ה-4 ביולי הוא תאריך מועד לזיקוקים ולפשיטות מהחלל. ב-1996 בחרו החייזרים לתקוף את כדור הארץ דווקא ביום העצמאות האמריקאי, ב'היום השלישי', וזה היה אחד הלהיטים הגדולים אי פעם לתקופתו. אחר כך הגיע 'ארמגדון', ואיים לחסל את כדור הארץ במכה אחת. אמריקאים אוהבים לראות בתאריך הזה מישהו – לפעמים אפילו לא וויל סמית – מציל את העולם, כלומר, את ארה"ב.
השבוע זה קרה שוב. 'מלחמת העולמות', הגירסה העשרים והרבה לספר המד"ב הקלאסי של ה. ג. וולס, הגיע לקולנוע. לפניו היו סרט מ-1953, תסכית הרדיו המפורסם של אורסון וולס, והיצירה המוזיקלית של ג'ף וויין. תקופת ההתרחשות של הפלישה ממאדים עודכנה מסוף המאה ה-19 לתחילת המאה ה-21, ובכלל לא ברור שהחייזרים האלה באים ממאדים, אבל הסיפור הבסיסי נשאר כמו שהיה.
השילוב של שפילברג, הבמאי הקופתי ביותר בהיסטוריה, וטום קרוז, אחד הכוכבים הגדולים ביותר בעולם, נשמע כמו נוסחה שלא יכולה להיכשל, אבל הוא לא בהכרח כזה. 'Minority Report', או 'דו"ח מיוחד', שיתוף הפעולה הקודם שלהם, היה אמנם סרט מצוין, אבל בקופות הוא די איכזב, כשהגיע בסך הכל ל-132 מיליון דולר.
הביקורות על הסרט הן עניין קצת משונה. רובן חיוביות אמנם, אבל רק מעטות הן דברי הלל ושיבוח לשפילברג וקרוז. המבקרים מתפעלים מהיכולת הטכנית של שפילברג וצוותו (נו טוב, זה שפילברג), אבל מלאים טענות על חוסר ההגיון הפנימי בסרט, העלילה הסתמית, ודביקות היתר (נו טוב, זה שפילברג) שהסרט לוקה בהם, או על זה שטום קרוז מעצבן אותם. זה אמנם לא קשור לסרט, אבל זה מובן בהחלט. פרשת טום וקייט, וצורת ההתנהגות ה… בואו נגיד "ייחודית" של טום קרוז בזמן האחרון, קיבלו לאחרונה כמות של תשומת לב תקשורתית ששמה בכיס אפילו את "בראד ואנג'לינה, כן או לא?". אם הפולשים ממאדים באמת היו מגיעים ומשמידים את ניו יורק ולוס אנגל'ס, זה היה מקבל ב-USA Today ידיעה בעמוד השני, אחרי הדיווח על הנעשה בעולמם של קייטי וקרוז. השמועות ותאוריות הקונספירציה שהולכות ונערמות מסביב לסיפור הזה מציירות עלילה הרבה יותר מעניינת מזו של 'מלחמת העולמות' (מסתמן: קייטי הולמס נחטפה ועברה שטיפת מח כדי שתהפוך לבת זוגו של טום קרוז, ושילוב הגנים בינהם יביא להולדת מי שעתיד להנהיג את הסיינטולוגים להשתלטות על העולם. חושבים שאני צוחק?).
בכל מקרה, כמו אצל מר וגב' ג'ולי-פיט, הנדנוד התקשורתי אולי הועיל, ואולי סתם לא הזיק. 'מלחמת העולמות' עשה את העבודה. כמו 'באטמן מתחיל' ו'נקמת הסית', גם 'מלחמת העולמות' יצא לאקרנים ביום רביעי, והכניס באותו יום 21 מיליון דולר – רחוק מאוד מה-50 מיליון של הסית', אבל יותר מה-15 מיליון המאכזבים של באטמן. גם במהלך סוף השבוע עצמו הסרט המשיך באותו קצב: בימי שישי עד ראשון הוא הכניס 64.5 מיליון דולר, אבל כיוון שבארבעה ביולי מדובר, וסוף השבוע מסתיים ביום שני, נוספו לחישוב הסופ"שי עוד 13 מיליון. אין צורך להוציא מחשבונים: בסך הכל, מדובר ב-113 מיליון דולר בתוך שישה ימים. אח, אמחייה. סוף סוף, בפעם הראשונה מזה זמן רב (או ליתר דיוק, מאז A long, long time ago) יש סרט שעושה ים כסף תוך כלום זמן, או בקיצור, שובר-קופות אמיתי.
