הופעתו הטובה ביותר של טום קרוז:
76 | איש הגשם |
25 | נולד בארבעה ביולי |
107 | ראיון עם הערפד |
76 | ג'רי מגווייר |
100 | מגנוליה |
61 | דו"ח מיוחד |
54 | הסמוראי האחרון |
31 | הנוסע |
41 | מלחמת העולמות |
94 | המופע של אופרה ווינפרי |
מספר מצביעים: 665
76 | איש הגשם |
25 | נולד בארבעה ביולי |
107 | ראיון עם הערפד |
76 | ג'רי מגווייר |
100 | מגנוליה |
61 | דו"ח מיוחד |
54 | הסמוראי האחרון |
31 | הנוסע |
41 | מלחמת העולמות |
94 | המופע של אופרה ווינפרי |
ובפינתו היום,
"איך לא שמתם את…?", הייתי מציב את "בחורים טובים," ללא ספק הסרט הכי אהוב עלי שטום משחק בו. קשה לי להפריד בין ההופעה שלו לבימוי ולטקסטים שלו, אבל כשזה נוגע להופעות אהובות – זו לוקחת בגדול.
ומכיוון ש"בחורים טובים" הפגין חוסר-נוכחות מרשים בסקר, הצבעתי ל-Next best thing – איש הגשם. גם כאן, אני לא בטוח עד כמה ההופעה שלו הייתה באמת טובה ועד כמה היא פשוט שיקפה את דסטין הופמן, אבל מבין ההופעות שלו שלא משחקות על תדמית הפלייבוי הקול, זו זכורה הכי לטובה.
ובפינתו היום,
ב"איש הגשם" הוא לא הפלייבוי הקול? חשבתי שכן.
הממ,
יש משהו בדבריך.
ועדיין, הדמות שלו ב"איש הגשם" יותר עגולה ועם יותר תוכן מאלו של הסרטים המוקדמים שלו, כמו אהבה בשחקים (יש חוק התיישנות על תרגומים גרועים?) או "זנב תרנגול" (החלטתי לנסות את מזלי גם, אם כי היום בטח היו קוראים לו "ברמן בהפרעה").
ובפינתו היום,
הוא תמיד ה"פלייבוי הקול". זו התפתחות דמות כמעט קבועה אצלו: שחצן קול בעל בטחון עצמי מופרז שמגלה את עובדות החיים מתמודד עם המציאות ומסיים את הסרט אדם בוגר שלם וטוב יותר. זה בדיוק מה שהוא עושה במגנוליה, באיש הגשם, בצבע הכסף, בג'רי מגוויר, בבחורים טובים, ובצורה מתוחכמת יותר בנולד ב-4 ביולי. אני מניח שבגלל דימוי האול אמריקן גולדן בוי במאים בוחרים אותו לתפקידים כאלה.
ובפינתו היום,
אני מסכים. ולדעתי, אפשר להוסיף גם את מינוריטי ריפורט לרשימה.
ואת ונילה סקיי
ואת ונילה סקיי
בסוף ונילה סקיי טום קרוז הוא לא אדם בוגר יותר.
טוב, אולי כן. הסוף היה כל כך נורא שלא ממש עקבתי.
הצבעתי לראיון עם הערפד,
כי מאוד אהבתי אותו ומאוד לא אהבתי את בראד פיט.
ונחמד לראות בכמה סרטים שאהבתי הוא שיחק. מטורלל, אבל שחקן סבבה.
ההופעה של קרוז באופרה היתה אחת הזוועות היותר קשות לצפיה
בהן נתקלתי במהלך חיי. כלומר: "אושר…איך אני אשחק אושר… אני יודע! אני אקפוץ על הספה ואז אתן אגרופים לרצפה!"? זה שחקן זה?
וזה המקום לציין שההצעה הראשונה שלי לשאלת הסקר הייתה
"מהו התפקיד שטום קרוז שיחק בצורה הטובה ביותר עד כה?", ובניסוח הזה, אופציית ה – הייתה "בנאדם שפוי ונורמלי".
בשלושת מתוך ארבעת הסרטים שראיתי
"ג'רי מגוויר","עיינים עצומות לרווחה" ו"דו"ח מיוחד" אדון קרוז שיחק בצורה בינונית ביותר (בעצם, תוציאו את "עיינים", לא ממש שמתי לב ליכולותיו במדהימות, כנראה בגלל ניקול קידמן) את "אהבה בשחקים" הפסקתי באמצע, סרט נורא, וטום קרוז פשוט נראה רע במשקפיים האלה.
אז בחרתי בסרט הרביעי: "מגנוליה". אולי לא הסרט הכי ידוע של קרוז, אבל לדעתי הוא היה פשוט מצויין שם, יחד עם כל השחקנים.
את המופע של אופרה ראיתי אתמול בערב, מה אני אגיד, הריקוד הזה היה הדבר המביך ביותר שראיתי זה זמן רב בטלוויזיה…
אפקט מגנוליה
גם אני הצבעתי בעד קרוז שם, כי ההופעה שלו נראתה לי מאוד אמינה, אבל אם להיות כנה – אני לא בטוח אם הוא באמת שיחק מדהים כל-כך, או שפשוט מדובר בסרט שאני אוהב בכזאת עוצמה שכל שחקן בו יהיה חביב עלי לנצח.
ונילה סקיי...
אני איתך. באמת חבל שאין פה את ונילה סקיי, אני אהבתי אותו.למרות שהוא סרט שנוי במחלוקת מבחינת הקהל. גם הצופים שלא נהנו לא יכולים לטעון שהוא לא סיפק עבודה טובה.לטעמי טום קרוז משתלב מאוד טוב עם קמרון קרואו!
