הסרט החדש של איש העכביש יצא השבוע. אולי שמעתם על זה משהו. לי זה עורר זיכרונות.
לפני חמש שנים בדיוק יצא 'ספיידרמן' הראשון, ועשה היסטוריה קופתית: הוא היה הסרט הראשון אי פעם שהכניס מעל 100 מיליון דולר בסופ"ש, מה שנחשב עד אז לבלתי אפשרי. והוא לא סתם עשה 100.2; הוא עשה לא פחות מ-115. המספר הזה היה כל כך עצום שבמשך חמש שנים אף סרט לא הצליח לשבור אותו. ארבעה סרטים נוספים השיגו סופי שבוע של מעל 100 מיליון, אבל לספיידי אף אחד לא הגיע. עד שהגיע, בקיץ שעבר, ג'ק ספארו, ולקח את השיא כאילו כלום. גם הפעם לא היה מדובר בסתם שיפור של עשירית האחוז, אלא בקפיצה של 20 מיליון דולר קדימה: 135 מיליון.
"ככה?" הרהר ספיידי, כשהוא תלוי הפוך מעל בניין האמפייר סטייט על רקע דגל ארה"ב עצום בגודלו המתנופף לו בעוז, "אני כבר אראה להם מה זה". אמר ועשה. אחרי עשרה חודשים בשבי הפיראטים, שיא הפתיחה הגדולה של כל הזמנים שוב שייך עכשיו לספיידרמן. כרגיל, הוא לא הסתפק בשבירת השיא אלא גם יצר עוד תקדים עגול: הסרט הראשון שחצה את קו 150 מיליון הדולר. בשלושה ימים. ההערכות המוקדמות, שדיברו על הכנסות של 148 מיליון דולר, היו – מתברר – שמרניות: הסכום המדויק שהכניס 'ספיידרמן 3' בסוף השבוע היה 151,116,516 דולר.
לא היה צריך להיות גאון גדול כדי לדעת ש'ספיידרמן 3' יעשה הרבה מאוד כסף, ושבירת השיא של כל הזמנים בהחלט היתה אפשרות שאיש לא פסל, אבל ספיידי הצליח שוב להתעלות על הציפיות ולעשות צחוק לא רק מהפיראטים אלא גם מחזאי ופרשני קופות כמוני. קחו את כל מה שכתבתי לפני קצת פחות משנה על 'שודדי הקאריביים 2' – "ענקמוני" וכל זה – ותגדילו את זה עוד קצת.
השיא הראשון שספיידי שבר, עוד לפני שהקרנותיו התחילו למעשה, היה שיא ההפצה הרחבה ביותר אי פעם: הוא הוקרן ב-4,252 בתי קולנוע בארה"ב. רובם הגדול הקרינו אותו בשניים או שלושה אולמות במקביל, כדי שהקהל לא יצטרך לחכות, חלילה, שעתיים וחצי כדי להגיע להקרנה הבאה. אם הגעתם לבית קולנוע כלשהו בארה"ב בשעה אקראית כלשהי של היממה בסוף השבוע, סביר מאוד שהקרנה של 'ספיידרמן 3' בדיוק עמדה להתחיל. למרות ההפצה המאוד מאוד רחבה, נשארו מעט מאוד כסאות ריקים באולמות: ההכנסות הממוצעות פר קולנוע היו הגבוהות ביותר אי פעם לסרט בהפצה רחבה – מעל 35 אלף דולר. ביום שישי, ספיידי שבר את שיא ההכנסות הגדולות ביותר אי פעם ליום בודד: 59.8 מיליון דולר. הסרט הוקרן בין השאר באולמות איימקס, והכניס מהם במהלך הסופ"ש 4.8 מיליון דולר (שכלולים בהכנסות הכלליות) – שזה, איך לא, פתיחת האיימקס הגדולה ביותר אי פעם. ולקינוח, הסרט יצא במהלך השבוע לא רק בארה"ב אלא גם כמעט בכל העולם, והכנסותיו הגלובליות עומדות על 382 מיליון דולר בתוך שבוע. שיא של כל הזמנים. כמובן.
הביקורות על הסרט – כפי שכולם כבר יודעים – לא היו נלהבות במיוחד. מבחינת הביקורות, זה הסרט החלש מבין השלושה. אבל ביקורות לא באמת מזיזות לספיידי; הטריילרים המפומפמים, העובדה שהוא מגיע בעקבות שני סרטים פופולריים, וכמובן גם התקציב המנופח (יותר מ-300 מיליון דולר, ככה אומרים), כל אלה תרמו להצלחה המטורפת שלו. אבל היה עוד גורם שהשפיע, וכאן היה למפיקי הסרט הרבה מזל: חוסר כמעט מוחלט באלטרנטיבות. 'ספיידרמן' יצא לאקרנים אחרי חודש שלם שבו לא יצא אפילו סרט אחד שהצליח לעורר בקרב הקהל הרחב עניין כלשהו. חודש אפריל כולו היה שממה. לכן, בנוסף לכל יתר השיאים, זה היה כנראה גם סוף השבוע החד-סרטי ביותר בתולדות הוליווד. 85% מכרטיסי הקולנוע שנמכרו השבוע בארה"ב, נמכרו ל'ספיידרמן 3'. כל שאר הסרטים יחד היו זניחים לחלוטין. ביניהם היה אפילו סרט חדש אחד, 'Lucky You' של קרטיס הנסון, שאבד לחלוטין בענני האבק של ספיידי, עם 2.7 מיליון דולר בסופ"ש (שזה, אם זה מעניין אתכם, 1/22 מההכנסות של ספיידרמן בתוך יום אחד. כן, אני רע).
מה זה בדיוק אומר, ששיא הפתיחה של כל הזמנים גדל ב-30% בתוך פחות משנה, דווקא בזמן שהאולפנים מודאגים מהכנסות הולכות ודועכות של הקולנוע בכלל? כנראה זה מראה על "פער מעמדות" הולך וגדל. לרוב רובם של יוצרי הקולנוע, ההכנסות של ספיידרמן וקרוביו לא רלוונטיות. יש סדרות סרטים ספורות שיכולות לקוות לפתיחה של יותר מ-100 מיליון דולר; בשביל כל השאר, עולם הבוקס-אופיס נשאר קשה בדיוק כמו שהיה. להגיע ל-50 מיליון דולר זה הישג, 100 מיליון הם שמחה גדולה. הסרטים הגדולים הולכים והופכים גדולים יותר ויותר; בינתיים, הסרטים הקטנים הולכים ונעלמים. 'ספיידרמן 3' מגיע על חורבותיהם של 15 סרטים שיצאו בחודש האחרון, נכשלו והפסידו כסף (חלקם בצדק, חלקם לא). המסר שהקהל משדר הוא ברור: אם אתה לא ספיידרמן (או הארי פוטר, או יודה) אין לך זכות קיום. פתיחת הענק של ספיידי רק מקרבת אותנו קצת יותר למצב שבו אך ורק שוברי קופות יצדיקו הפצה לבתי הקולנוע, וכל סרט שאינו כזה יגיע ישר למסך הקטן.
