היה אולפן, וראו – איננו עוד. השמועות על מותה הקרוב של 'דרימוורקס' לא היו מוגזמות: 11 שנה לאחר שהוקמה על ידי ספילברג, קצנברג וגפן, החברה מסיימת את דרכה, ונמכרת ל'פרמאונט'. תג המחיר: 1.6 מיליארד דולר. |
11.12.2005
|
יומית
היה אולפן, וראו – איננו עוד. השמועות על מותה הקרוב של 'דרימוורקס' לא היו מוגזמות: 11 שנה לאחר שהוקמה על ידי ספילברג, קצנברג וגפן, החברה מסיימת את דרכה, ונמכרת ל'פרמאונט'. תג המחיר: 1.6 מיליארד דולר.
היה אולפן, וראו – איננו עוד. השמועות על מותה הקרוב של 'דרימוורקס' לא היו מוגזמות: 11 שנה לאחר שהוקמה על ידי ספילברג, קצנברג וגפן, החברה מסיימת את דרכה, ונמכרת ל'פרמאונט'. תג המחיר: 1.6 מיליארד דולר.
זה לא כולל את מחלקת האנימציה נכון?
כן ולא
הם לא ירכשו אותה, היא תמשיך להיות מנוהלת בנפרד אבל הם כן יפיצו בלעדית את סרטי האנימציה.
מה זאת אומרת?
פראמאונט למרות שהם לא קנו את מחלקת האנימציה יפיצו את הסרטים שלהם? איך?
יש את אולפני דרימוורקס
ויש את חטיבת האנימציה של דרימוורקס שהונפקה כיחידה נפרדת.
האולפן הרגיל נמכר לפרמאונט, אולפן האנימציה לא, אבל במסגרת ההסכם, פרמאונט תפיץ בבלעדיות את סרטי האנימציה של האולפן.
ולטובת מי שרוצה לינק בעברית
כלומר מי שכבר לוחץ על הלינק
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3182626,00.html
איך הם הצליחו להגיע לכאלה חובות
אחרי שהיו להם כל כך הרבה הצלחות גדולות?
במילה אחת? איילנד
צריך יותר ממילה אחת
אחרי ההכנסות מחוץ לארה"ב, 'איילנד' לא היה כישלון כל כך גדול כמו שעשו ממנו.
אני חושב שהם מעולם לא כיסו את ההשקעה הראשונית באולפן, שהיתה מין הסתם ענקית.
ואחרי שצפיתי בו אמש
הוא גם לא *כזה* גרוע
נכון.
הוא סתם גרוע.
איום ונורא
כתבה מספר 2840
יש טעות בכתבה
Red Eye לא נכשל,הוא אף כיסה את תקציבו(25 מיליון)
'טיסת לילה' עשה הרבה יותר
מסתם לכסות את התקציב שלו. הוא היה סרט מצליח. אבל למה אתה מצפה מ-Ynet, שאפילו לא טרחו לברר איך קוראים לסרט בעברית.
הדבר היחיד שמטריד אותי,
האם הילד שיושב על הירח יעלם? אני מאוד אוהבת אותו.
הוא יעלם מין הסתם
אני מניח שגרסת הבלונים לא תעלם.
וחבל
הילד המקורי שיושב על הירח הוא מקסים, זה עם הבלונים הוא מעצבן והרבה פחות יפה.
ואגב,
אנחנו לא המעריצים היחידים של הילד:
כתבה מספר 904
לוודא שאני לא מתבלבלת:
אני מדברת על הילד שיושב על הירח, ומטיל חכה אל המים. זכור לי משהו מעורפל עם בלונים. מישהו מוכן לרענן את זכרוני?
ובאופן כללי, בעקבות הקישור שרד נתן לסקר, אני נורא אוהבת שמשנים את הלוגו בהתאם לסרט. זה ממש מכניס אותי לאווירה.
הלוגו הצבעוני הוא של חטיבת ה3Dמציה.
http://www.pdi.com/
גם אני חושב שהוא מכוער. בטריילרים מסביב לירח יש המון בלונים צבעוניים שמכערים אותו אף יותר.
האם הלוגו של דרימוורקס השתנה אי פעם בהתאם לסרט? לא זכור לי.
השתנה. אני זוכר 3 דוגמאות:
גלדיאטור (הפך לצבע חום- צהבהב), דו"ח מיוחד (הפך לכחול כהה עם גלי מים) והנוסע (הפך לשחור-לבן).
וזה הכל?
מה אם, נניח, הילד מעלה משהו לא צפוי בחכה, או שמשהו מעיף אותו מהירח, או שהוא מוחלף בדמות אחרת?
חבל, פוטנציאל מבוזבז.
היה משהו כזה ב'תפוס ת'כריש', אם אני לא טועה.
שרק הראשון
ה-S הפכה לירוקה
של מי היה ''קספר''?
נדמה לי שהוא היה שלהם, או של יוניברסל. בכל אופן הדבר שהכי זכור לי בערך מכל הסרט היה הפייד היפה של הלוגו לירח. לא נשמע מרשים, אבל זכור לי כמוצלח במיוחד.
