בעוד 'יס' מזמינה יוצרים ישראליים לתחרות סרט המד"ב הישראלי המקורי, באינטרנט כבר התחילה ההצבעה בתחרות סרטי ה'מבוכים ודרקונים'. ההשתתפות אסורה על קורטני סולומון ובני משפחתו. |
07.09.2006
|
יומית
בעוד 'יס' מזמינה יוצרים ישראליים לתחרות סרט המד"ב הישראלי המקורי, באינטרנט כבר התחילה ההצבעה בתחרות סרטי ה'מבוכים ודרקונים'. ההשתתפות אסורה על קורטני סולומון ובני משפחתו.
בעוד 'יס' מזמינה יוצרים ישראליים לתחרות סרט המד"ב הישראלי המקורי, באינטרנט כבר התחילה ההצבעה בתחרות סרטי ה'מבוכים ודרקונים'. ההשתתפות אסורה על קורטני סולומון ובני משפחתו.
אהרו''כ OFF TOPICי
[אין צורך לקרוא את כל זה, רק תענו לי במטוטא על השאלה בסוף:] אני טס לגרמניה בעוד כחודש כחלק ממשלחת חיזוק הקשר הישראל-גרמני. כך עלה בדעתי להקנות להם ידיעה קלה על התרבות הישראלית בתחום הקולנועי. לשם מטרה זו אני מעונין לרכוש שני DVDים – ללכת על המים וכנפיים שבורות. ALAS, ספקני אם הגרמנים יירצו לראות סרט ישראלי שלא רק שאין לו דיבוב גרמני, גם אין לו כתוביות גרמניות.
בקיצור לענין – שאלתי היא: האם קיימת גירסת הפצה של הסרטים הללו עם תרגום לגרמנית?
אם כן – איה?
אהרו''כ OFF TOPICי
תראה, לא מצאתי בשום מקום כתוביות בגרמנית ל"ללכת על המים" ואני גם בספק אם יש (אולי אם זה יצא שם, אז יש כבר בגרמניה).
אבל מה שכן יש בדיוידי דיבוב וכתוביות באנגלית, ומהיכרותי עם משלחות לגרמניה, החברה האלו יודעים די טוב אנגלית…
מה גם שבחלר מהסרט מדברים בגרמנית אז בכלל…
http://www.third-ear.com/p_prod.aspx?id=28507
אולי קצת , אבל עדיין מעניין:
אם מישהו באמת הסתכל על השורה "סרט המד"ב הישראלי" ועשה לעצמו "האאא??", אז הנה לכם כתבה מעניינת, מתוך האגודה הישראלית למד"ב ופנטזיה:
http://www.sf-f.org.il/story_253
נ.ב. אני מתגעגע ליס. אני מתגעגע מאוד.
בדיוק רציתי לציין
שכבר קיים סרט מד"ב ישראלי, הלא הוא "שדר מן העתיד" האייטיזי (והמחריד, יש להודות), ואז ראיתי שכבר הפנית אליו בלינק ששמת
ולגבי הסרט הזה
הפאומה עליה הוא מבוסס היא באורך של עומד וקצת והיא למעשה תקציר מרובה ספוילרים של הסרט. דוד אבידן היה יוצר אאונגרדי, מה שהצליח לעבוד מצוין בשירה (אם כי רוב שירויו לא היו אוונגרדים) ובמידה מסוימת גם בסרטים קצרים לא יכול להחזיק מעמד כסרט באורך מלא שאמור להיות מסחרי.
הבעיה עם המאמרים של מר אשד,
היא שמאחר ומחברם לא טורח להפעיל כל סינון, קשה לדלות מהם מידע רלבנטי. במקרה הזה, אם תקרא את המאמר, מרביתו המכרעת מתייחסת לסרטי סטודנטים. סרטי סטודנטים הם דבר נחמד, לפעמים, אבל קשה להסיק מהם משהו על כלל היצירה.
בעיה אחרת עם מאמריו של אלי אשד היא שאין בהם כל שאר רוח. מסלקת מידע (שיותר מפעם אחת שמעתי אנשים מפקפקים בדיוק שלה), אך שום מסקנה. זה לא מאמר, זאת רשימה ביבליוגרפית (סינמוגרפית?).
