דו"חקו זה נכתב באמצעות מכונת
תפירה. מכונת התפירה היא
התמיכה היחידה בגובה המתאים
שמצאתי עבור המחשב שלי
במקום משכני הזמני, בבית
ההורים. הסיבה שאני נמצא בבית
ההורים היא שההורים עצמם (וגם
אחי, קט פיש) נמצאים כרגע בניו זילנד, ומישהו הרי צריך לדאוג לכלב ולחתול החולה. הסיבה שהמשפחה שלי מבלה כעת בניו זילנד לא קשורה בשום צורה לעובדה ש'שר הטבעות: שיבת המלך' מוקרן שם לפני כל שאר העולם, וגם לא למצעד הענק ולבכורה החגיגית שנערכו שם לסרט. הם תכננו את הטיול הזה מזמן, ורק במקרה הוא נפל על התאריך הגורלי הזה, אבל כשהם מספרים את זה לאנשים, אף אחד לא מאמין להם. לטעון שנסעת לניו-זילנד עכשיו רק כדי לטייל זה כמו להגיד שאתה קורא פלייבוי בשביל המאמרים.
שבועיים לפני 'שיבת המלך', ונדמה כאילו זה הסרט היחיד שקיים. כולם מתייחסים אליו כאילו הוא הארוע שבשבילו הומצא הקולנוע, וכל שאר הסרטים בשנה הנוכחית היו בסך הכל תופעות לוואי. לכן תרשו לי להתחיל את הדו"חקו ברגע של הנמכת ציפיות. כחלק מההכנה לקראת הארוע הקוסמי הנ"ל, חזר השבוע, למספר מצומצם של בתי קולנוע בארה"ב, הסרט הראשון בטרילוגיה, 'אחוות הטבעת' (הגירסה המורחבת, כפי שהופיעה ב-DVD. בשבוע הבא – 'שני הצריחים'). ולא היה צפוף. ההוצאה המחודשת והמצומצמת הזאת הוסיפה פחות מחצי מיליון דולר להכנסותיו המרשימות ממילא של הסרט, וגם ממוצע ההכנסות פר מסך לא היה מין המדהימים. מה כל זה אומר? לא הרבה. 'שיבת המלך' עדיין יהפוך כנראה (אם לא יהיו הפתעות לא נעימות) לסרט המצליח של השנה, אבל קצת פרופורציות לא הזיקו לאף אחד. לא כל מה שקשור ל'שר הטבעות' הופך אוטומטית ללהיט ענק. אולי כדאי להקדיש מחשבה גם לעוד כמה סרטים. אוקיי?
בחזרה לעניינינו. באמצע הדרך בין שמחת חג ההודיה להילולת הכריסטמס יושב השבוע הראשון של דצמבר, הידוע גם בכינויו השבוע-שאחרי-ת'נקסגיבינג, שהוא שבוע ידוע לשמצה – סרטים שיודעים מה טוב בשבילם משתדלים בדרך כלל להמנע ממנו. סרטי השבוע שעבר לקחו אוויר, ספגו צניחוות אדירות, ומעבירים את השבוע הנוכחי בספירת הימים עד לכריסטמס, שבו הכסף הגדול יחזור.
הסרט שבמקום הראשון השבוע לא מפתיע אף אחד: זה 'הסמוראי האחרון' עם טום קרוז. 'הסמוראי האחרון' מתרחש בסוף המאה ה-19, ובו קרוז הוא קצין בצבא ארה"ב שאחרי מלחמת האזרחים. הקצין האמריקאי למוד הניסיון נוסע ליפן כדי להדריך את צבא הקיסר, שנאבק נגד אחרוני הסמוראים, בשיטות לוחמה מודרניות. אלא שאז גנרל קרוז נשבה על ידי הסמוראים, לומד את דרך חייהם ומתחיל לשאול את עצמו האם הוא באמת נמצא בצד הנכון של המלחמה. 'הסמוראי האחרון' מתבסס על תכנית קרב הוליוודית עתיקה, מתוך "אמנות המלחמה" של קנג פו צה, שכבר הוכיחה את עצמה בעבר, והיא מורכבת מכמה שלבים פשוטים:
א. עשה סרט היסטורי עם כוכב גדול וידוע, נופים מרהיבים ורחבי ידיים וסצינות קרב מרשימות.
ב. כבוש את לב המבקרים בעזרת במאי נחשב, תסריט מוקפד וכמה תובנות על החיים.
ג. גרור את הקהל לבתי הקולנוע בהמוניו בסוף השבוע הראשון, בשיטת הגזר והגזר השני: הבנים יגיעו כדי לראות את האקשן, הבנות תגענה כדי לראות את טום קרוז.
ד. הפץ את הסרט ממש לקראת סוף השנה, כך שכשחברי האקדמיה הנכבדים יבואו להצביע לאוסקר, הסרט יהיה עדיין יהיה טרי בזכרונם.
ה. זכה בחופן אוסקרים והרווח בעקבות כך עוד כסף.
