הנה התחלנו: 'נער החידות ממומביי' הוא הזוכה בפרס NBR, הראשון בשרשרת הפרסים של השנה. דייויד פינצ'ר, קלינט איסטווד ואן האת'וויי גם הם לקחו פרסים. 'ואלס עם באשיר' לא זכה בפרס הסרט הזר, אבל נמצא בחמישיה המובילה. |
05.12.2008
|
יומית
הנה התחלנו: 'נער החידות ממומביי' הוא הזוכה בפרס NBR, הראשון בשרשרת הפרסים של השנה. דייויד פינצ'ר, קלינט איסטווד ואן האת'וויי גם הם לקחו פרסים. 'ואלס עם באשיר' לא זכה בפרס הסרט הזר, אבל נמצא בחמישיה המובילה.
הנה התחלנו: 'נער החידות ממומביי' הוא הזוכה בפרס NBR, הראשון בשרשרת הפרסים של השנה. דייויד פינצ'ר, קלינט איסטווד ואן האת'וויי גם הם לקחו פרסים. 'ואלס עם באשיר' לא זכה בפרס הסרט הזר, אבל נמצא בחמישיה המובילה.
מפתיע, ברובו.
אבל איך זה שהזוכים לא נמצאים ברשימות ה'..הטוב ביותר'? ומישהו ראה את הסרט הזה שזכה בפרס הסרט הזר?
מונגול היה מועמד לאוסקר
והוא כבר הגיע לישראל
*היה* מועמד לאוסקר?
אז, אך זה עובד?
זאת באמת בחירה מפתיעה
לא ראיתי את 'מונגול', אבל רשימת חמשת ה"חוץ מ-" שלהם כוללת סרטים שנחשבים לטובים הרבה יותר וקיבלו יותר פרסים אחרים (כולל באשיר).
אבל אם הוא היה מועמד לאוסקר, זה אומר
שמדובר בסרט מהשנה הקודמת, אז למה הוא מועמד הפעם?
ו"מונגול" זה הסרט שבסצינה שהוקרנה לו בטקס האוסקר האחרון ראינו צבא שהתקדם ל-אני לא יודע מה?
אני יודע?
ל-NBR כללים משלו, והאמת היא שזה לא פרס מעניין מספיק כדי שאני אתחיל לחטט ולחקור מה הם בדיוק.
מה אפשר ללמוד?
לא משהו שלא היה ידוע כבר קודם. "נער החידות ממומביי" מקבל דחיפה שלא היה זקוק לה (כי הוא מסתדר יופי לבד) לעבר מועמדות בטוחה לאוסקר. עם כל שבוע שחולף, נראה שהקרב יהיה בינו לבין "מילק", שהסתפק בפרס לג'וש ברולין כשחקן משנה. "גראן טורינו" גם מתחזק, אבל קשה לי לראות אותו יוצא מהאוסקר עם משהו מעבר למועמדות. בשבע השנים האחרונות, זוכה ה-NBR לסרט הטוב ביותר, היה מועמד גם לאוסקר באותה קטגוריה. זה כולל את "מולין רוז"' ו"מכתבים מאיוו ג'ימה" שנחשבו מחוץ למרוץ עד לאותו רגע. כמו בשנה שעברה, נראה שה-NBR הלכו על הימור בטוח. הם יודעים שהטקס שלהם נותן את הסיפתח לעונת הפרסים ושומרים את הבחירות המפתיעות לקטגוריות אחרות. מה שכן, מעכשיו חזאי אוסקר יגדירו את "נער החידות ממומבאי" כפייבוריט לזכיה בהמשך הדרך, לפחות עד שיוכח אחרת.
הכמעט התעלמות מ"האביר האפל" מגבירה את החשד שלי שבטקסי הפרסים האלה, אין מקום ליותר מסרט מד"ב/פנטסיה/גיבורי על אחד על הפודיום. זאת אומרת שבנג'מין בוטון מקבל את הפרסים, בזמן שבאטמן מסתפק באזכור בעשיריה.
הבחירה ב"מונגול" מפתיעה וגם קצת פחדנית. מדובר בסרט שכבר היה מועמד לאוסקר ולא נחשב ל"בעייתי" מבחינה סגנונית כמו באשיר ובין הקירות.
ההפרדה בין רשימת הסרטים הטובים של השנה והסרטים העצמאיים הטובים של השנה מרגיזה. אני מניח שליושבים בהוליווד ההבדל משמעותי, אבל מה אמורים להבין מכך שנקבו בשמותיהם של עשרים סרטים שחלקם זכו לביקורות מעורבות, אבל נכנסו בזכות היותם שמות מוכרים?
כאן היה אמור לבוא קישור לנבואה המעודכנת שלי לאוסקר, אבל השרת שוב עושה בעיות ואני רק מקווה שלא מחק לי חצי אתר.
אני כבר רואה קמפיינים עצומים שידחפו את האביר האפל. רשימה מאולצת של בחירות שמרניות של סרטים שבקושי יצאו.
אם אני לא טועה גם הnbr לא קלעו פעם אחת בעשור הנוכחי.
הספר עליו מבוסס נער החידות
הוא ספר נחמד, אבל דבילי ביותר, ולא ממש נראה כאילו קורץ מהחומר ממנו בנויים אוסקרים.
מישהו יודע להגיד אם הסרט שונה?
דביליות לא הופכת סרט לאוסקר-פרוף
ע"ע פורסט גאמפ, הדביליות של התסריט עובדת לטובתו כי הוא כ"כ שמאלצי שלא יכלו שלא לתת לו אוסקר.
נער החידות ממומביי זה אנואר מסקינס במקרה? הם ממש דומים
כמה קשה כבר להשתמש בגוגל/דבי?
התשובה היא כן