שלום אחיי ואחיותיי, מה
המצב? הכל טוב? יופי, טוב
לדעת. ואיך האישה, והילדים?
כבר ביערתם חמץ לכבוד חג
החירות שמשמש ובא? אה, אתם
רוצים כבר את הדו"חקו שלכם –
עסוקים מדי בהכנות לחג מכדי
להתעכב על פסקאות שנכתבות כאילו אני מדבר אליכם. יופי לכם, כי לי אין באופן רשמי שום דבר לעשות בחיים. זה כבר היום השלישי שאני מעביר מתחילתו ועד סופו מול מסך המחשב הזה. למען השם, התחלתי להגיב באתר של הצופים. ואם זה לא סימפטום של שעמום קליני, אני לא יודע מה כן. אבל לא הטרחתם את עצמכם להיכנס לדו"חקו על רק כדי לשמוע את קיטורי גיל ההתבגרות האינפנטיליים שלי, נכון? קופות, זה מה שיש לכם בראש כל היום!
בניגוד אלי, לאמריקאים לא היה משעמם בכלל השבוע. למעשה, היה להם דווקא מאוד מעניין. לא פחות מארבעה סרטים חדשים התנפלו על הטבלה בהפצה רחבה (שניים מהם – אפילו רחבה מאוד) בשבוע האחרון, מחלקם אפילו היו לי ציפיות.
מי שכבש את המקום הראשון הוא לא אחר מ-'Hellboy'. 'הלבוי' מבוסס על סדרת קומיקס פופולרית (ככה אומרים) המספרת על יצור שטני ששוחרר מהשאול על ידי הנאצים כדי לזרוע הרס בעולם ולצווח "מואה-הא-הא-הא!". היצור מאומץ ומתחנך בידיו המסורות של פרופסור ברום ומצטרף ליחידה סודית למלחמה בכוחות הרשע. כוחות הרשע, מצידם, מנסים להחזיר אותו לצד האפל. הסרט הרוויח 23.2 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו, שזה אולי מעט ביחס לסרטי סופר הירו'ס מהזמן האחרון, אבל כשמסתכלים על עלויות ההפקה, 60 מיליון דולר, ונזכרים שאפריל הוא לא חודש טוב במיוחד לסרטים, זו גם לא ממש אכזבה. אם הסרט יתחמק מנפילה דרסטית, הוא עוד יכסה את העלויות ויתעלה עליהם.
כמעט כל המבקרים אהבו את 'Hellboy'. לדעתם רון פרלמן ('בלייד 2', 'שם הורד') מצליח לרגש בתור השד מהגיהינום, והסיפור עצמו מורכב ואפל יותר משל סרטי קומיקס ממוצעים. גם הבמאי, שם-פרטי-בלתי-ניתן-לאיות דל טורו, עושה עבודה מצוינת, אם כי הוא מתלהב קצת יותר מדי מהאפקטים המיוחדים שעומדים לרשותו, ואני יכול להבין ללבו.
'The Rock', סרטו החדש של "ווקינג טול" (ולהיפך), הגיע השבוע למקום השני. העלילה לא מסעירה – חייל משוחרר חוזר לעיירת הולדתו. אך אבוי! כנופיה אכזרית מנסה להשתלט עליה. "דה רוק", שעונה בסרט לשם יותר נורמלי, כריס למשל, מחליט לקחת את החוק לידיים. שאני אגיד שהמבקרים קטלו? המבקרים קטלו. הם אמרו שהסרט מופרך לחלוטין ושהוא מאוד לא חינוכי. א-הא.
'Walking Tall' היה אמור להיות הימור בטוח מצידה של חברת MGM, אבל כמו אנג'לינה ג'ולי, גם האריה השואג סובל מבחירת סרטים לא מוצלחת. מילא שהסרט הרוויח 15.5 מיליון דולר. זה עוד נחשב סביר. הבעיה היא שהוא עלה 56 מיליון, וכרגע, בהסתמך על ההכנסות הממוצעות של סרטיו של ד'ה רוק, לא עושה רושם שהוא יוכל לכסות את העלויות.
במקום הרביעי והמאכזב נמצא 'Home of the Range', סרטם האחרון של דיסני באנימציה מסורתית. הסרט הזה מציב בפניי דילמה קשה מנשוא: מצד אחד, הסיפור על נפילתה של דיסני הוזכר כאן באתר בכל כך כתבות, ביקורות, יומיות ותגובות, שלדבר עליו שוב יהיה חסר טעם לחלוטין. ובכל זאת, אי אפשר לדבר על הסרט מבלי להזכיר את הנושא הכאוב. אז על מנת שלא לייגע, אספק לכם את תקציר הפרקים הקודמים בצורה מתומצתת: דיסני. אייזנר. סרטים. פיקסאר. דרימוורקס. אנימציה. תהילה. מפלה. נוסטלגיה. פוליטי. תקליטי.
הסרט עצמו הוא מערבון קומי על מאבקה של חבורת חיות, בראשותה של פרה חביבה (רוזאן, 'רוזאן'), נגד נוכל עשיר שרכש את החווה האהובה שלהם. למרות שעל הפוסטרים שלו מצוין במפורש "מהיוצרים של 'היפה והחיה' ו-'בת הים הקטנה'!" (ואלה היו בערך מאמצי השיווק היחידים לסרט), הוא אמור להיות הרבה יותר אלים וקריקטוריסטי.
המבקרים חצויים אמנם בדעתם, אבל אם מתעלמים מהמבקרים שפשוט לא אוהבים את ז'אנר המצוירים, ומאלו שציפו לסרט דיסני מסורתי וקיבלו משהו אחר (ואולי מעוד כמה ביקורות רעות שבטח יש להן תירוץ טוב מספיק), אז הסרט לא ממש רע. אבל אף אחד לא יצא מגדרו, בטח שלא הקהל, והסרט, שעלה למעלה מ-100 מיליון דולר (ושמישהו שכח אותו בדרך למשרד הפירסום), נחל מפלה: 14 מיליון דולר. אפילו 'אחי הדוב', הניסיון הקודם שלהם בקופות, עקף את 'מרד החיות' בהכנסות לסוף השבוע הראשון. אם דיסני קיוותה לעזוב את עולם האנימציה בכבוד, היא נכשלה ובגדול. אלינו יגיע 'מרד החיות' ב-29 ליולי.