בתכניתו של קנג פו צה אין דופי, אבל במקרה הזה, היא לא לגמרי עבדה. הסרט היסטורי, הקרבות גדולים והכוכב יפה שיער, אבל המבקרים לא התאהבו והקהל לא נהר. הסרט קיבל יחס חיובי, בהחלט; רוב המבקרים, אלה שלא התלוננו על נוסחאתיות היתר שלו, חיבבו את הסרט – אבל השתפכויות והתעלפויות ספונטניות לא היו. הקהל, כמצופה, הגיע – אבל לא בעדרים. הסרט נכנס למקום הראשון עם 24 מיליון דולר, לא ממש הרבה, בעיקר אם מכניסים למשוואה את אלמנט טום קרוז. זה גם סכום דומה מאוד להכנסות סוף השבוע הראשון של 'אדון ומפקד: הצד הרחוק של העולם'. שני הסרטים הם היסטוריים, יקרים ומקושטים בכוכב הוליוודי גדול, ושניהם, ככל הנראה, לא יצליחו לכסות את הוצאות ההפקה שלהם, לפחות לא בלי עזרה מדוד אוסקר. בתחום הזה נראה ש'אדון ומפקד' מוביל, אבל אל תשכחו גם שבדרך אל האוסקר שני הסרטים יצטרכו להתמודד מול 'שיבת המלך', אתגר לא פשוט בכלל.
במקום השני, עם כמעט 13 מיליון דולר מפתיעים למדי, נמצא הסרט 'מותק' ('Honey') בכיכובה של הבטן של ג'סיקה אלבה. סיפור הסרט הוא הסטנדרטיות בהתגלמותה: בחורה פשוטה עולה לגדולה, מגלה שהתהילה גובה מחיר כבד, כמעט מאבדת את חבריה וכל הסיפור הרגיל. הפעם כל זה קורה בעולם התחרותי והאכזרי של כוריאוגרפית ההיפ-הופ. ווטאבר. המבקרים שנאו את הסרט, כצפוי, אבל הם לא העריכו נכון את רמת משיכת הקהל של הבטן של ג'סיקה אלבה (כוכבת סדרת הטלויזיה 'מלאך שחור'). מהפוסטר של הסרט ועד לטריילר, הבטן של ג'סיקה אלבה קיבלה את מלוא תשומת הלב, על חשבון אלמנטים חשובים פחות, כמו הפנים של ג'סיקה אלבה או העלילה. והנה, זה עבד – בשביל סרט כזה, 13 מיליון הם פתיחה מצוינת.
החדשות הטובות של השבוע הן ש'חתול תעלול' סוף סוף עושה את דרכו למקומו הראוי: פח האשפה של ההיסטוריה. אחרי שבועיים במקום הראשון, היצור שלא ראוי להיקרא חתול מוצא את עצמו השבוע במקום החמישי, עם הירידה הגדולה ביותר בעשיריה: 71% פחות מאשר בשבוע שעבר. כמה טוב שהרעים מפסידים לפעמים. 'אלף' (או 'קטן עליו'), ספג גם הוא ירידה גדולה, כמו כולם, אבל לא גדולה עד כדי כך, ולו באמת שאין מה לדאוג: הוא הגיע להכנסות של 139 מיליון דולר. בטבלת הסרטים המצליחים ביותר של השנה הוא עקף את 'מטריקס Revolutions', 'סדנה לעצבים', 'הענק' ו-'בחורים רעים 2'. מכובד, בהחלט מכובד. הסרט שהירידה שלו מהשבוע שעבר היתה הקטנה ביותר, "רק" 43%, הוא 'סנטה רע', שבאופן מפתיע, שהה במקום הראשון בטבלה בכל ימי אמצע השבוע.
בשבוע הבא: מאט דיימון וגרג קיניר מחוברים זה לזה בקומדיה הפארלית 'תקועים לנצח', ומנגד – הקומדיה הבוגרת (הרבה) יותר 'Something's Gotta Give' עם ג'ק ניקולסון, דיאן קיטון וקיאנו ריבס, שהפך למצחיק בפני עצמו מהסיבות הלא נכונות. שבוע אחר כך – שרה, אבל את זה כבר ידעתם.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
מי הפך מצחיק בפני עצמו
מהסיבות הלא נכונות? למה? איך? למה לא מספרים לי שום דבר?
תופעת לוואי
של 'מטריקס Revolutions'. קיאנו ספג בסרט הזה כמויות גיחוך שישאירו צלקת לכל אורך הקריירה שלו. העובדה הפשוטה היא שכשאני והג'ירפה צפינו בטריילר ל'Something's Gotta Give' (אגב, יש למישהו רעיון איך אומרים את זה בעברית?) פרצנו שנינו בצחוק ספונטני ברגע שקיאנו ריבס הופיע. מסכן.
הומ.
מעניין אם גם לי זה יקרה. אני כבר נטיתי לגחך כל פעם שאני רואה את קיאנו, אבל זה בגלל שאני זוכרת אותו מביל וטד, והניגוד תמיד משעשע אותי. אני לא יכולה לדמיין לעצמי אותו אומר "Excellent!" עם גיטרת אוויר, אחרי הקרב שלו עם הסמיתים.
Something's gotta give – משהו חייב להישבר? משהו חייב להיכנע? משהו ישבר בסוף? לא ראיתי את הסרט, אז אני לא יודעת מה נכון יותר.
אני מניחה שסביר להניח שיתרגמו את זה "זאתי שנותנת".
הומ הומ
ב"מהומה רבה על לא דבר" קיאנו ריבס מנסה לעשות תפקיד שייקספירי. נראה מישהו לא צוחק.
אם כל דמות שאי פעם
הופיעה בסרט שייקספירי – משנית ככל שתהיה – היא "דמות שייקספירית", אז כן, הוא ניסה לעשות דמות כזו ולא הצליח.
אבל… לא.
לדון ג'ון יש אולי שלוש שורות בכל המחזה, ובסרט רואים את קיאנו לשלוש דקות בערך, וגם בהן הוא לא מדבר יותר מדי. לא ממש תפקיד שייקספירי.
