המועמדים לאוסקר 2002
Posted in: חדשות
– פורסם ב 12 בפברואר 2002והמועמדים הם: 'שר הטבעות' (13 פעמים), 'נפלאות התבונה' (8 פעמים) 'גוספורד פארק' (7), 'מולין רוז'' (8) ו'בחדר המיטות' (5). לעומת זאת, מבין המועמדים לסרט הגרוע של השנה הגיע אלינו רק 'פרל הארבור'. |
12.02.2002
|
גם לכם הזכיר השידור
שידור של משחק כדורגל?
אם כן, בפעם הראשונה מזה כך וכך שנים, שני שחקנים שחורים מועמדים לשחקן הראשי.
– מה דעתך, מאיר, על כך שמחזמר מועמד לסרט השנה?
– אם כן, מהלך מדהים. ללא ספק. בואו נראה את זה בהילוך חוזר…
איזה שידור?
זה שודר בחדשות BBC, ב-SKY וב-CNN…
מסיבות מצערות כנראה שאני לא אוכל לצפות בטקס האוסקר עצמו , אז לפחות אל תהרוס לי את ההנאה מהקראת המועמדויות!
השידור
ב- BBC World. מלא פרשנים בריטים שמסבירים למה הם לא הופתעו מהבחירות.
בכל אופן, גם אני לא אוכל לצפות בטקס עצמו, מאותן סיבות מצערות…
וואו!
לא האמנתי ששרה תזכה לכל-כך הרבה מומעמדויות. שיחקו אותה בהוליווד. גם 'ממנטו' מועמד פעמיים (תסריט ועריכה) וזה בהחלט במקום.
אמרתי את זה כבר פעם
ואני אגיד את זה שוב: או שמשהו לא בסדר אצלי (סביר), או ששאר העולם לא מבין מה זה עריכה. לא היה שום דבר מיוחד בעריכה של 'ממנטו'. זה הכל תסריט, תסריט ושוב תסריט.
ובנוגע לתסריט של ''ממנטו''
וסליחה אם השאלה הזו כבר עלתה פה פעם, אבל התסריט הזה מועמד בקטגוריה הנכונה? הוא מועמד בקטגוריית התסריט המקורי, כאשר בקרדיטים של הסרט מצויין בפירוש שהוא מבוסס על סיפור קצר (שכתב אחיו של הבמאי). זה לא משייך אותו לקטגוריית "התסריט המעובד"?
כל החלוקה הזאת
ל'תסריט מקורי' ו'תסריט מעובד' היא מוזרה. כל שנה קורים דברים תמוהים – בשנה שעברה, למשל, זה היה 'אחי, איפה אתה' שהיה מועמד בקטגורית התסריט המעובד, בגלל שלאיש אחד בסרט יש רטייה על העין. 'שרק' קיבל השנה מועמדות על התסריט המקורי, למרות שחוץ משם (וצבע) הדמות אין שום קשר בין הסרט לספר הילדים שהוא מבוסס עליו כביכול. ו'ממנטו' – שים לב ששני האחים נולאן רשומים כמועמדים. לפי ימד"ב, את התסריט כתב כריסטופר נולאן לבדו, לפי הסיפור הקצר של אחיו. מישהו החליט שהסיפור היה בעצם טיוטה לתסריט. מה רע?
''שרק'' דווקא כן מועמד
בקטגוריית התסריט המעובד – ואם מה שאתה אומר נכון (לא קראתי את הספר, לא יודע) – הרי שמדובר פה בנגטיב של המועמדות באותה קטגוריה שניתנה ל-"המלט" של קנת בראנה. זה אמנם לא היה תסריט מקורי, אבל גם שום דבר בו לא היה "מעובד" – בראנה לקח את כל המחזה של שייקספיר, קומפלט, בלי לשנות בו אף פסיק.
ועוד שתי תהיות לפני שאני מפליג שוב לנבכי היפאנית –
מה בדיוק עושה "הארי פוטר" בקטגוריית הפסקול? חברי האקדמיה טרחו *לשמוע* את סימפוניית הפטישים-בראש הזאת לפני שהם נתנו לה מועמדות? או שגם באוסקר הם צריכים איזה זאב רווח?