השאלה עכשיו היא כמה זמן יחזיק השיא החדש. תאורטית, יכול להיות שעד סוף החודש הוא כבר יהיה היסטוריה. אחרי הכל, יש עוד כמה סרטים גדולים בקרוב, וכבר אמרנו שהקיץ הזה עומד להיות מטורף. שלושה שבועות מהיום יגיע 'שודדי הקאריביים: סוף העולם' כדי לנסות להחזיר לסדרה את הכתר. יכול להיות שהוא יצליח לשבור מחדש את השיא, אבל זה לא סביר. כאמור, חלק מהסיבה להצלחה הגיגאנטית של ספיידי היתה החוסר בתחרות. שודדי, לעומתו, יוצא שבוע אחרי 'שרק השלישי', ויצטרך להתמודד גם מול ספיידרמן עצמו, שיהיה אז בשבוע הרביעי שלו. אבל לכו תדעו מה יקרה. הכל מטורף בקיץ הזה.
בשבוע הבא ייצאו כמה סרטים שלא יגרדו לספיידי את הקרסוליים, אבל יכולים בכל זאת להפיח קצת עניין במקומות השני ומטה: '28 שבועות אחרי' – שזה כמו '28 יום אחרי', רק קצת אחר כך; הקומדיה 'Delta Farce'; סרט הבנות 'Georgia Rule' עם בריג'יט פונדה ולינדסי לוהאן, והקומדיה הרומנטית 'The Ex' עם זאק בראף. שבוע אחר כך יבוא שרק, וסוף סוף יהיה קצת אקשן. כי עד עכשיו היה כזה, אתם יודעים, משעמם קצת.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
אני הראשונה להגיב? מוזר..
מבאס אותי שרב הסיכויים ש"שודדי" לא ישברו את השיא של ספיידרמן.
לדעתי מגיע לשודדי הקאריביים (או לשר הטבעות) להחזיק בשיא.
אם זה עוזר,
בשיא המשמעותי ביותר עדיין מחזיק 'טיטניק' ועדיין אין סימן שמישהו הולך לשבור אותו בקרוב.
זה לא עוזר..
וזה אפילו יותר מוזר. אף פעם לא הבנתי מה כ"כ יוצא דופן בטיטאניק שדווקא הוא מחזיק בשיא.
לא סתם מחזיק בשיא
בארה"ב טיטאניק מוביל על המקום השני בהכנסות כל הזמנים (מלחמת הכוכבים) במשהו כמו 150 מיליון דולר.
בהכנסות עולמיות המצב חמור עוד יותר והוא מוביל על השני (שר הטבעות) בבערך 700 מיליון דולר.
כולם הלכו לראות את הסרט הזה ואז הלכו אליו שוב ושוב (בעיקר נשים).
האמת שקשה למצוא היגיון בעניין הזה, באופן אישי אני לא מכיר הרבה אנשים שחושבים שמדובר בסרט טוב או כאלו שילכו לסרט כזה יותר מפעם אחת (וגם זה יותר מידי).
מה שבטוח זה שהשיא הזה לא ישבר בקרוב.
כל סנט שטיטניק הרוויח
הוא הרוויח בזכות ולא בחסד.
טיטאניק, אאל''ט, גם מחזיק שיא אחר.
הכי הרבה זמן במקום הראשון. כמה זה היה, 14 שבועות ברציפות?
זה היה כל כך הרבה זמן שהרצתי הימור קליל נגד אח שלי אם הוא ישרוד עוד שבוע או ייפול סוף סוף.
בזכות מה?
וקוקסינלים כמובן.
וקוקסינלים כמובן.
כמובן כמובן…
הומופוב, תגובה דבילית
אני לא חושב שהבנת את הבדיחה.
אני לא חושב שהבנת את הבדיחה.
אז היא פחות הומופובית…
טעות שלי
גם אני לא חושב שהבנתי את הבדיחה....
אה, זה עוד לא במילון? P=
לא סתם מחזיק בשיא
כמה הוא הכניס?
1.8 מיליארד דולר
600 מיליון דולר בארה"ב ועוד 1.2 מיליון מחוץ לארה"ב.
בזמנו ההפקה (של ) נקלעה לקשים תקציביים והם גיששו מול אולפנים אחרים שישתתפו בהפקה. אולפני הסכימו בשני תנאים – הראשון הוא שהם משקיעים עד 65 מיליון דולר ולא יותר והשני הוא שתמורת הסכום שהם השקיעו הם מקבלים את הזכויות לסרט בארה"ב ופוקס תקבל את הזכויות לסרט מחוץ לארה"ב. זכורה לי ידיעה באחד המדורים הכלכליים על קונצרן "ניוז" (הבעלים של פוקס) שדיווח על הכנסות נטו של 425 מיליון דולר מהסרט.
1.8 מיליארד דולר
פיי.
תודה
אז אולי זה המפתח להצלחה?
כשיש שתי חברות הפצה ענקיות, שכל אחת מתמקדת בטריטוריה אחרת ומגייסת לשם את כל המשאבים שלה?
לא, זה קורה לעתים די קרובות.
אוף חבל
חשבתי שעליתי על סטארטאפ
לא סתם מחזיק בשיא
טיטאניק גם מחזיק בחתיכת שיא של הסרט הכי מרוויח בכל הזמנים עם מילארד דולר ועוד 800 מליון דולר, ככה בשביל הכיף (1.8) וחוץ מזה עם כל המוצרים הנלווים (כמעט כל דבר שהיה על סט\משהו שדיקפריו לבש) הגיעו בטח גם לשני מיליארד. ומי הרוויח מכל זה? ג'יימס קמרון שכתב, ביים, הפיק וערך את כל האימפריה הזאת. השחקנים הרוויחו סכומים של מליון, שני מליוןוחצי. גם אצל ספיידי אני מעריכה שיקרה אותו דבר.על הרוק של טובי עוד יריבו במכירה פומבית, אתם תראו.
תסמכי על הסוכנים של השחקנים
על הסרט הראשון הם אולי קיבלו מיליון-שניים. על השלישי הם בטח כבר קיבלו פי כמה. למרות שזכור לי שקראתי איפשהו שהשחקנים הראשיים חתמו על חוזה לשלושה סרטים. מישהו יודע? P=
אני הראשונה להגיב? מוזר..
ממש לא.
השני היה זוועה.
סאבטקסט:
קהל שבוי, anyone?
סאבטקסט:
הזהב השחור בפעולה.
סאבטקסט:
"אוקיי, סקי מים דרך זפת זה לא רעיון כל כך מוצלח."
''ספיידרמן מתגייס לעזור בסחיבת מליוני הדולרים שהרוויח''
סאבטקסט:
"אוקיי, סקי מים דרך זפת זה לא רעיון כל כך מוצלח, אבל לפחות לא גלגלו אותי בנוצות"
''אולי בטמן לא כזה מטופש כמו שחשבתי''
אני מוריד את הכובע על הרשימה של עשרת המרוויחים,
ועכשיו סאבקאסט: "אז מי אמר שקומדיות שחורים לא עושות הרבה כסף?".
לא כתבתם
כמה הרויח הסרט Whatever
לא כתבתם
אפשר לחשב-
אם ספיידרמן הרוויח 85% מההכנסות, שהן 151 מליון, כל שאר הסרטים *ביחד* הרוויחו 27 מליון. כלומר על כל 17 דולר שהלכו לספיידרמן סרט אחר הרוויח 3 דולר. זה קצת עצוב.
והבהרה
הבנתי שלא התכוונת ברצינות, ובכ"ז רציתי להראות כמה עצוב זה.
סתם מעניינת לי דעתך רד פיש,
איזה סרטים טובים יצאו השנה אבל נכשלו בקופות?
סליחה על ההתפרצות אבל..
