ובכן, זה קרה – בפעם הראשונה מזה יותר מעשרים שנה, הנציג הישראלי, 'בופור' מועמד לאוסקר הסרט הזר הטוב ביותר. המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר הם 'כפרה', 'ג'ונו', 'ארץ קשוחה', 'מייקל קלייטון' ו'זה ייגמר בדם'. |
22.01.2008
|
יומית
ובכן, זה קרה – בפעם הראשונה מזה יותר מעשרים שנה, הנציג הישראלי, 'בופור' מועמד לאוסקר הסרט הזר הטוב ביותר. המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר הם 'כפרה', 'ג'ונו', 'ארץ קשוחה', 'מייקל קלייטון' ו'זה ייגמר בדם'.
ובכן, זה קרה – בפעם הראשונה מזה יותר מעשרים שנה, הנציג הישראלי, 'בופור' מועמד לאוסקר הסרט הזר הטוב ביותר. המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר הם 'כפרה', 'ג'ונו', 'ארץ קשוחה', 'מייקל קלייטון' ו'זה ייגמר בדם'.
סחטיין על היומית הזריזה חברה'!
מה, סיימו להציג את המועמדים בערך 10 שניות לפני שנכנסתי לכאן!
הכותרת האמיתית צריכה להיות – פרספוליס מועמד לאוסקר סרט אנימציה!
אז מה אתם אומרים… רטטוי עדיין לוקח בהליכה?
נורביט מועמד לאוסקר
אני כבר יכול לראות את עטיפת הדויד:
(ואז חור שחור נפער בחנות הבלוקבסטר ושואב הכל פנימה)
*כן זה פרס שולי אך זה הדבר הראשון שקפץ לי לעין מתוך כל שאר המועמדויות הצפויות כל כך.
מה שעוד יותר מפתיע זה
שהמועמדות הזאת היא מוצדקת לחלוטין.
ובזאת אומר:
יששששששששששששששששששששששששששש!
אני רק רוצה לדעת על מה שאר הסרטים האחרים, ואולי יש לנו… משהו. בלי פה לשטן.
מי ייתן וSaoirse הקטנה והמקסימה מ'כפרה' תקח את אוסקר תפקיד המשנה
המומעד הקודם?
אגב, מה היה הסרט מלפני 20 שנה שהיה מועמד?
מאחורי הסורגים
וזה היה, למען הדיוק, לפני 23 שנים.
ואו, אם בופור יזכה..
אבל נו, אני לא אוסיף על הקטע הזה עוד ח.
זה נכון, שלג'וני דפ לא בטוח מגיע אוסקר על התפקיד הזה, אבל פשוט, שיתנו לו כבר אוסקר.
ואיך Pop! Goes my heart לא נכנס לקטגוריית השיר?..
נו, אני בעד, that how you know
סקירה מהירה
"ארץ קשוחה" ו"זה יגמר בדם" מובילים עם 8 מועמדויות כל אחד (שנה שלישית ברציפות שאף סרט לא משיג יותר משמונה מועמדויות). אלה שני הסרטים היחידים שמועמדים גם על סרט, גם על בימוי וגם על עריכה. מבחינה סטטיסטית, התחרות האמיתית היא בין שניהם.
מייקל קלייטון השיג 7 מועמדויות. כן, כולל לפסקול המקורי. גם כפרה עם 7, ג'ונו עם 4. אני מודה שהופתעתי מהמועמדות של ג'ייסון רייטמן כבמאי.
רטטוי השיג 5 מועמדויות, הפרפר ופעמון הצלילה 4.
הפתעות:
טומי לי ג'ונס – בעמק האלה
תפוס ת'גלים – אנימציה
מעבר ליקום – תלבושות
3:10 ליומה – פסקול*
מכושפת – 3 מועמדויות לשיר
Into the Wild – מועמד רק על עריכה ושחקן משנה
*עד לפני כמה ימים, ניחשתי את כל חמשת המועמדים לפסקול, אבל החלפתי את 3:10 ליומה בתשוקה, זהירות.
אגב המעמדות של רייטמן
מוצדקת לחלוטין ומשמחת מאוד.
בכלל לעניין ג'ונו, לדעתי התסריט של קודי לא מבריק במיחוד. עבודת הבימוי של רייטמן היא זו שעושה את הסרט.
הימורים!
