הסרט הטוב ביותר המבוסס על קומיקס שאינו עוסק בגיבורי-על:
121 ![]() |
גברים בשחור |
14 ![]() |
ממעמקי הגיהנום |
32 ![]() |
העולם שבפנים |
18 ![]() |
הדרך לפרדישן |
73 ![]() |
אמריקן ספלנדור |
48 ![]() |
קונסטנטין |
192 ![]() |
עיר החטאים |
65 ![]() |
היסטוריה של אלימות |
67 ![]() |
ונדטה |
66 ![]() |
300 |
מספר מצביעים: 696
סקר קשה
מסתבר שיש הרבה סרטי קומיקס טובים שבכלל לא קשורים לסופר גיבורים. מעניין.
גברים בשחור, עיר החטאים, היסטוריה של אלימות – כולם סרטים מעולים.
אני בחרתי באמריקן ספלנדור, פשוט כי הוא כל כך שונה והגיבור כזה חדל אישים שזה משהו מיוחד.
העולם שבפנים וונדטה גם הם סרטים טובים, אך הם נמצאים רמה אחת מתחת לסרטים שמניתי.
קונסטנטין הוא הסרט הבינוני היחיד ברשימה, למרות שגם הוא לא סרט רע ממש.
את ממעמקי הגהנום, הדרך לפרדישן ו-300 לא ראיתי, אבל אולי בהתחשב בשאר הסרטים ברשימה דווקא כדאי לראות.
לפחות לגבי ממעמקי הגיהנום, לא ממש כדאי.
מדובר בסרט משעמם להפליא, בעל עלילה ודמויות דיקטיות לחלוטין.
קשה קשה..
אני מת על הקומיקס שעליו מבוסס העולם שבפנים ואני חושב שהאדפטציה מבריקה: התסריטאי הסתמך יותר על האוירה מאשר על הסיפור ותפר יחד משבצות מסיפורים לא קשורים כדי ליצור סיפור משל עצמו.
זה ההפך המוחלט מעיר החטאים שאין עליו קרדיט לתסריטאי כי הוא עיבוד ישיר כמעט של המקור.
גם העיבוד של היסטוריה של אלימות הוא מעולה. יותר טוב מהמקור. הקומיקס בורח קצת והוא לא מגובש רעיונית כמו הסרט. התסריט לוקח את העלילה של הקומיקס ומלביש עליה רעיון די חיצוני: האלימות היא ויראלית.
וכן. אמריקן ספלנדור.
וואו.
סרטי קומיקס זה לא רע בכלל, מתברר. העולם שבפנים, גברים בשחור, קונסטנטין… היסטוריה של אלימות, הזה עם ג'וני דפ… (הסניליות, הסניליות)…
אמנם על רובם לא ידעתי שהם קומיקס במקור (גברים בשחור? באמת?) וכל יום לומדים דברים חדשים וכל זה… אוף, אני נשבעת שהיתה לי נקודה כשהתחלתי.
טריוויה לגבי גברים בשחור וזה שהם קומיקס
כשבלושי ואקרויד הופיעו בפעם הראשונה באחים בלוז, אנשים היו שואלים אותם אם הם אמורים להיות "גברים בשחור".
מצחיק שכשהסרט "גברים בשחור" יצא לקולנוע, שמעתי לא מעט את ההפך – כאילו הם גנבו מהאחים בלוז.
''נאוסיקה מעמק הרוח''
בנוגע לאופציות פה בסקר פשוט לא ראיתי מספיק. בין "עיר החטאים", "ונדטה" ו-"היסטוריה של אלימות" בחרתי ב-"עיר החטאים".
רוב סרטי וסדרות האנימציה
שיצאו מארץ השמש העולה נכנסים גם הם לקטגוריה.
בחרתי בעיר החטאים
בשל העובדה שמבחינה ויזואלית, הסרט היה התגלמות של קומיקס על מסך ענק. למעט התחושה של החזקת נייר בין האצבעות והעברת דפים, באמת חשתי שאני משוטט בתוך עולם קומיקסי…
זאת הזדמנות מצויינת בשבילי
לפתוח דיון קטן על "אמריקן ספלנדור" (שלו הצבעתי בסקר הזה).
רק אני חשבתי שהדמות של הארווי שמגולמת ע"י פול ג'יאמטי מעוררת הזדהות הרבה יותר מאשר הארווי האמיתי, שהרושם שיצא לי ממנו הוא של פוץ שמחפש מריבות..
מעניין אותי מה אתם חושבים..
קשה לדעת
הארווי האמיתי מופיע בסרט רק בראיונות ערוכים ובקטעי ארכיון מהטלויזיה. בלתי אפשרי ללמוד מהם על דמותו מחוץ לקומיקס, למרות שהקריינות שלו די מעוררת הזדהות בעיני.
בלבן: יוצא בפומבי נגד רשת NBC, מאמץ ילדה, נאבק בסרטן). במציאות, אדם צנוע יחסית כמו הארווי, לא מתבלט וכאשר הוא מוקף כל הסרט באנשים שאוהבים אותו ובצוות שרואה בו סוג של גיבור, טבעי שיצא מרוחק מול המצלמה.
