כמו בכל שנה, שני פסטיבלים יתחרו על תשומת הלב בסוכות: פסטיבל חיפה עם וודי אלן, עמוס גיתאי ועוד מבחר סרטי פסטיבלים מפה ומקאן, ואייקון, עם סרטי אימה ומד"ב, כולל 'הערפל' של פרנק דרבונט ו'The Fall' המרהיב. |
05.10.2008
|
יומית
כמו בכל שנה, שני פסטיבלים יתחרו על תשומת הלב בסוכות: פסטיבל חיפה עם וודי אלן, עמוס גיתאי ועוד מבחר סרטי פסטיבלים מפה ומקאן, ואייקון, עם סרטי אימה ומד"ב, כולל 'הערפל' של פרנק דרבונט ו'The Fall' המרהיב.
כמו בכל שנה, שני פסטיבלים יתחרו על תשומת הלב בסוכות: פסטיבל חיפה עם וודי אלן, עמוס גיתאי ועוד מבחר סרטי פסטיבלים מפה ומקאן, ואייקון, עם סרטי אימה ומד"ב, כולל 'הערפל' של פרנק דרבונט ו'The Fall' המרהיב.
אהרו''כ
נראה לי שכדאי להגיע לחיפה, מהסיבה שבאייקון יהיו שחקני תפקידים. לצערי, אני לא אחד מהם.
ולי נראה שכדאי להגיע לאייקון, כי בחיפה יהיו הרבה מאוד תושבי חיפה
לצערי, אני לא אחד מהם.
או במילים אחרות: Huh?
הבהרה
זה לא פסטיבל למשחקי תפקידים. בין השאר יש בו גם פעילויות שמיועדות לשחקני תפקידים. אבל יש גם שלל פעילויות אחרות, סרטים, הרצאות ועוד שמיועדות לחובבי מד"ב שאינם בהכרח שחקני תפקידים.
אני אפילו מהמרת לאור נסיון העבר שרוב הקהל המגיע לאייקון אינו מורכב משחקני תפקידים.
אם אתה רוצה ללכת לחיפה כי הסרטים שם נראים לך יותר מעניינים, זה שיקול הגיוני. אבל לא ללכת לאייקון רק כי יש שם גם שחקני תפקידים נראה לי שיקול מעט אה… מוזר.
המלצה אישית: לכו לראות את The Fall.
הוא לא רק מרהיב, הוא פשוט סרט נפלא – מה שמאוד הפתיע אותי, כיוון שמהסרט היחיד שעשה טרזם לפני כן, 'תא קטלני', לא ממש התפעלתי.
המלצה נוספת: תהיו ביריון מגודל עם רצח בעיניים ובכל פעם שאנשי הקהל הילדותי והרעשני (ויכולתי לבחור מילים פחות עדינות) של אייקון מתחילים לצעוק אחד לשני בדיחות פרטיות מפגרות מצד אחד של האולם לצד השני, תוכלו להשתיק אותם במבט מאיים. ואלה אמורים לייצג את קהילת הגיקים האינטליגנטית.
מפתיע,הייתי בטוח שיקטלו אותו פה
לא ראיתי אותו עדיין מה שכן ראיתי זה את הערפל,סרט כמעט מופתי עם צילום מהפנט,סרט חובה.
בעיקרון אני מגיע לאייקון אבל אני חושב ששני הכנסים מיודים לקהל שונה.
בעוד אייקון אלה חובבי מדע בדיוני ופנטזיה וכל שאר התת תרבות מסביב(כמו אנימה וקומיקס) בעוד הפסטיבל בחיפה הוא לאנשים שאוהבים קולנוע זר ואיכותי
שני הפסטיבלים מיועדים למי שאוהב קולנוע
ובשני הסרטים מוצגים סרטים איכותיים, כך שבלתי אפשרי מבחינתי להבין על מה אתה מבסס את ההבדל הזה.
אני יודע שבשניהם יקרינו סרטים איכותיים(כמו הערפל)
אבל יש הבדל גדול בין קהל של אייקון לזה של פסטיבל חיפה.
באייקון יש רק סרטים של מדע בדיוני ואימה ופנטסיה ולכן הקהל שיבוא לאייקון חייב להיות חובב סרטים כאלה בשביל לבוא לעומת הפסטיבל בחיפה יקרין מגוון רחב של ז'אנרים לעומת אייקון,אבל באייקון יש עוד הרבה דברים חוץ מהסרטים שהם רק חלק קטן אחד מתוך כל הפסטיבל
המלצה אישית: לכו לראות את The Fall.
ההמלצה תקפה אפילו שמדובר על הקרנת DVD (כך ע"פ סינמסקופ)?
ההקרנה היא באמת מ-DVD
ואילו היתה אפשרות כלשהי לראות את הסרט בפילם הייתי ממליץ לא להתקרב אליה, אבל לצערי המאוד רב, אין.והקרנת DVD היא ממש לא סיבה לוותר על הסרט הזה.
ההקרנה היא באמת מ-DVD
הסרט יגיע אי פעם להקרנות בבתי הקולנוע שלנו, או שזה הכי קרוב שאפשר?
רגע... מה? מה עשה הקהל באייקון?
לא זכורה לי התנהגות כזאת… חוץ אולי מבסרטים מאוד, מאוד גרועים, שזו ממילא הדרך היחידה לצפות בהם (השנה הייתי מהמרת על מעודדות זומביות).
