לפעמים צריך לוותר על הרשמיות וקטעי הקישור ולגשת ישר ולעניין. כל כך הרבה סרטים יצאו לאקרנים השבוע בארה"ב, עד שלא ניתן יהיה להקדיש לכל אחד מהם זמן בנפרד. לכן השבוע הדו"חקו יעבוד בשיטת טוויטר: יחידות מידע של לא יותר מ-140 תוים.
מקום ראשון. 'הצ'יוואווה מבברלי הילס': כלב מדבר + דיסני = כסף. קולות: אנדי גרסייה ודרו בארימור. נראה רע. 29 מיליון דולר. בקרוב: המשך ל-DVD.
מסקנה: יש הרבה ילדים בני 5 בארה"ב. מבוגרים מזדעזעים מהטריילר. המבקרים דווקא לא סבלו נורא. אפשר לראות ולשכוח.
מקום שני. 'לכודים ברשת'. 17.7 מיליון דולר. ירידה של פחות מ-40%. לא רע. הרבה אנשים דווקא לא חשבו שהיה אידיוטי. הציבור מטומטם?
מקום 3: 'Nick and Norah's Infinite Playlist': קומדיה רומנטית, לא מפס ייצור. ניק ונורה אוהבים מוזיקה, ועד סוף הסרט בטח גם אחד את השניה.
המבקרים: חמוד, חינני, חצוף, אחלה פסקול. 12 מיליון. היי, מייקל סרה שוב מצליח אחרי 'סופרבאד' ו'ג'ונו'. כוכב! יהיה סמואל ל. ג'קסון פעם, אולי!
מקום 5. 'אפלוסה'. מערבון. ג'רמי איירונס. אד האריס (גם ביים). ויגו מורטנסן. סוסים. אקדחים. בחודש שעבר היה בהפצה מוגבלת. עכשיו: 5 מיליון.
המבקרים: כמו פעם. אחלה סטייל. אולד פאשנד. שחקנים טובים. גם מצחיק לפעמים. אוסקר? סיכוי קלוש.
מקום 9. 'An American Carol' עם 3.8 מיליון. דייויד צוקר ('…מת מצחוק') צוחק על מייקל מור. מצחיק? נראה שלא. לא הוקרן למבקרים. הסמולנים האלה.
מקום 10. 'Religulous'. תעודי קומי. ביל מאהר: דת זה אידיוטי, ואנמק בהרחבה. ביים לארי צ'ארלס ('בוראט'). 3.5 מיליון. לא מייקל מור אבל בסדר.
12. 'על העיוורון'. ספר טוב (פרס נובל!). במאי טוב ('עיר האלוהים'). היי קונספט (כולם עוורים). ג'וליאן מור. ביקורות ככה. 2 מיליון. זהו? פאדיחה.
מקום 19. 'איך לאבד חברים ולהרחיק אנשים'. קומדיה של סיימון פג. השם ארוך מדי, אז לא נשאר מקום לפרט. 1.4 מיליון. עוד יותר פאדיחה.
מקום 21. 'האביר האפל'. עדיין לא מיליארד.
בשבוע הבא: הרבה דברים. 'גוף השקרים', רידלי ולאונרדו; 'City of Ember', הרפתקאות; 'Quarantine', אימה; "הדוכסית", קירה נייטלי. רבאק, צפוף.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
מסכן..
סאבטקסט
"הנה, שימי את זה על הדאשבורד".
אני לא יכול שלא לתהות האם התגובות הנגעלות באתה-שפופרת לטיזר של "בברלי הילס צ'יוואווה" (בעיקר פארודיה על התגובות ל-Two Girls, One Cup) השפיעו על הכנסות הסרט. מצד אחד, הוא פתח כמעט עם אותו סכום כמו "לכודים ברשת" לפני שבוע. מצד שני, כמה אנשים הלכו לסרט כדי לראות מה יוצא מכל התגובות הנגעלות לטיזר? אני מניח שלא הרבה, אבל גם נזכר שכל השיווק של "נחשים על המטוס" התבסס על גירוי אנשים לראות בעצמם כמה הסרט גרוע.
מסכים.
אני בעצמי שוקל ללכת עם חברים לצ'יוואוה, הטריילר היה מצוין!
אהבתי
משעשע,נחמד וקוראים את זה הרבה יותר מהר מכל שבוע רגיל.
נהפוך למנהג?
אני מקווה שלא
אני דווקא נהנה שיש קצת 'בשר' לקריאה.
"איך לאבד חברים ולהרחיק אנשים" הוא אחלה ספר שהיה יכול להיות אחלה סרט.
אני מקווה שהקהל טעה הפעם.
ראיתי את הטריילר, והוא נראה כאילו ביססו את הסרט על המשחק Bioshock
האם אני צודק? או שמדובר בצירוף מקרים?
אתה טועה למיטב ידיעתי גור ורשבסקי (שה"ק) חתום על בימוי ביושוק שבתיאוריה אמור לנחות ב-2010, משחק המחשב עצמו מצויין אבל בחיי שאין שמץ של מושג איך יעבדו אותו לסרט שיעבוד.
*ורשבסקי=ורבינסקי.
