לארי קלארק, במאי שערוריות סדרתי, שכח את הכלל מס' 1 בקולנוע: בשום אופן לא להרביץ למפיץ. יו"ר החברה הבריטית שרכשה את הסרט 'קן פארק' ביטל את הפצת הסרט לאחר שקלארק היכה אותו, בעקבות ויכוח על (איך לא) פוליטיקה. |
17.11.2002
|
יומית
לארי קלארק, במאי שערוריות סדרתי, שכח
את הכלל מס' 1 בקולנוע: בשום אופן לא
להרביץ למפיץ. יו"ר החברה הבריטית
שרכשה את הסרט 'קן פארק' ביטל את
הפצת הסרט לאחר שקלארק היכה אותו,
בעקבות ויכוח על (איך לא) פוליטיקה.
לארי קלארק, במאי שערוריות סדרתי, שכח
את הכלל מס' 1 בקולנוע: בשום אופן לא
להרביץ למפיץ. יו"ר החברה הבריטית
שרכשה את הסרט 'קן פארק' ביטל את
הפצת הסרט לאחר שקלארק היכה אותו,
בעקבות ויכוח על (איך לא) פוליטיקה.
אנחנו על המפה
אנחנו יוצרים חיכוכים וקטטות אפילו בתעשיית הסרטים הלא מסחריים במיוחד, אבל גם לא באמת שווים צפייה. הידד!
אני חייב לציין שלארי קלארק הוא הבמאי היחיד שאני לא סובל למרות שלא ראיתי אף סרט שלו. יש לי בעייה עקרונית עם סרטים שנועדו מראש לזעזע ולהכעיס גופים שמרניים כביכול. אני מעדיף סרט שלא מחפש בכח לדחוף לי מציאות מוטלת בספק ולא מנסה לחנך אותי להכיר במשהו שאני לא מאמין בו.
איזו טענה מגוחכת
לארי קלארק הוא אחד הבמאים שבאמת מראים מה קורה במציאות. זה שהיא מזעזעת זו לא אשמתו אלא אשמת החברה. צריך רק לראות את "קידס" שלו שלפי דעתי הוא אחד מהסרטים החושבים והטובים ביותר של העשור האחרון ובכלל כדי להבין כמה אומץ יש לבן אדם הזה. BULLY היה גם טוב אבל פחות. "נולדו לרצח" היה מצוין ו"אימת איש המערות" היה סתם חירטוט, אבל אנשים צריכם להתקיים ממשהו…
איזו טענה מגוחכת
ואני בכל זאת טוען שכדי להראות את המציאות לא צריך לדחוף אותה לאנשים לכל חור. מבחינתי יש משהו מאוד מטריד בבן-אדם ששם למטרה להדגיש את הצדדים היותר קיצוניים של תחלואי החברה בטענה ש"כולם עושים את זה, אז למה שהם לא?". אולי אני באמת חי בעולם משלי, אבל קשה לי להאמין שכל הילדים בעולם המערבי עושים סקס ומשתמשים בסמים כאילו כל העולם קומונה אחת גדולה.
התיאור שלך נישמע לי אוטופי
אבל למה רק לילדים מותר?
גם אני רוצה.
איזו טענה מגוחכת
בהחלט מגוחכת. שלך. זה שמישהו מראה דברים מזעזעים לא אומר אוטומטית שהוא יותר "מציאותי". מציאות היא דבר מורכב.
אני יודעת שעל טעם וריח אין להתווכח,
(ועוד איתך שכ"כ אוהב להיות מחוץ לקונצנזוס העין דגי), אבל קשה לי מאוד להתאפק.
הייתי רוצה לשפוך חמתי על לארי קלארק (ולתבוע בחזרה 33 שקלים), אבל ראיתי רק את בולי ואת הטריילר של קידס, לכן אומר מילים רעות רק על הסרט "ילד רע": מדוע הוא נחשב סרט טוב, נשגב מבינתי. וגם מבינת השבעה במספר שגררתי איתי לסרט (הציפיות גבוהות, הביקורות מהללות! החיים האמיתיים של דור הX, בלי זיופים ובלי התייפיפות!) שהיו מוכנים לתת בי מכות נמרצות כמו שנתן לארי לאותו מפיץ, לאחר שיצאנו מהסרט הגרוע הזה.
ציפיתי לסרט מרתק ומעניין, שיציג את הנוער ה"פגום" יותר, לא סוג האנשים אותם אני רואה בסרטים ופוגשת בחיי היומיום. אבוי, לא רק שטעיתי, הסרט אפילו לא מעניין. לי כצופה בכלל לא היה אכפת לאן ילכו הדמויות העלובות שהוא בנה. (בעצם ידעתי את זה מראש: זיונים, סמים, אלימות, עוד קצת זיונים ועוד סמים).
מה שהסרט הצטיין בו, לדעתי, היה מגוון דרכים לא אמנותיות בכלל (אבל יצירתיות) להראות ערוות ללא שום קשר לעלילה.
