במקור: The Dukes of Hazzard
במאי: ג'יי צ'נדרסקר
תסריט: ג'ון או'בריאן, ג'ונתן ל. דייויס
שחקנים: שון ווויליאם סקוט, ג'וני נוקסוויל, ג'סיקה סימפסון, ברט ריינולדס, ווילי נלסון
במסגרת ההתרפקות על העבר, מוצאים יזמים זריזים תוכניות טלוויזיה נושנות, במטרה להפכן לסרט מודרני עתיר תקציב, שיביא לקולנועים צופים מרחפים על גלי נוסטלגיה. כל מי שקנה דיוידי של סרט ילדות אהוב מאמזון יודע שסופם של גלים אלה להתנפץ אל החוף כצונאמי צונן, כשהם מטביעים באחת את כל הזיכרונות הנעימים. למפיקים זה לא מפריע. הם ממשיכים להיות בטוחים שהסרט שלהם הוא-הוא זה שיביא את ההמונים לכדי הזלת דמעות אושר. כך שאף אחד לא התפלא כשגם 'הרפתקאות בהאזרד', סדרת טלוויזיה מצליחה מאד שראשיתה בסוף שנות השבעים וסופה בשלל פרקי איחוד וסרטי וידאו, הפכה לסרט.
הסרט נאמן מאד לרוחה של הסדרה ועוקב אחריה ככל הניתן. וכך, אנו מתוודעים שוב לשני בני הדודים הסימפטיים לוק ובו דיוק (שון וויליאם סקוט וג'וני נוקסוויל), שמבלים את עיקר זמנם בנסיעות מטורפות בג'נרל לי – דודג' צ'רג'ר מדוגמת מנוע – בין עבודה קטנה אחת לשניה. עם תחילת הסרט אנו מתבשרים כי מרוץ מכוניות יוקרתי עומד להתקיים בעיירה, והדודנים מעונינים, כמובן, להוכיח את עליונותו של הגנרל על פני כל שאר המתחרים. במקביל, מזקקה בלתי חוקית לייצור אלכוהול מושתלת באסם ביתם של הדיוקים ומושל העיירה מחרים את החווה, למען יראו וייראו. אבל אנחנו מדברים על האזרד, והמושל הוא בוס הוג המושחת (ברט ריינולדס), שתמיד מחפש איזו דרך קלה, ובדרך כלל גם לא חוקית, להתעשר במהירות. לכולם ברור שמדובר בקנוניה מצידו של הוג, ושהיא תוביל למשהו גדול בהרבה. עכשיו רק נשאר להוכיח, ולעצור את הוג בזמן.
הצורך בעלילה שתחזיק סרט שלם, ועוד כזה סרט לא רציני, גורר מספר תוספות מלאכותיות שגורמות לעסק להיראות כמו קלפי הפתעה במונופול. "האוטו שבק חיים. חכה תור", "נתפסת. לך לכלא", "חזור להתחלה מבלי לקבל 200 ל"י" וכו'. אבל כידוע, באין עלילה חזקה, סרטים קמים ונופלים על סגנון, ול'דיוקס' יש את זה בגדול. זה מתחיל באווירה הכפרית השורה על הסרט, ובריח הבנג'ו הנישא באוויר. זה ממשיך בסרט עצמו, בו כולם "הילי-ביליס" נאיביים, שמקבלים בחיוך את העתיד לבוא ומרוחקים שנות אור מהחיים הלחוצים של העיר הגדולה. כמיטב המסורת בסדרה, כשקורה משהו חשוב, התמונה קופאת, וקריין מבוסם בעל מבטא דרומי מסביר פרט או שניים לגבי החיים בהאזרד או לגבי הדיוקים, ומבהיר עד כמה עמוק הבוץ בו בדיוק שקעו ואיך אין סיכוי שהם ייצאו מזה הפעם. מי שמכיר את הסדרה לא יניד עפעף. מי שלא, עשוי לבהות במסך בלסת שמוטה ובהבעת "WTF?!" קבועה.
