השבוע שעבר נראה כמו חלום רע, שעכשיו עבר. השבוע בקופות ארה"ב היה שמח, עם הבלוקבאסטר האמיתי הראשון של החורף, וסרט נוסף, מצליח במידה מפתיעה.
'מדגסקר 2' (או בשם המלא: 'Madagascar: Escape 2 Africa') מבית דרימוורקס אנימציה, היה סרט הילדים המשמעותי הראשון שיצא מאז ההוא עם הצ'יוואווה, והרוויח מזה. הוא פתח עם 63 מיליון דולר – סכום ההכנסות הסופ"שי הגדול ביותר מאז ימי 'האביר האפל' העליזים. 'מדגסקר' הראשון, לא אחד מהסרטים הטובים יותר של דרימוורקס (למרות הפינגווינים המצוינים), פתח עם 47 מיליון דולר בקיץ 2005, והכניס בסך הכל 194 מיליון דולר בארה"ב. הוא הצליח הרבה יותר מחוצה לה – כולל בארץ, בה היה הסרט המצליח ביותר של אותה שנה (לכו תבינו ישראלים). בסך הכל הוא הכניס ברחבי העולם יותר מחצי מיליארד דולר, יותר ממספיק כדי להצדיק סרט המשך. ב'מדגסקר 2', כל החיות בעלות הקולות של הסלבריטיז עוזבות את מדגסקר (והופכות את שם הסרט ללא רלוונטי), ומתרסקות שוב באמצע אפריקה, לעוד סדרה של אי-הבנות ובלגאנים. פתיחה גדולה יותר לסרט ההמשך מאשר לסרט המקורי היא עניין סטנדרטי, אבל ראוי לציין שבתור פתיחה לסרט ילדים שנעשתה בשבוע "חול" – לא בקיץ ולא בחג כלשהו – 63 מיליון הם סכום גדול מאוד. התגובות שהוא קיבל מהמבקרים דומות לאלו שלהן זכה הסרט הראשון – כלומר, ציונים שנעים ברובם סביב חביב פלוס. הוא יגיע לארץ לקראת חנוכה, כדי שיהיה למה לקחת את הילדים.
עוד נקודה ראויה לציון בנוגע ל'מדגסקר 2': זה כנראה סרט האנימציה הממוחשבת האחרון של אולפן גדול, שיוצא בלי גרסת תלת ממד (הוא כן יצא בגרסת איימקס, אבל "שטוחה"). מכאן והלאה, כל סרטי דרימוורקס, דיסני ובלו-סקיי – ואפשר לנחש שאחריהם יתחקה גם כל אולפן אנימציה אחר שמכבד את עצמו – יצאו עם גרסת תלת.
ההצלחה של 'מדגסקר 2' היתה צפויה, אבל התופעה שבמקום השני – הרבה פחות. בשבוע שעבר, 'זאק ומירי עושים פורנו', סרט שהיה לו באזז מסוים כבר חודשים רבים, איכזב עם 10 מיליון דולר. שבוע אחריו מגיע פתאום סרט בסגנון דומה, ומכניס כמעט פי שניים מזה. 'Role Models', שהכניס 19 וקצת מיליון דולר, נראה כמו עבודה של ג'אד אפטאו וחבריו, למרות שלא היה להם שום קשר אליו. שון וויליאם סקוט ופול ראד הם שני בטלנים חסרי אחריות (נשמע מוכר?), שמסתבכים עם החוק, וכדי לא לבלות זמן איכות בכלא, הם מקבלים עבודות שירות במוסד לילדים במצוקה. אוקיי. נשמע… סטנדרטי. אז למה אנשים הגיעו ל'Role Models', ול'פורנו' לא? הרי שון וויליאם סקוט ופול ראד הם לא בדיוק כוכבי ענק (רגע, מי זה פול ראד, בעצם?). בסרט משתתף גם כריסטופר מינץ-פלאס, הידוע יותר כ"מק'לאבין" האלילי, אבל קשה להאמין שהוא צבר עדת מעריצים כל כך גדולה שתסחב לבדה סרט שלם. הסרט מקבל ביקורות טובות, ואומרים עליו שמתחת לבדיחות הגסות יש לו גם לב רחב, אבל את אותו הדבר אמרו גם על זאק ומירי. אז מה קרה? אין לי הסבר, חוץ מזה שלזאק ומירי היה המזל הרע להיתקע בסוף שבוע נוראי. אולי לפני הבחירות כולם היו בלחץ, ואחריהן כולם שמחו נורא והחליטו לחגוג בקולנוע.
נחמה קטנה (או, אפשר לומר: קוואנטום של נחמה) ליוצאי אותו סופ"ש היא שלפחות הירידות שלהם השבוע הן קטנות. 'זאק ומירי' איבדו 35 אחוזים מהכנסותיהם בלבד, וירדו למקום החמישי. 'היי סקול מיוזיקל 3' ירד מהמקום הראשון לשלישי עם ירידה של 39% (תזכורת: בשבוע שעבר הירידה שלו היתה 64%). הירידה הכי קטנה בעשיריה שייכת ל'ההחלפה' של קלינט איסטווד ואנג'לינה ג'ולי. המבקרים אולי התאכזבו מהסרט הזה, אבל הקהל ממש לא: הוא נשאר במקום הרביעי, אחרי ירידה קטנה מאוד של 22%.
כשהתבררה מידת ההצלחה המטורפת של 'האביר האפל', היו כאלה שהאשימו את הית' לדג'ר, או ליתר דיוק, את מותו של הית' לדג'ר. המוות הטראגי, טען מי שטען, היה הסיבה העיקרית להייפ הגדול מסביב לסרט, כך שבסך הכל האחים וורנר חייבים להית' את רוב הצלחתם, וכדאי להם להתחיל מעכשיו להרוג שחקנים כקידום מכירות.