מסכים מאה אחוז
לפני כמה ימים ראיתי שלא באשמתי את "ילד רע", ובפעם הראשונה בחיי הרגשתי שאני כמעט מוכן לקרוא למישהו "פושע" בגלל יצירה שהוא יצר. ובכלל לא היה לי מי זה הקלארק הזה עד אותו הרגע, למרות שבדיעבד אני רואה שהגבתי ביומית של השערוריה הקודמת שלו. הבחור פשוט חצה את כל הקווים האדומים שאין לי בנוגע לאומנות, וזה באמת חתיכת הישג.
נקמת הטרקטור
האם מאיר שניצר הפסיק לכתוב על דודו טופז לאחר שהנ"ל שבר את משקפיו?
אפשר להוסיף יומית משלי ליומית?
השחקנים ג'פרי ג'ונס ופול רובנס נעצרו בחשד של שימוש/צפייה בחומרים פורנוגרפיים שבין היתר הראו גם ילדים מתחת לגיל 18 עוסקים במעשים שאסור להם לעשות בגיל הזה (ולמבוגרים מעל גיל 18 אסור לצפות).
רובנס מפורסם (בארה"ב, לא כאן) מתפקידו כפי.ווי.הרמן שגם עובד לקולנוע ("ההרפתקה הגדולה של פי.ווי") ע"י טים ברטון. ברטון ביים כזכור גם את "סליפי הולו" בו שיחק ג'ונס ששיחק גם ב"ביטלג'וס" וב"שמתי ברז למורה".
עכשיו פתאום זה מובן מדוע פריס ביולר סלד מהמנהל (ולהיפך) – מן הסתם הוא סירב לבקשתו להצטלם בעירום…
http://tv.zap2it.com/news/tvnewsdaily.html?28966
יש אנשים שפשוט לא לומדים...
רובנס, רובנס, רובנס… אתה *ממש* לא רוצה קריירה, נכון?
או שאולי כן...
כבמאי סרטי פורנו ל/עם ילדים שיהיו דבר חופשי ומקובל בעולם המופרע שבראשו של רובנס.
אני כבר רואה את זה...
אתמול צפיתי עם חברים באחוות הטבעת גרסת הבמאי.
אני מציע לכולם לצפות בגרסה הזאת לפני "שני המגדלים" יש שם המון דברים שהיו בספר אבל היו חסרים בסרט. רק תתכוננו לשלוש וחצי שעות. אזהרה קטנה: היו אצלי אנשים שלא קראו את הספר ואמרו שכל התוספות מיותרות. אז תשאלו את כל מי שצריך אם הוא קרא את הספר לפני שאתם מושיבים אותו מול הגרסה הזאת.
שלוש וחצי שעות?
כלומר בסך הכל מדובר בתוספת של חצי שעה על הסרט המקורי? (שזה אומנם הרבה, אבל פחות ממה שחשבתי)
שלוש וחצי שעות?
33 דקות, רוב הסצינות מורחבות בדקה או שתיים ויש ארבע סצנות חדשות. הסרט לא השתנה בהרבה אבל יש סגירה של פינות ודברים שהיו חסרים בסרט למי שקרא את הספר.
אבל מה הוסיפו?
אתה יכול לציין, תחת סימון הספויילר הנאות, אילו סצינות חדשות הוסיפו?
מגניב!
תודה רבה על הפירוט. עשית לי חשק גדול לראות את זה. האמת שהכי בא לי שיקרינו את זה בקולנוע. מישהו יודע אולי אם יש סיכוי כזה?
ועם כל הכבוד לדיוידיים ומערכות קולנוע ביתיות, זאת לא בדיוק אותה התחושה. ובכל זאת, אם מישהו עושה הקרנה, שיודיע…
אם מישהו יארגן
הקרנה מלאה לקהל רב אני מוכן לנדב את הסרט.
מישהו אמר קון?
אני! אני! אני!
אבל בבקשה, לא בחנוכה – אני מטייל.
חבל
זה יכל להיות חנוקון
אני לא ממש מבין
איך התפתח הדיון הזה ביומית כל כך, אבל כל כך לא קשורה (בעצם, אני כן יודע – דוגמנית שלא יודעת שהודעות כותבים בדוחק"ו) – אבל אם הוא כבר כאן, אין לי ברירה אלא לשאול כאן שאלה טכנית:
התוספות, באיזה צורה הן באות? בתפריט מיוחד שנקרא "התוספות", כמו שבדרך כלל קורה או שכחלק אינטגרלי מהסרט, כאשר יש אפשרות לצפות בסרט המלא או לצפות בגירסה ששודרה בקולנוע?
אני אתעלם מהעקיצות
פרסמתי רק הודעה אחת אני לא אשם שהגיבו עליה.
התוספות הן חלק מהסרט. הגרסה הזאת כוללת רק את הסרט בגרסת הבמאי והיא נמשכת 208 דקות.
אין כאן את גרסת הקולנוע שיצאה באוגוסט.
גירסת הבמאי
תגיע לארץ עם תרגום, או שכדי להשיג אותה אפשר יהיה רק דרך הזמנות מחו"ל?
גירסת הבמאי
זה אמור לצאת בעוד כשבועיים עם תרגום עברי
תודה!