קמרון קרואו נשמע שילוב מעניין בפני עצמו
המופע של אופרה? מה?
הצבעתי לדוח מיוחד, כי הוא גם משחק שם טוב והוא גם החביב עליי מכל השאר (לא ראיתי את מגנוליה או איש הגשם |הולך לפינה|)
דאמ!, אבל לא יכלתי לבחור באפשרות אחרת-
המופע של אופרה. הוא ביצע שם משחק משובח למדי. באמת.
ניצבה בפני דילמה
מצד אחד, אני מחבב את טום קרוז והכל, אבל אני פשוט לא חושב שהוא שחקן טוב. כל מה שהוא עשה וראיתי לא שכנע אותי שמדובר ביותר מסטודנט מזדקן למשחק עם סוכן ממש-ממש טוב. מצד שני, ראיתי כמעט את כל הסרטים (חוץ מ"נולד ב-4 ביולי" ו"מלחמת העולמות") ואין לי ספק שאני מעדיף אותו בתפקיד הרשע. אולי בתת-מודע אני שונא אותו ומעדיף לראות אותו כגנגסטר, או ערפד, או שפשוט זה מתאים לו לגבות. איך שלא יהיה, ההתלבטות שלי הייתה בין ראיון עם ערפד לבין הנוסע. הצבעתי לבסוף לראשון כי הוא הסרט היחיד בו הרגשתי שאולי משהו מההתלהבות מוצדק.
נראה לי שוז בעיה שמלווה אותו בחיים
טום קרוז לא נראה כל כך טוב. מישהו, מתי שהוא, החליט שהוא חתיך עולם. אבל הו לא. הוא נמוך, יש לו אף גדול כזה, הגבות שלו מוזרות. בקיצור, הוא היה אמור להיות מלוהק בחיים ובמשחק כאחד השחקנים האלה שעושים תפקידים חמודים אבל שהם לא עד-כדי-כך יפים. אני בשוק שלא עולה לי שום דוגמא, אבל אולי דיוויד שווימר (רוס)? טוב, טום קרוז נראה קצת יותר טוב מרוס, אבל הוא לא נראה כמו "טום קרוז" המותג, לדעתי.
ונראה כאילו גם בחיים, גם באופרה, הוא מנסה לשחק את הקול, לשחק אותה זה שבאמת מגיע לו להיחשב כזה חתיך. בשביל זה הוא זורק את כל הבחורות הנהדרות האלה, משתתף בכתות ועושה הצגות… רק שלא יעלו על זה שהוא לוהק בטעות.
לא יודע.
אני חושב שהוא הגיע לאיפה שהוא היום רק בגלל איך שהוא נראה. הרי אם הוא היה מכוער לא היו מלהקים אותו ל'אהבה בשחקים'. זה לא שסתם מישהו חשב שהוא נראה טוב וליהק אותו. יש עוד המון שחשבו ככה.
זה בדיוק העניין. הוא שכנע
את כולם חוץ מאת עצמו. הוא היה סוג של אליל בנות בתקופת קוקטייל וצבע הכסף וטופ גאן ועוד לפני כן. הוא ישב על הטייפקאסט של החתיך ההורס. אבל נראה לי שעמוק בפנים הוא לא קנה את זה לרגע.
נו, בן אפלק עשור וחצי קודם.
אלא שבניגוד לאפלק, יש בו יכולות ומורכבות ועומק, כפי שתעיד בחירת הסרטים שלו. וכך הוא השלים את מהעבר מכוכב בנות לכוכב אקשן למה שזה לא יהיה שהפאזה שלו היא עכשיו. בעוד שאפלק, השבח לאל, התאדה למימדיו האמיתיים.
טום...טום?
טוב, לשמחתי ראיתי את מרבית הסרטים ברשימה (פרט לסמוראי ששיעמם והפסקתי, הנוסע ומלחמת העולמות שלא הספקתי), אז אפשר לחוות דעה ככה, די מבוססת.
•הבחירה שלי – מגנוליה, וממש לא בגלל שאני אוהבת את הסרט, כי אני לא ממש. כלומר אני יודעת שהוא טוב והכול, אבל בכל הפעמים שניסיתי הוא לא סחף אותי ודרש יותר ממה שהייתי מוכנה להשקיע בו. עם זאת, את הקטע של קרוז – ההרצאה הראשונה – ראיתי גם ראיתי ונדהמתי. באמת, עד לסרט הזה לא חשבתי שהוא שחקן כל-כך, אלא איש פוטוגני להפליא שמיטיב לבחור תפקידים שכנראה לא דורשים ממנו יותר מדי, מה גם שהם דומים בצורה מחשידה (רובם). יש לציין שאני אומרת את זה בנימה הכי מסמפטת ומפרגנת שיש, כי גם ברוס וויליס בנה קריירה על הדמות שהצופים אוהבים לאהוב, וזה לגיטימי בעיניי.
•מה שכן, היו גם יוצאי דופן, חלקם מוצלחים חלקם פחות. "נולד ב-4 ביולי" – כמה שהוא מנסה ומשתדל, אבל עדיין משהו היה לי חסר שם, משהו לא הרגיש אמיתי.
•"ראיון" – טוב, הוא החוויר ליד בראד פיט האלמוני דאז, ככה אני זוכרת את זה. וגם בשידורים החוזרים רואים שהוא מ-א-ו-ד מנסה, אבל זה פשוט לא שם, לא בתפקיד כזה.