ומצד שני… במה שעשוי להיות הקרב החשוב יותר, 'מלחמת העולמות' הפסיד. מאז שהתחיל מה שבתעשייה ההוליוודית מכונה The Slump, ואצלנו לשם הפשטות מכונה "השפל", היריב האמיתי של כל להיט קופתי הוא הלהיט הקופתי של השנה שעברה. אחרי 18 סופי שבוע שבהם הכנסות כל הסרטים היו נמוכות יותר מאלה של השבוע המקביל בשנה שעברה, הגיעו שפילברג וקרוז כדי לנסות להציל את המצב. אך אבוי, השבוע המקביל של השנה שעברה היה השבוע של 'ספיידרמן 2'. ו'מלחמת העולמות' הוא אולי להיט גדול, אבל הוא לא 'ספיידרמן 2' (180 מיליון דולר בתוך שישה ימים). וכך גם המלחמה הזאת לא הצליחה לעצור את The Slump. מספרו של השבוע: 19.
במורד הטבלה, סוף השבוע החגיגי היה טוב לסרטים הותיקים. 'באטמן מתחיל' (מקום שני) ביצע תרגיל אקרובטי מרשים, כשעקף בהכנסותיו הכוללות את 'מר וגב' סמית' (מקום שלישי) – על אף שהם ותיקים ממנו בשבוע תמים ופתחו עם סכום גדול יותר. בדרך הוא גם עבר את משוכת ה-150 מיליון. בכל זאת יש בו משהו, בבאטמן הזה.
מבין סרטי השבוע שעבר, הטוב הוא 'החיפושית בהילוך גבוה' (מקום חמישי), שאמנם רחוק מלזעזע את העולם אבל לפחות מחזיק מעמד יפה, עם ירידה קטנה של 32 אחוז בלבד; הרע הוא 'Bewitched' (מקום רביעי) שירד ב-54%; והמכוער – מה זה מכוער, דובי גל טום קרוז לידו – הוא 'ארץ המתים', שהתעלה אפילו על המקובל לסרטי אימה, והתרסק ב-73.8 אחוז. או בעברית: מספר הצופים בסרט השבוע היה רבע ממספרם בשבוע שעבר. זוהי למעשה הצניחה הגדולה ביותר בהכנסותיו של סרט כלשהו בשנה וחצי האחרונות, אבל באופן מוזר, זה כנראה לא יפגע בהכנות לסרט ההמשך הבא בסדרה. הסרט הופק בזול, 15 מיליון דולר, ואת הסכום הזה הוא כבר כיסה. עוד קצת הכנסות בחו"ל ומכירות DVD, ויש לנו רווח נאה. לבתי הקולנוע בארץ, בניגוד למה שפורסם בעבר, הסרט לא יגיע.
ואם כבר מזכירים סרטים שלא יגיעו לארץ, היה עוד סרט חדש השבוע: 'Rebound', קומדית שחורים לילדים עם מרטין לורנס (זה מ'בחורים רעים' שהוא לא וויל סמית) כמאמן של קבוצת כדורסל לילדים. מעניין לציין שהסרט הזה כבר יצא הקיץ, רק עם כדורגל במקום כדורסל, ווויל פרל במקום מרטין לורנס, וקראו לו 'Kicking And Screaming'.
אני אף פעם לא מבין את הסרטים האלה: למה 'Are We There Yet' הופך ללהיט גדול, ו'Rebound' שמקבל ביקורות איומות באותה המידה, מתחיל עם 5 מיליון דולר ונראה כמו כישלון? צריך להיות שם כדי לדעת, כנראה.
