![]() |
||
כבר שבוע שבקרית ביאליק פועל (לפעמים) ומקרין את 'הארי פוטר' אולם האיימקס הראשון בשטח ישראל שאינו פטור מע"מ. צפוניים ופוטריסטים שמעוניינים להתנסות – תזדרזו: רק החודש, מחיר הכרטיס לאיימקס הוא 37 ש"ח, במקום הרבה יותר. |
![]() 11.08.2007
|
יומית
כבר שבוע שבקרית ביאליק פועל (לפעמים) ומקרין את 'הארי פוטר' אולם האיימקס הראשון בשטח ישראל שאינו פטור מע"מ. צפוניים ופוטריסטים שמעוניינים להתנסות – תזדרזו: רק החודש, מחיר הכרטיס לאיימקס הוא 37 ש"ח, במקום הרבה יותר.
![](/images/4027.gif)
ככה צריך לראות סרטים.
בגלל הפרוצדורה של ההקרנה, כל סרט מתחיל בדיוק בזמן שהובטח (כלומר, לא בדיוק על השניה כי יש לפני כן הסבר קצר על האיימקס ומתי שמים את המשקפיים. אבל אין איחורים ואין טריילרים או פרסומות).
התמונה חדה מאד ומאפשרת לשים לב לפרטים קטנים ברקע; מצד שני, חלקים מסוימים של המסך היו מוארים יותר מהרגיל – הכתובית הוקרנה על רקע מלבני בהיר-חיוור, וגם בצידי המסך היו פסי אור שלפעמים קצת הפריעו (אבל רק באופן יחסי, בהתחשב בכך שזה היה ממש בצידי המסך, ושהמסך ענק).
הסאונד לא מדהים ומתבסס, להתרשמותי, בעיקר על "חזק", ולא כל כך על "סראונד".
תלת הממד ב'הארי פוטר' היה טיפה מאכזב – היה מעט ממנו, במיוחד בהתחשב בכך שתקלה בהקרנה העלימה כמה דקות שלו. עוד יש מה לשפר בטכניקה הזו כי יש לה כמה חסרונות:
• מסביב לדמויות היתה מין הילה שבודדה אותן מהרקע, ותרמה יותר מהכל לתחושה שזה צילום על מסך ירוק. הבעיה היא ששילוב של מספר דמויות באותה סצינה נראה קצת מלאכותי לפעמים – כאילו כל אחד עומד בנפרד ועושה לביתו בעצמו, ללא אינטראקציה אמיתית עם הדמויות מסביב.
• כשדמויות רצו הצידה תלת הממד נמרח ולא תפס אותן כמו שצריך. זה היה נראה כמו תנועה מטושטשת מדי ותו לא ואי אפשר היה להבחין מי רץ ולאן.
מנגד, היו כמה סצינות יפהפיות – בעיקר אלו שבהן האובייקטים ממש יצאו מתוך המסך, והרבה (ברוב הסצינות היה תלת ממד, אבל לא כזה שאפשר ממש לגעת בו, אלא כזה שיוצא רק קצת מהמסך).
• בעיני זה לא חסרון אבל אם מישהו צריך תרגום קחו בחשבון שהוא פצפון וקצת קשה לקרוא אותו, במיוחד בחלקים של תלת הממד (צריך לפזול כדי לקרוא את התרגום השקוע בין דמויות תלת ממדיות).
משהו שחשוב לשים אליו לב: בהזמנה באינטרנט, נראה שמבנה תרשים האולם אינו זהה למבנהו בפועל. כשהגענו, היה זוג שהתלונן שהם קנו כרטיסים לכסאות 15-16 בשורה 9, כשבפועל המעבר הרחב דרכו נכנסים לאולם חוצץ בין הכסאות הללו והם נאלצו להתיישב בכסאות 16-17. אם אתם קונים כרטיס לשורות 8 ואילך – קחו שחשבון שיש מעבר באמצע. אם מזמינים את הכרטיסים בקופות במקום – אין צורך לדאוג, כי תרשים האולם של הקופאיות מדויק הרבה יותר וכולל את המעבר הנ"ל.
יש שם בכלל SDDS?
יש לך מושג איזה סרטי איימקס יוקרנו שם בעתיד?
האם יהיו גרסאות איימקס נוספות לסרטים הוליוודיים, או שבינתיים זה רק הארי פוטר?
בזמן האחרון זה נהיה די שגרתי
שסרטים הוליוודיים מסוימים יוצאים גם בפורמט איימקס, עם או בלי קטעים בתלת-מימד (ר' רשימה למטה). הגלובוסאים מבטיחים שהאיימקס בקריון יקרין את כל הסרטים שיצאו בפורמט הזה.