ג'וליה סטיילס היא סטודנטית אמריקאית מרדנית וקשה להשגה. לוק מייבלי ('28 יום אחרי') הוא נסיך דני שבורח לארצות הברית כדי למרוד בהוריו המלכותיים. הם מתאהבים כנגד כל הסיכויים ומרוויחים כמעט 10.0 מיליון דולר בקופות. סיפור די סטנדרטי יש
ל-'The Prince and Me', וכך גם הביקורות שלו. הן טוענות שהוא נוסחתי מדי, שהוא משתמש ביותר מדי קלישאות, ושהדבר היחיד שהיה יכול לגרום לו להיות גרוע יותר, היה לו היו מלהקים לתפקיד את קייט הדסון. את הביקורות של 'The Prince and Me' שמענו כל כך הרבה פעמים בדו"חקואים כאלה ואחרים, שאני מתפתה לתמצת אותן ל"קומדיה. רומנטית. מבקרים. לא". ותסכימו איתי שככה יותר טוב.
'הפסיון של ישו', הסרט שבא עלינו לכלותינו, נכנס השבוע לרשימת "עשרת הסרטים המצליחים בכל הזמנים בארה"ב", תוך שהוא מעיף משם 'פורסט גאמפ', הכופר. מגיע לו שלמרות התוספת במספר הקולנועים, הוא ירד למקום החמישי (אבל בשבוע הבא מגיע ה-Easter, והוא יתחזק שוב). עוד ביורדים: 'לחסל את הליידי' של הכהנים, שירד ממקום שני לשביעי, ו-'Dawn of the Dead', שספג ירידה חדה במיוחד של 59% וירד למקום התשיעי. מי שלא שפר עליו מזלו הוא
'Eternal Sunshine of the צ'ארלי קאופמן' שכמעט ניצל בנס מירידה מהטבלה, אבל אז אנג'לינה ג'ולי נלחמה בשיניים, והוא ויתר לה.
בשבוע הבא, בהוליווד הבנויה: 'איזו מין שכנה'? הבת של ג'ק באוור! שהיא גם כוכבת פורנו, מסתבר. 'אלאמו', דרמת מלחמה שהחטיאה את עונת האוסקרים. 'The Whole Ten Yards', המשך לקומדיה 'ללכת על הכל', ו-'Ella Enchanted' על ילדה מכושפת שחיה בעולם שמזכיר את העולם של 'שרק' באופן חשוד מדי.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך סוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
נו ב'מת
"תוך ששהוא מעיף משם 'פורסט גאמפ', הכופר"?
ככה ויתרת על ההזדמנות להכניס לדוחק"ו את המושג 'מעפ"ג'?
מי פה הכופר, מי?!
חשבתי שזה כבר קצת שחוק
אחרי שגם 'נמו' וגם שרה העפ"ג בזמן האחרון. חוץ מזה, על פי הכמות הבלתי נתפסת של בדיחות קרש שהכנסתי לדו"חקו ושנחתכו בעריכה, טוב שלפחות על אחת וויתרתי.
מ'זתומרת?
אם לא הים – בשביל מה לנו דוחק"ו?
עוד מעט תגיד שאתה קורא את הדוחק"ו בשביל הנתונים. אני יכול רק להניח שאתה קורא פלייבוי בגלל ה— (טוב, אולי באמת מספיק עם הקרשים).
דווקא אני בינתיים די משועשע מהקרשים..
אז לך לנגריה.
צר לי על דיסני
פשוט לא הולך להם עם אנימציה קלאסית. מבין הסרטים המצויירים האחרונים שלהם, רק לילו וסטיץ' די הצליח. השאר די דישדשו – כולל כוכב המטמון, שהיה ממש סרט כיפי ולא היתה לו סיבה להפסיד ככה.
אני מקווה שלחברת יוצאי דיסני יהיה יותר מזל (למרות שהאתר שלהם מעפן ובכלל לא עולה לי עכשיו)
צר לי על דיסני
לדעתי הם צריכים להפסיק "להמציא" סרטים ולהתבסס יותר על אגדות כי אחרי הכי אלו הם הסרטים המצליחים ביותר שלהם…
ויש עוד הרבה אגדות שכדאי לדיסני לעשות אותם (עמי ותמי, כיפה אדומה ועוד), אבל ידוע לי שבשנת 2007 בערך יצא להם הסרט "מלכת השלג"..
אני לא מסכימה
לילו וסטיץ' זה סרט מצוין, מוצאים את נמו, אחי הדוב, צעצוע של סיפור, אפילו פוקהונטס, כולם סרטים שהם לא בדיוק אגדות נוסח אלאדין אבל אלה סרטים טובים.
קשה לקלוע לדעת הקהל כשזה נוגע לדברים האלה. תראה למשל את אחי הדוב. אחלה סרט, באמת. דיסני מאצ' ביותר. למה מוצאים את נמו למשל הצליח יותר ממנו? זה עסק מסובך כשזה נוגע לרווחיות הסרט.
(:
דבר ראשון מוצאים את נימו וצעצוע של סיפור זה לא של דיסני.
הסרטים האלה הופצו ע"י חברת דיסני אך היוצרים שלהם היא חברת פיקסאר. חוץ מזה אחי הדוב היה סרט נחמד וזהו. לא מצויין ולא כלום. אני מסכים שלילו וסטיץ' וכוכב המטמון היו סרטים באמת מצויינים אך ההצלחה שלהם לא משהו (גם ההצלחה של לילו לא משהו יחסית לדיסני). חוץ מזה הסרט הרווחי ביותר של דיסני לא היה מבוסס על אגדה בכלל (תלוי את מי שואלים). דיסני צריכים לנסות ליצור סרט אנימציה ממוחשבת טוב או לפחות לפרסם את הסרטים שלהם. העובדה שהסרט עם הפרות היה הסרט האחרון שלהם צריך היה לגרום להם לבזבז מלא כסף על פרסום מה שלא קרה. אז הסרט נכשל וחבל. בהצלחה ליוצאי דיסני…
יגואר, אם כבר מדברים,
מה באמת הסרט הכי רווחי של דיסני, סתם לידע כללי?
