ימות המשיח? 'העיר' מדווח: בצומת גלילות הולך ומוקם ממש בימים אלה קומפלקס קולנוע מהגדולים באירופה, הכולל 20(!!) אולמות קולנוע סטנדרטיים ואולם אחד ענק, תואם- איימקס. ההיה או חלמנו חלום? |
18.10.2002
|
יומית
ימות המשיח? 'העיר' מדווח: בצומת
גלילות הולך ומוקם ממש בימים אלה
קומפלקס קולנוע מהגדולים באירופה,
הכולל 20(!!) אולמות קולנוע
סטנדרטיים ואולם אחד ענק, תואם-
איימקס. ההיה או חלמנו חלום?
ימות המשיח? 'העיר' מדווח: בצומת
גלילות הולך ומוקם ממש בימים אלה
קומפלקס קולנוע מהגדולים באירופה,
הכולל 20(!!) אולמות קולנוע
סטנדרטיים ואולם אחד ענק, תואם-
איימקס. ההיה או חלמנו חלום?
ימות המשיח הגיעו
ואף אחד לא טרח לספר לי.
ב-"העיר" של היום בפתח מדור התרבות, מופיעה כתבה של יאיר רווה. מדובר
בכתבה מהסוג שאחרי הקריאה שלה, אני רץ לבדוק אם ה1- באפריל הגיע או
לחליפין אם התבלבלתי ובמקום "העיר" אני קורא את "חלומות באספמיה".
אבל לא – הכתבה שם, אמיתית בהחלט, שחור על גבי עיתון. מה שאומר שצריך
להתייחס אליה ברצינות.
בכל מקרה, על פי אותה כתבה, בימים אלה ממש מקימה חברת "יונייטד קינג"
קומפלקס קולנוע חדש בצומת גלילות. שימו לב – "קומפלקס קולנוע", לא
"בית קולנוע" ולא "אולם קולנוע' '- "קומפלקס", כזה כמו שיש בחו"ל,
עם מסעדות בילט-אין, אולמות נוחים, כיסאות עם מתקנים לשתייה (אתם
יודעים, הפטנט הזה שגם משאיר את האולם נקי יותר וגם חוסך לצוות התפעול
שלו עבודה) ומערכות סאונד משוכללות. אבל עזבו, כל אלה דברים קטנים.
מסתבר כי באותו קומפלקס יותקנו – תחזיקו חזק, אנשים – *21 מסכי קולנוע*.
21 מסכים, קיבינימאט. אני לא בטוח שבכל זמן נתון יהיו בכלל בארץ מספיק
סרטים כדי למלא את כל האולמות. חוץ מזה, אחד מאותם מסכים יהיה מסך ענק –
לא של איימקס, של חברה מתחרה, אבל אותו הרעיון. זה שהקומפלקס הזה יהיה
הדבר הכי גדול בארץ זה מובן מאליו, אבל לדברי רווה, הוא גם יהיה אחד
הגדולים מסוגו באירופה.
מתי כל העסק מתחיל לזוז? לא עוד הרבה זמן. לפי הכתבה תאריך היעד בו
העניין יהפוך למבצעי הוא סוף נובמבר. לא נותר אלא לסכם במילה אחת: וואו.
גלילות זה לא המקום הזה
עם הפקקים התמידיים והדבר הזה שאם הוא מתפוצץ אז קוראים לזה מגה-פיגוע?
דווקא שם החליטו לעשות את זה?
אומרים שמפנים אותו בינואר.
אז אם כולם יעמדו בזמנים (כן, בטח), המקום יהווה את חלומו של כל מחבל רק במשך חודש, בערך.
אבל אם במשך החודש הזה יקרה משהו,
מה שווה לנו בינואר קומפלקס קולנוע מפוצץ לחתיכות?
והנה עוד כמה פכים מהכתבה
"בדומה לקומפלקסים החדשים המוקמים כעת באמריקה, גם זה של "יונייטד קינג" יתהדר בתואר "All Stadium Seating. All Digital". ובעברית: בכל האולמות כל שורה בנויה על טריבונה משל עצמה, ליצירת שיפוע המונע הסתרה, ובכל האולמות יש סאונד דיגיטלי – SDDS של סוני. בכמה מקרים באולמות בניו יורק התברר לי שהם מספקים סאונד עם ניואנסים ורזולוציה מוצלחים יותר מאלה של דולבי דיגיטל, שהוא הפורמט השולט בארץ. SDDS הוא גם הפורמט הדיגיטלי היחיד כרגע הבלעדי לאולמות הקולנוע, ואין לו מקבילה בעולם הקולנוע הביתי. הסיבה לכך היא ש-SDDS עובד על מיקס של שמונה ערוצים, להבדיל ממיקס ה-5.1 של דולבי דיגיטל ו-dts או ה-6.1 של דולבי דיגיטל אי.אקס. לפני שחובבי הסאונד מביניכם קופצים משמחה, הרשו לי לסייג: למרות שכל הסרטים ההוליוודיים יוצאים גם במיקס המתאים למפענחי ה-SDDS, רק מעט מאד מהם מנצלים את תכונת השמונה ערוצים, ורובם אכן של אולפני "סוני", החברה האחות. "ספיידרמן", "גברים בשחור 2", "סקובי דו" ו"סטיוארט ליטל 2" הם פחות או יותר הסרטים היחידים השנה שעשו שימוש במיקס הזה."
יאיר רוה, מתוך "העיר", גליון 1151, 17.10.2002.
עוד כמה עובדות:
האולם הגדול יהיה בן 400 מקומות.
לאחר הסרט הצופים יצאו חזרה ללובי ולא יזרקו אל מחוץ לקולנוע (רוב ההכנסות באות הרי ממילא ממכירת הכיבוד והשתייה)
מועד הפתיחה המתוכנן הינו סוף נובמבר.
מי שהסתקרן לדעת האם גרסת ה"איימקס" החדשה ל"אפולו 13" תוצג בארץ, אבי אדרי, מ"יונייטד קינג", עונה: "הסרט נכשל באמריקה ולכן לא יוצג בארץ".
אגב, האולם א-לה "איימקס" יהיה בעצם "קולנוע בפורמט גדול", ולא של חברת "איימקס" הקנדית.
עכשיו רק נותר להמתין ולראות אם אכן אולם הקולנוע האולטימטיבי אכן נחת בארץ הקודש.
לאחר הסרט הצופים יחזרו ללובי?
זה לא קיים כבר באיזה קולנוע נסתר שנמצא בעיירה נסתרת?
אולי אפשר
לתבוע אותם על גניבה רעיונית מאותו אולם? בהסכם הפשרה נקבל את אולם הכמו-איימקס ועוד 2 אולמות (אחד עם הפסקה ללחוצי השלפוחית ואחד בלי. הפסקה, כלומר. לא שלפוחית)
זה בסדר,
אני בטוח שהמחירים במזנון של הסופר-קולנוע החדש לא יהיו סבירים, שהקופאיות תהיינה אנטיפאתיות ושבאולמות לא יותקן מתקן לשיבוש קליטה סלולארית. מעמדו של קולנוע ג'יי כקולנוע האולטימטיבי עדיין שמור.
באמת נראה לי
שכדי לכסות את ההשקעה האדירה נצטרך איזו משכנתא בשביל לקנות פופקורן קטן וכוס שתיה וכד'.
ומה, נראה לך שמחירי הכרטיסים
לקומפלקס המיוחד הזה (ובעיקר לתואם-האיימקס) לא יהיו בשמיים?
ת'אמת?
לא. נראה לי שיהיו שם מחירים "רגילים" שתואמים את מחירי הכרטיסים ביתר הארץ. העיקר לפתות אותנו לבוא לקומפלקס ולמכור לנו עוד פופקורן.
זה בסדר,
תגידו, אפשר לארגן שהכנס הבא של האתר יהיה באולם הענק?
תמורת הסכום המתאים - אפשר הכל.
מישהו יודע מה משמעות
אולם תואם I-MAX?
אם הבנתי נכון -
בדיוק כמו איימקס, רק של חברה עם שם אחר (כמו שפפסי הוא תואם קולה).
