לדייויד פינצ'ר ('מועדון קרב', 'שבעה חטאים') נמאס שמתייחסים אליו כאל סמאח מקורי וחדשני. אחרת איך תסבירו את זה שהוא עומד (כנראה) לביים עבור טום קרוז את 'משימה בלתי אפשרית 3'? סמים? |
17.04.2002
|
יומית
לדייויד פינצ'ר ('מועדון קרב',
'שבעה חטאים') נמאס שמתייחסים
אליו כאל סמאח מקורי וחדשני.
אחרת איך תסבירו את זה שהוא עומד
(כנראה) לביים עבור טום קרוז את
'משימה בלתי אפשרית 3'? סמים?
לדייויד פינצ'ר ('מועדון קרב',
'שבעה חטאים') נמאס שמתייחסים
אליו כאל סמאח מקורי וחדשני.
אחרת איך תסבירו את זה שהוא עומד
(כנראה) לביים עבור טום קרוז את
'משימה בלתי אפשרית 3'? סמים?
למה סתם להשמיץ?
בסוף אנחנו נגלה שהוא עשה סרט מדהים, עם טוויסט בלתי צפוי (היונים היו בעצם יוני ריגול של האויב, שהיה כולו רק בתוך ראשו של הגיבור! או משהו כזה).
מסכים.
הראשון היה מבולבל. השני היה טריילר אחד גדול. אולי השלישי יהיה פשוט סרט עמוק וחתרני? יש מספיק טום קרוז לכולם (חוץ מלניקול).
לחלופין, אפשר גם לומר
שיש יותר מדי טום קרוז לכולם.
השאלה היא מי ישפיע על מה? האם "משימה" תשתפר או שאפשר להגיד שלום לבמאי החדשני?
טום קרוז תמיד אמר
שהוא רוצה שכל סרט בסדרה של משימה יעשה ע"י במאי אחר כדי לתת לכל סרט סגנון משלו. אז דה-פלמה עשה סרת מתח היצ'קוקי מצוין. וו עשה קקה של אקשן ודייויד פינצ'ר יביא אותה בזוויות צילום חדשניות. אבל נראה לי שפינצ'ר קרוב מדי בסגנון שלו לדה-פלמה. אולי היו צריכים לקחת במאי עם סגנון שונה לגמרי כמו דייויד קרוננברג שיעשה סרט גועל עם חרקים קטלניים או את קווין סמית' שיעשה סרט שבו טום קרוז יידבר הרבה כמה זה גרוע להיות סוכן חשאי ושהוא בכלל לא צריך לעבוד היום:) או קמרון קרואו שיעשה סרט טום קרוזי עם טוויסטים ומוזיקה טובה. בעצם הוא כבר עשה את זה…
לדעתי-אי,
את "משימה 4" יביים וודי אלן ו"משימה 5" () תהיה סרטו האמריקאי הראשון של מייק לי.
חבל שברגמן מת.
או קובריק
MI6- סרטו של סטיבן ספילברג?
זה סרט על המשטרה החשאית הבריטית?
לא, על סוכנות הביון הבריטית.
ומה עם סיפור אהבה
קיטשי על רקע פרשת ריגול עולמית במשימה בלתי אפשרית של מייקל ביי וג'רי ברוקהיימר?
או בגירסה של סאם ריימי שבה אית'ן האנט נלחם בשדים ובזומבים. בגירסה של וודי אלן אית'ן האנט יישב אצל הפסיכולוג ויתוודה על משיכתו לגברים…
הייי לקחת לי את מייקל ביי!
אני רציתי להעיר אותו :-)
שון קונרי בתפקיד הרשע?
או ה SIDE KICK
נוקמים את המוות של חברם הטוב ע"י מרדף אחר סוחר הסמים שמכר בידיעה מראש סמים מורעלים לדון סימפסון!
וכאן אני רוצה להזכיר שוב
את הגרסא הנהדרת של MadTV לסרט המת לחיות בכיכובו של וודי אלן.
על מה אתם מתלוננים?
דייויד פינצ'ר הוא בחירה הגיונית ומתקבלת על הדעת לעומת מועמד אחר שעלה בעבר לבימוי הסרט הזה – אנג לי. אה, שכחתי, הוא עושה את "הענק המדהים".
זהו, העולם באמת התחרפן על כל הראש.
רק שלא יהיה כמו הראשון
רק שלא יהיה כמו השני
אז זה כבר לא ''רק''. תחליט!
שלא יהיה.
מה שהוא אמר.
עדיף כבר שיהיה כמו הראשון
למה להאשים את הסמים?