•"עיניים" – לא חושבת שההישג הוא שלו, מרבית הסרט הרגשתי שהוא פשוט תודרך טוב מאוד ע"י הבמאי וזה עדיין לא נראה טבעי וזורם כמו אצל האקסית שלו.
•אה, ו"איש הגשם" – אני די בטוחה שלא היה קורה הרבה אם היו מחליפים אותו בחתיך תורן אחר לתקופה.
וזהו. טוב, כמעט – ללא ספק הוא מביא איכויות חדשות לראיונות לאחרונה, שלא נראו בערך מאז התקרית של פארה פוסט
בחרתי בנולד ב-4 ביולי
ההופעה הכי טובה שלו. מיד אחר כך בא ראיון עם הערפד ואז הנוסע.
לצערי במופע של אופרה הוא לא נראה לי ששיחק…
איך ''טופ גאן '' לא ברשימה??
ואני לא שואל את זה בציניות. ברור שאיכויות המשחק שם לא נוסקות לשחקים כמו המטוסים, אבל אצל רוב הצופים זה לעולם יהיה הסרט המזוהה ביותר עם קרוז, ואני גם חושב שהוא אחלה סרט, למרות כמה דיאלוגים מביכים מעט. בכל אופן מבין האופציות המוצעות כאן ובכלל אני מתלבט בין "הנוסע" ל"ג'רי מגווייר" שלא נראה לי שבכלל ראיתי בשלמותו. את "מגנוליה" ו"איש הגשם" לא ראיתי (אוי לבושה…בעצם ממגנוליה ראיתי חלקים) וגם לא את "ראיון עם הערפד" (ממש לא אוי לבושה), "עיניים עצומות לרווחה" ועוד. את "הסמוראי האחרון" ראיתי לפני כמה ימים ודוקא אהבתי. אה, ואיך "ימי הרעם" לא נכנס לסקר? סתם, סתם :)…
סקר ראשון (ספוילרים למגנוליה).
שבו אני רואה את כל הסרטים (נו טוב, חוץ מהקטע הזה עם אופרה שלצערי פיספסתי).
מגנוליה. גם כי פול תומאס אנדרסון הוכיח את עצמו כבמאי השחקנים הטוב ביותר היום בעולם. גם בגלל שמדובר בסרט הטוב ביותר בהיסטוריה, וגם בגלל שההופעה שלו שם משלבת כל כך הרבה רגעים קיצוניים, אבל גם כל כך הרבה רעש פנימי ונסתר, שמתפרץ לו הן ברגעי הסיום והן בבמה מול חבורה של גברים משולהבים. בגלל שפרנק מקי של הסרט הוא דמות עגולה ועצובה ומוחצנת ומסוגרת. בגלל הניגוד בין הטונים אליהם הוא עולה כאשר הוא משלהב את הקהל לעומת השקט שלו בבית אביו. בגלל הראיון המהפנט.
(וגם בגלל שלפני חצי שנה התבקשתי על ידי חבר לכתוב מאמר על פרנק מקי, והתחברתי לדמות מחדש. אם תרצו, אעלה אותו כאן).
התפקיד הטוב ביותר שלו, בסרט הטוב ביותר שלו.
מבחינתי, גאלת את עצמך מהתגובה לההוא שגאל את עצמו מהסרט של הזה על הדבר ההוא שעליו אמרת משהו.
או, במלים פשוטות, כל מילה.
משהו אומר לי
שיש כאן באתר, מעריצי מגנוליה כמעט באותה כמות של מועדון קרב או הנסיכה הקסומה. ויעידו על כך גם התוצאות של הסקר.
או שטום קרוז שחקן גרוע.
אני חושבת שלמועדון קרב יש קצת יותר
מ-36 מעריצים…
כל מילה בסלע
אולי הסרט הכי גדול של עשר השנים האחרונות של אחד הבמאים הכי גדולים היום וללא שום ספק התפקיד הכי טוב של טום קרוז.
אני יודע שאני נשמע כמו מעריצה בת 16 אבל באמת שהסקר הזה מיותר למי שראה את מגנוליה.
סקר ראשון (ספוילרים למגנוליה).
נורטון, יעניין אותי לקרוא את המאמר שלך.
האמת?
כי כתבתי את זה חצי שנה לאחר שראיתי את הסרט (בפעם השניה) וכנראה שלא זכרתי את הקטע הזה. ולמעשה אני רק נזכר בזה עכשיו בגללך.
בקיצור, לפעמים הסיבות הן די אלמנטריות.
מצויין, מעולה
נורטון, ניתוח מצויין של הדמות. אבל, לטעמי, הדמות של מקי היא השטוחה מבין מדמויות במגנוליה. הייתי רוצה לקרוא ניתוח של דמות השוטר, הדמות של ג'וליאן מור ודמותו של הילד ראפר שמציק לשוטר…
(הייתי כותב ניתוחים בעצמי אבל מה לעשות, אני לא עד כדי כך מוכשר)
סקר ראשון (ספוילרים למגנוליה).
כאמור, ראיתי את הסרט היום, ובידי 4 מסקנות :
1 – הסרט ראוי לכל סופרלטיב שנאמר עליו, ואף יותר.
2 – בין פול תומאס אנדרסון, ווס אנדרסון ואלכסנדר פיין, אפשר לומר בבטחה שהקולונע האמריקאי בידיים טובות.
3 – טום קרוז יכול להיות שחקן ענק עם הבמאי הנכון.
4 – מחר אני אצפה בסרט שוב.
http://www.haayal.co.il/story.php3?id=372
ניתוח מרתק של הסרט, רווי ספויילרים.
סקר ראשון (ספוילרים למגנוליה).