ומשלמים שם בדולרצ'ים?
כמו שלכל סלולרי קוראים פלאפון,
כמו שלכל אמבט בועות קוראים ג'קוזי, ככה אנחנו קוראים לכל קולנוע-ענק איימקס, למרות שזה לא לגמרי נכון. חברת איימקס שולטת על רוב הקולנועים האלה בעולם, אבל לא על כולם. תואם-איימקס משמעו שזהו אולם גדול מאוד מאוד (אבל עד כמה בדיוק? גם גודלם של אולמות איימקס הוא לא אחיד), שיקרין סרטים שנוצרו במיוחד לפורמט הזה – אבל לא את הסרטים שנוצרו על ידי חברת איימקס. אם אני מבין נכון, זה לא צריך להפריע להם להקרין את 'אפולו 13', 'מלך האריות', 'כוכב המטמון' ו'מתקפת המשובטים'.
המממ...
"מתקפת המשובטים" בקולנוע (כמו)איימקס… מממממ….
המממ...
האמת שממש בימים אלה עומד לצאת "מתקפת המשובטים" בגרסאת איימאקס. מכיוון שזה הסרט היחידי באורך מלא בהסטוריה שצולם בצורה דיגיטלית, בינתיים, איימאקס היו צריכים לפתח מערכת מיוחדת בשביל להגדיל אותו, אבל לפי הדיווחים, אחרי ההגדלה, הוא באיכות הטובה ביותר שנראתה אי-פעם משום שההקרנה היא דיגיטלית. לפרטים נוספים:
http://www.theforce.net/episode2/
אחד אחד:
'מתקפת המשובטים' רחוק מלהיות הסרט היחיד בהסטוריה שצולם דיגיטלית. המערכת להגדלת סרטים כדי להתאימם לאיימקס (DGL) לא פותחה במיוחד בשבילו, אלא נעשה בה כבר שימוש ב'אפולו 13'. ו"איכות ההקרנה הטובה ביותר אי פעם" – כבר היו הרבה דיונים (תאורטיים בלבד, במקרה שלנו) על הבדלי האיכות בין ההקרנות הדיגיטליות של מתקפת ואלו הרגילות, והמסקנות לגבי מי מבינהם טוב יותר הן לגמרי לא חד משמעיות. אל תקנה את כל הפרופגנדה של לוקאס.
אני לא זוכר אם כבר כתבתי את זה
כשהפורמט הדיגיטלי נדון כאן בהרחבה, אך בכל אופן, חברים שלי שגרים בארה"ב צפו במשובטים בהקרנה דיגיטלית, ולבקשתי שלחו את רשמיהם. הם טענו שהם ראו פיקסליזציה קלה, בעיות בכרומה קי (מסך כחול), וצבעים לא מדויקים. יחד עם זאת, הם גם אמרו שאלמלא הם היו יודעים שמדובר בדיגיטלי, הם לא היו מחפשים את זה. בשורה התחתונה, זה טוב, אך לא מספיק טוב.
(וסתם בשביל לתת לדעתם משקל, אציין שמדובר בשני אנשי קולנוע בדם, שמתמחים בצילום ותאורה).
הפוסטר של גרסת האיימקס ל-AOTC
בכיכובו של יודה
גדול.
*כזה* אני רוצה.
נדמה לי שזה היה אחד הרמזים פעם
ב-"תו השעה" בגל"צ:
"גם כשהוא היה קטן, הוא היה גדול".
יואב קוטנר?
בוג'י?
בוג'י אף פעם לא היה קטן.
בדיוק! בדיוק!
ריצ'רד הקטן?
איזה *מין* שוטרת?
המממ...
יותר טוב "אימת הפאנטום" באיימקס…
גם איימקס זה לא בהכרח איימקס.
לחברת איימקס יש שלושה סוגי קולנועים –
http://www.imax.com/theatres/imax.html
IMAX Dome theatres are unique in a number of ways. Unlike conventional dome theatres that are 180° encompassing, IMAX Dome screens are also tilted at 30 degrees. The curved steeply raked seating deck places the audience up in the dome completely involving them in the images projected on the screen. The images are projected through a fish-eye lens onto the giant overhead dome screen (up to 88.5 feet or 27 metres in diameter) from a position near the centre of the theatre seating area. An IMAX Dome theatre truly puts you in the center of the action.
(לכו לאתר. יש שם דיאגרמות, וכאלה. יותר ברור.)
ונראה כאילו האתר לא מעודכן,
או שאני לוקה בהבנת הנקרא.
כאשר ביקרתי לפני יותר משנה וחצי באולם איימקס, לא הרכבתי שום משקף מיוחד, ובכל זאת התלת-מימד היה מדהים ומשכנע יותר מכל מה שראיתי אי פעם קודם.
הא?!
אני קראתי נכון? אתה ראית סרט בשלושה מימדים בלי שום משקפיים מיוחדות?
אתה בטוח שזה היה סרט?
כן.
בעצם, עוררת בי פקפוק.
אבל אני זוכר את עצמי שולח יד אל טיפות הצבע ש"ריחפו" באוויר, לאחר שנשפכו בטעות מהדלי בקדימון לסרט.
וזה מעלה שאלה אחרת – האמנם כל סרטי האיימקס דביליים כזה שיצא לי לראות?
"יש לנו אפקטים מרשימים, אבל למה להעמיד פנים שיש עלילה? בואו נוותר על הצביעות הזאת…"
רובם של אלה שאני ראיתי, כן.
ובעניין התלת-מימד: אני חושב שאתה טועה. אומרים שג'יימס קמרון עובד בימים אלה על שיטת הקרנה חדשה שתאפשר לראות את סרט האיימקס שלו בתלת-מימד בלי משקפיים מיוחדים (איך, לעזאזל?! באמת שאין לי מושג) אבל אני לא חושב שקיים אף סרט שכבר מוצג בשיטה כזו.
גם שותפי לצפייה דאז,
חושב שאני טועה.
אבל מה אתם שניכם יודעים?
תגיד, יחד עם הכרטיס
נתנו לכם גם כדורים כחולים קטנים?
אני חשבתי שאיימקס
זה רק ה-Dome theatres, אז אני מבין שזה לא מה שיהיה לנו כאן…
רמקולים מאחורי המסך
זה יחודי לאיימקס?
http://www.imax.com/theatres/popup_dome.html
כשהמסך מהווה בעצם את כל קירות
ותקרת האולם, איפה עוד תוכל לשים אותם?
מתחת למושבים כמובן
אבל הפעם לא התכוונתי רק לקולנוע הכיפה, גם בקולנועי האיימקס האחרים יש מספר רמקולים שונים מאחורי המסך.
http://www.imax.com/theatres/popup_imax.html
אבל זה באמת הגיוני, שאי אפשר לשים יותר מידי רמקולים מאחורי מסכים רגילים (שם אני חושב שרק ה-center נמצא מאחורי המסך).
רמקולים בכסא של הנהג!
חוליו איגלסיאס מהתחת!
זו היתה גם האסוציאציה שלי :-)
כנ''ל
רגע. אמנם כבר דשו הרבה באיימקס,
אבל הייתי בטוחה שהכוונה למסך **ענק**. ואתה אומר שהמסך הוא על כל הקירות והתקרה.
אני זוכרת שבאיזה פארק שעשועים אמריקאי, היה מתקן כלשהו, שכשנכנסים אליו אין מושבים אלא משענות, החדר עגול, ויש על הקירות מסך "גליל", ובחלק מהזמן הסרט מוקרן על כל המסך (כלומר, לכל כיוון שאלין תסתכל) והצופה בוחר מאיזה זווית בא לו לראות את הסרט.
נזכרתי גם שלפני כמה שנים קראתי על הקמת אולם קולנוע מיוחד (אני חושבת שאז דיברו על ראשל"צ, אבל אני לא זוכרת, זה היה לפני 5 שנים לפחות), ובו יהיה מסך על כל קיר ואחד על התקרה, ואת הכסאות היה אפשר להזיז, אפילו למצב שכיבה. (מה שמן הסתם ייקר את הצפייה בצורה משמעותית)
אף אחת מן האופציות לא נראית לי כלכלית במיוחד (אם כי כיפיות מאוד), והראשונה גם לא נוחה לצפיה בסרט מלא, וגם לא נראית לי הגיונית לסרט רגיל (כמו אפולו 13).