פול ג'יאמטי מגלם את הארווי פיקאר כפי שהארווי פיקאר מציג את עצמו. זאת אומרת שגם היצוג הזה עבר דרך פילטר. הפילטר בו העבירו הבמאים את הארווי האמיתי, בא בעיקר כדי להראות שהוא לא בדיוק כמו בקומיקס. הוא נועד להציג את הארווי כדמות תלת מימדית (תרתיי משמע), בלי לאפשר לו להחליט אילו חלקים להכניס ואילו להשאיר לעצמו. הפילטר דרכו עברו הקומיקס והקטעים המבויימים בסרט, נעשה (לפחות במקור) בידי הארווי עצמו, מתוך כוונה להעביר פואנטה כזו או אחרת.
הארווי עבר עם השנים תהליך שגרם לו יותר להשלים עם מי שהוא ועל כן, הסיפורים המאוחרים יותר שלו גם מציגים אותו באור חיובי יותר (
שאלה מצויינת.
גברים בשחור – לא קראתי. סרט חביב אך לא יותר.
ממעמקי הגיהנום – לא ראיתי. לא קראתי. אבל שמעתי שהוא נוראי לעומת הקומיקס הגאוני.
העולם שבפנים – לא ראיתי. לא קראתי.
הדרך לפרדישן – לא קראתי. אבל הוא נראה כמו אמריקנזיציה מטורפת של סיפור אחר. סרט טוב אבל לא מספיק.
אמריקן ספלנדור – לא ראיתי. לא קראתי.
קונסטנטין – סרט פעולה חביב אך לא מספיק טוב.
עיר החטאים – עיבוד טוב והקומיקס נהדר אבל הבעיה העיקרית שלי עם הסרט היא בחירת הסיפורים. היו צריכים לשים את A Dame to Kill For בסרט השני ולא צריך להכריח את ג'סיקה אלבה להמשך. מבחינתי מקום שני.
היסטוריה של אלימות – לא קראתי. הסרט נהדר אבל לא מושלם.
ונדטה – עוד סרט פעולה חביב אך כל כך שונה מהקומיקס. והקומיקס, כמובן, הרבה יותר טוב.
300 – מקום ראשון! ולא, זה לא אפקט שרק. הוא עיבוד מצויין לקומיקס. כמעט כל ניואנס מהסיפור המקורי כלול. רק הדברים הקטנים (הם לא שמו את הקטע עם Stumblios) חסרים. והם בכלל הוסיפו עוד סיפור רקע על המלכה שהוא רק ערך מוסף. הדבר היחידי שמנע ממני להנות באופן מושלם הוא שהמוזיקה מהטריילרים לא הייתה ב-Score.
מעניין
רבים פה ניסו למדוד כמה הסרט מעביר את האווירה המקורית של הקומיקס, ולכן בחרו בעיר החטאים.
אם כך המצב, למה לא לתת את הכבוד ל"דיק טרייסי", שהקומיקס בעל ארבע הצבעים הועבר שם באופן מדהים (וגם התפקיד של פאצ'ינו ראוי לאיזכור)
מעניין
הצבעתי להסטוריה של אלימות דווקא כי הוא התרחק מהז'אנר הקומיקסי והיה לסרט של ממש, לא כמו סין סיטי ואחיו שלדעתי טוב שהיו נשארים בין הדפים וחוסכים לי כרטיס+ פופקורן
גם לי
היה חסר מאד דיק טרייסי.
אין ספק שהוא מעביר את אוירת הקומיקס בצורה טובה מאד.
סרטים כגון גברים בשחור והדרך לפרדישן (אלה הם שני הסרטים בסקר שראיתי), למרות היותם מגניבים (מי יותר ומי פחות) היו יכולים להיות כאלה גם לולא התבססו על קומיקס.
אי לכך, לצערי, אני לא מצביע בסקר זה (וצריך להשלים המון סרטים).
מי אמר?
אני הצבעתי ל'עיר החטאים', ובמקרה פלאים ממש, הצבעתי לו כי הוא סרט מצויין ולא אחרת (אם כבר האדפטציה הכי קרובה לקומיקס, American Splendor, שהוא גם סרט חביב מאוד).
לצערי צפיתי רק בארבעה מבין הסרטים
אבל נראה שעין הדג, עם גדילתו, הופך למעט פחות אלטרנטיבי.
בכל אופן, הבחירה החד משמעית שלי (מתוך אמריקן סםלנדור, העולם שבפנים, גברים בשחור ועיר החטאים) הייתה העולם שבפנים, אבל די צמוד אליו נמצא אמריקן ספלנדור. שני סרטים מופלאים.
אלטרנטיבי למה?
ללא ספק היסטוריה של אלימות.
כזה רגש ועומק ומורכבות דמויות לא נראו הרבה זמן על מסך הקולנוע.
מלבד זאת, הסרט גם מעניין נורא ואפילו מותח בדרכו שלו.
משחק נהדר וכמה קטעי הומור שחור מצוינים.
אחלה סרט.
נו,באמת?
זה הקש ששבר את גב הגמל,גברים בשחור מקבל עדיפות על פני 300 ואפילו קונסטנטין מתקרב אליו,
באמת ,אנשים מה עובר עליכם?
קיאנו ריבס,ויל סמית,מה אתם עושים צחוק?
זה די ברור ש300 נמצא כמה רמות מעל לסרטים העלובים האלה שגם אם היו משלמים לי לא הייתי טורח לצפות בהם.
איזה מן סקר זה?
