ים הטריילרים שמסביב 2004
Posted in: חדשות
– פורסם ב 20 בדצמבר 2003כבכל שנה לקראת הכריסטמס: טונות של טריילרים. הגירסה הרומנטית ל'ממנטו'; 'הכפר' של שמלאן; העתיד הרטרואי של 'סקיי קפטן ועולם המחר'; הסרט הבא של הכהנים; רמז דק על 'אנכי, הרובוט'; ועוד. ועוד. |
20.12.2003
|
לינק נכון ל''אנוכי הרובוט''
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/96ec7e42288f68/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e8177dec6493fc5bcd3c9e0d81/i_robot_v320.mov
מתי האוסקר?
ויש כבר מועמדים?
29 בפברואר
עוד לא.
תודה
אחרי שראיתי את כולם לדעתי הכי טוב זה הסרט עם אדם סנדלר ודרו ברימור – 50 first dates
וזה שהכי פחות בא לי לראות זה
החדש של הכהנים נראה יופי.
"50 פגישות ראשונות" סביר, ולו בזכות ברימור המתוקה; "קפטיין סקיי" נראה נדוש למדי; אנוכי הרובוט נראה אובר-מתחכם; ואת "הכפר" לא הצלחתי להוריד.
מה לעשות? להדחיק!
במקום ללמוד בהיסטריה כמו שאני אמור לעשות (סמינרים), הנה דעתי:
המסכה II: זה אמור להיות טיזר? זה עושה חשק להקיא מראש!
אנוכי הרובוט: כבר יותר חכם – פרסומת מתוך הסרט והכל – אבל לא יצרו שום מתח.
The Lady Killers: "היי!", אמרו לעצמם האחים כהן, "כשאנחנו עושים סרטים בינונים עם איזה כוכב מפורסם בתפקיד הראשי", והוסיפו באנחה, "עם כמה דמויות אקצנטריות לזכר ימים עברו", ואז התעודדו וסיימו "אנחנו עושים מלאן כסף!".
אחח, אחח, אחח. איך נפלו גיבורים. עדיין יהיה כיף, אין ספק.
Sky Captain and the World of Tomorrow: איזה מראה רטרו מגניב: הכל באפור, חום וכרום. הסרט עצמו נראה די סטנדרטי, אבל בכל מקרה חצי מהכיף בסרטי קומיקס-פעולה הוא בעיצוב, וכאן הוא נראה מצוין.
The Village: המממ. אלמלא פיניקס המעצבן (אוף, הוא מעצבן!), והסרט האיום (כמה איום!) האחרון של שימי מיודענו, הייתי אומר שזה דווקא נראה די מבטיח: מפחיד, אבל לא מראה כלום.
50FirstDates: מה אני אגיד לכם, סנדלר יותר החלטי מהכהנים – אחרי קפיצה לסגנון אחר הוא חוזר לעצמו. חבל רק שהסגנון האחר היה מצוין והסגנון המקורי מיותר לגמרי.
שמתם לב?
שמתם לב שהמנגינה הבומבסטית והיפה של הטריילר ל "עולם המחר" היא מנגינת הפתיחה של הסרט והסדרה Stargate??!
כן וזה סקיי קפטן
כן וזה סקיי קפטן
ימדב חולקים עלייך:
http://akas.imdb.com/title/tt0346156/
ימד''ב לא מעודכנים
השם של הסרט היה במקור 'The World of Tomorrow', אבל שונה לאחרונה ל'Sky Captain and the World of Tomorrow', כנראה כדי למנוע בלבול עם 'The Day After Tomorrow' שיוצא בערך באותו הזמן.
היומית על הסרט
מהתקופה שהוא היה פשוט 'עולם המחר':
כתבה מספר 1535
פיוצ'רמה
אצלי שניהם צריכים להתאמץ כדי למנוע בלבול עם המשפט הזה (בטון מגניב וסמכותי כמובן):
:-)
גם אצלי.
