![]() |
||
רשת בתי הקולנוע הגדולה בארה"ב מחלקת לצופים מלשינונים ניידים, להזעקת האחראים במקרה של בעיות בתמונה, בסאונד, בקהל, או חס וחלילה טפו טפו טפו, פיראטיות. הניו יורק מגזין מציע גירסה משופרת של המכשיר. |
![]() 31.05.2007
|
יומית
רשת בתי הקולנוע הגדולה בארה"ב מחלקת לצופים מלשינונים ניידים, להזעקת האחראים במקרה של בעיות בתמונה, בסאונד, בקהל, או חס וחלילה טפו טפו טפו, פיראטיות. הניו יורק מגזין מציע גירסה משופרת של המכשיר.

גדול
למה שגלובס לא יאמצו גם כן?
כי גלובוס יודעים להתעלם מתלונות
אפילו בלי מכשירים ניידים.
ברצינות, אם המכשירים האלה ישפרו את חווית הצפיה בקולנוע אז סבבה, ויפה שבתי הקולנוע סוף סוף מכירים בכך שהסיבה שאנשים מתרחקים מהם היא לא *רק* האינטרנט. אבל בפועל כל מה שהמכשיר הזה עושה זה חוסך סדרנים. ואני חשבתי שבכל הקרנה יש מקרין, ויש סדרן, ושהם יכולים לראות בעצמם אם יש בעיה בסאונד או בקהל, ולפתור אותה. בכך שהמציאו את המכשיר הזה הרשת מודיעה לצופים שאין להם שום כוונה להקדיש סדרן לכל הקרנה. תלונות שלא מתלוננים עליהן לא יטופלו.
מה שעוד מצחיק אותי במכשיר הוא תשומת הלב השווה ל"סאונד", "תמונה", "הפרעה בקהל", ו-"פיראטיות", כאילו אלה היו בעיות שוות בחשיבותן. לאורך כל הביקורים שלי בקולנוע, מעולם לא ראיתי מישהו מנסה לצלם את המסך, כלומר, בהערכה גסה זאת בעיה שנתקלתי בה ב-0.00000% מההקרנות שבהן נכחתי. הפרעות בקהל, בסאונד או בתמונה – משהו כמו 90%, בהערכה זהירה מאוד. (חוץ מזה, ההצעה של הניו יורק מגזין מאוד מפתה – ללכת ל'שודדי הקאריביים' וללחוץ על כפתור ה"פיראטיות" שוב ושוב, תוך צעקות "הם עושים את זה שוב!").
אגב, זה כי רוב הפיראטיות נעשים בארה''ב
בהערה גסה, 80% מגרסאות הקאם הן גרסאות אמריקאיות, בלי תרגום. מה לעשות ששם זה נפוץ יותר.
אפשר אולי להגיד ששם זה קיים.
אבל עדיין – באופן יחסי, זה מאוד נדיר. הצופים שמגיעים לסרט עם מצלמת וידאו הם שברירון קטנטון של אחוזון זערורי. קהל שמפריע, לעומת זאת, זה דבר שקיים כמעט בכל הקרנה.
מסכימה איתך.
חוץ מזה לדעתי צריך להיות ממש מניאק בשביל להלשין על מישהו שנכנס עם מצלמה לסרט. זו בעיה של בתי הקולנוע, לא של הצופים.
מסכים איתך.
איזה אינטרס יש לצופה הממוצע להתאונן בגין מקרה כזה?
כי גלובוס יודעים להתעלם מתלונות
בתור סדרן/מקרין לשעבר אני איידע אותך במה שקורה (עבדתי גם בגלובוס וגם ברבחן)
בדרך כלל יש רק מקרין אחד שיש לו מרכז עם מסכים שחור לבן שהוא יכול לראות מה קורה בכל הסרטים (הוא לא תמיד מסתכל בו היות ובדרך כלל הוא נח בסרט או מתחיל הקרנות אחרות)
לגבי הסדרנים, גם שם יש בדרך כלל סדרן או שניים ביום רגיל ובימי שישי שבת יש לפחות בהקרנה הראשונה יותר
אז כפי שאתה רואה אי אפשר לשים עין על כל האולמות, הסדרן נכנס בדרך כלל לסרט עם הכי הרבה אנשים או לסרט שהכי בא לו לראות בפעם ה97
כמובן יש להתייחס למה שאמרתי רק בנוגע לבתי קולנוע עם 5 אולמות שכן לא עבדתי בקומפלקס גדול כמו הסינמה או יספלאנט
גם לגלובוס וגם לרב חן שעבדתי היו 5 אולמות כל אחד
אנחנו יודעים מה קורה - אבל זה לא בסדר.
בכל אולם צריך להיות סדרן, לאורך כל הסרט. זאת באמת לא דרישה מוגזמת.
אנחנו יודעים מה קורה - אבל זה לא בסדר.