נו? אז מה זה *בדיוק* איימקס?
בהודעה של קיפוד
הוא פירט שלושה סוגים של בתי קולנוע. איימקס רגיל הוא פשוט מסך ענק. איימקס Dome הוא הגירסה המיוחדת של הקולנוע שבה המסך הוא למעשה חצי-כדור שלם, ומכסה את כל הקירות והתקרה. ויש מעט *מאוד* בתי קולנוע כאלה, כנראה משום שעלות הבניה והתחזוקה שלהם היא מטורפת.
לא ''פשוט מסך ענק''
מדובר גם בעיצוב אולם, כולל גם מיקומם של הרמקולים, ופורמט השמע בו משתמשים.
של מי השורה הזו בכלל?
אהבתי את שורה אחת מהסוף:
התמונות מוקרנות דרך עין הדג.
ואת פנטסיה 2000 יקרינו?
לצערי פיספסתי את הקרנת הסרט הזה בIMAX בלונדון, ובנוסף ליחודו זהו סרט הIMAX האולטמטיבי.
לא טענתי שיקרינו
אותו או כל אחד מהאחרים. רק ציינתי את האפשרות.
מיקום מעולה
רק הייתי נמנע במקומם מלהקרין בזמן הקרוב סרטים עם מיכליות מתפוצצות, פיצוצים גדולים או גפרורים.
אגב, בהתחשב בכך שאנשים מנסים בד"כ להגיע לסרט בזמן, מתכוונים גם לסדר קצת את הכבישים שם? פשוט שיהיה אפשר להגיע בזמן בלי לצאת מהבית לפחות שעה וחצי מוקדם יותר.
עם כל כך הרבה אולמות
אולי יהיה להם איזה אולם "ספייר" לקון הבא?
לא חייבים משהו מפואר…
אני מוכן להסתפק באולם התואם-איימקס
מישהו אמר קון הבא? מתי?
''תואמי איימקס'' -
http://www.megasystem.com
http://www.iwerks.com/notshocked/index.html
מאמר לא מעודכן על התעשייה –
http://www.boxoff.com/issues/jul00/imaximus.html
כבר יש שם לקומפלקס?
כן: ''סינמה סיטי''
וכמו כל המותגים הישראלים החדשים שמו על טהרת העברית.
קריית סרט?
אולי
פי סרטים?
עולם הקולנוע?
עיר הקולנוע?
או אם כבר חו"ל אז למה לא "הוליווד"?
או שם ישראלי כמו "האמ-אמא של הקולנוע"
או שם שמפיצים אוהבים:
קולנוע קטלני
קולנוע בן-זונה
קולנוע ענק אחד ועוד עשרים קטנים קטלניים שמתים מצחוק
נו'במת.
שמות מטופשים לא קשה למצוא. נסה לחשוב על שמות נאים בעברית כהלכתה.
מה בדבר –
'קרת קורנת'
'גינת מסך' (אל גינת מסך, ירדתי. לראות אם הגיע החדש של שפילברג…)
'היכלי אור'
אני בעד קריית סרט.
גם מתאים, גם נשמע נהדר, וגם מזכיר לי נאום של ראש הישיבה התיכונית שלי, לפני הרבה, הרבה שנים, איש יקר שקולנוע לא היה לגיטימי מבחינתו: "…ומה תגידו על זה? משהו מהסר…מהספרים!"
כל זה נכון כמובן רק עד המהפכה
הבאה.
שמועות זדוניות לוחשות לי שבמהפכה הבאה תועבר תקנה הדורשת לשנות את שמות כל בתי הקולנוע בארץ ל-"מקדש זוטה לכבוד הטהור פלצ"ן מתנש"א המרומם מעם".
רק תחשבו על השינויים שזה ידרוש ממערכת החרוניקה החדשה של עינהדג.
בוא נדייק:
"מקדש זוטא להוד קדושתו ורוממותו, עמוד הימיני פטיש החזק עוקר הרים וטוחנם זה בזה ועושה מהם סנדביץ', פאר הדור ומורו פלצ"ן מתנש"א שליט"א אשר כל העולם לא ישווה באפס קצה של ציפורנו הקדושה".
לא להמעיט בכבודו, בבקשה!
בוא נדייק:
מקדש זוטא להוד קדושתו ורוממותו, עמוד הימני פטיש החזק עוקר הרים וטוחנם זה בזה ועושה מהם סנדוויץ', פאר הדור ומורו פלצ"ן מתנש"א שליט"א אשר כל העולם לא ישווה באפס קצה של ציפורנו הקדושה ומתרומם מעם.
הנה.
נה לך.
אני חנפן יותר!
מלך שמחל על כבודו
אין כבודו מחול. אני לא אקרא לפלצ"ן מתנשא "מתרומם".
נה בחזרה.
מתרומם מעם, אני מבקש
אפשר ללכת על
"הוליווד הישראלית", על משקל האוסקר הישראלי, מה שמזכיר לי את הפרסומת החדשה והמטעה ל"חוכמת הבייגלה" שרצה בטלוויזיה:
"מועמד לעשרה פרסי אוסקר!!"
מינימום שר הטבעות או משהו.
אולי באמת הגיע הזמן
לתקן עוול של שנים, ולשנות את שמו של האוסקר הישראלי ל-"הג'ינג'י עם המפתח"?
(לפחות זה ידאג שהפרס יהיה בארבע, בחיפה.)
וכמובן, השאלה הנפוצה ביותר:
'אחי, איפה הקולנוע?'
איזה מצחיקות אתן!
אני מתה.
הפיכת חווית הצפיה בסרט קולנוע(המגלמת בתוכה מושבים ישנים פרומים ומלוכלכים,אנשים שמסתירים,סאונד זוועתי ושורות רחוקות מרחק קילומטר או כסאות שצמודים למסך,מס' מצומצם של סרטים,פופקורן מחומם משלשום וקולה חמימה ללא גאזים אבל עם המון מים וגו')למשו אחר לא מפחידה אתכם?
איפו כל הימים האיילה שערגנו לסרט קטן בקולנוע השכונתי?
מה פתאום הקפיצה המביכה שלכן לגודל לעוצמה ולכמות?
האם הפכתן עבדות לכמות וגודל?
לא אמרו לכם שגודל לא (תמיד)קובע?
ומה זה ההוזלה הזו של החוויה הקולנועית?
מה קרה? חייבים שמונים סרטים כדי שמישי תרים ת'תחת שלה לראות סרט בארצ הזו?
אני רואה בפרוייקט הזה הזניית הצפיה בקולנוע.
הכל בארץ הזו הופכ לקניון,ועכשיו גם הקולנוע.
נראה לכן שינסו למכור לכן רק פופקורן?
מה עם מרצ'נדייס מפה ועד מחר?
פוסטרים,בקבוקים,חולצות,שפנים, כובעים,מקצצי שערות באף ומחזיקי מפתחות עם תמונות של הכוכבים שלכם?
הכל מסחר'ה כאן,ותיכף נוכל לראות שני סרטים במחיר אחד.
הפעם האחרונה שאני שמעתי על רעיון דומה(לא בדיוק אבל בערכ)שהתבצע,זה בתחנה המרכזית החדשה בת"א.
מי שזוכרת מה נהייה מזה,שתזכיר לאלה שלא זוכרות.
ומה פתאום הספין של להחזיר את הקולונוע לקולנועים?
מה קרה לקמפיין של הקולנוע הביתי?
עד אתמול מכרו לי דוד בתוספת שקל תשעים אחרי שקניתי קרמבו,ואת הרמקולים קיבלתי בחינם,אז עכשיו מנסים להוציא אותי מהבית-המבצר כדי להביא אותי למתחם קולנועי בגודל של עיר?
ואני חשבתי שחסרים מקומות לבנות בתים או לשתול עצים או להקים פארקים במדינה הזו.
המהומה לא ברורה.
ערכים זה אחלא.
