האחים קווין ודן הגמן הם התסריטאים חסרי הניסיון הכי פופולריים בעולם: הם עובדים על תסריטים עבור ספילברג ('צ'ארלי דילס'), דיסני (גירסה אפלה לארץ עוץ) וקולומביה ('מדע בדיוני') – ואפילו ב-IMDb הם עוד לא מופיעים. |
09.02.2004
|
יומית
האחים קווין ודן הגמן הם התסריטאים
חסרי הניסיון הכי פופולריים בעולם: הם
עובדים על תסריטים עבור ספילברג
('צ'ארלי דילס'), דיסני (גירסה אפלה
לארץ עוץ) וקולומביה ('מדע בדיוני')
– ואפילו ב-IMDb הם עוד לא מופיעים.
האחים קווין ודן הגמן הם התסריטאים
חסרי הניסיון הכי פופולריים בעולם: הם
עובדים על תסריטים עבור ספילברג
('צ'ארלי דילס'), דיסני (גירסה אפלה
לארץ עוץ) וקולומביה ('מדע בדיוני')
– ואפילו ב-IMDb הם עוד לא מופיעים.
ברור לכם
שאם הם לא מופיעים בימד"ב, זה אומר שהם לא קיימים?
אז האחים האלה
הם גירסה מוכשרת לאלן סמיתי?
או לדייויד מאנינג.
או לדייויד מאנינג.
בדיוק עליו חשבתי כשכתבתי את התגובה שלי. האם גם אלן סמיתי הוא מאותו הסוג של "אנשים"?
אז האחים האלה
מי זה אלן סמיתי?
(אתה אמור לענות: בדיוק. )
דווקא יש בימד''ב שני דן הגמן
וגם קווין הגמן אחד. אבל לא ברור אם מדובר בשני האחים הנ"ל: לדן הגמן הראשון יש רזומה עשיר במחלקת סאונד (30 סרטים, כשהקרדיטים האחרונים הם מ-2002), לדן השני – קרדיט Misc אחד מ-99'. ואילו לקווין הגמן של ימד"ב רשומה השתתפות אחת כשחקן, בסרט מ-88'.
אם זה לא ברור,
אז למה כתוב ביומית שהם לא מופיעים?
כי מאוד יכול להיות שהאנשים האלה הם לא האחים הנ''ל,
אלא סתם אנשים אחרים עם אותו שם (במיוחד בימד"ב אפשר למצוא הרבה אנשים שחולקים אותו שם ועוסקים כל אחד בתחום אחר, או אפילו באותו תחום). ואז הם באמת לא מופיעים בימד"ב.
מה שיותר מוזר...
זה שאף אחד משלושת הסרטים האלה לא מופיע באתר. או לפחות לא מצאתי.
לא כל כך מוזר.
הם לא מכניסים מיידית כל סרט שרק הכריזו עליו.
בסדר,
אז היומית הייתה צריכה להגיד משהו בסגנון: "ולא ברור בכלל אם הם נמצאים בימד"ב" ולתת לינק לשם שלהם בימד"ב.
גרסה אפלה לארץ עוץ?
משהו כמו זה?
http://www.spawn.com/toys/series.aspx?division=toys&category=horror&series=monsters2
לא, כזה
http://www.starstore.com/acatalog/Starstore_Catalogue_AMERICAN_MCGEE_S_OZ_1619.html
וגם, כזה:
http://www.carbon6.com/c6-ozmain.htm
מאיפה, אגב, הלוגו שביומית? מעניין אותי אם אנשיו החרוצים של ברוקהיימר כבר הספיקו להסיר את שמו של מקגי מהקופירייט.
לא שאני בדעה שזה קופירייט מוצדק. אחרי "אליס" וההכרזה על "עוץ", בדיחה נפוצה נהייתה שמקגי מוכשר בעיקר בלקחת דברים, לעשות אותם אפלים יותר, ולהוסיף להם את השם שלו. הטענה מנוסחת היטב איפשהו באמצע העמוד כאן:
http://www.penny-arcade.com/news.php3?date=2003-04-14
הסטריפ המלווה הוסר, ונמצא בין היתר כאן (עורכי הדין של חברת צעצועים מסויימת מצאו אותו לא לטעמם, ואני מניח שאחרים לא יאהבו אותו מסיבות אחרות):
http://brainsoup.duckies.org/item/102
אר.