קראתי את הניתוח באייל. ניתוח מצויין, גם הסרט היה חביב.
בקשר לטום קרוז אף פעם לא ממש החשבתי אותו לשחקן רציני. לי הוא תמיד עשה רושם של יפיוף גמדי ומתלהב, ובסרטים שבהם ראיתי אותו ("מגנוליה" ו"דו"ח מיוחד") הוא שיחק מאוד מוחצן ומלודרמתי, סוג של משחק שאני לא אוהב במיוחד. ב"מגנוליה" לפחות הדמות הייתה יותר מעניינת, אז הצבעתי למגנוליה.
נולד בארבעה ביולי.
כשהייתי צעירה יותר (וגם טום קרוז היה, למה להכחיש), הייתי מעריצה שלו, עד כדי תליית פוסטרים.
טופ גאן, קוקטייל, צבע הכסף ואיש הגשם – היו הסרטים שקיבעו אותו כחתיך ומתלהב.
עד שהגיע "נולד בארבעה ביולי". השיער הארוך, השפם, כיסא הגלגלים וזעקות השבר היו שוק מוחלט למי שזכרה אותו מהסרטים הנ"ל.
זה היה מרשים, וזו היתה נקודת מפנה בפילמוגרפיה שלו, למרות שאולי היום הייתי חושבת שאלו סתם מניירות.
ובפינת איך שכחתם את: צבע הכסף והפירמה.
ראיתי את רוב סרטיו שברשימה, חוץ מהשלושה האחרונים. כבר אין לי סבלנות אליו. מזדקנים.
זה חור בהשכלה שאני צריך לסגור, ולראות את ''מגנוליה''.
או סרט אחר של פ"ת אנדרסון, לצורך העניין, משהו שעוד לא עשיתי (מצד שני, שמעתי לא מעט פעמים את שמו של הנ"ל מוזכר בנשימה אחת עם צ'ארלי קאופמן. אני לא אוהב את קאופמן. לתת לאנדרסון צ'אנס בכל זאת? נראה).
ועד אז, הקול שלי הלך ל-"ג'רי מקגווייר" – הופעה סימפטית, נעימה מאוד. אנשים הצביעו על היעדרו של "בחורים טובים", ואני מסכים בהחלט.
כן, הו כן.
תן לו צ'אנס – לי, לפחות, הוא בכלל לא מזכיר את קאופמן (אנדרסון מספר על אנשים; קאופמן מספר על עצמו).
לגבי הסרט שכדאי לראות, 'מגנוליה' הוא בכמה רמות מעל כל האחרים שלו (שגם הם טובים עד מצוינים). תחליט לבד אם אתה מעדיף To be blown away בהתחלה, ואז להתאכזב מכל השאר, או דווקא להפך.
אם כי
זה לא שלילות בוגי או מוכה אהבה הם סרטים רעים. בסוגם – הם אפילו מצטיינים. הבעיה היא רק שמגנוליה זה פשוט הרבה יותר.
וכן, גם אני לא רואה דמיון בין קאופמן לבין אנדרסון מלבד בעובדה שהם יוצרים צעירים ומבטיחים. הסרטים שלהם לא דומים בכלל.
אכן
מאוד אהבתי את 'מוכה אהבה' (את 'לילות בוגי' קצת פחות. אגב, הסרט הראשון שלו, Sydney או Hard Eight, עוד פחות מוצלח) – חשבתי שהסרט מצוין כמעט בכל רמה, והוא הסרט הטוב ביותר על מחלת נפש (בערך) שראיתי מעודי.
אבל עדיין, התאכזבתי. אחרי 'מגנוליה', ציפיתי מאנדרסון לסרט מדהים, עצום, סוחף ומטלטל, ואת זה 'מוכה אהבה' לא סיפק. כן, אתה צודק, רף הציפיות פשוט נהיה מאוד גבוה, אבל זה לא ממש משנה: אם מתחילים ב'מגנוליה', הסרטים האחרים של אנדרסון מאכזבים.
כן, הו כן.
ב"להיות ג'ון מלקוביץ"' קאופמן מדבר על עצמו?
קצת פחות, אבל כן.
הדמות של ג'ון קיוזאק נראית לי כמו העתק שלו, כמו גם הדמות של ג'ים קארי ב'שמש נצחית', והסרט הוא בבירור על תהליך היצירה (כמו כל הסרטים שלו עד 'שמש נצחית').
בכל מקרה, לא התכוונתי לכך שקאופמן גרוע, אני חושב שהוא דווקא מוכשר. אבל הוא בכלל לא מזכיר לי את אנדרסון.
קצת פחות, אבל כן.
אם קאופמן רואה את עצמו בתור מי שג'ון קיוזאק משחק בסרט הזה, הדימוי העצמי שלו חמור ממה שחשבתי.
ראית 'אדפטיישן'?
כי נראה לי ששם הוא מוצג אפילו יותר גרוע, ושם זה בבירור הוא.
נממ...
איש הגשם: אני בקושי זוכר את הסרט, ראיתי אותו בגיל עשר פחות או יותר, אז אני לא יכול להגיד איך הוא שיחק שם.
נולד בארבעה ביולי: כמו איש הגשם גם את הסרט הזה ראיתי בגיל צעיר למדי, אבל זכור לי שהוא שיחק בו טוב.
ריאיון עם הערפד: קיבל את הבחירה שלי כי בניגוד לסרטים אחרים הוא לא היה "טום קרוז" אלא פשוט לסטט, והוא שיחק לדעתי את דמותו של לסטט בצורה אמינה ומוצלחת מאוד.