מסך גדול? עוד יותר אחלא.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(ומה בדיוק יהיה החידוש בשני סרטים בכרטיס אחד? היה את זה בקולנועי הדר בימי היותי זאטוט בא בימים וישן בלילות.)
גברים, כאלה שטחיים.
רוצים קולנוע גדול, וטוב.
אהם.
סליחה.
בולשיט.
לראות סרט באולם גדול עם סאונד טוב, במקום באולם עם מושבים פרומים ורמקול בודד, זאת הוזלת החוויה הקולנועית. אה, כן.
אני לא יודע בדיוק בת כמה את, את נראית לי קצת צעירה מכדי לזכור את הימים שבהם ערגת לקולנוע השכונתי, אבל גם אם לא – במקרה שלא שמת לב, הימים האלה עברו מזמן. קניון אחד הוא לא מסחרי ומגעיל יותר מקניון אחר.
תיכף יציעו לנו שני סרטים במחיר אחד. אוי לבושה.
אתה,אני והשעון הביולוגי
לראות סרט בקולנוע נורמלי זה מצויין.
לראות סרט במתחם עם עוד מלאנה אולמות זה הוזלה.
בדיוק כמו ההבחנה בין להיות בעלת כסף לראות סרט לבין להיות בת של בעלת חברת הפצה.
לא כל מה שבא בגדול ובהרבה הוא טוף.
מדדים,אדוני,מדדים.
לא בטוחה שנפגשנו,כך שאני בטח לא יכולה להיראות לך.
לגבי הגיל,עזוב אותך.
בוא נגיד שאני עוד זוכרת יותר מסרט-שניים שראיתי בקולנוע קטן,שלא צמוד אליו קניון או סופר או עמדה להשכרת סרטי דוד.
ההשוואה היא בין קניון אחד עם שלושה-ארבעה אולמות מול עשרים.
ברור שזה אחלה לקבל זוג כרטיסים במחיר אחד,כמו שזה מעולה לקבל זוג כרטיסים בחינם.
זה לא העניין,נסה לחשוב על העניין מבחינה כלכלית.
כשנותנים לך יותר,זה בד"כ יותר זול ופחות טוב.
כל ייצור המוני הוא לרוב בעל ערכ פחות מעבודת יד.
כך ,שאתה נשאל האם אתה אוהב לראות קולנוע או לראות סרטים טובים?
כי סתם קולנוע אפשר לראות בטלויזיה כולזמן.
וד-א,אני לא בטוחה שזה קשור לגיל שלך,אבל נראה לי שאתה מפספס את ערכ המילה נוסטלגיה ואיכות שלא לפי כמות.
אבל זה לא קשור לגיל שלך.
אני לא חושבת שזה קשור.
אני חושבת שההשוואה שלך לא נכונה.
את משוואה בין כמות גדולה של קולנועים מרוכזבת במקום אחד ובין קניון רגיל כאילו מצובר בייצור המוני לעומת עבודת יד.
תסלחי לי אבל אני חושבת שאין ממש קשר בין המקרים, זה שיש פחות אולמות לא אומר שהם איכותיים יותר או שאפילו הסרטים שמביאים אליהם טובים יותר. לא לדבר על כך שקולנוע קטן רחוק לדעתי מהמושג עבודת יד, זה עדיין סוג של יצור המוני. בפרויקט החדש מדובר בשיפור תנאי הצפיה בצורה משמעותית בגלל צורת האולמות, מה שזה אומר זה לא פחות איכות אלא יותר מבחר.
יכול להיות שלא הבנתי נכון למה התכוונת. אבל כמו שזה נראה לי את משווה דברים שאין בניהם קשר כדי להודיע שהפרויקט החדש "יוזיל" את ערך הצפייה בקולנוע.
בנוסף כתבת שלא כול מה שבא בהרבה הוא טוב, זה נכון, אבל גם זה לא אומר בהכרח שכול דבר שבא בהרבה הוא רע, הכול תלוי במקרה. ומכיוון שאף אחד מאיתנו עוד לא היה במקום הזה ויעברו כמה חודשים טובים עד שניהיה עד מבשרת רעות מוקדם מידי.
ומלבד זאת
את מתייחסת לפרמטר לא נכון. אולם קטן הוא לא בהכרח אולם רע. אז נכון, לאולם קטן לא יכול להיות מסך גדול מאד (למרות שמכיוון שמתיישבים בכל מקרה קרוב יותר למסך, זה לא משנה), ובאולם קטן סראונד מאבד מעט מעוצמתו, אבל אולם קטן שמתוכנן בצורה טובה יכול להיות אולם נהדר. להפך- הוא יכול להיות הרבה יותר אינטימי ומוצלח.
לא יודעת בקשר לזה.
נכון שאולם קטן יכול להיות מתוכנן טוב ואולם גדול יכול להיות מתוכנן רע, אבל עקרונית, אני מעדיפה אולם גדול באיכות סבירה על פני כל האולמות הקטנים בעולם. אם הייתי רוצה אינטימיות, הייתי נשארת בבית. עניין של טעם כנראה.
יש אולם קטן אחד שיכול לגרום לי
אורגזמה רק מעצם הזכרת שמו: האולם של הנהלת "תיאטראות ישראל" בהרצליה. פעמיים ראיתי שם סרטים (אל תבקשו אפילו פרטים), ובכל פעם לא רציתי לצאת החוצה: 7 שורות, בכל שורה כ-10 כסאות. כל כסא מרופד כמו אנ'לא יודעת מה, בין השורות מעבר רחב כזה שגם אנשים כמוני יכולים לפרוש בו את רגליהם ולא להתקע בשורה מקדימה (ואין סיכוי שיהיה צריך לקום כשמישהו נכנס לשורה), מסך גדול, האמא של הסראונד: כל כמה עשרות ס"מ יש רמקול, ועוד משהו כיפי (לא שיצא לי להשתמש בזה): כפתור כיוון הווליום נמצא ליד אחד הכסאות, ואפשר לשלוט לבד על הווליום באולם!
אני רוצה כזה ליומולדת! בעצם, עזבו. אני רוצה כזה עכשיו!
אפשר לנסות משהו?
"האולם של הנהלת תיאטראות ישראל בהרצליה"
זה לא יעבוד.
המרכאות שלך במקום הלא נכון.
והנה כל החיים שלי במשפט אחד...
עדיין לא הצלחתי להבין את הטענות
שלך.
"לראות סרט בקולנוע נורמלי זה מצויין" – הבעיה היא שבארץ ישנם מעט מאוד בתי קולנוע שעונים להגדרה. בשאיפה, הפרויקט עליו מדובר ביומית הנוכחית ישפר את המצב. אי אפשר להיות בטוח, כמובן, אבל יש מקום לאופטימיות זהירה.
"לראות סרט במתחם עם עוד מלאנה אולמות זה הוזלה" – הוזלה של מה בדיוק? מחיר הכרטיסים (את העלית בחלחלה את האפשרות שימכרו לנו שני סרטים בכרטיס אחד. מפחיד, מה יש לדבר)? חוויית הצפייה? ממש לא. העובדה שהאולמות הנ"ל יהיו לפי הדיווח בסטנדרט גבוה יותר (איכות סאונד וכו') ממה שהצופים בארץ רגילים אליו היא בדיוק ההיפך מהוזלה כזו. העובדה שיהיו *הרבה* אולמות כאלו היא ממש לא הוזלה – נהפוך הוא, היא רק תקטין את את מספר הפעמים בהם הצופים ישמעו את המילים "נגמרו הכרטיסים" (אם המשפט הזה מסמל עבורך סוג של יוקרה, אז אני מצהיר על עצמי כאן כאספסוף גאה).
"לא כל מה שבא בגדול ובהרבה הוא טוף" – בכל הנוגע למסכי קולנוע, איכות סאונד, ואולמות המיישמים את הנ"ל – הוא כן.
"כל יצור המוני הוא בדרך כלל בעל ערכ פחות מעבודת יד" – אנלוגיה שגויה לחלוטין. אותם מוסדות מרופטים שאת מכנה "קולנוע שכונתי" (שכמעט נעלמו מהנוף, תודה לאל) הם לא עבודת יד ולא בטיח. אלה בתי קולנוע שהשקיעו בהם פחות כסף, ולכן חוויית הצפיה בהם נחותה מבתי קולנוע שהשקיעו בהם יותר כסף.