אני אומר ארץ קשוחה זוכה (למרות שתאמת זה ייגמר בדם נראה לי יותר מעניין אבל לא ראיתי אפחד מהם אז אני לא יכול לשפוט)
דניאל דאי לואיס זוכה בשחקן
אהה ואני מקווה שבופור יזכה כשאין מתמודדים קשים כמו פרפר ופעמון המשהו…(לא זוכר תשם) ו4 חודשים 3 שבועות ויומיים
או סרט האנימציאה ההוא יש לבופור סיכויי טוב לזכות
צמצמתי את המועמדים לסרט
בעזרת עובדות היסטוריות.
העובדות ההיסטוריות:
כדי לזכות באוסקר, סרט צריך להיות מועמד על הבמאי, המשחק והעריכה. רק סרט אחד לא היה מועמד לכל הפרסים הללו וזכה: "גרנד הוטל", מלפני בדיוק 80 שנה. כמובן, יכול להיות שיהיה משהו חדש. רק שהסרט, כדי לזכות, בחוקים הבלתי כתובים של האוסקר, צריך להיות מועמד על הקטגוריות הללו. הרבה סרטים היו מועמדים על הבמאי אבל לא זכו, ע"ע הר ברוקבק, הבוגר, גלדיאטור וכו'.
•ארץ קשוחה: מועמד לעריכה, לבמאי ועם נציגות בקטגוריות המשחק.
מייקל קלייטון: מועמד לבמאי, עם נציגות בקטגוריות המשחק (ג'ורג' קלוני וטילדה סווינטון), אבל לא מועמד לעריכה.
•זה ייגמר בדם: מועמד לעריכה, לבמאי ולמשחק (דניאל דיי לואיס).
ג'ונו: נציגות במשחק (אלן פייג'), מועמד לבמאי, אבל לא לעריכה.
כפרה: סיכויים חלושים מאוד, שרק שניים מחזקים אותו – המועמדות של סירשה רונאן והזכייה בגלובוס הזהב.
מה שהפתיע אותי, זה שאף סרט פוליטי נוסח "חקירה מעבר לקווים" לא היה מועמד לסרט.
זוכים שלא היו מועמדים על משחק:
כנפיים
ברודווי מלודי
במערב אין כל חדש
גרנד הוטל
אמריקני בפריז
ההצגה הגדולה בתבל
מסביב לעולם בשמונים יום
ג'יג'י
הקיסר האחרון
לב אמיץ
שר הטבעות: שיבת המלך
הנהג של מיס דייזי לא היה מועמד על בימוי.
הרומן שלי עם אנני ואנשים פשוטים לא היו מועמדים על עריכה.
השילוב סרט+בימוי+עריכה אמנם נראה כמו נוסחה מנצחת, אבל תמיד יש יוצאים מן הכלל.
אני לא אמרתי מי לא היה מועמד על הבימוי.
אני אמרתי רק ש"גרנד הוטל" לא היה מועמד על עריכה+במאי+משחק, והוא הסרט היחיד שהיה מועמד רק לקטגוריית הסרט, והעז, בחוצפתו, לזכות בה. לקחתי אותו כדוגמא לסרט שכופף את החוקים, למרות שאני אסביר על אותם חוקים.
לא ציינתי (וזו, כנראה, טעות) שרק שלושה סרטים – כנפיים, נהגה של מיס דייזי וגרנד הוטל – לא היו מועמדים על הבימוי. וזה, כמו שאמרתי, חוק אוסקר לא כתוב, שסרט חייב להיות מועמד על בימוי כדי לזכות באוסקר.
משחק, כמובן, זו קטגורייה נורא חשובה, אבל בעצם היא רק קטגורייה מאוד חשובה שמעט מאוד סרטים לא זכו באוסקר בלעדיה, וכן, 11 סרטים זה מעט יחסית ל – 69 סרטים שהיו מועמדים על המשחק. אני חושב שהיה מומלץ שתוריד את גרנד הוטל מהרשימה שלך, בגלל שאני ציינתי שהוא לא היה מועמד על שום קטגורייה.
שוב, שכחתי לציין שאף סרט לא זכה באוסקר בלי להיות מועמד על העריכה •ב-26 שנים האחרונות•. הרומן שלי עם אנני הוא מלפני 30 שנה ואנשים פשוטים מלפני 27.