הסרת השם מהלוגו היא עבודה שלי, לא של ברוקהיימר.
לנוחיותכם
כל מילה זהב.
נכון בהחלט
אבל הפסל של אליס והחתול צ'שייר שעמד (עומד?) בטאוור רקורדס מגדלי האופרה הוא עדיין מגניב ברמות גבוהות מאוד.
אולי.
אבל מאמן קונספט מוכשר ועד מה שמקגי מתיימר להיות רחוקה הדרך. מקגי הוא בן אדם של שטיק אחד, והדברים שיוצאים תחת ידיהם של אנשים כאלה נוטים להיות זבל, מהסוג שנוטה להתרבות. אם מקגי יצליח להציב את רגלו בתעשיית הסרטים, הוא עוד עלול להיות הפול אנדרסון הבא.
למה להיות אנטי?
אמריקן מקגי הוא כרגע..
אמנם איש של שטיק אחד, אבל הוא עושה את זה בצורה כל-כך טובה שאי-אפשר ממש להתלונן. בינינו, מישהו פה ראה פעם תכנון שלבים מבריק ויפהפה כמו בAM אליס?
תירגע
בינינו, אליס בכלל לא היה משחק כזה טוב.
מה לגבי זה?
לא קשור ספציפית -
וממה ששמעתי, חבל.
האמת, גם לי יושב בראש כבר זמן רב "מה-אם" עוץ-י כזה. אני פשוט לא מצליח להכריח את עצמי לשבת ולכתוב אותו.
חשבתי על זה בעצמי
לפי החישוב שלי, כדי להעביר את הסיפור במלואו יהיה צורך בכתיבת טרילוגיה מאוד-מאוד איטית. אין ממש קטעי אקשן והרבה מהקטעים הם רק נסיונות לא מוצלחים של הדמויות לעשות משהו, כך שידרש קיצוץ קיצוני בעלילה על מנת להוציא מ"מרשעת" סרט נורמלי.
בכל אופן, מי בעד קייט האדסון לתפקיד גלינדה?
רק הבהרה -
מדובר פה ב"נערת התות" שקישטה את מחברותיהן של חברותי לכיתה ד'?
''חברותיך'', הא?
רד פיש, אין סיבה להתייחס, זה אתר מאוד ליברלי ואנחנו מקבלים כל אחד, אפילו דרוזים.
אתה לא מצחיק.
זה יעזור אם אני אגיד שלא אכלתי
כבר חודשיים בלי להקיא מיד?
סליחה.
לא הייתי כנראה בכיתה ד'.
לא, רגע, מסקנה שגויה.
בכל מקרה, השווה ובדוק, אם תעיז.
http://www.strawberryshortcake.com
אכן תמונות קשות
זו לא אותה אחת, אם כי אני בטוח שילדות בכיתה ד' היום מקשטות את המחברות בתמונות שלה.
מעניין מה קרה לנערת התות ההיא. בטח נשואה ומגדלת כמה ילדים בוילה שקנתה ברמת השרון בכספי אימפרית התותים שלה.
ובזמנה החופשי היא מחלטרת בפרסומות.
_____
"הם הוסיפו לי תותים!"
מחריד.
מה הבעיה?
אם אתם מכירים מישהו שיש לו הרבה זמן חופשי ואין לו מה לעשות (או שהוא סתם משועמם),
תתנו לו דפי זהב של לוס אנג'לס, שיחפש את כל מי שקוראים להם קווין ודן הגמן, אח"כ מתקשרים ומתקשרים (ומתקשרים…) עד שמוצאים אותם ושואלים אם הם באמת קיימים.. או משהו כזה
ואם הם ביקשו לא להיות רשומים שם? :)
זה בטח יותר פשוט מזה
בטח יש הרבה אנשים שקוראים להם קוין הגמן, אבל פחות אנשים כאלה שיש להם אח בשם דן. עיון קצר במרשם התושבים של קליפורניה (אם הם באמת גרים שם) צריך לפתור את הבעיה. האח הגדול יודע הכל.
הסיפור עם ספילברג נשמע הכי מוזר.
