי רוב הזמן. בשנה שעברה, הפסטיבל התחיל את הבאזז של "מדוזות" ו"ביקור התזמורת". השנה, לאור התגובות המעורבות ל"עץ לימון", קיוויתי לבשורה לקראת פרסי אופיר 2008. לצערי, הסרט הקודם של האחים אלקבץ ("ולקחת לך אישה") היה די נוראי בעיני וממש לא חומר לאוסקר.
במילים אחרות, בניגוד לשנה שעברה, עושה רושם שפסטיבל קאן יהיה חסר משמעות להמשך השנה בקולנוע הישראלי.
לא מוקדם מדי להתאכזב?
הרי בשלב הזה בשנה שעברה גם 'מדוזות' -בניגוד ל'ביקור התזמורת', שנחשב לפייבוריט כבר מההתחלה- לא נחשב מי יודע מה מבטיח עד הטוויסט עם הזכייה בערב הנעילה.
אני דווקא זוכר את 'ולקחת לך אישה' כסרט טוב עם אחת מסצינות הפתיחה הזכורות לטוב, והציפיות מהשני בהתאם, במיוחד לנוכח הקאסט הדי מרשים ולמרות העובדה שהסרט, כמו לא מעט סרטים ישראלים מהעת האחרונה, כולל גיבוב של כמה שפות.
גם 'ואלס עם באשיר', לאור נתוני הפתיחה, נראה די מבטיח.
ולמרות כל זה, בשביל למצוא בשורות ממשיות לקראת אופיר 2008, צריך לחפש אותן במגרש הביתי, פסטיבל ירושלים.
גם התוצרת ההוליוודית בפסטיבל ובכלל מרשימה פחות לעומת הסרטים של השנה שעברה.
ל-''ואלס עם באשיר'', שראיתי שתי סצנות ממנו, בהחלט יש פוטנציאל.
ואם להפליג במחוזות הדימיון: האם ישראל תעז לשלוח סרט אנימציה בתור נציג לקטגוריית הסרט הזר באוסקר, שנה אחרי שצרפת עשתה את אותה טעות?
זה לא ממש משנה
הרי גם ככה "הקרב על חדיתה" הולך לזכות.
אבל יש לסרט סיכוי לקבל מועמדות בקטגורית סרט האנימציה.
שכחת להוסיף שהוא גם תיעודי, שזה משהו
שהיוצרים של הסרט טורחים להזכיר לא מעט, למרות שהסרט עצמו הוא לא תיעודי במובן הקלאסי של תיעוד מציאות בזמן אמת.
קטעים מהסרט מתוך כתבה יחצנית בחדשות:
http://www.keshet-tv.com/VideoPage.aspx?MediaID=36735&SourceID=23
אני מחכה.
הראו לנו כמה סצינות מתוך הסרט
וביחד עם מה שהראו בחדשות והקטע שיאיר רוה שם באתר שלו.
כבר ראיתי 13 דקות מתוך הסרט, והוא נראה ענק.
האנימציה מצוינת והבימוי (לפחות לפי הקטעים שראיתי) מבריק!
ארי פולמן שולתת!1
תזכורות לעצמי: תסריטאי גאון הוא לאו דווקא במאי גאון
לא לפתח ציפיות, לא לתת ללב להישבר אם ייצא לא משהו, לא לפתח ציפיות, המין האנושי או: לכל גאון יש גם נפילות, ואה, כן – לא לפתח ציפיות.
אבל… אבל…
דאמיט!
אני איתך, עם כל האמביוולנטיות
אבל מרגיש צורך להגן על המין האנושי, שעדיין נחשב בעיניי לתסריט הכי מבריק, או השני הכי מבריק, של קאופמן.
ואיך אפשר לא לפתח ציפיות? ובכן, אי אפשר. ממה שקראתי על הסינקדוכה זה נראה כמו הדבר הכי ערספואטי ואוטוביוגרפי שקאופמן עשה, וסרט על סרט בתוך סרט או איזה מין לופ גאוני שכזה.
אז כן לפתח ציפיות, וכן להתאכזב אם ייצא לא משהו, וכן לסלוח ולחכות לפרוייקט הבא. זה כל הכיף.
(מקווה שעזרתי )
קטלני
בעת גלישתי בכתבות ישנות למדי (שנת 2001) ראיתי כמה הערות (ודג מלוח אחד על העדרות) על הסרט של ג'ימי ניוטרון ואני תוהה האים הסרט נוצר לפני התוכנית או להפך
הסרט היה קודם.
עוף בשומשום
מישהו יודע מתי הממלכה האסורה יוצא בארץ?
לא ראיתי את התאריך בישראל בלא סופי….
עדיין לא, אבל מבררים.