"כי סתם קולנוע אפשר לראות בטלויזיה כולזמן" – נכון, וזו הסיבה שהקמת הקומפלקס הנדון ביומית הנוכחית היא ייתרון לחובבי הקולנוע – הם יוכלו לראות סרטים בתנאים שאותם *אין* להם בטלוויזיה (חוויה שמעט מאוד בתי קולנוע בארץ מספקים היום – לא בלי חריקות צורמות, Anyway).
תראה
על מה אנחנו מדברים פה?
היתרונות שמתארים לגבי גלילות הם: קיומו של לובי שהאורחים נפלטים אליו אחרי הסרט, עם אפשרויות אוכל יותר מקולנוע סטנדרטי; כמה אולמות (לא ברור כמה) עם מסך גדול וכיסאות מדורגים; איכות הקרנה; והרבה אולמות במקום אחד.
פליסיטי לא טוענת שכל הדברים הראשונים הם חסרונות. היא רק טוענת שריבוי האולמות אינו יתרון, ומבחינתה הוא אפילו חיסרון. בהתחשב בעובדה שאני בד"כ הולך לסרט עם ידיעה מראש איזה סרט אני רוצה לראות (למעשה רוב הפעמים גם בהזמנה מראש) מעקרת את העובדה שמגוון רב של סרטים מוקרן במקום אחד מכל יתרון שעשוי להיות בו.
שאר היתרונות המתוארים *אינם* תולדה הכרחית של העובדה שמדובר בעשרים-וכמה מסכים. אפשר היה להקים קולנוע עם שני מסכים ובדיוק אותם יתרונות. למעשה, ריבוי האולמות עלול להתברר כגורם שיסחוף את כל הפרוייקט לכישלון כלכלי, או להתפשרות על טובת הלקוח בניסיון לגרום לכל האולמות להיות רווחיים.
דרך-אגב, ריבוי האולמות עלול להיות גם חיסרון במקרה שחלק מהם פחות גדולים ופחות מוצלחים מהאחרים, אלא אם במערכת קניית הכרטיסים יודיעו לך מראש באיזה אולם מוקרן כל סרט.
דרך אגב, לחיפאים שבינינו: יש בחיפה כבר קולנוע שיש בו לובי, שאיכות האולמות בו סבירה ומעלה, שמוכרים בו קפה בלובי ומציגים סרטים מעניינים. "סינמה קפה עממי" בנווה שאנן (נדמה לי שגם "סינמה קפה מוריה" בכרמל פועל באותה שיטה, אבל למטב זכרוני הוא פחות נעים). וזה בלי להיות קומפלקס של 20+ אולמות.
קראתי שוב את הכתבה
ומדובר שם על כך שב-*כל* האולמות השורות יהיו בנויות באופן שיאפשר לצופים צפייה נוחה. יהיה רק מסך *אחד* שהוא תואם איימקס – ובכל זאת, אני משוכנע שגודלם של כל המסכים האחרים יהיה משביע רצון. אני לא נוטה לפסול מראש דברים מהסוג הזה – לא כשיוזמי הפרויקט הנדון מציבים בראש סדר העדיפויות שלהם את טובת הצופים (משהו ששום בית קולנוע אחר לא עושה בארץ). ריבוי מסכים הוא *בפירוש* סוג כזה של התחשבות – בבחינת "אם נגמרו הכרטיסים באולם אחד, אתה יכול לראות את הסרט באולם אחר". העובדה שאתה מזמין כרטיסים מראש אינה פקטור – יש הרבה אנשים שלא.
קראתי גם שוב את התגובה של פליסיטי. ואין בה שום דבר רציונלי, צר לי. במיוחד לא העובדה שכל כך הרבה מסכים במקום אחד עושים לה רע על הנשמה. בשם איזשהו אידיאל אנטי-קפיטליסטי הזוי (ראה ההשוואה בין "יצור המוני" ל-"עבודת יד" שהשד יודע איך היא הגיעה אליה), בשילוב של סנוביות דוחה (היא מתחלחלת, כך נראה לי, מהאפשרות שכל כך הרבה אנשים יבואו לראות סרטים במקום הזה. איזה אסון! אם דבר כזה מפריע לה, היא באמת צריכה ללכת לראות סרטים בטלוויזיה. אולמות קולנוע זה לא בשבילה) היא פסלה את הפרויקט הזה – וזה בלי שהיא ראתה אפילו סרט אחד שם.
מבחינתי התגובה שלה מוכיחה דבר אחד – ששטיפת המוח של בעלי בתי הקולנוע/מפיצי הסרטים בארץ (אותם אנשים) עובדת – אנשים כמו פליסיטי כל כך התרגלו לסחורה הקלוקלת שהם מקבלים בדרך כלל, שהם לא מוכנים לשמוע על שום דבר אחר.
אבל תראה ע''ש מי היא קרויה
אתה באמת חושב שהיא מהווה מדגם מייצג?
פליסיטי מנסה להסביר
אם לא אכפת לך,אגיב לסוף,ואז לאמצע התגובה שלך ואז אולי אגיע להתחלה.
או אולי לא,נראה.
לא ממש נראה לי שהמפיצים הצליחו לשטוף לי את המוח,(לא שאני בטוחה שהייתי יודעת לו הם היו מצליחים..)לראיה,הסרטים שאני מוכנה לראות והמקומות שאני מוכנה לשבת בהם כדי לצפות בסרטים ואלה שלא.
באמת שלא הצלחתי להתרגל לתנאים קשים,ובכלל,העניין שניסיתי להעביר ממש לא היה אנטי החדשנות השיפור או גודל המסך.
אני,ברוב תמימותי הרבה ,ניסיתי ללכת נגד ההתלהבות ההמונית שפשתה בקרב הגולשים כאן נוכח המוצר הקולנועי המוצג ביומית.
וזהו.
לא נגד תנאים טובים יותר,לא נגד היצע גדול יותר ובטח ובטח שלא נגד שאנשים יגיעו לראות סרטים במקום ההוא.
אני אמנם נגד צרכנות עיוורת של מוצרים בלי סופ.
אני נגד התבהמות של האזרח בצורה פזיזה על כל דבר חדש שיוצא.
נראה שדפקא אתה הוא זה השטופ מוח מעוד טריק פרסומי רחב היקף של המפיצים המדברים גדולות על דבר שאתה עדיין לא ראית.
זה לא ממש רציונלי להכנס במשו שעדיין לא ראיתי,מסכימה איתך.
אבל להתלהב ולהשתעבד לעגל הזהב הזה רק בגלל שהפטיחו'ך עשרים ומשו קולנועים?
מה נהייה?
אתה מגן על מוצר שאין לך יד ורגל בו ואתה לא קולט שאולי הכל הולכ להיות סתם?
התגובה שלי היא יותר להתלהבות חסרת-הפרופורציה של הגולשים לנוכח ההודעה,לא נגד רעיון של הטבת תנאי הצופה הממוצעת.
ולבסוף,אני דיי נדחית מלהגיע לקומפלקס כזה,כי באמת אני חושבת שזה יוזיל בעיני את ערכ הסרט,ולא-אני לא מוצאת שום סיבה ללובי לפני או אחרי אולם הקולנוע-אבל אולי זו רק אני.
יש צורכ דחופ יותר לזרוק כמה לירות על סרטים ישראלים במקום לשים כמה על ריפוד אדמדם ויפה שיחזיק אפס זמן בעזרת המוני ב ישראל שבטח יפציצו את המקום.
ועוד משו,כ"כ פטתי לקרוא אותכ אומר משפט כזה-" לא כשיוזמי הפרויקט הנדון מציבים בראש סדר העדיפויות שלהם את טובת הצופים".
מה בעצם לכל הרוחות עלה בדעתכ כשכתבת את זה?
אתה באמת חושב שהמפיצים משתינים לכיוונם של הצופים שלהם?