אני אמנם לא יגואר,
אבל לפי דעתי (לא בדקתי) הסרט הוא 'מלך האריות', כל עוד לא מחשיבים את 'מוצאים את נמו' (שהוא הרי לא בדיוק של דיסני).
אומנם הסרט הכי רווחי של ולט דיסני היה מלך האריות.
סרט זה הרוויח מעל 300 מליון דולר ובכך היה הסרט המצוייר הרווחי בהסטוריה והחזיק את השיא במשך כמעט עשור. עד שהשנה כמובן הגיע מוצאים את נימו ועקף אותו בכמה מליונים.
סלקום צריכים לשלם לך
ממש התלהבת מהפרסומת שלהם הה?
טוב לא נורא. דוחק"ו משעשע למדי.
-האשף הדגול
פינת הטמטום הישראלי
נכון לרגע זה, אף מפיץ ישראלי לא מתכוון להביא לארץ את "הלבוי".
כנראה שהעובדה שהוא מס' אחד בשוברי הקופות השבוע לא משנה למפיצים- הם הרי בעניין של להפסיד כסף.
גאוניות צרופה.
אה, אתה בטוח בזה?
יכול להיות שהסרט כבר נרכש להפצה, אבל עדיין לא החליטו מתי להפיץ אותו.
ובהתחשב בעובדה
שלאולפן שהפיק את הסרט (אולפני "רבולושן") יש מפיץ ישראלי (פורום פילם), סביר להניח שרז צודק – כלומר הסרט נרכש, אך טרם נקבע תאריך.
יש חדש?
עדיין אין תאריך ל"הלבוי"?
לא, אבל יש ל'המעניש'
גם טוב?
אה, אתה בטוח בזה?
רציתי רק להוסיף שהם עדיין שוברים את הראש איך לשווק אותו.
מה?
"'הלבוי', סרט הסופר-גיבורים החדש מציע פעלולים שלא מהעולם הזה ואקשן ללא הפסקה! הביקורת מהללת! רוצו לראות!"
אני לא מבין מה מסובך בזה.
אולי..
אבל אני חושב שזה לא מספיק. אין כאן שחקנים מוכרים, ו"הלבוי" מבוסס על קומיקס שרוב הצופים לא מכירים כי לא נחשפו אליו, כמו "אקס-מן" או "ספיידרמן", שהסרטים שמבוססים עליהם מכילים גם כוכבים הוליוודיים.
עכשיו, אם אניח לרגע את השיקולים הרציונליים בצד,
הלבוי שולת!!!1
מהבחינה הזאת
ישראל לא שונה בהרבה מארה"ב. גם שם רוב האנשים לא שמעו על מייק מיגנולה או על רון פרלמן, זאת הסיבה ש'הלבוי' עושה פחות כסף מ'אקס-מן' או 'דרדוויל'. אבל עדיין הוא עשה סכומים סבירים, ואין סיבה לחשוב שבארץ זה יהיה אחרת. האקשן והפעלולים לבדם יביאו מספר סביר של צופים לקולנוע.
שכחת רק פרט אחד חשוב.
"הלבוי, הסרט ששבר את שיאו של טיטאניק ועשה 500 מילארד דולאר בשבועיים הראשונים של המסכים בארה"ב! רוצו לראות! (ולרקוד באולם באותה הזדמנות)".
רק רציתי לציין ש-Hellboy של Mike Mignola הוא מהקומיקסים המשובחים ביותר שיצאו בשנים האחרונות – שילוב מוזר ומוצלח של תחקיר מצוין, גיבור שמדבר בקלישאות שוורצנגריות דביליות (הרשע התורן: "עורה, בן שאול פותה, הצטרפה אל כוחות האופל במשימתם הנצחית של גור-גה-אל ושש חיות התהום, קח את מקומך היעוד לימין הארמגדון, או שתושמד ונשמתך תיסוב בכף הקלע לעולמי עולמים!"
הלבוי: "תגיד, הקרנים על הראש שלך זה במקרה, או שזה בשביל עזרה בכיוון הבעיטות שלי? פאו! באם! ביף!") ואמנות מרהיבה. אה, כן, וגם הרבה מאוד מהסיפורים מתחברים אחד לשני תוך הפגנת יכולת כתיבה(אפילו של דיאלוגים) מרשימה.
פשוט תענוג.
אני לא ראיתי שם הרבה ממה שציינת.
מצד שני, קראתי רק את האוסף הראשון.
אני לא ראיתי שם הרבה ממה שציינת.
האוסף הראשון הוא פרי שיתוף פעולה בין מיגנולה לג'ון בריין (Bryne), כי מיגנולה עוד לא האמין ביכולתו מספיק, ואכן, הוא הגרוע מבין כל האוספים – למרות שעדיין מצאתי אותו חביב. את כל האחרים מיגנולה כבר עשה לבד, והם טובים בהרבה.
קלישאות שוורציות
בהסתמך על דפי התסריט הבודדים שנשזפו ע"י עיניי, אני יכול להבטיח לך שקלישאות האקשן המצחיקות-מטופשות עשו את דרכן המייגעת גם לסרט.
-עניין טכני
כמו רבים, מצפה אני לצאתו לאקרנים של "קיל ביל – חלק II", אולם במקביל רציתי לבקש אם אפשר לעדכן את לוח ה"לא סופי" ולהוסיף את שמו של סרט הדראגיסטים "קוני וקרלה", שאומנם לא מעניין אף אחד (טוב, כמעט אף אחד) אבל אם תיווצר מודעות ציבורית על קיומו של הסרט (יש יאמרו "הזניח") הזה, זה בוודאי לא יזיק.
מוזר..
בדקתי ואומנם לא עודכן התאריך (עדיין), אבל ראיתי ש"קוני וקרלה" יוקרן בארץ החל מ-13 במאי, אז אפשר להמשיך ולא להתייחס למה שכתבתי קודם, אני אשרוד
האם עוד מישהו שם לב
שהעלמה שבתמונה למעלה נתפסת כשסנטרה עמוק בתוך היד של הבחור האדום המסוקס, דומה באופן מחשיד לחברת הכנסת לאה נס מהליכוד?