היתרון עם המאמרים של מר אשד,
היא שהוא יסודי בצורה מדהימה ממש. יצא לי לחקור, פעם או פעמיים, נושאים שהוא כתב עליהם. תמיד הסתבר שהוא מקור המידע הטוב ביותר לגבי התחום, בקלות.
תאר לך, למשל, שמישהו באמת רוצה להכיר כל סרט מד"ב שנעשה בארץ – בלי סינון, אלא כמקור משני מדויק. אתה יכול לחשוב על רשימה מקיפה מזו שסיפק, ואני בטוח שבמאמץ רב, מר אשד?
לא.
אבל מאידך, גם אם נתעלם מהעובדה שברשימה הזאת יש כמעט רק סרטי סטודנטים, אני מוכן להמר על כך שחלק ניכר מהסרטים המצויינים שם אינם מד"ב, ולא פנטסטיים.
אתה טועה
קודם כל, ההגדרה של מד"ב ופנטסיה היא לא חד-משמעית (שנחזור שוב לשאלה האם "המופע של טרומן" הוא מד"בי?).
הסתכלתי בכתבה ואני יכול לתרום מה שידוע לי מידע אישי.
אין לי ספק שתוכל לאמת בעצמך את החלק שבו מסופר על סרטים הוליוודיים בהם היו מעורבים ישראלים (אם כי אני ממליץ להמנע מצפיה ב"סופרמן 4" שהפיק מנחם גולן, לפחות מזכרונות ילדות).
על חלק מן הסרטים שהוזכרו שם שמעתי ממקורות אחרים (למשל אבידן), אבל זה לא קשור כרגע.
לגבי סרטי הסטודנטים: לפני כמה שנים אורגנה בכנס "אייקון" הקרנה של קבוצה נבחרת מאותם סרטי סטודנטים. דומני שמר אשד הוא זה שהצליח להשיג אותם, ואני גם צפיתי בהם. לא זכור לי אף אחד שעליו חשבתי שאינו מתאים להגדרה של מד"ב/פנטסיה, בצורה זו או אחרת.
יתרה מזאת, הקלטות עברו אצלי בדרכן לאייקון ואני (מודה באשמה) דגמתי את חלקן למחשב, למען הערך ההיסטורי. בכל הסרטים שזכורים לי היה לפחות אלמנט אחד מד"בי/פנטסטי.
כפי הנראה הדיסק עוד קיים בביתי. לאור ידיעתי האישית שצוינה לעיל, ההצעה שלי היא למשוך בחזרה את ההאשמה הבלתי-מבוססת הנ"ל, לפחות עד לאחר צפייה (שאותה אשמח לארגן).
מצד שני – אתה מוכן עדיין להמר?
סלח לי, לא הייתי סומכת על פרטים
שבאו מאלי אשד, בטח שלא בעבודה אקדמית. אדם שמשקר לגבי פרסומים, מזייף טוקבקים ומוכיח אמינות אפסית בכל פריט מידע שהוא כותב או אומר שאינו מידע יבש, למה, בעצם, שאני אאמין לו למידע היבש? למה שאני אאמין לו כשהוא אומר שקומיקס גרמני על איש שעשוי מקישואים התפרסם ב-1927, אם הוא הוכיח את עצמו כבן אדם שממציא דברים? נכון, רוב הסיכויים שהוא העתיק את זה מאיפשהו וזה נכון. עדיין. זאת תהיה ג'יפה של מתודיקה מצדי אם אני אעשה את זה, לדעתי.
סליחה על ההתקפה הזאת, אבל עולה לי על העצבים שאנשים עדיין מפרסמים את הטקסטים של אשד. זה נורא נורא לא אחראי.
אני באה ממקום תמים
אז לא לתקוף את שאלתי התמימה:
מה הקטע עם אלי אשד? לגבי מה הוא שיקר? איך גילית שהוא שיקר? אני פשוט רוצה לדעת כי נתקלתי בשמו רק לאחרונה בחיפושים אחר מקורות, ואם את אומרת שהוא לא אמין בעליל, אני רוצה להבין למה.
תודה.
למשל.