האם ייתכן כי עקיבא גולדסמן, בלי ספק אחד התסריטאים הגרועים ביותר שעובדים כרגע בהוליווד ("באטמן ורובין" זה שלו, למי ששכח), ילך הביתה עם אוסקר על "נפלאות התבונה"? גם אם קרה איזה נס והוא הצליח לכתוב תסריט טוב הפעם, האם לאור הרקורד שלו, לא צריך להעניש אותו על חטאי העבר?
עקיבא גולדסמן
לא ראוי לדעתי לזכות בשום פרס שהוא עבור "נפלאות התבונה". ניסים ונפלאות גדולים אין בסרט ואני תוהה אם אני היחידה שלא נפלתי שדודה לרגליו. למיטב ידיעתי, גם לא נכללו בתסריט פרטים פיקנטיים מחייו של נאש האמיתי. באעע.
זה בגלל
שהפרטים הביוגרפיים של נאש הם קצת יותר מדי ריאליסטיים בשביל תעשיית הקולנוע האמריקנית (בן אדם דו מיני??? אין חיה כזאת באולפנים של הוליווד)
לדעתי דווקא
כן מגיע לעקיבא גולדסמן לזכות בפרס על נפלאות התבונה. אהבתי מאוד את הסרט ואת התסריט ואני בטוח שהסרט הזה צפוי לתת פייט רציני לשר"ה בקרב על האיש עם המטאטא.
וחוץ מזה...
המועמדים לפרס סרט האנימציה הטוב ביותר הם 'שרק' ו'מפלצות בע"מ', כצפוי. הסרט השלישי וחסר הסיכוי שיתמודד נגדם הוא 'ג'ימי ניוטרון'.
אף אחד מהסרטים המועמדים לסרט התעודי הארוך ביותר לא עוסק בשואה (נדמה לי), אבל בין המועמדים נמצא 'הבטחות' על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. זה מספיק טוב?
ו'אפור חמישים אחוז' שהוזכר ביומית לפני כמה ימים קיבל מועמדות לתואר סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר!
כתבה מספר 795
שאלת תם.
האם יש סיכוי לשר הטבעות לזכות?
האם בכירי האקדמיה לא מסננים מיידית סרטים מצליחים, במסגרת מדיניות הפשרה (או שאתם עושים כסף, או שאתם זוכים בפרסים)?
ושאלה למערכת עין הדג- האם תהיה תחרות מנחשי הזכיות (של פטל הזהב כמובן)?
מילה אחת - טיטניק
מילים אחרות
פורסט גאמפ, ובעבר הרחוק יותר – בן חור, חלף עם הרוח… הצלחה קופתית היא לא תמיד הגנה יעילה נגד אוסקרים.
תהיה תחרות, בהחלט
כמו שהיתה בשנה שעברה. יכול להיות גם שהפעם יהיו פרסים מכובדים יותר, אבל אני לא מבטיח כלום. עובדים על זה.
סקירת האוסקר של 'עין הדג' בשנה שעברה, כולל תוצאות תחרות הניחושים:
כתבה מספר 283
האם יש סיכוי ל'שר הטבעות' לזכות? יש. בדרך כלל הסרט עם הכי הרבה מועמדויות גם זוכה ב'סרט הטוב ביותר' (ו-13 מועמדויות זה בכלל לא מעט), אבל שרה הוא מצליח מדי ופנטסיה מדי. הסיכויים של 'נפלאות התבונה' נראים טובים יותר.
תהיה תחרות, בהחלט
טיטאניק גם הצליח וזכה
עוד כמה דברים
נקודה מעניינת היא שהשנה יש *שני* סרטים שמועמדים בלי שהבמאים שלהם יהו מועמדים (מולן רוז' ו'בחדר המיטות'). שני הבמאים שהרוויחו מועמדות בלי שהסרט עצמו יהיה מועמד הם דייוויד לינץ' ('מולהולנד דרייב') ומיודענו רידלי סקוט ('בלאק הוק דאון'). פירוש הדבר, אגב, הוא שפיטר ג'קסון ורון האוורד – שניהם נטולי היסטוריית-אוסקרים רצינית – מתמודיים פה מול שלישייה ותיקה ומוכרת (לינץ', סקוט ובן-דודי אלטמן)
מי שבטח מאוכזב מהמועמדויות הוא שפילברג. AI מועמד רק בקטגוריות האפקטים והפסקול, שזה ממש מעט, וגם בהן הוא ככל הנראה לא יזכה.
