זה עומד להיות דו"חקו קצר במיוחד: אף אחד לא הלך לקולנוע בארה"ב השבוע. ביי.
זה כמעט נכון. זה היה אחד מסופי השבוע האומללים ביותר בקופות בשנים האחרונות – ורק הולם למצוא בו את שק האומללות המתכנה ניקולס קייג'. לא שהעליבות הזו מפתיעה: תחילת ספטמבר הוא תמיד בית קברות קופתי, ורבים משיאי הקופה השליליים נקבעים מדי שנה בסוף השבוע השני של החודש האומלל הזה. ובכל זאת, נדמה שהשנה האזור המת מת במיוחד. קחו למשל את העובדה המשעשעת הזאת: 'בנגקוק מסוכנת' נמצא השבוע במקום הראשון ברשימה, עם 7.8 מיליון דולר. רק בשבוע שעבר – שגם הוא לא היה בדיוק מזהיר, משום בחינה – אותו הסכום היה מביא אותו למקום השישי.
היתרון היחיד של התקופה המתה הזאת היא שבה אפשר לתת גם לכשלונות מראית עין של הצלחה. 'בנגקוק מסוכנת' הוא כשלון: הוא הופק בתקציב של 45 מיליון דולר, ופתח, כאמור, עם פחות מ-8 מיליון. ובכל זאת הוא יכול להתהדר בתואר "הסרט מספר אחת בארה"ב השבוע". כבוד גדול. 'בנגקוק מסוכנת' (במקור הלא-הגיוני-תחבירית זה 'Bangkok Dangerous') הוא סרט אקשן אומלל שבו ניקולס קייג', שנראה אומלל מאי פעם, מגלם מחסל מקצועי אומלל שנשלח לבנגקוק כדי לעשות שם כמה עבודות ולקריין באומללות. גם המבקרים היו אומללים. האחים פאנג, במאים הונג-קונגיים מוערכים למדי, ממשיכים במסעם להפוך לבמאים הוליוודיים מאוד לא מוערכים: אחרי שסרטם 'העין' זכה לרימייק הוליוודי גרוע שעשה מישהו אחר, והם עצמם עשו רימייק הוליוודי גרוע מ'השליחים', הפעם הם פישטו את ההליכים ועשו רימייק הוליוודי גרוע לסרט של עצמם.
ה-7.8 מיליון דולר שהסרט הכניס היו הסכום הנמוך ביותר לסרט שבמקום הראשון בחמש השנים האחרונות, אבל באופן משעשע, זה היה קרוב מאוד ליצור אירוע ראוי לציון אחר: 'רעם טרופי' נמצא ממש לא רחוק מתחת ל'בנגקוק מסוכנת', עם 7.5 מיליון דולר. אילו רק בנגקוק היה מכניס טיפה פחות, 'רעם' היה רושם לעצמו ארבעה שבועות רצופים במקום הראשון – בדיוק כמו ש'האביר האפל' עשה רגע לפניו. לא ש'רעם טרופי' מתקרב להיות 'האביר האפל' – אם כי הוא הגיע כבר להכנסות של 97 מיליון דולר ובלי ספק יעבור את ה-100, תוצאה יפה מאוד עבור סרט שבשבוע הראשון שלו נראה כמו אכזבה גדולה.
'האביר האפל' עצמו חוגג שמונה שבועות בבתי הקולנוע ועדיין לא ירד מעולם מהמקום הרביעי. שם שוהה הסרט השני-הכי-מצליח אי פעם בארה"ב גם השבוע. הכנסות הכוללות שלו הגיעו ל-512 מיליון דולר בארה"ב, ו-949 מיליון דולר בכל העולם (מיקום בטבלת הסרטים המצליחים של כל הזמנים בעולם כולו: 7). השאלה הגדולה עכשיו היא האם הוא יצליח להצטרף לרשימה הקצרה של סרטים שהכניסו מעל מיליארד דולר ברחבי העולם. זה לא עומד להיות קל.
את כל שאר ההתרחשות בעשרת הגדולים אפשר לתאר כהרבה שום דבר. בגלל החוסר בתחרות, רוב הסרטים ספגו ירידות קטנות למדי מהשבוע שעבר, כשהיוצא דופן היחיד הוא 'Babylon A.D.' שדפק נפילה של 57%.