וואו, זה יכול להיות סרט נפלא. ורבינסקי היה מצויין ואפקטיבי מאד לטעמי ב"הצלצול" שלו, ואם הוא ימשיך במסורת זה יהיה נהדר. בנוסף, אאל"ט, יש כאן מעורבות גבוהה של צוות הפיתוח המקורי. בביושוק אמנם לא היו כמעט בכלל "סרטונים" (כלומר התרחשויות ללא שליטת המשתמש), אבל אלו שהיו היו עשויים פשוט נהדר, וכבר כששיחקתי אותו חשבתי שהוא יכול להיות סרט משגע. לי באופן אישי היתה קצת בעיה עם דרך מסירת האינפורמציה של המשחק ברובו… אבל עדיין הוא היה משחק מצויין. מעניין איך ייראו ה-Big Daddys בגרסת הסרט! אני כ"כ מקווה שהם לא יהרסו את ההפקה הזו…
סיפור הסרט
מזה זמן שנראה לי ששמתי לב לטרנד הבא בעולם סרטי הפנטזיה, והחלטתי לפתוח את זה כאן לדיון.
הנושא הוא סרטים שעוסקים בסיפור או ספר שהופך מדמיון למציאות ומשפיע על המציאות הממשית של המספר ו/או שומעיו.
שמתי לב לזה מהבקרובי של אתר apple trailers שעל פיו צפויים לנו שני סרטים בכיוון: inkheart וbedtime stories. שהשני יש להדגיש הוא סרט של אדם סנדלר (!).
בעיני זה חשוב כי הוא בד"כ קשור לסרטים ריאליים לגמרי ואם אינני טועה זו הנגיעה הראשונה לשו בחומר פנטסטי (אוליהסרט על השלט הוא בכיוון אבל ברור שזה בכל מקרה צעד ענק קדימה). ואם אדם סנדלר עושה פנטסיה נראה לי שזה סימן שהפנטסיה – בכלל ומסוג זה בפרט – הפכה למיין-סטרים ו/או טרנד, ואני כחובב פנטסיה שמח על כך!
ואז שמתי לב שהיו עוד כמה סרטים כאלה בשנים האחרונות:
the fall – מעבר לכל חלום – מ2006 שיוקרן באייקון.
Bridge to Terabithia – ממלכת טראביתיה – מ2007.
The Spiderwick Chronicles – עלילות ספיידרוויק מהשנה.
(ויש מצב להכניס את המבוך של פאן). ויש כאן ממש סגנונות שונים ומרחב יצירתי גדול ורחב, שב"ה עוד יתרחב הלאה. וגם לכולם טריילרים מגניבים (שווה באתר של apple – שאותו אני הכי אוהב לגבי טריילרים).
אז א. חשבתי לחלק את המידע אתכם. ולעורר דיון בטרנד החדש.
ב. מה דעתכם על הסרטים הבאים עלינו – של סנדלר ואינק-הרט (לב-דיו?). [אגב, הם לא מופיעים לא-סופי, ומצד שני ראיתי באתר אחר שלב-דיו יגיע לארץ נדמה לי בסיבות חנוכה. אז מה נהיה?]
זהו בינתיים.
רעיון נחמד..
באמת נהיה סוג של טרנד בזמן האחרון.
ואסור לשכוח את האמא של הטרנד הזה – הסיפור שאינו נגמר.
מה לגבי ג'ומנג'י? נחשב? זה אמנם משחק, אבל יש בו סיפור..
רעיון נחמד..
הסיפור שאינו נגמר הוא כשמו סיפור. והוא מלפני הרבה זמן באמת. הסרט אגב היה מאד-מאד מאכזב מבחינתי. אבל זה לא פלא כי הספר מאד קשה לתרגום לסרט לדעתי. אבל העיקר הוא השאלה האם זה באמת זו אופנה או חלק מהתהליך של התעצמות תחום הפנטזיה בתרבות המיין-סטרים.
בכלל – דובר רבות בסרטי-חיות-מדברות ופינגווינים… ותואמי שר הטבעות. אז אולי זה הכיוון הבא…
לגבי גומג'י – זה כפי שאמרת משחק, אבל אני בהחלט מסכים שהוא גם חלק ממה שאני מתאר.גם בסרטיטם שתארתי יש סרטים שמדברים על סיפור שהופך למציאות – סיפורים לפני השנה, מעבר לכל חלום; ממלכת טראביתיה אם אינני טועה; ויש כאלה שזה קשור דוקא לספר – ספיידרוויק ואינק-הרט. כך שיש מרחב רב. בכל אופן המכנה המשותף מבחינתי הוא באמת מתחבר לסיפור שאינו נגמר. מצד שני בסיפור שאינו נגמר מדובר ביקום מקביל, כמו נרניה וכו'. ואילו באחרים יש השפעה מוחשית על העולם שלנו. אם כי שוב לא ברור לי עד כמה זה נכון לגבי כל סרט (למשל the fall).
סיפור הסרט
נראה לי שזו מגמה כללית בפנטזיה מאז ומתמיד, ראה ערך הארי פוטר, נרניה, מיליון וחצי סרטי ה"בני נוער מוצאים ארטיפקט כזה-או-אחר בחנות קסמים"… ( ואולי גם מטריקס נכנס לאותה קטגוריה :) )
סיפור פנטסטי שמתחיל מהעולם האמיתי ועובר לאיטו לעולם מוזר ומפתיע הוא רק שלב אחד אחרי ברירת המחדל, שהיא פנטזיה בסצינת ימה"ב.
סיפור הסרט
וגם הנסיכה הקסומה.
אני מניחה שהנקודה שלי היא שאין ממש רעיון חדש, אלא אולי שימוש גובר ברעיון קודם.
אבל נדמה לי שהבנתי אותך טוב יותר בעקבות התגובה השנייה. :)
סיפור הסרט
למה הנסיכה הקסומה? אני לא זוכר.
בכל אופן אני מסכים איתך שזה לא ריעון חדש אלא שימוש מוגבר. וזו בדיוק הנקודה, האם זה סוג של פנטזיה שתופס מקום מרכזי יותר.