ח"ח לסרט הישראלי 'הבטחות', המועמד בקטגוריית סרט התעודה, והוא הנציג היחידי של מעצמת הקולנוע הישראלית באוסקרים השנה (מה לעשות ש'חתונה מאוחרת' לא מועמד).
שיטוט קל באתר האוסקרים העלה את העובדה המשעשעת שג'ון וויליאמס היה מועמד ל- 41 פרסי אוסקר. מעניין אם יש סרט שהוא עשה לו פסקול ולא קיבל מועמדות?
עוד כמה דברים
למיטב ידיעתי הבטחות הוא לא סרט ישראלי. הוא אמריקאי, רק ע"י יוצר ישראלי ובישראל.
ויהיה ממש מגניב אם הוא יזכה, סרט מצויין.
ובאשר לסרטים הגרועים
בחיים לא חשבתי שאני אעיר על גופן (font), אבל מה זה האתר הנוראי הזה? מרוב רצון להראות מכובדים הם איבדו כל שמחת חיים ועליצות בסיסית. רבותי! אתם קיימים כדי לדרוך ולמעוך אנשים אחרים! איפה צרות העין? איפה שמחת הנקם?
ושאלה רצינית – מה עושה פרל הרבור כמועמד בקטגוריה WORST REMAKE or SEQUEL? כאילו – כבר עשו את הדבר הזה פעם? והם לא למדו?
אין לי מושג
אולי הם מתכוונים ש'פרל הארבור' הוא רימייק של ההתקפה על פרל הארבור? או שהסרט הוא בעצם רימייק של 'טורה! טורה! טורה!' שעסק גם הוא באותה התקפה?
הסרט הזה היה כל כך גרוע שכנראה בוחרי הסרטים הסכימו איתי שההרגשה לצפות בסרט היתה ממש כמו להשתתף בפרל הרבור בצד האמריקאי!!!
יש להם שיר מדהים שנקרא tora! tora! tora!. לצערי אין לי מושג ממתי השיר (או מתי דפש מוד התחילו לנגן) וגם לא ראיתי את הסרט (שאחרי בירור התברר שיצא בשנת 70). מישהו יודע אם השיר מופיע בסרט, או שאין קשר ביניהם?
אופס… כמעט ושלחתי את ההודעה. ברגע האחרון גיליתי ששאלתי שתי שאלות כן לא עם פסיק באמצע. ניסוח מחודש:
האם למישהו יש מידע בנוגע להאם השיר הנ"ל מופיע בסרט הנ"ל? אם מידע זה ישנו בנמצא, אנא פרטו.
(אם כבר מנסחים מחדש, אז גם בשפה יותר יפה)
לדעתי דפש מוד לא היו קיימים
בשנת 70'.
תודה רבה
גיליתי את שם הדיסק(Speak & Spell) והסתבר לי שהוא יצא רק ב81.
בקשר ללהקה עצמה, ריצה על כל הדיסקים באמזון העלתה את התוצאה כי זה הדיסק הראשון שלהם.
פשוט, פרל הארבור היה כל כך ארוך
שהוא היה הסיקוול של עצמו.
לי יש מושג
זה רימייק של ארמאגדון
אולי של 'טיטאניק'.
אולי של 'טיטאניק'.
רימייק לא מוצלח.
אני עדיין טוען שטיטאניק היה סרט טוב ומבויים במקצועיות.
פרל הארבור לקח את האפקטים של טוראי ראיין (העדשה המטשטשת עבדה שעות נוספות אבל לא לשם האומנות אלא בכדי להסתיר חלקים אשר ימנעו מהסרט להתאים לגיל צעיר) ושילב אותם בסיפור אהבה דביק תוך התעלמות מכל העובדות ההיסטוריות.