בשבוע הבא צפוי קצת יותר אקשן, ולו משום ששבוע עם פחות אקשן קשה לדמיין. יוצאים 'לקרוא ולשרוף' של האחים כהן, 'רצח מוצדק' עם אל פאצ'ינו ורוברט דה נירו (כל סימן אפשרי מורה על זבלון), ועוד סרט של טיילר פרי – ה-98 שלו בשלוש השנים האחרונות, אם אני לא טועה בספירה.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
שאלה
קרה פעם שהיו רק 9 סרטים שהכניסו סכום כלשהו בארה"ב באותו שבוע, בלי מקום עשירי?
כלומר שהקורנו רק 9 סרטים בכל ארצות הברית?
נדמה לי שבפעם האחרונה זה קרה ב-1896. מאז, בכל שבוע הוקרנו יותר מ-10 מסרטים בארצות הברית, כך שהייתה רשימה של 10 הסרטים המרווחים ביותר.
1896?
אני לא חושב שבשנה הזאת יצאו סרטים בכלל.
1896
זו הייתה השנה הראשונה בה הוקרנו סרטים בארצות הברית באולמות הקרנה. האורך של הסרטים היה כדקה ומן הסתם הוקרנו מספר סרטים בערב.
לא הבנתם אותי
נניח שמוקרנים כרגע 10 סרטים בארה"ב, אוקי?
שבוע חלש, וההכנסות של כולם נמוכות מאוד.
כל כך נמוכות, עד שיש סרט אחד מהם, שלא זכה להרוויח דולר. נאדה. גורנישט. האפס המוחלט. אף אחד לא נכנס לאולמות שלא.
(ומן הסתם הוא הופק בתקציב ענק, כי החיים אוהבים אירוניה)
אז קרה משהו כזה פעם?
לא
פשוט כי בכל רגע נתון יש הרבה יותר מ-10 סרטים שמוקרנים בארה"ב.
וגם אם היו רק 10, אז כל אחד היה מוקרן ב*המון* אולמות, והסבירות שהוא לא ימכור אפילו כרטיס אחד היא אפסית. פחות מאפסית.
ידוע על סרט אחד שכיכב כאן ביומית.
שלא יודע בכמה אולמות הוא הוקרן, אבל רק 5 כרטיסים נמכרו לסרט.
כתבה מספר 3676
ידוע על סרט אחד שכיכב כאן ביומית.
אבל זה בגלל שהיו הרבה יותר מ-10 סרטים שהוקרנו בקולנועים באותו זמן.
אתה לא הבנת אותנו.
אין מצב שמוקרנים בארה"ב רק עשרה סרטים. גם לא 11.
בכל שבוע נתון מוקרנים בארה"ב הרבה מעבר לעשרה סרטים, בכל אחד מאלפי בתי בקולנוע שנמצאים כאן. לפיכך, מצב שבו רק תשעה מתוך עשרות או מאות הסרטים המוצגים באותו שבוע יצליחו למכור ולו כרטיס אחד – הוא פשוט בלתי אפשרי מתמטית, ריאלית או סטטיסטית.
אי לכך התשובה לשאלתך היא: לא.
מה שכן עשוי לקרות ואכן קרה, הוא שלא יצאו סרטים חדשים, או שיצאו סרטים חדשים שלא עניינו אף אחד כמעט, וכתוצאה מזה נמצא בעשיריה סרט שלכאורה לא שייך לשם; נגיד, סרט דוקומנטרי זוטר. או סרט ישן שהקרין רק בשלושה בתי קולנוע. לא יודעת. משהו מופרך *כזה*.
אתה לא הבנת אותנו.
או משהו מופרך כמו זה
כתבה מספר 4305
ואני לא מאמינה שזכרתי את זה. ועוד ב2 בלילה
יופי לרעם
לדאוני ג'וניר יש 2 להיטים בקיץ אחד,אני באמת שמח בשבילו.
יופי לרעם
עכשיו יהיה לו כסף לקנות קוק…
אז כנראה שנפגוש אותו שוב רק עוד כמה שנים
'טרופיק ת'נדר' הוא לא כזה להיט.
פשוט מולו היו יותר סרטים כושלים. כלומר, 'האביר האפל' לא כושל, אבל בשבועות שבהם 'טרופיק' שלט, 'האביר האפל' איבד תעופה והוריש את הכתר ל'טרופיק'.
קצת לא יפה להשליך את החדש של האחים כהן
לספטמבר האומלל. הם זכו באוסקר לא מזמן.