עובר אורח יכול לחשוב שאנשים רבים נכנסו לבלוג של אשד, והגיבו שם –
http://www.notes.co.il/eshed/14296.asp
איך אותו עובר אורח ידע שהם הועתקו לשם ממקומות אחרים, ללא בקשת אישור?
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=276&msgid=65110933
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=161&msgid=65110907
למשל.
זו לא בדיוק הוכחה נחרצת. אתה לא יודע שהוא העתיק את הפרטים האלה ולא אותו בחור שהגיב.
ואם כבר, זה רק מוכיח שהוא מנפח הודעות בבלוג, לא שהמחקרים שלו גנובים או מומצאים.
תראו לי הוכחות שהוא העתיק מאמרים או מחקרים, או שהוא סתם ממציא עובדות ומדבר לפני שהוא חושב.
שוב – לי אין קשר לאלי אשד ובפעם הראשונה שנתקלתי בשמו היה לפני 4 ימים. לכן אשמח להוכחות לכאן או לכאן.
למשל.
קראי את התגובה שלו לפוסט הזה – http://themarkerblogs.com/velvet/?p=55
אני דווקא סומך על הפרטים.
לא אמרתי שאני מסתמך עליו בעבודתי האקדמית, אלא שמחקרים שערכתי בעצמי בתחומים שבהם עסק גם אשד הראו שהפרטים שהוא אסף מדויקים ומקיפים ביותר. כיוון שאלו פרטים שלא קיימים בשום מקור כתוב אחר (לא בתצורתם המלאה, בכל מקרה), אני מאמין לחלוטין לאשד שהוא עצמו אסף אותם; וכיוון שאני עצמי אספתי לפחות את חלקם, אני יודע שמדובר במאמץ ניכר, מתמיד ויסודי מצידו. יתרה מזאת, כל פריט אינפורמציה שהגעתי אליו דרך מאמרים של אשד ואז ביררתי אותו בעצמי (עניין הכרחי בכל מקור משני, כמובן) התברר כמדויק.
כל מה שאינו נוגע במידע היבש לא נראה לי רלוונטי בהקשר זה.
גילוי-נאות: אמנם לא נפגשתי מעולם עם אלי אשד, אך החלפנו בינינו מכתבים בעניינים מקצועיים. אי-לכך, אשמח לפרוש מהדיון הזה כעת, כיוון שאני לא מעוניין לנהל דיון _אישי_ אודות אשד. אני רק רוצה להדגיש שבתחומים בהם הייתה ביננו השקה, אין לי אלא כבוד _מקצועי_ אליו.
אם יש לך הוכחות להאשמות האלה, אני סקרן לדעת מהן.
(ואם לא – התגובה שלך תיחשב לספק-דיבה, ותימחק)
אם יש לך הוכחות להאשמות האלה, אני סקרן לדעת מהן.
"משקר לגבי פרסומים": אשד נוהג לשלוח למגזינים מאמרים שכבר התפרסמו במקומות אחרים, למרות שהחוזה שלו עם אותם המגזינים דורש שזה יהיה פרסום ראשון. הוא עשה זאת שוב ושוב ובכל פעם סירב להודות שיש בעיה עם העובדה שהוא שיקר. יש סיבה שכל מיני אתרים לא עובדים איתו יותר.
"מזייף טוקבקים": יש את המקרה שהוזכר למעלה, שבו אשד העתיק תגובות מפורומים לבלוג שלו כדי ליצור אשליה שהתקיים דיון אצלו בבלוג – ולא, זה לא התבצע ביוזמת או על דעת הכותבים המקוריים, ולא, זו לא "שטות" – זה מעצבן את הטוקבקיסטים, זה מעצבן אותי כקוראת שרוצה להשתתף בדיונים אמיתיים ולא דיונים של החברים הדמיוניים של אשד, וזו הפרת זכויות יוצרים (בדקנו). כמו כן, היו מס' פתילים בפורומים שבהם ביקורת על אלי אשד נענתה על ידי מגיבות שאף אחד לא הכיר שענו לשמות כמו "חנה" ו"שולמית", הסבירו שהן מעריצות את אשד כבר שנים רבות, והיו להן בעיות עם סימני פיסוק שאופייניות לאשד. את המסקנות אני משאירה לקורא.
