הביוגרפיה המוסיקלית האהובה עליי:
105 | מוצארט, אמדאוס |
14 | ג'רי לי לואיס, סקס אהבה ורוקנ'רול |
56 | ג'ים מוריסון, הדלתות |
6 | טינה טרנר, טינה – מה זה בכלל שייך לאהבה |
4 | בטהובן, אהובתי הנצחית |
22 | דייויד הלפגוט, ניצוצות |
59 | ריי צ'ארלס, ריי |
42 | ג'וני קאש, הולך בדרכי |
9 | אידית פיאף: החיים בורוד |
35 | תמיר גל, שלום לך סיגל |
מספר מצביעים: 352
פתק לבן.
לא ראיתי אף אחד מהסרטים (אולי את "אמדאוס" כן? אני כבר לא זוכר). הז'אנר פשוט לא מצליח לעניין אותי.
אפילו את אמדאוס לא ראיתי… גם אותי הז'אנר פשוט לא מושך במיוחד.
יש עוד אחד
Star! זה אולי מ-1968, אבל זה אחד הטובים והמעורכים שקיימים בג'אנר…
http://en.wikipedia.org/wiki/Star%21_%28film%29
אמדאוס
אחד מהסרטים הטובים שראיתי, כמו כל הסרטים של מילוש פרומן הוא וקן הקוקיה הכי טובים…
סרט חזק בהחלט, ממליץ לכל מי שלא ראה לראות ועכשיו.
אבל ''אמדאוס'' זה לא סרט על מוצארט, זה סרט על סליירי!
אמדאוס
הוא סרט מספיק ארוך ועשיר (מאד מאד עשיר) בשביל להיות גם על סאליירי (במיוחד בתחילתו) וגם על מוצרט.
מה עשיר ב''אמדאוס''?
אמדאוס
אני ראיתי את הסרט בגירסה המלאה, שלמה, ארוכה, עגלגלה, איך שלא תקרא לזה. ועדיין נהניתי
אבל זה הרגיש לי ארוך. מפתיע, הא?
אמדאוס
לקחת לי את המילים מהפה…
כמו ש'המלך האחרון של סקוטלנד'
הוא סרט על ניקולס גריגן.
איפה ''סיד וננסי''?!
איפה ''סיד וננסי''?!
או! סוף סוף אחד שראיתי…
אגב, יחסית סביר.
אני שונאת כל סרט או ספר שמוגדר כ"רחב יריעה". סיד חי עד גיל 21 אם אני לא טועה… מה שקיצר את היריעה והפך את הסרט ללגמרי סביר.
איפה ''סיד וננסי''?!
באמת סרט טוב וחזק! גארי אולדמן ענק ענק.
לא רק 'אמדאוס' הוא הביוגרפיה המוזיקלית הטובה ביותר,
אלא גם בין 20 הסרטים הטובים ביותר שראיתי בחיי. הבימוי, הצילום, הקצב, הלוקיישנים, המשחק, התסריט, הפסקול (מן הסתם) ובכלל הכל פשוט נהדר בסרט הזה, שיוצר חוויה בלתי נשכחת. אין לי מושג כבר כמה פעמים ראיתי את הסרט הזה, אבל אני לא משתעמם ממנו לרגע.
אני
לא אהבתי את אמדאוס..
אולי זה בגלל שהמורה לתולדות המוסיקה התעקש להראות אותו בשעת אפס (7:15).
הפייבוריט שלי זה ריי, למרות שגם בו יש מקום לשיפור..לא יודע מה, פשוט מרגיש קצת מפוספס..
אמדאוס בשעת אפס?!
אני אהבתי את הסרט והצבעתי לו, אבל הגרסה הקצרה שלו היא משהו כמו שעתיים וחצי ולא מדובר בסרט קליל בעל קצב מהיר במיוחד. בשעת אפס, יש לראות רכבת ההפתעות, לא סרטים איטיים על מלחינים שיכורים.
איך שכחתם את ''זוהר''?!
אשכנזים מניאקים.
שמע, לפחות לא שכחו את תמיר גל..
שהוא ההצבעה שלי, כי למרות ההפקה הזולה הסרט עדיין מצליח לרגש אותי ולסחוט ממני דימעה או שניים… באמת מרתק.
אגב התלבטתי אולי להצביע לדלתות שבימים טובים מאוד אהבתי, אבל הסרט הזה פשוט מייגע ברמות, אף על פי שואל קילמר נותן שם את הופעת חייו..
גם ריי סרט טוב, אבל כנראה לא מספיק.
בפינת האש"ך?
מה אם הסרט התיעודי על בוב דילן של סקורסזה, או שתעודי לא נחשב? כי גם יש אחד על לאונרד כהן..