לא רק שרוב 11 הסרטים שציינת זכו בכבוד הגדול בתחילת הטקס, כשהחוקים עוד לא בדיוק גובשו. כנפיים היה הסרט הראשון שזכה באוסקר וגרנד הוטל היה השני.
זה מה שכתבת:
"העובדות ההיסטוריות:
כדי לזכות באוסקר, סרט צריך להיות מועמד על הבמאי, המשחק והעריכה."
זו לא עובדה, אלא גרסה שגויה של מה שכתבת אחר כך.
כן, אני אדיוט.
לא רק שהם גם כלים מצויינים לסרט טוב.
סרט טוב, לפי דעתי, צריך להיות ערוך טוב, משוחק טוב ומבויים טוב. אני, כמובן, מדבר על המועמדויות שכמעט אף סרט לא יכול לזכות בלעדיהן. אני חושב שבסרט צריך להיות גם צילום טוב ותסריט טוב, והרבה ז'אנרים שכל אחד מהם במידה קטנה.
כנפיים הוא יצירה יוצאת מן הכלל
(אני לא מבין הרבה באוסקרים, אבל אני מנסה, בכל אופן)
הוא היה הסרט הראשון אי פעם שזכה באוסקר לסרט הטוב ביותר, וגם הסרט האילם היחיד אי פעם שזכה בו. בהנחה שבין סרטים אילמים ו-talkies הרבה השתנה, אני חושב שהשנה הראשונה של האוסקרים הייתה אחת שבה החוקים הרגילים לא ממש תקפו.
ועוד fun fact: האוסקרים, כמו האקדמיה עצמה וה-MPAA, נוצרו כולם בתקופת שפל של הוליווד (שעדיין הייתה בחיתוליה), כדי לנסות להיראות תעשייה מקצועית ולהוציא מראשי הקהל את הרעיון שהוליווד הוא כולו סקס סמים וג'אז.
שפל או לא שפל,
כנפיים היה בזמנו הסרט היקר ביותר בהיסטוריה, עם תקציב של שני מיליון דולר.
התכוונתי לתקופת שפל מבחינה חברתית.
ארה"ב הסתכלה על הוליווד כאל מקום נפשע, וכדי להרים את המוניטין שלהם נקלחו הצעדים שציינתי.
ואם כבר, אציין גם ש'כנפיים' הוא בין הסרטים האילמים הטובים ביותר שראיתי – אומנם לא סרט גאוני במיוחד, אבל ההפקה שלו, התסריט שלו וקלארה בוו הופכים אותו לסרט חביב מאוד, מספיק בשביל לקחת אותו כפיסת היסטוריה בתור אחד הסרטים האילמים המייצגים ביותר.
מעניינת אותי מאוד התגובה של התקשורת הישראלית
למועמדות של בופור. מצד אחד – כבוד לישראל, הישג עצום, ידענו, ישראל שולטת, אנחנו מעצמת קולנוע וכו'. מצד שני – איכס! משתמטים!
מזל טוב ליוצרי בופור, בכל מקרה. עם העלמות של כמה מהמועמדים הבטוחים שהיו בקטגוריה אני מתחילה לחשוב שאולי יש לנו סיכוי. בכל מקרה, הרבה בהצלחה.
עזבי משתמטים,
צעד יחסי הציבור של סידר בניו-יורק טיממס- 'גם אני הייתי סרבן וישבתי בכלא, לא מסיבות אידיאולוגיות, פשוט לא הייתי מסוגל להיות חייל שוב' – הוא בהחלט אחד מיחסי הציבור הבזויים ביותר שראיתי במאי עושה בזמן האחרון.
http://www.nytimes.com/2008/01/20/movies/20kers.html?em&ex=1201150800&en=a3ef9e241bcbb16a&ei=5087
הא?
ראשית, דיי ברור מהאופן בו הכתבה בנויה שזה פרט שעלה בשיחה, ושבעריכה הוא הובלט באופן מיוחד. ניחוש, אבל ניחוש מושכל.
אבל בלי שום קשר – מה בדיוק בזוי בכך שסידר מדבר על יחסו לצבא, בתור במאי שעשה סרט על הצבא?
רמז: הפרט הזה לא עלה בישראל אף-פעם.
זה נראה בדיוק כמו 'ייסורים וסרבנות הולכים טוב בחו"ל, בוא ננסה'.