'הדיוקס קורעים את האזרד' הוא סרט מטופש לחלוטין, וכדי ליהנות ממנו צריך להיכנס לראש שלו. אין פשרות. הסרט לרגע לא מנסה להעמיד פנים שיש לו מסר חשוב לאומה – כמו הכפריים הידידותיים מהאזרד, הסרט דוגל בגישת ה"למה להסתבך, החיים יפים", ומעדיף לרבוץ בשמש עם חיוך דבילי על הפרצוף. אין מקום גם לפוליטיקלי קורקטיות. אם לג'סיקה סימפסון בא לגלם את הדמות של דייזי, אז יאללה, שתחשוף כמה שאפשר, בלי לחפש הסברים או מניעים למה הדמות עושה את זה. אבל סימפסון היא כנראה מסוג הבנות שמוכנות להצטלם בעירום רק אם הוא אומנותי, וכך, לרגע אחד אומלל היא מתכסה בעלה התאנה הפופולרי המכונה "מודעות עצמית". בנות, אין לכן מה לכעוס על דייזי הזנותית (רק בסרט! בסדרה היא תמימה ונאווה כשושנה בין החוחים! בחיי!). היא מודעת לזה, אז זה בסדר. אפשר להמשיך לחגוג.
ג'סיקה סימפסון עצמה דווקא לא כזו נוראית. נאווה היא לא, וגם לא שום דבר שקרוב לזה, אבל באופן חד פעמי מחלתי לה על כך. זו לא אשמתה. זו אשמת התסריט, שהפך את דייזי מבת כפר נאה ותמימה, לנערת פין-אפ בעלת שיזוף סינתטי, שמעבירה את מרבית שעותיה בסלואו מושן חושני (אם זה מה שעושה לכם את זה). בעצם, גם החיוך של מיז סימפסון מבעית, כאילו הנוסע השמיני השתכן בגופה. אבל גם זו לא אשמתה. ככה היא נולדה.
דייזי היא לא הדמות היחידה שסובלת מאופי מורכב מדי. מנקודת המבט של ימינו אנו, כל קסמה של 'הרפתקאות בהאזרד' היה החד ממדיות של הדמויות ושל העלילה כולה. בכל פעם מחדש נשארתי דבוקה למסך, בפה פעור ובמבט משתאה לנוכח רמות הטמטום אליה הגיעה הסדרה. ולכן בסרט, כשבו הפך לפלרטטן בלתי נלאה ולוק – למפגר מנטלית המאוהב במכונית שלו, הרגשתי שמשהו נהרס. מפלקט מוחלט, הדמויות הפכו לפלקט עם סיבה. וכבר אמרו חכמים: כל המוסיף מימד – גורע.
עם זאת, כדאי להם, לאותם חכמים, לבלום את פיהם ככל שזה נוגע למרדפי המכוניות שבסרט. בסדרה, כל פרק בחר לעצמו אלמנט-מרדפים אחד מבין כמה אפשריים – זינוק דרמטי מעל נחל או שלולית גדולה או שבירת ההגה בחדות לתוך דרך עפר משובשת ("זו דרך קיצור", היה התירוץ המקובל). בסרט החליטו המפיקים ללכת על כל הקופה. אלה לא המרדפים הנוצצים שאתם מכירים מסרטי מרוצים, אבל הם לא פחות מהנים. יריות, ערמות חציר, מכוניות עפות באוויר, חבטות הדדיות בנתיב נסיעה צר ופיצוצים – כולם נמצאים כאן כדי להנעים את זמנם של הדודנים. לא כך הדבר מבחינתו של ג'נרל לי, שאוכל אבק לארוחת הבוקר ונחבט על ימין ועל שמאל. חמש דקות לתוך הסרט וגם אתם תבחינו כמוני עד כמה הוא סובל מהתמוטטות קפיצים, צילינדרים מודלקים ופריצת דיסק.