והאם מישהו שם לב כמה מחשיד זה שאני יודעת מי זאת לאה נס?
האם עוד מישהו שם לב
לא רק את יודעת מי זאת, ולראיה:
ח"כ נס רצתה להעביר הצעת חוק לביטול מסכי הענק בצמתים, מכיוון שהם מסיחים את דעתם של הנהגים מן הכביש ומסכנים חיי אדם.
רק אוסיף ואומר: WTF?
למה WTF? נכון בהחלט
(חוץ מזה שבמשך 90% מהזמן האנשים שמגיעים לצמתים האלה נמצאים במצב של עמידה בפקק, לא נסיעה, ולכן לא יכולים לסכן הרבה).
למה WTF? נכון בהחלט
כל יום בדרך הביתה אני עובר בתחילת רחוב הירקון בת"א ונתקל במסך ענק כזה. בלילה המסך מסנוור אותי ומאד מפריע, וכל יום אני אומר לעצמי "חובבן, למה אף אחד לא עושה כלום עם המפגע הזה?".
לעצמי אני עונה, גם מזה עוד נצטרך להגמל…
למה WTF? נכון בהחלט
אם אתה מחשיב את המסך הזה כמפגע, אני לא מציע לך לנסות לנהוג בניו-יורק, באזור הטיימס סקוור, אי-פעם.
(או בטוקיו, או הונג-קונג, או כל עיר שמחשיבה את עצמה כקפיטליסטית באיזושהי מידה)
ג-י-י-ר-מ-ו. גיירמו דל-טורו.
נורא קשה לאיית?
:)
ושמישהו יפיץ את הלבוי במהרה בימינו, אינשאללה.
אוף-טופיק- נראה לי שעשיתי משו לא בסדר...
נכנסתי למילון של האתר ואחד מהמושגים שם הסביר על תקופה בה מישו בשם דן השתלט על האתר ושינה לו את העיצוב ועוד כל מיני דברים.
אז לחצתי על איזה לינק שלקח אותי לאיך העיצוב נראה בזמנו של הדן הזה וסתם, זה בידר אותי.
רק מה, שהעיצוב הזה נשאר! חשבתי שאם אני אצא מעין הדג ואכנס מחדש זה יעבור, אבל זה לא! מישו יכול לעזור ל להחזיר את האתר לקדמותו? הוא ממש מפחיד ככה…
(:
תחזרי ללינק הראשון
זה ששינה את האתר לדן, שם יש לינק כלשהו על כך שהאתר חזר לעצמו (בערך לינק או שתיים או שלוש אחרי זה שלחצת עליו קודם).
זה אמור לסדר את העניינים.
דן ברזל שולת!!!???
באותו מקום (הערך של 'עין הדן' במילון),
המשפט האחרון אומר "להשיב את הסדר התכלכל על כנו", וכולל את הלינק: http://www.fisheye.co.il/setlocalskin?NewSkin=default
זה מה שיחזיר לך את האתר התכלכל.
תודה רבה לשניכם!!!
ולי לא מגיעה תודה?
אתה, קודם תסיים את הביקורת שלך.
אחר כך תקבל כמה תודות שתרצה.
תודה!
אבל על מה?
(:
עוף - נא להכנס לפאניקה רבתי
רד, רז ושאר המבכים על קיומו של "הנוסע השמיני נגד הטורף" (ושל אנדרסון):
סרטון "The Making of the Creatures" החדש מוכיח שלפחות מבחינה טכנולוגית, "AVP" יעשה את העבודה.
http://www.apple.com/trailers/fox/avp/featurette2/
ממתי סרטוני פרומושן מוכיחים משהו?
על פי הסיפור שאני שמעתי, נוצרו בהשקעה גדולה כמה "טורפים" שאותם שיחקו בני אדם, אבל הם נראו כל כך רע, שהוחלט להחליף אותם לגמרי ביצירי אנימציה.
מי סיפר לך?
אולי תספר גם לי?
בכל אופן, זה יהיה סרט גרוע: התפאורה שם נראית זוועה (לפחות לפי התמונות באתר הרשמי של הסרט), לאנס הנריקסן כבר הצהיר שזה התפקיד הכי קל שהוא עשה כל חייו (ואמר שאנדרסון הוא איש מאוד מנומס), ההצהרה של אחד המפיקים שהם מכוונים את הסרט לדירוג של PG-13 – מכל אלה אפשר להבין, פחות או יותר, שזה יהיה סרט מרושל למדי (אייי, 70 מיליון דולר לסרט שנראה כמו 17 מיליון).
עדיין, אני מוצא את כל העניין מאוד משעשע, מאוד-מאוד.
תראה, כמו שאמר הדג, סרטי פרומו הם לא עדות לכלום
הטריילרים, לעומת זאת (שגם אותם צריך לקחת בע"מ, יש לציין) נראים כמו זוועת אלוהים חיה, למרות שהם כמעט לא מראים כלום מהסרט עצמו. התסריט קיבל ביקורות איומות ונוראות מאנשים שקראו אותו, וזה היה בסדר אם לסרט הזה היה במאי מוכשר שיכול להפוך תסריט גרוע לסרט טוב* אבל לסרט הזה, מה לעשות, אין במאי מוכשר.
אם אתה מנסה לחלץ ממני הודאה שיש סיכוי של אחד למיליון שהסרט הזה יצא טוב, אז אתה יכול להפסיק להתאמץ – תמיד יש סיכוי כזה. אבל סיבות להיות אופטימי לגביו אין בכלל.
* למרות שגם זו לא ערבות בימינו. ראה הטריילר ל-"אנוכי הרובוט".
יש! הצלחתי לחלץ ממך הודאה, עשית אותי המאושר באדם!
נראה לך?
עד כמה שזה יראה משונה, אני סתם הקנטתי אותך, מתוך חיבה (אגב, תקרא את התגובה שלי לרד, כתבתי שם שאני בטוח לחלוטין שהסרט יהיה ג-ר-ו-ע).
מרכבות האלים
הודעה מספר אחת בשבילי… אז שלום לכולם וברוך הבא לי :)
מישהו ראה את הסרט מרכבות האלים? (בטח שכן!)