אולי המטרה היא להעלות קרנו של החודש? שזה קצת אבסורדי מבחינת המפיצים של "לצרוב ולשרוף" מכיוון שהתועלת ממהלך שכזה יפיקו רק סרטים שיצאו בספטמבר בשנים הבאות. משונה.
אגב, מתי הוא יוצא בארץ?
אני חש מחסור חמור בסרטים לראות כרגע…
קצת לא יפה להשליך את החדש של האחים כהן
בהתחלה גם לי זה ניראה תמוהה, אבל אז התברר מבדיקה היסטורית שהסרטים של האחים כהן מעולם לא היו להיטים קופתיים.
למעשה, החדש הוא הסרט הראשון של האחים כהן שמופץ בהפצה רחבה (2600 בתי קולנוע בסוף השבוע הראשון). שאר הסרטים שלהם עד היום קיבלו את הטיפול הרגיל של סרטים עצמאיים: הקרנה בכמה בתי קולנוע בודדים בהתחלה, ואז הרחבה של ההפצה עד לכמה מאות בד"כ. הסרט הזה הוא הראשון שלהם שמופץ כמו סרט
מיינסטרימי.
הסרט הבא של ניקול קידמן בסימן שאלה
מה הסיכוי של הסרט "אוסטליה" (הקפת התקציב עומדת על 120 מיליון דולר), שיצאתונדחתה מ-14 לנובמבר ל-26לנובמבר, להצליח בקופות?
אני מעריך שהסרט אוסטרליה יכניס לכל הפחות 40-60 מיליון דולר.
האם לדעתכם לסרט יש פוטנציאל להפוך להצלחה גדולה ברחבי העולם. (לא נראה לי ואחת הסיבות היא ניקול קידמן האלילה המזדקנת שהיא אינה במיטבה בסרט שאמור להיות אחד מהגדולים בקריירה שלה).
אם הסרט יהיה מחורבן סביר שהוא גם יכשל כלכלית.
אם הוא יהיה טוב הסיכוי לעותקים שלו לשרוד על האקרנים גדול יותר ולכן הפוטנציאל הכלכלי רב יותר (למרות שזה לא מחייב).
ואיך אתה יודע שהאלילה המזדקנת שלך לא במיטבה בסרט? הוא עוד לא יצא.
די ...
רד, לשים את החנפנות בצד, אני ממש נהנה לקרוא את הדו"חקואים שלך! תודה על זה.
שבועות אומללים כאלה מתרגמים לדו"חקואים מבדרים במיוחד, כן ירבו.
האביר האפל בהחלט יכול להגיע למיליארד
אבל זה ייקח עוד שבועיים-שלושה. למרות שיש סיכוי שהוא ירד מהמסכים בסכום של
$989,999,998
האביר האפל בהחלט יכול להגיע למיליארד
תוסיף עוד 10 דולר להכנסות הכוללות של האביר האפל כי אני הולך לראות אותו בסוף שבוע.
יש גם לפני האוסקר ואחרי האוסקר..
כלומר, אם הסרט יהיה מעומד להרבה פסלוני אוסקר, אפילו גם בלי לזכות בהם – "האביר האפל" יוקרן מחדש על המסכים וישלים בקלות 10 המיליונים הנותרים על מנת להגיע לביליון.
לא בטוח שהוא יוקרן מחדש.
הסרט יוצא בDVD בעוד חודשיים, הקהל הפוטנציאלי צפה או יצפה בסרט לפני ההכרזה על המועמדים.
בד"כ סרטים שמופצים מחדש הם סרטי איכות שעברו מתחת לראדר של הצופים והמועמדות לאוסקר מאפשרת לצופים לגלות אותם מחדש. זה לא המקרה של האביר.
זה באמת לא בטוח, ואני לא זוכר שקרה מקרה כזה, אבל כשחושבים על זה,
זה די הגיוני. אנשים שחשבו שהאביר האפל הוא סרט קומיקס והתעלמו מהביקורות יראו כי הסרט מועמד לאוסקר ויתנו עוד איזה 50 מיליון (מקסימום) לרווחים הכלליים. זה רעיון שיווקי מגניב ודי חכם.
אני לא רואה איך שבעה אנשים יביאו עוד 50 מיליון דולר.
*שיעול*השתולים*שיעול*
השיעול שלך מסכים איתי.