בכלל אני מנסה לראות תהליכים ולהבין את המשמעות שלהם. לא תמיד זה ברור ובטח שזה לא מחייב, ובשביל באמת לדעת חייבים באופן פרספקטיבה של כמה שנים שעוד אין לי. אבל בכ"ז זה נחמד לנסות.
למשל אני חושב שהתגברות תחום הפנטסיה קשור לצורך בעולם "מעבר" ומתחבר לניו-אייג' ו"רוחניות". והארי פוטר הצליח בין השאר בגלל החיבור המקביל בין העולם הקסום לעולם הרגיל שמשדר שבין העולם שלנו לעולם הקסום אין סתירה ושניהם קיימים כאן ועכשיו ומשתקפים זה בזה. כמובן שאלו מחשבות שלי לא מחייבות. אלו דוגמאות לנסיון להבין מגמה ולנסות לראות בה משמעות.
בכל אופן גם לרעיון של מציאות שנבראת ע"י סיפור שאדם מספר – בתור תבנית שחוזרת על עצמה – יש משמעויות שאפשר לנסות להבין…
סיפור הסרט
או אולי זה קשור למעין מגמה כללית בעולם, שבה דברים גיקיים הופכים למיינסטרימיים יותר ויותר.
נדמה לי.
מה זה כיוצ''ב?
מה זה כיוצ''ב?
כיוצא בזה, והכוונה – עוד מאותו הסוג.
הטריילר ל-Quarantine נראה מגניב.
מכיל גם את ההיא שמשחקת את אחותו של דקסטר. כנראה יגמר רע.
[REC], סרט ספרדי שנראה כמו המקור של Quarantine, יוקרן באייקון. ידוע שנגמר רע אבל עדיין מומלץ מטעם גורמים אחרים.
ניק ונורה הולך להציג בארץ?
כי ראיתי את הפוסטר שלו בארצות הברית וחשבתי שזה דומה להארי וסאלי, שזה תמיד דבר טוב.
לכל מי שהרגיש כמוני
שהרסו את אינדיאנה גונס נא לפנות לאתר הבא http://www.southparkstudios.com/
ותראו את הפרק החדש של סאות'פארק , (עונה 12 פרק 8)
אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל...
הפרק החדש היה גרוע! ואני עוד אחד שאהב את כל הפרקים שהיו עד עכשיו ל'סאות' פארק'.
הפרק החדש פשוט לא היה מצחיק, או סאטירי מספיק. חוץ מזה, רוב המבקרים והקהל אהבו את הסרט החדש של 'אינדיאנה ג'ונס', יש אפילו הסכמה די כללית שהוא אפילו לא הסרט הכי פחות טוב בסדרה (אלא הסרט השני). ככה שבמקום להצחיק, אותי הם סתם הרגיזו.
רשימת סרטי האקשן, המבוססים על קומיקס דובר אנגלית, הטובים ביותר:
עשיתי פעם רשימה כזו מהזיכרון והיא יצאה ממש מחופפת, לא רצינית ואין לה אפילו תגובה אחת.
עכשיו, אחרי שראיתי כמה סרטים שוב והערכתי אותם מחדש, אני יכול לכתוב רשימה נורמלית.
(כל הדעות המובאות לעיל הן של הכותב ושלו בלבד. אין ברצונו לנסות ולשכנע אף אחד ובמיוחד לא להיסקל באבנים לאחר שהוא יזכיר את הסרט ההוא בתור אחד הסרטים הטובים. ברצינות, בבקשה רחמים…)
רשימת סרטי הקומיקס הטובה ביותר:
דבר ראשון יש לי ברשימה רק 8 סרטים. אלה 8 סרטים שאני ממש ממש ממש אוהב. הם, ורק הם גרמו לי הנאה רבה מהצפייה בהם, ומי החליט שברשימה צריכים להיות 10 מקומות? כל שאר סרטי הקומיקס היו סתם.
8) 300- סרט בעייתי ביותר. יפהפה, מרהיב, אקשן מצויין, אלים ומטסטסטרן (מהמילה טסטסטורון). לעומת זאת בצפייה השנייה הוא כבר פחות מלהיב ואני לא רוצה לדבר על הפעם השלישית והרביעית. בלי יותר מדי ערך מוסף, אך כיף לראות עם חברים (אזהרה: אין לצפות בסרט בחברת בנות וקוקסינלים!).
7) ג'נטלמנים מובחרים- הסרט נכשל בקופות ונקטל בביקורות, ועדיין לא מצאתי אדם שצפה בו ולא אמר שזה סרט כיפי. פשוט כיף לצפות בסרט כזה. לא חשוב, לא מפחיד, לא מעולה אבל פשוט סרט טוב להעביר איתו את הזמן. (מומלץ בזמן משמרת בחמ"ל!)
6) וי לונדטה- סרט מצויין, דיאלוגים שכיף לשמוע, אקשן מעולה. לוקח עצמו ברצינות מדי, דיאלוגים ארוכים מדי, אין הרבה אקשן. הסרט לקח את כל מה שטוב בו, ופשוט הוסיף לדברים הטובים חסרונות. מה יצא לנו מזה? סרט במקום השישי. אומנם יש שם סצינות אקשן נהדרות (במיוחד עם הסכינים), אבל מה שאני זוכר בעיקר מהסרט הוא דיאלוגים ומונולוגים. מונולוג ה-V היה מצויין, אך בשלב כלשהו אתה אומר לעצמך 'אוח… תסתמו ותפרקו כבר מישהו מכות!'.
5) מבוקש- מגניב.