תתחילו להיות קצת יותר רציניים.
וואלה, איזה לא רציניים אנחנו
פשוט נורא מה שקרה עם הסרטים העלובים האלה, שהם כל כך עלובים שלא טרחת לצפות בהם ולכן אין לך דרך לדעת האם הם עלובים או לא. אחרי הודעה כזאת, אתה האדם האחרון שיכול להגיד למישהו להיות רציני. אני, בכל אופן, כבר לא יכול לקחת אותך ברצינות.
מההתחלה, עם רגש:
אחד הכללים הכי חשובים של האינטרנט הוא שבפורומים, אנשים לא יכולים לשמוע אותך או את האינטונציה של דבריך. אנחנו קוראים את מה שכתבת ומבינים את הכתוב כפשוטו. בשורה התחתונה, אף אחד לא מבין למה התכוונת באמת חוץ ממך, ולכן גולשי האתר מסיקים שלא ראית את הסרטים ובכל זאת אתה מלכלך עליהם. כפי שאתה בוודאי מבין, זה לא מקובל (תחשוב, למשל, שמישהו היה מנתח את המראה החיצוני שלך מבלי שראה אותך. תסכים איתי שזה לא לעניין).
שנית, אנחנו משתדלים להמנע מתגובות שתוכנן הוא וריאציה של השיר "מי שלא חושב כמוני – מטומטם" (קלאפ, קלאפ). אז אהבת את '300' ואתה חושב שהוא טוב יותר מסרטי קומיקס אחרים – סבבה. אבל אל תנסה אפילו לטעון שכל מי שחושב אחרת מטומטם, לא רציני, לא מבין כלום מהחיים שלו או כל אפשרות דומה. זה לא טיעון ענייני וגם אם לך לא אכפת שתגובה כזו תוציא לך מוניטין רע ותגרור אחריה גל תגובות שמתחרות מי יותר ילדותי ומי מלכלך על השני בצורה יצירתית יותר – לנו (as in לעורכים) אכפת. ומה לעשות שבאתר הזה צריך להקשיב לעורכים.
מש"א.
ואני לא הצבעתי, עקב ראיה של שני סרטים בלבד… (גברים בשחור ו-300)
מבין השניים, 300 יותר נאמן לקומיקס אבל את גברים בשחור ראיתי כבר 8 פעמים והוא עדיין משעשע, מה שאומר שמבחינתי הוא הסרט "הטוב" יותר מבין השניים
ונדטה הוא לא על גיבור על?
למה שלא תכניסו לסקר את באטמן ונסגור עניין.
חסר בסקר: מעבר ליער.
וואלה נכון.
וואלה נכון.
לא שאני מוריד ממעבר ליער, אבל לא הגבתם ככה לדיק טרייסי, שמישהו כבר הזכיר בתשובות, ושהוא טיפה יותר זכור ואהוד ממעבר ליער.
בכוונה השארתם אותו בחוץ?
לא, הוא גם וואלה.
עוד ואללות.
"כשהרוח נושבת", לא זה של קן לואץ' אלא סרט האנימציה משנות השמונים, מבוסס גם הוא על ספר קומיקס מאת ריימונד בריגס. הסרט, אגב, כבר הוזכר בקיץ האחרון בסקר "סרטים מרגיעים לשעת מלחמה".
גארפילד, כמדומני, מבוסס על קומיקס.
גברים בשחור 2 (לא שהוא מציאה גדולה).
"הרוח במעטפת" ועוד סרטי אנימציה יפנית, אלא שאותם באמת אין אפשרות לשתף, כי הם ישתלטו על הסקר.
"אסטריקס" מ-2002, לא-מצויר עם ג'ראר דפארדייה ומוניקה בלוצ'י, והעיבודים המצוירים ל"אסטריקס", שלפחות אחד מהם נעשה לקולנוע.
במחשבה שנייה, ב''הרוח במעטפת'' הגיבורה היא מעין גיבורת-על.
והגיג נוסף: מהו בדיוק גיבור-על? הרי גם לבאטמן אין כוחות מיוחדים, וזה מודגש במיוחד ב"באטמן מתחיל".
במחשבה שנייה, ב''הרוח במעטפת'' הגיבורה היא מעין גיבורת-על.
נכון. אם באטמן גיבור על, אז גם דיק טרייסי גיבור על.
עוד ואללות.
"שבעה צעדים".
עוד ואללות.
' "הרוח במעטפת" ועוד סרטי אנימציה יפנית, אלא שאותם באמת אין אפשרות לשתף, כי הם ישתלטו על הסקר.'
אז למה לא לעשות סקר נפרד לסרטי (ו/או סדרות) אנימה? אני בעד… או שהיה כבר אחד כזה?
וואלה.
סחתיין על זה שזכרת.
אולי עוד לא מאוחר להוסיף.
"מעבר ליער" הוא מחד נאמן למקור ומאידך "משכלל" אותו. ובעיקר: הוא יוסיף לסקר הרבה צבעוניות, כי הוא שונה באופיו בהשוואה ליתר האפשרויות.
תודה
דיוויד קרוננברג, במאי ''היסטוריה
"של אלימות", אמר שהסרט שלו רחוק מאוד מהרומן הגרפי, ושהוא ראה את הרומן הגרפי רק לאחר שכבר הפך את התסריט לדבר אחר לגמרי. נדמה לי שהראיון פורסם בעברית ב"טיים אאוט".