ג'ימי ומיקי
אני מוחה על הגישה של רימייק לארמגדון – שהוא אגב כמו שאר סרטיו הקודמים של מייקל ביי סרט שאני אוהב
אני גם כל הזמן משווה את פרל הרבור לטיטאניק
שניהם סרטים רומנטים עשויים על ידי במאי אקשן (נהדרים לדעתי)
אגב ארמגדון אם כבר זה רימייק של הפריצה לאלקטרז, אז איך פרל הרבור זה רימייק של רימייק :-)
לדעתי - From Here to Eternity
גם היה סרט ארוך, וגם הכיל סיפור אהבה ובגידות וכו' עד שבסוף הואילו היפנים בטובם והפציצו את המקום.
גזענות!
למה אף אחד לא מזכיר את "פטל הזהב"?
איפה הכבוד לסרטים הגרועים של השנה?
"פרל הארבור" הולך לחטוף ואתם שותקים כמו דג…
אתה מצפה
שנצא במחולות או שנשמיע קריאות מחאה?
'פרל הרבור', אגב גם מועמד לאוסקר בכמה קטגוריות זניחות…
אבל הסרטים הגרועים כן מוזכרים!
הם קיבלו את שתי השורות האחרונות של היומית.
ולמה ש'פרל הארבור' יחטוף חזק? יש גרועים ממנו.
אבל הסרטים הגרועים כן מוזכרים!
ראיתי שהטקס הוזכר ביומית. התכוונתי לכך שכולם דנים בטקס האוסקר במקום הטקס הבאמת חשוב.
למה אתה חושב שדוקא
'פרל הארבור' הולך לחטוף? אף אחד מהסרטים המועמדים האחרים לא הגיע לארץ, אבל כולם (Freddy Got Fingered, Glitter, 3000 Miles to Graceland, Driven) נחשבים לגרועים בדיוק כמוהו אם לא יותר, ואפילו אין להם 20 דקות של פעלולים בועטים-בתחת כדי לפצות על זה.
למה אף אחד לא מבין אותי היום?
הרי ברור של"פרל הארבור" לא מגיע לחטוף והוא גם הסרט שהולך לחטוף הכי מעט. אני מאוד סימפטתי את הסרט. הפתיע אותי לראות שהסרט מועמד בכמה קטגוריות בטקס. פשוט היה לי מוזר שאף אחד לא התייחס לעניין הזה. אני לא מאמין שישנם הרבה אנשים שיגידו שהסרט היה מספיק גרוע כדי להיות מועמד ל"פטל הזהב".
'פטל הזהב' הוא לא ממש...
פרס ייצוגי ומדעי, והבחירות שלהם הם לעתים קרובות טפשיות או פופוליסטיות (לפחות כמו האוסקרים). ממילא הרי הסרט שזוכה הוא לא הגרוע ביותר אלא השנוא ביותר. ראיתי את 'פרל הארבור', ואני חושב שהוא היה בהחלט גרוע, אבל ראיתי גם גרועים יותר. (בסיכום השנה נתתי לו את פרס הדג המלוח לתסריט הגרוע ביותר). מצד שני, את ארבעת הסרטים האחרים לא ראיתי, ואני לא חושב שיש הרבה אנשים שיצפו מרצונם החופשי בכולם, מתוך ידיעה שמדובר בסרטים גרועים מאוד, רק כדי שיוכלו לשפוט בתחרות באופן הוגן. לכן ל'פרל הארבור' יש סיכוי טוב לזכות: הוא לא הסרט הגרוע של השנה, אבל הוא הסרט הגרוע שהכי הרבה אנשים ראו השנה.
'פטל הזהב' הוא לא ממש...
אגב, freddy got fingered הגיע לארץ בפורמט DVD כבר לפני מספר חודשים. רציתי כבר לקחת אותו כמה זמן, מתוך חיבה מסוימת לטום גרין שדי מצחיק בבדיחות פיפי קקי אבל בעיקר בגלל שאני היחיד עם דויד וכולם רוצים לראות.