ג'רי מגווייר: משחק לא-רע שלו כאן, אבל גם כשעולמו חרב עליו הוא לא הצליח להעביר את מה שאני חושב שבן-אדם היה מרגיש במצב שכזה, בניגוד ל"וונילה סקיי" למשל הוא לא נראה אומלל ואבוד / משהו בכיוון הזה (וכן אציין שחבל מאוד שלא הכנסתם את וונילה סקיי לסקר, אמנם הסרט סביר אבל הוא נתן הופעה שהרשימה אותי).
מגנוליה: עדיין לא ראיתי.
דו"ח מיוחד: לא היה אמין.
הסמוראי האחרון: משחק טוב שלו בסרט סביר, אבל שום-דבר שהרשים אותי.
הנוסע: שיחק בצורה אמינה ומוצלחת את הבחור הרע, התלבטתי אם לבחור בהופעה שלו פה או בריאיון עם הערפד.
מלחמת העולמות: לא ראיתי עדיין, כנראה שגם לא אראה עד שאשכיר אותו או עד שהוא יהיה בטלוויזיה.
המופע של אופרה ווינפרי: חבל שהוא לא בחר בקריירה של שחקן טלנובלות.
צ'סשייר
ראיתי את רוב הסרטים בסקר. למעשה רק אחד לא ראיתי: "מלחמת העולמות", אז לא נדבר עליו.
נדבר על כל השאר:
איש הגשם: כבר הרבה זמן שלא ראיתי את הסרט, כך שאולי כדאי שאקח את דברי בעירבון מוגבל, אבל למרות שהוא שיחק טוב – קשה לי לבחור בסרט כנקודת שיא. הסיבה לכך היא המשחק הנפלא של דסטין הופמן שפשוט מאפיל לגמרי, לדעתי, על קרוז בפרט ולמעשה על כל פרט אחר בסרט בכלל. זה כמו שישאלו אתכם מה אתם זוכרים מ"ניחוח אישה?" הרי אוטומטית תגידו "אל פאצ'ינו" או, למהדרין, "הו-אהה!" זה לא משנה אם הסרט היה טוב או לא, אבל ההופעה הטובה באמת של שחקן בו פשוט משכיחה כל סממן אחר. אין זה אומר ששאר הסרט גרוע או טוב – הוא פשוט רקע.
נולד בארבעה ביולי – התחלתי לראות את הסרט הזה ארבע פעמים והצלחתי לסיים פעם אחת.
הוא משעמם ומעייף ופעמיים נשברתי בקטע בו () קרוז מתחיל ללכת בהתלהבות על הקביים עד שנשברות לו הרעצמות.
הוא שיחק שם טוב, אם ההגדרה לטוב זה משעמם ומעייף וגורם לרצון עז להעביר ערוץ כשנשברת לו הרגל. אני מסכים שצריך יכולות משחק משובחות בשביל להעביר את התחושה האחרונה, אבל בכל זאת, לא הבחירה שלי.
"ראיון עם הערפד" – זה דווקא סרט טוב. הוא ארוך, בעל עלילה מעט לא-ישרה ועל אף שבסופו של דבר כמעט כולם נותנים שם הופעה טובה בזכות עצמם (חוץ מבראד פיט שפשוט כאב לשמוע את האחנות שלו כל פעם שהיה אמור להיות נרגש מדבר מה בסרט), טום קרוז דווקא מתעלה עליהם. הוא נותן הופעה טובה לאורך כל הסצינות עימו, בין אם הוא משחק דרמה, גרוטסקה, כעס או אימה.
ג'רי מגוויר – כאן מדובר דווקא בסרט דיי בינוני, לטעמי. מכל הבחינות: התסריט בינוני, הבימוי בינוני והשחקנים בינוניים.
אני אפילו מתקשה להגיד שקובה גודינג נותן הופעה טובה, למרות שהוא אמור היה להיות התגלית של הסרט. פשוט נתנו לו את הדמות המעניינת היחידה בכל הסרט. לכן אני עוד יותר אתקשה להגיד משהו דומה על הופעתו של קרוז.
אם כבר, התגלית היא רנה ז'לוויגר האלוהית יותר מאומה ת'ורמן.
מגנלויה – כן, סרט גרוע והופעה שממצה את עצמה דיי מהר עבור טום קרוז. נימוק? הוא פשוט לא מעניין.
נכון, הדמויות שזורות יפה ונבנות יפה אבל זה לא מעניין (אותי, לפחות), קצת צפוי ( אם כי העובדה שסיפרו לי על הצפרדעים מראש אולי תרמה לזה, הרי זו היתה אמורה להיות תפנית לא צפויה) ופשוט בינוני ומטה מבחינת המשחק.
"דו"ח מיוחד" – סרט טוב מאוד. קרוז משחק שם היטב והסרט מיטיב לספק לו רקע מתאים לפזר את יכולות המשחק שלו.
אהבתי במיוחד את הרצף בו הוא מתחיל לחקור את מקרה הרצח, מגלה שהוא הרוצח, משחרר בנונ-שלנטיות את עוזריו ואת השופטים, נכנס למעלית, מאיים על הסוכן ובורח.
הסרט קצת נהרס עקב שטאנצים של שפילברג (כל הקטע עם המזון המקולקל במקרר מיותר ותמוה) אבל על אף זאת והיותו סרט פעולה לקיץ -מדובר בסרט טוב ובהופעה טובה של קרוז.