אני ארשה לעצמי להגיד ש- Grindhouse הוא אחד מהם ,אם לא בראש הרשימה.
ואני ארשה לעצמי
לצדד בטענה הזאת
סליחה על ההתפרצות אבל..
ראית כבר את גריינדהאוס?
לא יודע לגביו
אבל אני כן…
(אני מרשה לעצמי להדחף בכדי להשוויץ ולהתלהב)
...
טרם,מה שלא מונע ממני לקבוע שאני אוהב אותו ואראה אותו מס' פעמים,לפחות את החלק של האדמו"ר מטנסי.
זה הסרט שאני הכי מצפה לו ,יותר מכל הזבל שזוכה לכיסוי נרחב(מדי) בזמן האחרון ב"עין הדג" ובכלל,כמו בכל קיץ:שה"ק השחוקים,שרק וספיידרמן ההומו (לא אני קבעתי:http://www.notes.co.il/dvorit/),לפחות יש בקצה המנהרה (מנהרת זבלוני יוני-יולי) את המשפחה הצהובה.
אגב ,ב"התפרצות" הרשתי לעצמי לענות במקום רד שהתרעם לא פעם על הכשלון המקומם משהו של Grindhouse.
*עוד שלושה שבועות ויום.
אני לא התרעמתי, אני התפלאתי.
מכיוון שלא ראיתי את הסרט עדיין, אני לא יודע אם הכשלון שלו הוא חרפה לאנושות או עונש מוצדק לשני יוצרים שירדו מהפסים.
מה שתגיד!
עצם זה שטרחת ל"התפלא" מהכישלון שני דו"חקואים ברצף נוצר הרושם שהכישלון חורה לך במובן מסוים .
ושוב ,אני ארשה לעצמי לקבוע שהכשלון הוא חרפה לאנושות ולא עונש ,כי אין הרבה יוצרים מסקרנים שיודעים לשלב בסרט אמת אומנותית (שלא הוכתבה להם ע"י אולפן זה או אחר)עם הרצון לגרום לקהל להינות,מבלי להתפשר על אמירה אישית ובלי לפנות למכנה המשותף הנמוך ביותר.
שמישהו יסביר לי
למה תמיד אנשים מניחים שאם זה סרט של טרנטינו, זה בוודאי סרט מוצלח ואיכותי, אפילו אם הם עוד לא ראו אותו. האם לא ייתכן שפשוט הפעם יצא לו חרא סרט?
הטריילר נראה מגניב.
חשבתי שמזמן כבר ברור
שזו לא אינדיקציה…
גריינדהאוס הוא הסרט היחיד
שהוא גם מטופש להחריד, אוילי, דבילי, לא הגיוני, ועוד מצולם רע (בחלק של רודריגז הוא גם משוחק רע), חסרים בו חלקים, והוא באיכות גרועה – ועם זאת – זה הסרט הטוב ביותר שראיתי השנה חוץ מהמבוך של פאן. (החלק של טרנטינו בשלב מסוים מתמקד פחות בקטע של להרוס את הסרט בכוונה ומתחיל עלילה מטופשת ביותר – אך קורעת מצחוק.)
מה זאת אומרת ''חסרים בו חלקים''?
כולם גרוזינים.
שני יוצרים שירדו מהפסים
ועל זה מגיע להם רק פרס.
למה האפליה הזאת? גם אני רוצה לענות
Grindhouse בלי שום צל של ספק.
אני פניתי לרד פיש כי הוא זה שהעלה את הנושא בדו''ח.
ובגלל שאני לא זכרתי סרטים טובים שנכשלו השנה אז שאלתי אותו על מה הוא מדבר.
את גריינדהאוס לא ראיתי.
גם אני לא ראיתי את רוב הסרטים האלה.
היו כאלה, גם חוץ מ'גריינדהאוס', שקיבלו ביקורות טובות – 'עדות שבורה' (שכן ראיתי, והוא באמת מוצלח) ו'חדר פנוי', למשל.
עדות שבורה
הו, זה ממש משמח. אני מאוד מתלבטת אם ללכת. מצד אחד, ריאן גוסלינג הוא אחד השחקנים האהובים עליי. מצד שני, אנתוני הופקינס? אני חוששת. הוא שווה צפיה בקולנוע?
עדות שבורה
לאן הגענו כשאנתוני הופקינס מספק סיבה *לא* לצפות בסרט, וריאן גוסלינג כן?!
כי
אנטוני הופקינס, כמו הרבה שחקנים מבוגרים מדי, ממחזר שטיקים ואילו רייאן גוסלינג הוא אחד מטובי הכשרונות ההוליוודיים, אם לא הגדול שבהם בטווח הגיל שלו.
''מבוגרים מידי''
באמת לא יפה מצידו להשאר בחיים (וגם, שומו שמיים, לשחק בסרטים) ולא לפנות כבר את מקומו לאחרים.
עדות שבורה
עדות שבורה אכן סרט טוב. אמנם הוא מוגדר כ"מותחן פסיכולוגי", אך לדעתי הוא יותר דרמת בית משפט מסרט מתח. וזוהי דווקא המעלה שלו. לא ראיתי דרמת בית משפט מוצלחת כל כך כבר הרבה זמן.
האמת היא שראיתי את הסרט הזה בקולנוע רק כי לא היה משהו טוב יותר. ספיידרמן היה במרחק שבועיים, ואני וידיד היינו צריכים בידור מיידי באחד הערבים.
ואז הסרט התחיל. תחילה העיר אותי ריאן גוסלינג. פאק, לחשתי לידיד, הבחור פשוט חתיך. ראיתי אותו כסימן טוב לבאות, ולא טעיתי- לסרט "עדות שבורה" יש קצב טוב והוא מתובל בבדיחות סרקסטיות מצויינות. השחקנים עושים עבודה טובה ומשכנעת, במיוחד אנתוני הופקינס ששוב מגהץ את דמות המעורער-אך-קר-רוח שלו. גם לגוסלינג יש את רגעי הזהב שלו, אבל אני קצת משוחדת כי לא יכולתי להפסיק לבהות בו כל הסרט.
הסרט הזה הוא באמת שווה צפייה, אבל אני לא יודעת אם בקולנוע. כלומר, הוא לא סרט אקשן עם פעלולים מיוחדים, ולא משהו שחובה לראות על מסך גדול כדי להנות ממנו.
כמו שרד פיש אמר, באמת חבל ש"עדות שבורה" לא קיבל את הכבוד שמגיע לו. הוא סרט עשוי טוב ומעניין. אם תשאלו אותי, נהנתי ממנו הרבה יותר מאשר מספיידרמן 3.
כן, בערך מה שהיא אמרה
(חוץ מהקטע של לבהות בגוסלינג, כלומר).
כן, בערך מה שהיא אמרה
כמובן כמובן…
הומופוב, תגובה דבילית
''הומופוב, תגובה דבילית'' היתה החתימה?
בנוסח "יואב טוקר, פריס" כזה?
זה ציטוט מאחת התגובות מלמעלה.
עכשיו, אחרי שהוא שבר את השיא של הכנסות בסופ''ש ראשון (ועוד כמה),
מעניין אותי אם הוא מהווה איום רציני עד כדי התברגות בעשיריה של הגדולים.
משום מה, לא נראה לי שהוא יגיע לשם.
האמנם?