נראה לי שאני אשקול זאת שנית.
גליטר
לאחר צפייה בסרט אני מעניק לו את כל הפרסים ההפשריים כולל המחסוף (אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל כן המחסוף היה נוראי!)
3000 מייל ירוק
אתה בטוח שזה לא הגיע לארץ? היה נדמה לי בהחלט שראיתי את זה. זה עם הארווי קייטל שחושב שהוא אלביס, לא? ב"הגיע לארץ" אתה מתכוון "הציג בקולנוע"?
אני יודע שזה בגיע לDVD
כי ראיתי את זה. סרט גרוע.
בקשר לקולנוע, אין לי מושג.
לא הציג בקולנוע.
הגיע לוידאו ולדויד, שכחתי תחת איזה שם. גם Driven הגיע לוידאו, ונקרא 'מסלול מסוכן'.
לא הציג בקולנוע.
3000 מייל נקרא בעברית "הפריצה ללאס וגאס" והוא סרט מצוין! לי יש אותו בדיוידי והוא אחלה אקשן. הסרט יצא גם בוידיאו וגם בהוצאה מתורגמת בדיוידי. הסרט עם הארוי קייטל נקרא "הדרך לגרייסלנד".
הסרט עם הארווי קייטל
הוא הוא 3000 מייל לגרייסלנד. הפריצה ללאס וגאס זה סרט אחר לגמרי.
קצת וקצת און.
און כי זה קשור לטקסים אליהם מתייחסות היומיות של היום ושל אתמול. ו כי זה קשור למשחקים עם רק השוואה קטנה לסרטים.
מסתבר שהאקדמיה למדעים ואמנות אינטראקטיבית לא הכלילה את מקס פיין בקטגוריית המשחק הכי טוב ולא הכלילה את שיטת הזמן-כדור בקטגוריית החידושים במשחק. והכל רק בגלל ש3D Realms- לא חברה באקדמיה ולא מוכנה לשלם, _לשלם_, על הזכות לכלול את המשחק שלה ברשימה.
נערכת גם השוואה לדרך הפוליטית המגעילה שבה האקדמיה לאמנות ומדעי הקולנוע בוחרת את המועמדים שלה.
http://www.avault.com/editorials/index.asp?editorial=edit114
אבל מה זה בדיוק
'האקדמיה למדעים ולאמנות אינטראקטיבית'? זאת הפעם הראשונה שאני שומע עליהם ועל הפרסים שלהם, לכן אני מאוד בספק אם לפרסים האלה יש חשיבות השווה לזו של האוסקרים בקולנוע.
מוסדות קיקיוניים לצורך חלוקת פרסים חסרי משמעות יש הרבה.
הם קוראים לזה:
נו טוב,
אם הם התעלמו מ'מקס פיין' אתה יכול להיות בטוח שעכשיו הם יהיו credible and respected קצת פחות.
מוסדות קיקיוניים לחלוקת פרסים
זה המקום לציין שאין להכליל בקטגוריה האמורה את האלמקטעד"א (האקדמיה הלאומית למבקרי קולנוע מטעם עצמם שהם גם דגים אדומים) שהרי מוסד זה ידוע ובעל שם מזה מאות בשנים בכל רחבי גבעת עדה וכפר ורדים.
רשימת מועמדים חדשה
לא, המועמדים לא השתנו, אבל הלינק לרשימת המועמדים הוחלף לרשימה מלאה של כל המועמדים בכל הקטגוריות, בעברית צחה (מלבד הסרטים ששמם העברי עוד לא ידוע):
http://www.fisheye.co.il/static/nominations2002.htm
האם נזכה בימי חיינו
לראות את "גוספורד פארק" מוצג בארץ? אחרי סרט איום ונורא כמו "הנשים של ריצ'רד גיר" אלטמן חייב להשתפר, ולהראות לנו שהוא עדיין אלטמן.
כן.
כל המועמדים ל'סרט הטוב ביותר' יוצגו בארץ עד לאוסקר. 'נפלאות התבונה' יוצא השבוע, 'בחדר המיטות' בשבוע הבא, 'פארק גוספורד' – שבוע אחר כך.