אני אתעלם מהשנים הקודמות
כי אני לא זוכר מספיק טוב כדי להצביע על מקרים ספציפיים, ואספר רק על "הקרנת הצוות" של 'The Fall' ביום שישי, שהיתה ביזיון טוטאלי מבחינת התנהגות (קבוצה מתוך) הקהל. אני מבין שזו היתה במידה מסוימת להיות הקרנה "לחבר'ה", וכיף להריץ דאחקות, אבל רבאק, מגיע הזמן שבו כל בנאדם מעל גיל 5 אמור להבין שהוא נמצא בקולנוע, שיושבים באולם עוד אנשים חוץ ממנו, ולסתום את הג'ורה.
בהחלט היה מעצבן לשמוע
חבורה של אנשים צועקים וצוחקים סתם כך באמצע ההקרנה, אבל אני חייבת לציין שברגעים בהם כל הקהל הריע בקטעים מסויימים [ספוילרים] זה היה די מגניב.
כמובן שבקולנוע רגיל הייתי מתעצבנת, אבל זה כמו בשנה שעברה שהיתה הקרנה של הנסיכה הקסומה וכל הקהל ציטט תוך כדי הסרט שורות אוהובות, וישבו לידנו כמה אמריקאים שיצאו באמצע בעצבים.
יש סרטים באייקון שזה מתאים.
ו'הנפילה' (או 'מעבר לכל חלום', בעצם)
הוא בהחלט לא אחד מהם, וכל אדם עם שכל בראש היה מבין את זה תוך דקה וחצי מתחילת הסרט, גג. (מצטער אם אני חוזר על זה שוב ושוב. העניין הרתיח אותי). וגם במקרים שבהם יותר מתבקשת "צפיה אקטיבית", אני חושב שציטוט כל הסרט הוא מעשה די דבילי. מי שצועק את הטקסט אולי נהנה מזה, אבל אף אחד אחר לא. הצפיה הראשונה שלי ושל לונג ב'גלקסי קווסט' היתה טראומטית, בדיוק מהסיבה הזאת.
אני חושבת שזו הטעות הראשונה של אנשים,
כשבאים לראות סרט קאלט בכנס של חנונים, זה לא צריך להיות סרט שרואים בפעם הראשונה.
אין ספק שהמנטליות של ההקרנות שונה בסרטי קאלט בהקרנות חובבים.
אבל זה תלוי בסרט.
הייתי בהקרנות באייקון והקהל התנהג בסדר גמור. לא כל סרט הוא סרט קאלט, וחבל אם יש אנשים שלא מבינים את ההבדל… אני מסכימה שסרטי קאלט (או את המחזמר של באפי) לא צריך לראות באייקון בפעם הראשונה. אבל עם סרטים אחרים לא אמורה להיות בעיה, ולא הייתי רוצה שתהיה בעיה – לא בשבילי בתור מי שרואה שם סרטים, ולא בשביל אנשים אחרים.
זה לחלוטין תלוי בסרט.
גם אני סבלתי כשהיו אנשים שהתחילו לצעוק ולצחקק ולמחוא כפיים כשאמרו "ישראל".
אבל להבא, ולכל הבאים לכנס, קחו בחשבון שאם אתם הולכים לראות סרט קאלט באייקון, רוב הסיכויים שזו לא תהיה הקרנה נקייה.
אני די בטוח ש''מעבר לכל חלום'' לא הוקרן ביום שישי...
אתה ודאי מתבלבל עם "הערפל".
הגעת על תקן עיתונאי, אני משער?
לפי, האתר, הוא בא בתור שופט.
אבל שקט, זה סוד.
אה, לא, אני לא מתבלבל
אני יודע איזה סרט ראיתי.
ברור
חשבתי שאולי טעית בתזמון
לצערי אני חייבת להסכים עם רד,
אייקון הוא מקום בעייתי לראות בו סרטים בדיוק מהסיבה הזאת. זה אמנם בעיקר קורה בסרטים שנחשבים לסרטי קאלט והקרנות שנתפסות כהקרנות לחבר'ה, אבל אנשים מבחוץ שהוזמנו או קנו כרטיס לא תמיד יכולים לצפות מראש באילו סרטים מדובר.
וחוץ מזה התופעה מבעסת אותי גם בפאקינג סרטי קאלט. באתי כדי לראות סרט, לא כדי לשמוע את ההתחכמויות העבשות של איזה בתול מנוזל, תודה.
מש''א לחלוטין
ראיתי את הסרט והוא מדהים, נפלא, ומרגש עד דמעות (מילולית). לא התרגשתי כל כך מאז 'רשימת שינדלר', להבדיל אלף הבדלות.
המשחק של הילדה בסרט לבדו שווה צפייה – מתי היא תעשה עוד סרטים?
איתך בכל מילה.
[חוץ מרשימת שינדלר.]
זה נראה לי סרט שיהיה עוד יותר מדהים לראות על מסך גדול.
ביקורת משולבת שלי על ''הערפל'' וסרט נוסף שיוקרן באייקון, [REC]:
http://www.blipanika.co.il/?p=1565
מתוך שיחה עם ידידה חובבת סטיבן קינג
אני: "ראיתי את הערפל, סרט שמבוסס על סיפור של סטיבן קינג."
היא: "לא קראתי. איך הסרט?"