רוצים שאני ארחיב? מגניב ומצויין. עלילה שבמקרה הטוב לא קיימת, ובמקרה הרע מטומטמת לחלוטין. מפצה על זה האקשן המדהים, המשחק המצויין של הדמות הראשית וסך המגניבות הכללי של הסרט. שיניים עפות בסולואו מושן מעולם לא נראו טוב יותר. השאלה היא כמה הסרט יכול לרתק אותך למסך גם בפעם השנייה. בפעם השנייה שלי אני נרדמתי.
עכשיו אנו עולים למחצית השנייה של הרשימה. אומנם זה לא בכוונה ככה, אך יצא שמכאן ואילך כל הסרטים המדוברים הם לא רק סרטי קומיקס טובים, אלא פשוט סרטים מעולים. סך היתרונות עולה בהרבה על סך החסרונות, ולפחות על 3 מתוך הארבעה אני יכול אישית להעיד שהם עובדים גם בצפייה שנייה, שלישית ושמינית.
4) באטמן חוזר- ראיתי את הסרט די מזמן ואני לא זוכר את הסרט כמו שהייתי רוצה, אך בתור סרט הוא אחד הסרטים שהשפיעו עליי ביותר. האווירה הגותית קומיקסית בו משפיעה על הסרט כך שאתה לא יודע אם להיכנס לדיכאון או לצחוק או לפחד.
נתחיל פי הסדר;
עלילה: מעולה. כל הסיפורים- של באטמן, אשת החתול והפינגווין – משתלבים יחד בצורה נהדרת. בתור ילד אני זוכר שהבנתי הכל, ובתור מבוגר אני זוכר שנהניתי ולא השהיתי את מוחי בטימטומט.
המשחק של כל המעורבים בדבר נע בין סביר למעולה. מייקל קיטון מעולם לא היה מהשחקנים האהובים עליי, אך הוא לא מפריע יותר מדי. כריסטופר ווקן שעוד היה די בכושר אז ומראה משחק טוב ביותר. מישל פייפר שמשחקת מעולה וגורמת להזדהות עם הדמות שלה והמניעים.
ודני דה ויטו כמובן, שנותן הופעה מדהימה. אין מי שלא רחם על הפינגווין בסצינת הביוב. אין מי שלא הזדעזע מפניו המלאות דם. אחת הדמויות הטובות ביותר בסרטי קומיקס.
מבחינת האווירה אני יכול לכתוב עד מחר, אך אני אמנע מזה. פשוט יותר להגיד 'אווירה טים ברטונית'. זה גותי, זה מצחיק, זה מדכא.
החיסרון היחיד מהסרט הוא האקשן. אני לא זוכר ממנו כלום ובמיוחד לא התלהבות יתרה. בזמן הסרט זה אולי לא נראה חסר, אך בהשוואת 'סרטי אקשן המבוססים על קומיקס דובר אנגלית' זה מוריד כמה נקודות.
נקודה לסיום, סרט מומלץ לכולם ובכל גיל. יכול להוליד הרבה קולנוענים מצויינים שעוד לא יודעים זאת.
3) אקס מן 2- אחד הסרטים המוערכים ביותר בהיסטוריה של הקומיקס.
סצינת הפתיחה היא אולי הסצינה המרשימה ביותר בסרט אקשן.
לא אכביר במילים, רק אמנה את היתרונות.
אקשן מצויין שמשתלב בעלילה מהודקת ומעניינת, ומשחק טוב עד מעולה של המעורבים בדבר. דמויות מצוינות ומסקרנות (מגנטו, הגרמני) שמהפנטות אותך למסך.
חיסרון קטן הוא בריבוי הדמויות, אך כעיקרון הוא סרט מעולה. השאלה למה הוא במקום השלישי ולא יותר תענה 'כי את השניים האחרים פשוט אהבתי יותר, וזה עניין של טעם'.
2) הענק- (מסתתר מתחת למקלדת).
כן! אני מודה שזה אחד מסרטי הקומיקס האהובים עליי והטובים ביותר שיצאו מאז ומעולם לדעתי. דבר ראשון, אני אתן לינק לתגובה של הבלתי נסלח שאומרת את רוב מה שאני חושב (התגובה מסומנת בספויילר אך רק הפסקה החמישית באמת מזיקה):כתבה מספר 1654
הענק יצא בתקופת הקיץ במסווה של סרט אקשן. הוא נכשל בקופות ובביקורות ונראה לי שהוא אחד הסרטים השנואים ביותר אי פעם. באמת שאני לא יודע למה. בכל מקרה, הנה למה אני אהבתי את הסרט בלי ספוילרים.
צפיתי בסרט כשהוא יצא כשחשבתי שמדובר בסרט אקשן נטו ועדיין נהניתי. אז לא, אין פול אקשן, אבל לא מרגישים את זה בכלל. העריכה המהירה בקטעים האיטיים גורמת להם לעבור מהר, ולמרות שברוס נהפך לירוק בפעם הראשונה אחרי יותר מ-40 דקות סרט, זה נראה הרבה יותר מהיר. יש שיטענו שהעריכה המהירה והקומיקסית (עוד בהמשך), לא מתאימה לקטעים הרציניים בסרט, אך לי זה דווקא הוסיף המון. בפעם הראשונה שצפיתי בו, כשאכפת היה לי רק מהאקשן זה די גרם לקטעים המשעממים לעבור יותר מהר. בפעם השנייה והשלישית צפיתי ממש ברגעים שהחשבתי למשעממים וראיתי את הסרט באור שונה.