הטוב בין משתתפי הסרט הוא "היסטוריה", השאלה עד כמה ניתן לראות בו מבוסס קומיקס.
התסריטאי, אני מניח, קרא את הקומיקס.
וזה מספיק. הבמאי לא צריך לקרוא את הקומיקס כדי שהסרט יהיה מבוסס עליו.
ברור,
למרות שיש הבדל בין "על פי" לבין "על פי הרעיון מאת…". אבל אני מקבל את הטיעון שלך.
הקשר בין היסטוריה של אלימות הסרט
לבין הקומיקס הוא אמנם רופף לגמרי אבל אם אתה חושב למשל שזה הסרט הכי טוב ברשימה אז אין מה להסס לבחור אותו.
בחרתי את הדרך לפרישדן דווקא כי הוא נראה לי בפעם הראשונה ממש ריאליסטי , לא חשבתי אפילו שהיה קומיקס כזה!
זה שונה לגמרי מהיסטוריה של אלימות שבו לקראת הסוף מתחילים לקרות דברים ממש ביזארים שלא מתאימים כביכול לתחילת הסרט.
אתה כותב יפה, אבל
"היסטוריה" הוא ביזארי לכל אורכו, כבר עם האקספוזיציה הדביקה והמתוקה שנראית מנותקת מההמשך ועשויה בלשון סגי נהור.
כבר היה פה פעם סקר דומה. אפשר לינק?
תודה.
היה לנו סקר שעסק בעיבודי קומיקס בכלל,
שרובם כן עוסקים בגיבורי-על:
כתבה מספר 2277
עיר החטאים סרט נוראי
סתם כלום מעוצב יפה…
בחרתי גברים בשחור.
התלבטות קשה.
גברים בשחור – ראיתי את הסרט, לא קראתי את הקומיקס (אני בספק שמישהו פה קרא אותו, מדובר בקומיקס די נידח ועלום, לא?). אחלה סרט אבל לא מגרד את התחתית של חלק מהסרטים האחרים פה.
ממעמקי הגיהנום – לא ראיתי, לא קראתי.
הדרך לפרדישן – ראיתי, לא קראתי. לא נפלתי, האמת. ראיתי אותו מזמן אבל זכור לי שבעיקר שועממתי, חוץ מהצלם הרוצח שהיה מגניב אבל גם לא מיצה את המגניבות שלו עד הסוף.
אמריקן ספלנדור – בהתחלה די התלהבתי ממנו, אבל האמת היא שהוא די משעמם. את הקומיקס עוד לא קראתי ואני גם לא מתפתה מאוד לעשות את זה.
קונסטנטין – קראתי ממש קצת מהקומיקס, ולא את החלק שעליו מבוסס הסרט. הסרט עצמו מחורבן ברמות היסטריות.
ונדטה – התחלתי לקרוא קצת מהקומיקס, ראיתי את הסרט הגרוע, קיבלתי בחילה ואיבדתי כל חשק לקרוא את המשך הקומיקס. אם כי להגנתו של הקומיקס ייאמר שגם המעט שקראתי היה יותר מוצלח מהאדפציה הקולנועית.
300 – לא קראתי את הקומיקס, את הסרט ראיתי היום. חתיכת חירבוש כזה לא ראיתי הרבה זמן, והכי נוראי שאפילו הויזואליה לא היתה כזו מדהימה בעיני! אני לא אגיד שסבלתי בסרט, הוא לא היה יותר מדי משעמם (אם כי גם לא יותר מדי מעניין) ועריפות ראש גרוטסקיות זה תמיד נחמד, אבל לא יכולתי להיסחף עם הסרט בשום צורה ולא יכולתי לשלוט בהערות הסרקסטיות שנפלו לי בקצב מחפיר. הסרט פשוט מביך לצפייה. מוקדם יותר היום צפיתי בפעם השנייה ב'שחר המתים' ופשוט קשה להאמין שמדובר באותו במאי, הסרט הראשון מצויין ואילו 300 עלוב ביותר וחף מכל סימן של אינטליגנציה.
בכל אופן, זה משאיר את שלושת הגדולים שלי –
סין סיטי – קראתי את הקומיקס וראיתי את הסרט. כשהסרט יצא זה היה בשיא תקופת ההתלהבות שלי מפרנק מילר, ומאוד נהניתי מהסרט, אבל לקח לי בערך שבוע להתנער מכל ההתלהבות ולתהות מה אי פעם מצאתי בסרט או בקומיקס. הויזואליה בסרט יפה אבל למען האמת אני מוצא אותה מצועצעת מדי ונראה לי שבצפייה שנייה אני כבר לא ממש אתרשם. גם לסיפורי גבורה טראגיים וחסרי כל מורכבות שהיא אני כבר לא מתחבר כמו פעם. בכל אופן, הסרט הזה יורד מהפרק, למרות שמאוד נהניתי ממנו בצפייה ראשונה, עד כמה שקשה להודות.