חשוב להבין עד כמה חוסר הרצינות של הסרט דומיננטי ועד כמה כל הפרמטרים האחרים לפיהם שופטים סרט מתגמדים מולו. העלילה קלושה; הדיאלוגים מפגרים עד בלתי קיימים; ג'וני נוקסוויל נוראי והבדיחות של דוד ג'סי הן מהסוג שלעומתו גם הקרש המסיבי ביותר נראה כמו נייר נטול עץ. אבל כל אלה לא רלוונטיים, כי הסרט בנוי כולו על ה"היייי-הא" וה"וווהו!" של החופש לנהוג בדרכי עפר משובשות, ושום דבר בלתם. זה מפגר, זה הזוי, זה ביזארי למי שלא מכיר, וזה מצחיק.זה מצחיק כי פשוט לקחו סדרה ישנה, והעבירו אותה כמו שהיא, על נשיה וטפיה, להווה ההיי-טקי שלנו. והרי ברור שאם מישהו ינסה לשווק היום את 'שושלת' או 'דאלאס' כמשהו חדשני ומרתק, זה לא יהיה זה. התבגרנו, וכיום הסדרות האלה רק תיראנה מופרכות ומגוחכות. אין להן מקום בערוצים עתירי התקציבים של היום, אלה שמנסים להמציא את הגלגל פעם ביומיים. אבל 'הדיוקס קורעים את האזרד' ממילא לא מנסים להיות שום דבר חוץ מקומדיה דבילית, וזה כל כך מנותק מהכל שזה עובד.
- האתר הרשמי
- ג'וני נוקסוויל
- ג'סיקה סימפסון
- מי ומי בהאזרד
- אתר מעריצים של הסדרה
- מועדון מעריצים
- ג'נרל לי – מפרט טכני
- מבחן הנהיגה של האזרד
זה לא בטוח
שג'סיקהלה נולדה ככה…
זה תמיד נראה לי שכשהיא הייתה קטנה היא חזקה את הברבי שלה ואמרה לעצמה שככה היא רוצה להיראות כשתהיה גדולה, ואז שילמה הרבה כסף בשביל לבצע את זה.
זה לא בטוח
קשה לי להאמין…
הפנים שלה לא עדינות במיוחד, האף שלה לא מושלם במיוחד, היא גסה מדי בשביל להיות משופצרת. אבל אני לא מבין בעניינים שכאלו, עוד לא ראיתי עולם
אחלה מבחן נהיגה
לוק ובו המקוריים מתאחדים
ג'ון שניידר, בו המקורי, משחק כיום ב"סמולוויל" ובפרק שישודר השבוע בארה"ב יתארח טום וופאט – לוק המקורי.
http://tinyurl.com/dwxr9
ניטפוק פלוס
ראשית, נטפוק: בוס הוג הוא לא המושל.
שנית, הסרט: כיף כיף כיף.
הסרט מלא מאוד הנאה, כנראה בגלל אווירת מגניבות כללית, וצחוק – אני לא יודע אם צחקנו יותר מהבדיחות הטובות או מהגרועות-מודעות-לעצמן, אבל זה לא משנה.
המרדפים מעולים, העלילה היא באמת רק תירוץ, ויש הרבה כיף, כיף משני ההילביליז האלו, שעושים שטויות ואיכשהו יוצאים מזה.
בחירת השחקנים פשוט מעולה. שון וויליאם סקוט מביא הטפשות האופיינית ל- Dude where's my car (רק שלמכונית יש חלק גדול יותר בעלילה), וג'וני נוקסוויל מביא את הטמטום המזוכיסטי של Jackass.
איך אומרים? הנאה מובטחת.
ניטפוק פלוס
אמרת את מה שרציתי להגיד. בנוסף אכן עושים עכשיו גירסה קולנועית ל"דאלאס" וזה אמור להיות מעניין.
נשמע כיף!
אני אמנם לא מכירה את הסדרה המקורית, אבל יש לי הרגשה שאם היא הייתה קיימת בזמני – זאת אומרת – אם אני הייתי קיימת בזמנה, היה לי הרבה מה לחפש שם. בדיוק סוג ההומור המטופש להחריד אך המודע לעצמו שאני אוהבת .