האקשן משובח. לראות את הענק מתעצבן, מחפש דברים להכות איתם, מחפש דברים לשבור אותם היה אחד הדברים האמיתיים ביותר שיצא לי לראות. כשהענק מתעצבן אתה מאמין שזה מסיבה מוצדקת ומבין את התגובות שלו (אחראי על זה בעיקר אריק באנה המצויין). כשהענק שובר טנקים ומכוניות זה אחד הדברים הכיפיים ביותר לראות, במיוחד כשמוצמד לסרט פס קול מהמם.
לטענות על כך ששרק.. סליחה הענק נראה ממוחשב מדי יש הצדקה מסויימת אך זה לא ייגרע מההנאה. אומנם הענק נראה ממוחשב לגמרי, אך הוא עדיין משתלב ברקע באופן מצויין (לא כמו בקינג קונג) ונראה די אמיתי. לפחות לא באופן שמפריע יותר מדי.
העלילה האיטית עניינה אותי, ולא הרגשתי משועמם לרגע. הסרט מנסה להגיד משהו מעבר אך כל זה נעשה במקצועיות שרק אנג לי יכול לעשות. ואחת הסצינות המרגשות שראיתי בחיי.
כל זה ועוד לא דיברתי על העריכה. העריכה, שנראית כמו שעריכה של סרט קומיקס צריכה להראות, מעולה ונותנת לסרט את הטאץ' הקומיקסי. הטאץ' הזה, שלמרות שהסרט אומר דברים רעים על כל העולם, מזכיר לך שעדיין זה סרט קומיקס.
אני ממליץ לשכוח לאיזה יום את כל מה שחשבתם שהענק הוא, ולתת לו עוד סיכוי אחד. אני חושב שלא תתאכזבו.
1) באטמן: האביר האפל- אני לא אפרט עליו כאן כשיש ביקורת בת יותר מ1200 תגובות. אבל כן, לפי דעתי הוא 'סרט האקשן המבוסס על קומיקס דובר אנגלית' הטוב ביותר.
*מצטער אם התגובה קצת מבולגנת, אבל לפעמים קשה לי לסדר את הדברים בכתב. אני יותר טוב בע"פ. אנא גלו הבנה.
** לא הכנסתי בכוונה את היסטוריה של אלימות. כן, אני יודע שהוא אחד הסרטים הטובים, אבל הוא לא בדיוק שייך לז'אנר. הסרט.
אף פעם לא באמת הבנתי למה שני
סרטי X-מן הראשונים מוערכים כל כך. הראשון היה חמוד כזה, עלילה פשוטה, אף סצינה שמשאירה רושם, בסך הכל סרט כיפי להעביר איתו שעתיים ולאחר שהשעתיים נגמרות אתה כמעט ולא זוכר ממנו כלום, "X-מן 2" היה אפילו מאכזב יותר, עם עלילה מסובכת שלא הבנתי, דיאלוגים משעממים ובסך הכל סרט בקושי טוב. אבל מה שבאמת הפריע לי בשני הסרטים הללו היה המחסור באקשן, נו באמת. איפה יש סצינת אקשן אחד בכל שני הסרטים, ולכן את הסרט השלישי אהבתי הכי הרבה מבין השלושה, בו היה אקשן. ומה כל כך מיוחד בסצינת הפתיחה, סצינה טובה, לא אכחיש, אך לא משאירה חותם, דווקא העשר דקות הראשונות של "אקס-מן 3" היו מדהימות, בעיקר הקטע עם אנג'ל..
בקשר ל"הענק", שכנעת אותי לראות אותו, ואנ אעשה זאת בהזדמנות הראשונה, וכמו שאתה מרגיש לגביו, כך אני מרגיש לגבי "ארוגון".
לגבי 7.
אני אישית השתעממתי בסרט וממש שנאתי אותו. היה בו הרבה פוטנציאל שאפילו לא הגיע קרוב למימוש לדעתי.
אני מסרב להכיר בג'נטלמנים מובחרים כסרט קומיקס
כי הוא והמקור כל כך שונים.
מעבר לרעיון המרכזי (אוסף של דמויות מספרות קלאסית), אין שום קשר, ואם יש אז הוא מקרי בהחלט.
מה שכן, בהחלט סרט מהנה.
אני גם מסכים איתך בגדול לגבי הענק, סרט מעולה.
סתם מתוך סקרנות,
מתי אהבת את הענק?
האם זה היה בצפייה ראשונה כשעוד חשבת שמדובר בסרט אקשן סטנדרטי?
האם זה היה בצפייה ראשונה עם ציפיות ממש נמוכות?
האם זה היה בצפייה ראשונה כשהבנת שזה לא סרט אקשן סטנדרטי?
האם זה היה בצפייה שנייה כשידעת למה לפצות?
וכו'…
סתם מתוך סקרנות,
אני פשוט ידעתי למה לצפות, ידעתי שמדובר בסרט שהוא איטי ומהורהר ולא Hulk-smash-fest.
רשימת סרטי האקשן, המבוססים על קומיקס דובר אנגלית, הטובים ביותר:
בלי היסטוריה של אלימות? גברים בשחור? אמריקן ספלנדור? העולם שבפנים?
"סרט קומיקס" לא בהכרח אומר גיבורי על/הרפתקאות אתם יודעים: זה פשוט "סרט שמבוסס על קומיקס".
כמה מאלה שציינת הם סרטי אקשן?
אחד.
גם אני אהבתי את הפיצוצים ב''אמריקן ספלנדור''
כמה מאלה שציינת הם סרטי אקשן?
גברים בשחור (אם כי תמיד חשבתי עליו בתור קומדיה)
הייתי מזכיר גם את הדרך. לפרדישן אבל למה להעלות נשכחות (משעממות) באוב.