אם כל דמות שאי פעם
עקרונית אפשר להגיד שגם באיידהו שלי הוא שיחק דמות שייקספירית (היה שם איזה take off על המלט? מקבת?). כנראה אחד מתפקידיו הפחות גרועים.
אם כל דמות שאי פעם
הנרי ה-4 (המחזות. יש חלק I וחלק II). הדמות היא של הנסיך האל, הוא הנרי ה -5.
קודם כל, אם לא ראית רבולושנז, לא הפסדת.
קחי את הכסף שהיית מוציאה על כרטיס הקולנוע, וקני לעצמך משהו נחמד.
שנית, מה לגבי: משהו חייב ללכת?
ואולי: משהו/מישהו חייב לוותר?
זה לא מדויק.
הביטוי "Something's got to give" מתייחס למצב של לחץ מתמשך או חזק מדי, ומשמעותו היא שאם הלחץ יתמשך, משהו ישבר/יתפרק/יכנע ללחץ בסוף. זה נכון גם כשמנסים לפרק משהו (אם נמשיך להפעיל לחץ על המכסה של הצינור, משהו חייב להתפרק בסוף), אבל גם כשמדובר בלחץ על בני אדם, על מערכות יחסים, וכדומה (כשאתה עובד חמש עשרה שעות ביממה וחוזר הביתה למשפחה מנדנדת, משהו ישבר בסוף).
אין פה קשר לוויתור, זה פועל שממש לא מתאים פה.
הצורה העברית הטבעית לומר את זה תהיה "משהו ישבר/יתפרק בסוף". אפשרות אחרת, שהיא תרגום ישיר יותר, היא "משהו חייב להתפרק/להישבר/להכנע" ("להכנע" זו הצורה הפחות טבעית מכולן).
''הקש שישבור את גב הגמל''.
לפי ''העיר'', המתרגמים נכנעו
הסרט יקרא בארץ "באהבה אין חוקים", אפילו לא קרוב במשמעות. זה עומד מנגד ל"סיפורי דגים", התרגום המוצלח לביג פיש.
מרוב דגים לא רואים את הים?
נו, לפחות יש קשר בין הסרט לשם המתורגם.
בקשר לסעיף ב' של תוכנית הקרב
סליחה על השאלה, אבל מה בדיוק הופך את אדוארד זוויק לבמאי נחשב?
כי הסתכלתי על הדף שלו בימדב, וחץ אולי מ"גלורי" ו"אומץ תחת אש" (שהם סרטים מוכרים אך לא יצירות מופת), אין שום דבר ברזומה שלו ששווה יריקה.
אז מה הסיפור?
נו, אז שכחתי
את "רוחות של תשוקה".
לא שזה משנה הרבה.
אז זאת היתה הטעות שלהם!
הסרט החשוב של זוויק עד היום היה 'גלורי', שבכל זאת זכה בכמה אוסקרים (ובארץ, אם אני לא טועה, לא זכה לשום תשומת לב). אבל אתה צודק, לקרוא לו 'במאי נחשב' בשלב הזה זאת הגזמה (אלא אם כן אתה שואל את איגוד המבקרים שהעניק לו את פרס 'במאי השנה' על 'הסמוראי').
הלו, פה זה המקום ל, נכון?
אוקיי, אז רק רציתי לשתף אתכם בחלום מוזר שהיה לי ובחלומי הייתי אצל חבר עם חברים נוספים והיה לו מסך ענק בבית, כזה שיש בקולנועים מגניבים במיוחד, עם מערכת סאונד מהמשובחות הקיימות והיינו אמורים להתחיל לראות סרט כלשהו (אין לי מושג איזה).
ואז, לפתע פתאום, הוא אומר, אותו חבר, שיש לו את הטריילר האחרון לשרה האחרון. וכולנו שמחנו ועלצנו וניגשנו לראות אותו בתנאים מצוינים ומעולים. ומה אני אגיד לכם? זה היה טריילר ארוך מנשוא, שהראה חלקים רבים, רבים מדי, מהסרט. ובאופן מוזר ומפתיע הוא כלל גם לוויתן ענק. כן, לוויתן. שרדף אחרי כמה מהגיבורים של הסרט.
יותר מזה אני לא זוכר, אני רק זוכר שנורא התרגזתי על אותו חבר וניסיתי לא לראות או לשמוע את המשך הטריילר, אבל פשוט לא יכולתי. והתעצבנתי. על החבר, על הטריילר, על הספוילרים ועל הלוויתן.
ואז התעוררתי.
אני מקדים אותך, ידידי
אני כבר לפני שבוע חלמתי ששיבתמלך מגיע לדויד ואני עומד בספריה ומתלבט אם לקחת אותו או את שודדי הקריביים. אגב, אם יש משהו מן הנבואה בחלומותי, העטיפה של שרה תהיה די מכוערת.
הידעת?
פינגווין ממוצע עונה בממוצע על 92% מכל ההודעות באתר עין הדג.
מצטער, אני עייף
אני מבטיח לעלות בחזרה לממוצע שלי במהלך היום.
ברוהא-הא-הא-הא-הא-הא-הא-הא…
אני חושב שה' הידיעה מבהירה שלא מדובר בפינגווין ממוצע..
וזה עושה את זה פחות מעייף?
מצטער, הפרעתי לך לא לומר כלום?
מה לעשות שכשיש לי משהו לכתוב, אני למעשה כותב אותו? אז אני מגיב הרבה, ככה גם גולשים "קבועים" אחרים. זה חלק מהכיף באתר, היכולת לכתוב משהו בלי לפחד ששמונה מאות וולאיסטים ונענעיסטים ינצלו את הבמה לאיים ולקלל.
