במקור: Along Came Polly
תסריט ובימוי: ג'ון המבורג
שחקנים: בן סטילר, ג'ניפר אניסטון, פיליפ סימור הופמן, דברה מסינג, האנק עזריה, אלק בולדווין
בערב שלפני, התפוצץ צינור היכנשהו ברצפה והמרתף הוצף. כל המזוודות שהיו שם נרטבו קשות. בצהריים פתחתי את הטלוויזיה. היא העלתה עשן ושבקה חיים. בערך בנקודה הזאת הבנתי שאני נמצא ברצף צרות, ומכיוון שעובדה סטטיסטית ידועה היא שצרות באות בשלשות, החלטתי להקדים צרה למכה וללכת לראות סרט עם בן סטילר, מתוך מחשבה שאם ב'פגוש את ההורים' סבלתי ומ'זולנדר' יש לי עדיין סיוטים, 'ואז הגיעה פולי' בטוח יהיה צרה מפוארת, ושום דבר רע לא יקרה לי אחר כך.
זאת בדיוק דרך המחשבה של רובן פפר (בן סטילר). רובן הוא מנתח סיכונים מקצועי, האיש שתפקידו לומר לכם בדיוק מהו הסיכון שהסרט שהלכתם לראות יהיה בלי סאונד תקין, ועד כמה צפייה מכוונת בסרטים גרועים יכולה להוריד מתוחלת חייכם. יכולת זו שלו אחראית לתפקידו החשוב בחברת ביטוח בניהולו של אלק בולדווין (הוא היה פעם סמל סקס? איך?), והביאה לו את דברה מסינג, אשתו המקסימה. מצד שני, דרך המחשבה הזאת, של ניתוח סיכונים אוטומטי, הפכה את רובן לכמעט פרנואיד, שלא אוכל שום דבר שאינו סטרילי, ושאם הוא מסתכל על שבכה של רכבת תחתית, הוא רואה סיכוי של 1:64,000 שהיא תתמוטט ברגע שהוא ידרוך עליה.
אבל יש סיכון אחד שרובן לא ראה. בירח הדבש שלהם, רובן ואשתו פוגשים מדריך צלילה צרפתי בעל נטיות נודיסטיות קלות (האנק עזריה, 'משפחת סימפסון'). רובן, כמובן, לא צולל, מה שמשאיר את אשתו ביחד עם הצוללן, שמראה לה את השנורקל שלו. רובן הנבגד חוזר לבד הביתה ומנסה להשקיע את עצמו בעבודה: הוא מנסה להוכיח שזה לא יהיה סיכון גדול מדי לתפור ביטוח חיים למיליונר חובב ריגושים כמו צניחה מבניינים, שחייה עם כרישים וצעקת "לגולאס הומו!" בקהל הומה בנות כיתה ו'. מעבר לשעות העבודה, יש לרובן חבר ילדות אגוצנטרי אחד (פיליפ סימור הופמן), שפעם, מזמן, היה כוכב של סרט נעורים אחד ויחיד, ועל כן השתכנע שהוא שחקן מעולה. למרות זאת, אף אחד לא מבקש ממנו חתימה.