רשימת סרטי ה*אקשן*, המבוססים על קומיקס דובר *אנגלית*, הטובים ביו
תר:
וסרטי האקשן שנמצאים שם, לדעתי, ממש לא מתקרבים לסרטים שנמצאים אצלי ברשימה.
לא הבנתי את הדגש על ה*אנגלית*
כל הקומיקסים האלה והסרטים המבוססים עליהם הם דוברי אנגלית.
אני מקדים תרופה למכה,
למקרה שמישהו יביא דוגמאות ביזאריות.
באטל רויאל!
מבוסס על ספר, לא קומיקס.
עיבודי הקומיקס באו אחרי הספר (נדמה לי שאפילו אחרי שהסרט יצא, אבל אני לא בטוח).
שאלה על הסרט 'פנטזיה'
1-המנגינה אחרי שולית הקוסם (נו, זה עם מיקי מאוס)-איך קוראים לה?
2-ואם אפשר, רשימה של המנגינות לפי הסדר, עדיף עם סימן זיהוי (שולית הקוסם-מיקי מאוס, לדוגמה)
תודג מראש (ולא לזנב).
על גוגל שמעת?
איך קוראים לפנטזיה באנגלית?
יש גם גוגל בעברית
וממנו מגיעים לעמוד הזה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A0%D7%98%D7%A1%D7%99%D7%94_(%D7%A1%D7%A8%D7%98)
* כיוון שהקישור לא שלם, הערך שאתה צריך לחפש הוא פנטסיה בס', או ליתר דיוק, "פנטסיה (סרט)".
ולא רק שיש שם את רשימת הקטעים המוזיקליים, יש גם תיאור של כל קטע אנימציה שמתלווה למוזיקה.
מה זה בדיחה?
תאריך יציאת "איירון מן 2" השתנה ל-7 מאי? זאת אומרת שהוא ו"המסע בדורך השחר" יוצאים באותו יום?
למען האמת, אלא חדשות טובות, כי זה אומר שדיסני יידחו את נרניה לעונת החורף, אבל מצד שני, מאוד רציתי שאיירון מן יגיע כבר באפריל. לא יודע. בלוקבסטר באפריל זה מגניב ואני לא מבין את סיבת הדחייה.
רק יש בעיה אחת
בחורף של אותה שנה יוצא הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 1 (אלא אם כן יחליטו לדחות אותו ליולי 2011)
והבעיה היא שמותר לך לראות רק סרט אחד בכל עונה?
עוד שתי שאלות ודי, בסדר?
1- לא מתכננים הביס פלנט להקרין את "הסיוט שלפני חג המולד" בשלושה ממדים כמו שעושים בכל שנה בארה"ב?
2- האם יש קשר בין הסרט "איך לאבד חברים ולהרחיק אנשים" לבין הספר "איך להשיג חברים ולקרב אנשים" (או משהו כזה)?
הלוואי, הלוואי, הלוואי!
אני מוכנה למכור כליה כדי לראות את 'הסיוט' ביס פלנט.
אני קונה.
חסרים מצרכים לארוחת חג?
כשהמחירים זולים בצורה מגוחכת, אני קונה.
לך תדע מתי תצטרך.
הטריילר החדש של ''דמדומים''
נחמד, היה יכול להיות טוב יותר. אבל הסרט נראה מעולה.
http://il.youtube.com/watch?v=xNW5A0HfzDM
בקשר לסרט הישראלי ''לבנון''
באיזה שלב של עשיית הסרט נמצאים היוצרים? צילמו את הסרט? אם לא, מתי מצלמים? ומי מככב בסרט?
לפי מה שהצלחתי להבין,
הסרט כבר סיים את צילומיו ונמצא בשלבי עריכה.
כמו שני סרטי הצבא הבולטים של השנתיים האחרונות ('בופור' ו'ואלס') גם 'לבנון' טוען שהוא מבוסס על מקרה אמיתי ובין השחקנים, בתור *חיילים*, אפשר למצוא שם את איתי טיראן (כמה מפתיע), מיכאל מושונוב (כמה מפתיע 2), אושרי כהן (כמה מפתיע 3), דודו טסה וזוהר שטראוס ('הדברים שמאחורי השמש').
אקדים תרופה ואומר את הצפוי מכל – הסרט אמור לצאת מתישהו בין מרץ לספטמבר.
לפרטים נוספים הקלד "לבנון" ו/או "שמוליק מעוז" בתיבת החיפוש ב'סינמסקופ'.
אפרופו זוהר שטראוס, סוג של הופרדו בלידתם:
הילד המעצבן מ'הנקוק':
http://www.imdb.com/name/nm1698761/
וטס השילוני, הילדה ב'הדברים שמאחורי השמש:
http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/513/125.html
וואו
אושרי כהן אוצר בלום, צריך להתאמץ כדי למצוא אותו היום באיזה סרט.
עדיף אושרי כהן בכל סרט,
משחקנים מוכשרים הרבה פחות ומעצבנים הרבה יותר.
אפשר לינק לבלוג של פינגוין עם
הניחושים לטקס האוסקר הבא?
לפעמים עובד, לפעמים לא עובד
http://my.area.co.il/view.php?siteid=38980&jet=page&menuid=155226&postid=1163057773656227390
וואו, איזה הימורים!
אין סיכוי בעולם שסרט של ון-סאנט יזכה בכל כך הרבה אוסקרים (אלא אם זה וויל האנטינג)!