זהו בדיוק.
יש לך הרבה מה לכתוב אבל מעט מאוד מה להגיד.
רוב ההודעות שלך הן לא הבעת דעה על סרטים אלא הכנה למופע סטנד אפ (לא מוצלח במיוחד, אם יורשה לי לומר, אבל זה עניין של טעם).
ננסח את זה ככה
כשיש לי מה לכתוב ואני חושב שזה ראוי להיכנס לפתיל, או לפחות להוסיף לו מימד הומוריסטי, אני כותב. אם העורכים מחליטים שזה לא מתאים, התגובה נמחקת. קאפיש?
תודה רבה, באמת.
גם ככה יוצא שאנחנו מוחקים בסביבות 10-15% מההודעות שמתפרסמות באתר (כן, כל כך הרבה), אז תצטרך לסלוח לי אם אני לא מאוד מאושרת מגישה כללית של "נכתוב, מקסימום הם ימחקו".
על לא דבר
אולי אני לא, אבל אתם (העורכים) בטח יכולים להבחין בין הודעה שמתקשרת לנושא הדיון לבין הודעה שלא. אין לי שליטה על המחק, לכן אני יכול רק לנחש מה ימחק ומה לא. לא מעט פעמים אני כותב הודעה, קורא אותה ומחליט לא ללחוץ על "אשר" כדי לא להעמיס אופטופיקיות מיותרת. כן, תופתעו לשמוע, אבל אני למעשה לא מגיב בכל הזדמנות שיש לי.
הפתיל הזה נוצר בעקבות חלום של ברק על שיבת המלך. הגבתי בחלום משלי ורד פיש הוסיף קישור שלא עובד (לפחות אצלי לא). "מישהי" הגיבה בלי שום קשר על כמות ההודעות שלי ושיתפתי פעולה עם הגישה של ההודעה. מיסו פומלה מלה הוסיף/ה הערה פוגענית והגבתי בכך שלא היה לתגובה שום תוכן ממשי ושאני מגיב כי זה נראה לי מתאים. לאחר תגובה קיצונית יותר (ואני מאוד משתדל לא לרדת לפסים אישיים כרגע), שהפעם נועדה בברור לפגוע, הוספתי שאני סומך על העורכים שיעירו (או ימחקו) אם התגובות לא מתאימות. כל הזמן הזה, הכוונה היא שאני שוקל האם לפרסם כל אחת מהתגובות או לא מתוך כוונה לא להיסחף יותר ממה שמותר.
להודעה של קיפוד לא הגבתי כי אני בעקרון מסכים איתו. עם זאת, אני לא חושב שיש לי בעיה במסננים. אם בכל זאת נראה למישהו שיש לי בעיה, אני אשמח שיודיעו לי את זה בצורה קצת פחות עצבנית.
אני לא באה בטענות להודעות שלך בפתיל הזה,
פה זה הרי דוחק"ו ואין בעיה לפרסם אוף-טופיקים בנושאי *קולנוע* (להבדיל מאוף-טופיק כמו "התמכרתי לערוץ 'בייבי"' ושאר חברים). מה שכן, כשאני חושבת מה אני רוצה באתר, אני רואה לנגד עיני דיונים מעניינים על הסרטים השונים – דברים שמאפשרים ללמוד, לפתוח אופקים. בגלל זה באופן אישי, אני מעדיפה תגובות על הסרט מאשר לפתוח כתבה ולגלות עוד וואן-ליינר, או עוד פתיל שמנטפק למוות את הטייפו היחיד שהיה באיזו הודעה, ועושה מזה סיפור שלם ("שיואו, כתוב 'מוטנציאל' במקום 'פוטנציאל'. עכשיו בואו נצחק על זה ולא נתייחס בכלל לנושא ההודעה"). ומה שאני בכלל לא אוהבת זה הודעות שברור לכולם שתמחקנה, ושבכל זאת מגיבים להן, או הודעות שמזלזלות באחרים (למשל, הודעה שהכותב שלה השווה בה סרט כלשהו – נאמר 'מטריקס רבולושנס' – לכמה סרטים אחרים שראה – נניח 'פוקימון' ו'מת לצחוק' – וכל התגובות לה, ללא יוצא מהכלל, עוסקות ב"זה אמיתי?", "זו הילה?", או העליבו את הכותב בדרכים מתוחכמות אחרות).
אני לא רוצה שאנשים יכתבו הודעות מתוך זה שהם מנחשים אם ההודעות ההן תמחקנה או לא. מנקודת הראות שלי, הודעות כאלה הן הודעות "יאללה, בואו נראה אם אנחנו יכולים לדפוק את המערכת". אז כן, אני יודעת שכתיבת הודעות דורשת מאמץ מסוים ושלפעמים ממש אין כוח לכתוב את דעתך על הסרט (אני, למשל, כל הזמן מבטיחה לעצמי לכתוב תגובות על סרטים שראיתי, ובסוף אין לי כוח לזה), ו-one liners מספקים את אותה תחושת שייכות לקהילה בפחות מאמץ (אבל סביר שעם יותר תגובה מיידית), אבל מה לעשות שלפחות חצי מצוות העורכים מעדיף הודעות שהקשר שלהן לסרט המדובר ישיר וברור (כי בינינו, כל הודעה שהיא ניתן לקשר לנושא הדיון) מאשר "תגובות בשליפה".
תודה, עכשיו הרבה יותר ברור
לא כל דבר שיש לכתוב,
הוא בהכרח ראוי לכתיבה. מרבית האנשים מרסנים את עצמם, ולא כותבים כל שטות. אצל אחרים, המסננים כנראה לא הופעלו.