בכלל, גם אני מחובבי הפיידים של הלוגואים.
'קספר' יצא לפני שדרימוורקס הוקמה
והוא של יוניברסל (מה שמסביר איך הוא היה יכול לעשות פייד לירח).
בכלל, גם ליוניברסל יש היסטוריה של שימוש יצירתי ומגניב בלוגו.
גרמת לי להרגיש זקנה...
את לא זקנה, זה האולפן שמת צעיר
(בן 11 היה רשמית, אבל רק 8 שנים עברו בין הסרט הראשון שלו והאחרון).
ליוניברסל יש הכי הרבה שאני יודע.
כנעט בכל סרט שלהם שאני רואה יש איזשהו מעבר.
כרגע אני מצליח להעלות רק את המעבר מהלוגו להגירה מכדור הארץ בסרניטי.
ב''עולם המים'' כדור הארץ מוצף.
הדבר היחידי שטוב בסרט הזה.
וחבל
מאוד מעצבן.
חבל. כל כל אהבתי את הלוגו שלהם. התייחסתי אליהם בתור התקווה החדשה של הוליווד.
הסרטים שלהם שאהבתי:
עבודת נמלים (ג'י לו בתפקיד חייה)
גלאקסי קווסט
מרד התרנגולות (מאוד!)
רואד טריפ
שרק (מאוד! את שרק 2 אהבתי הרבה פחות)
דו"ח מיוחד (מד"ב משובח)
תפוס אותי אם תוכל (למרות שבדרך כלל אני לא אוהב סרטים שמבוססים על סיפורים אמיתיים)
כל דבר אחר (כי לא ראיתי הרבה סרטים של וודי אלן)
וולאס וגרומיט
אאל"ט, גם ב"צלצול" רואים במשך הלוגו הבזקים של "שלג"
אח אח אח, הנוסטלגיה...
אני זוכר את זה כאילו זה היה היום… השנה היתה 1997, הייתי חייל צעיר בצבא הגנה לישראל, ביל קלינטון ישב בבית הלבן, והנסיכה דיאנה עוד היתה יפה. בשולי הידיעות התבשרנו על יציאתו לאקרנים של סרט שולי למדי, 'פיסמייקר' עם ג'ורג' קלוני וניקול קידמן. לא ייחסנו לו יותר מדי חשיבות, עד ששמנו לב לאנשים העומדים מאחוריו.
ואכן, אם הסרט הראשון שהוציאו ספילברג ושות' הוא המדד, אפשר להבין בקלות מה התפקשש בדרך. נו טוב, כמו שאומרים בצעירים חסרי מנוח, צריך להמשיך עם החיים.
שאלה לי לרד, לונג, עכרור (כן, זה אתם שאני שואל?): דן אמר לי שראיתם את קונג, ושאת ג'קסון צריך להוציא להורג. למרות שלא קשה לי מאוד להאמין לו, זה עד כדי כך גרוע? אני רואה ברביעי, ורציתי לדעת אם להכין את עצמי למשהו באמת קשה.
(אה ואם עוד מישו ראה, כמובן שתענו, אם בא לכם)
דן לא מבין כלום.
קונג הוא הפאקינג מלך.
ויותר לא אומר, עד ליום חמישי הקרוב, פרט לתחזית דו"חקואית קצרה: זה יהיה הסרט השני הכי מצליח בכל הזמנים.
זה גם נראה כך מהטריילר.
אני רק רוצה להוסיף שקינג קונג ונרניה הם שניים מהטריילרים המוצלחים שנתקלתי בהם זה זמן רב מאוד. והיחידים כמעט שגרמו לי לחכות בציפיה ולהתפלל להקרנתם. פשוט כיף לראות אותם, והם מרמזים על סרטים נהדרים. קצת כמו סקיי קפטן, בזמנו.
[עד כדי כך, הדוח"קו? יעבור את ההימור שנתתי בזמנו, של 350 מיליון?]
אולי בורות..
אבל אפשר תזכורת לסרט הממוקם במקום הראשון?
טיטניק
טיטניק
את זה אף פעם לא ממש הבנתי.
אם היה אפשר לוותר על כל ההתחלה והאמצע
אני אחת מכמה וכמה אנשים שאני מכירה שדווקא היו משלמים כסף טוב לראות (ספוילר? אני לא ממש יודעת, היות ומעולם לא ראיתי את הסרט…) את ליאונרדו דקפריו טובע.
הפקה הוליוודית מושקעת ומרהיבה
אפקטים לבנים, סיפור רומנטי קיטשי לבנות, סיפור-מאחורי-הקלעים של סרט שניבאו לו כישלון עקב העיכובים בהפקה והתקציב המנופח ממילא שרק התנפח ובשורה התחתונה סרט לא רע בכלל (בכל זאת, ג'יימס קאמרון) והתוצאה: טיטניק, שובר הקופות הגדול ביותר בכל הזמנים (עם 15 שבועות בראש רשימת שוברי הקופות השבועית) ו-11 פרסי אוסקר מוצדקים למדי (הוליווד נותנת מאז ומתמיד פרסים לעצמה וכהפקה הוליוודית ענקית בהחלט מגיע לו).