*ובפינת עוד סרט שאני צריך לראות אמאדאוס.. זה באמת כל כך טוב או שזה בדיחה שטנית של חברי האתר.. הסרט כל כך ארוך!
שמע, לפחות לא שכחו את תמיר גל..
אמדאוס סרט מצוין. מומלץ מאוד.
אם לא הייתי משוחדת מטבעי לטובת להקת "הדלתות", הייתי בוחרת באיזשהו מוצר הוליוודי בנוי ועשוי כהלכה כמו ריי. הדלתות, אפילו אני יכולה קצת להודות, הוא סרט שמאוד לוקה בחסר; אבל בכל זאת, כפי שציינו, יש שם את ואל קילמר.
מה כל כך טוב בואל קילמר?
כן הוא שחקן דיי טוב והוא דומה למוריסון, אבל הוא מפוספס כל כך , הבחירת סרטים שלו פשוט נוראית, כל מיני סרטי פעולה ירודים….
מה שכן בדלתות של סטון הוא שר שם באמת, והוא אפילו הוציא אלבום קאברים לשיריי הדלתות.
בסרט אהבתי במיוחד את הסצינות לצלילי די אנד, באמת אחלה קטע, אבל במיוחד אחלה מוזיקה..
הוא גם לא כ''כ דומה למוריסון...:\
ואל קילמר, הדורס… גם אני הצבעתי. איך אפשר לא?
ראיתי שני סרטים מהרשימה
ושניהם מצוינים בעיני – "ניצוצות" ו"הדלתות". הלכתי על השני בגלל המשיכה הטבעית שלי למוריסון ולקילמר.
דרך אגב, יש כאן לא מעט אש"כים, ביניהם למשל פארינלי (שדווקא לו אין).
איך באמת 'אהבותי הנצחית'? תכננתי לראותו בקרוב.
איזה סרט משובח! אוליבר סטון במיטבו. ואל קילמר כלכך טובה שם, מדויק, הוא הוא מוריסון (חברי הלהקה לא הצליחו להבדיל בחלק מהשירים מתי הוא שר ומתי מוריסון !).
סרט שמתאים לסגנונו החתוך של אוליבר סטון. הקצב הנכון, המינון, נו באמת מתי תעשו סקר הטוב ביותר של אוליבר סטון (כבר עשיתם?).
הליהוק הטוב ביותר של קילמר השמנמן (למעט ice men האלוהי).
מה עוד קילמר עשה ששוה חוצ משני אלה?
דווקא לפי דעתי הסרט "הדלתות" לא היה כ"כ משובח. זה קצת אירוני להגיד שהסרט יצא בסופו של דבר מאד דומה לסרטים שג'ים מוריסון עשה באוניברסיטה; יש בו לא מעט יומרה. הפסקול מעולה, ושולב בצורה מאוד טובה, וואל קילמר משחק אמין אם לא מעולה. האמת, שיכול להיות שהסרט עצמו בנוי ברוח שבאמת מתאימה לאורח החיים של ג'ים.
הדבר המרכזי שהציק לי בסרט: מאז ומתמיד התרכזו יותר בסולן והקדישו פחות תשומת לב ללהקה, במיוחד כשהסולן היא האישיות המעניינת והיוצאת דופן. זה נכון שג'ים מוריסון סירב לעלות על הבמה כשנקראו "ג'ים מוריסון ולהקתו", אבל בכל זאת, הסרט יכל להיקרא באותה מידה "ג'ים מוריסון", כי הוא הרבה יותר מתאר ומתמקד בו ובמסע שעבר מאשר מסע הלהקה, אלמלא לכאורה ג'ים מוריסון לא התייחס ללהקה כלהקתו שלו (למרות שיש כאלו שחושבים כך בכל מקרה). מעט מאוד קטעים מוקדשים ללהקה, וחבריה האחרים בקושי מקבלים זמן מסך; אני לא מתלוננת על כך. אבל הסרט הרבה פחות מתאר את התלאות שעברה הלהקה, אלא התלאות שעבר הג'ים בכבודו ובעצמו. האהבות, התהילה, החשיפה..
לסיכום, אוליבר סטון לא עשה סרט מופת; אבל הוא בהחלט עשה סרט שמעביר ולו במעט את צורת החיים ואולי גם את החשיבה של אחד מהאומנים הגדולים ביותר מהמאה ה20 (ובזה, לדעתי, הוא לא נחל הצלחה מירבית).
אני יודע מתי
אבל אסור לי לגלות כי זה Top Secret-
הדלתות
סרט שבאמת באמת אהבתי, חוצמזה אני גם אוהב את הלהקה אז אני משוחד. אבל באמת סרט טוב.
עד שלא יוצא הסרט על מוטלי קרו אני לא מצביע
תמיר גל זה לא על תקן ה ?