אני: "לא משהו, אבל זה נראה כאילו הוא נכתב בידי מישהו שממש לא אוהב בני אדם."
היא: "כן, סטיבן קינג."
המממ, אני לא חושב שזה מדויק
אני לא חושב שזה נכון לומר על סטיבן קינג שהוא "לא אוהב בני אדם"; והחלק של הסרט 'הערפל' שבו מתבטאת השנאה הזאת הוא בדיוק החלק שלא היה בסיפור. (וכל דיון נוסף יהיה סנל"ל).
בוודאי שהוא אוהב בני אדם
הם תמיד מנצחים את כל הדברים שמגיעים כדי להשמיד את האנושות, או לחטוף ילדים לביוב, או… להשמיד את האנושות (זה קורה יותר מפעם אחת).
אז הרבה אנשים מתים בדרך, מה לעשות, גם רומא לא נבנתה ביום אחד.
הדבר שאני הכי מצפה לו
זה צבע הכשף.
הוגפאד'ר היה נהדר.
לכל הרוחות עם האייקון הזה.
אני שונאת, שונאת, *שונאת* כשעורכים פסטיבלים בימי שישי-שבת. מה אכפת לי שאלו האילוצים של החג!
טוב, האמת שאני ממורמרת בעיקר כי פסטיבל האנימציה נערך בימים רביעי-שבת בסוף החופש הגדול, וככה פספסתי חצי מהתכנים שרציתי לראות. פעם אחת זה עוד נסבל, אבל פעמיים בפחות מחודשיים כבר מרגיש כמו התנכלות.
לפחות השנה אני כבר לא אוהבת אנימה כמו פעם. ככה יום שבת לא מבאס אותי. אבל ככה הסיכוי שאני אראה מישהו שאני מכירה קלוש אז למה ללכת בכלל. *מרמורמרמור*
את שתי הקרנות האנימה המרכזיות של הפסטיבל השנה,
"Tale of Earthsea" ו-"Appleseed: Ex Machina", את יכולה לראות גם ביום הראשון של הפסטיבל – ההקרנות ביום שבת הן בבחינת "שידור חוזר".
הטרגדיה הגדולה יותר, כמובן, היא שאם לא תבואי בשבת תפסידי את ההרצאה שלי
בפסטיבל יוקרן גם 'שחור ולבן'
שהוא 'Tekkonkinkreet', סרט אנימה מדהים מבחינה טכנית אבל קצת מבולבל מבחינה עלילתית. אבל גם אם לא מגיעים אליו, לא נורא -גם אותו, כמו הרבה מסרטי הפסטיבל האחרים, אפשר כבר להשיג ב-DVD.
על מה ההרצאה שלך?
על ''אלוהי המאנגה'' אוסמו טזוקה.
תקציר:
http://www.icon.org.il/2008/he/node/2267
אז זהו
הקרנות האנימה לא מעניינות לי את קצה הזרת. הגעתי לתובנה שלצפות באנימה לא מעניין אותי מספיק בשביל הטרחה. והייתי באה להרצאה שלך אבל, נו, שבת, ירושלים, אין מכונית, מה אני אעשה.
האמת היא שזה קצת מבאס. התחושה היא שאיבדתי את הזכות לקרוא לעצמי גיקית.
כבר חודש שאני עובר ליד הסרט הזה בספריה ולא לוקח אותו. עד כמה שהיה… מיוחד לראות את "הערפל" עם קהל שמריע כשנאמרת המילה Israelites, נראה לי שאת זה אראה בבית.
בהחלט
אם אתה ממש רוצה לראות סרט שאתה אוהב בקולנוע – עדיף שזה יהיה בהקרנת בכורה, עם עוד אנשים שקנו מראש כרטיס במחיר מופקע. ככה אתה יודע בוודאות שרוב הזמן יהיה שקט באולם, עם צחוקים וקריאות הפתעה במקומות המיודעים לכך בלבד.
ילדיו הטמאים של איווה ריזאד גיב
אני מחכה הרבה זמן כדי לחלוק עם גולשי האתר את הקישור הבא- בעיקר לרגע שתגיע יומית מתאימה לאוףטופיק הזה כדי שזה לא יהיה מנותק לגמרי, ואני שמעתי שבמסגרת הפסטיבל מקרינים סרטי מד"ב קצרים עצמאיים [סרט של חבר שלי נכשל בקבלה לשם], אז הנה:
לקראת סוף שנת י"ב, באילתור שהתחיל בטיול השנתי, אני וחבר התחלנו לצלם סרט מוקומנטרי על היסטוריון צעיר ונועז החוקר פיסת היסטוריה אפלה ורוויית דם בעברה של אילת…
http://video.google.com/videoplay?docid=-3093211228902532399&hl=iw
אני אשמח לקרוא תגובות ומחשבות מכל סוג.
יפה
נהדר! כל הכבוד
ואורי גולדברג בתפקיד אממ.. אורי גולדברג מצוין.
אילו רק הייתי יודע איך, לעזאזל, אפשר להעלות את הסרט שלי גם, הייתי עושה זאת.
תודה לשניכם!
גם אנחנו התעכבנו על זה כמה ימים, עד שהחבר שלי [העורך] מצא את הפתרון המבריק והלא צפוי לא בתכנת כיווץ, אלא דווקא בתכנת העריכה שהא השתמש בה, אדוב פרימיום אני חושב.