למה להתנפל אבל?
מה עשה לכם הבנאדם?
אני אישית לא שמתי לב לכמות מוגזמת של הודעות או הודעות מעצבנות. אם הסגנון של מישהו לא מוצא חן בעיניכם, אל תקראו.
זה עובד בכל הכיוונים, מה שטענת.
אם מה שאמרתי כאן מפריע לך, למה אתה קורא?
עובדה, קראת.
האתר, על אף היותו "שטח פרטי", הוא מקום ציבורי אליו אנשים מגיעים. כפועל יוצא, יש בו אינטראקציות בין אנשים. הדרישה לעצום עיניים ולא להעיר על התנהגות מטרידה, היא פשוט מגוכחת. ומסתבר שלא רק לי זה מפריע (אלא אם אתה טוען שכל הכינויים כאן בפתיל הם שלי).
מה הפינגווין יעשה עם המידע שהובא לידיעתו? זה כבר שיקול שלו.
יפה,
אבל אין לי התנגדות לתגובות שלך, ואני לא נמנע מלקרוא אותן. לכן, קראתי גם את ההודעה הזאת.
וזה לא הפריע לי שכתבת את זה. פשוט הערתי על מה שכתבת, תרומה לדיון.
אני חושב שההודעות של הפינגווין בסדר גמור.
אם לסגור עניין
לקחתי את ההערות בפתיל לתשומת לבי. לתגובות המעצבנות של הפומלה פחות התייחסתי, אבל לונג ג'ון העלתה כמה נקודות מעניינות. אני מתכוון להמשיך בתגובות עם פאנץ'-ליינים, אבל אני גם אשתדל להכניס בהן יותר תוכן.
אבל אין שום סיבה לא לכתוב אותו, נכון?
יש בסיס
העטיפות של הגרסאות הרגילות של סרטי 'שר הטבעות' מבוססות על הפוסטרים, והפוסטר של 'שיבת המלך' הוא באמת, אני מצטער להגיד, די מכוער ומבולגן להחריד. זה של 'אחוות הטבעת', לעומת זאת, היה יצירת מופת.
אני מחכה לשומר המסך הדגי,
בכיכובו של שר הטבעות. בעיקר לאחר שביל זכה לכזו הצלחה מסחררת.
יו אני כב ר מחכה
מחכה לשר הטבעות שובו של המלך כוסס לי ציפורניים כל שנייה.
בכל מקרה לא מופתע שהסמוראי של טום קרוז לא ממש צהליח לא אהבתי את הטריילר וגם לא אוהב את השחקן.
אני לא יודע אם כבר אמרו את זה
אבל אולי לא-
פיטר ג'קסון רוצה לביים את "ההוביט"!!
http://www.reuters.com/honda_index.jhtml;jsessionid=H2CMCHW4QADT2CRBAEZSFFA?src=/home.jhtml
ואולי זה מקום טוב לשאול
איך הוא מתכוון להתמודד עם חוסר ההתאמה בין ההוביט לשרה"ט?
אני לא מתכוונת לפרטי עלילה נידחים אלא לפרטים שגרמו לי לתפוס את העולם של ההוביט כעולם אחר מזה של שרה"ט, דומה מאוד אמנם, אבל לא אותו אחד.
אפיון הדמויות למשל: האלפים של ההוביט שונים מאוד מאלה של שרה"ט.
זה כבר גולש לעוף אבל
ההבדלים בין שר"ה להוביט הם בעיקר הבדלים של נקודת מבט ותפיסת עולם של המספר, ופחות הבדלים מהותיים.
עוף זה טוב
תלוי איך אתה מגדיר מהותיים…
נקודת המבט של המספר די מהותית, אם תשאל אותי.
ואולי זה מקום טוב לשאול
רק אם קראת אותם בעברית. באנגלית אין שוני מהותי בגישת המתרגמים (כי אין מתרגמים…דה..).
קראתי בעברית
ועדיין אני מתקשה ליישב בין הפירחחים ששרים שירים בסגנון "לאן זה לאן מתנדנד כל זקן" ודורשים להשגיח על בילבו שלא יאכל את כל העוגות, לבין הגרסה הרצינית בהרבה שלהם בשרה"ט שם כמעט כל מעשה שלהם נעשה ברצינות תהומית.
זה כבר לא יהווה בעיה
אחרי שהגחיכו את הגמד(ים) בשר"ה – הגמדים של ההוביט יוכלו לעשות כל שטות שתעלה על רוחם ועדיין לשמור על עקביות עם הסרטים הקיימים.
הכל טוב ויפה
אבל אני דיברתי על האלפים.
תנסה:
האלפים הם עם שאוהב לשיר, להשתולל ולהנות, אבל (טה דם! מוזיקה דרמטית כאן בבקשה!), כשצריך, הם חכמים ויודעים להילחם בשביל שהעולם יישאר מקום נחמד לשיר ולכייף בו.
חוץ מזה, בספר לפחות, אלרונד עוזר גם לבילבו וכבר בהוביט הוא חכם וטוב, אז…
(לדעתי האישית טולקין כותב את המעבר יפה, אבל לדעתי האישית כמעט כל דבר שטולקין כותב בשר הטבעות הוא מושלם, אז מתוך ערפל ההערצה העיוורת אני מבחינה באפשרות קלושה שאני אולי לא אובייקטיווית. אה כן, זה מזכיר לי:
אני אחד מהאנשים האומללים שאוהבים את שר הטבעות כל כך, שהם לא הולכים לראות את הסרט – למי שתוהה, אני מתחזקת באמונתי ע"י קריאה מחדש של שלושת הכרכים של פעם שיוצא סרט בטרילוגיה – אבל (!) קשה להיות אני בעולמנו הקטן….אולי מישהו יודע על איזו קבוצת תמיכה או משהו? לא נותנים לי לחיות!)