אתה באמת חושב שמישו מציב את טובתך בראש סדר עדיפויותיו תוכ כדי שהוא לוקח ממך כספ?
מה זה פה,ביטוח לאומי?
פליסיטי מנסה להסביר
את מתחילה ללכלך, אבל לא טורחת להסביר שום דבר.
מה רע בכך שאני אתלהב מכך שמבטיחים לי מוצרבאיכות טובה יותר מהקקא שמציאים לי היום?
איפה את רואה צרכנות עיוורת בהתלהבות מהבטחה למוצר טוב יותר, במקום הקקא המוצע היום.
למה אני צריך להיות מרוצה כשאני בתור תושב עיר גדולה (חיפה), לא יכול לראות בקולנוע סרטים המגיעים מרשת הפצה מסויימת ('לב', נדמה לי), כי הקולנוע היחיד בהם הם מציגים אינו ראוי לתואר קולנוע ('פנורמה, חיפה')?!
לא, ההתלהבות היא לא ממשהו חדש ונוצץ. ההתלהבות הבהמית הזאת היא מהבטחה לתיקון חלקי של המצב.
לא מבין את הקשר.
איך קולנוע חדש בצומת גלילות יעזור לך לראות סרטים של 'לב' בחיפה?
ידעתי שיגיע קטנון עם השאלה הזאת.
מישהי לא מבינה למה מתלהבים מדברים חדשים. אותה מישהי עלומה סבורה שהמצב הנוכחי הולם ומספק. לא כך הוא.
לא זאת בלבד, אלא שאם פרוייקט שכזה ישא ברכה בתל-אביב, הוא יגיע במוקדם או במאוחר לחיפה. אפילו אוזן שלישית כבר פתחו לנו כאן.
לגבי השורה האחרונה:
נכון שבאופן אישי אני לא חושבת שמפיצי הסרטים הם פילנתרופים, אבל במידה מסוימת הם כן חושבים על טובתו של הצופה, אחרת אין לי דרך להסביר למה הם מביאים לפה סרטים שנכשלו קופתית בארה"ב (לא, לא מאמינה ב"כי זה היה בזול". בזול הם היו יכולים לקנות גם כמה דברים אחרים. לאוו דווקא סרטים חדשים ומסקרנים).
באותה מידה, אפשר להגיד שכן, הם חשבו על טונות של כסף כשמישהו שם החליט להקים אולם תואם-איימקס. אבל מצד שני – למה להם להקים אחד כזה אם הם לא חשבו מראש שיהיה לו ביקוש ושהצופים ירצו אחד כזה? אז כן, בדרכם שלהם, זו התחשבות בצופה.
אגב, שאלה היפותטית: אם יום אחד חלק מהתכנים בעין הדג יהיו נגישים לגולשים רק תמורת תשלום – לשיטתך, זה ייחשב שטובת הגולשים לא נמצאת מול עינינו, רק בגלל שאותם גולשים משלמים לנו?
יו, עד כאן!
מנסיוני הלא מבוטל, ככל שמסיבה עולה יותר ככה היא מהנה פחות.
אני לא מסכים.
עדיין לא הראית לי שום סיבה שהתכונות הטובות של בתי הקולנוע תלויות בהכרח בקיבוץ כל בתי הקולנוע במקום אחד. התוצאה החיובית היחידה שטענת לגביה היא 'אם נגמרו הכרטיסים לסרט אחד, תוכל לראות סרט אחר'. אני מאמין שרוב צופי הקולנוע בארץ מגיעים לקולנוע במטרה לצפות בסרט *ספציפי*, כך שבטיעון הזה אין *שום* נחמה עבורם (למעשה הרווח מכך הוא של בית הקולנוע, כי במקום לראות סרט אחד, האדם המסכן רואה שניים – את זה שהתכוון לראות ועוד אחד שלא התכוון מלכתחילה לצפות בו אלא הלך אליו בבחינת 'אם כבר יצאתי מהבית').
יתר על כן, בריבוי אולמות יש גם חסרונות: ראשית, אתה יכול לדמיין לעצמך את התור במזנון? או את הצפיפות ליד הקופות? (אם לא, תנסה להגיע ל'רב-חן' בכיכר דיזנגוף ביום שישי בערב). שנית, כפי שכבר אמרתי, מאחר ולא כל האולמות הם באותה רמה וגודל, ריבוי אולמות גורם לכך שאינך יודע איזו סחורה אתה קונה.
עכשיו כשאמרתי את כל זה, אדגיש שאין לי ספק ש'סינמה סיטי' יספק חוויית צפייה טובה יותר מרוב קולנועי-הקניונים הקיימים כיום. אבל הסיבה היא לא 'ריבוי האולמות' אלא אופיו של כל אולם ושל הקומפלקס כולו.
לאוו דווקא.
סביר שסרט ספציפי, אם הוא מספיק "גדול" ו"נחשב", יציג בשני אולמות במקביל (או אף יותר), כך שאם נגמרו הכרטיסים באולם אחד (שגם ככה יהיו בו יותר מקומות מ"אולם רגיל"), הצופה יוכל לחכות רבע שעה, או חצי שעה לכל היותר, וללכת לאותו הסרט שהתכוון אליו, רק באולם אחר.
בדיוק כמו שהיה עם 'הארי פוטר' בזמנו, שהוקרן במרווחים של חצי שעה (או לפחות, כך זה היה בשבוע הראשון להקרנתו בארץ).
מסכים.
רק שזה דורש הנחה נוספת מעבר לעצם ריבוי האולמות. לעניין זה, פשוט נחייה ונראה.
אני לא מסכים.
וזה בגלל המנהג המוזר להתחיל את הקרנת כל הסרטים בדיוק באותה שעה. למה זה טוב?
אם תלך למשל לקולנוע המושלם בעין גרגור, תגלה שלא ממש משנה מתי תגיע, לא תאלץ לחכות הרבה לפני שיתחיל סרט –
http://www.fisheye.co.il/chronica/cinema.php3?cinema=93&date=16%2F10%2F2002
בקשר למזנון אני לא ממש מסכימה.
אני מניחה שבדבר בסדר גודל כזה בטוח שיהיה יותר ממזנון אחד, הרבה יותר מאחד. אפילו באואזיס בר"ג יש מזנון לכל אולם, מה שמוזר כי כשאתה הולך לסרט זה רק אתה ועוד מקסימום 5 אנשים.
כנ"ל לגבי הקופות.
אנא קרא מחדש את מה שכתבתי
לא כתבתי בשום מקום "אם נגמרו הכרטיסים למקום אחד תוכלו לראות סרט אחר". כתבתי – במפורש ובעברית פשוטה – "אם נגמרו הכרטיסים באולם אחד, אתה יכול לראות את הסרט" – *אותו הסרט* – "באולם אחר". וזה למה? כי סרטים מצליחים ומבוקשים מספיק יוקרנו, מן הסתם, ביותר מאולם אחד במקביל. לכן גם (ובמיוחד) עבור אנשים שהולכים לראות סרט ספיציפי – ירוויחו.
לנושא הצפיפות במזנון אני לא דואג – מאחר ובקומפלקס הנדון אמורים להיות הרבה מאוד כאלה. בטוחני כי גם על נושא הקופות חשבו, ואני מקווה כי יטרחו לבזר את עמדות קניית הכרטיסים באופן הגיוני. העובדה שאינך יודע איזו סחורה אתה קונה – ראשית, לגמרי לא בטוח שאולמות מסוימים יהיו נחותים יותר מהאחרים (יהיה רק אחד בפורמט איימקס – אך מה גורם לך לחשוב כי השאר יביישו פירמה כלשהי?). שנית, גם אם זה אכן המצב – מה הבעיה לברר? אתה בודק איזה סרט מוקרן איפה. לא קשה.
לא. בכך הוא צודק.
גם היום, בתשלובות של 6-7 אולמות יש אולמות ברמות משתנות, וקשה לדעת מראש לאיזה אולם תגיע.