אני משתדל להתרחק מזוועות הזמר המזרחי הכבד אבל למיטב ידיעתי מדובר בסרט בנוסח הסרטים של אבי ביטר, כלומר ערבי בעברית.
לא בעתיד הקרוב.
אם מישהו מהכותבים האחרים רוצה – סבבה.
אש''כ נוסף
'ליסטומניה' – על פרנץ ליסט בגילומו של רוג'ר דאלטרי (THE WHO).
סרט תאוה לעינים ולאוזנים.
מה עם רוז
על גניס גופלין (אני לא מסליח להוסיף גרש)
שווה משהו לא?
''רוז'' הוא לא ביוגרפיה
אלא סרט בידיוני על דמות בידיונית, בהשראת חייה של ג'ניס ג'ופלין.
האם לא היה מקום
לדחוס את דיקור מותני (אני חושב שצריך היה לעברת את השם, זה היה מצחיק) הנהדר של ריינר למרות שהוא לא באמת ביוגרפיה? לפחות כהרווח?
חכי לסקר של השבוע הבא
(שהוא, אם יורשה לי להטיז, אחלה סקר).
על הסקר
על זה שגם כיום עדיין חושבים שאני בת
על הסקר
כנראה שזה קשור לחלק של ה"כבשה" בניק…
מכירים את ''רוק מי אמדאוס''?
שיר שהוציא זמר אוסטרי בשנות ה-80 ונחל הצלחה רבה בעקבות הצלחת הסרט "אמדאוס". פסיכודלי לאללה!
http://youtube.com/watch?v=Ya_k3j1kxXg
חובה להזכיר בהקשר זה גם את ''ד''ר זאוס''
מתוך הגרסה המוסיקלית של הסימפסונים ל-"כוכב הקופים":
http://youtube.com/watch?v=WAxkNbyqxD8
מכירים את ''רוק מי אמדאוס''?
כמובן שמכירים. השיר מ- 86' היה אחד מהלהיטים הגדולים של השנה ושר אותו פאלקו (שאינו עוד בין החיים), שנבחר גם כזמר השנה של רשת ג'.
איך שכחתם את קרוסרודס?
מי אמר שאני לא מוכשרת? גם אש"כ וגם באותו סרט.
ביוגרפיה מוזיקלית של מי הוא בדיוק?
אבל, אני מניח שתצא אחת כזו..
במיוחד לאור התקריות האחרונות, ובטח לאור אלה שצפויות לבוא, ויבואו – זה אני יכול להבטיח לכם/ן..
אותי מעניין מתי ואיך יהיה הסרט הביוגרפי על אנה ניקול סמית' שבטוח יצא מתישהו – גם את זה אני יכול להבטיח לכם/ן..
אה, ואל תתפסו אותי במילה!1
אוויטה כמובן!!
זו באמת ביוגרפיה, וזה באמת סרט עם שירים
אבל אוויטה לא היתה מלחינה או זמרת.
וסיגל?
זאב רווח.
(ליתר בטחון, התשובה מגיעה עם הסבר בילט-אין: http://www.fisheye.co.il/static/diction.htm#revach )
מה עם 8 מייל? של אמינם?
הוא אומנם סמי ביוגרפי אבל עדיין הוא מבוסס על חיו של האמן.
אני לא אנטי, אבל עד כאן!
אהה? אפשר הסבר? עד לאיפה?
עד כאן:
כתבה מספר 1356
פסקה שלישית.
ואיפה ''חלומות מתוקים''
על זמרת הקאנטרי הגדולה פאטסי קליין ?! ג'אסיקה לאנג בהופעה מנצחת ואד האריס הגדול כתגבור.
ביוגרפיה מוסיקלית נפלאה.
הדלתות מאכזב מאכזב מאכזב
יש לו את כל הנתונים, החל מהעתק של מוריסון ועד להעתק התקופה, הלהקה והמוזיקה. מבויים בצורה נוראית ומניפולטיבית, מציגה את מוריסום כמטורף חסר שליטה, שאכן כך היה אך לא כל חייו, במקום להציגו כמשורר אמריקאי וכוכב רוק מהחשובים בדורו ובכלל.
פשוט חבל שסטון לקח צד אחד באישיותו של מוריסון והפך אותו למרכז כל הסרט וחייו של מוריסון.
חבל
מאכזב?
חוץ מכמה סצינות טובות בפלאטון, סטון לא ביים דבר טוב מימיו, הוא במאי מניפולטיבי ואין שום רגש בסרטים שלו, הוא פשוט פולטיקאי.
תודה !
בעקבות ביקורת שלך על אמדאוס לאחרונה – נעשה לי חשק לראות.. השגתי את הסרט וזכיתי לחוויה גדולה. לאחריה קראתי את הביקורת היפה שלך כאן ונהניתי שוב.
תודה רבה