ומה עם...
ומה בדבר הסרט של דיוויד לינץ? עד עכשיו הקפידו להביא את כל הסרטים שלו לארץ. (ועל אחת כמה וכמה אחרי ההצלחה הלא מבוטלת של הסרט עם הזקן על המכסחת).
ביחד עם 'פארק גוספורד'
ו'בלאק הוק', 28.2 (הי, זה בדיוק היום של הכנס! איזה הצטרפות מקרים).
הצטרפות מקרים?
בטוח יש איזה בדיחה מאחורי זה.
סלנג של לימור.
לבנת?
ביחד עם 'פארק גוספורד'
לא ולא!
בסינמטק חיפה יש טרום בכורה מחר!!! ועוד בחינם (למנויים)!
כבר לקחתי כרטיס לפני שבועיים, ואני מצפה בקוצר רוח לסרט שאמור להיות אחד הטובים שלו.
ואם כבר מדברים על מולהולנד דרייב, מעניין שלא הזכירו איך דפקו אותו, בעיקר אחרי התחזיות בהם הוא היה המוביל. פשוט לא להאמין שמולין רוז', אחד הסרטים אם לא הגרועים אז המצבנים ביותר שראיתי, קיבל מועמדות לסרט הטוב ביותר על פני מולהולנד דרייב וסרטים אחרים (כמו האיש שלא היה שם).
לפחות ניתן להתנחם בזה שדיויד לינץ' בטוח יזכה בבמאי משום שמעולם לא זכה בו ומגיע לו על הסרט. (אני בינתיים ממשיך לחיות באשליה הזו.)
מי אמר שהוא אי פעם הוביל?
לינץ' כנראה לעולם לא יהיה מספיק מיינסטרימי בשביל לזכות באוסקרים. אל תפתח ציפיות.
ואם כבר מזכירים
סרטים שהאקדמיה מתעלמת מהם, מה עם 'חדשות הספנות' שדברו עליו כמועמד פוטנציאלי לאוסקר שלישי לקווין ספייסי? ו'האיש שלא היה שם'? תמיד יש שחורים מקופחים.
'האיש שלא היה'
קיבל מועמדות אחת, על צילום. 'חדשות הספנות' לא קיבל כלום, כנראה בגלל שלא מגיע לו (לא ראיתי, אבל התגובות לסרט היו לא מי יודע מה).
'חדשות הספנות'
בתור פרק ראשון, הסרט ממש ממש טוב.
'האיש שלא היה'
אהמ, הגעתי קצת באיחור (צפיתי בו רק השבוע) ועדיין חייבת לחלוק עליך – חדשות הספנות הוא אחלה סרט. קראתי את הספר (המצוין) לפני שצפיתי בו, ועדיין הסרט הצליח לפתוח לי הבנה חדשה של המתרחש בספר, ולהעמיק בצורה נהדרת בתיאור התהליך שהגיבור עובר. זה היה גם ובעיקר הודות לתסריט שהיה נאמן למקור אבל רק ב-90% ששירתו אותו, ולצילום המצוין שממש הרגשתי שמוסיף אינפורמציה תת-קרקעית, מחבר למיתוסים מוכרים, מזרים זרמי עומק…
והשחקנים – נו, בכלל אין מילים. כולם מצוינים.
ראיתי את מולהלנד דרייב
לפני כחודש, והוא די בסדר, אבל לא יותר.
הוא סובל מיותר מידי דמויות משנה (ועלילות משנה) מעניניות, אך לא מפותחות.
מבאס :-(
אבל הוא בהחלט יותר טוב ממולין רוז'- מולין רוז' היה פשוט מעצבן בטירוף
ראיתי את מולהלנד דרייב
סרט מזעזע במוזרותו ובמעצבנותו
לא ללכת, חבל על הזמן, הכסף והעצבים- עלילות לא מפותחות ולא מוסברות יוצאים מהסרט בהרגשה של חוסר מיצוי אינטלקטואלי ונפשי. לדעתי הוכנסו לסרט יסודות מפחידים שלא לצורך שכן הסרט אינו מפחיד אך כל הזמן מכין אותך לדבר מפחיד שעומד לקרות, עוד צפיה שאינה מתממשת לכו לים במקום
אני לא מבין גדול
אבל, לא מגיע ל 'כוכב הקופים' משהו על האיפור/תלבושות?