גם אני חשבתי שהוא לא יגיע לשם. הרי בניגוד לפעמיים הקודמות- הביקורות לא משבחות, דעת הקהל לא בשמיים, ונראה שמדובר כאן בהיט אנד ראן- סופ"ש ראשון חזק והידרדרות לאחר מכן.
אבל אז נזכרתי במרסק הקודם לפניו- שודדי הקריביים 2, שגם אותו הביקורות לא אהדו, והייתה הסכמה כלשהי בקהל שהשני פחות טוב מהראשון (תקנו אותי אם אני טועה), ובכל זאת זה ממש לא הפריע לו להצליח. בענק. גם לאחר הפגיעה הראשונה.
לא הייתי אומר שזה יהיה היט אנד ראן,
אבל יש לי הרגשה שהוא ייצא מהר מהמשחק.
בין הסיבות לכך: העובדה שבעוד שבועיים מגיעים בחורים שווים בגודלם לספיידרמן.
המממ. מעניין אם יהיה עוד המשך.
מסתמן שיהיה.
http://www.imdb.com/news/wenn/2007-05-07/#4
ולא רק אחד.
סאם ריימי בעצמו אמר שסוני מתכננים להוציא לפועל את ספיידרמן 4-6.
וטוענים שהשחקנים הראשיים והבמאי לא מתכננים להמשיך.
או שזה תעלול שיווקי כדי שהקהל יבוא במחשבה ש"זה הסוף של טובי מגוויר בתור ספיידרמן!", או שהאנשים האלה באמת הולכים לעזוב ויוחלפו בסרט הבא.
הולי פאקינג באסה.
מזכר לעצמי: תמיד להוסיף
נכון לרגע זה בו סיימתי לקרוא את הדו"חקו, בביקורת של ספיידי יש 151 תגובות בדיוק
לקרוא במנגינה של אזור הדימדומים.
פעם שלישית...
הגיע הזמן שזאק בראף יפסיק כבר עם קומדיות רומנטיות, הוא שווה יותר מזה.
משחק הקיץ של EZ
נפתח שוב, עם 300 מיליון סכום התחלתי (במקום 250 מיליון בשנים הקודמות) כדי לפצות על מספר הבלוקבאסטרים העצום השנה.
http://www.ez1productions.com/
משחק הקיץ של EZ
שנה שעברה הלכתי כמו מטומטם על שודדהק ועוד כמה שוברי קופות לדעתי. הפעם הלכתי על בטוח. קניתי את כל הסרטים הזולים, ועוד כמה שנראו לי מבטיחים. נגיד ככה- אצלי הרשימה של מה קניתי ארוכה יותר ממה מה שמוצע לי לקנות.
נו, להיות המניאק שמקלקל את החגיגה
ומציין, בשולי הדברים, שזה בעצם יום מאוד עצוב למדיום הקולנועי?
נה, אין לי כוח למחשבות אמיתיות מדי. ספיידי שולת, או משהו.
נו, להיות המניאק שמקלקל את החגיגה
זה לא יום עצוב למדיום הקולנועי- כבר מאז ימי מלחמת הכוכבים/מלתעות מקשקשים לנו בשכל שמעכשיו והלאה אנשים ילכו לראות אך ורק סרטי קיץ מפוצצי תקציב.
איכשהו סרטים זולים יותר עדיין מצליחים להתקיים ואפילו להצליח (הדוגמה הקיצונית ביותר היא כמובן "פרוייקט המכשפה מבלייר"). גם היום היות הסרט מפוצץ תקציבית ונישא על גלי הייפ לא מבטיח שבירת קופות- רק תשאל את גיבור העל האחר העטוי אדום וכחול ש"חזר" למסכים שנה שעברה.
אוקיי, אני מתקן
זה לא "יום עצוב למדיום הקולנועי" – זה *עוד* יום עצוב למדיום הקולנועי, חלק ממגמה ארוכת טווח שהחלה להתפתח איפשהו בסוף שנות השבעים, כנראה, אבל בחמשת השנים האחרונות הצליחה לעשות את הלא ייאמן ולשכנע אותי לעבור לצד של רון מיברג. הקולנוע האמריקאי הולך והופך למפגן כוח כלכלי מהסוג האמריקקי ביותר. כמובן שלפעמים העשייה ברמה גבוהה (אני לא הולך ליפול למשוואה הממלכדת "עתיר תקציב=נבוב וירוד"), אבל התופעה, כתופעה, מבחילה ומבאסת מדי הרבה בחינות, ודוגמאות בודדות להצלחות דלות תקציב לא יכולות להסתיר את התמונה הגדולה. חבל.
אוקיי, אני מתקן
שאלה
עד כמה ארוכת טווח בדיוק היא המגמה הזו? כבר עברו שלושים שנה מאז מלחמת הכוכבים הראשון (וזה בהנחה שעד אז הוליווד עסקה אך ורק באומנות לשם האומנות ולא יצרה מפלצות עתירות תקציב ואפקטים) ועדיין לא הגענו לתוצאה הסופית שלה- שיצאו מהוליווד אך ורק סרטי אקשן-ענקיים-לקיץ-בתקציב-מנופח ושכל שאר הסוגים יפסיקו להתקיים.
אבא שלי, בתור ילד אמריקאי בשנות החמישים,
היה הולך תדיר לראות סרטים של שניים-במחיר אחד. רובם לא היו יצירות מופת, היו המוני מערבונים וסרטי מתח זולים, וזה שהסרט הנלווה נתן את שמו לתופעת הבי-מוביז מעיד גם כן שמיברג חוטא באותה תופעה שמכה מבקרי תרבות בכל אתר ואתר:
העדר מוחלט של חוש היסטורי ואמונה שהעולם מתחיל כשהם הגיעו לגיל ההתבגרות.
אבא שלך מרשה לך להפיץ עליו רכילות נפשעת כזו?
למה לא?
הוא סיפר אותה בעצמו.
הנה עוד שוק בשבילך:
הלכנו ביחד לראות, בין השאר, את 'אדון ומפקד' ואת 'כנופיות ניו-יורק'.
אני מבין שבזמן שחלף הלכת לבקש רשות?
כנראה שהגיע הזמן לרענן כמה מהדעות הקדומות שיש לי לגבי אנשים מסוגו של אביך.
אתה לא, אה, זועף, או משהו? אני לא בטוח שאני קורא נכון את הטונים שלך.
לפני שהקולנוע הפך לאומנות...
אהוד מנור כנראה ידע מה הוא כותב
והנה אני מחדד
סוגיית תוכן הסרטים היא פחות רלוונטית, ובאמת שהאזכור של מיברג היה רק כדי להדגיש את קיצוניות התופעה, ולא כדי להיתלות באילן הטיעונים הפתטיים שלו. העניין, בתמצית, הוא זה: עד שנות החמישים-שישים הקולנוע האמריקאי היה בעיקרו מדיום של מפיקים והפקות, והשיקולים שעמדו ברקע היצירה היו כלכליים בראש ובראשונה. אחר כך, עם הופעתם של במאים חשובים כמו היצ'קוק ובילי ויילדר, הקולנוע הפך בהדרגה למדיום של במאים, שהיוצרים נותנים בו את הטון והמפיקים מובלים בו באף. "מלחמת הכוכבים" לא הרג את הקולנוע, כמו שמיברג טוען, אבל הוא כן היה אחד הקטליזטורים לכדור שלג שמחזיר, בסופו של דבר, את הקולנוע לידי העסקנים, וחבל שכך. זהו.