וגם עבר הרבה מאוד זמן מאז שראיתי* סרט באמת טוב שלו. אגב, הסרטים הטובים שלו נוטים להיות אנטי-אוסקרים בעליל – ג'רי, אלפנט (אני לא בטוח לגבי איידהו שלי, אבל כמה "מידנייט קאובוי" כבר יכולים להיות בהיסטוריה של האוסקר)
*עוד לא ראיתי את פרנואיד פארק, זה ברשימה
אני לא אוהב לשחק על בטוח
לפחות כשזה מגיע לאוסקר, אני אוהב לקחת סיכונים ולהמר נגד הזרם. זה מה שגרם לי להמר על "ארץ קשוחה" כפייבוריט כבר ביוני שנה שעברה. באופן נדיר, גם צדקתי.
המקרה של "מילק" הוא לא כזה. אף אחד כמעט עוד לא ראה את הסרט המוגמר. למרות זאת, הסרט צובר המון באז בשבועות האחרונים ובלוגרים שראו קטעים ממנו, מחזקים את התחושה החיובית כלפיו. זכיה של גאס ואן-סנט כיום הגיונית כמו זכיה של האחים כהן לפני שנה. האקדמיה מתעלמת מרוב הסרטים שלו, אבל כבר יצא לו פעם מועמד לסרט הטוב ביותר. בגלל זה אני מהמר עליו כרגע כזוכה על העריכה. הטריילר נראה מצוין, אבל ואן-סנט הוא במאי לחלוטין לא צפוי. עריכה שתגרום לסרט שלו לדבר אל מספיק חברי אקדמיה, ראויה לאוסקר.
כרגע, ההימור הבאמת גדול מבחינתי הוא מועמדות כפולה לג'וש ברולין. אולי זה ישתנה ואולי עליתי על משהו. נחיה ונראה.
''גוף מחוץ לשקרים'' היה ברשימה שלך לפני
שהוא קיבל את הביקורות הבינוניות?
לא, אין לי הרבה אמון ברידלי סקוט
תחת מצור 3
סטיבן סיגל אמר שהוא מעוניין לעשות סרט שלישי, אבל לקחת אותו לכיוון יותר מיסטי/על-טבעי.
מצור חללי?
http://www.slashfilm.com/2008/10/02/steven-seagal-taking-offers-for-under-seige-3wants-to-make-it-sci-fi/
איזה אהבלים בהפקה של ''קוונטום של נחמה''..
איך הם מרשים לעצמם שסרט כזה חשוב ייצא כמעט לחצי מהעולם שבוע ואף יותר לפני יציאת הסרט לאקרנים בארה"ב? זה סיכון ענק שיוריד לפחות במעט את הכנסות סוף השבוע הראשון של הסרט בארה"ב, בגלל אמריקאים שאין להם סבלנות לחכות עוד שבוע או סתם כועסים שהסרט יוצא שבוע אחרי שאר העולם.
אני לא מבין איך זה יכול לקרות בסרט כזה חשוב.
???
יש סיבות למה יציאה מוקדמת במדינות רבות מדי עלולה להסב נזק לסרט בארצות הברית (הורדות פירטיות, ביקורות קוטלות מרחבי העולם), אבל אני לא חושב שחרם של הקהל האמריקני כי הוא לא היה קודם היא סיבה סבירה למדי.
אגב, רק אצלי כפתור ה-send נעלם?
בקשות מצוות האתר.
שלום.
הינה כמה דברים שאני חושב שכדאי שיהיה באתר:
1-אם זה אפשרי, הורדת מגבלת הכמות בחיפוש מתקדם כאופציה. בין השאר, כי יש כמה דברים שהם 'העיקר', שלא מופיעים בחיפוש בגלל משהו 'תפל'. לדוגמה-אני מחפש את הביקורות לשר הטבעות, ולא מוצא את הראשונה-כי יש יותר מדי יומיות בדרך.
2-חוק נגד פוליטיקה. ואני רציני. מה הבעיה שלי עם פוליטיקה?אין בעיה-רק שדיונים על פוליטיקה מדרדרים מהר מאוד ל'אני צודק ואתם לא', ותגידו לי-אם תגלו שמישהו פה מתעב את רד פיש ותומך בדעות מאוד שנויות במחלוקת אחרות-האם עדיין תוכלו לדבר ולהתייחס אליו כפי שעשיתם קודם בנושא של האתר (קולנוע), ולא לחוש בכל פעם איזה תחושה קלה של 'הוא אדיוט, למה אני מתעסק איתו'?
3-אם זה אפשרי, למקד עוד יותר את החיפוש המתקדם-ליומיות, ביקורות, תצפיות, מאמרים ודוחק"ואים. אני פשוט רוצה לנבור בכמה דוחק"ואים ישנים-וזה קשה שיש 101 דברים בדרך, שגורמים לי לראות רק את הדוחק"ואים האחרונים שבהם.
4-במידה ואפשר, לשים בחיפוש מתקדם תאריך. לדוגמה, כתבות של 07'. זה מתקשר עם בקשות 1 ו3-לייעול מערכת החיפוש, ושאני אצליח למצוא בדיוק את התוכן שאני מחפש-ולא הודעה אחת יותר.
5-לפתוח מילון של מונחי קולנוע, בסיסיים יותר ופחות. זה יהיה רק לטובה, שלא ישאלו כל הזמן 'מה פירוש המונח X?'.
בתודה מראש,
א.ר.קופיל
נ.ב-איפה הדוחק"ו?
ובקשה ששכחתי
6-במידה ואפשר, לשים 'תגיות' ל…הכל פה, בעצם. למה הכוונה?