ובכן: לא נכון, ועכשיו יש לזה גם הוכחה. 'Soul Men', מין 'האחים בלוז' בשחור, הוא סרט שהיה אמור להיות אפוף הייפ-מוות. צופים בסרט עלולים להרגיש כמו היילי ג'ואל אוסמנט, כיוון שגם הם רואים אנשים מתים. לא רק שבסרט מככב ברני מק, קומיקאי פופולרי שהלך לעולמו לפני מספר חודשים במפתיע ובגיל צעיר יחסית, בסרט מתארח בתפקיד עצמו אייזק הייז, שהלך גם הוא לאותו עולם – יום אחד אחרי ברני מק. וגם סמואל ל. ג'קסון, שעדיין חי וקיים ומשתתף בכל סרט שני שיוצא בעולם. כל זה לא עזר. הסרט נכנס למקום השישי, עם 5.6 מיליון דולר בלבד. רוברט דאוני ג'וניור יכול לחזור לישון בשקט: האולפן לא הולך להרוג אותו ולהציג את זה כהתאבדות מיד בתום צילומי 'איירון מן 2'. כנראה.
בשבוע הבא – רק בשבוע הבא, אחרי שהוא כבר מוקרן אצלנו ובהרבה מקומות אחרים – יגיע לארה"ב סרט הג'יימס בונד 'קוואנטום של נחמה', ולפי הביצועים שלו בשאר העולם, הולך כנראה להיות ענק.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
מחאה!
אהמ… "מדגסקר הוא לא אחד הסרטים הטובים של דרימוורקס"??? הוא *ה* סרט הכי טוב שלהם. מדגסקר היה ההפתעה הקולנועית הכי טובה שקיבלתי. הסרט לא זכה לאף תשומת לב מיוחדת כשיצא, וכשצפיתי בו שנה אח"כ גיליתי סרט מצחיק ומקסים ומהאנימציות הטובות ביותר שראיתי. נהפך אצלנו בבסיס לקאלט המצוטט לפחות כמה פעמים ביום.
בקשר לrole models, יצא לי לראות, בצורה מאוד חוקית, אגב, והוא אכן משעשע, נחמד, מאוד אפטאווי, וקצת מוזר. לא משהו יוצא מן הכלל, אבל לא רע בכלל יחסית להיסטוריה הקולנועית של שון וויליאם סקוט, למשל.
את בדעת מיעוט.
הרוב חושבים שהוא זוועתי.
אגב, בן סטילר וכריס רוק עדיין אמורים להגיע לפה עוד שבועיים או שהם ביטלו?
וויל סמית
גם אשתו של וויל סמית תגיע
בשביל מה הם מגיעים?
יש סיבה מיוחדת (או כלשהי בכלל)?
הקרנת בכורה בגלובוס נתניה, אאל''ט.
קצנברג מביא אותם לפה כי מדגסקר היה הסרט הכי מצליח בישראל באותה שנה ודרימוורקס מאוד התרשמו, או משהו כזה.
והוא מביא אותם דווקא לנתניה?
לקוביית הבטון התת-קרקעית נטולת השילוט והסדרנים המכונה "גלובוס נתניה"? לפחות הבטיחו להם ללכת להוטרס אחר כך?
בוא נציג את זה ככה:
הברירה האחרת היתה גלובוס עזריאלי.
או אולם האיימקס בקריות (הרי לסרט יש גרסת איימקס).
אני מניח שאפילו נציגי הטבלואידים בארץ יטריחו עצמם לקריות בשביל לחזות בפלא ההוליוודי, כך שהגלובוסים לא מחמיצים דבר.
הבטיחו להם שיפודים ב''בת האיכר''
ככה נלחמים באנטישמיות בעולם? מביאים אנשים לנתניה?
איכשהו
לא נראה לי שבן סטילר יהיה אנטישמי לאחר הביקור פה.
למה? בגלל שהוא יהודי הוא לא יכול להיות אנטישמי?
זו גזענות!
בשביל מה הם מגיעים?
הם מגיעים להשקת הסרט בארץ.
אישית גם אני חשבתי שהוא חביב
וציפיתי לזוועה בגלל הביקורות אבל אני חושב שהוא אחראי העיקרי להידרדרות איכות הסרטים שהם אנימציה ממוחשבת.
ודווקא הבעיה שלו שהוא היה חביב כי לפניכם כל סרט אנימציה ממוחשבת היה מעולה וחדשני ומעניין ויותר הסתמכו על תסריטים טובים מאשר כוכבים.זה השתנה עם מדגסקר שהיה בסדר אבל יותר הסתמך על כוכביו מאשר כל דבר אחר ובגלל ההצלחה,האולפנים הבינו שכמות כוכבים מספיקה ועלילה קלישאתית גם יכולים להביא כסף טוב ולכן מאז רואים הרבה יותר אנימציה ממוחשבת שחוץ מכמה פנינים(פיקסר) כבר לא שווה הרבה.
סליחה?
"Shark Tale" יצא ב-2004. אם חייבים להאשים סרט כלשהו שנוצר באנימציה ממוחשבת בהידרדרות איכות הסרטים, תאשים אותו. ובניגוד למדגסקר, הוא אפילו לא חביב, הוא *מביך*.
סליחה?
תודה!!!
היה מזעזע! באמת שלא הבנתי למה השקיעו לעשות באנימציה ממוחשבת סרט חסר כל דמיון שהיה יכול לספר בדיוק את אותו סיפור גם במציאות (רק בלי הדגים, אבל בתכל'ס, גם לא היה שום הצדק עלילתי לזה שהם יהיו דגים).
הם לא היו דגים. הם היו טוסטרים.
הם לא היו דגים. הם היו טוסטרים.
לא היה סרט כזה עם משפחת טוסטרים?.. או משהו כמו כלי מטבח שמתעוררים לחיים בלילה… כן!!! היתה תכנית טלויזיה שקראו לה "הטוסטר הקטן והאמיץ" או משהו כזה, והיתה שם דמות שקרו אלה "מצקת". אוי זה היה מעולה, הרבה יותר טוב מדגים!
http://www.imdb.com/title/tt0092695/
אבל זו לא הייתה תוכנית טלוויזיה
ולא הייתה מצקת. היה טוסטר ושמיכה חשמלית (שמיכי!) ומנורה ורדיו ושואב אבק. ורוב הדמויות האחרות היו גם חשמליות. לא שמעתי על מצקת חשמלית.