יותר מטוטלת מכדור שלג, לדעתי
מלחמת הכוכבים אכן היה סמן של תופעת מגה-מסחור שהפך שיקול מרכזי בהפקת לא מעט סרטים (וכמעט מוטט סופית את דיסני לפני כמה שנים). עם זאת, סרטי ענק כמו טיטאניק, ספיידרמן, הארי פוטר ושודדי הקריביים*, שעושים בוחטות תשע ספרתיות במכירות כרטיסים, דוידים ומוצרי לוואי, הם עדיין תופעה חריגה. בשנים האחרונות, התופעה הזו גם בכלל הוגבלה רק לסרטי קיץ.
האוסקר הוא מדד מעניין לתופעת המטוטלת הזו: פעם מצליחות הפקות ענק כמו חלף עם הרוח וזיגפלד הגדול, אז מגיעים סרטים יותר צנועים כמו קזבלנקה והמלט (שנחשב עד היום לזוכה הכי לא צפוי בהיסטוריה, מעצם היותו לא הוליוודי). פעם יש סיפור הפרברים ולורנס איש ערב, פעם קן הקוקיה והרומן שלי עם אנני. פעם גאנדי ואמדאוס, פעם איש הגשם ושתיקת הכבשים. אחרי שיקגו ושיבת המלך, מי זכו? מיליון דולר בייבי, התרסקות והשתולים.
סרט שמשקיעים יותר בשיווקו, באופן טבעי אמור למכור יותר כרטיסים. עם זאת, הדבר לא הפך לתופעה רווחת כפי שחשבו לפני שלושים שנה. בשנים האחרונות, קיים ניגוד חד במיוחד בין בלוקבאסטרים לגילאי 14-35 שמתחרים ביניהם על שבירת שיאים שאף אחד לא ידע על קיומם לפני שכל בלוגר וחצי התחיל לפמפמם לכל עבר, לבין סרטי "איכות" קטנים וצנועים שמתחרים על האוסקרים ועל חיבתם של המבקרים הנחשבים. אם להמשיך מנקודת מבט אוסקרית, אף אחד לא מצפה מספיידי להיות מועמד בקטגוריה לא טכנית כלשהי. מבחינת האולפן, המטרה של הסרט שהפיק היא להכניס כמה שיותר כסף. בשאר הזמן, האולפנים מתפקדים יותר כמפיצים שמשקיעים ברכישת זכויות הפצה מאולפנים קטנים יותר. בניגוד לתור הזהב של הוליווד, בו כמעט כל הסרטים שהופצו בצפון אמריקה, הופקו בידי אחד האולפנים הגדולים, היום כל דני לרנר יכול לצאת מורווח, גם אם את הכסף הגדול, עושים חתול במגפיים וחמור מדבר.
"הארי פוטר ושודדי הקריביים", הנה הפקה שהייתי מעוניין לראות.
על כסף ואוסקרים
אני די סולד מסרטי איכות קטנים וצנועים שמנסים להתחרות על האוסקר. מרגע שמטרה של סרט (או של במאי סרט)היא לזכות באוסקר, מבחנתי זו מטרה עלובה יותר מאשר המטרה לעשות בוחטות של כסף.
סרט שמנסה לזכות באוסקר ינסה לקלוע לטעם של אנשי האקדמיה, וזה יכול לבוא על חשבון דברים אחרים, בעוד סרט שמנסה לעשות כסף ינסה לקלוע לטעם של הקהל הרחב על חשבון דברים אחרים.
בשני המקרים לדעתי הדבר פוגע בסרט, אבל בתור אחר שהוא חלק מהקהל הרחב, ולא חלק מאנשי האקדמיה, אני מעדיף ללא ספק את סוג הסרטים שמנסה לעשות בוחטות. כי מה לעשות, אני לא מבקר "נחשב", אבל כן חלק מהקהל הרחב.
סרט לא מנסה לזכות באוסקר, אולפן מנסה
כמה מהפקות הענק שציינתי (לרבות חלף עם הרוח, סיפור הפרברים וטיטאניק), אכן יועדו מראש להגיע לשיא הצלחתם בקטיפת כמה שיותר אוסקרים ולהיכנס להיסטוריה כמכונני שיאים. עם זאת, סרט עצמאי קטן (למשל, מיס סאנשיין הקטנה) מופק לרוב מבלי שיהיה ליוצרים מושג אם ומתי הסרט יופץ וכמה אנשים באמת ימשכו לסיפור. מה שאולפנים עושים כיום, כאשר רוב הסרטים נרכשים as is להפצה ולא מופקים בידי האולפן עצמו, זה לשבץ "סרטי אוסקר" בהפצה מצומצמת לקראת סוף השנה. ככל שמועד הכרזת המועמדויות קרב, מתרחבת הפצת הסרט. בסופו של דבר, "בבל" נחשב לאכזבה בקופות, אבל זוכרים לו את תו האיכות של האוסקר (תו איכות מוטל בספק, אבל זה כבר דיון שלם בפני עצמו). מבחינת האולפן המפיץ, הסרט לא הכניס כסף כפי שציפו, אבל האולפן עצמו הרוויח מוניטין כמפיץ סרטים לקהל יותר "מתוחכם".
מנגד, כאשר אולפן משקיע למעלה ממאתיים מיליון דולר בהפקת סרט ועוד כמה זוז על פרסום ומויצ'נדייזינג, רק מתבקש שהסרט יפנה לקהל כמה שיותר רחב ויפתה אותו לפתוח את הכיסים. בשנים האחרונות, סיכוייו של סרט לזכות באוסקר תלויים הרבה יותר בתאריך היציאה וקמפיין השיווק שלו, מאשר בכל דבר אחר. עיקר ההשקעה לקראת האוסקר מגיעה לאחר שהסרט כבר הושלם.
צריך להיות נאיבי
ואולי נאיבי מאד, בשביל לחשוב שלרגע אחד הקולנוע היה אפילו לחצי יום מדיום שבו הבמאים נותנים את הטון, ולא האנשים עם הכסף.
כן?
התיקון המתבקש הוא אולי "הקולנוע אמריקאי\הוליוודי", אבל גם זה לא ממש נכון.
זה שרוב הסרטים שמגיעים אליך הם כאלו, זה רק בגלל שהאולפנים הם בעלי כח ההפצה. זה לא אומר ששאר הסרטים לא קיימים.
צריך להיות בעל ידע מבוסס
כדי לחלוק על קביעות בכזו אסרטיביות.
את Easy Riders, Raging Bulls, העוקב אחר המהפכה של הקולנוע האמריקאי בשנות ה-70, קראת? כי הוא דווקא מתאר איך למשך תקופה קצרה הקולנוע האמריקאי כן הובל ע"י במאים, לאחר שהאולפנים והמפיקים נאלצו להודות שאין להם מושג מה הקהל רוצה, ופתחו את הדלת לכל מיני במאים צעירים עם רעיונות לא מסחריים.
פתיחת האיימקס הגדולה ביותר אי פעם?4.8?
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=19697
אלה שני דברים שונים.
'פגוש את הרובינסונים' לא הוקרן באיימקס. הוא הוקרן בבתי קולנוע רגילים שהותאמו להקרנות תלת-מימד (וכבר כיום קיימים יותר אולמות כאלה באמריקה מאולמות איימקס).
עד מתי ספיידרמן 03?