אני לא יודע אם כבר אמרו את זה
נו, עוד לפני שיצא הסרט הראשון כבר הסתובב אותו טריילר מפוברק שחזה את העתיד:
גותיקה
איך זה שאין שום יחס לגותיקה? לא ראיתי אותו, אבל מהמודעות הוא נראה כמו הסרט הגרוע של השנה, וחיכיתי לראות איך רדפיש יירד עליו קצת. נו, מילא.
זה בגלל שהוא יצא לפני שבועיים,
יחד עם 'חתול תעלול'. תוכלי למצוא אותו בדוחק"ו הזה: כתבה מספר 1864
אגב,
פתאום שמתי לב שזה הדוחק"ו הראשון של הדג מזה המון המון דוחק"ואים, אז הלכתי ובדקתי מה היה הדוחק"ו האחרון של הדג וזה היה בסוף ספטמבר (לא ידעתי שגם לדגים יש שנת חורף).
אז רק רציתי להגיד שהתגעגעתי, ושהיה כיף לקרוא (לא שאת הדוחק"ואים האחרים לא היה כיף לקרוא).
זה בגלל שהוא יצא לפני שבועיים,
אאאה, תודה. ידעתי שחוסר ההתמדה הדגית שלי יתנקם בי יום אחד.
נחשו למי יש אתר חדש
זוכרים את רשימת 100 הסרטים האהובים עלי שהטרדתי אתכם איתה? לאחר עריכה מחדש וחודשים של עבודה (שיכלו להסתיים בשבועיים-שלושה אם היה לי כח), עלה "שמנת בצל", הבית החדש לרשימה ולטקס פינגווין הזהב, או כמו שאני מכנה אותם, "השטויות שלי".
http://www.zvuv.co.il/limon_city/city.asp?user=265&pid=
כמה הערות:
•רוב הסרטים ברשימה חדשים יחסית (בעיקר מ-20 השנים האחרונות, מצטער ראווי). הסיבה לכך היא שאלה הסרטים שגדלתי עליהם וכנראה שיש להם השפעה רגשית יותר עמוקה עלי.
•חלק גדול מהסרטים הם בעלי אופי קומי מובהק. מנגד, חלקם נוטים להיות טראגיים. לא שזה סותר, אבל אין ממש סרטים "אמנותיים" ברשימה. חלקם אולי נחשבים קצת אוף-סטרים, אבל הרוב הם סרטים מוכרים היטב.
•הקישור הוא לדף הכניסה, שהוא גם דף ה-FAQ. רצוי לקרוא אותו קודם.
•אני מודע לכך שהשתמשתי במערכת שרוב האתרים הרשומים בה הם אתרי מעריצים של ילדים מתלהבים, או סתם דפים חסרי תוכן. לצערי, עם הידע הטכנולוגי המועט שלי ועקב קוצר זמן, זו המערכת שהכי נוח לי לעבוד איתה.
•ניסיתי להוסיף קישור לע' הדג, אך כשלתי במאמצי. למרות זאת, האתר מוזכר בכתובתו המלאה ואני בהחלט רואה בו אב רוחני.
חן חן
קראתי הכל, ונהנתי מאד. קשה להגיד שיש לנו אותו טעם, אבל היה מענג. תודה!
הומ.
דייויד לינץ' רוצה להיות שרי אריסון: http://images.maariv.co.il/channels/5/ART/605/805.html
השלום מתחיל בתוכי
ובתוך הגמד הקאובוי וחבורת הלסביות.
מבזק שר הטבעות - שיבת המלך
ברוב בתי קולנוע רב חן יש הקרנה
ביום רביעי, 17/12, ב24:00 !!!
יש מכירה מוקדמת…
כלומר, רשמית זה עדיין ב-18/12.
זו לא פעם ראשונה שבתי קולנוע עושים דבר כזה.
ובקולנוע גת בת''א יש הקרנות של השניים הראשונים.
לא מרתון, אלא רק הקרנות בודדות.
משהו מסקרן
האתר הישן של 'פיץ' בלאק' הפך לטיזר מעניין ל'רידיק', אולי הבלוקבאסטר-המיועד של 2004 שעליו ידוע, בינתיים, הכי מעט. וין דיזל לא מופיע בכלל, אבל ג'ודי דנץ' כן. מעניין.
http://www.pitchblack.com/
איפה אני משיג טריילרים ישנים?
אני מחפש את הטריילרים של המטריקס הראשון ומצאתי באתר של אפל גירסה ממש גרועה שלו (3 מגה)
במובי-ליסט
http://www.movie-list.com
אבל אני לא מבטיח שום דבר בקשר למטריקס, או סרטים ישנים בכלל. תזכור שבשנת 1999 לאף אחד לא היה אינטרנט מהיר, ואפילו הורדה של 3 מגה היתה יכולה להימשך שעות. טריילרים באיכות גבוהה פשוט לא היו אז.
הומ....
הטריילר די גרוע, יחסית לטריילר לסרט אקשן הוא לא מלהיב בכלל.