הסמוראי האחרון – פשוט לא מרשים באופן מיוחד. לא כל כך קניתי את ההתקרבות לתרבות היפנית לעומת ההתרחקות מהמערבית וגם ככה הפריע לי הדמיון המוגזם לדמות הגיבור ב"רוקד עם זאבים", במיוחד בכל הקשור ליחס למלחמה.
המופע של אופרה וינפרי – הסיבה העיקרית לא לתת לו אוסקר, שמא נצפה באמת ובתמים בניאום You love me. You REALY love me! לא הספיקו הדמעות של האלי ברי?
אבל מכל ההופעות הנ"ל, אף אחת מהן היא לא הזכורה ביותר של טום קרוז עבורי, לא לטוב ולא לרע. בשבילי הוא לעד ישאר מווריק, בסרט המטומטם להפליא "טופ-גאן", בו כולם מחייכים כל הזמן: במקלחת, בחוף, באימונים, בתדרוך, במטוס (דרך הקסדה אני אומר לכם!) – פשוט בכל מקום. עבורי קרוז תמיד ישאר חתול צ'סשייר שלא יודע לשחק בסרט אייטיז שלא יודע לבדר. אבל היי, חתולים זה הדבר שהכי יעצים את חווית הצפייה בסרטים, לא?
אפקט ההאפלה
הבחירה שלי היתה מגנוליה באופן מיידי ובלי התלבטות. לא שאהבתי את הסרט כ"כ (אם כי ראיתי רק פעם אחת מזמן) – אבל הדבר היחיד שנשאר לי חרוט בזיכרון הוא קרוז בנאום חוצב להבות. הוא הצליח לזעזע אותי ולהאפיל על כל דבר אחר בסרט ועל כל השחקנים האחרים.
בניגוד לסרטים האחרים כאן (והאמת היא שלא ראיתי כמה מהמועמדים הרציניים יותר כאן, לצערי).
אין איזה לינק לרפואה
למופע אצל אופרה?
אין איזה לינק לרפואה
http://gorillamask.net/cruiseoprah.shtml
הכל אי הבנה
טום קרוז פשוט התבלבל וחשב שהוא באודישן לתפקיד הראשי בקינג קונג.
לפחות נראה שהוא נהנה.
מי שבאמת מתבזות הן חבורת הנשים שצווחות כל פעם שהוא נושם, ומוציאות לכל המין שלנו שם רע.
99% מוציאות שם רע לכל השאר.
תודה
הסתכלתי על הדבר הזה בהבעה אמיתית של WTF … מה זה צריך היה להביע לכל הרוחות?
והנשים הצווחות באמת היו החלק הרע ביותר בכל העסק.
די משעשע
שאת כל הסרטים שאני אוהב שלו לא הכנסתם. להלן הדירוג שלי:
בחורים טובים
הפירמה
עיניים עצומות לרווחה
קוקטייל
אולי הוא לא היה מדהים בסרטים האלה, אבל מבין הסרטים שלו שראיתי, אלה היו הסרטים הכי אהבתי.
שיט, הצבעתי מהר מדי...
לא שמתי לב שהאופציה הראשונה היא "איש הגשם". אוף.
איך מחליפים את ההצבעה?
שיט, הצבעתי מהר מדי...
לא מחליפים. חיים עם הטעות והבושה לנצח
הומ, התלבטות.
וידוי: טום קרוז הוא אחד מהשחקנים האהובים עליי, גם כאישיות ציבורית וגם כשחקן עצמו. ראיתי את רוב הסרטים שברשימה, אבל זה שזכור לי הכי טוב הוא דווקא הנוסע, שבה קרוז הצליח לצאת מתפקיד היפיוף הקולי שבה, מה לעשות, החזיק גם בזמן הסרטים היותר רציניים וטובים שלו.
לכן הצבעתי לוינסנט.
והיום, בפינתינו אית שכחתם את:
משימה בלתי אפשרית.
אני היחידה שמתה לחלוטין על הסרטים, גם הראשון וגם השני?
הו, וההופעה של קרוז אצל אופרה לא הייתה נוראית כלל וכלל. הבחור לא שיחק את עצמו, הוא היה פשוט מאושר, וההתנהגות הילדותית שלו הצליחה להדביק גם אותי. אני לא אוהבת את הגישה הזאת, שלחקנים אסור להיות מאושרים ומשוחררים. ההופעה אצל אופרה רק גרמה לי להעריך את קרוז יותר.
בסרט השני...
בסרט הראשון הוא עוד היה אחלה אבל בסרט השני הוא כ'כ גרוע שזה היה מביך ומעצבו אני רצתי להיות הרע וולחסל אותו איזה מזל שהיה תסרט השלישי שהם הוא שיחק הרבה יותר טוב
לא קל שהרי טום ידידנו הינו שחקן לא רע בכלל
איש הגשם – משחק מצויין אבל דסטין הופמן הוא שגונב את ההצגה.
נולד ב- 4 ביולי – ראיתי את זה לפני שנים והעובדה שאני לא זוכרת מהסרט דבר מעידה שלטום היו תפקידים מוצלחים יותר.
ג'רי מקגוויר – תפקיד טוב ומשעשע ואפילו קובה גודינג ג'וניור לא שם את טום בצל.
מגנוליה – סרט מסקרן אך לא כ"כ ירדתי לפשרו. זה יותר תרגיל במחשבה מאשר סרט. הדמות של טום היתה מעצבנת מאין כמוה אולם הוא עשה תפקיד מדהים ועל כן זו בחירתי.
דו"ח מיוחד – עוד תפקיד גדול בסרט גדול לא פחות.
ראיון עם ערפד/הסמוראי האחרון/הנוסע/מלחמת העולמות – לא ראיתי בעוונותי.