קשה לי לזכור איזה ספר בדיוק, אולי Men at Arms ("אנשי המשמר" בתרגום לא מוצלח לדעתי לעברית) – אבל באחד מספריו טרי פראצ'ט מצטט אמרה נפוצה אצל הגמדים, אשר מתפרשת כ"ככל שהם גבוהים יותר – כך נפילתם גדולה יותר" והתרגום המילולי הוא "כשהגובה שלו כפול משלך השיניים שלך בגובה הביצים שלו".
ומה הפואנטה שלי? 151 מליון דולר, הפצה רחבה עד כדי גיחוך ו-85% מסך כל ההכנסות בסוף השבוע – זה הרבה צופים. למעשה, זה הרבההההההה צופים. בהנחה (לפי הביקורות גם) שמעטים יראו את ספיידי 3 בקולנוע פעמיים, אני לא חושב שהוא יהווה תחרות לשרק השלישי או לספארו. למעשה, אני מהמר שעד אז הוא כבר יהיה ברבע התחתון של הטבלה, אם לא מחוץ לעשרת הגדולים בכלל.
ספיידרמן 1 עשה למעלה מ-400 מיליון דולר
השני הכניס אאז"נ כ-380 מיליון.
אם נניח שספיידרמן 3 יכניס "רק" 350 מיליון דולר אזי ההכנסות הצפויות לו הן עוד 200 מיליון דולר. גם זה, הרבההההההה מאד צופים.
השאלה היא בכמה זמן הוא יעשה את זה
אני חושב שעד ספארו רוב הצופים כבר יסמנו את ה"וי" הראשון שלהם ברשימת הסרטים שהם חייבים לראות הקיץ.
ידעתי שספיידי יפול בשבועו השני
ביום שני ספידי עשה רק 10 מליון דולר בזמן ששודדי 2 עשה באותו יום יום 18 מיליון
שודדי הוקרן בחופש הגדול.
חוץ משרק ושודדהק
יוצאים הקיץ עוד "שוברי קופות" שיכולים לייצר סכומים כאלה?
אני מניח שהרובוטריקים לא יהיה אחד מהם.
הארי פוטר.
את שיא הפתיחה הגדולה ביותר הוא כנראה לא ישבור, כי בארה"ב הוא אף פעם לא הגיע לגבהים של ספיידרמן והשודדים – אבל מבחינת הכנסות כוללות בעולם כולו, הוא מתחרה רציני בהם.
הארי פוטר.
תודה..
מעניין אם "הפתיחה" של הספר השביעי מגיעה לאותם סכומים כמו הסרטים.
הארי פוטר.
אם מדובר ביחס בין עלויות הפקה להכנסות, אני מניח שכל אחד מהספרים עשה הרבה הרבה הרבה יותר מהסרטים.
אל תהיה בטוח לגבי הרובוטריקים
יש המון אנשים שגדלו על זה ויבואו למרות מייקל ביי.
ולו בשביל הנוסטלגיה
זה נכון,
וברור שהרובוטריקים יעשה הרבה כסף, אבל יש הבדל בין "הרבה", ואפילו "הרבה מאוד", לבין סכומים שמזכירים את הפתיחה של 'ספיידרמן 3'.
אז כמה סרטים באמת מכניסים?
ידיעה בגלובס על הכנסות קונצרן ניוז (הבעלים של, בין היתר, אולפני ) מדווחת שהקונצרן דיווח על 571 מיליון דולר הכנסות מהסרט "לילה מטורף במוזיאון".
http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000210153&fid=821
במוג'ו מצוין שסך ההכנסות העולמיות של הסרט הוא 571 מיליון דולר
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=nightatthemuseum.htm
ידוע שהאולפנים מתחלקים בהכנסות עם בעלי בתי הקולנוע, אנשי הפקת הסרט (מפיקים/במאים/שחקנים וכו') כך שלא ייתכן שניוז קיבלו את כל 571 מיליוני הדולרים שהסרט הכניס.
אבל אני מניח שכשאתה מודיע למשקיעים שאלו ההכנסות שלך, המניה עולה. את ההתחשבנות ואת חלוקת הכספים תעשה אחר כך. גם דרך להרוויח (או לפחות להציג כאילו אתה מרוויח).
ועוד משהו קטן: בידיעה מצוין שהכנסות הקונצרן מסרטים זינקו ב-82 אחוזים. אז או שמדובר בהכנסות מסך המכירות של סרטים (קולנוע/DVD/שידורים בטלוויזיה וכו') או שרק חסינים באורח פלא מהירידה בהכנסות הסרטים עליה מקוננים האולפנים.
שמעו נבואה:
עוד יבוא יום וייצרו אתר אינטרנט עם הרווחים שסרט מרוויח באמת (או להיפך).
זה פשוט מתבקש. וצפוי. רק חבל שעדיין לא ממש יצא הרעיון הזה לפועל. טוב, כמו שאמרתי – בעתיד. על כמה אנו מתערבים?
אי אפשר
מעט מאוד אנשים בעולם יודעים *בדיוק* כמה הרוויח כל סרט. זה תלוי בכל כך הרבה גורמים ובכל כך הרבה הסכמים ספציפיים, שהאולפנים ממש לא ששים לחלוק עם העולם, שפשוט בלתי אפשרי לעשות טבלה כזאת.
להיפך?
יום יבוא וייצרו סרט עם הרווחים שאתר אינטרנט מרוויח באמת?
נו,נו.
לא מנומס להתחכם.
''שודדי 3'' יוצא שבוע אחרי 'שרק השלישי'?אז מה?
גם "שודדי 2" יצא שבוע אחרי סופרמן וכולם יודעים איך זה נגמר…
אני הייתי מנסח אחרת:שודדי3 יוצא אחרי פחות משנה אחרי הסרט שודדי2
במטריקס revolutions ראינו איך זה נגמר…
זה קרה בגלל שסופרמן חוזר היה אכזבה.
הביקורות היו די פושרות וככה גם דעת הקהל שלא נדבר על זה שחובבי קומיקס רבים מתייחסים לסרט בצורה הרבה פחות רחומה.
כמובן שגם עם שרק 3 יכולה להיות כזאת אכזבה אבל הסיכויים לכך די קלושים.
למרות שספיידרמן 3 גם די פושר בביקורות וכנ"ל לגבי מעניקי הציונים באתרים כמו ימד"ב.
מעניין מה יש לספיידי 3 שלא היה לסופרמן חוזר (הציון של שניהם בימד"ב זהה לחלוטין ונוסף על כך נראה לי שסופרמן אפילו עקף את ספיידי בעגבניות).
לגבי הפסקה האחרונה
לספיידרמן 3 היה דבר אחד שלא היה לסופרמן חוזר- היה לו את ספיידרמן 1 וספיידרמן 2. שני סרטים מאוד פופולריים ואהובים, ועם כל הכבוד לסרטים האחרונים של סופרמן הם יצאו בתקופת הדינוזאורים.
והסרט הקודם
היה הכל חוץ מפופולרי ואהוב.
פופולרי מבחינת המזומנים שהוא הרוויח?
פופולרי מבחינת דעת הקהל
מבחינת הכל.
מבחינת הכל זה לא ממש הגיוני
שנינו יודעים כמה ספיידרמן 2 עשה בקופות, ושם הוא בהחלט היה פופולרי.
אני חושב שהוא דיבר על סופרמן השני...
לא יאומן כמה אי הבנות יכולות להיות בפתיל אחד
דיברתי על הסרט הקודם של סופרמן, שהיה 'סופרמן 4'.