אם אני לא טועה, הסרט הגדול הבא שייצא גם בפורמט איימקס יהיה 'בייוולף' שיוקרן כולו בתלת מימד.
נו, אם כך אני חוזה נסיעה קרובה לק. ביאליק
"בייוולף" הוא בהחלט סרט שארצה לראות בפורמט הזה.
או, גם אני.
אבל קודם צריך שגלובוס גם יקיימו.
טוב, זה באמת די מגניב.
אני יכול רק לקוות שהקומפלקס לא יפול לתהומות הגלובוסיים המפורסמים בעוד יום או יומיים, או שיחלה במחלה הסינמה-סיטית של הקרנת סרטים רגילים על מסך האיימקס. אבל בינתיים, לפחות, נראה שאין על מה להתלונן: האולם מרווח ומושקע, ההקרנה נטולת-פרסומות, ומלבד הקפיצה המסתורית שהורידה לנו כמה דקות תלת-מימד מגניבות – גם לא נרשמו בעיות מיוחדות.
מצד שני, אף על פי שהזמנו כרטיסים באינטרנט – המכונות לא פעלו והיינו צריכים לחכות בקופות בשביל לקבל את הכרטיסים שהגיעו לנו. קצת מעצבן.
אה, והתלת-מימד, כאמור, מאוד מגניב. כל החסרונות שלונג ג'ון ציינה כאן נכונים, אבל מלבד הבעיות בזמן התנועות המהירות – הם לא הפריעו לי יותר מדי. הרקע הבהיר שעליו מוקרנות הכתוביות באיימקס הפריע קצת יותר, מהרגע ששמתי לב אליו, ואחרי כמה זמן עשיתי את מיטב המאמצים להתעלם מהכתוביות לחלוטין.
בסינמה סיטי לא מקרינים סרטים רגילים על מסך איימקס
כי אין שם איימקס.
סינמקס, וואטאבר.
מאחר שהקרינו שם את גרסת ה- IMAX של "מלך האריות", אני מניח שלמרות ההבדל במותג, אין מניעה טכנולוגית אמיתית להקרין סרט IMAX בסינמה סיטי. הם פשוט לא עושים את זה.
הא?
IMAX זה לא מותג, זה פורמט. בשביל להקרין סרט באיימקס צריך מקרן שמסוגל להתמודד עם 70 מ"מ ומסך ביחס 1.34:1 (והמסך גם צריך להיות קמור), אז כנראה שיש "מניעה טכנולוגית". ולא זכור לי ש"מלך האריות" בכלל יצא בפורמט איימקס.
ולאחר בדיקה, זכרתי נכון,
הסרטים שהופצו בIMAX:
300
ולאחר בדיקה, זכרתי נכון,
יש לכם מושג אם יביאו את הסיוט שלפני חג המולד לאיימקס בישראל?
כתבה מספר 3486
ולאחר בדיקה, זכרתי נכון,
אני נשבעת שאני מוכנה למכור כליה כדי לראות את זה.
אני די בטוח שיש בסינמהסיטי אולם עם מסך ענק.
אולי לא IMAX אמיתי של 70 מ"מ, אבל יש שם מסך ענק ושיפוע מאוד חד, ומערכת סראונד, והסרט מכסה לך את כל טווח הראייה של העין כמעט.
לסינמה סיטי יש פורמט תואם-איימקס.
אם זכור לי נכון, אין מניעה טכנולוגית שהם יקרינו שם סרטי איימקס, אלא שהזכויות להפצת הסרטים האלה שייכות לאחרים. כלומר, באופן מעשי בגלל בעיה משפטית הם יכולים להקרין סרטים שיצאו בפורמט התואם לזה של האיימקס – אבל לא את אלה שיצאו בפורמט איימקס המקורי.
דובר פעם על זה ש'מלך האריות' יצא בפורמט תואם איימקס, אלא שמה שהוקרן בסינמה סיטי, היה, למיטב אבחנתי, גרסת הדיוידי הרגילה של הסרט. או לפחות, כיוון שזה היה נראה רע כל כך על מסך גדול אני מאד מקווה בשבילם שזה לא היה הפורמט המותאם אלא דיוידי רגיל.
תודה על הסדר בבלגן.
ועכשיו אני יכול לחזור להיות ממורמר בשקט על חוסר התועלת של אולם הסינמקס.
תודה על הסדר בבלגן.