מהיומית לרגע חשבתי שוודי אלן מגיע לפסטיבל...
אך התברר לי שרק ויקי וכריסטינה וברצלונה יגיעו. שזה עדין טוב.
איך הטיקוטין? מקרינם שם את 'סיפור טוקיו' של אוזו שאני ממש רוצה לראות כבר המון זמן. ובכלל מלא סרטים מצויינים, נקווה שיקרה איזשהו נס ואני יזום לשם שינוי ויגיע מירושלים הרחוקה.
לגבי פסטיבל חיפה
מבחר הסרטים די עצום והייתי רוצה לדעת מה מעניין שם. 'אדם בן כלב' נראה מעניין וכנראה שאני אלך לראות. ראיתי סרט הונג קונגי בשם 'בחירות' שאולי מעניין גם הוא (מישהו שמע על זה?). יש עוד סרטים ששווה לשים לב אליהם?
''מעבר לכל חלום'' (???) וסרטים אחרים
לגבי the fall שמשום מה מכונה "מעבר לכל חלום" ובשל כך לקח לי זמן מה לאתר אותו (ואילולי עין הדג אין סיכוי שהייתי מודע לקשר), שמתי לב לעובדה מוזרה…
הסרט עוסק בסיפורים שמספר מישהו לילדה. אבל הסרט סיווגו בארץ: R, ובארצות אחרות: Netherlands:12 | USA:R | Canada:14A (Alberta/British Columbia/Manitoba/Ontario/Saskatchewan).מה שמעורר כמה תמיהות.
האחד – איך זה שמה שמספר מבוגר לילדה הוא סרט שאסור לילדות לראות…
שתיים – איך זה שבישראל וארה"ב זה R ובנדרלנד 12.
חוץ מזה יהיה גם סרט "ארץ ים" שלא אוכל להגיע אליו, בגלל החג והשבת. ו"המימזי האחרון" שהרבה זמן חשבתי על ויש סיכוי שהפעם אצליח לראות. וD-WARSגם רציתי לראות ובעל סיכוי להיות סרט מרהיב עין.
''מעבר לכל חלום'' (???) וסרטים אחרים
''מעבר לכל חלום'' (???) וסרטים אחרים
שמעתי פעם על סרט שילד היה הגיבור שלו אבל אסור היה לו לראות אותו. או סיפור על מה שילד עבר ואסור היה לו לראות.
'מגרש השדים'
לא הרשו לילדה השחקנית לראות את הסרט.
שזה משהו שתמיד הטריד אותי:
גם בהוליווד (וגם לא), ילדים קטנים (לכאורה?) בתפקידים מסויימים מדברים גסויות נוראיות ומפגינים התנהגות אלימה, לעיתים מחרידה ממש. איך זה משפיע עליהם? האם יש להם ליווי מסויים בעת ביצוע התפקיד שלהם? בייחוד מחריד העניין ב"מגרש השדים". האם הילדה הבינה בכלל מה היא עושה שם? איך הסבירו לה את התפקיד? איך זה השפיע עליה?
למי שראה, השאלות האלה הטרידו אותי גם בסרט "Boy-A".
לפחות בכל הנוגע לגסויות
הילדה ב-"מגרש השדים" לא אמרה אותן בקול שלה, הביאו שחקנית אחרת כדי לדבב את הדיאלוגים שלה בגרסה המפלצתית של הדמות.
אני מניח שבזמן בימוי הסרט פשוט אמרו לילדה "תסתכלי לפה, תסתכלי לשם ותעשי פרצוף". את היתר השלימה מחלקת האפקטים.
שזה משהו שתמיד הטריד אותי:
נדמה לי שהילדים שם מבוגרים מספיק על מנת להבין את נושא הסרט ומשמעות מעשיהם. הם בני 10 בערך, אולי יותר. אין שום סיבה שלא יוכלו לשחק ברמה הנדרשת בסרט.
אבל בעיקרון, ברגע שהכסף שמשלמים להורים טוב מספיק, כנראה שרובם מוותרים קצת על החינוך ללא פגם. כמה נוראי שזה נשמע.
או שחלקם, רחמנא ליצלן,
לא מאמינים בפוריטניות קיצונית ובנסיון אבוד מראש להסתיר מילדים תכנים קשים, ולא חושבים שכל משפט שילד צריך להגיד בסרט יפגע בו בהכרח מבחינה פסיכולוגית בצורה בלתי הפיכה. תאבי בצע שכמותם.
בגיל 13 יצא לי לגלם
דמות של ילד הומוסקסואל שאמו יוצאת מדעתה ומשתכנעת שהוא מנסה לרצוח אותה. היו שהזדעזעו. לי הזעזוע נראה קצת מצחיק – אני הרי לא משוגע, אני יודע שאמא שלי נורמלית. האם זה יכול היה להשפיע עלי אחרת בגיל מעט צעיר יותר? בהחלט יכול להיות. האם ילד אחר עשוי היה לקחת את זה קשה? שוב, מאוד ייתכן. האם אדם מבוגר עשוי לעבור חוויה נפשית קשה בסיטואציה כזאת? נו, תלוי באדם. אנשים שונים עוברים חוויות שונות בסיטואציות שונות, ואף אם אמנם רצוי להתייחס בזהירות יתרה לשימוש בשחקנים ילדים – מכל מיני בחינות – הנסיון לשלול כל סוג של מעשה כזה הוא אכן פוריטני.