(כן, הייתה לי *הרבה* פחות בעיה עם האמירה שלו לו היא הייתה צפה באחד מאלף הראיונות שלו שקראתי בארץ. אבל זה נראה כאילו בארץ הוא הקפיד לא להזכיר את הפרט, ובחו"ל, במקרה, פתאום הזכיר אותו פעם ראשונה).
הבנתי. צודק, אכן מריח לא משהו.
שתי מסקנות מקטגוריות האנימציה:
1) "מעבר ליקום" אמנם לא מועמד לשום דבר, אבל ג'ון לנון בכל זאת הצליח להשתחל למועמדויות בסרט האנימציה הקצר I Met the Walrus.
2) סוני פיקצ'רס אכלו אותה פעמיים בקטגוריית הסרט הזר עם "ביקור התזמורת" ו-"פרספוליס". מצד שני, הם שיחקו אותה פעמיים בקטגוריית סרט האנימציה עם "פרספוליס" ו-"תפוס ת'גלים". מצד אחד זה מוכיח (שוב) שכדי להכניס סרטים לקטגוריית האנימציה צריך לדחוף קדימה בכל הכח את כל מה שיש לך ביד, וכמה שיותר – יותר טוב. מצד שני, אולי זה מוכיח בדיוק את ההיפך בקטגוריית האנימציה – שעדיף להתמקד בסרט אחד ולשווק רק אותו.
''מעבר ליקום'' כן מועמד
''מעבר ליקום'' מועמד על עיצוב תלבושות
הרהור על המועמדים לסרט בשפה זרה
בופור – מתרחש במוצב של צה"ל בדרום לבנון.
הזייפנים – מתרחש במחנה ריכוז נאצי.
Katyn – מתרחש בזמן טבח במלחמת העולם השניה.
מונגול – מתרחש בשלב מוקדם בחייו של הכובש לעתיד ג'ינג'יס חאן.
12 – מתרחש במהלך משפט של צ'צ'ני צעיר בבית משפט רוסי.
אני לא יודע למה, אבל נדמה לי שיש פה איזה דפוס.
כן, אף אחד מהסרטים לא עשה צבא!
לפני כמה דקות שמעתי בחדשות
באיזשהוא ערוץ(2 או 10)שהשחקנים אומרים שלא יפספסו את האוסקר לא משנה אם התסריטאים שובתים.
גם בשביתה הגדולה הקודמת ב-1988
השחקנים באו לטקס והרושם השנה הוא שגם אם השביתה תימשך עד אז כולם יבואו.
מה שכן, נאומי התסריטאים הזוכים צפויים להיות מעניינים.
שובר שביון באוסקימורון: ''שביתה''?
הידד ל''בופור'' ולשאר המועמדים
גם מבלי להתייחס למועמדות הכמעט היסטורית של "בופור" (שבהחלט מגיע לו) נראה לי שיש לנו שנת אוסקרים מוצלחת למדי עם מועמדים ראשיים משובחים כמו כפרה, זה יגמר בדם, לא ארץ לזקנים ומייקל קלייטון. המועמדות של בופור ממתיקה את השנה הזו עוד יותר לא משום שזהו סרט ישראלי אלא משום שזהו סרט ראוי בכלל. יהיה ערב אוסקרים מעניין ב 24 לפברואר.
אוסקר עבור ישראל זה כמו המונדיאל
הם נכנסו אליו רק פעם אחת ממש מזמן ומאז הם לא מצליחים למחזר את זה,השנה דווקא יש להם סיכוי לזכות בעיקר בגלל שהמתחרים האחרים הם לא כאלה מסוכנים.אותו דבר לגבי המונדיאל וגם שם הם דורגו בבית די קל כך שהם יגיעו בסופו של דבר לאפריקה
בעיה קטנה עם כל מה שאתה אומר: זה לא נכון.
ישראל נכנסה לחמישיה הסופית יותר מפעם אחת בעבר, פשוט הפעם האחרונה ("מאחורי הסורגים") היתה מזמן.
ושאר המועמדים לא רציניים? אתה צוחק עלי, או מה? יש שם במאים כמו ואידה מפולין, מיכאלקוב מרוסיה, וטורטונה מאיטליה – כולם זוכי אוסקר בעברם, ובמאים בעלי שם עולמי ממדרגה ראשונה. זה ממש לא בית קל. אם "בופור" יזכה זה יהיה הישג עצום, ואם לא זה יהיה הפסד מאד מאד מכובד. רבאק, תבדוק עובדות לפני שאתה מפריח אמירות חסרות שחר.