רק שאלה אחת: אם אף פעם לא ראיתי את הסדרה אבל כבר נכנסתי לראש המתאים בעצמי, אני אהנה מהסרט?
נו, לונג, איפה המוני המעריצים?
כתבה מספר 2962
(ואני אקח את הסיכון שבתוך שבוע יופיעו פה עוד 200 תגובות.)
לא מצחיק.
אפילו 'כלה להשגה' קיבל יותר תגובות.
(הדיוקס, אגב, מציגים במלא מקומות, כך שיש עוד סיכוי).
אל יאוש!
תתנחמי בזה שהסרט כנראה לא נשמע מספיק אידיוטי בשביל לקבל את התגובות של 'כלה להשגה'.
(כשאני חושב על זה, מסתבר שאם היית יורדת על 'הדיוקס' באופן קטלני, היו יותר תגובות. אירוני למדי.)
*אהמ הנוסע השמיני נגד הטורף אהמ*
צודק!
סתאאם. האמת היא שבבורותי לא הצלחתי לרדת לסוף דעתך, אז אודה לך אם תפרט.
צודק!
– סרט אידיוטי
– ביקורת קוטלת ומעולה
– מעל 250 תגובות (נראה לי)
אבל למה להכביר במילים
כתבה מספר 2414
אבל, אבל, אבל...
זה לא בדיוק מה שאמרתי? שעל סרט אידיוטי צריך לכתוב ביקורת קוטלת בשביל לקבל תגובות?
או שהתכוונת בכלל לחזק את דברי?
זה היה חיזוק הרעיון (והדוגמא הקלאסית)
(הדבר הכי קרוב לזר פרחים שמצאתי...)
ראית? כבר הכפלנו את מספר התגובות!
אמנם אני לא הייתי מפתח תקוות לפריחה עצמאית של תגובות פה, אבל תדאגי לייצר איזה פתיל מעניין או שניים – במקומך הייתי מפעיל איש קש מידידי הרבים פה, שיעלה איזה עוף טופיק או משהו – ואולי 'הדיוקס' יצליחו להתקרב אל 'כלה להשגה'.
ואם לא, כנראה שזה מגיע להם! הא, הא, הא!
אוי. ידעתי שאני אהרוס הכל בסוף.
מה האורך?
מה האורך של הסרט?
אם לוחצים על הלינק ''לוח ההקרנות של עין הדג'', מתחת לביקורת,
נפתח חלון שמכיל גם תיאור קצר של הסרט, כולל אורכו.
אני מסכים אם הביקורת עד השורה האחרונה
אח שלי ניסה לשכנע אותי ללכת אליו במשך שבועיים ואמרתי לו שזה סרט דבילי ואני בטח רק ישנא אותו אבל הוא הצליח לשכנע אותי שהסרט לא דבילי אלא טיפשי ולכן מהנה.
ולהבדל. דבילי הוא סרט שקורים בו דברים כל כך מטומטמים וכל כך מביכים שבא לך לקבור את הראש בתוך הכורסאות אם לא להביא את הסדרן, המקרין ומוכרת הכרטיסים ולהלקות את כולם בפומבי על כך שאיפשרו את הסיוט הזה על המסך.
טיפשי הוא סרט שהוא מטומטם אבל בצורה טובה. שבו הדמויות מטומטמות אבל מצחיקות. שבו הם עושים דברים מטומטמים אבל זה משעשע. שהסצינות כל כך מטומטמות אבל אתה נהנה.
אז הסרט הזה הוא טיפשי ומהנה. והכי הרג אותי היו ההופעות של הצוות של Broken Lizard.
קטע שלקוח ישירות מ-Super Troopers.
באיזה רכב הם נוהגים בסרט?
זה ממש חשוב לי לדעת
דודג' צ'ארג'ר 1969.
(ל"ת)