אילו שני תסריטאים חסרי ניסיון היו באים לספילברג ונותנים לו רעיון לסרט, הדבר הראשון שהוא היה שואל הוא "מה כבר כתבתם?" אם התשובה היתה "כלום" הסיכוי שהוא יקרא את התסריט היה צונח למשהו עם נקודה אחת והרבה מאוד אפסים. אבל נגיד שיש סיכוי שדבר כזה יקרה.
אבל על פי האתר, התסריט שהאחים (שלא כתבו לפני כן אפילו פרק לסדרת טלויזיה) כותבים לספילברג מבוסס על רעיון של ספילברג עצמו. אז איך דבר כזה קורה, בדיוק? סטיבן פנה לשני אנשים שפגש במקרה בתור לדונאטס, ואמר "יש לי אחלה רעיון, אולי תכתבו על זה תסריט"?
שני תסריטים (הא!) אפשריים:
א. התסריט שהם כתבו נפל לידיים של סוכן שהבין שיש לו סחורה חמה, הוא הפיץ שמועה לגביו בהוליווד, היתה מלחמה על הזכויות ושפילברג לקח. זה לא קורה הרבה, אבל זה קורה.
ב. האחים עבדו במשך כמה שנים בתור "רופאי תסריטים" – שזה האנשים שכותבים את מרבית הדיאלוגים בסרטים שנעשים היום בהוליווד, רק שהם לא מקבלים קרדיט. לא מעט תסריטאים שכן מקבלים קרדיט צברו קילומטראז' במקצוע הזה לפני שהם קיבלו אותו.
תסריט (הא!) א'
לא מתיישב עם זה שהתסריט מבוסס על רעיון של ספילברג (אם זה אכן נכון, ושום דבר לא ברור).
אז אין בעיה לשכתב אותו-
תסריט אחר שלהם הפך לסחורה חמה, והוא הציע להם ג'וב.
איזה תסריט?
כל שלושת התסריטים שעליהם מדובר כאן אינם מבוססים על רעיונות מקוריים. 'אוז' מבוסס על זיכיון של משחק מחשב; 'מדע בדיוני' (על ילד שמשוכנע שההורים שלו הם חייזרים) הוא רימייק לסרט הולנדי. כלומר, *בנוסף* לסרטים האלה יש תסריט נוסף שהאחים כתבו, שנחשב לסחורה חמה כל כך שהוא שכנע את ספילברג וכל היתר לתת להם עבודה, אבל במשך יותר משנה עדיין לא נרכש או הוכרז על ידי אף חברה? קשה להאמין.
תראה, כמו שאתה בעצמך אמרת-
שפילברג לא אסף אותם מהרחוב. הם עשו *משהו* שעשה עליו רושם. יכול להיות שהם שלחו תסריט לסוכנות, ובסוכנות אמרו להם "אנחנו לא ניקח את זה, אבל יש לנו פרויקט אחר שאתם יכולים לעבוד עליו" (וזה, אגב, דווקא כן קורה לא מעט).
דלת מספר שלוש:
מהרגע שאתה עובד עם ספילברג, כל רעיון שלך הוא "Original Spielberg idea".
יש לי השערה! זה באמת אלן סמיתי...
אולי שני האחים מסויימים האלה קשורים לטרילוגיה מסויימת שסורסה קשות?
גירסה אפלה לקוסם מארץ עוץ?
נשמע מרתק…
התכוונת לספר של גרגורי מגווייר?
אם כן, אז מה שכתבת ממש לא נראה לי מספיילר. בסה"כ ציינת כמה פרטים שטחיים מהחלק הראשון בספר. היא גם לא ממש שכבה עם הרבה אנשים. למעשה, לפי העלילה, זה אפשרי שהיא הייתה בתולה עד גיל עשרים ומשהו.
תודה
היום בדיוק התחלתי את החלק הרביעי של הספר ("בווינקוס") וכבר חששתי שבאמת ספויילר לי בטעות משהו מהעבר בהודעה מלמעלה, מאחר ועד לנקודה שאליה הגעתי החלקים של האלימות והסקס בילדות פשוט לא קיימים, תודה על ההבהרה.
ונו, מה עם גרסת המחזמר? http://www.wickedthemusical.com