![]() |
||
ריצ'רד לינקלייטר ('חיים בהקיץ', 'רוק בבית הספר', 'סורק אפלה') מגיש: 'אני ואורסון וולס'. אה, וזאק אפרון. | ![]() 21.09.2009
|
יומית
ריצ'רד לינקלייטר ('חיים בהקיץ', 'רוק בבית הספר', 'סורק אפלה') מגיש: 'אני ואורסון וולס'. אה, וזאק אפרון.

![]() |
||
ריצ'רד לינקלייטר ('חיים בהקיץ', 'רוק בבית הספר', 'סורק אפלה') מגיש: 'אני ואורסון וולס'. אה, וזאק אפרון. |
![]() 21.09.2009
|
![]() |
||
ריצ'רד לינקלייטר ('חיים בהקיץ', 'רוק בבית הספר', 'סורק אפלה') מגיש: 'אני ואורסון וולס'. אה, וזאק אפרון. | ![]() 21.09.2009
|
שמתי לב שהתאור הזה נעשה יותר ויותר נפוץ בציטוטי הביקורות בטריילרים ופוסטרים. ההגיון אומר שלא יכול להיות יותר מסרט אחד כזה מדי שנה, אלא אם מוכרז תיקו. במקרה כזה, ראוי להוסיף, אפילו רק בכוכבית קטנה בצד, שזהו סרט הפיל-גוד של השנה, לצד סרט זה או אחר. מאחר ומספר הטוענים לכתר הולך ומתרבה, אני מציע לכנס את כולם לקרב כלוב עם כלי נשק קרים, בסופו יקבע מי באמת גורם לנו להרגיש טוב השנה.
אני חושבת שהרגע הוכחת שאפשר ליהנות בעיקר מכולם יחד.
כל עוד זוכרים להוסיף קצת אלימות גרטואיטוסית…
שמעתי הרבה שבחים על המשחק של אפרון בסרט הזה.
מפתיע.
למה מפתיע
נתחיל מהעובדה שכמעט לכל אדם, גם אם יש לו כישורי משחק בינוניים למדי, יש תפקיד, או סט של תפקידים שהוא יכול לבצע היטב – פשוט כיוון שהדמות קרובה לאישיות האמיתית שלו – בעיקר כשמדובר במשחק מול מצלמה (עם טייקים ותיקונים) ובאדם שקיבל הכשרה מטובי המורים למשחק (כמו שאפרון יכול להרשות לעצמו). שחקן גדול באמת נמדד בוורסיטיליות ובתפקידים שיותר רחוקים מהטייפ קאסט שלו.
מצד שני, קיימת גם העובדה שאפרון הוא באמת שחקן מצויין – יש בהוליווד כל כך הרבה שחקנים מצויינים ומובטלים, שרבים מהם בוודאי לא היו מסרבים להזדמנות להפוך לתופעת בני נוער כמו אפרון, ולנצל את המעמד כדי לקדם את הקריירה ה"רצינית" שלהם מאוחר יותר – גם ג'וני דפ היה באייטיז במעמד דומה לזה שאפרון נמצא בו היום.
ברור שיותר קל לשחקן בטייפקאסט שלו,
אבל להגיד "כל אדם" זה מוגזם. לשחק זה קשה, גם כשזה את עצמך. שחקנים לא מקצועיים אולי יכולים לעשות את זה, אבל תידרש מהם עבודה. הקצנה קומית של זה יש פרק של סיינפלד בו קריימר האמיתי עושה אודישן לתפקיד עצמו. וגם אם, בניגוד לקריימר, אדם מסוגל לשחזר את צורת ההתנהגות הטבעית שלו, הוא עדיין כנראה צריך להפגין רגשות, וזה לא קל.
זאק אפרון שחקן לא רע בכלל
ב-"seventeen again" הוא נותן הופעה מבדרת למדי. ושלא נדבר על כך שיש לו כריזמה של לפחות 4 רוברט פטינסונים.
אין לזה שום קשר לאישיות האמיתית
אצל רב השחקנים זה דווקא בדיוק להיפך – הרבה יותר קל לשחק דמות ששונה מהותית מהאישיות האמיתית. גם אם לפעמים, לוקח זמן אומץ לקבל את העובדה שדווקא דמות כזו או אחרת, היא הדמות הכי חזקה שלך (ע"ע חברתי ליסה, שמוכרת לחלקכם בתור החברה של האבא בסרט "ארמון"), שכמעט תמיד מלוהקת לתפקידי הבלונדה היפה והטיפשה – ועושה זאת כל כך מצוין ובטבעיות – למרות שבמציאות היא הרבה יותר מלאת רבדים, כמעט אפל-יותר-בוגר-יותר, אם תרצו.
ואגב, בכלל לא היה לה קל לשחק את תפקיד הבימבו בהתחלה. למעשה, הייתי עדה לתהליך שבו המורה למשחק "חצב" מתוכה את הדמות הזו.
טוב אחרי שגמרו על שייקספיר
אני מניח שזה היה רק עניין של זמן עד שכל "זה" יקרה.
פליני, אתה הבא בתור!
קבלתי לבר המצווה שלי את הפסקול של להרוג את ביל (מה שאומר, דרך אגב, שיש לי את הפסקולים של כל הסרטים השווים של טרנטינו+ג'קי בראון). הכול טוב ויפה, אבל כשאני שם את הדיסק במחשב שלי בתקווה להוריד אותו ל-MP4 שלי, יוצא שבמקום החלון הרגיל שנפתח כל פעם כשאני שם דיסקים במחשב שלי, קם חלון בונוסים עם כל הטריילרים של להרוג את ביל הראשון. אז בבקשה, תגידו לי, איך אני יכול לעשות שחלון הבונוסים ייעלם אבל שאני אוכל להוריד את הדיסק ל-MP4 שלי?
אני לא יודע באיזו תוכנה אתה משתמש בשביל להעתיק דיסק מוזיקה רגיל אל קבצים שאפשר לשים בנגן, אבל הבעיה שלך היא שבד"כ זה נפתח אוטו', והפעם יש לדיסק AUTORUN משלו (הבונוסים) אז אתה תיאלץ לפתוח את התוכנה הרלוונטית לבד.
בעיקרון הוא צודק, אבל אם לנסח את זה בצורה פשוטה:
"המחשב שלי" => כפתור שמאלי על הדיסק => "סייר"
אלא צריך תוכנה שתעשה RIP (כלומר, תמיר מ-CDAUDIO אל קובץ, בד"כ MP3).
המדיה פלייר עושה זאת יופי טופי.
חפש בגוגל תוכנה שנקראת cdex. היא נורא פשוטה ומאפשרת העתקה של דיסק למחשב בכל מיני פורמטים