אבל זה היתרון של הקומפלקס
ש*כל* האולמות הם (או לפחות אמורים להיות) עם צליל דיגיטלי הקפי (SDDS של סוני)
הקומפלקס הזה, על הנייר, כל כך טוב, כל כך מתחשב בצופים שברור שאנחנו עוד משפשפים את עינינו בתדהמה ומקווים שכאשר הוא יפתח אכן יהיה רק אולם או שניים שאכן יהיה עם צליל דיגיטלי הקפי, התורים בקופות ובשירותים יהיו בלתי נסבלים, לסרט שרצינו ללכת אליו יאזלו כל הכרטיסים והאופציה היחידה תהיה הסרט החדש של מדונה, וכאשר נכנס לאולם תהיה חצי שעה של פרסומות. שלא לדבר על ההפסקה באמצע.
אחחח! כמו שאנחנו אוהבים
ואל תשכח,
אידיוטים בשורה האחרונה.
והראשונה.
וכמה באמצע.
ראה תגובתי ללונג ג'ון
אתה מניח "מן הסתם" שכך יהיו פני הדברים. אני לא מניח כך; פליסיטי מניחה ההיפך. העתיד ישפוט בינינו.
אה, ששת המופלאים
אני זוכר אחר צהריים קסום, בו חבר שלי ואני הלכנו לראות את מונטי פייתון והגביע הקדוש, ואח"כ ראינו את האיש הרעיל והיפהפיה העיוורת. מה חבל שהוא נסגר בערך יומיים אחרי שפתחו אותו.
בשלושה מילים: מג-ניב!1
זה הכל מגניב, עכשיו נוכל סוף סוף לראות את כל הסרטים המגניבים האלה ב 3 די, דוגמא(למי שלא יודע)(זה הסרט האי מקס הכי טוב שראיתי, וזה היה לפני כמה חודשים[cyber world]):
אנחנו בתוך מחשב או תוכנה ממוחשבת או משהו כזה, ויש לנו דמות וירטואלית(ממין נקבה) שמראה לנו סרטי תלת מימד קטנים ונחמדים.
כמובן שאחרי 2 סרטים יש בעיה בתוכנה והכל מתחיל לקרוס, אז הדמות (get this) מתקשרת לתמיכה, ומחכה על הקו בערך 40 דקות(בזמן אמיתי).
בין הסרטונים הקצרים, קטע מ ants והפרק של הסימפסונס בתלת מימד, שווה כל רגע(היה גם פופקורן טוב).
נ.ב
זו הייתה מעין ביקורת לסרט שאף פעם לא תראו, למה זה היה טוב, אני לא יודע…
מעט מידע מבפנים
משהו קטן ששכחו לציין: הצבא המתחשב והנחמד שלנו כבר חתם על עיסקה הסוגרת את חלק אם לא את כל האולמות במשך היום לשימוש צבאי בלעדי.
ידו של צה"ל ארוכה ומסריחה!
הם יודעים שמעבירים את המכליות?
מה הם מתכוונים לעשות שם? ניסויים סודיים בגרימת אפילפסיה המונית על-ידי הקרנת פוקימון על מסך כמו-איימקס?
(בבקשה שאף-אחד לא יתן קישור לסנופס, אני יודע שזה רק מיתוס).
ועכשיו השאלה
איל מגיעים לשם, לעזאזל?
לא כולנו בעלי רכב (התל-אביבים לא, התיכוניסטים לא, החיילים בד"כ לא, וחצי מהסטודנטים לא. ואלו בדיוק האנשים שהולכים לקולנוע). למיטב זכרוני צומת גלילות הוא המקום המוזר הזה שכמעט לא מגיעים אליו אוטובוסים, ואלו שמגיעים לא ממש עוצרים. ורכבת לשם אין.
תוקם רכבת תחתית ישירה ממרכז ת"א לצומת גלילות לאלתר!
דווקא אוטובוסים לא חסרים שם
הם אחד הגורמים העיקריים לכל הפקקים באיזור. מקסימום תעבור לרמת אביב ג' או להרצליה פיתוח ותיקח משם מונית. בעצם לא, פאדיחה לנסוע שם במונית.
אין בעיה
הרי זה הקולנוע האולטימטיבי! הוא יארגן הסעות – חינם! – לכל דורש!
מה הבעיה?
עולים על איילון והולכים צפונה.
ואם אין לך רכב? אותו דבר, אבל יותר מסוכן.
ותשובה מעט יותר רצינית- אם וכאשר הקומפלקס יפתח, ותהיה סיבה לעצור בגלילות, אולי יארגנו תחנות שם בהתאם לצורך (תחנת רכבת חמישית בתל אביב? היתכן?)
מה הבעיה?
נדמה לי שבאמת מתוכננת תחנת רכבת באיזור.
ואלו שרוצים
לדעת קצת על פורמט הסאונד שיחריש את אזנינו:
http://www.sdds.com
אוף, די, אי'פשר ככה.
כל פעם שאני מעלה את הדף הראשי ורואה את התמונה של היומית אני אוטומטית מחפשת שם את הסימן של הפיצוץ שתמיד שמים במפות של פיגועים.
הבנאדם כבר לא יכול לראות קטע ממפה בלי לחשוב על פיגועים?
ערב (קולנוע) עירוני
אני מוכן להסכים, שהדבר החשוב ביותר, כשבאים לראות סרט, זאת באמת איכות ההקרנה (כלומר מעבר לסרט עצמו, ניטפיקרים). כסאות נוחים סטייל מחלקת עסקים, מסך ענק, איכול קול מושלמת, וכמובן שאף אחד לא יסתיר לנו. מה עוד תבקשי מאיתנו מכורה?
בכל זאת, עוד שני דברים. קודם כל, האנשים שהולכים איתם. וכבר שרו גזוז, "אומנם נעים להיות לבד בסרט, אבל אומרים יותר נהוג ללכת עם גברת". באמת נחמד שיש עם מי לחלוק את החוויה, ובמקרה שהסרט לא משהו, עדיף להעיר הערות סרקסטיות לחברים, ולא לזרים גמורים.
ולמרות הציטוט, מבחינת ההנאה פרופר, עדיף ללכת לסרט עם חברים טובים, מאשר ללכת לסרט בדייט. עניין של ריכוז. כמובן, אם הולכים עם מישהו שהוא כבר בן/ת זוג, זה גם בסדר, ונחמד.
הדבר השני, היא האווירה הכוללת בקולנוע. אני מעריך הרבה יותר בית קולנוע עירוני, מאשר כזה שנמצא בתוך קניון. לדוגמא, אני תמיד אעדיף ללכת ל"פאר", ולא לגלובוס.
בגדול, יש כח מסויים, ביציאה מסרט היישר אל העולם, ובמיוחד לגשם, למרות שאין הרבה הזדמנויות כאלו בארץ. ואפילו לראות אור יום, או חושך וכוכבים, במקום אורות ניאון, זה תורם לחוויה. ובאיזה שהוא מקום, היותו של בית-הקולנוע נטוע בין בנייני מגורים, ולא סתם עוד חנות בקניון, ובכן, זה פשוט נחמד.
(וכל זה ממישהן שאוהב מאוד את הקולנוע בקניון בקרית-אונו, וגם נהנה מאוד כשהלך לסרט בקניון סירקין בפ"ת לא מזמן. עור מביך יש לבני אדם).
לא, לא ולא
הבעלים הינם חברת "יונייטד קינג" שעד כה היתה ידועה רק כשותפה של גלובוס בהפצה של סרטי וידאו/DVD (גלובוס-יונייטד) וכמפיצת סרטי איכות (הפסנתרן, סיפור פשוט).
אנ מניח
שרוב הסרטים יופצו דרך גלובוס. נראה לי שההתמקדות במסכים גדולים ואיכות סאונד תהיה בעיקר בתמונות מרשימות ורעש מפוצץ אזניים.
הכוונה של יונייטד קינג
הינה לעבוד עם כל המפיצים.