האמת, בקושי שמעתי על המועמדים האחרים
אבל כן שמעתי על סרטים זרים אחרים שלא נכנסו מסיבות שאינן ברורות – "המבוך של פאן", "ארבעה חודשים… וגו"', "פרסופוליס" – כולם (טוב, לא ראיתי את פרסופוליס, אבל אומרים עליו ככה) סרטים נהדרים, שנחשבו למועמדים טבעיים לפרס. זה יהיה הישג יפה אם בופור יזכה, אבל אני לא חושב שהוא בכלל היה נכנס לחמישייה אם שלושת אלו היו בה.
שוב, 'המבוך' היה מועמד אשתקד (אתמול, רק בשנים, הייתי חייב)
והפסיד ל'חיים של אחרים'
אבל זכה ב-3 פרסי אוסקר (ובצדק)
פרסים בקטגוריות כל כך חשובות
שאפילו גיירמו דל טורו לא זוכר איזה קטגוריות, בשורה התחתונה הסרט הפסיד.
לא, בשורה התחתונה הוא זכה בשלושה אוסקרים.
הוא זכה בפרס הצילום
ואני זוכר את זה אחרי שנה (בעיקר בגלל שדווקא הפרס הזה הגיע ל"הילדים של מחר")
אוקיי, קבל תיקון
"בית היתומים" (אם כי גם אותו לא ראיתי, אבל גם עליו אומרים דברים טובים).
אז מה?
זה שכמה סרטים נהדרים לא נכנסו לחמישיה לא אומרת שאלו שכן נכנסו לא נהדרים באותה מידה, מה גם שיצרו אותם אנשים ידועים למדי שכבר הוכיחו שהם יודעים ליצור סרטים נהדרים. האם כל פשעם של סרטים אלו הוא שלא שמעת עליהם? זה לא ממש אומר משהו על הסרטים הללו פרט לכך ש…לא שמעת עליהם.
אז מה?
אז קבוצה של סרטים אשר סומנו כמועמדים בטוחים יחסית לפרס, שלא נדבר על בעלי פוטנציאל גדול לזכות בו, לא נכנסו. אני לא מזלזל באחרים, אבל כן מדובר בחמישייה שלאו דווקא כוללת את חמשת הסרטים הזרים הטובים ביותר השנה.
אה...לא.
כל מה שזה אומר הוא שהחמישיה הנוכחית מורכבת מסרטים שלגבי חלק מהם לא חשבו שיכנסו לחמישיה. זה לאו דווקא אומר שהם טובים פחות מהאחרים או להיפך. זה רק אומר שלאחרים היה יותר באזז, ובאזז מעולם לא העיד על איכות או על חוסר איכות. החמישיה הנוכחית אמורה להיות מצוינת, ללא קשר לסרטים שהיו יכולים להיכנס אליה. את זה ניתן לומר על כל קטגוריה בכל תחרות שהיא, בוודאי ובוודאי שבאוסקר.
אני מאד מודאג.
אתמול הייתי בקולנוע, וראיתי פרסומת שטוענת ש"ישראלי אמיתי לא משתמט". האם זה מספיק כדי לפסול את המועמדות של "בופור" לאוסקר?
לא, אבל מתישהו זה עלול לפסול כמה מאיתנו בתור ישראלים.
אהמ אהמ, זה בדיוק מה שהפרסומת מנסה לעשות.
אני יודע, זו הייתה תשובה רטורית.
נראה לי שעד שיבוא החוק (הפאשיסטי והמיותר) שיקבע בדיוק מהו ישראלי אמיתי, כל פרסום שמתחיל במילים "ישראלי אמיתי…" צריך להיחשב בגדר הסתה.
אבל מה אני מבין, אני הרי לא ישראלי אמיתי.
אז מה אתה, צ'כושראלי?
לא נראה לי שדבר קטן
כמו השתמטות יגרום לחברי האקדמיה להחליט שבופור לא ישראלי. הם יכולים להשתמט חופשי, רק שלא יעשו את זה באנגלית.
או, הדבר הדוחה ההוא.
תשדיר תעמולה מה "פרסומת"? מזעזע מכל בחינה. לא רק שהמסר שלו פאשיסטי ודוחה, הוא גם נכשל בהעברתו באופן מוחלט. מה הקשר בין העובדה שאיזה בחור בהודו מתבייש בכך שהוא לא שירת בצבא, לכך ש"ישראלי אמיתי לא משתמט"? בעצם, זה טוב. מי ייתן שכל התשדירים מן הסוג הזה יהיו גרועים באותה מידה.
