ההיסטוריה חוזרת
Posted in: חדשות
– פורסם ב 7 באפריל 2006למרות המאמץ הראוי להערכה, 'אלכסנדר' לא הצליח להרוג את ז'אנר האפוסים ההיסטוריים על כובשים מפורסמים. צילומי 'חניבעל' בכיכובו ובבימויו של וין דיזל, מתחילים בקרוב, ואנטוניו בנדרס יהיה קורטז, הספרדי שהשמיד את האצטקים. |
07.04.2006
|
וין דיזל בסרט אפוס?
זה כמו לחמנייה עם קוטג ונקניקייה: הרעיון נישמע בהתחלה מסקרן אבל אז אתה מקבל קלקול קיבה
ושכחתי גם: אהרו''כ!!
אם שני אלה לא יחלסו את הז'אנר
שום דבר כבר לא יעבוד.
יחסלו, לא יחלסו
גם יחלסו יכול להתאים
מהמילה חלאס
אלכסנדר
היה נדמה לי שבזמנו כשדיברו על אלכסנדר של אוליבר סטון אמרו שמצלמים גם אלכסנדר של באז לרמן, לאן זה נעלם?
בוטל מהר מהר לאור הביצועים העגומים של האלכסנדר של אוליבר סטון,
כנראה?
אלכסנדר חיסל את הז'אנר.
שני אלה רק מוודאים הריגה.
זה יהיה כל כך,
אבל כל כך,
עלוב.
ורק כדי לחזק את הוודאות – התסריטאי כתב את "המלך ארתור".
שהיה, בדרכו, מבריק.
את מודעת לעובדה שגזרת את דינך באתר הזה, נכון?
כי אמרתי שהוא מבריק?
בחייך, לקחת כל כך הרבה כסף ופשוט להעלים אותו? זה קסם, זה מה שזה.
ובאמת קסם טוב. ישבתי קרוב לשעה צמוד למסך ועדיין לא הצלחתי לגלות לאן נעלם כל התקציב הענק של הסרט הזה וקיבלנו הפקת הולמרק.
אפשר לדעת מה מבריק בסרט הזה, חוץ מהשריון של ארתור?
וואלה. לא שמתי לב.
כן, זה כנראה הולך להיות עלוב.
ל''קורטז'' יש פוטנציאל
לא בגלל השחקן הראשי או הבמאי (מי שזה לא יהיה).
פשוט ההיסטוריה פה מכתיבה סיפור מעניין.
תחשבו על זה:
כובש ספרדי שט לעולם החדש.
כובש ספרדי פוגש את האימפריה האדירה ביותר שאמריקה ידעה עד אז.
כובש ספרדי חומד את עושר האימפריה.
כובש ספרדי שובה את הקיסר האל של האינקה ואיכשהוא מצליח לנצח בעזרת 200 פרשים אימפריה שלמה שלרשותה צבא של עשרות אלפי לוחמים.
כובש ספרדי מכחיד את האימפריה (לשעבר) ומנחיל את תרבות ספרד על אמריקה הדרומית.
תחילת עידן הטלנובלות.
סרט הוליוודי "רגיל" קשה לעשות עם חומר שכזה.
מצד שני אולי מל גיבסון יעביר לנו שיעור נוסף באפוסים היסטוריים בפסיון 2: אפוקליפטו
אני מאוד חושש מזה.
הליהוק של אנטוניו בנדראס מעורר חשש שקורטז של הסרט עומד להיות מנהיג דגול וכריזמטי, ולא, כפי שהוא צריך להיות, חלאת אדם ורוצח המונים.
מצד שני
לפני שבוע ראיתי את הסרט "בכיכובו של פנצ'ו וילה בתפקיד עצמו" (ממליץ בחום). אנטוניו בנדרס מגלם שם מהפכן מכסיקני נשכח שמימן את ההתקוממות הצבאית בהנהגתו ע"י שיתוף פעולה עם חברת סרטים אמריקאית. לפי ההסכם, הופק סרט הוליוודי* על חייו של פנצ'ו וילה (כולל פנצ'ו וילה בתפקיד עצמו המבוגר), תוך שימוש בחומר שצולם במהלך קרבות אמיתיים.
למרות שצוות ההפקה אמור לשפר את מעמדו של וילה בעולם, אנו למדים שמדובר אמנם בלוחם צדק שנאבק למען החלשים, אולם הוא רחוק מלהיות אדם טוב בפני עצמו. מפאת ים, לא אפרט, אבל לקראת סוף הסרט, חלה תפנית משמעותית בגישה של הסרט כלפי המהפכן ואפילו אנטוניו בנדרס לא מהווה עילה לעיוות ההיסטוריה (לפי ימד"ב, מדובר בסרט מדויק להפליא מבחינה עובדתית).
*בעצם לא הוליוודי. הסרט מציין שבשנת 1914, בירת הסרטים העולמית הייתה פורט לי, ניו ג'רסי.
אין צדיקים בסיפור הזה.
למשל, כמה שנים לפני קורטז האינקה ביצעו את הרצח ההמוני המהיר בהיסטוריה – בערך 87,000 איש בארבעה ימים.
האצטקים, אוף.
ברור לי שהם לא היו צדיקים גדולים
אבל זה לא מצדיק את מעשיו של קורטז. זה רק יאפשר ליוצרי הסרט (ואני מקווה שזה לא יקרה) להציג את האצטקים כרעים ומרושעים ואת קורטז ככובש שרמנטי שממגר את כוחות הרשע.