אני בחיפוש המתקדם, ואני רוצה לחפש ביקורות על סרטי אקשן. ברשימת התגית אני אסמן 'אקשן'. תגיות יכללו דברים כמו ז'אנר, צוות, מותגים (לדוגמה, אינדי)…
המלצות
פתרונות מעשיים:
1. במקום לבקש יותר מ-250 תוצאות, אתה יכול לשפר את תבחיני החיפוש שלך – רשום את שמו המלא של הסרט, סמן "חפש בכותרת (כולל טקסט מוביל) בלבד", ותקבל תוצאות ממוקדות.
3. מעבר לאפשרות הבסיסית של עיון בקטגוריית הדו"חקו:
http://www.fisheye.co.il/index?cat=5
יש גם את ה"עינדקס", בו אתה יכול לבחור ברשימת כל הכתבות עם מיון לפי מחלקה, ובתחתית תקבל את כל הדו"חקואים בצורה נגישה (ותוכל לבחור את הדו"חקו בתאריך שמעניין אותך).
http://www.fisheye.co.il/storylist?SortOrder=category_id
[4. ב"עינדקס" אפשר למיין גם לפי תאריך.]
הערות והמלצות כלליות:
• אם יש לך שאלה אישית, או כזו הקשורה לניהול האתר – שלח אותה במייל לעורכים.
• אם מטרתך להציע שיפורים, הדרך הנכונה לעשות זאת היא במייל לעורכים.
• יש סיכוי סביר שכבר חשבו על על השיפורים שאתה מציע (כולם, רובם, או חלקם), ובמצב הקיים אין אפשרות ו/או זמן לבצע אותם (או לפחות לא לפני דברים חשובים יותר).
• בקשר ל"חוק נגד פוליטיקה" – יש קוים מנחים לכתיבת הודעות שמפורסמים ע"י העורכים ב"שאלות נפיצות", ומעת לעת גם בתגובות ברחבי האתר. בין ההנחיות האלו, הימנעות מ"אוף טופיק" בכלל ופוליטיקה בפרט, היא אחת הידועות ביותר. עם זאת, אי אפשר (או אולי, לא רצוי) להימנע לחלוטין מפוליטיקה כשהדבר קשור לנושא הנדון בסרט/יומית/סקר.
חשוב להבין – מפעילי האתר לא מעוניינים לעסוק באכיפת חוקים. הם מצפים שהמגיבים, במיוחד הקבועים, יחילו על עצמם את הנורמות האלו, ללא שהם יצטרכו לנזוף, להזהיר ולמחוק (שוב ושוב).
• בקשר לפתיחת מילון מונחי קולנוע – גם אם יהיה כזה באתר, אנשים לא יפסיקו לשאול (כמו שקורה עם מונחים ממילון האתר). למרות זאת, אם תבחר להשקיע מזמנך ותקים מילון כזה, ואם הוא יהיה איכותי ונגיש, יש סיכוי שעורכי האתר יקשרו לפרויקט שיצא מתוך קהילת האתר.
[הודעה זו לא נכתבה מטעמם או בידיעתם של עורכי האתר, אלא מתוך היכרות רבת שנים של האתר והנפשות הפועלות בו.]
המלצות
3-בגלל קטנוניות מרובה שניחנתי בה+רצון לקרוא את כל הכתבה עד הפסיק האחרון, במידה ואחפש בעידקס אני לא אראה את ההודעה שמובילה מהאתר הראשי.
וההצעה הראשונה מאבדת מהרלוונטיות שלה שאני מחפש את דוחק"ואי 2004.
חוץ מזה-תודג!
עריכה-והסתבר ש250 תוצאות מספיק למציאת כל דוחק"ואי שנה מסוימת (לפחות של 2004).
עוד טיפ חיפושי
גוגל.
הקלד את מילות המפתח, הקלד מיד לאחריהן site:www.fisheye.co.il והתוצאות שיתקבלו בהחלט מועילות.
וואלה?
לא ידעתי את זה.
נ.ב-איך בדיוק הצלחתם לעשות את עניין הגבלת סימני הקריאה והשאלה, ו'בא לי לרוץ ערום בשדה חמניות' וקרוביו?
ביקורת מוקדמת שלי ל''הלבוי 2'' מטרום הבכורה:
לכו לראות! פרץ כזה של דמיון בזמן כ"כ קצר לא נראה כבר הרבה זמן בקולנוע. כאחד שלא חיבב כ"כ את הסרט הקודם, אני מבטיח לכם שיש שיפור רציני ורואים שלמדו מהטעויות.
הרחבה בביקורת הקרובה(?).
מש''א.
ועוד דבר…
הסרט הזה יותר טולקני מטרילוגית 'שר הטבעות'. אני לא מאמין שאני הולך להגיד את מה שאני הולך להגיד, אבל, חבל שפיטר ג'קסון הוא זה שביים את הטרילוגיה ולא גיירמו דל-טורו.
נכון, ללא ספוילרים, אני יכול להגיד
שכל המערכה האחרונה של הסרט מאוד, אבל מאוד מזכירה את שר הטבעות (השלישי במיוחד). בהחלט יש נשמה טולקנית בסרט הזה ואם היה לי ספק כלשהו בקשר לבימוי של גיירמו לסרטי "ההוביט", אחרי הסרט הזה אני בטוח שהוא יעשה עבודה טובה מאוד.
אז אתה רומז שיש להלבוי 2
17 סופים?!
LOL ציפיתי לשאלה הזאת..
לא, הכוונה לא לכך (למרות שכן – בתור סרט של שעתיים הוא מרגיש סרט של שעתיים וחצי, אבל למרות זאת לא הייתי מוותר על שום חלק). הכוונה הייתה לסצינה מסויימת שמתרחשת בערך באמצע הסרט "שיבת המלך" (רמז: מערה).
דנסאני, לא טולקין.