או מיי גאד...
הית' לדג'ר מת.
זה מה שאמרו עכשיו בחדשות בביביסי, אבל לא נתנו עוד פרטים.
יש למשהו מושג אם מדובר במתיחה?
מסתבר שהית' לדג'ר נמצא מת בדירתו.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=41137
הנה עוד קצת מידע
כנראה מוות מצריכה קטלנית של סמים
http://hosted.ap.org/dynamic/stories/O/OBIT_LEDGER?SITE=OKTUL&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT
יש למשהו מושג אם מדובר במתיחה?
באמת שחשבתי שצוחקים פה.
אני לא מאמין.
שחקן אדיר ומוכשר… היה במיטבו בסרט "הר ברוקבק" :(
לא נראה לי שזאת מתיחה במסגרת ''האביר האפל'',
בכל אופן, כנראה שעכשיו "האביר האפל" יהיה שובר קופות על בטוח.
העיקר שחסכו לנו ליומית שתבוא היום
וברצינות, אכן חבל.
שחקן מעולה...פשוט חבל
ומה עם האביר האפל ? הצילומים הסתיימו ?
שחקן מעולה...פשוט חבל
כן..
אבל הוא היה כנראה באמצע צילומים לסרט של גיליאם..מעניין מה יהיה עם זה..
אחרי חישוב
להוציא את קטגוריות הסרט התעודי והסרטים הקצרים, בהן אני לא מתעסק, ניחשתי 62 מתוך 94 מועמדים, בדיוק כמו בשנה שעברה.
שתי מסקנות:
1. קטגוריות המשחק הן החזקות ביותר אצלי. ניחשתי 17 מעשרים המועמדים/ות.
2. שניים מהשלושה שניחשתי לא נכון הם על הסרט Into the Wild. הסרט מועמד רק באחת משמונה הקטגוריות שניבאתי לו, פלוס קטגורית העריכה שדווקא בה לא חשבתי שיהיה מועמד. אני שונא את שון פן.
תגיד, פינגווין,
מה הקטע שלך עם האוסקר?
אתה מרוויח מהניחושים האלה כסף איכשהו? אתה עובד באיזשהו מגזין שקשור לקולנוע ולאוסקר? או שזו סתם אובססיה מוזרה?
אני שואל את זה מנקודה לחלוטין לא שיפוטית [אין לי שום דבר נגד אובססיות מוזרות]. אני פשוט מאוד סקרן.
מה הקטע שלי עם ליגת האלופות?
למה אכפת לי מתי רונאלדיניו כבש בפעם האחרונה או כמה קבוצות אנגליות עלו לשמינית הגמר? סתם, כי זה כיף.
התחלתי לעבוד (רק עכשיו) במגזין, אבל זה בעיקר תחביב שמושך אותי משום מה.
הכי טוב ככה.
שאלה
מישהו יודע אם זאת המועמדות הראשונה של ג'וני דפ לאוסקר, או שהיו לו בעבר?
הוא היה מועמד כבר פעמיים
על 'שודדי הקאריביים' הראשון, ועל 'למצוא את ארץ לעולם-לא'.
מה שתמיד מדהים אותי
זה איך לקח לאקדמיה יותר מעשור להבין את מה שכולם כבר ידעו: ג'וני דפ שחקן טוב. הוא לא היה מועמד על המספריים של אדוארד, אד ווד, פחד ותעוב בלאס וגאס, סליפי הולו, השער התשיעי, בני וג'ון. תפקידים שעל כל אחד מהם הייתי נותן לו לפחות מועמדות.
מסכימה בגדול.
אבל הייתי מוציאה את סליפי הולו מהרשימה. סרט שמאוד אהבתי, אבל המשחק שלו לא היה כזה טוב פרט ללהתעלף בחינניות.
כבר אמרו חכמים ממני
"ולהתעלף אתה יודע?"
יש לציין שמולי שגב מתעלף ממש גרוע.
גם כשהוא בהכרה הוא לא משהו
יכול להיות שלא הבנתי פה משהו
או שבאמת את מתכוונים רק ליכולת המשחק שלו ב'קרובים קרובים', כי אם כן יאמר לטובתו שזה לא אשמתו.