וחוסר תחרות רצינית
צעקה 2 לא נחשב תחרות.
אוף איתך.
זורק כזה משפט בלי להרחיב.
כשהתרחיש הזה יתממש,
אני נוטש את הפלנטה.
(ומאחר וסביר שאתה צודק, אני מתכחש לדבריי כבר מעכשיו)
לא מזכירים את
ריצ'ארד פריור?
הוא בכל זאת עשה סרטי מופת כמו "לא ראיתי, לא שמעתי" ו"הבזבוז הגדול" (שהיה הסרט היחיד שחילקו בו דולרים בכניסה).
שכחתי להגיד שהוא מת היום
אבל
הוא מת בסביבות 4 אחה"צ, אחרי שהיומית עלתה. ספיילרת את היומית של מחר.
הוא מת אתמול בבוקר (שעון ארה''ב)
זה רק פורסם בוויינט היום אחה"צ.
אה, אוקיי
הנחתי שזה היה היום בבוקר (אחה"צ שעון ישראל) כי קראתי על זה רק היום…
זה בסדר
אין מה למהר, הוא מת להרבה זמן.
ריצ'רד פריור
היה סטנדאפיסט גדול (הוא דורג במקום הראשון ברשימת "100 הסטנדאפיסטים של כל הזמנים") אבל שחקן קולנוע קטן מאוד. ולא, סרטים כמו 'לא ראיתי, לא שמעתי' או 'סופרמן 3' לא עובדים לטובתו. אני לא חושב שתוקדש לו יומית, אבל אין לראות בזה זלזול בעבודתו בתחומים אחרים.
מי? מה איך?
אחרי כ"כ הרבה הצלחות, כמו שרק שתיים שרק אחד גלדיאטור וכו', איך יש כ"כ הרבה פאקינג חובות? שיט! אני כ"כ אוהב את החברה הזאת ואת הלוגו…
ומה בנוגע לשאר הסרטים? ז"א, היא נהפכה לחברת בת של פארמאנוט? את התבטל המותג של דרימווקרס?
אומרים שרק שרק2
שרק, פיונה והחמור עמדו לעלות על ספינתו של קפטן הוק
לשיט תענוגות קצר. לפתע, בזמן שגבו של הקפטן היה מופנה, נשמעה שריקה עליזה. הקפטן הסתובב בחמת זעם ואמר, "מי שרק? אתם שרקתם?! אתם לא יודעים שאסור לשרוק בים? על זה, שלושתכם תושלכו אל מעבר למעקה!"
אמר החמור, שנתקף פחד: "אבל קפטן, אני חושב שרק שרק שרק".
"אתה חושב מה?" אמר הקפטן.
"שרק שרק שרק" חזר החמור.
"אה", אמר הקפטן.
אתה רואה?
זה בדיוק סוג הדברים שאתה יכול לכתוב ברד פיש בלוג וזה יהיה *און טופיק*.
פרמאונט קיבלה את הזכויות
על כל הסרטים של דרימוורקס, כולל השרקים, גלדיאטור, להציל את טוראי ראיין וכו'.
בנוגע לסרטים עתידיים – בכתבות על הנושא לא מצאתי תשובה לשאלה האם החברה תמשיך להתקיים, כחברת בת של פרמאונט (כלומר, הילד עם החכה ימשיך להופיע) או שהיא תפורק, וכל הסרטים העתידיים שהפקתם כבר התחילה יסופחו להר עם הכוכבים של פרמאונט. לצערי נראה לי שהאפשרות השניה סבירה יותר.
אז אם יהיה לבסוף
עוד אינדיאנה ג'ונס, הם יכולים להמשיך עם ההר.
הם היו ממשיכים עם ההר ממילא
הזכויות על המותג מעולם לא היו של דרימוורקס.
מעניין מה עם דו''ח מיוחד.
הוא הרי הופק לא רק ע"י דרימוורקס אלא גם בשיתוף פוקס המאה ה-20.
האם פאראמאונט יקבלו עליו זכויות? אבל בעצם יש להם כבר את גלדיאטור שהופק בשיתוף עם יוניברסל.
אני מבולבל.
אני חושב שהראשונה
זה יהיה כך מעכשיו,כול סרט של דרימוורקס שיצא בעתיד יופיע בהתחלה הלוגו שלהם ואחרי זה הלוגו של פרמאונט.
ואותי הכי מטריד -
איך המהלך ישפיע על החופש של שפילברג בסרטיו העתידיים? כי עד כה, נראה היה שהחופש שהוא נתן לעצמו תחת דרימוורקס רק הועיל לו כבמאי.
ואותי הכי מטריד -
שפילברג הוא במאי ומפיק מספיק חזק בשביל שאף אחד לא יעז לומר לו לא.
אתזה אמרו גם על גיליאם
ותראה מה יצא:כתבה מספר 2904
את זה מעולם, אבל *מעולם*, לא אמרו על גיליאם
לא רק אותך זה מטריד*
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=655737&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0
* הכתבה מיום שישי האחרון.