זהו, שאלא אם הסרט ינקוט עמדה נייטרלית,
הוא יחטא בנקיטת צד לא הגונה – ולא משנה לטובת מי הוא יהיה. דובר שם במאבק רצחני בין שתי תרבויות, סה טו. וזה לא כאילו נמנעו האצטקים מאכזריות עצומה באותה עת ממש.
אוי, שטויות.
לא ראית את 'העולם החדש'? אם היית רואה, ומבין, היית יודע כמובן שהאינדיאנים היו התגלמות האהבה והחמלה.
מילא ראה,
לו הוא היה *מריח*…
טעות קלה
מתברר שקורטז באמת השמיד את האמפריה האצטקית.
את אמפריית האינקה השמיד פיסרו.
בכלל, המילניום הקודם לא הסביר פנים לילידי אמריקה.
ואחד שיצא קצת קודם
בסוף השנה צפוי לצאת "אלטריסטה", סרט ספרדי בכיכובו של ויגו מורטנסן כשכיר חרב שהפך לגיבור מלחמה במאה ה-17.
אני לא יודע אם גם זה נחשב, אבל בשנה הבאה אמור לצאת 300. הסרט מבוסס על נובלה גרפית של פרנק מילר אודות ההתנגדות של צבא ספרטה מול הצבא הפרסי בשנת 480 לפנה"ס.
אלכסנדר התמקד פחות בחיסול הז'אנר
ויותר בחיסול הצופים בו ו/או הקריירה של אוליבר סטון.
"חניבעל" אכן נראה כמו אסון ממשמש ובא. אלא אם כן מתוכנן קמיאו של לקטר, ואז זה יכול להיות בי-מובי במיטבו.
תשמעו,
חניבעל הולך להיות להיט ענק.
כל מה שהם צריכים, ליד הבימוי והמשחק מלאי האופי ומעוררי המחשבה של וין דיזל, זה לקחת כמה עצות צנועות שלי להפקה הזו;
א. לשים לכל השחקנים מסיכות פלסטיק של חיות יער.
ב. להכניס סלע ממש ממש ממש גדול שיהיה כל הזמן בנוף של הסרט, לא חשוב באיזה לוקיישן תהיה הסצינה (באלפים המושלגים או בחדרי המיטות של חניבעל).
ג. ללהק לתפקיד משני כוכב ריקודי עם סקוטיים.
זה יהיה יותר טוב מהחיים.
אפשר לתת לפון טרייר לביים
ואז יקראו לזה יצירת מופת שוברת מוסכמות.
לגבי ב' -
לא בשביל זה דיזל שם?
אם נשים בצד את כישורי המשחק של מר דיזל
אני חושש שהוא קצת לא מתאים במראה.
חניבעל לא אמור להיות, איך לומר זאת, יותר אפריקאי במראה ?
ממש לא
חניבעל, כמו שגם אפשר להבין משמו, לא היה ממוצא אפריקאי אלא ממוצא שמי. קרתגו היא מושבה של ערי המסחר הפיניקיות (היום לבנון), מאותו מוצא אתני כמו זה של ממלכת ישראל, ואנשיה דיברו שפה כנענית שהייתה קרובה מאוד לעברית (הרבה יותר מערבית, עד כדי כך שאנו יכולים להבין אותה עד היום בהתבסס רק על עברית מקראית). שם המשפחה הלטיני שלו – ברקה – הוא למעשה שיבוש רומאי של כינויו – בן-ברק.
מבחינת המראה, אדם כהה-עור מעט כמו דיזל דווקא מתאים באופן כללי. מבחינת המשחק, לעומת זאת…
זה הבימוי שיותר מטריד אותי.
חכה, חכה, הוא עוד יפתיע...
האמת גם אני חושב שזה יהיה נוראי, אבל יש לי הרגשה שזה בגלל שמאז כניסת הסאונד לקולנוע, בסרטים היסתוריים תמיד הדמויות הראשיות מדברות כאילו הן בתאטרון, או במבטע בריטי כבד. או שנייהם.
מבטא בריטי ?
אם עידו פה צודק אנחנו עלולים למצוא אותם מדברים אנגלים במבטא ישראלי !
האגריד?
וממתי הוליווד מדייקת במבטאים?
ראסל קרואו נשמע למישהו ספרדי ב"גלדיאטור"?
ופירס ברוסנן נראה או נשמע אינדיאני?
וזיי-יי זאנג נראית יפנית?
זה זמן טוב כדי להכניס פיסת מידע שחשובה לי מאד:
ברעיון שנערך עם דאגלס אדאמס בקפטן אינטרנט לפני מספר שנים, הוא טען שנמאס לו שבסרטים כל החייזרים הם אמריקאים ושהוא ישתמש בסרט של המדריך בכל מני מבטעים זרים. הוא גם הבטיח חייזר ישראלי…
אוווו….
תמיד עצוב לי להזכר בזה…
וין דיזל?!? במאי?!!?! &*%$
זה לא נשמע לאף אחד מוזר?
מל גיבסון וסטיבן סיגל במאים
נשמע לי מוזר עד היום, אבל זה לא עצר בעדם.
מל גיבסון במאי
(אם כי רבים טוענים שהוא במאי גרוע). סטיבן סיגל? נו, באמת. לא כל מי שנתנו לו לביים סרט פעם הוא במאי.
וין דיזל, כבר אמרתי פעם, עושה עלי רושם של אדם נורא נחמד. אבל שום דבר בו לא רומז לכך שלבנאדם יהיה מושג כלשהו בבימוי. לתת לו, בתור הניסיון הראשון שלו בתחום אי פעם, 50 מיליון דולר בשביל אפוס היסטורי בכיכובו של עצמו? נשמע כמו מתכון לאסון.
ולזה בדיוק התכוונתי