הסרט יצא לאקרנים באוקטובר עם פתיחה של 26$ מיליון. שבוע אחרי הוא כבר הודח משם ע"י "הטינה 2". הפצה מחדש בינואר בהחלט מכוונת לקהל שהחמיץ את הסרט.
יש גם לפני האוסקר ואחרי האוסקר..
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3595288,00.html
א-א-אפפצ'י!
תוצאות האמת - האביר האפל במקום השלישי
מאידך גיסא, הוא עם פחות כסף
5.5 במקום 5.7.
משהו מעניין דוקא כן קרה הסופ''ש
"אל תתעסקו עם הזוהן" במקום ה- 42, עם קצת פחות מ 110,000 דולר, חצה אחרי 94 יום את רף ה-100 מיליון דולר, כך שלא כמו שציפיתי, הוא לא הרס לסנדלר את רצף הקומדיות שעובדות את ה 100 מיליון דולר (הכוונה לקומדיות הקיץ שלו, שהחל מ 2002 עם מר דידס תמיד הרוויחו יפה מעל מאה מיליון).
מה דעתכם?
משהו מעניין דוקא כן קרה הסופ''ש
מסתבר שלסנדלר יש קהל מעריצים יותר אדוק ממה שאפשר לחשוב. בקצב הזה, וכבר עכשיו, הוא נהפך לויל סמית של הקומדיות. אני חושב שהתואר לא הכי מתאים ומגיע לו, רק לוויל סמית צריכה לעבוד הנוסחה (השחקן + סרט מסחרי כלשהו = הצלחה מסחררת)
טוב, נו, שיהיה…
המומיה או המבוקש?
יש מצב שאני אראה משהו בגלובוסביום חמישי – גם בגלל ההנחה. הבנתי שכרטיס ביום חמישי בספטמבר הוא מוזל, עד כאן נכון?
אז אני מתלבט בין המומיה 3 לבין מבוקש. הנקודה היא ששניהם סרטים קלילים, אקשן וכיף, שצריך – כלשון האתר – להשאיר את השכל מחוץ לקולנוע… השאלה היא בהתחשב שאני יודע שאני נכנס לסרט אקשן טפשי וקצת מעפאן איזה מהן יותר מוצלח?
נא לנמק!!!
דבר ראשון, ההנחה היא לימי רביעי בלבד.
דבר שני, מבוקש.
למה?
כי המומיה 3 משעמם, לעוס, ממוחזר, עייף ובעל אקשן מיושן ואפקטים גרועים.
מבוקש הוא ההיפך מזה.
חבל
דיברו על זה, אבל הטריילר של המומיה ממש מגניב.
עושה לי חשק לראות את השנייים הראשונים… ששמעתי עליהם פה שהם לפחות טובים.
אמממ, המומיה 2 גם הוא לא משהו.
אם כי המומיה הראשון דווקא סרט מאד מהנה ואכן מומלץ.
טרם פגשתי מישהו שנהנה מ'המומיה 3'.
למבוקש, לעומת זאת, יש חסידים ומתנגדים. אני נמנה עם הראשונים.
בנוסף, Rotten Tomatoes נותן ל'מבוקש' ציון גבוה בהרבה (73% לעומת 11%).
'המומיה',
כדי להמנע אחר כך מדיונים על אלימות בקולנוע.
(לא, ברצינות. יש נימוקים ארוכים בביקורות של שני הסרטים, והם ימלאו לך יותר משלושה סימני קריאה. נראה לי הגיוני יותר שתקרא ותחליט בעצמך מאשר שמישהו בעל טעם שונה משלך ינסה לקבוע עבורך. מה גם שממילא תשמע דעות לכאן או לכאן, כך שאני באמת לא רואה איך תוכל להוציא מהתגובות לפתיל תשובה חותכת).
'קודם כל את למשל נתת נימוק
נוסף לראות את המבוקש…
כדי לפתוח בדיון נוסף על אלימות בקולנוע למשל. כי הרי בשיבל זה יש "עין הדג" [וכאן דרוש בנוסף אמותיקון של שדון מגחך…].
וברצינות – קודם כל אני מחשיב את דעת החברים כאן, ולמשל העובדה שאדם ממליץ חד משמעית על מבוקש יש לה משמעות וגם לאחרים. למשל לדעתך ולרד יש בודאי גם משקל בעיני. וחוץ מזה חשובים הנימוקים להמלצה כמובן. אז אגב, אם את באמת חושבת אישית שהמומיה עדיף מהשניים אשמח לשמוע את דעתך.