(יו, כמה שאני אוהבת את הטוסטר הקטן והאמיץ.)
אבל זו לא הייתה תוכנית טלוויזיה
כל החיים שלי חיפשתי מה זאת התוכנית שראיתי בגן שכל מה שאני זוכרת ממנה זה סמיכה צהובה… עשיתם לי את היום!!
אבל זו לא הייתה תוכנית טלוויזיה
נכון! זה באמת היה סרט (נזכרתי שראיתי את זה במקרה פעם ביסבבה), אבל היה גם תכנית טלויזיה על כלי מטבח, בערוץ 1 היו כל מיני דברים מוזרים. אבל אני כבר לא זוכרת איך קראו לה, והאמת שזה גם כבר לא כל כך קשור.
אבל הטוסטר הזה… בטוח יש שם איזה ביקורת סמיה על עולם הצרכנות או משהו, אין מצב שמישהו באמת קם בבוקר וחשב "איזה רעיון גאוני זה לעשות סרט על טוסטר מדבר!".
זה היה ספר קודם.
ונראה לי שבאמת היה שם איזה מסר על צרכנות, אבל נתקעתי ב"יו, שמיכי!" כך שאף פעם לא הצלחתי להבין אותו עד הסוף.
מי זה פול ראד?!
יה… יה.. יה סטרייט!!1
נו, אז מי זה?
שחקן לא רע, האמת,
שיחק את הבעל של האחות של הבלונדינית ב'נוקד אפ', אני גם די בטוח שהוא הופיע בסופרבאד באיזה תפקיד שולי, היה החבר של פיבי ב'חברים' (אבל את זה עדיף להדחיק), הופיע ב'לשכוח את שרה מארשל' (או 'קח את זה כמו גבר', איך שבא לך), ב'בתול בן 40', באנקורמן של כריס פרל, והרשימה נמשכת עוד ועוד. עוד לא היה לו ממש תפקיד ראשי אבל הוא די דומיננטי בקומדיות בשנים האחרונות.
קלולס, לייק הלו?!
שחקן לא רע, האמת,
דווקא היה לו תפקיד ראשי בקומדיה שיצאה בקולנוע רק בישראל ( ולא באמריקה), " לעולם לא אוכל להיות אשתך" או משהו כזה, עם מישל פייפר, וגם ב200 סיגריות הוא השחקן הכי בולט מתוך אנסמבל שחקנים מרשים ( בן וקייסי אפלק, קורטני לאב ועוד )
הוא גם היה ג'ון לנון בסרט של דיואי קוקס.
הסצנה של הביטלס בסרט הזה הייתה…מוזרה…
מה שעוד יותר מפתיע בהצלחה של רול מודלס
הוא שמעבר לזריקת שמו של אפאטו, מדובר בסרט של אנשי חבורת "דה סטייט" המיתולוגית, וההומור שלהם מופרע, שטותי ושחור הרבה יותר מזה של הגנג'ה-קונסרבטיבים מעדת אפאטו. יכול להיות שדוויד ויין וחבורתו התמתנו אחרי שנים של הומור מקאברי ומווריקי, אבל אם לשפוט לפי "the ten" שיצא לפני שנה והסרט של רינו 911! לא כך היא, והצלחת הסרט משמחת שבעתיים.
לקריאה נוספת:
מה שעוד יותר מפתיע בהצלחה של רול מודלס
איזה סרט קרוע ומשובח..
מומלץ בחום (ורטוב)
הידעתם? ישראל אימפרית אנימציה
פורסמה רשימת הסרטים שהוגשו לתחרות על האוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר השנה. מתוך 14 סרטים, שניים הם ישראלים – 'ואלס עם באשיר' ו'9.99$'. שניהם עדיין צריכים להיות מוקרנים בארה"ב עד סוף השנה כדי שהמועמדות שלהם תהיה כשירה.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=50415
החוקים קובעים שבשנה שבה פחות מ-16 סרטים מוגשים לתחרות, יהיו שלושה מועמדים סופיים בקטגוריה. כרגיל, הרשימה כוללת להיטי ענק וגם סרטים שבחיים לא שמעתי עליהם (Sword of the Stranger?). אני עדיין חושב שהשלישיה הכי סבירה היא 'וול-E' (שיזכה), 'קונג פו פנדה' ו'ואלס עם באשיר'.
מסכים ושלושתם גם סרטים טובים
אבל למה ''קונג פי פנדה''?
סרט טוב, נחמד פה, נחמד שם, לתת לו מועמדות רק בגלל שהוא חדשני (טוב, לט כול יום יוצא סרט אנימציה עם סגנון כזה)? בקרוב מגיע למשל "בולט", הוא נראה די טוב, אין סיכוי שיקבל מועמדות? או שדיסני אחת בקטגורית האנימציה תספיק?
ומה זה 9.99 דולר"? ישראלי? איך לא שמעתי עליו?
בטח שיש ל''בולט'' סיכוי
צריך רק לזכור שמי שמצביע לקטגורית האנימציה אלה אנימטורים. השיקולים שלהם להצבעה לא תלויים רק במידת ההנאה מהסרט, אלא גם באיכות הטכנית ובחדשנות שלו. מהבחינה הזו, יש ל"קונג פו פנדה" סיכוי יותר טוב מ"בולט", שנראה סטנדרטי יותר, גם באנימציה וגם בהומור.
בכל אופן, לפי התחזיות, "קונג פו פנדה" הוא החוליה החלשה. וול-E ובאשיר נחשבים מועמדים (כמעט) בטוחים, אבל תמיד יכולות להיות הפתעות. מדברים גם על הסרט "The Tale of Despereaux", אבל עדיין לא באמת ידוע איך הוא יתקבל.