יש מקרן 70 מ"מ בסינמה סיטי.. אני לא יודע אם זה איימקס אמיתי או תואם איימקס. וגם יש עותק של מלך האריות ב-70 מ"מ..
גם אקס-מן 3 נראה כמו מדיוידי
כמעט היה אפשר לראות את הפיקסלים… והם עוד העזו לגבות מחיר גבוה משל אולם רגיל. לתשומת לבם של מי ששוקלים ללכת לסינמקס בסינמה סיטי.
התלת קצת מאכזב, כאמור.
לא שהטכנולוגיה לא בסדר – היא נראית נהדר (אפשר אמנם להבחין ב"הילה" דקה מסביב לדמויות, אבל זה לא מפריע במיוחד). אבל, בניגוד לסרטי איימקס שנוצרו במיוחד בשביל הפורמט הזה, לא היה שם שום דבר סופר-מרשים: היו שוטים בודדים שבהם דברים בלטו מתוך המסך החוצה, ורוב הזמן העומק לא הוסיף הרבה. מצד שני, היו כמה בעיות. מסתבר שתלת-מימד ותנועות מצלמה מהירות לא הולכים ביחד – בקטעים האלה אי אפשר היה להבין שום דבר. הסיבה לשני הדברים היא כנראה שמדובר בסרט שלא צולם במקור עבור תלת מימד אלא עבר "טיפול התאמה".
בפרסומות כתוב "ב-20 דקות האחרונות – אתם ממש בתוך הסרט!", אבל בשבילי, ההשפעה היתה הפוכה: התלת-מימד הוציא אותי מהסרט. מההוראה על המסך להרכיב את המשקפיים, הבעיות הקלות והחיפוש המתמיד אחרי ה"עומק" בתמונה – זה רק גרם לי להתנתק מהסרט. סביר להניח שבסרט שיוקרן כולו בתלת מימד זה לא יהיה ככה, כי אחרי כמה דקות מתרגלים.
אולי זו תהיה היומית הבאה ואולי לא,
אבל שמתם לב לתמימות הדעים הכמעט-מוחלטת בטוקבקים?
ובמקרה, גם אני מסכים איתה, לפחות לגבי גיתאי.
http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/620/305.html
זו לא תהיה היומית הבאה,
אבל זה לא קשור לגיתאי, אלא נובע מסיבה משמחת דווקא: "סרט ישראלי התקבל לפסטיבל כך וכך" הוא דבר שקורה שלוש פעמים בשבוע, לפחות.
אם יורשה לי להוסיף
"התנתקות" הוא הסרט הישראלי הרביעי שנודע כי יוצג השנה בטורונטו. קדמו לו הכרזות על ביקור התזמורת, מדוזות והסודות כמשתתפים בפסטיבל.
נראה שאת תיגבובי 9 עד 19 כתב אותו אדם.
מתוסכל משהו. (וגם לדעתי גיתאי אכן יוצר סרטים מביכים ומשעממים).
רציתי לדעת את הדעה הכללית – האם כדאי קודם לקרוא את הספר של דיק, או לראות קודם את הסרט?
ובנוסף, איזו מבין הגרסאות של הסרט כדאי לראות?
הסרט הוא עיבוד מאד חופשי
ויצירה עצמאית בפני עצמו. למעשה, אני לא מעריץ גדול של הספר אבל את הסרט אני תמיד מוכן לראות. באופן אישי אני מעדיף את גרסת הוויס אובר על פני גרסת הבמאי מ 1992, אבל נראה מה יצא באוקטובר.
הסרט הוא עיבוד מאד חופשי
אז לנסות להשכיר את הגרסה המקורית?
ותודה גם לטריל מתחתיי
אם יש לך DVD ולא וידאו,
אז אי אפשר להשיג את הגירסה המקורית, רק את גירסת הבמאי. בוידאו הגירסה המקורית קיימת, אבל אני מניח שקשה מאוד להשיג אותה (ומי עדיין משכיר קלטות וידאו בכלל?). בעוד כמה חודשים אמור לצאת סט DVD שכולל את שתי הגירסאות, ומוסיף עליהן עוד אחת:
כתבה מספר 4006
אין קשר בין הספר לסרט
מלבד כמה פרטים טכניים כלליים מאד. אפשר לקרוא / לצפות בלי שום קשר אחד לשני, ורק לדעת מראש לא לצפות שזה יהיה דומה שאין טעם להשוות בין השניים כי כמות ההבדלים גדולה מאד. הספר לא רע, נהניתי ממנו, אבל כשניסיתי לקרוא אותו פעם שניה זה איכשהו לא הצליח לי. קראתי אותו אחרי שכבר הכרתי את הסרט טוב וציפיתי למשהו שאני מכירה. מהר מאד הבנתי שזה לא דומה בכלל ונטשתי את ההשוואות ופשוט נהניתי ממנו בתור יצירה אמנותית שלא ממש קשורה, וכך זה צריך להיות.