האמת היא שמהביקורות יש כיוון שהמבוקש הוא סרט חסר הגיון אבל מגניב ומהנה. ואילו המומיה הוא עלוב. אני בעצם גם מחפש מישהו שנהנה מהמומיה. ונראה די שאין. וכפי שאמרתי זה די חבל כי הטריילר ממש עשה לי חשק.
אתה יודע,
בסך הכל יש עוד המון סרטים שמוקרנים בקולנוע ואתה לא חייב להגביל את הצפייה שלך לשני סרטים נבחרים בלבד.
אם אתה מחפש סרט שיתאים גם לילדים אני בטוח שתהנו מ"וול-אי", המופתי ראוי לומר, או "קונג פו פנדה". אם אתה הולך לבד אני בכלל הייתי ממליץ על "ואלס עם באשיר" הנהדר. פשוט אסור להחמיץ. בכל אופן, אם זה "המומיה" נגד "מבוקש" אז בוודאי שהשני. שניהם מופרכים וטיפשיים, "מבוקש" לפחות מודע לעצמו.
בהצלחה.
אוקיי, אז ניסוח מחדש:
קיבלתי את הרושם שבתגובתך הראשונה בעצם מראש כיוונת לכך שאתה מעדיף לראות את 'המומיה', ואתה מצפה שאחרים יחזקו את דעתך ויענו את מה שאתה רוצה לשמוע (לפחות, כך זה השתמע מה"חבל" שכתבת בתגובה לביטלג'וס, וגם מהתגובה הנוכחית).
במקרה כזה, אני לא רואה טעם לשאול אחרים. אתה יודע לאיזה סרט אתה רוצה ללכת – אז לך. בנוסף, קראת את הביקורות ואתה מודע להן, כך שגם אם הסרט יהיה גרוע מעבר לכל תקנה, לא תופתע לרעה.
ואגב, אדם המליץ על 'מבוקש' כי הוא ראה רק אותו. דעתו לגבי 'המומיה' מסתמכת על דעת אחרים ועל אחוזים. לך תדע, אולי הסרט ימצא חן בעיניו כנגד כל הסיכויים.
ואללה, את צודקת:
בגרסה השניה שכתבתי להודעה הזו שכחתי לציין שלא ראיתי את 'המומיה 3' (הגרסה הראשונה הלכה בדרך כל אלקטרון בנפול החשמל).
תודה על ההבהרה.
לקרוא ולשרוף מעולה
האחים כהן במיטבם שם, זה הולך להיות היסטרי.
הא?
http://www.imdb.com/title/tt0455824/news#ni0560385
הם לא רציניים, נכון?
הא?
הם מדברים רק בגבולות אוסטרליה, כן?
ולמה שזה לא יהיה הלהיט העצום ביותר באוסטרליה? הרי אם היו סרט שהיו קוראים לו " ישראל" והיה בו את איאן " גנדלף" כתור בן גוריון ואת פיליפ סימור הופמן כתור מנחם בגין ולא ידוע.. בראד פיט כתור רבין או משהו, לא היית הולך לראות?
אני יודע שאותי זה היה לפחות מעניין.
הא?
כבר עשו משהו דומה למה שהזכרת
http://www.imdb.com/title/tt0443448/
כל פעם שקראתי ''כתור'' חשבתי על האישיות בתור יונה...
א. התגובה שמעליי מתייחסת לסיכויי ההצלחה של אוסטרליה.
ב. אלברט – בפעם הבאה שאתה מפרסם תגובה עם לינק, כתוב בבקשה מה הנושא שלו, אחרת יש סיכוי טוב שהתגובה תימחק.
סליחה. שכחתי. פעם אחרונה שזה קורה.
ושוב, סליחה.
אחרי שמונה שבועות, הגיע הזמן להגיד את זה
אני לא מתפעל מההישג של "האביר האפל". עם כל הכבוד, הסכום שהוא הכניס הוא אמנם הגבוה ביותר אי פעם בארה"ב, אבל הסרט רחוק מלהיות המצליח ביותר. אם אני לא טועה (וסביר שאני טועה), דולר מעולם לא היה שווה פחות מבחודשיים האחרונים, ובטבלת הסרטים צמודת האינפלציה הסרט במקום לא-כזה-גבוה.