דווקא לבולט יש לדעתי אחלה של אנימציה.
ברמה של וול-י, שזו רמה שקשה מאוד לשחזר. אבל לא נראה לי שהתסריט, הדיבוב (למיילי סיירוס יש קול מעצבן) והבימוי הם משהו לרוץ ולספר לחברים.
דווקא לבולט יש לדעתי אחלה של אנימציה.
האנימציה הכי טובה שראיתי (בטריילר) הייתה כשהוא נבח את נביחת העל שלו… אחלה סצנה!
עוד לפני שוול- E יצא הימרתי עליו באוסקר.
רק קראתי על העלילה שלו ותיארתי לעצמי שהוא יזכה… מי לא רוצה לראות סרט פיקסאר עם מסר טוב, אנימציה טובה והומור טוב זוכה באוסקר?
'9.99$' הוא הפקה ישראלית-אוסטרלית
באנימצית פלסטלינה, על פי סיפור של אתגר קרת. באתר של הסרט אפשר להתרשם מהלוק שלו:
http://www.9dollars99movie.com/
'9.99$' הוא הפקה ישראלית-אוסטרלית
נכון, נראה מרשים, אבל מה בקשר להפצה בבתי-הקולנו? מתי הוא מתוכנן להגיע לבתי הקולנוע בארץ ובארה"ב, ומי בכלל הבמאי? ישראלי?
הבמאית היא טטיה רוזנטל,
ילידת הארץ שחיה באוסטרליה (אם אני לא טועה). הסרט הוקרן כבר בכמה פסטיבלים ואמור לצאת להקרנות מסחריות בארה"ב בדצמבר. אין לי מושג מתי הוא יוקרן בארץ.
יש לי כבר ניחוש למועמדים של השנה הבאה...
'אפ' (של פיקסאר), 'הנסיכה והצפרדע' (של דיסני. שיזכה, לדעתי) ו'פוניו על הצוק' (של מיאזאקי).
די הגיוני, לא?
מאוד הגיוני.
אבל נחכה ונראה. בכל זאת, קצת מוקדם.
הידעתם? ישראל אימפרית אנימציה
מעניין מאוד שהשנה יש שני מועמדויות לסרטי אנימה.
Sword of the Stranger הוא מסרטי האנימה היותר טובים שיצא לי לראות, והעלה את ז'אנר הסמוראים כמה דרגות קדימה. תוסיפו לזה עלילה טובה, אנימציה משובחת וסיפור…טוב, חביב במקרה הזה (אבל בסרטים מהסוג הזה לא העלילה משנה) וקיבלתם סרט ראוי.
אבל מעניין אותי לדעת איך Sky Crawlers (סרט של מאמורו אושי, במאי "Ghost in the Shell) שלמיטב ידיעתי עוד לא מופץ בארה"ב, הגיע לרשימה, בעוד "פוניו על הצוק" של מיאזאקי (שעלה לאקרנים ביפן באותה העת עם SC) לא נמצא שם השנה.
בכל אופן, ההימור שלי זה כמובן Wall-E, בולט, ו-Sky Crawlers (לא ראיתי את הסרט אבל זכיה בפסטיבלי הסרטים של קאטולינה, ונציה וטורונטו לא יעצימו את עיני הבוחרים לאוסקר).
זה פשוט
לסרטים שמועמדים היתה, או מתוכננת, הפצה אמריקאית עד לסוף השנה. לסרט של מיאזאקי – לא. (מה שלא אומר שהוא לא יוקרן שם בכלל. הוא בוודאי יופץ שם, ויקבל מועמדות, בשנה הבאה).
אני לא רואה סיכוי לאף אחד מסרטי האנימה לקבל מועמדות, פשוט מכיוון שהם לא ידועים מספיק. בשביל מועמדות צריך באז, ולסרטים האלה אין את זה. Sky Crawlers *לא* זכה בפסטיבל טורונטו (בעיקר משום שאין פרסים בפסטיבל הזה), קיבל פרס שולי בונציה, ואין לי מושג מה זה קאטולינה. ל'ואלס עם באשיר' היה *הרבה* יותר באז.
עוד חיזוק לאימפריה
"ואלס עם באשיר" ו"$9.99" מועמדים לפרס אנני לסרט האנימציה הטוב ביותר. הם מתמודדים מול "בולט" ו"קונג פו פנדה" (המוביל במספר המועמדויות) על הזכות להפסיד ל"וול-E".
http://www.awardsdaily.com/?p=4437#more-4437
באשיר כבר הספיק לזכות אתמול בפרס הסרט הזר בטקס פרסי הקולנוע העצמאי הבריטי. הזוכה הגדול, כצפוי, היה "נער החידות ממומבאי".
http://www.awardsdaily.com/?p=4423#more-4423
- הסרט החדש של דיסני, 'בולט',
מתי מתוכנן לצאת בארץ? חיפשתי קצת ולא מצאתי את מבוקשי. גם הערכות מושכלות יתקבלו בברכה.
ומעניין לעניין באותו עניין – יש עוד סיכויים לראות את 'האביר האפל' בקולנוע, ויותר טוב, באיימקס? (אני שואל בשביל חבר, כמובן)
4 לדצמבר
http://www.fisheye.co.il/static/future.html
תלת מימד בדי.וי.די?
כבר קראתי בכמה אתרים ש"מסע אל בטן האדמה" יגיע לדי.וי.די בגירסת תלת מימד, ואותי דבר גם בקשר ל"הלבוי 2" והשאלה כאן היא האם מדובר בבדיחה? איך בכלל אפשר לראות תלת מימד במסך הביתי? אם זה אכן נכון וזה בדיוק מה שאני חושב שזה אז זה מגניב.
תלת מימד בדי.וי.די?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3620557,00.html
רק 18 אלף יורו ויש לך תלת מימד
מה הבעיה?
