![]() |
||
סינמסקופ מדווח בשמחה: מיליון צופים! למעשה, יותר מ-1.1 מיליון – זה מספר הכרטיסים שמכרו סרטים ישראליים במהלך שנת 2007, ודצמבר עוד לפנינו. 'בופור' מוביל, אבל גם 'הסודות', 'ביקור התזמורת' ו'נודל' לא קטלו קנים. |
![]() 01.12.2007
|
יומית
סינמסקופ מדווח בשמחה: מיליון צופים! למעשה, יותר מ-1.1 מיליון – זה מספר הכרטיסים שמכרו סרטים ישראליים במהלך שנת 2007, ודצמבר עוד לפנינו. 'בופור' מוביל, אבל גם 'הסודות', 'ביקור התזמורת' ו'נודל' לא קטלו קנים.
![](/images/4203.gif)
וברירת המחדל של סרט ישראלי היא חוסר הצלחה כלכלי?
http://www.fisheye.co.il/stor317646y_4185#
התפקשש לך הלינק, אבל התשובה היא כן.
וברירת המחדל של סרט ישראלי היא חוסר הצלחה כלכלי?
כתבה מספר 4185
הפעם לא התפקשש לך הלינק, אבל התשובה היא עדיין כן.
אז אולי תאיר את עיני ותסביר למה סרט בעל תקציב
של מיליון, פחות או יותר, שמביא כ-200 אלף צופים ('ביקור', 'הסודות') יוצא נפסד?, מתי הוא מתחיל להיות רווחי, כי עד כמה שאני זוכר התקציב של 'בופור' נע סביב ה-3מיליון, הוא הביא כ-300 אלף והוא נחשב רווחי?
התקציב שלו אם אני לא טועה היה 2.5 מיליון
נצא מתוך נקודת הנחה שאם כרטיס עולה בין 31-35 שקל, לחלק ל4, זה יוצא בערך 9 דולר לכרטיס, מה שמביא אותנו לרווחים של 2.7 מיליון. זה לא רווחים מטורפים, אבל זה בהחלט מכסה את ההוצאות.
אני לא ממש עוקב, אבל אם ימכרו את הסרט לחול יש סיכוי לרווחים לא רעים בכלל
זה אם אתה מניח שכל שקל שמגיע ממכירות כרטיסים
נכנס ישר לכיס של מפיקי הסרט. זה ממש לא המצב. בדרך יש גם בתי קולנוע ומפיצים ועוד בעלי עניין כאלה. אני לא חושב שיש סרט ישראלי כלשהו השנה שהרוויח כסף רק מהקרנות בארץ. אחרי מכירת סרטים לחו"ל, DVD וכו' – כן, יש מצב ש'בופור' הרוויח כסף. מה שלא נכון לגבי רוב הסרטים האחרים.
העדות הברורה ביותר לכך שסרטי קולנוע ישראליים, ככלל, לא מרוויחים אלא מפסידים, היא עובדת קיומה של קרן הקולנוע הישראלי. אילו הקולנוע היה השקעה משתלמת, לא היתה בעיה למצוא משקיעים, ולא היה צורך להשקיע בו כספי ציבור.
אבל לא על זה דובר.
"ברירת המחדל של סרט ישראלי" – כלומר, המשפט מתייחס לכל ~20 הסרטים הישראלים שיצאו השנה (או בשנה שעברה. או בשנה שלפני כן) לקולנוע, לא רק למתוקצבים שבהם. ואם שניים מתוך 20 מרוויחים כסף, אז הם היוצאים מהכלל.
אבל זה לא 2 מתוך 20.
זה יותר כמו 4 מ-20, שזה חמישית מהסרטים.
זה 2 רווחיים (נניח) ו-2 שלא הפסידו.
אבל יודע מה? בוא הגיד שארבעה הרוויחו בענק. כמו שאתה אומר – חמישית מהסרטים. זה 20% מהתוצרת הישראלית, או אם מסתכלים על הצד השני: יש 80% שמפסידים / לא מרוויחים. 80% עדיין נשמע לי כמו ברירת המחדל.