בשבוע הבא: סרט הסופר-גיבורים השני של הקיץ, 'ארבעת המופלאים', ינסה לעשות שרירים, ונגדו מתייצב סרט האימה המיובא מיפן, 'מים אפלים' עם ג'ניפר קונלי.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
מלחמת העולמות
היה יכול להיות מושלם אם הסוף היה שונה.מדובר בשילוב בין "היום שאחרי מחר" ל-"סיינס", רק יותר טוב משניהם.רב הזמן הסרט פשוט מפחיד/מטלטל/קודר כיון שספילברג לא נירתע מלהראות פאניקה ואיבוד עשתונות.אפילו קרוז מפתיע לטובה במשחק אמין.אל תחמיצו את אחד מסרטי האימה הטובים שנעשו!!
מלחמת העולמות
או.קיי. נניח, שטום קרוז מספק משחק אמין, אך איך משחק היצור הדיגיטלי הראשון, דקוטה פאנינג?
איך ההתרשמות ממנה?
למי ששאל על דקוטה פאנינג
אז היא עושה את מה שהיא יודעת הכי טוב:לפעור זוג עיניים ולצרוח כמעט כל הסרט.לא משאירה יותר מדי רושם ודווקא זה שמשחק את אחיה לא רע
בלונדינית בסרט אימה. למה ציפית?
בלונדינית בסרט אימה. למה ציפית?
אין בעיה.פשוט מחזיקים ממנה כעילוי והיא קצת מאכזבת כאן.הייתי בטוח שהיא תגנוב לקרוז את ההצגה
למה אתה מדבר ככה, היא מצוינת.
אם לא הייתי יודע, הייתי משתכנע שהיא באמת ילדה בת 12.
למה אתה מדבר ככה, היא מצוינת.
האמת שהיא בסדר.חבל שטים רובינס לא קיבל יותר זמן מסך..הוא משחק מחורפן לגמרי
למה אתה מדבר ככה, היא מצוינת.
רד פיש חזק היום, אהבתי גם את היציאה של "להציל את העולם, ז"א, ארה"ב."
GOOD STUFF
מלחמת העולמות
צר לי אבל טום קרוז לא משחק אמין בכלל, הוא פשוט משחק את עצמו בזמן האחרון – נוירוטי ומוטרף. הוא נראה בסרט בדיוק כמו שהוא נראה בכל ראיונות האירוח האחרונים שראיתי אותו בהם. אני חושבת שהוא על משהו.
סיינטולוגיה?
לפחי חדשות ערוץ 10
"הסרט עשה 200 מיליון דולר בשבוע", ולאחר דבריו של יעקב אילון שודרו קטעים מהסרט ומהשטיח האדום. הקרדיט בצד למעלה שהודה ל"גלובוס גרופ" על הקטעים, מעלה את החשש שהם המקור המטעה. אבל לחדשות ערוץ 10 שלא יכלו לוודא עובדה פשוטה כמו הכנסות הסרט.
*לפי
(אני מאשים את הפיירפוקס והודעת השגיאה ב"חזור")
לא, הם דווקא צודקים
הכוונה היא להכנסות בכל העולם. זה אמנם מטעה, כי בדרך כלל מתייחסים להכנסות בארה"ב, אבל זה לא שקר.
לא, הם דווקא צודקים
אותי הצחיקו דבריו של ס\שפילברג על הרומן בין קרוז והולמס [1]. אם לצטט מהזיכרון, הוא אמר משהו כמו: "אני מאד בוגר ביחס לזה. אני יודע כמה התקשורת רוצה לחטט בחייהם של סלבריטאים ולנצל אותם, ממש כמו שהם עושים עם בראד ואנג'לינה". כמו תמיד התקשורת אשמה. למה היא בכלל שמה ספות באולפנים שלה, אם לא כדי שאנשים תמימים כמו קרוז יאלצו לנתר עליהן?
[1] על הכותרת של התמונה.