כשאברהמס נפגש בתיאטרון עם נערתו בפעם הראשונה… איזה מחזמר היא הציגה? (שלוש נערות יפניות..)
מרכבות האלים
אמור להיות הרבה יותר אלים מ"בת הים הקטנה" ו"היפה והחיה". זה אמור להיות סרט לילדים?
אם זה דיסני
אז זה בשבילנו!!!
והזכרת לי, חברה שלי ראתה את 'מרד התרנגולים' ואמרה לי שהיא לא מבינה איך זה סרט לילדים. היא אמרה משו על גטו ודברים דומים.
מישו קר טו אקספליין למה היא התכוונה?
(:
אם זה דיסני
"מרד התרנגולות" מכיל קריצות רבות לכמעט כל ז'אנר וסרט פופולרי בהיסטוריה של הקולונוע. בין השאר, גם לסרטי הבריחה ממחנות השבויים של מלחמת העולם השנייה, וייתכן שגם לשואה. ויש בו קטעים מפחידים, למרות שלא בצורה היסטרית.
בגדול, זה סרט מעולה. רוצי לראות.
קטעים מפחידים
בסטנדרטים יש ילדים בני 6 לכל היותר, יש לציין.
ואכן, סרט מצוין ביותר.
כתבה מספר 45
אלים?
לא ראיתי את הסרט, אבל אני יכול להבטיח שאלים הוא לא. דיסני מאוד מחמירים עם עצמם בכל הקשור לאלימות, והדירוג של הסרט הוא PG, מה שלא מאפשר הרבה יותר ממכה בראש.
מי אמר ''אלים''? אתה שמעת אותי אומר ''אלים''?
אני כתבתי רק שהוא אמור להיות *יותר* אלים. זאת אומרת, הרבה יריות אקדח, קרני פר בישבנים למיניהם, פארודיות שחוקות על 'מטריקס' ומכות בראש במינון גבוה יותר. חוץ מזה, גם נמו היה PG, ואפילו ירד לו דם!
___________
אפרופו 'מרד החיות': במהלך העבודה על הדו"חקו נכנסתי לעמוד של 'מרד החיות' באתר העגבניות וגיליתי לתדהמתי שכל סימני ה"רקוב" וה"טרי" נעלמו ואינם. עכשיו, מאיפה אני אמור לדעת מה דעתו של זה שכתב משהו בסגנון " נראה ש'מרד החיות' דומה יותר ל'לוני טונס' מאשר לסרטי דיסני הקלאסיים"?
ולמה אני מספר את כל זה? ככה. למישהו יש בעיות?
סימני העגבניות נמצאים במקומם כתמיד
ואני חושב שנוכחות האקדחים בסרט הזה היא מינימלית ככל שזה בכלל אפשרי במערבון (זוכר את החלפת האקדחים במכשירי קשר ב'אי.טי.'?). בכל מקרה לא הייתי מוטרד מרמת אלימות כלשהי בסרט המדורג PG.
אתה בכלל מקשיב למה שאני כותב?
לא אמרתי ש'מרד החיות' הוא איזו גרסא של דיסני ל'להרוג את ביל', לא טענתי שיש שם סצנות עירום של כבשים ולא אמרתי שהוא מדרדר את את הנוער לאלכוהול. בסך הכל אמרתי שכפי הנראה (על פי ביקורות מסוימות, תיאור העלילה וכדומה), הסרט *אמור* להיות *יותר* אלים מסרטים כמו "היפה והחיה" ו"בת הים הקטנה". אין לי ספק שבכל זאת מדובר בסרט מחממם לב עם סוף טוב ומוסר השכל חשוב לחיים.
(תיארתי לעצמי שרק המחשב שלי אכל את העגבניות באותו יום).
אני מקשיב, אבל כנראה לא מבין
ההודעה שלך בתחילת הפתיל היתה: "Home on the Range אמור להיות הרבה יותר אלים מ'בת הים הקטנה' ו'היפה והחיה'. זה אמור להיות סרט ילדים?"
ולכך אני עונה: כן, זה סרט ילדים. לא, האלימות בו (על פי הדירוג שקיבל) היא לא ברמה כזאת שעשויה באמת להטריד מישהו. אם את כל זה כבר ידעת, אז מה בדיוק השאלה?
לא, זו היתה הודעה של הפינגווין.
ארמדילו, בהיותו זה שכתב את הדוחק"ו השבוע, כבר ידע את זה.
זה לא יפריע לי להתווכח!
אני אמשיך ואוכיח שאני צודק גם אם כולם מסכימים איתי! בולשביקים! פרעות תרפ"ח!
_________________
קיבלתי היום ספאם שהכותרת שלו, באופן תמוה וחשוד ביותר, היתה "בולשביזם". אני חושד שספאמרים מתחילים להפעיל טכניקות לקריאת מחשבות.
אני רק רוצה להגיד
שהדיון הזה הסתיים בצורה משעשעת.
זהו.
(:
הלוואי עלי ספאם אינטיליגינטי.
מצד שני, 1560 הודעות ספאם בשבוע הפסח זה מספיק מטריד.
נקה את האזניים, זו הייתה הודעה שלי
וכן, תהיתי אם האלימות בסרט תואמת סרט שמיועד לילדים. ליתר דיוק, האם היא מתאימה למי שנמו יכול לעשות לו סיוטים על דגים זוהרים. ארמדילו כתב שהסרט אמור להיות יותר אלים מהיפה והחיה ובת הים הקטנה. זה הזכיר לי דיון ישן על כך ששני הסרטים האלה (ביחד עם מלך האריות) הם אלימים במיוחד יחסית לסרטי PG.
Hellboy מספק את הסחורה
ביום רביעי בחצות, שבוע שעבר, הייתי בניו יורק בהקרנת חצות של "Hellboy" בקולנוע LOWES ברחוב 42.
גיירמו דל טורו מספק את הסחורה. חוץ מהדמות של הרשע, רספוטין, שהיא מגוחכת לחלוטין, הדמויות מאוד אנושיות וקל להזדהות איתן, (כולל הרשע הנאצי עם הסכינים, ואחד האמריקאים שישב לידי ממש התלהב מאופן החיתוכים).