למעשה, זה מה שבאתי לעשות פה – לספר מה שאני יודעת ולהשאיר את המסקנות לקורא. אני לא מכירה את אשד אישית, הוא לא עשה לי כלום לטוב או לרע וכמו כן – את זה חשוב להדגיש – מעולם לא ניסיתי לבדוק אם העובדות שלו נכונות או לא נכונות. אני פשוט יודעת שהאיש, בגדול, לא מאמין בשום סטנדרט של אמינות, ולפיכך לא ראוי להתייחס אליו כאל מקור רציני לעובדות.
ולא טוב לי עם זה שאני יודעת את זה, ועוד אנשים יודעים את זה, אבל עוברי-אורח תמימים רואים את הספר שהוא פרסם ואת המאמרים שלו (אחרי עריכה מאסיבית) בלא-יודעת-איפה ומניחים שהוא מקור רציני, *כולל* לעבודות אקדמיות.
אם יש לך הוכחות להאשמות האלה, אני סקרן לדעת מהן.
אגב, תגובתו של אשד לעניין זיוף הטוקבקים – העניין עלה בפורום מד"ב בויינט לפני כמה ימים – נשמעה ככה (לפני שהפתיל נמחק…):
"ואכן אני נוהג להעביר תגובות מגירסה אחת של הכתבה לגירסה האחרת באתר האחר או תגובות שיש רק בפורומים למאמר משום שהן רלבנטיות לנושאיו ואנשים שיגיעו אליו אי פעם בגוגל בעתיד לגירסה האחת לא בהכרח יגיעו לגירסה השנייה ויוכלו לקרוא את התגובות שם ובוודאי לא לתגובות הפורומים הרלבנטיות העוסקות במאמר ושגם בהם יש לעיתים מידע חשוב או תגובות מעניינות .משום כך אני מרכז את הכל ביחד תחת שם המגיבים המקוריים שיוכלו למצוא את תגובותיהם גם בגירסה האחרת של המאמר (בהנחה שהמדובר בדברי חכמה כמובן ולא בהבלים מטופשים שאותם אני לא טורח להעביר מגירסה אחת לשנייה שכן אין בהן עיניין לציבור הרחב)."
במלים אחרות – תגובות אוהדות לאשד יועתקו לבלוג ולמגזינים תוך כדי הפרת זכויות יוצרים, תגובות לא אוהדות יישארו בפורום שבו הן נכתבו.
באופן אירוני, בהמשך ההודעה שממנה אני מצטטת אשד נזף בעורך אתר האגודה למד"ב ש"הוציא החוצה" לשאר עולם האינטרנט/התקשורת חוויות שהיו לו עם אשד ושצריכות, לפי אשד, להישאר בתוך קהילת המד"ב. בקיצור – אשד מעוניין שהפקפוקים לגבי האמינות שלו יישארו "בינינו". לא בא לי.
קבלו כולכם את התנצלותי על הטרחנות. זה באמת לא כזה מעניין אבל זאת סוגיה שצריך להבהיר מתישהו.
תודה, עכשיו אני מבינה
לניקי היקרה
הי ניקי מה שלומך ? ניתקלתי בגל ההאשמות שלך ( ובעצם אינני יודע מי את פעם ראשנה שאני נתקל בשמך ) ושל קיפוד ( הוא אני יודע מיהו ) כנגדי אגב גלישה ברשת ועכשיו אענה עליהם .
חבל שלא פירטת יותר על הדיון בוינט שנמחק אז בואי אעשה את זה בשביל הקהל הרחב שאינו מכיר את הפרטים וקיבל רק את הגירסה שלך שהיא בלשון המעטה מעוותת. .
אכן כפי שציינת היה דיון בפורום וינט שבו פירטתי את הסיבות שלכך שמצאתי לנכוןלהעביר תגובות של בלוגים,ציינתי שם שאני רואה בכך דרך להביא את התגובות האלו לידיעת קהל רחב יותר. זאת מאחר שאני הנחתי שהמדובר ביחידות שקשורות לנושא כתבה שהן היו מצורפות אליה ,כתבה שלי שאני העברתי אותן גם לגירסה אחרת שלה באתר אחר כדי שיגיעו לידיעת קהל רחב יותר שלא יגיע לגירסה השנייה עם התגובות הנ"ל שהיו קשורות אליה .