כמו שאתה רואה סרט בתלת-מימד בקולנוע, אתה רואה אותו בתלת-מימד בטלוויזיה.
אולי זה פחות מרשים, אבל זה עובד.
''מסע אל בטן האדמה'' כבר יצא בDVD תלת מימדי
בצפון אמריקה הוא כבר נמכר בחנויות במארזים שאליהם מצורפים גם ארבעה זוגות משקפי תלת מימד. פשוט לדחוף למכשיר הדיוידי ולראות. גם בבלו ריי וגם ברגיל.
אבל דברים באמת מחילים לצאת מממסך הטלוויזיה
כמו שהיה בקולנוע?
כמו שהיה ב''הצלצול'', אם כבר
איך זה אפשרי?
חשבתי שמדובר בשיטת הקרנה הדורשת מקרנים סופר-אולטרה-דופר-מתוחכמים, ולא בשיטת האדום/ירוק הסטנדרטית.
זהו, שזה לא
אני לא מכיר את הוצאת ה-DVD של 'מסע אל בטן' ואיך היא עובדת, אבל טכנולוגית התלת-מימד הדיגיטלית שבה הסרט מוקרן לא ישימה בטלויזיות רגילות. אולי שהמירו אותו לשיטה האדומה-כחולה.
שתי מהשחקניות הגדולות של ימינו ניקול קידמן ושרליז תרון בסרט
http://www.news-israel.net/Article.asp?Code=13152
העלילה בהחלט מסקרנת
למי שאין כח/זמן להיכנס ללינק: הן משחקות זוג נשוי בשנות ה-1930 (ניקול קידמן כגבר). בהמשך הסרט, דמותה של קידמן שוקלת לעבור ניתוח לשינוי מין (בעידוד דמותה של ת'רון).
תרון מהשחקניות הגדולות של ימינו?
מה בדיוק היה לה מאז מונסטר, שהיה לפני 5 שנים? אאון פלקס, בעמק האלה והנקוק זה לא בדיוק פילמוגרפיה מרשימה…
איך זה שאין התייחסות לדיווחים על רימייק אמריקאי ל''שבעה צעדים''
בבימויו של סטיבן ספילברג (!) ובכיכובו של וויל סמית (!!!) ?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3619754,00.html
http://www.guardian.co.uk/film/2008/nov/07/spielberg-smith-oldboy-remake
איך זה שאין התייחסות לדיווחים על רימייק אמריקאי ל''שבעה צעדים''
כי זו בטח מתיחה.
זה באמת ובתמים כואב לי פיזית לחשוב על זה.
כי אני לא מאמין שזה יקרה.
הידיעה הגיעה מ'וראייטי', שהוא מקור אמין בדרך כלל, אבל עדיין היא הזויה מכדי להיות אמיתית. לא וויל סמית ולא ספילברג יערבו את עצמם במשהו אלים וחולני כמו רימייק נאמן ל'אולדבוי', ואם מורידים ממנו את האלמנטים האלימים והחולניים, לא נשאר כלום.
חוץ מזה, רימייק אמריקאי ל'אולדבוי' כבר היה בהליכי טרום הפקה. אולי הוא בוטל.
''נהג מונית''
וואו. זה באמת מוזר, "נהג מונית" היה סרט נחמד. נחמד, מהנה ואף לא טיפה אחת מעבר לזה, לא שווה צפיה שניה גם אם יכריחו אותי, אבל צפיה ראשונה נחמדה. עלילה יש בקושי, צילום די גרוע, ובימוי מעצבן. למה הסרט לא הסתיים על ה'פששש…' של דה נירו, למה הוא היה צריך להמשיך עם עוד שוט מטומטם, ועוד אחד מטופש ועוד סצינה מייגעת, וזו דוגמה ללמה לא אהבתי את הבימוי של סקורסזה. אני מבין איך אפשר לחבב את הסרט הזה אבל להעריך אותו *עד כדי כך*!?
בקשר לסוף, ךפי ויקי יש סבירות שמדובר בחלום, למה? דווקא הבחנתי בפצע על צווארו, זה לא אומר שהוא שרד? ולמה הוא השאיר את האקדח בחנות כשירה בגנב?
אז כמו שאמרתי, נחמד, לא מרשים במיחד.
''נהג מונית''
חשבתי בדיוק כמוך אחרי צפיה ראשונה. "אז על זה כל המהומה?!", אבל מצפיה שניה זה היכה בי. הסצינות המייגעות הפכו פתאום למרתקות, וגיליתי רובדים נסתרים שפספסתי בפעם הראשונה, כי הייתי עסוק כ"כ בלראות איך הסרט יפיל אותי מהכיסא, בהיותו כ"כ מוערך. שווה לנסות.
''נהג מונית''
אני גם חשבתי ככה אחרי צפייה ראשונה והאמת שגם אחרי צפייה שנייה. אני לא יכול להגיד שאני מבין מה מדהים בסרט הזה.
טריילר חדש ל'Watchmen':
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=50501
הפסקול של ''האביר האפל'' לא ישתתף באוסקר?
מישהו מוכן להסביר לי למה? ואם זה לא יהיה משכנע מספיק אז אני אחליט שללא כל ספק האוסקר היא האקדמיה הכי פחות הוגנת בעולם (לא שזה חידוש).
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=50491
אני לא בטוח
האקדמיה נותנת מועמדות רק למי שרשום כאחראי העיקרי למוסיקה המקורית בסרט. במקרה של "האביר האפל", מדובר בהאנס זימר וג'יימס ניוטון האוורד. ממה שהבנתי, מפיקי הסרט נותנים קרדיט לעוד שלושה אנשים ששיתפו פעולה עם זימר והאוורד. יוצא ששני המלחינים העיקריים לא מקבלים אחוז גדול מספיק מהקרדיט בשביל שהפסקול יחשב שלהם מהבית. זה בסה"כ קטע בירוקרטי, אבל נדמה לי שהבעיה היא שהקרדיט מחולק בין יותר מדי אנשים. הדבר מביא לכך שהוועדה המסננת מחשיבה רק קטעים שזימר והווארד הלחינו בעצמם כפסקול מקורי.