חוץ מזה, הפעלולים מדהימים כולל סצנת המפלצות פוערת הפיות בסאבווי, ואח"כ כשחזרתי לבית מלון בסאב די פחדתי.
מה עוד? פרלמן ממש נפלא! וגם סלמה בלייר מדליקה (pun intnded).
למחרת, איזה צירוף מקרים!הסתובבתי בלינקולן פלאזה וראיתי את ג'פרי טמבור עובר שם, והוא משחק בסרט את המפקד הפחדן של היחידה.
אני לא יודע איך האולמות אצל LOWES
אבל אצל LOEWS צפיתי ב-T3 בזמנו. אחלה אולם. כזה שיפוע לא ראיתי בחיים שלי, אפילו מארג' (in a bad hair day…) לא הייתה מצליחה להסתיר לי.
אגב, רק למקרה שמישהו רוצה לשריין כרטיסים:
http://www.enjoytheshow.com/nowshowing/showtimedetails.cfm?new_theaterid=AAODH&showall=yes&CFID=11569428&CFTOKEN=75928013
אבל השאלה הכי חשובה
בסצינת הסאבווי, איך הייתה הבחורה האפרואמריקאית עם החתולים?
כן, כן
אבל עזוב את החתולים, איך הייתה הבחורה שהחזיקה אותם? האם היית אומר שהיא הותירה את חותמה על עולם הקולנוע לנצח?
סליחה,יש לי שאלה
היכן באתר יש לינקים לאתרים בנושא קולנוע?
ועוד שאלה.
האם מגיעים לארץ עיתונים בנושא קולנוע מחו"ל?
איפו אפשר להשיגם?
תודג מראש
משחק זיכרון
אני מנסה לאתר סרט בריטי על 3 בחורים ובחורה אחת שעובדים במשמרות לילה ואחרי זה נפגשים בבית קפה. עוד פרטים : אחד מהם תוהה אם החברה שלו (שעובדת משמרות יום) עדיין גרה איתו ובשביל זה בודק את הסבון והמגבות בדירתו, השלישי שוכב עם החברה של השני בטעות (הוא לא יודע שזאת היא), ובסוף כולם נוסעים לברייטון.
אני יודע, זה נשמע קצת סהרורי.
ראיתי את זה!
באחד הפסטיבלים… אולי בחיפה אפילו. אני אנסה להזכר בשבילך בשם. למה, אהבת?
גם אני ראיתי.
גם אני אהבתי.
גם אני לא זוכר איך קוראים לזה.
כן, אהבתי מאוד.
וביליתי איזו שעה עם מנוע החיפש של הימדב אבל ללא הועיל.
סליחה, יש לי רק שאלה.
ביום שישי הבא (ה-23/4) אני אורז את חפצי, וטס לחופשה קצרה בארה"ב.
כזכור לכם, יומיים לפני-כן מגיע "הסרט החדש של קוונטין טרנטינו" לארץ, ומותיר בידי דילמה מסויימת – האם לראותו כאן, בבכורה, עם חברים, או שמא לחכות עד שאנחת, ולרוץ לצפות בו באחד ממסכי הקולנוע שבניו-יורק?
מכיוון שהדילמה שלי בנויה מרבדים רבים מספור, שאנשים שהם לא אני לא יכולים לקחת את כולם בחשבון, רציתי לשאול את הגולשים שכבר ערכו היכרות עם קולנועי ניו-יורק האם הם ממליצים לראות אותו שם, ואם כן – באיזה בית-קולנוע כדאי לראות אותו.
אז, בקיצור – האם לראות את "קיל ביל II" בארץ או בניו-יורק?
ניו יורק
יונייטד ארטיסטס היה לא רע.
והייתי בעוד כמה, אבל לא התעכבתי על השמות…
אבל אני לא ממליץ על "קינגס פאלאס". אולמות קטנים.
האפשרות ''גם וגם'' לא באה בחשבון?
בטח שבאה בחשבון,
אבל אין לי הרבה זמן בניו-יורק, ואני לא יודע אם אני רוצה לראות את אותו סרט פעמיים, במרווח של יום-יומיים.
יכול להיות שמה שאני שואל זה בעצם באילו בתי קולנוע כדאי לבקר בניו-יורק, כי את בחירת הסרט אני כבר יכול לעשות במקום.
אז תודה ל-ER על תגובתו. Anyone Else?
את 'קיל ביל' אפשר לראות גם בארץ. אבל אם אתה כבר בניו-יורק, אל תשכח לבקר (ולדווח לנו!) ב'Eternal Sunshine of the Spotless Mind', הסרט הכי מעניין שמוקרן שם כרגע ושלא צפוי להגיע לארץ בעתיד הנראה לעין.
אה, ויש גם את זה עם ישו.
אההה!! (צרחת אימה, למי שתהה)
לא צפוי? וזה סופי?
משגע אותי שהמפיצים מעזים להכניס שיקולים כלכליים במקומות שאין להם מקום. כלומר, את הסרט החדש של איזה אלמוני פלוני הם יכולים לשקול אם להביא או לא. אבל סרט שנכתב ע"י צ'ארלי קאופמן, שכבר זכה להכרה כאחד התסריטאים החשובים והייחודיים הפועלים בזמננו, ובויים ע"י מישל גונדרי, עוד יוצר מוערך במיוחד (גם אם עוד לא הוכיח את עצמו כמו שצריך) – מקרה כזה לא נתון לשיקול דעת מסחרי. זו חובתם התרבותית להביא אותו להקרנה.
אני עד היום בשוק ש"פחד ותיעוב" של גיליאם לא הופץ בארץ (והפך, כמה צפוי, ללהיט קאלט בוידאו. איזשהו מפיץ פיספס כאן הזדמנות לעשות קופה), וגם את "הפסיון" של גיבסון אני אשמח לראות (עוד חובה תרבותית, בלי שום קשר לטיב הסרט).
היי היי, להרגע
כשאמרתי "לא צפוי בעתיד הנראה לעין" התכוונתי בדיוק לזה – שכרגע אין לו תאריך הפצה בארץ, לפחות לא כזה שאני יודע עליו. זה לא אומר בהכרח, חלילה, שהוא לא יוקרן בארץ בכלל. אני *מאוד* אכעס על סרטי שני אם זה יקרה, אבל הם הפיצו כבר סרטים מצליחים הרבה הרבה פחות, כך שלא נראה לי שיש סיבה לדאגה בינתיים.