המופע של אופרה ווינפרי – גם אני צוחקת על טום על ההופעה הלא אופיינית לו (בלשון עדינה) אולם הביקורת שלי היא פחות בגלל טום ויותר בגלל האישה שמצליחה לגרום לו לאיבוד העשתונות – קייטי הולמס. חזור שנית : קייטי הולמס!!!
האישה שתמיד חשבתי שהיא נורא פשוטה וגמלונית ודווקא בה בחר טום להתאהב (היכן הם הימים היפים שבהם בחר טום להתעסק עם נשים בעלות שיעור קומה (באופן יחסי, לעומת הולמס כל כוכבנית נראית לי פתאום בעלת שיעור קומה) כמו דפנה דה מורני, מימי רוג'רס, ניקול קידמן וכמובן – שר האלוהית).
והערה לסיום – בחרתם מקבץ אקראי של סרטים בהם שיחק הקרוז. באותה מידה יכולתם להכניס את הפירמה, הרחק מכאן, טופ גאן, משימה בלתי אפשרית וכו' וכו'.
בכל אופן, טום עבר כברת דרך והוא סיפור הצלחה מסחרר לא רק בשל אהבת הקהל הגדולה אליו אלא בשל כשרונו ומזלו שהביאו אותו להפוך משחקן חתיך אליל בנות הנעורים לשחקן שגם אחרוני המבקרים מעריכים. רק האוסקר חסר, אבל גם זה יגיע.
וואי
ואני חשבתי ש"מגנוליה" יקח בהליכה את הסקר… טוב, חלא ראיתי את "ראיון עם הערפד" אז אני לא יודע איך טום קרוז שם.
מה שכן
מדובר באחד מהסקרים היותר מותחים והכפכפכים שאני זוכר כאן באתר.
לדעתי -
הרבה ממצביעי "ראיון עם הערפד" פשוט לא צפו ב"מגנוליה".
במקרה צפיתי בשניהם. ב"ראיון עם הערפד" קרוז נותן הופעה מעולה, אבל לעומת החיים שהפיח בדמות המורכבת והמעניינת של מקי ב"מגנוליה", גם תפקידו כלסטט מחוויר.
גאד דאמט
מגנוליה זה סרט רע.
אבל ממש.
גאד דאמט
למה?
אני אסביר.
מחר.
ב-600-800 מילה?
(אפשר גם יותר, אם אתה רוצה)
אני אסביר.
ואני אהנהנן בהסכמה.
רק ש...
לונג ג'ון הציבה אתגר שעלול לקחת יותר מיום. אז לאט לאט.
איש הגשם
ראיתי את כולם מלבד "הנוסע" ו"הסמוראי האחרון". אני מניחה שבסרטים האלו המצב לא שונה – גם בהם קרוז הוא דמות משנית לאקשן ולעלילה. האמת היא שברוב הסרטים שלו אני מרגישה שהוא נספח ושכל אחד היה יכול לשחק את הדמות שלו. חוץ מבסרט אחד – ב"איש הגשם" היתה לו דמות עגולה, מלאה, ומעניינת. בסרט הזה הוא עבר מהפך קצת יותר מעניין מאשר "האם הוא יצליח או לא יצליח לנצח במשימה שלו" (בין אם היא אפשרית או בלתי אפשרית).
ייתכן ואת הקרדיט יש לתת לסרט עצמו: לבמאי לתסריטאי, או לדסטין הופמן. אבל קרוז בהחלט הציג שם את המקסימום שלו, הצליח לסחוף גם כשהדמות ותלאותיה נמצאים במרכז העניינים, ולא רק הפיצוצים, הוכיח שהוא שחקן רציני, ואז חזר לגלם את אותה הדמות ההרואית שהוא גילם עד "איש הגשם" במשך 15 השנים הבאות.
איש הגשם
דווקא זה לא בין התפקידים המפורסמים שלו (אבל של דאסטין הופמן בהחלט כן)
איזה צירוף מקרים
שבדיוק שבאתר יש סקר על טום קרוז יש גם בוואלה סקר עליו:
http://movies.walla.co.il/
איזה צירוף מקרים
צירוף מקרים לא מפתיע במיוחד. עושה רושם שבכל מקום מדברים לאחרונה על טום קרוז, ואני אישית לא ממש הבנתי למה (בסדר, הוא התפרע אצל אופרה, אז נלגלג עליו יומיים, אבל מה כל ההמולה סביבו וסביב החברה שלו? לכוכבים אחרים אין חברות שהן כוכבות צעירות מהם בהרבה?)
הופעתו הטובה ביותר של טום קרוז היא
בעירום.
עוד לא צפיתי באחת כזאת, אבל אני מחכה בסבלנות.
באחד מסרטיו הראשונים,
אולי All the Right Moves, אבל זה סרט פוטבול, ולי משום מה זכור שזה היה סרט על הוקי קרח, יש לו בערך סצינת עירום. אפילו כמה פריימים של משהו מדלדל מקדימה.
(תמיד שעשע אותי שזאת הפעם הראשונה שהוא מקיים יחסי מין עם חברה שלו, או בכלל, ולא עומד לו.)
טום קרוז 2.0
בסדרה "מה בנים רוצים" המשודרת בימי שלישי (ורירן בשבת) ב-21:15 בערוץ 3, יש שחקן בשם שון פאריס (Sean Faris) שנראה כמו ורסיה צעירה ומשופרת של הקרוז.
סליחה, אבל רירן זה ביומית על דום.