היסטוריה של אלימות – סרט מעולה, קומיקס בינוני-מינוס. הסרט שבה אותי גם מבחינת העלילה וגם מבחינת הויזואליות, שעל אף שאין לה איזשהו ייחוד מוחצן כמו בסין סיטי או אמריקן ספלנדור, עדיין נהניתי ממנה מאוד. הקומיקס עצמו מסביר הרבה דברים שבסרט נשארו לא ברורים ובעצם הופך את הדילמה המרכזית ללא קיימת והופך את כל עניין הכובד של הסרט (האם אדם יכול לשנות את אופיו, האם צריך למחול לו אם כן וכו') ללא קיים ובמקום נותן תשובות חד משמעיות ובנאליות. מה שכן, לאחר מחשבה אני לא בטוח עד כמה המסר של הסרט קיים או רלוונטי או מעניין. מה זה היה, משהו בסגנון של "אלימות גוררת אלימות" או משהו כזה? בכל מקרה, אני חייב לסרט צפייה נוספת, מעניין אם הוא יעמוד בזה.
העולם שבפנים – מבחינתי זה סרט קאלט. ראיתי את הסרט ורק לאחר מכן קראתי את הקומיקס, וקשה לי מאוד להחליט מי יותר מוצלח, בעיקר בגלל שיש הרבה מאוד הבדלים. בכל אופן, ראיתי את הסרט הזה כבר מספר גדול של פעמים ואני בטוח שהוא יכול להחזיק עוד כמה עשרות צפיות. אני עדיין לא בטוח שאני רוצה להצביע לו, אז תנו לי כמה ימים לראות את 'היסטוריה של אלימות' שוב ואני אחזור עם התוצאות.
בולט בחסרונו
אני חושב שאחד הסרטים המבוססי קומיקס שאינו גיבור על הוא THE PUNISHER
מדובר בסרט אקשן מצויין (למרות המשחק של ג'ון טרוולטה שצריך להבין שהוא מגוכח בתור הבאד גיי כמו בSWORDFISH)
כמו כן, מדובר בקומיקס שמאוד נאמן למקור שלו ושכמו קונסטנטין (שלא נאמן, איפה הבלונד והבריטיות של קונסטנטין) מדבר על אדם שאין לו בעיה להרוג וללכת בתחום האפור כהה עד שחור של החוק והמוסר.
למרות שגם אם היה עדיין הייתי מצביע לגברים בשחור :)
אתה בכלל קראת את הקומיקס של המעניש?
אכן סרט אקשן טוב אבל נאמן לקומיקס?
אתה בכלל קראת את הקומיקס של המעניש?
התכוונתי יחסית להרבה אחרים
אמריקן ספלנדר,
אומנם הוא היחיד שראיתי מהרשימה המכובדת, אבל שווה לאללה.
הסרט שהכי אהבתי מהרשימה הוא היסטוריה של אלימות, גם מרגש גם מעניין, גם מעורר מחשבה יחד עם ערך מוסף של המון אלימות. את הקומיקס לא קראתי וקצת קשה לי להאמין שרעיונות מורכבים כאלה יכולים להיות מועברים בקומיקס, אבל אם כן אז כל הכבוד.
הסרט הכי מבדר וכיפי מהרשימה זה קונסטנטין שפשוט כיף לפעמים לראות, ונראה לי שגם 300 יכנס לרשימה הזאת אצלי.
למרות שהשנינות היא החלק הכי כיף בקונ' גם מנת רצח טובה, גם אם לא מספיק מודעת לעצמה יכולה להעביר בכיף אחר"צ משעמם
הסרט שהכי מכניס לאווירה של קומיקס הוא כמובן סין סיטי, ואם זאת השאלה האמיתית של הסרט אז מגיע לו לזכות.
מבחינת סרט הוא נחמד ולא יותר, ראיתי אותו בקולנוע ומאוד נהנתי אך בצפייה שנייה ושלישית הוא כבר שיעמם אותי. (למה ראיתי אותו שוב ושוב? היתה תקופה שהוא היה הדיוידי היחיד במוצב)
לבחור בין 4 זה נורא קשה
זה כמעט בלתי אפשרי לבחור בין 2 יצירות המופת של פרנק מילר (עיר החטאים ו300) לבין קונסטנטין וונדטה.
לבסוף בחרתי בוונדטה, אבל כל ה3 האחרים הם מדהימים לא פחות.
תגידו, ספון נחשב גיבור על?
יש לו כוחות, אבל גיבור הוא לא
אבל מבחינת סרט (אם אפשר לקרוא לזה ככה) הוא אחד הסרטים הכי נאמנים למקור מבחינת קומיקס
סתם יצא לי לראות אותו שוב פעם אתמול ביס ותנו לי להגיד משהו: אם ממש אהבתם משהו לפני 10 שנים כשהייתם בני 13 לא בטוח שתאהבו אותו עכשיו. אני קורא לזה תסמונת קפטן פלאנט
ספון הוא סרט כזה קאמפי ומטופש...
אבל אין לי ממש דיעה עליו. כי אני לא יודע אם הוא כזה בכוונה. פשוט במקרה של ספון, יש מקום לספק.
ספאוון היה קומיקס מצויין...
…לחמש עשרה חוברות, בערך.
מאז הופעתו של הודיני, התקשיתי שלא להירדם כשקראתי חוברת שלו. הוא היה גיבור על מדהים, והקומיקסים-אורחים של נייל גיימן, אלן מור וכו' הם יצירות מופת.
גם הקונספט של ספאוון היה מצויין. אבל בסופו של דבר, זה סתם נמרח על המאפיה ועל מונולוגים ארוכים וחסרי טעם.