הכוונה הייתה לסופרמן 4.
שפתח עם 5.6 מיליון דולר וקיבל ציון של 3.3 מגולשי ימד"ב.
שאלות:
חשבתי שקוראים ל"שודדי 3" בסוף העולם אז למה בפוסטים כתוב סוף העולם?
למה בפוסטרים כתוב "מ 23.5 בבתי הקולנוע" ולא 24.5?
תשובות
לגבי השאלה הראשונה- אולי הם החליטו לתרגם אחרת
לגבי השאלה השניה- בארץ הסרט יוצר ב23.5
תשובות
שזה ביום רביעי?
אני חייב להגיד לך משהו
גם כשאתה עונה לתשובות ומפגין מעורבות ואכפתיות, תמיד ה"מה זה משנה" הזה גורם לי לחשוב שאתה או אנתיפת וא-סוציאלי, או שאתה בדיכאון כבד על סף בליעת כדורים.
אל תיעלב או משהו, אתה נחמד. סתם שתדע שהניק שלך גורם (לפחות לי) להרגיש משהו שלילי כלפיך עוד לפני שאני מכיר אותך.
והניק anas
לא צורם לך בכלל?
זה מה שאני הלכתי להגיד
אם כבר אנחנו בעניין של להעיר לאנשים על הניקים שלהם, אז anas, תעשה טובה ותחליף.
אלוהים אדירים. אפילו לא חשבתי על זה.
משום מה תמיד קראתי את זה כריבוי (בצורתו האנגלית) של "אנה". אח, כמה שהמוח שלי מגונן עלי מהעולם…
מצחיק
כי anas זה שמי הפרטי(אנס)
אבל אני אחליף אותו אם אמצא רעיון לכינוי אחר(אני פנוי להצעות)
ובקשר ל"שודדי 3" למה הוא מגיע ביום רביעי?
קוראים לך אנס? באמת?
בקשר ל'שודדי 3', יום רביעי ה-23 לחודש הוא שבועות, אז הגיוני מצד המפיצים לנצל אותו (וזה אומר שהסרט יוקרן בארץ יומיים תמימים לפני ארה"ב).
אתה בטוח שמבטאים את זה כמו שרשמת באנגלית?
אתה בטוח שמבטאים את זה כמו שרשמת באנגלית?
אנס עם פתח מתחת לנון זה רק טיפ-טיפה שונה מהמילה ההיא שאין לנקוב בשמה…
ולאנס דווקא יש משמעות טובה מאוד בערבית
אנס=א(ל)נאס=האנשים?
לא.
רק שאני לא מוצא את המילים המתאימות בעברית לתרגום המלה אבל נדמה לי שאנס מישהוא שלמשל כאשר מוצא מישהוא בוכה אומר לו"אל תבכה הכל יהיה בסדר וכו"
ערבית היא שפה קשה…
לא.
אתה יכול לנסות "אנאס", בעברית, למרות שנדמה לי שבאמת התעתיק הנכון הוא "אנס" (أنس ?). ואם באנגלית, אז אפשר Annas, ואז השיבוש פחות בולט כי ממילא התעתיק באנגלית הוא לא אחד לאחד.
סתם דרך טובה למנוע אי הבנות מביכות מהסוג שהתגלגל כאן.
אז בעצם,
anas זו המקבילה הערבית ל"מנחם"?
בשהותי בחו''ל
פגשתי בחור ד?ני חביב למראה. דיברנו קצת על ישראל ודנמרק, וכששאלתיו לשמו הוא הסמיק – כמתנדב בקיבוץ בעברו, הוא כבר ידע שאם הוא יספר לי ששמו הוא "אנס" אני אשפך מצחוק.
וכך היה.
מסכת ברזל פרקים כ''ה - כ''ו
עלילות דן בגולה.
רק מה הלקח?
אין לקח.
עליך להפנים את התנהגותו העליונה של הדן ולנסות ליישם אותה בחייך שלך, מתוך שאיפה להידמות (אך לעולם לא להשתוות כמובן) למנהיגך הנערץ.
נאה דרשת
והלקח הוא ש"אנס" הוא שם בכמה וכמה תרבויות, ושאל נא נהיה אתנוצנטריים. ובעקיפין – שעדיף לשאול מישהו למקור שמו במקום "להורות" לו להחליף אותו.
אה, ושד?נים הם אנשים שקל מאוד להביך.
חחח
זה ניק של אנשים שאין להם כוח לחשוב על ניק. אבל אם זה מפריע אז אני אשנה אותו.
אין צורך.
לגולשים מותר להשתמש באיזה ניק שהם רוצים, כל עוד הוא לא מכוון לפגוע באדם או קבוצת אנשים ספציפית.
חחח
הכינוי "מה זה משנה" דוקא מוצא חן בעיניי(מאוד!) והלוואי וישאר
לא ממש מפריע
וכמו שנמרוד אמר, זכותך וכל זה.
סתם הרגשתי צורך לשתף אותך בזה. חשבתי שאולי יעניין אותך.
(זו היתה אחת מההודעות האלה שברגע שסיימתי לכתוב אותן התחלתי לחשוב פעמיים אם אני בכלל רוצה לשלוח אותה. היה סיכוי של 70% שהיא בכלל לא היתה נשלחת. ואז לא היינו יודעים של"אנס" יש משמעות טובה בערבית*, וכל הבוחצלגיחצן האלה)
____________________
* הייתי כותב את זה בעברית אנאס, ולדעתי מה שהתכוונת אליו, אנאס, מקביל בשמות עבריים ל"עודד" או "מנחם".
עודד לא מקביל למנחם
עודד זה כמו עודד מנשה: חייכני, דובשני, אוהב את הבריות, מתאים לכל המשפחה ומשגל את עדן הראל.
מנחם זה כמו מנחם גולן: סמאח מקומי לשעבר שיוצר סרט המבוסס בחופשיות על רוקדים עם כוכבים.
...
איפה אפשר להשיג בארץ קומקסים של marvel ושל DC(אם יש בכלל) והאם זה מתורגם?
יש שתי חנויות קומיקס מתמחות בת''א,
"קומיקאזה" ו"קומיקס וירקות". אין קומיקסים מתורגמים (היה ניסיון לתרגם את 'אולטימייט ספיידרמן' לפני כמה זמן, אבל אני חושב שהוא גווע אחרי כמה גיליונות).
יש שתי חנויות קומיקס מתמחות בת''א,
היה גם את התרגומים של חברת קונטקט פוינט לספיידרמן/אקס מן בסוף שנות ה-90 (החזיק מעמד שנתיים- אני חושב שיש לי את רובם מאופסנים איפשהו…)
ובהמשך לדברי הדג שתי החנויות המוזכרות ממוקמות שתיהן באזור דיזינגוף סנטר (רומיקאזה בתוך הקניון עצמו וקומיקס וירקות בקינג ג'ורג' ליד… איפה ההגיון בלשים את שתי החנויות היחידות בארץ במרחק יריקה זו מזו?)
דווקא יש בזה הרבה היגיון עסקי:
כל חובבי הקומיקס שלא גרים בתל-אביב ורוצים להגיע לחנות קומיקס, מקבלים תמריץ נוסף לטרוח ולעשות את הנסיעה בידיעה שהם לא מגיעים סתם לחנות אחת קטנה, אלא שמדובר אולי בסוג של "מרכז קומיקס" ארצי. ככה יוצא שכשיש יותר מחנות אחת מאותו סוג באותו מקום הסיכויים שלה לשגשג גדלים.