לאור הדיון שהיה שם שבו הובא לתשומת ליבי שהמדובר בפגיעה בזכויות יוצרים הודעתי שם שאני מפסיק זאת מיד.
עלה על דעתך שאם הייתי יודע שהמדובר בעבירה הייתי מכחיש זאת מכלתחילה ?
לאחר מכן אותו הדיון התדרדר לכל מיני עלבונות אישיים ולא רלבנטיים כלפי וכלפי אישיותי הצנועה מצד אישים שונים באותו פורום ואני מניח שזאת הסיבה שאותו פתיל נמחק בידי מנהלת האתר, הוא הפך כלי להתפרצות שנאה שלא היה לה כל קשר לבירור של הפרשה שכבר נפתרה למעשה.
חבל שאת הפרטים החשובים האלו לא טרחת להביא לידיעתם של קוראי עין הדג. למה לא ניקי?
(אם יש מישהו שמטיל ספק בפרטים שאני מביא כעת הוא יכול לברר אותם אצל נועה מנהיים מנהלת פורום וינט ).
נמשיך מעולם לא קראתי לעצמי בשמות כמו רחל וכו' ובהם הבעתי הערצה לעצמי ,אלוהים יודע שיש לי אתר שאם הייתי רוצה לעשות זאת הייתי יכול לעשות זאת מליארד פעמים ביממה .יש לי דברים אחרים חשובים יותר לעשות זאת.
את ההאשמות הפרנואידיות שלך לגבי פסיקים אנא השאירי לעצמךואל תבזבזי את זמנם של חברי עין הדג איתם .
וכמו ששאלת למעלה מצאת אצלי אי פעם שגיאה עובדתית ? אז תביאי אותה ונראה אם אכן היה כאן שקר מצידי.
אה כן אבל נזכרתי אין לך כאלה בכלל .
חבל ניקי ,אם זהו אכן שמך.חבל מאוד.את האשמת אותי בשקרים ובעיוותי עובדות כשאין לך שום בסיס לטענותייך שהרי את העובדה שאני העברתי הודעות פורום מגירסה אחת של מאמר לשנייה לא הסתרתי מעולם קראי את התגובה בוולווט שקיפוד הביא אני מתגאה שם על כלך כשירות לציבור . שקרן היה מסתיר זאת ולא מתגאה בכך את לא חושבת ניקי ?או יהיה מה שמך שיהיה ?
אם יש לך הוכחה לשקרים מצדיי אני מחכה לשמוע אותה ניקי ?אם לא אני מציע שתשתקי ביזבזת את זמנם של חברי פורום זה מספיק.
לפני זמן מה נתקלתי במקרה במספר מאמרים *לא* ערוכים של אלי אשד.
חזיון הזוועה הזה ירדוף אותי עד יום מותי.
תמהני אם ניקי אינה אלא.
מנהל אתר שידוע לי בשם אחר בין דבריה ובין דבריו וסגנונו יש דמיון מוזר.
אבל לא חשוב נענה לעוד האשמה מטופשת :
"אשד נוהג לשלוח למגזינים מאמרים שכבר התפרסמו במקומות אחרים, למרות שהחוזה שלו עם אותם המגזינים דורש שזה יהיה פרסום ראשון. הוא עשה זאת שוב ושוב ובכל פעם סירב להודות שיש בעיה עם העובדה שהוא שיקר. יש סיבה שכל מיני אתרים לא עובדים איתו יותר."
עוד עיוות של ניקי (ומאיפה היא/הוא יודע פרטים פנימיים כאלה תמהני) .
אין ומעולם לא היה חוזה כזה ובוודאי שלא בכתב. אכן פעם אחת היציעו לי לחתום על חוזה כזה עבור אתר האייל הקורא ואני ניתקתי כתוצאה כל קשר עימם והפסקתי לפרסם אצלם.
אני הבהרתי תמיד שלי יש זכות מלאה לפרסם מאמרים באינטרנט שאותם אני מפרסם חינם וללא תשלום ,כמה פעמים שארצה והיכן שארצה.ואם ארצה לפרסם אותם אחר הפירסום באינטרנט בדפוס כי אז כך אעשה .