אולי נכון
אבל לריק בייקר, שעשה את האיפור ב'כוכב הקופים' יש כבר שישה אוסקרים בבית, ובוודאי צפויים לו עוד בעתיד. האיש הוא אימפריה. ו'כוכב הקופים' היה סרט כל כך מיותר שאני בהחלט מרוצה מזה שהוא לא קיבל אף מועמדות, אפילו בקטגוריות שוליות. לכל המעורבים בעניין עדיף שהסרט הזה יישכח כמה שיותר מהר.
אני לא כל כך מסכים עם הגישה
שלך בעניין. אם הסרט לא מוצלח אבל בכל מיני פרטים קטנים הוא עשויי כהלכה מגיע לאותם אלו שכן עשו את מלכתם כראוי איזו הכרה.
אבל, מכיוון שזה לא ממש איכפת לי מי לוקח אוסקר ועל מה (לפחות בקטגוריות המשניות), אני אקבל את הטענה שלאיש יש כבר מספיק פסלונים על המדף וצריך להשאיר גם לאחרים משהו.
עוד תלונה
לפי איזה הגיון בדיוק איתן הוק הוא "שחקן משנה" ב'יום אימונים מסוכן'? השוטר הטוב שהוא משחק הוא בלי שום ספק גיבור הסרט. הסרט מתחיל ונגמר איתו, ובאמצע כמעט ואין סצינות שבהן הוא לא מופיע. אם זה תפקיד משנה אני קרנף סורי.
הכירו את
הדג-קרנף הסורי האדום המצוי. אית'ן הוק שחקן משנה פשוט בגלל שדנזל וושינגטון רוצה עוד אוסקר, והחליטו לתת לו, ולכן הוא צריך להיחשב השחקן הראשי בסרט. ואם הוא שחקן ראשי, הרי ברור שהוק שחקן משנה.
(נונין לא ראה את הסקט ואין לו מושג בפוליטיקה של האקדמיה. הוא רק אוהב לראות קונספירציות בכל מקום ולכן מלהג)
ואם דנזל וושינגטון
הוא שחקן ראשי, אז איתן הוק לא שחקן ראשי? לא ייתכן סרט שבו שני(!!) תפקידים ראשיים? אם כבר, התפקיד של וושינגטון בסרט היה טיפה קטן יותר מזה של הוק. אגב, לאף אחד מהם לא מגיע פרס, אם שואלים אותי, אבל לא שואלים.
ייתכן, אבל זה מקטין את
סיכויי הזכייה. ג'ינס דיוויס וסוזן סרנדון היו מועמדות על ת'למה ולואיז, וג'ודי פוסטר לקחה על שתיקת הכבשים.
האם היא הייתה זוכה בכל מקרה? אולי, אבל נראה לי סביר שהפיצול עזר לה.
אז למה לא להריץ את איתן הוק
לפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר? הסיכוי שלו שם הרבה יותר גדול.
אז למה לא להריץ את איתן הוק
סביר להניח שזה נקבע פשוט על פי השכר שלהם, האקדמיה לא נודעה במידות האומנותיות שלה (אלא במילים מצחיקות כמו קיפולית וחמרמורת).
ועוד חוקים מפגרים של האקדמיה...
היום התפרסמה ידיעה שאומרת שבגלל החוקים החדשים של האקדמיה רק שלושה מהמפיקים של שר הטבעות יורשו לעלות לבמה לקחת את פרס הסרט הטוב ביותר. לא אכפת להם בכלל שיש ארבעה מפיקים ולכל אחד מגיע הכבוד.
http://www.scifi.com/scifiwire/art-main.html?2002-02/14/10.00.film
אתה כבר מניח
ששרה לוקחת?