תנסה לחשוב על ריכוזים של חנויות אחרות, כמו למשל חנויות נעליים או אפילו מרכזי מזון: הרבה פעמים כשמתחשק לקנות משהו לאכול, מעדיפים פשוט לנסוע למרכז שידוע כ"אזור אוכל" ושם כבר להחליט מה בא. אף אחד לא ינסע למסעדה מרוחקת מבלי להיות בטוח שזה מה שמתחשק לו לאכול/ שיש שם מקום פנוי.
ובכל מקרה, אחרי כל הבבל"ת הזה, הסניף הראשון של קומיקאזה ממוקם ברמת אביב, ורק לאחר ההצלחה שלו נפתח סניף נוסף בסנטר.
לא.
יש רק סניף אחד ששינה את מקומו, אין "סניף נוסף".
...אוווקייי
זה עדיין לא משנה את הפואנטה שלי, אם כבר זה רק מעצים אותה (מעבר מכוון של חנות לסביבתה של חנות אחרת מאותו ז'אנר).
(אין לי בעיה עם התייחסויות לכל פרט בהודעה שלי, כמה שולי שהוא לא יהיה, ואני מבינה את הרצון לתקן את הטעות שלי, אבל בחיי – יש דרך לנסח כל הודעה – והכותרת "לא" שמתייחסת אך ורק להערה שכתבתי בסוף, היא ממש לא הדרך הנכונה לעשות זאת)
חבל שזה גווע
לא שקראתי, אבל היוזמות האלו נחמדות. אני זוכר שהייתי עצבני מאוד כאשר התרגומים של קונטקט פוינט נגמרו. במיוחד לאור העובדה שהם היו ב-cliff hanger כשהם הפסיקו.
למען האמת,
בקומיקאזה עדיין יש חוברות של ספיידרמן בעברית, אבל לא נראה לי שזה הוצאות חדשות.
ד"א, הסניף החדש שלהם מעולה!
למען האמת,
מה?איפה? נפתח כבר בסנטר ורק אני לא ידעתי?
http://www.boxofficemojo.com/daily/chart/
מן הסתם מפתיחה של 150 מיליון אפשר רק ליפול ב-60%+
כל הסרטים שיוצאים בשבועות הקרובים והציון הנמוך שלו בימד"ב גורמים לי לפקפק מאוד ביכולת של ספיידרמן לשחזר את ההישג של הסרט הקודם או אפילו לעבור את ה-300.
לארס פון טרייר בדכאון
איי, מסכן.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3398918,00.html
הוא תמיד יכול להתעלל באחד הבמאים האהובים עליו עוד פעם,
או סתם לדפוק כדור בין העיניים לאיזה חמור.
ידעתי שיש חייזרים!
http://news.walla.co.il/?w=//1106102
אבל אי אפשר להשוות את הפרסום שעשו לספיידי 3 עם הפרסום שעשו
לשודדי 3.
עם ספיידי, כבר התחילו לטחון את הסרט כמעט שנה לפני שיצא (עם טיזר ראשון). שודדי 3 בסה"כ קיבל איזה טריילר בודד חודשיים לפני שיוצא לקולנוע.
אני לא יודע למה כולם מצפים משודדי 3 לגדולות. אני מנחש שהוא לא יעבור את 100 מיליון דולר בסוף שבוע הראשון שלו.
בדיסני עשו עבודת פירסום גרועה, והם צריכים להודות בכך.
מבחן התוצאה
אולי הם בונים על ההייפ האוטומטי – כולם רוצים לדעת מה יעלה בגורלו של ג'ק ספארו, כולם יודעים שהסרט מגיע (זה מופיע בכל אתר סרטים שמכבד את עצמו) – אז כולם כבר ילכו לראות. למה להוציא כסף מיותר על פרסום כשכולם גם ככה מודעים למוצר?
פחחחח... אתם יודעים כמה אנשים נדהמו לגלות שיוצא שודדי 3
אחרי שאמרתי להם?
פירסום כושל, מבחינתי. בדיסני סומכים יותר מדי על ההצלחה של הסרט הקודם.
פחחחח... אתם יודעים כמה אנשים נדהמו לגלות שיוצא שודדי 3
האמת אתה ממש ממש צודק אבל דיסני אבל התוצאות של הדבר הזה יחולו על הסרט.
והאמת אם לא היו אומרים לי לא הייתי יודע את תאריך ההקרנה בעולם…
פשוט בושה לסרט כזה גדול ומצליח.
שהגיע למקום השלישי בכל הזמנים אחרי שר הטבעות… חבל.
להזכירכם, אנחנו בחור נידח בפינה המזרחית של הכדור
וכן, לכדור אין פינות…
בארצות הברית אני בטוח שמתנהל מסע פרסום גדול יותר מאשר בארץ
היינו שומעים על זה גם כאן
כלומר, באתר. רד פיש לא היה מפספס הזדמנות ללנקק לטריילרים וכד' והשמועות והחדשות היו במגמת עלייה. ללא ספק מסע הפרסום הוא יחסית קטן.
היינו שומעים על זה גם כאן
ובכל זאת בטח תהיה להם הצלחה גדולה בגלל הסרטים הקודמים.
הרבה אנשים מחכים לזה, וגם כאלה שלא ראו את הקודמים ובמקרה ראו את הטריילר.
דווקא לא...
אני גר במנהטן ולמרות שאני כבר לא הולך לקולנוע בתכיפות שפעם הייתי הולך, יוצא לי לבקר שם מדי פעם. ראיתי פה ושם פוסטר של הסרט הזה ונדמה לי (!) שגם טריילר, אבל זהו. אני בכנות יכול להגיד שאלמלא "עין הדג" לא הייתי יודע שהסרט הזה יוצא.
ספיידרמן 3, לעומת זאת, מילא את הרחובות, את בתי הקולנוע ומה לא. אי אפשר היה להתחמק מהפרסום שלו.
דווקא לא...
התחילו לפמפם בטלוויזיה טריילרון לפני כמה ימים, בעיקר בהפסקות הפרסומת של משחקי הפלייאוף. וגם ספיידרמן, דרך אגב, זכה לפרסום העיקרי שלו *אחרי* הפתיחה, וראינו כמה זה עזר.
לא תאמינו מי עברה שינויים (בפעם המאה ושתיים)...
אחותינו דבי, אלא מי?
* ספיידרמן 3 עלה מציון 6.7 לציון 7.0 ביום אחד
* הסרט 300 לא רק שהוא עלה מציון 8.0 לציון 8.2 בן לילה, אלא גם שהוא חזר לרשימת top 250, והוא במקום 206. מי היה מאמין.
* "לפגוש את הרובינסונים" עלה בן לילה מ-6.8 ל-7.1
* "ילדי המחר" עלה מציון 8.1 ל-8.3 בן לילה וקפץ בשמחה בכ-30 מקומות בטופ 250.
* שלא לדבר עם "יוקרה". הוא בכלל קפץ לו איזה 60 מקומות ומציון 8.1, אם אני זוכר טוב, לציון 8.4. מסכן שלי.
* גם אפשר להרגיש את השמחה בדף הסרט של "השתולים" שקפץ לו בן לילה יותר מ-30 מקומות ומציון 8.4 לציון 8.6
אגב, ממה שביררתי, דבי לא מוכנה למסור פרטים אודות השינויים אצלה. אח, ילדה מוזרה.