אם מחפשים מטריקס, עדיף לעשות זאת באתר הרשמי
http://whatisthematrix.warnerbros.com//cmp/m1_the_trailer_index.html
יש שם 9 טריילרים לסרט הראשון, ל-Theatrical Trailer יש גירסה להורדה בקובץ zip של 28 מגה (אבל לא בדקתי את טיבה):
http://whatisthematrix.warnerbros.com/av/trailer.zip
ואם בסרטים ישנים (יחסית) מדובר, יש ב movie-list את פרוייקט ה-Classics:
http://www.movie-list.com/classics.shtml
בו הם מקודדים (ברזולוציה גבוהה) טריילרים שמעולם לא עלו לרשת או כאלה שכבר לא זמינים. נכון לעכשיו, יש במאגר שלהם 140 טריילרים.
רספירו.
מישהו יכול לספק קצת פרטים?
תודה.
סרט איטלקי
שמציג בקולנועים בארץ כבר ה-מ-ו-ן זמן, ובכל זאת אף אחד שאני מכיר לא ראה אותו, חווה דעה או כתב ביקורת עליו.
סרט לזניה (בורקס באיטלקית)
כשראיתי את הסרט המביש הזה היתה לי תכנית לכתוב עליו ביקורת גומזת וארסית, אך ויתרתי עליה מתוך תחושה (שקיבלה גיבוי מן העורכים) של חוסר ענין ציבורי.
לכאורה – סרט כלבבי: לא הוליוודי, כן איטלקי, אהבה ים-תיכונית, נופים, נערות אקזוטיות וכו'. במציאות – בדיחה גרועה או סרט בוסר של במאי מתחיל, או (כנראה התשובה הנכונה) – נסיון לייצר משהו שיגרום לצופים פוטנציאליים לחשוב שהם עומדים לפגוש את הדור הבא של 'פדרה פדרונה', 'הדוור' או 'סינמה פרדיסו'.
נער צעיר באי נידח ומפגר בים התיכון שומר על אימו מפני תכניות מועצת הזקנים/ות של הכפר והמשפחה לאשפזה בכפיה. הרבה אלימות מיותרת של חבורות נערים, מעט רמיזות מיניות (לרבות גילוי עריות) ושעות על שעות של רכיבה מיותרת על וספות עתיקות ביחידים, זוגות, שלשות ורביעיות – התשובה הדו-גלגלית למיני קופר ב'ג'וב האיטלקי'.
חרא סרט. זהו, הוצאתי.
סרט מקסים
מה, רק אני נהניתי ממנו? זכורה לי ביקורת לא טובה שקראתי עליו, אבל אני בהחלט נהניתי. אתה ראית סרט בורקס; אני ראיתי סרט על מקום הדת ביצירת קהילה, על מקום הקהילה בחיי הפרט (מערכת היחסים של הגיבורה עם בעלה היא בעצם מערכת יחסים עם כל הכפר, והסצינה האחרונה בסרט מסבירה את זה למי שלא הבין), על תפקיד המשפחה והמסורת בחברה משתנה. הסרט מינימליסטי, הסוף מקסים, נו, נהניתי.
לגבי BAD SANTA
את הסרט ביים טרי זווינגוף , הידוע כזה שעשה את GHOST WORLD,
על ההפקה חתומים האחים כהן.לפחות אצלי זה נשמע כמו שילוב מעניין.
מישהו שמע משהו על הסרט?
לגבי BAD SANTA
מעבר למה שמספר לנו אורקל העגבניות? שום דבר. הוא הרי לא הגיע לארץ.
http://www.rottentomatoes.com/m/BadSanta-1127300/
יש כבר הימורי שרה''ט?
הראשון הכניס 47 מיליון בסופש הפתיחה עם כ-3300 אולמות.
השני הכניס 62 מיליון מכ-3600 אולמות.
השלישי יפתח בכ-3600 אולמות גם כן. כמה הוא יכניס? הנתחיל בהימורים?
אני מהמר על 75 מיליון סולידי. אם הסרט היה קצר יותר מ-210 דקות הייתי שם את הז'יטונים על 85 ומעלה אפילו. סך הכנסות של שרה"ט – הייתי נותן לו 350-375 מיליון. 400? בתרחיש אופטימי במיוחד.
אני מסכים
עם כל מה שאמרת.
רק מה, ההכנסות הכוללות של 'שיבת המלך' בארה"ב הן פחות מעניינות מהשאלה, האם זה יהיה הסרט השני אי פעם שיגיע להכנסות של מעל מיליארד דולר ברחבי העולם? הסרט הראשון הכניס בכל העולם 862 מיליון. השני – 920.
...בעניין החלפת הבגדים?
אני אהמר שכן. הסרט השני שיכניס מעל מיליארד דולר ברחבי העולם.
מה לגבי הימורי אוסקרים? ייקח הסרט הטוב ביותר?
בקצרה:
כן.
75 זה סולידי?
66. זה ההימור שלי.
היום בערוץ 2, ב-23:49 (ולא דקה מאוחר יותר!)
ישודר 'קיוב' (הסרט הראשון, נו). אם מדגדג לכם באצבעות לכתוב את דעתכם על הסרט, הדוחק"ו/פתיל הזה הוא לא המקום, אבל אפשר כאן: כתבה מספר 40
מכירת כרטיסים מוקדמת לשר''ה?
לפי הקולנועפון המרגיז עדיין אין… חוץ מבסינמה סיטי.
ספארקס מדמיינת את התור ביום הסרט ….
תסתכלי ב-Ticketmouse
http://www.ticketmouse.co.il.
אבל לי
כבר יש.
מוצ"ש 21:20 סינמה סיטי, מחכה לי.
ברב חן ת''א כבר מוכרים,
אבל אני לא יודעת דרך איזה אתר.