ידעתי שמישהו ישאל את זה
כן. אני בטוח ששרה לוקח סרט הכי טוב.
שרה מול נפלאות התבונה
ועם כל האהבה שלי לשרה, נראה לי שנפלאות התבונה ייקח סרט ושחקן ראשי. ואולי עוד קצת.
וזה אחרי שראיתי אתמול את הסרט בבכורה, כך שייתכן אפקט שרק מסוים.
ברור
שרה זה סרט פנטזיה. הסיכוי שהוא יקבל פרס הסרט הטוב ביותר הוא אפסי… האקדמיה (כמעט) תמיד בוחרת סרט רציני.
אני גם די בטוח ששרה לא יקח את פרס השחקן הטוב ביותר. אני לא בטוח ב100% אבל עצם העובדה שהוא לא מועמד בקטגוריה זו גורמת לי לחשוש שסיכויו קטנים.
ברור
מצחיק מאוד…
נפלאות התבונה
גם אני ראיתי אותו אתמול. הוא ייקח אוסקר, וכל כך לא בצדק.
שרה ונפלאותיה
מצד אחד, *אף* סרט פנטזיה לא זכה מעולם באוסקר לסרט הטוב ביותר.
מצד שני, אולי העומק שבבניית ההיסטוריה התיאורטית של טולקין יטעה את האקדמיה ויגרום לה לחשוב שמדובר באפוס היסטורי רחב יריעה, ז'אנר שזוכה באוסקרים גם אם הוא מצליח כלכלית (ראו 'טיטאניק').
נפלאות התבונה
גם אני ראיתי אותו אתמול, ואני בטוח שהוא ייקח את האוסקר, לפחות על הסרט הטוב ביותר [מה שלא מגיע לו] ועל השחקן הטוב ביותר. ואם ג'ניפר קונלי לא תקבל את פרס שחקנית המשנה אני אפרוץ בבכי מר.
ראסל קרואו נותן הופעה מצוינת, ואין בליבי ספק שהוא יזכה בפרס על המשחק שלו שנה שנייה ברציפות, והפעם בצדק.
הוא שיחק לא רע, נכון
אפילו חינני, הייתי אומרת. רואים עליו שהוא ראה הרבה פעמים את ניצוצות, שכן המשחק מאוד מזכיר את ג'פרי ראש. לא שזה רע, באופן כללי, ניצוצות היה מעולה.
בכל אופן, מה שרציתי להגיד על ראסל קרואו הוא, שאין ספק שהוא משתפר. הבעיה היא רק הליהוק במקור: כמה מתמטיקאים אתה מכיר שנראים ככה? אם הוא היה משחק "בודי בילדר", מילא. ליהוק לא אמין.
אם דניס ריצ'רדס יכולה להיות
פיזיקאית גרעינית, ראסל קרואו יכול להיות מתמטיקאי.
אם בריטני ספירס יכולה
להבין במכניקת קוואנטים, אז ראסל קרואו יכול לשחק מתמטיקאי.
לא לא מכניקת קוואנטים
כולנו יודעים שקוראים לזה "מנגנונים כמותיים". מה, לא?
כתבה מספר 234
חבר שלי שאל אותי משהו אז באתי לברר את זה פה איתכם.
איך מחליטים איזה סרטים מעומדים לסרט האנימציה הקצר? אם אני מחליט לעשות סרט (ונניח שהוא יצא ממש טוב) אז הוא יכול להיות מועמד?
אני חושב שהוא צריך להיות מוקרן
באיזה פסטיבל סרטים או משהו. אבל הדג או מישו בטח יודעים יותר ממני.
אני לא,
אבל באתר האקדמיה מפורטים החוקים במלואם.
http://www3.oscars.org/74academyawards/rules/rule19.html
בקצרה, הסרט חייב להיות מוצג בפילם, ולזכות בפסטיבל תחרותי כלשהו או להיות מוצג בהקרנות מסחריות בלוס אנג'לס לאורך לפחות שלושה ימים (מה שנראה לי כמעט בלתי אפשרי. עדיף כבר לנסות לזכות באיזה פסטיבל).