ובפינה האש''כ: ג'וזי והפוסיקאטס
מצד שני, הוא בקושי הוקרן בארץ, וגם אז לא הודגש שהוא עיבוד לקומיקס.
מדהים לגלות דבר אחד: חשבתי שאני לא אוהב סרטי קומיקס, והנה ברשימה יש שניים מהסרטים האהובים עלי בשנים האחרונות (היסטוריה של אלימות ואמריקן ספלנדור) ועוד שני סרטים בפירוש טובים (העולם שבפנים, עיר החטאים) ושניים כיפיים מאוד (גברים בשחור, קונסטנטין). בעצם, מכל הרשימה היחיד שלא אהבתי היה "הדרך לפרדישן" (את 300, ונדטה ו ממעמקי הגיהינום לא ראיתי).
על הדר האדם הפשוט
יש ברשימה סרטים חביבים (קונסטנטין), יש ברשימה הזאת סרטים משעשעים (גברים בשחור), יש ברשימה סרטים משפריצי מגניבות ויופי (עיר החטאים) ןויש גם סרטי איכות ברורים (היסטוריה של אלימות); אבל ישנו אחד שהוא, בברור, ראש וראשון לכולם.
סרט אחד בלבד שהוא תצוגה מושלמת של משחק (הידד), כתיבה (הידד!) ובימוי (הידד1).
סרט אחד שהוא כל כך מצחיק וכל כך עצוב וכל כך שמח.
סרט אחד שמתעסק עם כל כך הרבה נושאים- תפיסת האדם את עצמו, כיצד הוא מעצב את תפיסת האחרים כלפיו, תיעוד עצמי, מדיום הקומיקס, השתקפות המציאות באומנות- בכבוד ובצורה אנטליגנטית.
סרט אחד שנראה אמנם (כמו גיבורו) מריר ומלא שטנה אבל בעצם מתברר כאופטימי עד אין קץ- שמראה אמונה בכך שחייו של אדם אחד 'פשוט' ולכאורה חסר ייחוד יכולים להראות כיצירת אומנות חשובה, ולכן שחיי כולנו 'האנשים הפשוטים' חשובים גם הם. שכולנו ראויים לספרים שייכתבו עלינו ושאם יפשפשו בחיינו יגלו בה עניין כמו באלו של כל הגיבורים הבידיוניים למיניהם.
הסרט הזה הוא אמריקן ספלנדור. הידד.
שוב פעם, תודות ליס
שוב פעם נזכרתי בסרט קומיקס שלדעתי מנצח את כולם ולא ברשימה: אסטריקס וקליאופטרה
אם יש סרט קומיקס שנאמן למקור (כולל הדברים הבלתי אפשריים שהם עושים והמראה הכללי של כל הדמויות) זה הסרט
והוא מצחיק לאללה
איפה אפשר לראות אותו ?
איפה אפשר לראות אותו ?
יש אותו לפחות פעם בחודש בערוצי סרטים
אני מסכימה - לגבי סרטי אסטריקס באופן כללי.
מצד שני, אני לא בטוחה שהם לא גיבורי על, עם כל עניין שיקוי הפלא…
אני מסכימה - לגבי סרטי אסטריקס באופן כללי.
תראי, בעיקרון גיבור על זה אומר שהוא מגן על אחרים תוך כדי הקרבה עצמית, כשמו כן הוא, גיבור.
הגאלים לא מגנים על אחרים אלא פשוט שורדים, מגנים על עצמם. אז למרות שיש להם כוחות על הם עדיין לא גיבורי על.
ואם כבר אנחנו בקטע של קומיקסים צרפתיים שהם ספרים, מתי יעשו לאקי לוק עם סוס בCGI
אני מסכימה - לגבי סרטי אסטריקס באופן כללי.
לא משנה, תשכחו מזה, כבר יש אחד
http://www.imdb.com/title/tt0102351/
אין שום קומיקס קדוש יותר? מה עוד? JOHNNY THE HOMICIDAL MANIAC?
זה קומיקס שאני ארצה לראות בקולנוע ומי שלא מכיר שיקנה דחוף או יוריד במיול
קונסטנטין הוא לא סוג של גיבור על?
כלומר, הוא הגיבור, ויש לו סוג של כוחות, לא?
קונסטנטין הוא לא סוג של גיבור על?
אין לו כוחות, אלא אם את מחשיבה כוחות מיסטיים.
הסיבה היחידה שהוא יכול להלחם בשדים זה כי הוא רואה אותם וגם בגלל שהוא כבר היה בגיהנום.
אבל מצד שני גם הכומר וגם הבחורה שלצידו רואים את השדים ולהם אין שום כוחות, הם פשוט נוצרים מאמינים.
הכוח שלו טמון בעיקר בשנאה שלו ובגאדג'טים שלו (מים קדושים, מראה, וכאלה) שידועים בקרב קהילת הכמורה הרגילה.
הוא כמו ברוס ויין (באטמן בשבילכם) איש רגיל עם יכולות מיוחדות.
קונסטנטין הוא לא סוג של גיבור על?