רב-חן מוכרים דרך 'עכבר כרטיסים'.
מטלון וסינמה-סיטי דרך 'טיקטנט'.
מה זאת אומרת ''אני לא יודעת דרך איזה אתר''??
הרי רכשת את הכרטיסים באתר "אסף, נו קנית? אסף, נו קנית? אסף, נו קנית? אסף, נו קנית? נקודה סי.או. נקודה איי.אל"
זה נכון. אבל זה יותר כמו תוכנת דואל מאשר אתר אינטרנט. וזה גם אינטרקטיבי!
אגב, זהו.
הייתי צריכה לדעת שלעבור לפתח תקווה זה רעיון
גרוע…
הקולנוע שכרגע מוסר תשובה של "אנחנו לא עושים מכירה מוקדמת לשר הטבעות" ובקולנועפון שלו ניתן להזמין כרטיסים רק להצגת חצות של ה 17 בדצמבר זה רב חן פתח תקוה.
ספארקס שוקלת לעבור דירה עד ה 18…
סליחה על הסטריאוטיפ -
זו בכלל עיר שהקולנוע שלה מתמלא לגמרי עד כדי כך שלא תוכלי למצוא מקום ישיבה טוב בבכורה?
בכל אופן, עד כמה שהבנתי את ההיגיון של השיטה, כרטיסים במכירה לא מוקדמת יהיה אפשר לקנות מיום שלישי (ביום שני ושלישי שולחים לעיתונים את לוחות הסרטים. בינתיים, בקופות בתי הקולנוע אמורים לעדכן את הסרטים החדשים למערכת באותם יומיים. ומרגע שסרט רשום במערכת של קופת הקולנוע, אין בעיה לקנות לו כרטיס).
חופשי על הסטריאוטיפ -
בבכורות הקודמות, שהיתה לי ה"זכות" להיות בהן, האולם היה מלא בחובבי הזאנר והחוויה היתה יוצאת דופן.
מה שמצדיק את הסטריאוטיפ זה היחס המזלזל של בית הקולנוע שלנו…"אנחנו לא עושים מכירה מוקדמת." בלי הסבר כנ"ל שהיה הרבה יותר נחמד לשמוע. וכן אני יודעת שבסך הכל דיברתי עם קופאית בת 13.
ספארקס
ואי אפשר לרכוש דרך הטיקנט/טיקטמאוס?
ואי אפשר לרכוש דרך הטיקנט/טיקטמאוס?
לפי מיטב הבנתי רק ליום שלישי בחצות הליל…
לא מתאים לבחורה עובדת.
ג'ון טרוולטה - האיש והאגדה
לפני כחודש שלח לנו מי-אתה לינק לכתבה ארוכה על ג'ונטרה. בין השאר סופר שם איך השכנים שלו תבעו אותו בגלל שהמטוסים שלו גדולים מדי ורועשים מדי עבור השכונה השקטה שלהם (יש לו, בין השאר, בואינג 707B). אז הלך הג'ונטרה ובנה לו בית, ובמקום מלונה לכלב – הוא בנה חניה למטוס. זה הלינק עם הכתבה המלאה, וכן, יש כמה תמונות:
http://heraldtribune.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20031102/NEWS/311021090/1010/REALESTATE
והנה, לא עבר זמן רב, ותרגומון שלח לנו לינק לידיעה ביזארית ומסקרנת אף יותר, על אותו האיש: נאס"א הציעה לג'ונטרה להיות הסלבריטי הראשון שישוגר לחלל. הוא אמר שישקול זאת, בתנאי שיהיו לו חמישה חודשים פנויים מצילומים (5 חודשים הם זמן האימונים הנדרש): http://images.maariv.co.il/channels/5/ART/607/307.html
שאלות:
1. היה נדמה לי שמטוס זה דבר די גדול, ושבניגוד למכונית, אי אפשר לקצר את החוטים שלו וסתם לגנוב אותו. אם ככה, למה המטוס של ג'ונטרה חונה ליד בריכת השחיה?
2. האם ג'ונטרה מחשיב את עצמו כזה סטאר מבוקש שהוא צריך לראות אם יוכל להשיג אולי במקרה 5 חודשי חופש מסרטים? (מה גם שעד כמה שידוע לי, הוא אדם חופשי וזה די נתון בידיים שלו אם בא לו לשחק באיזה סרט או לא).
3. האם נאס"א הם חלק מקונספירציה והם מתכננים "תקלה" בזמן השיגור? ואם הוא ישוגר – האם הוא יישלח לגלקסיה רחוקה רחוקה ויוצג כחייזר?
ג'ון טרוולטה - האיש והאגדה
וכמובן שהידיעה במעריב אונליין היא רק ציטוט של גורמים זרים.
אז הנה מקבץ מחו"ל:
http://news.google.com/news?hl=en&edition=us&q=nasa+travolta
לגבי השאלה השלישית
יש כמה תשובות אפשריות:
1.הם שולחים אותו הביתה לגריזלנד.
2.מחפשים מקום חדש למקם את האגו שלו.
3.הוא אמור לצאת עם סמואל אל. "מאדאפאקר" ג'קסון במטרה להביא את מרווין ממאדים.
4.ציביליזציה מהקצה השני של היקום, בו הכל הפוך, חשבה ש"שדה קרב ארץ" הוא סרט טוב ועומדת להעניק לג'ונטרה פרס הוכרה מיוחד.
5.בגלל שגיאת דפוס, ג'ונטרה קיבל בעתיד "בגיל 50 תגיע לירח" וחבל לו לאכזב.