אכן,
ולמרבה המזל, טום קרוז אינו מבין עברית – יש לי הרגשה שאם זה היה המצב, העורכים כבר היו מזמן בדרך לבית המשפט…
[1]
חוץ מלהצטרף למקהלת הצב"ג, שאלה לי:
איך אני יכול לגרום לפיירפוקס להציג את כותרת התמונה כשאני עובר מעליה? כרגע אני צריך להקיש על כפתור ימין ו'מאפיינים' כל פעם, וזה די מעצבן.
זה לא באג, זה פיצ'ר
יוצרי פיירפוקס החליטו להיצמד לתקן המקורי בקטע הזה:
ALT הוא עבור Alternate text, כלומר טקסט *חלופי* למצב שהתמונה *לא* מוצגת.
התוצאה שאתה מעוניין בה תושג אם ייעשה שימוש ב-TITLE.
אני בטוח שזה ב-Todo list של רד/לונג/טל. אולי אפילו צמוד לביטול ה-ALINK הלבן.
[1]
יש extension לשואש שפותרת בדיוק את הבעיה הזו. לך ל:
http://roachfiend.com/archives/category/extensions/
ובחר ב-alt-text for links.
ועוד יותר אוף-אופיק – סיפור משעשע במיוחד והצעה ל-tag line עבור שועל האש:
http://blakeross.com/index.php?p=152
תודה!
[1]
יופי של מעשיה לצרף למשלי השועלים.
מה יש להם נגד השמו''ץ?
לא עובד.
ולמה שיעבוד בעצם? הוא מציג alt-text עבור קישורים, לא תמונות.
סליחה, טעות ב-extension
נסה את זו:
http://piro.sakura.ne.jp/xul/_popupalt.html.en
שאלת הגיון.
"מלמת העולמות" נכנס למסעדה, ומזמין קפה ב-64.5 מיליון $, ועוגה במחיר כלשהו.
ידוע שהסרט קיבל חשבון על-סך 113 מיליון $, אך שילם רק 100.2 מיליון. בהנחה שהמלצר לא הוסיף אף סכום מכיסו, ושלסרט אין פרוטקציה אצל בעל המסעדה, עולה השאלה – לאן נעלמו 12.8 מיליון $?
זאת שוב הבלבול הרגיל
עם סופי-שבוע של ארבעה ימים. הטבלה מתייחסת לסוף השבוע ה"קצר", כלומר, שישי עד ראשון. ה-100 נקודה משהו כולל את הכנסות הסרט ברביעי וחמישי. ה-13 מיליון הנוספים הם הסכום שהסרט הכניס ב-4 ביולי, כלומר, יום שני.
(אגב, השאלה מנוסחת כמחווה לחידת ה"שלושה חיילים נכנסים למסעדה"?).
אינדיד.
מחוות זה כיף. תשאל את טווידלדי.
את עניין סופי השבוע הארוכים יצא לי כבר להכיר, אבל למיטב זכרוני הוא מסביר איך זה שסרט שיצא בסופ"ש הזה הרוויח שני סכומים שונים עד תחילת השבוע.
השאלה שלי כיוונה לכך שהטבלה לכאורה מדווחת על הכנסות הסרט עד כה, אבל כנראה ש"עד כה" זה מושג נזיל.
מתי נגמרות לך הבחינות?
כי כרגע אני פוחדת לראות אותך, שמא תנתח אותי כמו פונקציה.
כרגע, ב-17/7.
ובאמת אין לך ממה לחשוש שאני אנתח אותך כמו פונקציה. אחרי קורס אנטומיה, הרבה יותר כיף לנתח אנשים כמו גופות.
אח, עונת הבחינות.
היא עושה דברים מעניינים לאנשים.
(ואגב, על מנת לחסוך בהודעות – גם על הכותרת לתמונה…ועל כל הדוחק"ו בעצם)
שאלת הגיון.
אז בטח טרילוגיית "שר הטבעות" תקעו סטייקים בפאפאגאיו…
(לעורכים: נא להוסיף אייקון בצורת תופים לאפקט קומי, אם אפשר, ושגם יהיה יסומן בהקלדה: !סטגדיש!)