אילו הציעו לי תפקיד של רוצח פסיכופטי
באותו הגיל הייתי מסכים ללא היסוס. היינו הך מבחינתי. מאפיינים פסיכולוגיים של דמות אף פעם לא השפיעו על מערכי ואופני החשיבה היומיומיים שלי מחוץ לתפקיד כהוא זה. גם בגיל שמ8ונה, אגב.
(במאמר מוסגר: אם כבר, לשחק הומו בגיל כל כך צעיר עשוי להיות מבלבל יותר דווקא *בגלל* העובדה שמדובר בבחירה נורמטיבית ומתקבלת על הדעת בקרב אדם בוגר.)
*אתה* היית מסכים אולי. אבל ההורים שלך?
אני לא בטוח… אבל בסדר, אני חושב שמכאן והלאה זה כבר עניין אישי של טעם, ערכים וגבולות. אנחנו כנראה צריכים להסכים שלא להסכים. :)
ההורים שלי מכירים אותי טוב.
יותר טוב משאני או אתה מכירים את הילדה ששיחקה ב"מגרש השדים", לצורך העניין. זה לא אומר שהם לא יכולים לטעות בשיקול הדעת, או ליפול בתאוות בצע וכו', אבל ההתניה הפבלובית להזדעזע מכל צימוד של ילד עם תכנים קשים היא במקרה הטוב שיטחית וסכמטית, ובמקרה הרע פורטניות לשמה. זה הכל.
*יש, אגב, סכנות פסיכולוגיות חמורות בהרבה בחייו של הילד-כוכב, שאינן נוגעות כלל ועיקר לסוג התכנים שהוא נחשף אליהם. פסיכולוגית ילדים יכולה להסביר לך שעות את ההבדל בין שחקן ודמות ובין דמיון ומציאות, אבל נראה אותה מכינה אותך לסקרים באינטרנט (כתבה מספר 816
מצד שני, אולי לא כדאי להיכנס שוב לבור הזה.
הערה אחרונה שלי לדיון זה:
אתה רואה את הדברים די "שחור ולבן", וברור שזה לפחות קצת מקומם אותך. כן, הרגשתי לא בנוח כשראיתי את בוי-A. כן, אני לא בטוח שזה נבון לתת לילד בגיל כזה לגלם דמות כזו. אבל בשום מקום לא כתבתי ש"הזדעזעתי", אלא רק ש*לי* זה נראה לא ממש במקום. יכול להיות שאני טועה, אבל בעיניי זו פשוט שאלה ללא תשובה מאד ברורה, בעוד שבעיניך, ללא ספק, זו כן. בנוסף, יש עוד שלבים באמצע בין "לא מזעזע כלל" לבין "מזעזע לחלוטין", אחד מהם הוא כמובן התפקיד שאתה גילמת בגיל 13. שבעיניי, כמו שאמרתי, הוא נופל על "לא מזעזע כלל". הומואים לא מזעזעים אותי. רוצחים פסיכופטים בני 10? לכל הפחות יגרמו לי להרגיש לא כ"כ בנוח.
וכמו שאמרתי, זה כבר עניין מאד אישי של השקפת עולם וערכים, ואם אנחנו שונים בהם, לעולם כנראה לא נסכים. אז מבחינתי מוצה הדיון.
למעשה אנחנו מסכימים כמעט על הכל.
שנינו חושבים שזה לא שחור ולבן. שנינו חושבים שבן שיחנו חושב שזה כן שחור ולבן. ושנינו רוצים להגיד את המילה האחרונה בדיון. לפחות מהבחינה הזאת, כרגע אני מוביל עליך .
עוד לפני מגרש השדים, זה קרה לשירלי טמפל
אריך קסטנר מתלונן על זה בהקדמה ל"אמיל והבלשים".
אם זכרוני אינו מטעה בי, זה היה באורה הכפולה. אני יכול לבדוק
עכשיו. סיימתי לבדוק. זה באורה הכפולה, בכלל בלי הקדמה. אגב, אני מאוד רוצה לדעת באיזה סרטים לא לגילה היא כיכבה, כי אני רק יודע על סרטי ילדים שבהם היא שיחקה.
זה סרט ממש, *ממש* מטריד.
http://il.youtube.com/watch?v=ln7EuXULNwA
לא ידעתי שפורנוגרפיית ילדים הייתה חוקית אז.
אני לא מבין למה צריך לראות את ''המימזי האחרון'' באייקון אם
א – לא היו לא ביקורות יותר מדי טובות.
ב – כבר משדרים אותו בטלוויזיה.
אני לא מבין למה צריך לראות את ''המימזי האחרון'' באייקון אם
איפה בטלויזיה? (אין לי. אני רק רואה קצת ערוץ 2 ו1 דרך המחשב.)
וגם אפשר לחלוק על הביקורות שאף לא היו חד משמעיות. אמרו שהוא נחמד אבל לא מבריק. כלומר שבכל מקרה אפשר להנות ממנו.
ביס הוא מוצג בכלל ב''יסבבה''.
זה בכלל סרט ילדים.. הממ
הרולד וקומאר בתגובה לשאלה השנייה:
דוד, ב"נדרלנד" יש אלף ואחד דברים חוקיים שבמדינות אחרות היית יושב בכלא בגינם, מן.