לפחות בזכותם מקבלים סרטים קצת פחות שיגרתיים. ולא מובנים (שכול אחד יחליט לעצמו אם זה טוב או רע).
ולא אין לי דוגמא ספציפית כרגע.
משהו קטן על פינצ'ר
קודם הוא עשה את "החדר" שמגיע אלינו עוש שבוע.
הערת ביניים.
"החדר" סרט פצצות. סמכו עליי, כבר ראיתי. אקשן פשוט, מצוין, מצולם לעילא וקלסטרופובי מאוד מאוד.
סוף הערת ביניים.
אח"כ דיברו על סרט עם בראד פיט על הטבחים בניו יורק
אחכ על גרסה קולנועית למפגש עם ראמא
ועכשיו משימה בלתי אפשרית 3?
כמה סרטים בנאדם יכול לעשות?
שמישהו יסביר לי בבקשה.
נ.ב. בקשר למשימה 3 – אני לא מבין מה מוזר פה. ממילא הסמאחיות של פינצ'ר התבטאה תמיד בסרטים אקשניים למדי, ולא לשכוח שהוא התחיל את הקריירה שלו בסרט מסדרת מד"ב-אימה להמונים, "הנוסע השמיני 3". תחת ידו הפך הסרט כמובן ליצירת מופת.
סרטי "משימה" הולכים באותו כיוון של "הנוסע" – כל סרט בסגנון אחר ושל במאי אחר. אני מתערב שמצפה לנו סרט נפלא.
יש מי שחולק עליך בעניין הנוסע 3
דייוי פינצ'ר, למשל.
בראיון שהתפרסם ממש השבוע הוא סיפר שהוא שונא את 'הנוסע השמיני 3', ושהרבה מהסרט ההוא נבע מהחלטות כלכליות שלא היו שלו, ושאם היתה לו ברירה הוא היה עושה אותו בצורה שונה לחלוטין.
http://www.cinescape.com/0/editorial.asp?aff_id=0&this_cat=Movies&action=page&type_id=&cat_id=270338&obj_id=33966
נראה מוזר מאוד שמישהו מתלונן ככה על המסחור ההוליוודי, ואז הולך וחותם על 'משימה בלתי אפשרית 3'. הוא חושב ששם כן יהיה לו חופש יצירה?
זה צפוי שהוא לא יאהב אותו
הוא קצת מקולקל מבחינה ויזואלית וקצת רחוק מהסגנון המאוד ייחודי לו שניכר החל מהסרט הבא.
בעיני אלה פגמים די משניים בסרט שמדהים בעיקר בגלל הפליק-פלאק לאחור שהוא עושה לסדרת "הנוסע" – אם כבר מדברים על אומץ.
''החדר'' סרט פצצות?
לא פצצות ולא קפצונים.
סרט מתח לא ממש מיוחד ואפילו לא כל כך מותח.
חוץ ממספר מועט של צילומים יפים, ואני מדגיש יפים (אסטתיים), ו one shot מדהים בהתחלה, שרוב הסיכויים שנעשה חלקו במחשב בכל מקרה, אכזבה גדולה וענקית.
ברובו, הסרט מנסה כל כך להיות מותח שיש קטעים שהוא כמעט משעמם.
הבימוי טוב, אבל שום דבר לא מיוחד או מעניין. הדבר המעניין ביותר שהיה לעשות בזמן הסרט זה לספור את עשרות החורים בעלילה, עוד פעם, דבר מאוד לא אופייני לפינצ'ר.
בקיצור, סרט בסדר עם בימוי קולח ומשחק טוב אבל תסריט חרא.
בהתחשב בזה, ממש לא מפתיע אותי כל הקטע של משימה בלתי אפשרית 3. אם הייתי טיפה יותר ילדותי הייתי אומר שפינצ'ר מכר את נשמתו לשטן (אולפני קולומביה במקרה זה) ו-sold out. (לא שסרטיו האחרים היו לא ממוסחרים אבל עדיין).
סלינג אאוט
ימים יגידו לגבי "משימה 3", שלפחות לפי הכתוב בלינק בכלל לא מדובר בעובדה מוגמרת, אך להגיד על פינצ'ר שהוא מוכר את נשמתו זה לעשות עוול לאחד היוצרים האמיצים ביותר בארה"ב.
לפני חודשים מספר הוא דיבר על להקים אולפן חדש אשר יהיה בבעלות יוצרים במקום בבעלות פקידים בחליפות, וישרת מטרות בהתאם – אומנות במקום כסף. איתו במיזם היו שותפים עוד כמה במאים מה"דור החדש", כרגע אני זוכר רק את ספייק ג'ונז.