בתור בור ועם הארץ
לא הבנתי כלום מהטריילר של אנכי הרובוט, ולצערי גבולות הידע הכללי שלי לא הגיעו לכדי ידע נוסף על אנכי הרובוט מלבד זיהוי השם. האם יש למישהו משהו לומר כדי להסביר לי על מה מדובר? (מבלי לספיילר כמובן)
בתור בור ועם הארץ
אנוכי הרובוט (I Robot) הוא ספר מדע-בדיוני מאוד מפורסם של אייזיק אסימוב (ז"ל), המורכב מסיפורים קצרים העוסקים בהתפתחות הרובוטים בעלי התבונה, התמודדות החברה האנושית עימם, והתמודדותם הם עם החברה האנושית והמעסיקים שלהם.
בספר הזה אסימוב טבע לראשונה את שלושת כללי הרובוטים שלו, שכל רובוט מתוכנת עימם (לכן בטיזר, בסוף, כתוב 3Laws Safe):
1. רובוט לא יפגע באדם, או ימנע מפעולה ובכך יגרום לפגיעה באדם.
2. על רובוט לציית להוראות שניתנות לו בידי אדם, אלא אם הוראות אלו מהוות פגיעה בחוק הראשון.
3. על רובוט להגן על קיומו, כל עוד הגנה זו אינה פוגעת בחוק הראשון או השני.
אסימוב המשיך לפתח את העולם של "אנוכי הרובוט" בהרבה מאוד סיפורים קצרים וספרים ארוכים (לקראת הסוף, ארוכים מדי), וזו כנראה – אולי יחד עם המוסד (שגם את העולם שלו הוא שילב עם העולם של "אנוכי הרובוט" מאוחר יותר) – ההמצאה הספרותית המפורסמת ביותר שלו.
נורא מה שעושים מספרים של אסימוב
אחרי מה שעשו לאיש המאתיים – לקחו ספר פילוסופי על רובוט שרוצה להיות בן אדם (אחד מספריו היחידים שלא קשור לעולם של הרובוטים אבל אולי כן לא זוכר) והפכו אותו לסרט עם רובין ויליאמס שמחופש לרובוט שמחופש לעוזרת בית כדי שהוא יוכל לראות את הילדים.
זוועת עולם.
נורא מה שעושים מספרים של אסימוב
למען האמת, גם "איש המאתיים", שהוא באמת אחד הסיפורים היפים ביותר של אסימוב, מקושר היטב לעולם הרובוטים שלו – לגיבור יש (לפחות בהתחלה) את שלושת החוקים.
אגב, מעולם לא ראיתי את הסרט (הקטע עם העוזרת והילדים הוא מסרט אחר, כמובן…), כי אני מתעב תיעוב עמוק את הבמאי, כריס קולומבוס, והיה לי ברור ששום דבר טוב לא יכול לצאת מזה.
לינקים ישירים, בבקשה? לאנשים קצרים בזמן?
וסתם לאנשים קצרים?
לגרסאות הגדולות ביותר, כי אני יודע שאתה מסוגל:
50 First Dates ("הגרסה הרומנטית ל'ממנטו"'), 20.8MB:
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/e241deed04a456/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e8178af967e03faf187bef64d63baedd1242a10770e255c9288ced61c639/50_first_dates_m480.mov
The Village, 50.6MB:
http://bvim-qt.vitalstream.com/TheVillage/TheVillage_Trailer1_3000.mov
Sky Captain, 26.4MB:
http://a1920.g.akamai.net/5/1920/51/af27079501493d/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e81787e85abb28970c7aee1d90fb74d738a81c7de654b52387fb63c83fae208cf05fc539a81584f668d74e/sky_captain-tsr_fs1.mov
The Ladykillers (הסרט הבא של הכהנים), 36MB:
http://mp3content02.bcst.yahoo.com/proot4/PubShare15/yahoomovies/12/5572211.mov?StreamID=5572211&b=3beplb8voubag3fe56c9e&ru=MozillaMSIE&CG_ID=1250884
אנוכי הרובוט (לינק שכבר ניתן ביומית עצמה), 1.62MB:
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/96ec7e42288f68/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e8177dec6493fc5bcd3c9e0d81/i_robot_fox320.mov
Man On Fire, 21.4MB:
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/63e6abba11e06e/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e8177dec64930061cf2e9d0b6ad039ab10/man_on_fire_m480.mov
המסכה 2 (לינק שכבר ניתן ביומית), 5.04MB:
http://www.themaskisback.com/trailer/Mask2_0700.mov
זהו.
מדוע לפני
הלינק לסרט האחרון מופיע הפסל של האוסקר? הבאמת חושב אתה שהמסכה הוא סרט אוסקרים?