מחירי כרטיסים לפסטיבל חיפה
למה הם יקרים יותר מקולנוע רגיל? כתוב באתר שהמחיר הוא 40 ש"ח ו35 לחיילים וכאלה. האם תנאי ההקרנה טובים יותר מקולנוע רגיל (ברור שלא)? האם זה בגלל שיש שם בכורות של סרטים?
אחרי צפייה בthe fall..אני עדיין מאוכזב.
התאכזבתי קשות.
העלילה (?) היא לא בדיוק עלילה, אלא סיפור שמשלב דמויות מהמציאות כביכול של ילדה קטנה הנמצאת בבית חולים ביחד עם שחקן אובדני בעל לב שבור.
דווקא התחלתי את הסרט בציפיות גבוהות, כי הוא עשוי נהדר והנופים של הודו הם פשוט תענוג לעין. אך שהדקות עברו..העלילה פשוט נחרבה, ולא נותר לנו כלום בעצם, חוץ מנופים ותלבושות.
אה, וצ'ארלס דרווין על עקבים.
מצטרף - אכן נפילה
רצוי לא לבוא עם ציפיות גבוהות בכדי לרכך את הנפילה.
חוץ מיופי חזותי הסרט הוא בעיקר פוטנציאל לא ממומש.
הבעיה העקרית שאין שום קסם ועניין בסיפור המסופר לילדה.
גם סיפור המציאות של האהבה הנכזבת של השחקן מפוספס לגמרי.
הבמאי ממחזר את הרעיון הנדוש של שיקוף המציאות בבדיון אבל כאשר גם המציאות וגם הבדיון מפוספסים לא נשאר כמעט כלום.
אני חייב לציין ש''הערפל'' הוא סרט מעולה.
הסוף שלו בכלל השאיר אותי פעור פה.
''הערפל''
מתחיל טוב מאוד, בהמשך הופך לסרט מפלצות סטנדרטי, והסוף כל כך אווילי ומטופש שאין מה לדבר עליו (לדעתי כמובן)
נורא ואיום
מנקודת מבט של "איזה סיום גרוע שלא היה צריך להיעשות" או "איזה סיום מזעזע (במובן של מפחיד מאד ומדכא ביותר) אבל גם חדשני ומרענן"?
לא יודע,
אני הרגשתי שהכל עשוי כהלכה ושזאת סצינה מרשימה ועוצמתית.
אני לא חשבתי שהמעבר היה מבוצע בצורה רשלנית…
דברים רעים תמיד באים בפתאומיות בחיים. בכל רגע ורגע והסרט הזה היה ממש מציאותי בגבולות הז'אנר וגם בדברים שקשורים לחיים.
כמעט מש''א
לפני שתי דקות כתבתי הודעה מנומקת למה אני חושב שהסוף עשוי רע אבל טוב בבסיסו, נזכרתי ששכחתי את סימן ה, עמדתי לכתוב הודעה מתקנת עם הסימון, אבל גיליתי שהקדימו אותי וההודעה נמחקה. אז בקיצור, מפאת חוסר סבלנות, בגדול אני מסכים למרות שהרעיון מאחורי הסוף טוב בעיקרו.
הערפל
לא יודע למה, לא אהבתי.
קצת שעמם אותי.
בעיה ''מגזרית'' (של שומרי שבת)
שמתי לב ש-the fall (מעבר לכל חלום) וסיפורי ארץ-ים שגם הוא עניין אותי – מופיעים פעמיים בפסטיבל אבל שניהם בימי מועד – בחג הראשון של סוכות ובשבת. כך שאני כשומר שבת לא אוכל לראות את שניהם ואאלץ להסתפק בdvd. אם מותר לי להביע את מורת רוחי… אפשר היה לשים לב ולשלב את הסרטים בצורה כזו שכל סרט יהיה לפחות פעם אחת במועד שבו כולם יוכלו לראות אותו. אני בטוח שלא עשו זאת בכוונה אלא שזה יצא ככה פשוט כי אף אחד שם לא חשב על הנושא. וזה למרות שמבין אוהבי תחום הפנטסיה והמד"ב ובאי אייקון למשל – יש אחוז גבוה של דתיים (כיפות סרוגות).
אז אצטרך להסתפק בd-wars ומימזי האחרון. אגב, מה הצפי לגבי צבע הכשף? שווה או הורס את הסיפור?
אני חשבתי שצבע הכשף היה לא רע.
הבנתי שאחרים פחות אהבו אותו מאשר את Hogfather. אישית, הייתי מאוד מרוצה מהליהוק של Rincewind, וגם Twoflower היה סביר. בכלליות, הרגשתי שהצליחו להעביר את ההומור בצורה מוצלחת.
המחזמר של באפי
שמעתי עליו רבות והוא מעניין אותי בתור חובב באפי (מהתקופה שזה שודר) אך שמתי לב שבאייקון שנה שעברה וגם השנה הוא לא בוצע. האם הוא מתבצע בפורומים אחרים או שזהו?
שני דברים
א. עדכון שהגיע אלי בפייסבוק מספר על הקרנה של "הנסיכה הקסומה" לחובבים מושבעים, היום (שישי) ב-23:30. לא כתוב באיזה מבנה. אפשר להגיע עם תחפושות של דמויות מהסרט.
שעה לאחר מכן, אמורה להתחיל הקרנה של "מופע הקולנוע של רוקי".