אז לפי מה שאתה אומר, גם באטמן צריך להיות ברשימה הזאת
ההגדרה של גיבור על היא לא חד משמעית
אבל צריך מאוד למתוח אותה כדי לכלול את קונסטנטין: אין לו כוחות מיוחדים בגופו (אלא רק, כאמור, ידע בתורת הנסתר וגאדג'טים), אין לו זהות סודית, אין לו חליפה, הוא לא מגן על החלשים או על האמת והצדק, ובכלל הוא טיפוס שהמילה "גיבור" רחוקה מלתאר.
ההגדרה של גיבור על היא לא חד משמעית
למה? הוא גיבור. הוא מסכן את חייו כדי להציל אנשים אחרים.
זה בטח יותר אצילי מבטמן שעושה את זה כנקמה.
אתה מדבר על פעולה אחת שהוא עשה בסרט
שמאוד מנוגדת לאופי שלו. זה לא הופך אותו לגיבור-על, כמו שאם אני אעזור לזקנה בכביש פעם אחת זה לא יהפוך אותי לגיבור-על.
הוא לא מסכן את חייו כדי להציל אנשים.
הוא לא מסכן את חייו כדי להציל אנשים.
טוב נו, בקיצר, תקראו את ההודע שלי שמתחת
ההגדרה של גיבור על היא לא חד משמעית
יש דמות אחת שבברור לא צריכה להיות ברשימה- V.
יש לו מסיכה, כוחות על, זהות סודית, מאורה סודית והוא נלחם נגד חוסר צדק.
קונסטנטין עוד יכול להיות נתון לוויכוח, ל-V אין מה לחפש שם.
כוחות - what?!?!
כוחות - what?!?!
בסרט לפחות מצויין (כמעט) במפורש שהניסויים שערכו עליו הגבירו את הכוח ואת מהירות התגובה שלו.
אני לא זוכר במדויק את הקומיקס אבל אני די בטוח שגם שם מציינים "תופעות לוואי" של הניסויים- צריך איכשהו להסביר את הסיבולת האדירה שלו.
ההגדרה של גיבור על היא לא חד משמעית
קודם כל כוחות אין לו
אבל בנוגע לשאר אתה צודק, כי הוא נלחם נגד מה שהוא חושב שלא נכון, באותה מידה כמו באטמן, רק עם פחות תקציב ויותר C4
בפעם האחרונה שאני בדקתי
יכולת וירטואוזית ורבלית לבלבול המוח לא הייתה כוח על.
גם לא כישרון לפוצץ דברים.
נכון שאין הגדרה מדוייקת של גיבור על
זה עניין שיווקי. DC מחשיבים את בטמן כגיבור על בעוד הם לא חשיבים את קונסטנטין כך.
אין יותר מידי מה לחשוב על זה, רק תבדקו איך החברות ממתגות את הגיבורים שלהן.
קונסטנטין הוא לא סוג של גיבור על?
זה בדיוק מה שאמרתי
האש''כ שלא היה
במקור, התכוונתי למחות על היעדרו של 'הצל', סרט חביב מאוד שלא זכה להערכה המגיעה לו. אלא שאז חשבתי על זה, ובעצם הצל הוא כנראה כן גיבור על, כי יש לו כוחות מיוחדים וזהות סודית.
והוא לא מבוסס על קומיקס.
לא בטוח..
כלומר, הדמות התחילה בתור גיבור (למעשה, קריין) של תסכיתי רדיו, אבל בשלב מסוים גם עובדה לקומיקס. לך תדע איזה גלגול השפיע יותר על יוצרי הסרט.
נו, אז כבר תדברו על דרקמן במקום
תחליפו את הסקר לפני שיהיה מאוחר..
עוד שנייה (או קול, אם תרצו) ו"300" עוקף את "ונדטה"… אסון!
מה שבאמת
מפליא ,זה הקולות שקיבל הסרט גברים בשחור שנחשב בעיני רבים לסרט די דבילי ולא ממש מוצלח,מה יש בסרט הזה שהצלחתי לפספס?
לא מספיק רבים
אני, למשל, הייתי מצביע לו אם לא היה נוכח כאן אמריקן ספלנדור. גברים בשחור הוא לא רק סרט כיפי בעיני רבים, הוא גם סרט מאוד מצליח קופתית. יותר אנשים ראו אותו מאשר את רוב הרשימה.
זה
שהסרט הצליח מבחינה קופתית זה עדיין לא הופך אותו לסרט טוב,ואם כבר מדברים על שוברי קופות 300 היה צריך לעמוד בראש הרשימה,כשהוא שובר שיאים מוקדמים אולי אפילו של כל הזמנים,אבל עניין זה מצריך בדיקה.
דרך אגב רוב הסרטים הכיפיים שגרפו מיליונים הם בד"כ סרטים שפונים לקהל הרחב ולכן הם גם די שטחיים מבחינה קולנועית.
חוץ מזה שלפי דעתי ויל סמית הוא אחד השחקנים (אם אפשר להגדירו כשחקן)הגרועים ביותר שיצאו מתעשיית הסרטים האמריקאית.
אתה מתכוון לסרט
שקיבל 92% עגבניות טריות (היינו: 92% ביקורות חיוביות ע"י עיתונאים)? http://www.rottentomatoes.com/m/men_in_black/
או אולי לסרט שהיה מועמד לים פרסים (כולל האוסקר) ואף זכה בחלקם? http://www.imdb.com/title/tt0119654/awards
עושה רושם שבכל זאת יש בו משהו.