ואז הגיעה פולי. פולי (ג'ניפר אניסטון, כוכבת הסרט 'בחורה טובה' וגם איזו סדרת טלויזיה) היתה ביחד עם רובן בבית הספר, וכשהוא פוגש בה שוב לאחר שאשתו נפרדה ממנו, הוא מחליט לצאת איתה על מנת לשכוח את אשתו. יש רק בעיה אחת – פולי היא בדיוק ההפך מרובן הפדנטי: היא שכחנית, מפוזרת, חסרת אחריות, חיה את הרגע, וכל פגישה איתה גורמת לרובן לחוסר נוחות פיזית בולטת (בעיקר כי אוכל מתובל מעורר אצלו פליטות מסוגים שונים). אבל רובן מוכן לקחת את הסיכון של פולי בשביל הסיכוי לאהבה. אלא שאז אישתו חוזרת, והוא צריך להחליט מי מהנשים נושאת איתה את הסיכון הנמוך יותר…
על פניו, 'ואז הגיעה פולי' הוא מתכון בטוח לסרט רע: שילוב של עלילה שחוקה, שחקני טלויזיה ובן סטילר. בנוסף לזה ההומור בסרט נראה כאילו הכותב לא היה מוכן לקחת שום סיכון, ושילב קצת מכל דבר: הומור הפרשות, התאכזרות לבעלי חיים, סלפסטיק, הומור גזעני, דמויות קיצוניות ומוזרות – אבל בשום סוג הומור הסרט לא עובר את הגבול שהופך בדיחה משעשעת בפוטנציה לקטע קורע במיוחד, או פוגעני ממש. מצד שני, הסרט אכן משופע בבדיחות משעשעות בפוטנציה, חלקן בלתי צפויות, שאם רק היו הולכות עד הסוף…
אבל אז באים השחקנים, ומעלים את הסרט לדרגת קומדיה בינונית סבירה. שחקני המשנה, ברובם הגדול, מצליחים לקחת דמויות לא ממוקדות מספיק ולהפוך אותן למלאות, מי יותר ומי פחות. פיליפ סימור הופמן, בתור החבר שבטוח שהוא שחקן ענק, מצליח להיות מעצבן לחלוטין ובאותו זמן לא לעצבן בכלל. בין בן סטילר ודברה מסינג אין שום כימיה, אבל בהתחשב בעלילת הסרט, זה עובד לטובתם. וממילא לג'ניפר אניסטון יש מספיק כריזמה בשביל כל האנשים שמסביבה. ובן סטילר עצמו? הוא כל כך סובל במהלך הסרט, פניו מעוותות מכאב או תדהמה, שלא יכולתי שלא ליהנות.
'ואז הגיעה פולי', בסופו של דבר, הוא לא סרט רע. הוא קומדיה סבירה, שסובלת אמנם מבינוניות, אבל בהתחשב בעומק שאליו היא היתה יכולה ליפול – זה לא בהכרח דבר רע. סתם עוד סרט, עם קצת אמירות כאילו-חשובות על החיים ועל רומנטיקה, ועם כמה בדיחות לא רעות, וג'ניפר אניסטון.
חזרתי הביתה מהסרט מבלי שסבלתי בכלל. את דרכי קידם גשם מוזר של סוף אפריל. צינור המים של דוד השמש התפוצץ. זהו, נמאס לי. בפעם הבאה שמתחיל רצף צרות, אני הולך לראות סרט של בן אפלק.
זה מתבקש
ואז הגיע פולי(מהגשש) ואמר:
מגורנישט לגורנישט אולי הפעם רואים את האור בקצה של הצ'ופצ'יק של הקומקום.
גניפר אניסטון
היא לא שחקנית גרועה.
ואיפה בדיוק זה נטען בביקורת?
ואיפה בדיוק זה נטען בביקורת?
פניו, 'ואז הגיעה פולי' הוא מתכון בטוח לסרט רע: שילוב של עלילה שחוקה, שחקני טלויזיה ובן סטילר.
''על פניו''
הכוונה היא שזה לא בהכרח ככה, אלא רק ברושם ראשוני. אני חושב שהמשפט "לג'ניפר אניסטון יש מספיק כריזמה בשביל כל האנשים שמסביבה" די סותר את הבעיה בליהוק שלה.
הוכחה מס' 3497
למשפט: אם אנשים באמת רוצים להיעלב, שום דבר לא יעצור אותם.
איזו ביקורת מצוינת שלמקו
ואז הגיעה פולי הוא סרט שבחיים שלי לא חשבתי שאני אלך לראות, בגלל כמה סיבות:
א. אני לא אוהבת קומדיות שחוקות
ב. אני לא אוהבת את בן סטילר
הצירוף של העלילה השחוקה והנדושה, בן סטילר וכל מיני דברים ששמעתי מחברות שלי לגבי הסרט גרם לי לחשוב שזה סרט ממש רע.
עכשיו, אחרי שקראתי את הביקורת, אני אשקול לקחת אותו בדי וי די, ואולי, חס וחלילה, אולי אני גם אלך לראות אותו בקולנוע.
הסרט הוא פשוט בינוני מדי.
לא משהו שהייתי ממליץ עליו, אבל גם לא משהו שהייתי ממליץ להתרחק ממנו. לראות אם אין משהו מעניין יותר, לא תסבלי.
שכחת להזכיר משהו...
העובדה שרואים את המיקרופון למעלה במסך עשרות פעמים לפרקי זמן דיי ארוכים…
ובכלל – הסרט נראה כאילו עשו אותו שניים וחצי ילדים בני 15 שלא יודעים לצלם או לערוך סרט!