מהסרט אני מכירה בעיקר את גרסת הבמאי, הגרסה המקורית היא משהו שראיתי פעם מזמן בוידאו, ואני מודה שאלמלא היו טורחים וחוזרים על זה שיש בה Voice Over של הריסון פורד, לא הייתי זוכרת את זה בכלל. הדבר היחיד שאני זוכרת ממנה ולא לטובה זה את הסוף המודבק, התלוש, המעצבן והמקומם שלה. נדמה לי שהסצינה האחרונה לפניו זהה בשני הסרטים, וגרסת הבמאי פשוט מסתיימת בסצינה הזו, בלי הסוף ה… וכו'. אם זה אכן כך, אפשר לצפות ברסה המקורית ולחתוך מייד אחריה… אמנם מחמיצים את הקטע עם החדקרן (שר"ס שתל באמצע הגרסה שלו), אבל זו לא נראית לי החמצה גדולה, ובפרט נדמה לי שאחרי מליון ואחד דסקוסים בנושא כבר אין מי שלא יודע במה מדובר.
אין קשר בין הספר לסרט?
הסרט והספר עוסקים בדיוק באותו הדבר. נכון – הסרט לא עוקב אחרי הספר בצורה אדוקה, אבל הנושאים הם בדיוק אותם נושאים.
דברי הוצאו מהקשרם
הכוונה היא שכל אחד עומד בפני עצמו כיצירה אמנותית עצמאית לחלוטין. יש הרבה סרטים שבהם קריאת הספר מוסיפה פרטים שהושמטו מהסרט, מפרשת נושאים, או שהסרט מממש משהו שלא היה בספר, אבל זה ממש לא המקרה. פרט לכך נכון שהם עוסקים בגדול באותה כותרת, אבל יש הבדלים גדולים מבחינת הצגת הנושאים והטיפול בהם, ולכל אחד חזון אמנותי משלו.
אני ממש לא מסכימה.
גם העולם שונה בצורה מהותית (כל העניין עם החיות, ועם חוקי ה"שוויוניות", למשל), גם הגיבור ומצבו הנפשי שונים לגמרי, גם סיפור האהבה שונה לגמרי. אז נכון, גם הספר וגם הסרט מתעסקים בנושא של בינה מלאכותית, אנדרואידים, הפחד מפניהם ומקומם בחברה. אבל לא באותה דרך, ואפילו לא ממש עם אותן מסקנות.
אני, אגב, לא מתה על הסרט (למרות שגרסת הבמאי בהחלט שיפרה את דעתי עליו), ואפילו לא על הספר (למרות שהוא יותר מוצלח מהסרט לטעמי – כי הסרט מאבד את הפרטים הקטנים שדווקא מהם הכי נהניתי בספר).
לא להסכים זה טוב. איפה היינו בלי זה?
אני רואה את זה אחרת – שתי היצירות עוסקות בדיוק באותם הדברים (ההבדל בין מלאכותי לאמיתי והיכולת שלנו להבדיל ביניהם, מתי יציר כפינו הוא שווה ערך לדבר חי ועד כמה אני יכול להכיר את עצמי ואת המציאות שסביבי), ובעיקר באותם הכלים – דרך מקרה המבחן של אנדרואידים מאוד מתוחכמים, שצריך לחסל אותם, ולדוגמה – דרוש מבחן סבוך נורא כדי להבדיל ביניהם לבין בני אדם.
נכון – פה ושם יש פרטים שלא ראו לנכון להכנס אליהם בסרט (כמו העניין עם החיות ועם חוקי ה-"שוויוניות", למשל), וגם שינו את סיפור האהבה – אולי השינוי הבודד במעבר מהספר לסרט שבאמת הפריע לי.
אני, אגב, אוהב מאוד הן את הסרט (למרות שגרסת הבמאי קצת הרסה אותו) והן את הספר.
כך שבסופו של דבר אנחנו כנראה מסכימים על התוכן, אבל חלוקים לחלוטין לגבי הרוח.
ידוע אם מתוכננים להיפתח
עוד אולמות איימקס?
היום בגלריה כתוב
ששנה הבאה יפתח אולם נוסף בבאר שבע ומתוכננים עוד שניים בתל אביב וראשון לציון.