נרגעתי
ותוך כדי כך גם נזכרתי שבעצם לפני שבועיים ראיתי טריילר לסרט בקולנוע לב. אז יהיה בסדר. שרב כבד.
(ובכל זאת, הנקודה העקרונית עדיין מחרפנת אותי, במקרה של הפסיון למשל)
תשובה לא סופית סופית
22 ביולי – זהו התאריך הלא-סופי-בעליל להקרנת 'Eternal Sunshine of the Spotless Mind' בארץ. לסרט עדיין אין שם עברי רשמי. ואם כבר מדברים, 'חינוך רע' הסרט החדש של אלמדובר, צפוי להגיע ב-1 ביולי. כל זאת ועוד, בעדכון האחרון של 'לא סופי'.
http://www.fisheye.co.il/static/future.html
מה הקשר ל''פחד ותיעוב''?
"פחד" קיבל ביקורות נוראיות והפסיד כסף, "איטרנל סנשיין" מקבל ביקורות מעולות וכבר עבר את עלות ההפקה שלו.
גם לא ידוע לי על זה ש"פחד" הפך ללהיט קאלט בווידאו, שכן הוא לא הופץ בארץ גם בווידאו, אלא רק די.וי.די. מיובא וערוצי הסרטים של יס.
וידאו
מכיר את ההמצאה הזו, שמאפשרת להקליט סרטים על קלטות? אז זהו, בדיוק. אני מכיר מעט מאוד אנשים ש*אין* להם בבית עותק של "פחד ותיעוב" בוידאו. עותק שהוקלט מ-DVD או מהלווין, זה לא ממש משנה. מדובר בסרט קאלט ענק במחוזותנו. יש לי חברים שכל משפט שני שלהם לקוח מ"ליבובסקי" ו"פחד ותיעוב" לסירוגין, עד כדי כך.
כאמור, מישהו קצר ראייה הפסיד כאן כסף, ואני לא מדבר על מפיקי הסרט, אלא על המפיצים בארץ.
מעבר לכך שהתעלמת לחלוטין מהפואנטה שלי – זה פאקינג סרט של גיליאם. לא משנה אם זה סרט גרוע שנכשל כלכלית – חובה תרבותית להביאו בפני קהל. קל וחומר במקרה של "סנשיין".
אהמ, כמה אנשים אתה מכיר בסך הכל?
הרבה.
דברי במספרים, גברת.
את כולם, את כולם הוא מכיר,
כל אחד בעולם ואפילו פה בעיר.
עוד תראה שיום יגיע...
עוד שבועיים, אני מניח.
(וואלאק. זה היה סרט אחד שלא האמנתי שאיש אי פעם יצטט ממנו שורות.)
???
הא. אני כבר יודעת.
קיפוד שילב בין התגובה שלי לשל תרגומון. תרגומון שאל שאלה, אני עניתי ב"עוד תראה שיום יגיע", וקיפוד הרחיב ואמר שהיום הזה יגיע עוד שבועיים, בהתייחסו לכך שתרגומון ציטט מתוך 'שבועיים מראש'.
_____
לונג ג'ון, מדגימה מדוע כדאי ללכת לפאב עם חברים, ומה ניתן ללמוד שם.
אם מדובר על 'פחד ותיעוב בלאס וגאס'
אז הוא דווקא כן הופץ בארץ בוידאו, אני לקחתי אותו בוידאו מבלוקבאסטר. ולא, הוא לא הפך אצלי ללהיט קאלט היסטרי, אלא היה משעמם בצורה יוצאת דופן.
תקרא את הספר (באנגלית)
תתנסה במגוון רחב של סמים, תקרא את הספר (באנגלית) שוב, תראה את הסרט שוב, ורק אז תביע דעה.
לא רוצה.
דרישות מופלגות מדי.
או שאין שום טעם לקונן על הכשלון המסחרי שלו, לא?
ודרישת "קודם תחווה" טוענת שסרט מנסה בכוח להתעלם מכל מי שלא עבר אותה חוויה.
קודם שתשתתף במלחמה, ואז תוכל לחוות דעה על סרט מלחמה;
על סרט היסטורי אי אפשר לחוות דעה בכלל;
וכן הלאה.
קודם תהיה ראבי, אחר כך תגיב
אוי, נו
לא נמאס כבר מהטיעון הזה? אם יש סרטים שדורשים ידע מוקדם, זה באמת הופך את ההנאה מהם לבלתי לגיטימית? עוד מעט תטען שסרטים שכוללים יחסים רומנטיים בין שני בני אדם דורשים יותר מדי מצופים שמעולם לא חוו אהבה.
אוי, נו (כה''ב)
ידע מוקדם זה דבר אחד.
*כזה* ידע מוקדם זה דבר אחר לגמרי.
מותר לדרוש ממישהו שיידע משהו על סמים בשביל סרט. אבל איך שאתה הצגת את זה – נו, ב'מת. זה לא "ידע". זה מסלול התנסות ספציפי מאוד. ושוב: זה כמו לדרוש שתעבור את מלחמת העולם השנייה כדי לחוות דעה על סרט מלחמה.
ואם צופה אינטליגנט שלא חווה בדיוק אותן חוויות כמו בסרט לא מסוגל להביע דעה, אז מדובר בסרט אוטיסטי, מין בדיחה פרטית יקרה, שהכשלון בקופות מגיע לו בצדק, והשאלה היחידה היא מי הדביל שמימן את הסרט מתוך ידיעה שקהל היעד שלו מוגבל כל-כך.
ארר
אתה מנסה להגיד שהקהל האמריקאי לא מסומם מספיק כדי להעריך את "פחד"? אם כך, אני חושב שצפויות לך כמה הפתעות משעשעות בביקורך בארה"ב.
לא נראה לי שכישלון הסרט נובע מהספציפיות שלו. הוא בדיוק כמו כל הסרטים המיוחדים והטובים שנוטים ליפול בין הכיסאות ולמצוא את קהל היעד שלהם מאוחר מדי. עובדה שהוא הפך לקאלט בווידאו, לא?