במחשבה שניה, לא.
'הנוסע השמיני נגד הטורף' עשוי להיות הימור טוב יותר.
תודה. מוריד.
רק מה, הלינק ל"אנוכי, רובוט" לא מוביל לקובץ הסופי.
(כן, אני קרצייה עצלנית, אני יודע.)
בגלל זה אפסאלון
הקדים תרופה למכה ופרסם בראש הדף את הלינק הישיר הנכון.
לכוד באש
בתסריט המקורי של הסרט לאון [1] מערכת היחסים בין לאון המבוגר ומתילדה בת ה-12 גובלים בפדופיליה [2]. כמובן שעד למוצר הסופי העניין הזה טושטש עד כדי רמיזה דקה אבל עדיין קיים.
ולמה אני נזכר בזה? כי עושה רושם שאולי מאחורי לכוד באש מסתתר סיפור דומה.
הייתי אומר גם משהו על הדמיון לשומר הראש [3], אבל הרי לכוד באש המקורי היה שם כבר קודם [4].
'לכוד באש' - תרגום רשמי?
ואם כן, יש גם תאריך שאני לא יודע עליו עדיין?
'לכוד באש' - תרגום רשמי?
שים לב לקישור הרביעי – אני מקווה שהם ידבקו באותו שם.
אוקי, אחרי צפייה מרוכזת:
50 פגישות ראשונות דווקא נראה כמו תמהיל נכון של סרט רומנטי מתוק וקומדיית יוצאי SNL מטופשת.
שאמאלאן יוצר מתח ואימה מרומזת, כרגיל, ויכול להיות שזה מה שיחזיר אותו לימי ישישה שוחה. לו רק הטריילר לא היה מזכיר לי כל כך את אבק כוכבים לגיימן…
קפטן שמיים נראה מטופש ומגניב בו במידה, עם אורניתופטרים, רובוטים ענקיים, חוסר מובנה בהגיון ואנג'לינה שנראית סקסית מתמיד עם רטייה. מכיוון שהאפקטים מגניבים, נשאר רק לראות איך העלילה תשתלב.
הסרט הבא של הכהנים נראה, טוב, כמו סרט של הכהנים. מכיוון שלא ידעתי בהתחלה שזה של הכהנים (הורדתי הכל ואז צפיתי), חשבתי שזאת הולכת להיות קומדיית-פשע נחמדה. עכשיו אני מבין למה. ביג לבובסקי או אהבה בלתי נסבלת? רק ימים יאמרו.
אנוכי הרובוט- באמת רמז דק, מאד. הטיזר אפילו לא שווה התייחסות, מלבד משפט הסיום.
הטיזר למסכה 2 אפילו לא שווה התייחסות בכלל. איכס. מקצה שיפורים ומיד.
ונסיים בטריילר ל"איש בוער": או שהטריילר מגלה את סוף הסרט, או שדאקוטה פאנינג מופיעה רק בתחילת הסרט. מרוב שהטריילר מגלה כל כך הרבה, הוא הצליח גם לעורר בי רצון לדעת יותר וגם חוסר רצון לראות את הסרט. דיטוכמיה מעניינת.
*אכזריות* בלתי נסבלת, לא אהבה.
אולי במערכות היחסים שלך.
לא
האכזריות שלי דוקא נסבלת. אני מענה בעדינות רבה מאד.
''המצנן''
עוד טריילר חדש. IMHO, שווה בדיקה:
http://akas.imdb.com/title/tt0318374/
לינק ישיר:
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/fb95f7d6c61a30/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e81783ec5bc93ca30478dd0c80e84dac0f7eed59be30/the_cooler_m480.mov
''המצנן''
(אוקי. אז מסתבר שהטריילר ישן. התכוונתי שהוא חדש בשבילי )
50 דייטים ראשונים
אין ביקורת לסרט כאן, אז הנה המיני-ביקורת שלי:
חששתי שזה יהיה סרט לא חכם במיוחד, כמו "נער המים", אבל הוא הפתיע לטובה. וגם דרו בארימור חמודה למדי.. תמיד אהבתי אותה. נכון יש לה שם קסום?
והנה קצת יותר פירוט.