גלובוס הזהב פחות הוגן. שם רק סרטים דוברי אנגלית יכולים להתמודד בקטגורית הסרט הטוב ביותר ותהליך ההצבעה לא חשאי ומבוסס על נסיון לנחש מי יזכה באוסקר.
למה? באוסקר היו סרטים זרים המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר?
ואוף! לפחות ההחלטות של גלובוס גם יותר הגיוניות למען האמת (איך הם בדיוק מנסים לנחש מה יקרה באוסקר אם את פרס הסרט הטוב ביותר בשנה שעברה נתנו ל"כפרה"?).
כן
קודם כל, לא התייחסתי לסרטים זרים, אלא לסרטים בשפה זרה. אם היו מגבילים רק להפקות אמריקאיות, טרילוגיית "שר הטבעות" הייתה נתקלת בבעיות כשירות.
אני נזכר בלי חיפוש בחמישה סרטים שאינם דוברי אנגלית והיו מועמדים לאוסקר לסרט הטוב ביותר: Z (צרפתית), הדוור (איטלקית), החיים יפים (איטלקית), נמר דרקון (מנדרינית) מכתבים מאיוו ג'ימה (יפנית). האחרון, למרות היותו הפקה אמריקאית, זכה בגלובוס הזהב לסרט בשפה זרה ולא היה כשיר למועמדות לסרט הטוב ביותר.
גלובוס הזהב נכשל כבר ארבע שנים ברציפות בנסיון לנחש את הזוכה באוסקר. יתכן והסיבה לבחירה בסרטים כמו "בבל" ו"כפרה" נובעת מכך שהפרס מוענק בידי תא העיתונאים ה*זרים* בהוליווד. זאת אומרת שבניגוד לאקדמיה, אין אמריקאים בין המצביעים. בארבע השנים האחרונות, האוסקר הוענק לארבעה סרטים העוסקים בצדדים האפלים של אמריקה: ווייט טראש (מיליון דולר בייבי), גזענות (התרסקות), העולם התחתון (השתולים), חוסר אונים של רשויות החוק (ארץ קשוחה). באותה מידה, יש העדפה בפרסי הבאפט"א (האקדמיה הבריטית) להפקות בריטיות, גם אם בשאר הפרסים הנחשבים קיימת העדפה ברורה לסרט אחר.
רק רגע.. ''מנדרינית''?
השפה המדוברת ב(רוב) סין.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A0%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%AA
פינגווין, ממך לא הייתי מצפה.
מכתבים לאיוו ג'ימה היה כשיר לאוסקר ואף היה מועמד לסרט הטוב ביותר.
זה מה שפינגווין כתב.
אז למה הוא כתב שהוא לא היה כשיר למועמדות, אם הוא הכליל אותו תחת
הסרטים הזרים? אני לא מבין כאן כלום.
אם לא הבנת, קרא עוד פעם.
קראתי שלוש פעמים.
אבל לא משנה. תחזרו לעניינים הקטנים שלכם
רק להבהיר
הפינגווין אינו כסיל (עובדה שיש מלא סרטים עליו) וכתב שלמרות ש"מכתבים מאיוו ג'ימה" היה מועמד ל*אוסקר* בפרס הסרט הטוב הוא לא יכל להתמודד באותה קטגוריה בפרסי *גלובוס הזהב*.
אה...
טוב, אז ככה. החזירו את הסרט לתחרות
אני רק צריך להבין למה זה משנה, ולמה הם מניחים שיש סיכוי שיהיה מועמד.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=51172
יום שמח לשונאי האנס זימר..
'היי סקול מיוזיקל' מגיעים ל'סאות' פארק'.
http://www.southparkstudios.com/episodes/210131
משום מה זה יצא הרבה פחות מצחיק מאיך שזה נשמע.
הפרקים האחרונים ממש מביכים משום מה.
הפרקים האחרונים ממש מביכים משום מה.
בגלל שכל הפרקים עשויים באותה נוסחה של:
פארודיה על סרט פופולרי + פארודיה על נושא אקטואלי.
הפרק היחידי שיצא דופן ולכן היה יותר טוב היה the breast cancer show ever ולמען השם, זה היה אחד מסיומי הפרקים הכי טובים בסאות'פארק.
רדפיש
אפשר לסכם את כל הדוח שלך לשבוע כ – מבולבלים? גם אנחנו.
''חומות של תקווה''
אולי זה בגלל כאב הראש, אולי בגלל הדיכאון שנפל עליי ואולי זה בגלל השנאה שלי למורגן פרימן אבל אני מצאתי את "חומות תקווה" משעמם ברובו. למען האמת, החצי שעה הראשונה הייתה מעולה, והעשרים דקות האחרונות היו מצוינות, אבל כמעט כל מה שהיה באמצע היה די משעמם, מעייף ומעצבן עד כדי כך שהתנחננתי שהסרט ייגמר (ומה שגרוע בצפייה בסרט במחשב הוא שאתה יכול לדעת שנותרה עוד שעה (!!) לסרט ולהתחיל לרטון), היו סצינות די בסדר פה ושם אבל לא יותר מדיי, הצילום והמשחק היו מעולים כמובן (אם כי כשמורגן פרימן מקלל זה נשמע מגוחך, ב"מבוקש" זה היה מגניב, פה בעיקר היה מעיק). לא שהסרט רע (הרי אמרתי שקצת פחות משעה ממנו היו מצוינות) אבל הוא גם לא הרבה מעבר לזה, סרט טוב, זה הכל. שוב, יתכ שזה בגלל כאב הראש, ולכן אני אנסה לבדוק את הסרט בעוד כמה שנים (עם כתוביות כמובן! היו כמה דברים שלא הבנתי, אם כי לא ממש דחוף לי לשאול).
אבל עד המקום הראשון בימדב?