קודם כל, ישר הייתה לי אסוציאציה לסצנה מהמופע של דרו קארי (שם זה היה רוקי נגד פרסיליה מלכת המדבר). חוץ מזה, תהיתי אם אי פעם נערכה בארץ הקרנה כזו של הנסיכה הקסומה. ידוע שמדובר באחד מסרטי הקאלט הגדולים בישראל, אבל זה בעיקר בזכות עשרות שידורים בטלויזיה בשנות השמונים והתשעים. כמו גבעת חלפון ואלכס חולה אהבה, עיקר הקאלט מתבטא בלצטט סצנות מהסרט בעל פה. לרוקי יש מסורת של תחפושות, שירים וזריקת אורז. מה עושים בהקרנה של הנסיכה הקסומה? יש בכלל מידע על זה?
ב. הייתי שלשום בפסטיבל חיפה בהקרנה חגיגית של "אביב 41" (אורי ברבש). הסרט בכלל לא רע, אבל תנאי הצפיה היו נוראים. אחרי שעה נסיעה, היו לא פחות משעתיים של התכנסות עם דוגמיות מזון (לחם עם גבינה לבנה, ברצינות) ואנשים שמעשנים בכל פינה. יצאתי מהמתחם כדי להסתובב ביריד למעלה ולקנות קרפ. אחרי נאום ממושך של אחד המפיקים (במקרה קרוב שלי), המתנו עוד חצי שעה בלובי עד שפתחו את דלתות האולם. לאחר מכן, היו עוד נאומים. ובתום ההקרנה, הזמין אורי ברבש את כל המעורבים בסרט (כולל ג'וזף פיינס שנראה יותר גבוה במציאות), אחד אחד לבמה. הגענו לחיפה בשמונה ורבע, יצאנו מהאולם באחת בלילה, כשעוד שעה נסיעה לפנינו. לכל זה, נוסיף את העובדה שראיתי את הסרט מהמדרגות, כי המקומות שקיבלנו היו בשורה הראשונה באמצע. יצא שהשקעתי שמונה שעות (כולל נסיעה להורים) בשביל לצפות בסרט של פחות משעתיים.
אם אחרי כל זה, חשבתי שהסרט טוב, כנראה שזה אומר משהו. לא ברור מה, אבל משהו.
מוסר השכל: אם מזמינים אתכם לבכורה חגיגית של סרט, לכו ליריד.
א.באשכול 1
http://www.icon.org.il/2008/he/node/2628
לפי מה שהבנתי,
מהצעקות של אנשים ברחוב אתמולף זו הקרנה פעילה, כמו של באפי בזמנו ורוקי, אבל לך תדע.
אבל מה הפעילות?
להשלים את המשפטים של הדמויות ולעשות "בווו" כמו הזקנה בחלום, אני עושה גם בצפיה רגילה בסרט. האם יש בהקרנה הפעילה של הנסיכה משהו מיוחד חוץ מתחפושות?
אין לי מושג.
אם זו אכן הקרנה פעילה, כמו שטענו האנשים בכנס, אז יהיו שחקנים על הבמה. אם זאת, נראה לי קצת מגוחך שיום לפני הצליחו להרים הפקה כזו, לכן זה בטח אנשים שמצטטים הרבה. אולי זה שונה מסרטים אחרים בכך שפה הכי מותר לצטט ולדבר בזמן הסרט?
עוד אופציה היא שיתנו לאנשים שרוצים לעלות על הבמה "לשחק" את מה שנראה על המסך סתם כי בא להם.
לפי דעתי זו האוצפיה השנייה. עם תחפושות.
אין לי מושג.
למיטב ידיעתי זו אמורה להיות הקרנה שבה הקהל מאוד פעיל. כמו שהיה בזמנו בהקרנה הזכורה כ"נסיכה הקטומה" (אסףTV המקור?) שבה הוקרן הסרט מעותק שחסרים בו חלקים מרוב שהוא נקרע ותוקן.
לא, אין לי צל של קשר לאייקון
שנה שעברה, כמדומני, הייתה הקרנה דומה ל''נסיכה הקסומה''
כך זכרוני רומז לי בעקיפין…
בכל אופן, אשמח לשמוע יותר פרטים על "אביב 41" כיוון שאין לי שום מידע בראש לגביו.
ההקרנה של רוקי נדחתה לשעה מאוחרת יותר
זה אומר שתהיה לאנשים הזדמנות לבדוק כמה זמן לוקח להחליף משמלה ורודה / בגדים שחורים למחוך.
לגבי "אביב 41", אני מנוע מלכתוב ביקורת בגלל קרבה לאחד המפיקים, למרות שאני לא ממש מכיר אותו אישית. פשוט כשקיבלתי* את ההזמנה, ביקשו שלא אבוא כמבקר, אלא כאורח.
בכל אופן, הסרט הוא הפקה ישראלית-פולנית דוברת אנגלית. השחקנים הראשיים בריטיים, אבל הסרט צולם בפולין. העלילה מספרת על משפחה יהודית שנמלטת מהנאצים לבית של מכרה פולניה החיה לבד בכפר. מתפתח שם משולש אהבה, למרות שטיבו האמיתי לא ממש ברור. התסריט והבימוי לא מחדשים שום דבר, אבל הצילום יפה ומאוד אהבתי את המשחק של קלי הריסון. הסרט עוסק פחות בשואה ויותר ביחסים המתוחים בין הבעל (ג'וזף פיינס) לשתי הנשים.