(בטח כבר היה כאן דיון כזה ולא ראיתי אותו… אתם מוזמנים להפנות אותי אליו)
השני הכי גבוה
נראה לי שהעניין הוא פחות שווי הדולר בשוק הבינלאומי
ויותר מקומי; עלות המחיה, משכורות, ובעיקר – מחירי הכרטיסים. לא? כי אם לא, אז כל העניין איבד אותי לחלוטין אי שם בדרך.
יש בזה משהו, ומצד שני,
אם נניח כרטיס לקולנוע עלה פי עשר פחות לפני ארבעים שנה, הרי שאי אפשר להשוות את הכנסותיו מול האביר האפל דולר לדולר…
אני מתאר לעצמי שכלכלנים יודעים בדיוק להסביר איך צריך לחשב את זה ובדיוק כמה "האביר האפל" באמת שווה ביחס לסרטים מלפני הרבה שנים. הנקודה שלי היא, שכל הרעש סביב "הכי הרבה הכנסות אי פעם" חוטא בהרבה אי דיוק. נראה לי בעיקר כמו תרגיל יחצ"ני מאוד מוצלח, שאמנם יש לו אחיזה במציאות, אבל גם מלא בלא מעט שקר.
שיטה, נוסחה...
כל הסיפור של "הסרט הכי רווחי" הוא סה:כ דרך לבדוק כמה שילמו כדי לראות אותו. מתוך הנחה שככל שיותר אנשים הסכימו לשלם כדי לראות את הסרט, הסרט יותר טוב.
אפשר לבדוק את זה בהרבה דרכים, אפשר להסתכל על כמות מבקרים (ואז להחליט האם בן אדם שראה את הסרט פעמיים שווה כמו שני אנשים?), ואז להשוות את זה לאוכלוסיה הכללית, ואז להכניס פונקציה של סרטים נוספים שהיו בקולנוע באותה תקופה
(נניח סרט א' היה הסרט היחיד בקולנוע לאותה תקופה, סרט ב' שודר יחד עם עוד שני סרטים. בסרט א' צפו 200 איש מתוך שלוש מאות שחיו באותה תקופה, בסרט ב' צפו 200 איש גם כן, אבל בתקופה שהוא יצא חיו 600 איש, שחלקם ראו את אחד מהסרטים האחרים, וחלק לא ראו אף סרט, האם סרט א' מצליח יותר מסרט ב', כי הוא הביא לקולנוע אחוז גבוה יותר מהאוכלוסיה, או שסרט ב' מצליח יותר, כי הוא הצליח להביא אותה כמות של אנשים שהיו צריכים לבחור בינו לבין סרט אחר?)
אפשר לשחק על מיליוני פרטים סטטיסטיים, כמו עלות כרטיס ביחד למשכורת ממוצעת, כמו פיזור בתי קולנוע ביחס לאוכלוסיה.. בסופו של עניין, משתמשים בספירת דולרים, כי הספירה היא תמיד נכונה בקשר לעתיד ולעבר הקרוב (אם סרט שיצא השבוע השיג 20 מיל, וסרט שיצא לפני חודש השיג 60, כנראה שההבדל הוא בסרט ולא בדולר).
חוץמזה, כל בן אדם יכול לקרוא את טבלת ההכנסות השבועיות, נוח, פשוט, וקל ללעיסה.
סרט על מאיץ חלקיקים
האם נראה לכם שיש סיכוי שיקדימו את סרט ההמשך לצופן דה-וינצ'י (מלאכים ושדים), כדי לרכוב על גל העניין שעורר בעולם מאיץ החלקיקים האימתני?
(הספר עסק בדיוק בזה, מאיץ, חלקיקים, אלוהים וכו')
'Tales from Earthsea'
ראיתי אתמול ו… ובכן, די התאכזבתי.
קודם כל, גורו מיאזאקי, בנו הייאו, עשה עבודה טובה מאוד. הוא אומנם לא ברמה של אביו (לא שזה מפתיע במיוחד) אבל הוא יודע מה הוא עושה.
חוץ מזה, המוזיקה, האנימציה והעיצוב של העולם היו כולם מצוינים. לא שצפיתי למשהו אחר מסטודיו ג'יבלי, כמובן.