מסופר לנו על לוסי (דרו בארימור), שהיא בחורה חמודה ומקסימה למדי, אבל בגלל תאונה שקרתה לפני שנה, הזכרון שלה נפגע, וכל בוקר הזכרון שלה נמחק וחוזר להיות כמו הזכרון שהיה לה יום לפני התאונה.
אבא שלה ואח שלה מסתירים ממנה את העובדה שהיא לא יכולה לקבל זכרונות חדשים. כל לילה אחרי שהיא הולכת לישון, הם מחזירים את הבית לאותו מצב שהוא היה כמו לפני התאונה. ויש להם גם עיתון של אותו תאריך שהם הדפיסו בהמון עותקים, ולוסי קוראת אותו, חושבת שזה העיתון של היום, ולא מודעת לכך שהיא חיה בעבר.
אבל הנרי (אדם סנדלר) מתאהב בה למרות הכל. וכל יום הוא פוגש אותה וגורם לה להתאהב בו מחדש.
ההמשך עלול להיות קצת מספיילר, אז זה לא מיועד למי שמראש רוצה לראות את הסרט.
מה שאהבתי בסרט הוא איך שדרך הפעולה של המשפחה שלה גרמה לי לחשוב בהתחלה: "איזו דרך פעולה טפשית. בטח הגיבור יראה לנו שעדיף לספר לה על האמת – כמה צפוי". אבל אז רואים מה קורה בימים בהם לוסי כן מגלה שהיא חיה בשקר, וכמה היא סובלת כשזה קורה.
אהבתי גם מה שקורה בהמשך הסרט, שלוסי מתחילה לקבל עצמאות. למרות שזה כבר מצריך הרבה סיספונד (בכל מקרה צריך לסספנד די הרבה, כי התופעה של לוסי לא ממש קיימת במציאות, בניגוד לתופעה שיש בממנטו).
לסיכום, סרט חביב, במיוחד למי שאוהב סרטים ששייכים לז'אנר הקומדיה הרומנטית הלא טפשית.
שתי נקודות
1.הסרט בהחלט לא מומלץ למי שמתכנן לראות את "החוש השישי". בדיחה אחת לא הכרחית מסנל"לת את החושה ללא אזהרה ראויה.
2.דווקא בתור מי שאהב את הסרטים המוקדמים יותר של אדם סנדלר (בעיקר בילי מדיסון, זמר החתונות וביג דדי), אני מאוד לא מרוצה מהסרטים החדשים יותר שלו. 50 דייטים ראשונים לא הצחיק אותי, לא ריגש אותי וכמו סדנה לעצבים, גם הוא סובל מסוף בעייתי שנדחס בגסות לעלילה ודמויות משנה חסרות קסם.
אני דווקא חיבבתי.
מצ"ב הביקורת שלי, שלא עלתה לאתר רק בגלל שהסרט פשוט ירד מהמסכים.
—
הקומדיה הרומנטית היא ז'אנר ותיק, שכנראה אין כבר מה לחדש בו, והוא רק משחזר עלילות קבועות. אובדן זיכרון הוא נושא ותיק, שזכה לעדנה לאחרונה בגרסת "אובדן-זיכרון-לטווח-קצר", אבל גם היא כבר הולכת וממצה את עצמה. לשלב את שניהם ביחד נשמע כמו מיש-מש ביזארי במיוחד, ודברים ביזאריים אני אוהב.
"50 דייטים ראשונים" מתחיל באופן הכי סטנדרטי שאפשר. הנרי רות' (אדם סנדלר) הוא בחור-שלא-מוכן-להתחייב, כזה שמעדיף לבלות את חייו במערכות יחסים אינטנסיביות ומספקות בנות שבוע, שבסופן הוא נעלם ללא השארת עקבות. את סגנון החיים הזה מאפשרת העובדה שהוא גר באיי האוואי, יוצא רק עם תיירות, ובעל ארסנל מרשים של סיפורי כיסוי. לא שזה מספיק כדי לשכנע אותי שאדם סנדלר הוא סמל סקס, אבל נסספנד. בחייו האישיים רות' הוא וטרינר בפארק שעשועים ימי, מה שפותח אין-סוף אפשרויות לבדיחות גועל על חיות ים ובכלל; למזלה של הקיבה שלי, מינון הבדיחות מסוג זה הוא סביר ואינו מידרדר לרמתם של האחים פארלי ודומיהם.