טום קרוז הוא אדיר
קודם כל למה לא שמתם את כל הסרטים שהוא השתתף בהם יש עוד מלאאאאא ,וסרטים טובים !! אהבה בשחקים ,הפירמה,ימי הרעם,משימה בלתי אפשרית, ועוד מלא לדעתי הוא שחקן אדיר בעל כריזמה אדירה ומי שאמר שהוא מכוער אז פחחח כי לטום קרוז יש את הפנים המושלמות בעולם וזה גם לפי מחקר מדעי של סימטריה בגוף ..זה שודר אפילו בערוץ 8 …מה קרה לכם כיף לראות אותו על המסך …לדעתי רוב סרטיו אדירים …כדי לעשות סקר של ממש שימו את רשימת כל סרטיו והיא ארוכה ושווה!!! …לדעתי ב,נוסע" בתור תפקיד של רע הוא נתן הופעה מעולה ,במלחמת העולמות הוא היה מעולה … קשה לי להצביע על איפה הוא היה הכי טוב אבל הוא סוס
מעולם לא נשמעה מחמאה מוצדקת יותר
מאשר "הוא היה הכי טוב אבל הוא סוס".
עדיף על להיות סתם חמור
אגדה אמריקאית: סיביסקיט
הטאגליין המושלם.
המחמאה הזו לא פועלת טוב על בנות...
לדוגמא "סקארלט ג'והנסון היא סוסה", משהו בזה לא מתאים…
אכן, סוס
אבל אתה בטוח שטום קרוז, טום קרוז (!) זכה באיזה-שהוא מבחן סימטריה של ערוץ 8? גם אני זוכרת את מבחני הסימטריה האלה אבל ממש לא נראה לי שדווקא טום קרוז עמד בהם. חוץ מזה צריך לבדוק גם את עניין הגוף.
אין לי עניין לרדת על השחקן האהוב עליך אבל נושא הסימטריה נראה לי תמוה ביותר.
אכן, סוס
אני חושבת שמה שהוא התכוון אליו הייתה התכנית בהנחיית ג'ון קליז ואליזבת הרלי על הפנים האנושיות. באמת איזה מומחה הרכיב שם קלסתרון של יופי, שמבוסס על משולשים (אף-קצה השפה-סנטר למשל, רואים את זה טוב מיוחד כשמחייכים). בסוף מהמשולשים הוא הרכיב מחומשים ומהם מין מסכת פנים אוניברסלית כזאת. טום קרוז באמת היה הדוגמא הגברית לפנים "יפות" באופן מדעי. מה שיותר מעניין זה שמרלין מונרו וקייט מוס שתיהן התאימו למסיכה בצורה מושלמת, למרות המראה הכל כך שונה שלהן (אבל שתיהן נחשבו ליפות מאוד ולסמלי מין, רק בתקופות שונות).
אה, ובנוגע לסימטריה – לא נראה לי שעליה התבססה המסיכה.
אכן, סוס
זה מבוסס על "יחס הזהב". אל תתפסי אותי במילה, אבל אם אני לא טועה היחס הוא 1:1.168. התאוריה אומרת שבפרצוף יפה היחס מופיע במקומות שונים: בין רוחב האף לרוחב הפה, לדוגמה. מהיחס הזה הוא הרכיב את אותה מסכה. זה די מדהים לראות את זה, האמת.
1.618 לערך.
הערך המדויק הוא
וואו...
אכן, סוס
זה תמיד מדהים לראות את המטרה מצויירת סביב החץ.
אכן, סוס
מה?
אכן, סוס
בהרבה מהפעמים שבהן "מוצאים" את חיתוך הזהב בכל מני תחומים בחיים מתבססים על כך שקודם כל מחליטים למצוא את חיתוך הזהב בתחום מסויים, אז מחפשים דוגמאות לאובייקטים מאותו התחום (במקרה שלנו, פנים יפות) ואז מחפשים דרך למדוד את אותו אובייקט בצורה שתגרום לקירוב של חיתוך הזהב להופיע.
ב"חיתוך הזהב" (הספר) אפשר לראות כמה דוגמאות לכך (וגם כמה דוגמאות למקומות שבהם באמת הגיוני שחיתוך הזהב יופיע, כמו למשל בקונכיות).
אגב, כאן למשל כתוב שקרוז דווקא לא כל כך מתאים:
http://www.usaweekend.com/03_issues/030601/030601symmetry.html
אכן, סוס
טוב, אני לא המצאתי את זה.
השתגעתם?!- טום קרוז
קרוז הוא שחקן בינוי ומטה , מהסוג שרק לעיתים נדירות נתפש ע"י במאי שמוציא ממנו יכולות משחק טובות יותר.
במגנוליה קרוז משחק טוב מאוד וזה לא מעט אם להתחשב בכך שהוא פועל בתוך סרט אדיר שכזה.
האמת היא שיותר מתאים לו תפקידים של פלייבוי אמריקאי וכל שאר העטיפות שלו כמו עו"ד(פירמה), טייס קרב או שחקן סנוקר הם הדמויות היותר אמינות ולו רק בגלל שקרוז הוא האול-אמריקן-גולדן-בוי, כמו שמישהו ציין.
ולבסוף- שאלה קשה: איזה מהסרטים טובים יותר "מגנוליה" או "מועדון-קרב"?
התחרות קשה ביותר- בכל מקרה מדובר בשניים מהסרטים הטובים ביותר של העשור האחרון.
קצת באיחור, אבל און-טופיקי לחלוטין
היום בסבב הקומיקסים היומי נתקלתי בהתייחסות מאוחרת לענין הזה בדיוק:
http://www.comics.com/comics/jumpstart/archive/jumpstart-20060130.html