תשמע, אני מסכים איתך שצריך בשביל הסדר סדרן בכל אולם
אבל מה לעשות שצריך לשלם לכל אחד מהסדרנים האלה ובארץ כשיש לך הרבה פעמים הקרנות של 4 אנשים לא משתלם לשים שם סדרן (וגם לא בכאלה של 20)
בתור לקוח השיקול הזה לא מענין אותי
בתור לקוח אני נמנע מבתי הקולנוע של גלובוס כבר כמה שנים רק בגלל חוסר השירות המחפיר שלהם, כך שבסופו של דבר חוסר הרצון לשבץ סדרנים נוספים אולי עולה להם במספר צופים שמעדיפים ללכת לבתי קולנוע של רשתות אחרות.
וזה עוד לפני שדברנו על איכות ההקרנה המזעזעת של גלובוס, המסכים הקטנים מדי ברוב האולמות שלהם ושאר מריעין בישין שמחכים לצופים ברשת הזאת.
בתור לקוח השיקול הזה לא מענין אותי
לא באתי להגן על גלובוס, הם בתי קולנוע מחורבנים עם יחס מחורבן עוד יותר
אני אומר שלגבי כמות הסדרנים זה אותו דבר בשתי הרשתות
כן, אבל לרני יש טיעון עסקי מצוין:
חוסר הנוכחות של סדרנים באולמות הוא אחת הסיבות לכך שצופים מדירים את רגליהם מהקולנוע. במלים אחרות, יותר סדרנים לא יהוו רק שירות לצופה, הם גם יהיו החלטה עסקית נבונה לטווח ארוך.
אלא שאף אחד בארץ לא חושב לטווח ארוך, אז אני לא ממש מצפה מרב-חן או גלובוס להיות הראשונים.
וכאן אני חייב לציין דבר נוסף:
למזלי אני מתגורר באזור רווי בתי קולנוע מרשתות שונות. במרחק של 10 דקות נסיעה מביתי ניתן למצוא את גלובוס עזריאלי, רב-חן שבעת הכוכבים, רב-חן ארנה, סינמה סיטי, יס פלאנט, לב אביב, קולוני, לב דניאל, ועם קצת מאמץ גם את פאר ששייך לגלובוס. לי ממש אין בעיה לבחור שלא לראות סרט בגלובוס (כפי שאני בוחר כל הזמן) כי יש לי את האופציה לראות את הסרטים שהם מפיצים ברשתות אחרות.
במקומות אחרים בארץ האופציה הזו כמעט ולא קיימת. מי שלא רוצה לראות סרט של גלובוס בירושליים יפסיד את הסרט או יסע לתל אביב. המהמשעות היא שבעוד שלתושבי המרכז יש הרבה אופציות (ובאמת חלק מבתי הקולנוע של גלובוס במרכז נסגרו לאחרונה) תושבי אזורים אחרים בארץ נתונים תחת עריצותו של מונופול: תראה סרט בקולנוע הדביק של גלובוס או אל תראה בכלל.
מצב שהפך לעוד יותר גרוע בשבועות האחרונים,
כשבתי הקולנוע של חן באשדוד ובאשקלון נסגרו.
מצב שהפך לעוד יותר גרוע בשבועות האחרונים,
באשקלון זה הכי מבאס כי משאירים אותנו רק עם גלובוס (והוא אחד הגלובוסים היותר גרועים)
ללא ספק.
אולם 4 שם זוועה. פשוט זוועה.
בושה לבתי הקולנוע (של גלובוס) באשר הם.
יכול להיות
לא ספרתי סדרנים ברשת זו או אחרת. אני פשוט יודע שב"רב-חן" תנאי ההקרנה טובים הרבה יותר, והצורך למצוא סדרן ולדווח לו על בעיה מסוימת כמעט ולא עולה (לפחות לא בפעמים שאני הייתי שם), מה שלגמרי לא נכון לגבי גלובוס.
והתגובה הזו לגמרי לא כוונה נגדך, אלא נגד הרשת. אל תיקח את זה אישי :-)
יכול להיות
ממש לא לקחתי אישית כי קודם כל אני כבר מזמן לא עובד שם
ודבר נוסף, כפי שכבר ציינתי, עבדתי גם ברב חן וגם בגלובוס ואני מסכים אם כל מה שנאמר על גלובוס
אנחנו יודעים מה קורה - אבל זה לא בסדר.
אני ושני חברי הינו היחדים בסרט אינוישה והיו לפחות שני סדרנים
אנחנו יודעים מה קורה - אבל זה לא בסדר.
מישהו באמת הלך לסרט הזה?
זה אמור להפריע לי אם מישהו מנסה לצלם את המסך?
עוד מעט יהיה כפתור לזיהוי אבק על הכיסאות או זיהוי מסתננים לאולם.. שיעשו את העבודה השחורה שלהם בעצמם.
גם אני לא נתקלתי במישהו שמנסה להעתיק סרט אף פעם אבל גם אם הייתי נתקל סביר להניח שזה לא היה מפריע לי.
מצד שני, בעיות בסאונד או בתמונה באמת מתרחשות בגלובוס כל הקרנה. לדעתי הם צריכים לעשות שבוע מיוחד של הקרנות בחינם לפצות את הצופים שסובלים שם כל השנה.