ראיתי היום את ''מונגול''.
זה ממש מוזר בעיני שהסרט מועמד לאוסקר שכן האקדמיה מתעלמת מסרטים שכאלה מאז "גלדיאטור".
הסרט עצמו טוב. לא הפיל אותי מהרגליים אבל נהניתי לצפות בו.
שאלה:
האנשים שבוחרים את המועמדים לאוסקר הם אותם השופטים שבוחרים את הזוכים?
כן ולא
את המועמדים והזוכים בוחרים חברי האקדמיה AMPAS, כאשר מדובר בלמעלה מ-6000 בעלי זכות הצבעה.
המועמדים ברוב הקטגוריות נבחרים בידי חברי אקדמיה שעוסקים בתחום. שחקנים מצביעים לשחקנים, במאים לבמאים, צלמים לצלמים וכו'. את קטגורית הסרט בשפה זרה בוחרת קבוצה של שלושים (נדמה לי) חברי אקדמיה שנבחרים באקראי. כל חברי האקדמיה בוחרים בנוסף לתחום בו הם עוסקים, גם את המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר.
הבחירה נעשית באמצעות טפסים בהם יש לדרג 3-5 (תלוי בקטגוריה) מועמדים לפי סדר יורד. סופרים קודם את הקולות למי שסומנו במקום הראשון ורק אם אין מספיק מועמדים, ממשיכים לספור גם את המקום השני וכן הלאה. מהסיבה הזו, כאשר מנסים לנחש את המועמדים לאוסקר, צריך לזכור שכולם יהיו שמות שסומנו בידי מישהו כמספר אחת ולא לחשוב "לפחות יתנו לו/ה מועמדות".
לאחר ההכרזה על המועמדים, נשלחים לכל חברי האקדמיה טפסים, בהם הם מתבקשים לסמן את הזוכה בכל קטגוריה ולשלוח בחזרה. שני עורכי דין אמונים על ספירת הקולות והשגחה שאף אחד לא מרמה במהלך הטקס. הם היחידים שיודעים את זהות הזוכים עד לרגע ההכרזה ואם יוכרז שם לא נכון, תפקידם לעלות לבמה ולתקן את הטעות.
למרות שזה מתבקש, לא ידוע לי שאי פעם נמצא פגם ממשי בשיטה הזו והאקדמיה עובדת עם אותה פירמת עורכי דין כבר למעלה משבעים שנה.
נשמע כמו שיטה לא רעה
כל עוד מניחים שעורכי הדין הגונים.
כנראה שמשלמים להם מספיק כדי להבטיח את זה
האמת, אם שני האנשים היחידים שיש להם גישה לתוצאות, היו מעוותים אותן, מישהו היה יודע מזה? אם כן, מדובר בפגיעה חמורה במוניטין שלהם כאנשי מקצוע וסילוק מיידי מהפירמה בה הם עובדים. גם הפירמה תפגע קשות ממצב כזה ולכן, תדאג למנות לתפקיד את האנשים הכי אמינים שאפשר. לאקדמיה יש מספיק כח לדאוג שמישהו באמת לא יעבוד יותר בעיר הזו.
סקירה על המועמדים בקטגוריית האנימציה-קצרים
http://buzzsugar.com/982519
(ותודה לדרורית שפרסמה את הלינק ב-"סינמסקופ").
מהעמוד המקושר אפשר להגיע גם לשניים מהסרטים במלואם – "Even Piegons Go to Heaven" המשעשע וגרסה מרשימה ל-"פטר והזאב".
אני ראיתי את Love Me של אלכסנדר פטרוב,
והוא בוודאות אחד מסרטי האנימציה המדהימים ביותר [טכנית, לפחות] שראיתי. הוא יכול בקלות לקחת אוסקר.
אבל מכיוון שפטרוב קיבל כבר אוסקר אחד, אולי הם יחליטו להיות נחמדים ולתת את העונג למישהו אחר הפעם.
עמדתי לכתוב משהו מעניין
רציתי לכתוב שזו הפעם הראשונה בה כל הבמאים המועמדים הם ילידי ארה"ב, אלא שאז גיליתי שג'יסון רייטמן קנדי. במילים אחרות, בכל טקס אוסקר שאי פעם נערך, היה לפחות מועמד אחד שנולד מחוץ לארה"ב.
מועמד אחד על בימוי, כמובן