כמו בכל קומדיה רומנטית, הסיפור מתחיל כשמר רות' פוגש את הבחורה האחת שעושה לו משהו מעבר לדגדוג זמני. שמה לוסי, היא מתוקה וחייכנית כמו שדרו ברימור יודעת להיות, והיא סובלת מאובדן זיכרון לטווח קצר בעקבות תאונת דרכים שעברה. אלא שלצורך הסרט, הטווח הקצר הזה חייב להיות ארוך יותר מחמש עשרה הדקות שהספיקו ללנארד ב"ממנטו" או לדורי ב"נמו", ולכן לוסי מסוגלת לייצר זכרונות לזמן של יום אחד בכל פעם. בכל יום, כשהיא מתעוררת, הכל נמחק והיא חוזרת לבוקרו של יום התאונה.
המחיקה הזו יוצרת כמובן בעייה עבור הנרי, שמתאהב בלוסי ממבט ראשון. ואם זה לא מספיק, נוספים גם אביה של לוסי ואחיה הספורטאי, המשחזרים כל יום מחדש את היום שאותו מצפה לוסי לראות, כדי לא לפגוע בה. השילוב הזה עלול להיראות כמחסום בלתי עביר, אבל מחסום בלתי-עבירים הם האלף-בית של קומדיות רומנטיות באשר הן, ולכן אין מה להיות מופתעים כאשר הנרי מנסה שוב ושוב לזכות בליבה של לוסי (או לפחות בכמה דקות בחברתה). עדיף להתרווח על הכורסא וליהנות: הדרכים המקוריות שבהן מנסה הנרי להרשים את לוסי הן החלק המצחיק ביותר בסרט, וגם עוזרות להזדהות עם רות' (שבעיני, אולי בגלל שהוא אדם סנדלר, נראה בתחילה כאידיוט קטן וטורדני).
את המשך העלילה אין צורך לפרט לכל מי שראה יותר משלוש קומדיות רומנטיות בחייו. לכן עדיף להתמקד בדמויות המשנה, המתאפיינות בטמטום חינני (ואני אומר את זה בדרך הכי חיובית שאפשר). רוב שניידר נראה ממש רע בתור אולה, מדענית גרמניה העובדת עם הנרי (אבל אני מניח שזה היה מכוון); בתפקיד דאג, האח הספורטאי של לוסי, אפשר לזהות את שון אוסטין (סאם ב"שר הטבעות") שנראה הרבה יותר גדול (אבל עם ספיץ' אימפדימנט); ואפילו דן אקרויד קופץ להופעת אורח נוסטלגית כרופא של לוסי.
מזווית הקומדיה הרומנטית, אם כך, הכל די סטנדרטי. אבל יש משהו מרענן בלראות אנשים רגילים (שאינם דגים מצוירים או רוצחים מתוכנתים) מתמודדים עם אובדן זיכרון לטווח קצר ועם כל הבעיות שצומחות לאדם ולסביבתו מבעיה כזו. במקביל, החיבור המשונה בין הז'אנרים מצמיח איזושהי אמירה על הצורך ליצור בכל יום את האהבה מחדש (רלוונטי גם למי שאינו סובל מבעיות זיכרון). האמירה היא אולי קיטשית להחריד, אבל הסרט מצליח רוב הזמן להעביר אותה בטבעיות, בהומור, ועל רקע פסקול מצוין. אמנם אין שום חריגה מכללי הקומדיה הרומנטית, אבל עדיין אפשר להעביר עם הסרט דייט ראשון מוצלח. ועוד אחד. ועוד אחד. ועוד.
נטפוק מהותי
אולה, הדמות של רוב שניידר, הוא החבר המוזר בעל השיער הארוך שמסתובב עם הילדים שלו בכל מקום ואוהב להסתכן בלי סיבה. את המדענית הגרמניה (אלכסה) מגלמת לוסיה שטרוס.
אופס
זה מה שקורה שכשמעלים ביקורת כתגובה לפני שלב היימד"וב.
מה הכוונה שאי אפשר לפרסם ביקורת אחרי שהסרט ירד מהמסכים?
מה עם, למשל, באבה חו-טפ?
ובכלל, עדיף משהו מכלום, לא?
50 דייטים ראשונים
מישהו יודע אולי מי שר את השיר בסוף הסרט ?