''חומות של תקווה''
אבל… אבל… זה חומות של תקווה.
חשבתי שהוא הסרט היחיד שהוא כל כך בתוך הקונצנזוס שאפילו האנשים המעצבנים, שתמיד אומרים שהם לא אוהבים משהו שכולם אוהבים (וטוענים שזה לא רק בגלל שזה משהו שכולם אוהבים), אוהבים אותו.
תמיד, בכל מצב, בכל מקרה - יהיו מורדים.
גם לדעתי "חומות של תקווה" סרט ענק ובכלל לא משעמם לדעתי.
אני עדיין מאשים את כאב הראש
(העומד להיעלם אחרי מנוחה, אני מקווה. תודה ששאלתם). אם כי העליה בסרט הייתה מאוד מאוד איטית, לא אכפת לי בדרך כלל מעלילה איטית אבל פה שום דבר לא מפצה עליה, שום טוויסט עוצר נשימה, כלום. אז, נחכה עוד כמה שנים לבדיקה אחרונה, סיכמנו?
''חומות של תקווה''
אולי זה הצד המרדני שבי, אבל בשנה שעברה כשצפיתי בסרט שוב במסגרת קורס על הנרטיב הקולנועי של חיים כלב הגעתי למסקנה שאני ממש לא אוהבת את הסרט הזה. הוא לא אמין, עמוס בקלישאות… הדרך היחידה שאני יכולה להסביר את זה זה שפשוט יש בו משהו שמרגיש לי מאד מלאכותי.
לעומת זאת, בצפיה חוזרת של פורסט גאמפ בקורס למדתי לאהוב אותו אפילו יותר.
אני מת גם על ''פורסט גאמפ'' וגם על ''חומות של תקווה''
אבל אם לעשות השוואה בקלישאות, שניהם מפוצצים בכך אבל "פורסט גאמפ" לגמרי "מנצח" את "חומות של תקווה" בנושא הזה.
אני בכלל לא בטוח.
פורסט גאמפ הוא סרט שלועג לעצמו, ובאותה הנשימה, לוקח את עצמו ברצינות. בהחלט יש בו המון קלישאות, אבל הן שם בכוונה – בשביל להציג אותן במערומיהן. גדולתו של הסרט היא בכך שהוא מצליח לעשות את זה תוך כדי אמפטיה לאותן הקלישאות.
מש''א
''פארגו''
"ארץ קשוחה" הוא המותחן הטוב ביותר שאי פעם ראיתי, ועוד בקולנוע הוא היה חוויה בלתי נשכחת. "פארגו" אומנם לא משתווה לו, אבל הוא ללא כל ספק סרט מצוין, מה שמייחד את הסרט זה לא התסריט, או המשחק או דברים כאלה, מה שהופך את הסרט למה שהוא זה הבימוי הגאוני, המעבר מסצינה לאחרת, הקאטים הנהדרים והאווירה המותחת. הדבר היחידי שהפריע לי בסרט היה השוטרת, בהתחלה היא הייתה מאוד מעניינת ודי חיבבתי אותה אבל אז היא מובילה לשרשרת לא מובנה של אירועים כמו 'איך היא הגיעה לבנות שאיתן שכבו הרוצחים?' או 'מה הקשר שלה לג'רי?' וגם 'מה המכונית הזו שראתה?'. אבל בתכל'ס, סרט מעולה.
תגיד, זה הכרחי לפרסם את ההודעות האלה בדוחקואים כל שבוע?
אתה כבר לא מעט זמן מנצל את הדוחקו השבועי בשביל לפרסם מיני-ביקורת על סרטים ישנים שראית רק עכשיו. זה שלסרט אין ביקורת לא אומר שלא דיברו עליו פה באתר. אם היית כותב בגוגל "פארגו" + "עין הדג" היית מגיע לסקר "סרטם הטוב ביותר של האחים כהן", מתחם הגיוני יותר לפרסום ההודעה.
שטויות. מה זה מפריע לך?
אם הוא רוצה לכתוב ביקורות קצרות על סרטים שראה, חבל שילך לחפש כל פעם איפה אפשר לכתוב זאת. הדוח קופות הן כתבות חדשות שיותר אנשים נכנסים אליו, מאשר סקר "הסרט הטוב ביותר של האחים כהן".
זכותו לכתוב מיני ביקורות בדוח קופות. אחלה של מקום לכתוב בו ביקורות. שיהיה לו לבריאות מצידי.
זה גם מה שאמרתי לעצמי.
אולי לא כדאי לעשות זאת? אבל אז חשבתי, למה שזה יפריע למישהו? אם זה לאמעניין מישהו מסוים אז פשוט שלא יקרא, לא מכריחים אף אחד, אני למשל קורא הרבה תגובות שלא מעניינות אותי ולא מתלונן, בנוסף אני לא עושה שום דבר שמתנגד לתקנון האתר ולחוקיו. זכותי.
בנוסף, יש כאלה שעלולים לשאול 'למה אני בכלל טורח לכתוב?'
בנוסף ליכולת לחלוק את דעתי עם אנשים, שעלולים להגיד פה ושם מידע מאוד חיוני אני גם יכול להיזכר מאוחר יותר איך חשבתי על הסרט כשראיתי אותו, למשל, עכשיו אני ממש מבואס שלא כתבתי אף פעם מיני-ביקורת (או איך שלא תקראו לזה) על "יוקרה", כי אני נורא רוצה להיזכר בהתרשמות הראשונית שלי אחרי הצפייה בו (סרט אדיר דרך אגב, אם תשאלו אותי עכשיו).
שטויות. מה זה מפריע לך?
היתרון הגדול בזה שהוא כותב את הדברים האלה בדוחקו זה שככה לא מתווספים דברים לממ"א למטה בשביל סתם הודעה אחת. איכשהו זה יותר נוח.