ציפיתי ליותר … וממש לא אהבתי…
חשוב לציין שג'ניפר אניסטון אכן מצילה את המצב… אבל עם כל הפשלות… לא הולך לה יותר מידי…
זה מסוג הסרטים שמתאים להם לצאת ישר בוידאו!
<הכנס תגובה מיואשת של לונג ג'ון לגבי אשמת המקרין כאן>
<הכנס תגובה מיואשת של לונג ג'ון לגבי אשמת המקרין כאן>
לדעתי זה צריך להיות דף הבית של האתר.
יום אחד
אני אשכנע את לונג ג'ון להכניס את השאלה הזו למאגר השאלות הנפיצות. אתם תראו.
שוכנעתי כבר מזמן.
יום אחד, יהיה לי זמן לעשות את זה. ואפילו אם "מישהו" מסוים () ישלח לי את כל הלינקים מרוכזים, עדיין אצטרך למצוא את הזמן כדי להעלות את זה (ויותר גרוע – לטפל בבירוקרטיה העצמית שיצרתי).
כלומר, כן, אני יכולה לפנות זמן ולעשות את זה על חשבון שעות השינה שלי. אבל אין לי מוטיבציה לזה, כי נדמה לי שמי שירצה להאשים את המקרין, לא יבדוק קודם ב-FAQ אם יש במקרה שאלה לגבי זה.
אבל אתה, לא מבינה למה אתה בכלל מדבר. אתה לא מזכיר לי דברים שהבטחת להזכיר לי לעשות, אז פתאום נראה לך שתזכור להזכיר לי דברים אחרים?
חבר'ה, המקרין לא אשם!!
המיקרופון למעלה זה לא אשמת המקרין, זו העריכה והצילום הדיביליים… הדבר הזה קורה רק בסרטים שהם בפורמט WIDESCREEN, שלעומת הטלויזיה זה לא אומר מסך רחב אלא מסך מרובע.. מסך רחב בקולנוע נקרא CINEMASCOPE.
עכשיו, כשהסרט מגיע להדפס הכתוביות, משום מה הכתוביות מודפסות כמעט באמצע המסך ואז צריך להוריד קצת את התמונה כדי שהכתוביות יהיו למטה ולא באמצע ובגלל זה רואים את המקרופון.. 2 דרכים לתקן את זה:
1- שהעורכים יערכו את הסרט כמו שצריך
2- שידפיסו את הכתוביות כמו שצריך
זה כן אותו פורמט,
ואם הכתוביות מודפסות באמצע הסרט והסרט כולו "מוזז" למטה כדי שהכתוביות יהיו בתחתית, זה אומר שהצופים מפספסים חלק גדול מאוד ממה שקורה בתחתית התמונה (וקשה שלא לשים לב כשדבר כזה קורה, כי פתאום רגליים של אנשים נחתכות וכו'), ואיכשהו, לא נראה לי שזה המצב.
אם להרחיב טיפה,
'Widescrean' זה כינוי כללי למסכים רחבים. 'סינמסקופ' מציין את היחס המסוים של אחד מסוגי המסכים הרחבים.
אגב בן סטילר
כשהייתי אצל אחותי בניו-יורק היא הכריחה אותי לקחת דיוי של הבן-סטילר-שואו, תוכנית המערכונים זוכת האמי של בן סטילר, למרות התנגדות עזה מצידי.
מסתבר, למרבה הזעזוע, שהאיש לא פחות מגאון. טוב, אולי קצת פחות, אבל לא הרבה פחות מגאון.
תוכנית היסטרית, כתובה מצוין, בלי שמץ מההומור הסלפסטיקי והנמוך שמזוהה עם סטילר היום, ומכילה כמה מהמערכונים הבודדים המצחיקים ביותר שראיתי אי פעם.
בכלל, נדמה שהוא ואוון ווילסון שייכים למחלקה מיוחדת, של יוצרים מוכשרים עד כאב (גם אם בן סטילר מבריק באמת רק בסקץ'-קומדי, כי הבנתי שהסרט ה"רציני" שלו לא יותר מבסדר) שהחליטו משומה להתעסק בטראש.