הנה הכתבה
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/892277.html
היא כוללת כמה שטויות קטנות – בין השאר, ההתעקשות לכתוב איי-מקס במקום, פשוט, איימקס. האיש גם שומע מוזיקה באיי-פוד ועל המסך יש לו איי-קונים?
הנה הכתבה
ראשון?
אפשר לשאול איפה?
ליד נקיון הזהב היה מתחם, עם שלט ענקי שבו הוכרז ששם יוקם גלובוס סיטי, 20 אולמות קולנוע + איי מקס עד קיץ 2007
אח"כ שמתי לב שזה התשתיות עד קיץ 2007, ועכשיו השלט כבר ירד לאלתר.
אז, המיזם הוקפא? מת? או הועבר למקום אחר?
כן, שם
כתבה מספר 3854
גלובוס וסינמה סיטי נמצאים עכשיו במאבק משפטי על המתחם הזה. מאבקים משפטיים הם דבר שנמשך הרבה זמן, וגם קומפלקסי קולנוע לא נבנים ביום אחד, אז אני חושב שאפשר לומר בבטחון שבשנים הקרובות לא יקרה שם כלום.
בגלובוס מבטיחים לא לוותר על ראשון, בכל מקרה: הם טוענים שגם אם יפסידו בקרב על המתחם הזה, הם יקימו קולנוע איימקס ממש בסמוך, כתוספת לקניון הזהב. אבל גם בקשר לזה לא הייתי עוצר את הנשימה.
מישהו כבר ראה את זה…?
http://www.1-18-08.com/
זה הסרט שהטריילר שלו היה בהקרנת הבכורה של הרובוטריקים..
http://www.apple.com/trailers/paramount/11808/
וכבר נידון בהרחבה
כאן
כתבה מספר 3966
וכאן
כתבה מספר 3974
ומה עם בעלי המשקפיים?
מנסיוני העגום, ברגע שיש לך מספר מספיק גבוה + צילינדר, משקפי הנייר והצלופן האדומות-ירוקות לא עובדות עליך טוב במיוחד (הן אף פעם לא צמודות מספיק לעדשות). האם כאן מדובר בטכנולוגיה כזו? אם כן, יכול להיות שאני עומד בפני חוויה מתסכלת למדי.
מה קרה לך, בלית רעל?
אדום-ירוק?! השיטה הזאת אף פעם לא עבדה כמו שצריך, והסרטים נראו בה מכוערים להפליא. התלת-מימד באיימקס מאז ומתמיד עבד בצורה אחרת, שלא מגבילה את הצבעים של הסרט המוקרן – שתי העדשות של המשקפיים נראות שקופות (והן לא עשויות מנייר אלא מפלסטיק). אף פעם לא הצלחתי להבין איך בדיוק זה עובד.
ולעצם השאלה: אין לי מושג.
כשאני ראיתי סרט איימקס 3D בניו יורק זה עבד כך:
א. המשקפיים היו גדולות מספיק כדי שגם בעלי משקפיים (כמוני) לא יסבלו, ובעצם הן מכילות בתוכן גם מקום לממושקפים.
ב. זה לא עובד בכחול ירוק, אלא באמצעות הוראות אלקטרוניות באינפרא אדום שמתקבלות מחיישנים המותקנים בצידי האולם ומחוברים למערכת ההקרנה. מה שקורה הוא שכל עין נחסמת לסירוגין המון פעמים בשניה וכך מתקבל אפקט התלת מימד.
(לא רק בניו יורק. גם בקריון משקפי התלת ממד גדולים מספיק כדי שאנשים ממושקפים יוכלו להסתדר איתם.)
אני ואשתי נסענו פעמיים מתל-אביב לקריון ובשתיהן התאכזבנו: בראשונה לא היה סינק בין קול לתמונה – וכולם יצאו, ובפעם השניה ההקרנה נדחתה עקב תקלה טכנית.
בקיצור – בעסה
מקווה שפעם שלישית תצליח.
נ.ב.
המשקפיים לבנים וגדולים
הטכניקה היא אופטית – לא צלופן אדום ירוק
הייתי ב31.08 והחוויה היתה די מדהימה,הסאונד, הכסאות הנוחים וכמובן כמובן המסך והתלת מימד, כבר הרבה זמן הפסקתי לבוא אל הקולנו בגלל שהוא איבד הרבה מהחוויה (הרבה בגלל ילדים מעצבנים שמפריעים, אנשים שמדברים בפלפונים והכסאות הלא נוחים) אבל אני חייב לומר שבIMAX זה החזיר לי את הרצון לבוא לקולנוע.
נ.ב מישהו יודע מה הסרט הבא ב IMAX?