לשום אתר אין שום זכות שהיא על מאמר שאני כתבתי,זכות
היוצרין וזכות הפרסום היא תמיד ואך ורק שלי וההחלטה בעניין תהיה תמיד אך ורק שלי.
וכעת כל מאמר שלי מתפרסם בכמה אתרים גם בגרסה הלא ערוכה בבלוג האישי שלי שהרוסי הקטן כאן למטה מזדזע מימנו כל כך אנין הנפש העדין , וגם בגירסה ערוכה באתרים אחרים כמו "אימאגו " ,"מגזין הבמה " ,ארץ הצבי , קולמוס נט .הדרך למעלה ,ואחרים ואלו שמחים לקבל חינם כל מאמר שאני מציע להם בידיעה מוחלטת שהזכויות עליו הן שלי ואך ורק שלי ואני אעשה בו כרצוני כעולה על רוחי מאחר שהוא פרי רוחי.
אני מקווה שזה מבהיר את העניין .
אני מתנצל לפני קוראי עין הדג על שהם נאלצו לבזבז את זמנם עם שטף הקישקושים הלא רלבנטיים הללו של ניקי ,יהיה אשר יהיה ושות' אבל יש כנראה אנשים שלא לומדים לעולם.
תמהני אם ניקי אינה אלא.
אני חייב רק להגיד, שלמעט כמה התפלצפויות אשר אלי אשד כופה על עצמו בכוח, רמת הכתיבה של שתי ההודעות האלו ממש ירודה יחסית לכתב מקצועי…
אכן, הרוסי הקטן מזדעזע וימשיך להזדעזע,
עד שתחליט ללמוד קצת עברית כהלכתה.
נ.ב. אל תעז לכנות אותי בביטויים ירודים דקדוקית.
אכן, הרוסי הקטן מזדעזע וימשיך להזדעזע,
חוץ משטויות יש לך משהו רלבנטי לאמר ?או שאתה ועמיתיך כאן מתכוונים עוד פעם לפתוח במפגן של ניבולי פה והתקפות אישיות כמו עמיתיך בפורום וינט?
אגב מי אתה ?
אני לא רואה כל דרך
להמשיך את הדיון הזה בלי להפוך אותו למשפט נגד אלי אשד ("תביאי הוכחות". "תביא אתה הוכחות"). ועין הדג הוא ממש לא המקום הנכון בשביל זה, יש שפע של פורומים אחרים רלוונטיים יותר – למשל, כל אחד מהמקומות הרבים שבהם התפרסמו המאמרים שלו. לכן, אחרי ששמענו את נאום התביעה ונאום ההגנה, אני נאלץ לבקש להפסיק את הדיון הזה.
שאלה טיפה לא קשורה
סליחה שזה לא קשור אבל לא היה לי איפה לשאול…
מישהו יודע איך מתקבלים ליחידת ההסרטה בצה"ל??
מה התנאים? למי פונים ועוד פרטים?
שאל פה
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=164
רשימת הסרטים של יס
הם מעוניינים שיוצרים יקבלו השראה מהסרטים שהם ישדרו. אני מקווה מאוד שהם לא יקבלו השראה מהסרטים שמופיעים שם, או לפחות מרובם.
שאלה:
רק לי התחרות הזאת פשוט לא עולה?
יש לי תחושה שחלק גדול מהסרטים יהיו בסגנון ''היום שבו פלשו הפיתות''
דווקא יכול להיות נחמד.
או לכל הפחות
היום שאחרי היום שבו פלשו הפיתות
פיתות
פעם הייתה להקה קצרת ימים בשם ''השוונג של הפיתה''
אולי אפשר יהיה לארגן איחוד שלהם בשביל שיכתבו את הפסקול לסרט.
השוונג של הפיתה
זה עבד עם cobra starship
היו להם בכלל עוד שירים חוץ מ"אוכלת מהצד"?
לפי 'מומה', הם הוציאו אלבום שלם, בשם ''עכשיו בחנויות'':
http://mooma.keshet-tv.com//Biography.asp?ArtistId=2051
אח, האירוניה.
פיתות
אפשר לתקוף אותן עם חומוס?
(נו, איפה המעריצים של באפי, איפה?)
חסומים