אבל בדיוק בשביל זה אלוהים ברא את הממ''א,
בשביל שתוכל להוסיף פוסט חדש לאשכול קיים/עתיק; בצורה הזו אפשר לרכז נושאים הקשורים אחד לשני תחת מטרייה אחת.
נגיד פלוני ראה אתמול "פארגו" ומאוד התחשק לו לקרא ניתוחי עלילה של קהילת עין הדג – ייקל עליו אם האשכולות העוסקים בסרט ירוכזו במתחם בודד (במקרה הזה סקר האחים כהן). לשיטתך הוא צריך לכתת מקלדתו בין כל מיני דוחקואים שרירותיים רק בגלל שעכשיו יותר נוח לך שלדוחקו יתווספו תגובות ולא למתמשכים הרלוונטים.
אבל בדיוק בשביל זה אלוהים ברא את הממ''א,
אם מכל מיני-ביקורת כזו שהבחור מפרסם בדו"חקו היתה מתפתחת שיחה פתלתלה על הסרטים עליהם הוא מדבר, הייתי מסכימה איתך. ואני גם מניחה שבמקרים כאלה העורכים בעצמם היו מבקשים להעביר את הדיון.
אבל במצב הנוכחי, אני לא ממש רואה מה זה משנה.
לא מבין איך זה מפריע לך
אדון האופל כותב אחלה דברים על אחלה סרטים. כל זמן שהוא כותב ביעילות, בלי לפגוע באף אחד ומוסיף עניין לדו"ח, מצדי שימשיך עד מחר.
מש''א.
''מקס פיין''
"מקס פיין" ללא ספק נכנס לרשימת סרטי האקשן הטובים של השנה האחרונה. יחד עם הצגה וויזואלית אפלה וקודרת, צילום אסתטי וסצנות פעולה עמוסות ביריות, עשן, זכוכיות מתפזרות ובאופן כללי, המון 'בלאגן', 'פיין' מרגיש, ברגעים נרחבים ממנו, כמו חוויה אפקטיבית מרהיבה לעיניים. נוסף לכך, ל'פיין' רובד סמוי תיאולוגי מאד מעניין. הסרט מפזר לכל אורכו, כחוט השני, מטאפורות והקבלות בין שני עולמות דתיים- גן העדן והגיהינום. מלאכים מעופפים, מדורי אש וייסורים, כנפיים שחורות, דיון על צדיקים וחוטאים. כל אלו מעניקים נפח נסתר, מרתק ליצירה.
'פיין', בכללותו, עוסק בגיבורים נקמנים וביצר הנקמנות ומעלה את הקושיה המורכבת
"האם המטרה מקדשת את האמצעים?". 'פיין' לא מתייחס לעצמו בכובד ראש מעייף, הוא נראה כמו סרט אקשן טהור, וככזה, הוא מספק הנאה טהורה. אבל, ואולי אלון מזרחי יתנגד להשקפת עולם שכזו, הסרט מאלץ אותנו, אפוא, ממש לחשוב. סיבה שאמורה לגרום לכם לראות את הסרט הנהדר. ולחשוב.
''מקס פיין''- ועכשיו למשהו שונה לגמרי
פרטי עלילה קלים בהמשך:
* מקס פיין היה חייב לעשן, הסיגריה הולמת אותו.
* מילה קוניס, ג'קי של "שנות השבעים" בשבילכם, עברה שינוי תדמית קיצוני. ניסיון זול להפוך לאנג'לינה ג'ולי מדופלמת, או שינוי מסך התבגרותי מושך?
* מקס פיין, באחת מסצנות האקשן הטובות בסרט, חוטף כדור ישר לכתף. בסצנה הבאה לא נראה שזה ממש מפריע לו.
* 'בולט טיים' הוא אפקט מרהיב. כמעט תמיד זה עובד.
* מארק וולבארג שחקן טוב. הוא לא עוד דחליל בעל הבעת פנים אחת והוא הרבה יותר מעניין מאשר תומס ג'יין בסרט "המעניש". הנקמנות בוערת בו.
* הכלל שאומר כי כל סרט המבוסס על משחקי מחשב חייב להיות רע נשבר מזמן.
* הפופקורן של קולנוע 'רב חן' אכיל. ומבצע ה"דואט" עושה עימו חסד.
מילה קוניס
הייתה אנג'לינה ג'ולי כבר לפני עשור (בסרט "ג'יה"), זה רק מתבקש.
וואו.
אני אתפלא מאוד מאוד אם מישהו לא שילם על ההודעה הזאת.
מה זאת אומרת ''נשבר מזמן''?
כמה סרטים טובים הופקו על פי משחקי מחשב עד כה?
או.קי, ''נשבר מזמן'' הוא לא צמד המילים שעליו חשבתי
ניסוח יותר הגיוני רצה לומר שלאורך השנים חלק ממשחקי המחשב עברו עיבוד מסך טוב והכלל שדוחה, אוטומטית, את כולם לא צודק. לא "פירי".
ה''כלל'' הזה הוא לא כלל
הוא רק תיאור מצב, לדעת הרבה אנשים, ואני בינהם. אני לא מכיר אף סרט טוב שמבוסס על משחק מחשב, וזה כמובן כולל את 'מקס פיין'.
דווקא הפוקימונים היו די בסדר
למרות שהם יותר מבוססים על סדרת טלוויזיה מאשר מחשב (ובכל זאת, מכניסים אותם לז'אנר המבוססים על משחקי מחשב).
זה בגלל שהסדרה מבוססת על משחק לגיימבוי.
כן, אני יודע.
אבל זה יותר מרגיש כאילו היוצרים של הסרט התבססו על הסדרה מאשר המשחק כך שזה מרגיש כמו עיבוד לסדרת טלוויזיה.
ואני מניח שהרשימה של סרטי האקשן הכי טובים השנה שלך מורכב מ..
חטופה,הממלכה האסורה וג'אמפר
היי!
אל תשמיץ את 'הממלכה האסורה'. היה ממש מגניב. (ואידיוטי). ומגניב. (ואידיוטי).
לא ממש