הם כבר עשו את זה (בערך), עם סלקום.
התוצאה הייתה גרועה בהרבה מחווית הצפייה הרגילה בגלובוס, שהיא מזעזעת מספיק בפני עצמה.
זה גם מאוד מטריד
בפעם האחרונה שהלכתי לקולנוע, לפני ההקרנה של שודדי הקאריביים, מישהו נדחף אלינו ושאל אותנו מה יש לנו בתיק. הוא חשב שהבאנו מצלמות. אנחנו? מצלמות? אנחנו רואים סרטים או בקולנוע או ב-DVD ב-4,500 קילוביט. למה שאני ארצה לראות את הסרט באיכות מחורבנת וקול לא אחיד שלא לדבר על להפיץ את זה.
היינו צריכים להתלונן.
כי גלובוס יודעים להתעלם מתלונות
למעשה אין בכל אולם סדרן. מספר הסדרנים אמנם עולה בסוף השבוע (באמצע השבוע יש סדרן אחד על חמישה אולמות בערך), אבל להיות בתוך האולם בזמן ההקרנה נחשב להטבה ולא לחלק מהתפקיד.
*נכתב מתוך נסיון כעובדת בגלובוס לחודש (מהגיהינום), ועל כן מתייחס רק לבתי הקולנוע של הרשת.
כי גלובוס יודעים להתעלם מתלונות
אולי הייתי צריכה להמשיך לקרוא הלאה לפני התגובה האמוציונלית…
כי בגלובוס זה לא היה מפסיק לצפצף
(ובמיוחד על סעיף "רגליים נדבקות לרצפה").
אל תגידו גלובוס!
תגידו גלובוסמקס!
http://www.ice.co.il/article.asp?pgId=106755&catId=3
כמה הערות על הכתבה הזאת: על הקומפלקס החדש בקריון כבר שמעתי כמה פעמים, למרות שבקשר לאיימקס, אני אאמין שהפעם מדובר באמת באיימקס ולא בחיקוי חסר ערך כמו בסינמה סיטי כשאראה את זה. זה יהיה באמת משעשע אם קולנוע האיימקס השני בארץ, אחרי אילת, יהיה דווקא בקירית ביאליק.
המתחם החדש בנתניה הוא בן 11 אולמות, שזה לא ממש מגה-פלקס בנוסח סינמה סיטי, אלא קרוב יותר לרבי-קולנועים קניוניים סטנדרטיים. אז נשאלת השאלה: למה בדיוק הם מתכוונים כשהם אומרים, בפיסקה האחרונה: "עד סוף שנת 2007 מתכוונת החברה לחלוש על שבעה מרכזים ברחבי הארץ: בקניון עזריאלי בת"א, באשדוד, במודיעין, בנהריה, בקריון, בנתניה ובבאר שבע". בכל המקומות האלה כבר יש לגלובוס בתי קולנוע. אז הכוונה היא שגלובוס מתעתדים עד סוף 2007 לסגור את כל בתי הקולנוע שלהם מלבד השבעה האלה? יש למה לצפות!
אני מניח (טוב, מקווה)
שהכוונה היא לשדרוג אותם אולמות למשהו איכותי יותר ואולי-אולי-אולי(תכפילו את ה"אולי" ב-9000000000) יבנו אולם IMAX בקומפלקסים. (כן אני יודע, התשובה היא "פחחחחח").
מה שיבוא - שיבוא.
לאשדודי כמוני כבר נמאס לחכות למשהו טוב.
תעשה מה שהאשדודי הזה עשה
תעבור לתל אביב
בטח - עכשיו אני קורא לאמא ואבא שלי!
פיראטיות
מעולם לא נתקלתי בכזה דבר.
הא, כן! בפרק המעולה ההוא של סיינפלד שבו ג'רי הופך להיות המלך של הסרטים הפיראטיים בניו יורק אחרי שצילם סרט באיכות מעולה.
חסר לי כפתור ''אורות''.
אני הולכת לקולנוע בשביל אווירת החושך. לראות סרטים באור מלא זה פשוט לא כיף (ולאלה מכם שיצא להם להיתקל במאמרים האלה: זה מבטל את חווית הקולנוע הטהורה של אולם חשוך בו יש השלכה של קרן אור מאחורי הצופה, כביטוי של התת-מודע). גם לא לבלות את הרבע שעה הראשונה של הסרט (ושוב אחרי ההפסקה) בלצעוק "אורות! אורות!" בתקווה שמישהו ישים לב.
לפעמים, אבל רק לפעמים, חסר לי כפתור הפאסט פורוורד
ובמקרים קיצוניים: סטופ!
וכמובן את כפתור
"הסרט הזה נמשך כבר שעתיים ורבע, אני אחרי ליטר דיאט קולה, ואמא טבע קוראת לי"!
<ניסיתי למצוא שם קצר יותר לכפתור… כנראה שלא הצלחתי>
כפתור הפיפי, כמובן.
סוגיה חשובה, שכבר נידונה כאן:
כתבה מספר 1047