עוד משהו לא פחות חשוב זה שעות הקרנה. הרי לא תמיד יש באמת כ"כ הרבה סרטים למלא כ"כ הרבה אולמות וסביר להניח שאם כיום, בקומפלקסים של גג 8 אולמות יש מצבים שמקרינים סרט מסוים במקביל בכמה אולמות, זה יהיה ממש נחמד אם זה ייושם גם פה (אם כי לא *כל* הזמן) וכך סרט מבוקש, נניח "שר הטבעות", יוקרן בשניים-שלושה אולמות במקביל וכך יוקרן בעצם בכל שעה. מה שיגמיש את עניין ההליכה לקולנוע (הרי אם הסרט משודר בכל שעה יש לי יותר אופציות מאשר או 19:30 או 21:50)
מצד שני, אם יונייטד לא יקבלו סרטים מגלובוס או פורום אז חוששני שהקומפלקס, מפואר, מושקע, מהודר ומשובח ככל שיהיה, יגמור כמו "ששת המופלאים".
אני ולונג למדנו על בשרנו
בימים האחרונים שברחבי הארץ מוקרנים בעת ובעונה אחת, נכון לכרגע, לא פחות מ-58 סרטים. אם באמת יונייטד קינג יעבדו עם כל המפיצים – לא תהיה להם שום בעיה למלא את כל האולמות (ולמרות זאת, מן הסתם שוברי קופות יוקרנו ביותר מאולם אחד בו זמנית). אוי ואבוי להם אם הם ייאלצו להקרין סרטים של 'גלובוס' בלבד. כמה אולמות ביום יכול למלא 'פיתוי'?
יוקרן 'פיתוי' על איימקס!
כל פיקסל - מטר מרובע
בואו נשחק בנדמה לי
סינמה-סיטי, לוח הקרנות:
אולם 1: זהות כפולה
אולם 2: הפסנתרן
אולם 3: הדרך לפרדישן
אולם 4: אינסומניה
אולם 5: טריפל אקס (XXX)
אולם 6: מיינוריטי ריפורט
אולם 7: הדיקטטור הגדול
אולם 8: כל הפחדים כולם
אולם 9: סוף הוליוודי
אולם 10: חוכמת הבייגלה
אולם 11: דבר אליה
אולם 12: ממש מושלמות
אולם 13: רווק פלוס ילד
אולם 14: יוסי וג'אגר
אולם 15: החתונה היוונית שלי
אולם 16: לחיות בתמונות
אולם 17: סיינס
אולם 18: מיסטר דידס
אולם 19: אין כמו אלבמה
אולם 20: לעולם אל תשחקו עם זרים
אולם תואם-איימקס: מלחמת הכוכבים פרק 2 מתקפת המשובטים
(הסרטים נבחרו באורח מקרי מהעיתון)
שכחת שעות הקרנה
נו שוין
11:00
13:30
16:00
18:30
21:00
23:30
02:00
04:30
07:00
אם כי אני חייב לציין שבנובמבר, חודש הפתיחה של הקומפלקס, לוח הסרטים יראה משהו כזה:
אולם 1: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 2: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 3: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 4: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 5: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 6: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 7: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 8: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 9: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 10: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 11: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 12: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 13: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 14: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 15: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 16: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 17: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 18: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 19: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם 20: הארי פוטר וחדר הסודות
אולם תואם-איימקס: הארי פוטר וחדר הסודות
כולם מדובבים?
אולמות אי-זוגיים
מתורגמים
זוגיים מדובבים
איימקס – יום כן, יום לא
סביר.
ברור למה ישמש הלובי
מרצ'נדייז! מרצ'נדייז! שמה הכסף האמיתי. הארי פוטר וחדר הסודות החולצה! הארי פוטר וחדר הסודות תיק האוכל! הארי פוטר וחדר הסודות הלהביור! ילדים מתים על זה.
מוייצ'נדייזינג.
אם כבר, תגיד את זה במבטא הנכון.
קורנר המרצ'נדייזינג בסינמה סיטי?
פינת המרכלת בקרית סרט
שמתי לב
אבל התעצלתי לתקן. בושה לי.
מַרְכּלֶת
נו, ואת זה כבר ידענו.
מצטער שאין לי קולה או יוגורט
ובקבוק המים שלי נמצא רחוק מהמקלדת, אבל כל הפתיל הזה שפך אותי מצחוק.
כן ירבו.
ששת המופלאים
מה זה\מי הם ששת המופלאים?
בתי קולנוע
בתחנה המרכזית החדשה בת"א של איז'ו שני, הבעלים של "לב-סרטי שני". העניין הוא שבדיוק זמן קצר לפני זה הוא פתח את בתי הקולנוע "לב" בקניון רמת אביב. ומה זה קשור? א-אה! במקום היה אמור בכלל להפתח עוד קומפלקס של "רב-חן" של "תיאטרות ישראל". אלא שהבעלים לב לבייב סירב לפתוח בשבת ו"תיאטרות ישראל" התעקשו א-לה עמרי פדן מ"מקדונלד'ס", שיכבד את החוזה ויאפשר להם לפתוח בשבת (בחוזה של פדן היה אאל"ט סעיף שאם בתי הקולנוע פתוחים בשבת אז גם "מקדונלד'ס" יהיו פתוחים).
בדקה ה-90 לבייב חתם עם שני שיפתח במקום בתי קולנוע של "לב" במקום אלו של "רב חן". שני לא התעקש על פתיחה בשבת. המחטף הזה גרם לסכסוך שנמשך לא מעט זמן עם יתר המפיצים ושני ומנע ממנו הקרנת סרטים של מפיצים אחרים על מסכיו (ולהיפך). לפיכך, ששת אולמות "ששת המופלאים" נאלצו להסתפק בסרטים כמו "האיש המורעל והיפהפיה העיוורת". זמן לא רב לאחר מכן הם נסגרו לא לפני שגרמו לכיסו של שני נזק לא קטן. אם כי מן הסתם הוא הספיק להתאושש מאז יען כי העסק שלו עדיין חי ובועט וכן ה"חרם" עליו הסתיים זה מכבר.
לא יודע אם אתם זוכרים
אבל כבר היה נסיון כזה בעבר, בחיפה, במה שנקרא אז "גלובוס סיטי" אמנם לא היה מדובר בקומפלקס ענק עם מלאן מסכים ותאימת איימאקס, אבל הרעיון היה לעשות קומפלקס שכל המסעדות ושאר החנויות בו סובבות סביב הרעיון האחד והיחיד של "קולנוע" – ולמיטב זכרוני זה היה דבר חביב ביותר, מושקע ומגניב – אבל פשוט לא רווחי מספיק – ולכן הוא גם נסגר ומשמש היום כבניין רפאים.
רק רציתי לומר ש...
טוב, למזלי היתה לי הזדמנות היום לעבור במקום ומה אומר? אין שום ציון שאכן מדובר ב"סינמה סיטי". אך כיוון שאין עוד מבנים ליד ה"ג'מבו" בגלילות מחד וצוות פועלים עובד במרץ מאידך הסקתי שאכן הגעתי למקום הנכון. וכמו שרוה אמר: זוועה. סיוט. לא, לא הקולנוע (ראיתי רק מבנה לא מרשים ביופיו אך כן בגודלו), אותו רק ראיתי מבחוץ אלא הגישה: צוואר בקבוק, שני מסלולים – אחד לכל כיוון פלוס קרבה לחניון של הג'מבו. הדבר הזה הולך להיות סיוט תחבורתי ואלא אם כן הולכים שם להרחיב כבישים אני מציע לכם לבוא במקום ברגל או שעתיים לפני הסרט.
נקווה שהכל ישתפר בסוף. אחרי הכל, מחר הוא יום חדש…
חניה
אני מקווה שתהיה שם חניה בחינם. אחרת אני אמשיך להעדיף את הקולנועים של רעננה (או שאני אגיע למקום באופניים. זה די קרוב)
איזה אוטובוסים עוצרים שם?
השירות לנוסע המתמיד
מתל אביב קוים 501 ו-601 של אגד, וקו 90 של דן.
מחיפה קוים 900 ו-910 של אגד.
ומירושלים?
מירושלים
אין קו ישיר המחבר בין הנקודות, אבל אפשר לנסוע לתל-אביב ולעלות על 501 או 601….
אפשר
אבל הפסיקו למכור כרטיס הלוך ושוב נוער ועכשיו מוכרים רק לכיוון אחד שזה עולה יותר מדי כסף. אולי מישהו גילה להם שאני כבר לא נוער.