יותר $$$
ובינתיים "ואז הגיעה פולי" הוא במקום ה3 השנה בהכנסות בארה"ב.
(ומיד אחריו, במקום ה4 עם מיליון פחות בהכנסות- סטרצ'קי והאץ'. אבל זה כבר דו"חקו מדי..)
יותר $$$
סטארסקי והאץ' דווקא נחשב למותק של סרט, או לפחות נחשב למותק של הסרט אצל כל מי שאני מכיר.
דיעה אחרת
דעתי על "פגוש את ההורים" הייתה טובה אך במעט מזו של רד פיש.
כתבה מספר 88
במילים אחרות, זה היה סרט גרוע.
"ואז הגיע פולי" גרוע ממנו. למעשה, זהו הסרט הגרוע ביותר שראיתי השנה. פעם אחת חייכתי, וגם זה בדקות הפתיחה, לפני הדיכאון הגדול. בהיתי במסך ולא האמנתי שמישהו אישר את הגועל הזה וששחקנים לא רעים בדר"כ מתבזים עד כדי כך.
ביקורת שלילית ממקור לא צפוי
http://e.walla.co.il/?w=/6/540140
למי שתהה, הרב עובדיה הוא רובוט שנע רק באמצעות שלט רחוק. זו הסיבה שאפשר למעשה לאלץ אותו לראות סרט, משל היה כדורי.
לא יפה להפיץ שמועות שווא שכאלה!
הוא חייזר עוטה גוף אדם.
על שלושה דברים אתמהה:
• איך הוא ראה כל כך טוב מה שקורה על המסכים הפצפונים של אל על, ויש לו משקפיים שכל זגוגית שלהם היא מינימום פלדלת?
• האם הדיילות השיקסות גם הכריחו אותו לשים אוזניות ולהאזין לסרט? כי אם כן, הוא בטוח הספיק להתחרש מאז, שנאמר: "כל השומע – תצלינה שתי אוזניו".
• מה היה הדבר שפגע ברגשותיו הכי הרבה – מדריך הצלילה שערוותו באושה, השרצים שאוכלים שם על ימין ועל שמאל, או הצפייה ביהודי בן סטילר, שסטה מדרך הישר, ויצא בחוץ לתרבות רעה?
והיא שאמרתי-
אין בסרט שום בדיחה ממש פוגעת.
אא"כ אתה לא קהל היעד של הסרט או לחילופין נפגע סדרתי.
היי היי
אף אחד לא שם לב לזה שהאנק עזריה משחק את הבחור הצרפתי?! ג'יזס איך הוא נראה שונה מימיו הצמודים עם מורי במשתגעים מאהבה… וגם נהיה גבר סקסי ומסוקס בעל שיער מטופח וארוך… לקח לך איזה דקה להבין שזה הוא… מדהים.
חוץ מהקטע בביקורת
שבו כתוב שהאנק עזריה מגלם את הצרפתי, באמת אף אחד לא שם לב.
צריך שינוי
בן סטילר נדבק יותר מדי לטיפוס של "משתגעים על מרי" ו"פגוש את ההורים". הוא לא מביא דמויות חדשות וכולן דומות. אפילו ב"זולנדר" היה דמיון רב בקווי האופי. גם ב"סטארסקי והאצ" בן סטילר תמייייייייד אותו הדבר. אותו טיפוס מסכן שמנסה להיות רציני ולא הולך לו…
לא ראיתי את הסרט, אבל רק מהתגובות שלכם אני מבין שסטילר שיחק את אותה הדמות.
אחד הסרטים הכי גרועים שראיתי בחיי!
בדיחות חסרות כל מטרה
שחקנים שנראה כאילו הם לא שם מרצונם החופשי ומאחורי המצלמה יש מישהו שמאיים עלייהם באקדח להמשיך לשחק.
גסות מגעילה(מי שראה מבין)
אבל, אם להיות כנים: לא ציפיתי ליותר מידי מסרט כזה, ומזל שכך.
כשכתבת
"הוא מחליט לצאת איתה על מנת לשכוח את אשתו. יש רק בעיה אחת…" כל כך קיוויתי שהבעיה האחת תהיה, שהם פשוט לא מתאימים, לא אוהבים אחד את השני, והיא נשואה או משהו בסגנון. כבר נשבר לי באופן סופי מסרטים שברגע מסויים אפשר פשוט לחזות בהם כל פרט.