והסרטים הקודמים שלו לא היו ממוסחרים, הם היו דיי מחתרתיים (אני מתכוון בעיקר ל"המשחק" ו"מועדון") מבחינת תוכן. לא כל דבר שיש בו שחקנים מפורסמים וסגנון של פרסומות\קליפים הוא בהכרח ממוסחר.
טוב, ימים יגידו אני מניח.
האולפן של פינצ'ר והחבר'ה
כאן:
כתבה מספר 596
ומה שמזכיר לי
בלינק שרד הביא גונקל השווה את החברה הנ"ל לאפל של הביטלס, שגם קמה לכאורה מסיבות דומות (למען אומנות ולא כסף) אך בפועל לא יצא ממנה כלום, אף אמן לא קיבל את הכסף שהגיע לו, כמעט כל מה שהופק ע"י החברה היה זבל (למעט הביטלס כמובן), מה גם שבסופו של דבר התברר שעם כל הרעיונות היפים היה מדובר בעיקר בנסיון להתחמק מתשלום מיסים. ושלא לדבר על כך שהסכסוכים על השליטה בחברה היו אחד הדברים המרכזיים בפירוק הביטלס ובריב המיתולוגי בין לנון למקרטני.
ואני נזכרתי לפתע בעוד פרוייקט דומה שקרס ועלה בלהבות – אמריקן זואטרופ של קופולה.
המממ… ההיסטוריה קצת נגדנו כשחושבים על כל התקדימים האלו, ובטח יש עוד רבים. נקווה לטוב…?
המשחק סרט ענק
מדהים עד כמה אפשר למתוח את גילוי הטוויסט
הטוויסט בהמשחק היה צפוי
אבל עדיין זה היה סרט גדול. בגלל מייקל דאגלס, הבימוי והצילום.
לא מסכים
החדר סרט מצויין. הוא אולי לא מבריק או מעורר מחשבה כמו מועדון קרב או שבעה חטאים ואין בו טוויסט כמו ב"משחק" אבל הוא עדיין סרט מתח משובח. אם לא באים אליו בגישה של: "בואו נראה מה הגאון התורן פינצ'ר בא להראות לנו הפעם" אפשר ממש להנות ממנו. ולא, לא הצלחתי לעלות על אף חור מהותי בתסריט. מעוניין להאיר את עיני או שנחכה לביקורת שתופיע פה מתישהו?
זה בדיוק הניסוח שרד פיש השתמש בו כדי לתאר את הסרט.
לא מסכים
לפני שהלכתי באמת שמעתי כבר ביקורות ודעות והורדתי ציפיות למקסימום האפשרי. אמרתי לעצמי שאני עומד לראות סרט מתח שבמקרה במאי שאני מעריץ עשה אותו.
אבל מה לעשות, למרות שהסרט היה מעניין, הוא פשוט לא היה כל כך מותח. מרוב שהוא ניסה לא להיות שום דבר מעבר למה שהוא – הוא לא היה כלום.
וחוץ מזה, בלי קשר לגאון או לא, לפי דעתי הוא עשה טעויות בבימוי, אבל לא נכנס לזה עכשיו. מה לעשות, מפינצ'ר ציפיתי לטיפה יותר מסרט שהדבר המרשים ביותר בו הם הקרדיטים בהתחלה.
בקשר לחורים, לא היו דברים גדולים, אבל המון פרטים קטנים שלא נראה כי הוקדשה להם מספיק מחשבה, אבל כל זה כבר יהיה בביקורת אני מניח.
כי אלה אמריקאים.
והם לא מנוסים כמונו במגורים בחדר האטום, ולא מודעים לזה שצריך לדאוג שיהיו שם קופסאות שימורים (רצוי עם תכולה שלא גורמת גזים). ומן הסתם הדייר הקודם סילק משם את האוכל שלו.
and סרטי "3"
האם שובו של הנוסע השמיני פעם שניה (או בקיצור חייזר בחזקת שלוש) היה הDUNE של פינ'צי?
ואם כבר לרגע הבזק מבהיל ביותר עלה לי למי יעשה את משימה בלתי אפשרית – התחייה…
לעעעעע אין מצב שלינץ' יסכים :/
אולי בשביל "4" ניתן לריי רומנו לנסות את מזלו כבמאי מתחיל ?
סליחה על ה העצבני, אבל איזה יופי שקוראים לך גונקל אורח לרגע. מעלה זכרונות נשכחים אתם יודעים מאיפה (או שלא).