אתה מתכוון לסרט
אם תוכלי להצביע על אלמנטים קולנועיים מעניינים בהם הבחנת תוך כדי צפייה בסרט אני אשמח לשמוע,מעבר לכך ביקורות חיוביות רבות ככל שיהיו עדיין לא מהוות ערובה לכך שמדובר בסרט טוב.
לא.
ביקורות חיוביות רבות מהוות ערובה לכך שלא קיימת הסכמה רחבה, או הסכמה בכלל, על כך שמדובר בסרט גרוע.
אני לא יכול להצביע על אלמנטים קולנועיים מעניינים ב-גב''ש,
ואני אפילו מעריך שלשם שינוי – הסיבה היא לא ההשכלה הקולנועית הפורמלית הבלתי קיימת שלי, אלא העדר אלמנטים כאלה.
אבל נהניתי לצפות בגב"ש, ובכלל, עושה רושם שלבארי זוננפלד יש יכולת לעשות סרטים מהנים, קלילים ושטותיים, במובן הטוב. הוא עשה גם את 'תפוס את שורטי' ואת 'משפחת אדמס', וגם הם סרטים שאין בהם שום תרומה מיוחדת לאמנות הקולנוע, אבל יש בידור מוצלח וכיפי – וזה ממש לא טריוויאלי.
אני יכולה: תסריט!
התסריט של גברים בשחור הוא מוצלח, וכולל הרבה בדיחות פנימיות לחובבי הז'אנר ובדיחות כלליות בכלל, קצב טוב, הפתעות פה ושם (לא מאוד מפתיעות, או משהו, אבל זה עדיין נחמד). אז אולי אין זוויות צילום שוברות מוסכמות, אבל יש עדיין כמה סרטים שמצליחים להיות מוצלחים בלעדיהן (ואני לא אומרת שאתה, העכרור, לא מודע לזה, הביקורת הסמויה לא מכוונת אליך…).
עם כל הכבוד, גם היצ'קוק (הבמאי, לא המגיב) עשה סרטים כדי לבדר את הקהל שלו. אני אומרת שנערבב את חסידי 300 מזן מי שלא חושב כמוני מטומטם, ואת חסידי סרטי המופת מזן מי שלא חושב כמוני מטומטם, וניצור זן חדש של מגיבים במקום טוב איפושהו באמצע. מי איתי?
את רומזת ש'300' הוא לא סרט מופת?!
לא ראיתי את 300, אז אני שומרת את הרמיזות שלי לדברים שאני מכירה..
''מי שחושב מטומטם, קלאפ קלאפ!''
נדמה לי שתקבלי את מעריצי מלחמת הכוכבים, או גרוע מכך: trekkies
לא ברור לי עם איזה מהנדסים גנטיים אתם עובדים...
אבל גם אם כן, אני בהחלט מעדיפה טרקיז על פני כותבי כמה מההודעות שנתקלתי בהן לאחרונה באתר. גם אם אלמנט ההערצה העיוורת עדיין שם, לפחות הטרקיז (או רובם המכריע) לא שונאים את ו/או מזלזלים בכל מי שלא חושב כמוהם. חוץ מזה, הם נוטים להיות מבדרים למדי, עם יכולת כזו או אחרת להומור עצמי, ובאופן כללי יכולים להיות adorable (מה בעצם המקבילה העברית שמביעה את אותו רגש? חמודים? חמדמדים? אני עצלנית מדי למצוא אחת כרגע). האם קוקסינלים-ובנות עורר בך משהו שאפילו קרוב לדחף ללטף אותו על הראש? לחייך? להודות לאל שיש אנשים יותר אובססיביים ממך? יחי הטרקים!
''מקסימים'', לא?
לא בדיוק...
אולי "מתוקים"? אוף, זו בדיוק החשיבה האינטנסיבית שקיוויתי להימנע ממנה על ידי שימוש במקור האנגלי. אם לא הייתי מפחדת מנקמתו של מרווין, באמת שלא הייתי טורחת…
אותו מישהו שכתב את ההודעה המקורית אחרי 3 שעות:
!פאק יו!
לא בטוח שהבנתי
ה"פאק יו!" מכוון לעורכים, שלא החליפו את הסקר מיידית אחרי שדרשת את זה מהם?
ושישאר לפרוטוקול, 'ונדטה' הוא דווקא לא כזה סרט טוב.
Entertainment Weekly, במסגרת רשימות עונתיות מהסוג הזה, דרגו את
22 עיבודי הקומיקס הטובים ביותר, כאלה שעוסקים בגיבורי-על, אבל גם כאלה שלא. רשימה מגוונת ומוצלחת מאוד לטעמי, גם אם אני לא מסכים עם הכללתו של "איירון-מן" בתוכה (ועדיין חסר לי מאוד "נאוסיקה"). מי שיהיה סבלני ויעבור על הרשימה עד הסוף, יזכה לבונוס – רשימת עיבודי הקומיקס *הגרועים* ביותר, על פי המגזין.
כן, השארתי הודעה עם כותרת דומה גם בסקר על בונד. דרך הרשימה של בונד הגעתי גם לזו המקושרת פה.
נשבע לכם, היה פה לינק.
הנה הוא:
http://www.ew.com/ew/gallery/0,,20197347,00.html
היי! The Shadow דווקא סרט מצוין!
טוב, אולי לא מצוין, אבל בהחלט טוב מאוד.