אבל, למרות כל המחמאות על העזרים הטכניים ועל הבימוי של גורו מיאזאקי, היו לי כמה בעיות עם הסרט עצמו. קודם כל, הוא היה מאוד איטי, ולעיתים אף מייגע. יש בו אומנם כמה רגעי שיא, אבל עד שהם מגיעים, עשוי הצופה הממוצע להאבק להשאיר את עיניו פקוחות.
חוץ מזה – וזאת הבעיה הגדולה ביותר שהיתה לי עם הסרט – לא ממש נראה כאילו היתה לסרט פואנטה כלשהי. ברובו הגדול של הסרט, הדמויות הראשיות נעות ממקום למקום (באיטיות) ולא ממש עושות יותר מדי דברים. ככה שעושה רושם שבסופו של דבר, הסרט פשוט מתקדם (באיטיות) לשום מקום. קצת מאכזב.
מצבה הרע של ניקול קידמן
אני כבר לא בטוח ואין לי בכלל ציפיות שהסרט "אוסטרליה" יהיה להצלחה כלכלית גדולה. עדיין יש לי הערכות שהוא יהיה כישלון קופתי ענק ואחד הסרטים המחוסלים בקריירה של השחקנית המוערכת הלא קופתית ניקול קידמן.
הנה האתר המסביר כמה שחקן ממצוע מכניס עבור דולר אחד לכל אולפן – http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=ht20080911_06
שתי שאלות
1. מה זה blue-ray?
חיפשתי בebuy את שודדי הקריביים במארז משולש וראיתי שכמעט כל האפשרויות הם בפורמט הזה. ואין לימושג בכלל מה זה. וגם האם זה מתאים גם לdvd רגיל ולצפיה במחשב למשל? או שצריך מכשור מיוחד. אשמח לשמוע. וגם לגבי HD – אותה שאלה, מה זה והאם זה מתאים לצפיה בדוד רגיל.
2. כשמצויין שסרט הוא reg2 דהיינו אזור שתיים שלכאורה אנחנו כלולים בו – האם זה אומר שיש גם תרגום לעברית? ואיך אני יכול דעת אם כן או לא? או אולי בד"כ כך או כך.
תודה!
תשובה ל1.
HD וBlue-Ray הן שיטות שידור בטכנולוגיה ברזולוציה גבוהה. הן מצריכות מכשיר ייעודי (כלומר, לא DVD רגיל) והן מסכי LCD או פלזמה תואמים. בעבר שני כותרי הHD-DVD והBlue-Ray התחרו זה בזה, אך אולפני הסרטים עברו זה אחר זה לספק בלעדית לBlue-Ray. כך שהיום תמצא כמעט רק כותרי Blue-Ray בשוק הDVD ברזולוציה גבוהה.
ניתן לחבר מכשיר Blue-Ray
גם למקלט רגיל. אמנם פוטניצאל הרזולוציה לא ימומש אך טכנית זה אפשרי.
ובנוגע לשאלה השניה שלו, זון 2 המופץ בארץ תמיד יכיל תרגום עברי (פרט למארז טרילוגיית המטריקס המהודר ולשני סרטי שר הטבעות בגרסאותהן הארוכות).
אם אתה רוצה להזמין זון 2 מאירופה או זון 4 מאוסטרליה ומענויין לדעת אם הכותר מכיל תרגום עברי מומלץ להכנס לאתר http://www.dvdcompare.net/index.php ולבדוק.
תרגום עברי לreg 2
ממה שבדקתי אני חושב שאין תרגום עברי לאף אחד מסרטי שה"ק בטרילוגיה, באף אחד מההוצאות של הסרט בחו"ל.
האם יש סיכוי שפספסתי – ובכלל האם זה כלל שכיתוביות עבריות יש רק בהוצאות בארץ?
כתוביות בעברית יש
בהוצאות מקומיות ובהוצאות אזוריות. להסבר מפורט אני מפנה אותך למאמר של מאור מנהל פורום DVD בתפוז "איזורי, מקומי ומה שביניהם": http://www.tapuz.co.il/Forums2008/Articles/Article.aspx?ForumId=497&aId=27767
אאז"ן סרטי שה"ק הן הוצאות מקומיות (בסרט הראשון הם אפילו תרגמו את הקומנטרי לעברית).
תיקון עצמי
ישנן כתוביות בשפות זרות בכותרי "שודדי הקאריביים" שהופצו בארץ:
"קללת הפנינה השחורה" – ספרדית.
"תיבה של איש מת" – תורכית, רוסית, אסטונית, בולגרית, קרואטית.