רייבי קצת צודק
(אני אמרתי את זה?!)
למרות שאני באופן אישי עדיין לא משתגע על הסרט, ההערכה שלי אליו גדלה לאחר התנסויות בחומרים משני תודעה שונים.
כל ידע מוקדם הוא סוג של התנסות. וכן, גם בקומדיות רומנטיות, אנשים שהיו במערכות יחסים יקלטו יותר ניואנסים וימצאו יותר נקודות חיבור מאשר אנשים שטרם התנסו בזוגיות, זה בלתי נמנע.
ואני מסכים שזו אחת מהחולשות של הסרט, אך זה לא מבטל אותו. קח את "רעש מצלמים" – סרט שמי שלא עסק בקולנוע בחייו לעולם לא יבין את הדקויות בו. סרט למבינים בלבד. ועדיין סרט מופתי.
או במילים אחרות
זה סרט מופלא ומופתי, אבל מותר לי לשנוא אותו. (ואני שונא אותו כמובן).
את ''רעש'' או את ''פחד''?
("פחד" לדעתי לא מופתי כלל וכלל)
את ''רעש''
אהבתי כשראיתי אותו לראשונה אי שם בימי התיכון. מאז למדתי הרבה יותר על עשיית הקולנוע ועל הקולנוע העצמאי בפרט. מצד שני הטעם שלי בקולנוע השתנה, אני מקווה לטובה, ומצאתי את הסרט בפעם האחרונה שניסיתי לראות אותו (לפני שנתיים או שלוש) לשטחי, משעמם ומרוצה מעצמו באופן גרוטסקי. בדיוק כמו כל סרטיו האחרים של טום דיצ'ילו.
לגבי סרטיו האחרים אני מסכים. חבל עליו.
רציתי לשאול שאלה...
על מה מסופר בשלושת הטרילוגיות של מלחמת הכוכבים? אני מצטערת על הבורות המדהימה אבל לא היה לי אף פעם את מי לשאול…
אז עם מישהו יספר לי אני אהייה מאוד מאושרת. (ובבקשה על תביאו לי לינקים לאתרים באנגלית. אני לא קוראת כל כך טוב אנגלית.)
תודה רבה!
על השאלה הזאת אף אחד לא יכול לענות לך במלואה
מאחר ואף אחד עוד לא יודע מה קורה בטרילוגיה השלישית
בגדול, זה סיפור קלאסי של ''הטובים נגד הרעים''.
יש את האימפריה וחיילי הרפובליקה (הרעים) וכוחות המורדים (הטובים) וכל אחד רוצה שליטה. לכוחות המורדים עוזרים אבירי הג'דיי, המיומנים בשימוש בחרבות אור ונעזרים ב"כוח" (אם לפשט, "הכוח" כולל את כל נושא המחשבה – אמונה עצמית, הזזת חפצים בכוח המחשבה, שליטה וכו'). אבל יש גם אבירי ג'דיי רעים, שנקראים סית'.
בטרילוגיה המקורית (כיום – האמצעית) היה את סיפור המאבק העיקרי. הטרילוגיה הראשונה כוללת את סיפור "איך הכל התחיל" ומציגה את עברן של הדמויות, והטרילוגיה השלישית (המסכמת, זו שמספרת מה קרה אחרי שהכל נגמר) היא בינתיים לא יותר משמועה – מדי פעם אומרים שלוקאס רוצה לעשות אותה, אבל עוד אין שום דבר ממשי באופק.
זה היה הסבר יבש מאוד ופשטני מאוד, ובתר חובבת הטרילוגיה המקורית, אני מתביישת בעצמי.
הקישור לא עובד לי...
מצד שני, מצאתי את האמוטיקונים.
עבור מי שרוצה לדעת בדיוק
לא עובד – Access denied
בעה.
טוב, להכל יש קישורים מכאן.
http://www.dudestudios.com/mainpage.htm
לא קרה כלום
רציתי רק לציין שלא קרה כלום ושהאתר לא עבר שום שינוי לאחרונה, וכמו שאתם רואים, הכל כרגיל. אם בכל זאת נדמה לכם בטעות שקרה שינוי כלשהו באתר, תודיע לנו.
תודה על ההבהרה.
פתאום הכל נעשה הגיוני הרבה יותר.
אתה מתכוון למעבר ללוגית?
כי נראה לי שרוב האנשים לא ישימו לב לכך באופן רגיל.
זאת היתה מטרת השאלה, אני מניח.
לוודא שאכן אנשים לא ישימו לב למעבר. אם הכל תקין, לא ישימו לב, עד שיגיעו לאיזה אינטרנט קפה אי שם בחו"ל ללא פונטים ויזואליים, ופתאום יצליחו לראות את האתר. גם קורה.
או עד שהם סתם
ינסו לחפש מלה בדף ויחפשו אותה כתובה מהסוף להתחלה כפי שהם רגילים, ויגלו שסוף סוף אפשר לחפש בכתיבה רגילה (כמו שקרה לי).
או עד שהם סתם
יגלו פתאום שמישהו ניפח להם את הפונטים למימדי ענק (כמו שקרה לי).
זאת כבר בחירה חופשית שלך.
גודל הפונטים באתר כרגע נקבע על ידי גודל הפונטים המוגדר בדפדפן שלך. תרצה – תגדיל, תרצה – תקטין.
הרימייק לשליח ממנצ'וריה
ממש לא מזמן ראיתי את הסרט המקורי והבאמת מפתיע (לא מבחינת הטוויסט הצפוי, אבל דווקא מבחינת העוצמה שלו, למרות המשחק המיושבן) וחשבתי מה הטעם בלעשות רימייק דווקא לסרט הזה, שהתאים מאוד לרוח התקופה? אבל מאחר שג'ונתן דמי ביים (ולא ראיתי את הרימייק הכושל שלו ל"חידון בחרוזים"), ומריל סטריפ כנראה מגלמת את התפקיד של אנג'לה לנסברי אז זה אולי יהיה מוצלח.
יהיה פה טוויסט? ואם כן והוא לא יישא הקשרים מעניינים לזמן הווה הוא יהיה סתמי.
הטריילר לרימייק המדובר
http://movies.yahoo.com/movies/feature/themanchuriancandidate.html