לא הבנתי בדיוק איך, אבל ג. יפית קשורה איכשהו להפקה.
*קיבלתי = חיכיתי שבוע שההזמנה תגיע בדאר… והיא לא הגיעה עד היום.
ובכל זאת, אולי תוכל (או כל מישהו שראה את הסרט) לומר
האם הוא שווה צפייה?
בדרך כלל אני נמנע מסרטי שואה אבל כמו שאמרת הדגש פה מתמקד ביחסים בין הבעל לשתי הנשים, וגם השחקנים אהובים עליי. מצד שני, אין לי מושג לגבי כל השאר (בימוי, תסריט וכולי). מצד שלישי, בכל פינה יש כרזה לסרט והוא מסקרן אותי. התלבטות.
סרט בינוני
הוא עשוי טוב מבחינה טכנית והמשחק לא רע, אבל נדמה כאילו הסיפור מועבר בצורה מחוספסת מדי. הקפיצות בין 1941 לכמה עשורים מאוחר יותר (סיפור המסגרת) כל הזמן הוציאו אותי מריכוז וההתפתחויות הדרמתיות מוצגות בצורה די שטחית. באופן כללי, הייתי אומר שהוא ימצא חן בעיני מי שהגישה שלו לצפיה היא פחות שכלית ויותר רגשית.
הטריילר באתר של חברת ההפקה:
http://www.praxisfilms.co.il/
הקרנות פעילות ומה שביניהן.
אסייג שאני לא ממש טיפוס של רוקי. אני מבינה למה אנשים נהנים ממנו, אבל הוא קצת… לא יודעת. לא מתחברת. אבל מדי פעם אני הולכת, לראות אם אולי הפעם בכל זאת, וכבר הייתי שם, אז הלכתי. מצד שני, את הנסיכה הקסומה אני אוהבת עד כלות.
ויצא שמרוקי נהניתי הרבה יותר. גם כי רוקדים (החלק האחד שאני ממש, ממש נהנית ממנו בהקרנות האלה), אבל בעיקר כי מופע האימים של רוקי, הסרט, הוא זבל צרוף שכיף לצחוק עליו. הנסיכה הקסומה, בעודו צרוף בהחלט, הוא בהחלט לא זבל – וכל האנשים שניסו להתנהג אליו כאילו הוא רוקי היו נורא, נורא מעצבנים.
הסרט צוחק על עצמו פה ושם, ויש לו נקודות חולשה מפעם לפעם, ובהחלט הצטרפתי כשכולם עשו "Aww" כשנורית-כפרה-עליה הודיעה לווסטלי שבשבילו היא יכולה לעוף, אבל רוב הזמן ישבתי שם בתחושה של "אני רואה סרט טוב, כאן. תסתמו כבר!" הציטוטים ההמוניים היו כיף אדיר, אבל צעקות ה"יארר!" בכל פעם שמישהו אמר פיראט נמאסו די מהר, וההערות המתחכמות היו מאולצות, לא מצחיקות ברובן, ובעיקר מיותרות לחלוטין. שלא כמו רוקי, זה סרט שכיף הרבה יותר לראות בהקרנה לא פעילה, או בהקרנה פעילה למוזמנים-בלבד, עם אנשים שאתם סומכים עליהם שיצטטו אבל לא יציקו.
א-הא! ידעתי שראיתי אותך חולפת באשכול.
אז למה לא באת להגיד שלום?!
עברת ממש מהר.
הקטע הוא שאנשים היו פשוט לא מצחיקים.
אני, למזלי, ישבתי ליד שירי וברק מהמסמ"צ [עם מישהו מכיר] ונהנתי מאוד.
ה"יארר" זה קטע של האגודה [עמותה? שקר-כלשהו], וזה אכן מעצבן, במיוחדג בקטע שווסלי מסביר לה על איך הוא הפך לפיראט רוברט האיום.
זו לא אשמתם.
קשה הרבה, הרבה יותר להיות מצחיקים כשיורדים על משהו טוב, מאשר כשיורדים על משהו רע. הבעיה היא שאנשים התעקשו להתייחס לנסיכה הקסומה כאילו היה מופע האימים של רוקי – למרות שהוא לא. חוסר גמישות מחשבתית במירעו.
הנה מה שחשבתי על ''מעבר לכל חלום''
http://www.isf.co.il/article.asp?ref=1451
מישהו יודע מה קורה עם ההפצה של the fall?
אחרי צפיה ראשונה שממנה יצאתי נלהבת לגמרי, חשבתי שהDVD יהיה תוספת ראויה לאוסף, רצוי עם תרגום (היה לי קשה להבין את הילדה הקטנה). ובאמת הזמינו את הדיסק עבורי מDVD ישיר כבר לפני כחודשיים ומאז לא נודעו עקבותיו.
אין לי ספריית DVD קרובה אבל הבנתי שישנן ספריות שבהן הוא נמצא. בשיחת טלפון עם DVD ישיר התברר שככל הנראה המפיץ דילג על השלב שבו הדיסק ממש מגיע פיזית לחנויות והם מחכים להגעתו כדי להוציא את המשלוח.
מישהו יודע משהו בנידון? מכיר דרך שבה ניתן לברר? אני כבר ממש רוצה לראות את הסרט שוב ובכל פעם מועד המשלוח נדחה בעוד שבועיים