"סוף העולם" – צ'כית, הונגרית, סלובקית.
אזי באם תזמין את הכותרים מהמדינות הנ"ל סביר שימצאו בהם כתוביות בעברית.
רוסית זו לא שפה זרה!
יש סיבה למה דווקא הבלו-רי ניצח? יש הבדל ביניהם? אגב, אני רוא השבטריילרים של אייפל מצויין HD – זה אותו מונח?
בכל אופן זה ממש מבאס, כי נראה לי שזה הפך לרוב. האם יש סיכוי שעוד כמה שנים יהיו כותרים שלא יהיה להם גירסת DVD רגילה? זה נראה לי עסק מאד יקר. המכשיר אינני יודע כמה הוא עולה, אבל המסך בודאי יקר מאד – הרבה יותר ממסך מחשב. וגם אני לא יודע אם יש בכלל אפשרות לחבר למחשב מסך שעומד בתקן הטכנולוגיה הזו.
למשל בחיפוש באי-בי למארז טרילוגיה של שודדי הקריביים יצא רוב מוחץ לבלו-רי. וגם היה קשהלהבין אם זה עם דיסקים עם התוסופת או לא – בגירסאות הרגילות.
היתה יומית על נצחון הפורמט:
כתבה מספר 4258
שה-Blu-ray Disc Player הראשונים יצאו לשוק התמחור שלהם היה זהה לתמחור של מכשירי הDVD הראשונים שיצאו (בסוף שנות ה-90): סביב 1000 דולר. היום כבר ניתן למצא מכשירים ב200$. בארץ המחיר עדיין מעט גבוה יותר אבל זה רק ענין של זמן (וניתן לנגן סרטי Blu-ray במכשיר סוני פלייסטיישן 3).
הם ניצחו
בגלל התמיכה החזקה של סוני וההצלחה של שיווק בלו ריי לסוני לפלייסטיישן שכידוע היא פלטפורמה מוצלחת ורווחית לא פחות מקולנוע.
בינינו, זו בחירה מוצלחת. היות והעתיד לא נמצא בדיסקים ממילא אלא באינטרנט ובהרדיסקים אז טוב שבחרו בפורמט יותר מתקדם ופחות ואם לזה העכשוי שיכול להכיל יותר מידע.
ב-2010 כבר ימכרו דיסקים של בלו ריי שיוכלו להחזיק 18 שעות של וידיאו באיכות HD שזה בכלל לא רע.
רווחית יותר, ללא צל של ספק
לראייה, לGTA IV לקח שבוע להגיע לרווחים של 500 מיליון דולר. מה שלקח לאביר האפל מספר חודשים.
חודש וחצי זה לא ''מספר חודשים''
אבל זה פי 6 יותר משבוע
סליחה על הבורות, אבל...
מה זה "LOL"? ובכלל, מי המציא את ה-"LOL" וכמה זמן הוא כבר קיים?
המונח הזה לא מכאן. הוא עתיק הרבה, הרבה יותר. פירושו laugh out loud, וניתן למצוא עליו עוד מידע בלינק.
לינק:http://en.wikipedia.org/wiki/LOL
אם מחיר כרטיס קולנוע
היה זהה למחיר של משחק לפלייסטיישן גם האביר האפל היה גורף חצי מיליארד דולר בשבוע.
טוב, המחיר פרופורציוני לתמורה
ממשחק מקבלים הרבה יותר משעתיים של בידור.
תכל'ס, אפשר לדרוס אנשים בGTA
מי השחקן והשחקנית שמעוררים עניין ורעש באתר זה?
לפי החישוב הזה, השחקנית הכי פחות רווחית בהוליווד היא לא אחרת מניקול קידמן, שיש לה נטייה לבחור בסרטים אמנותיים יחסית ולא בשוברי קופות. מאז שזכתה באוסקר על תפקידה ב"שעות" ב-2002, קידמן הצליחה להכניס רק דולר אחד על כל דולר ששולם לה. לשם השוואה, בעלה לשעבר, טום קרוז, שמשחק בעיקר בשוברי קופות, הצליח להכניס ארבעה דולר על כל דולר ששולם לו.
מה זאת אומרת -הצליחה להכניס רק דולר אחד על כל דולר ששולם לה. אם שולם לה 15 מיליון דולר במצפן הזהב והסרט הכניס סופית בארה"ב 70 מיליון דולר אז מה זה אומר עלייה?