יש את המקבילה המוצלחת לא פחות:
מדוע ''דוח קופות שוברת''?
ומי היא השוברת?
זה ''שבורת'' לא ''שוברת''.
על משקל דו"ח דוברת, אני מניח.
הגיוני.
איך בדיוק כבר יש נתונים מלאים על 4 ביולי?
אם אני מבין נכון, הכתבה הזו פורסמה בסביבות 4 לפנות בוקר שעון ישראל. כלומר בזמן שבארה"ב אלו עדיין שעות הערב של "אתמול" (משהו כמו בין 18:00 ל-21:00, תלוי איפה נמצאים).
אם בסופ"ש אמריקאי רגיל (ימים שישי שבת ראשון) יש נתונים ראשוניים רק ביום שני בצהרים שעון ישראל (ודוח הקופות מתפרסם בלילה בין שני לשלישי), אז בסופ"ש ארוך (גם יום שני) לא אמורים להיות נתונים ראשוניים רק בערך… עכשיו?
?
דו''ח קופות ומכונת הזמן
בוא נדבר קודם על שבועות רגילים, ואחר כך נעבור ל-4 ביולי.
התוצאות המדויקות מהכנסות סוף השבוע מתפרסמות בכל שבוע רק ביום שני. אבל לעיתונים יש דדליינים לסגור, ובכלל, למי יש סבלנות לחכות עד אז? בהרבה מאוד אתרים/עיתונים תמצא את תוצאות סוף השבוע על פי ההערכות שמתפרסמות כבר ביום ראשון בערב. אז נשאלת השאלה, איך בכלל אפשר לפרסם תוצאות ביום ראשון, כשההכנסות מאותו יום עוד לא נספרו? התשובה: הם מנחשים. אחרי שיש לך את ההכנסות המדויקות של כל סרט בימי שישי ושבת, אפשר להסיק מהן במידה רבה של דיוק את הכנסותיו של הסרט ביום ראשון, כל עוד לא יקרה באותו יום משהו מאוד יוצא דופן, כגון פלישה ממאדים. ההיסטוריה מוכיחה שההערכות האלה כמעט תמיד קרובות מאוד לתוצאות האמת, אם כי סטיה של מיליון או שניים בכל זאת קורית מדי פעם. אנחנו בדרך כלל מפרסמים את הדו"חקו רק ביום שני, על פי תוצאות האמת.
בסוף השבוע הארוך הנוכחי, פשוט תזיז את התהליך יום אחד קדימה. התפרסמו כבר תוצאות מדויקות לימים שישי עד ראשון. ההכנסות של 'מלחמת העולמות' ליום שני הן רק הערכה, אבל כזאת שאפשר לסמוך עליה.
דו''ח קופות ומכונת הזמן
אז זהו, שהתהליך לא זז יום קדימה (הכתבה הזאת התפרסמה בין שני לשלישי בדיוק כמו בכל שבוע).
אבל בסדר, נראה לי שהבנתי (בשבוע רגיל זה בין שני לשלישי כי אתם מעדיפים לחכות לתוצאות מלאות, הפעם זה בין שני לשלישי כי אתם מעדיפים לא לחכות לתוצאות מלאות).
לא בדיוק.
בדרך כלל זה בין שני לשלישי כי אנחנו מעדיפים לחכות לתוצאות מלאות, והשבוע זה בדיוק אותו הדבר, כל עוד מתייחסים ל"סוף השבוע" כאל שישי עד ראשון. העדפנו לא לחכות לתוצאות האמת של סוף השבוע *הארוך*, שהוזכרו רק בהקשר של 'מלחמת העולמות'.
טוב לדעת.
כי עד עכשיו חשבתי שהדוחק"ו מתבסס רק על הערכות של האולפנים (כמו השבוע), ושהתוצאות המדויקות לסופ"ש מגיעות רק ביום שלישי. לא?
כפי שאמרתי, לא.
התוצאות המדויקות מגיעות בימי שני בלילה (לפי שעוננו), וזה גם הזמן שבו בדרך כלל מפורסם הדו"חקו.
דו''ח קופות ומכונת הזמן
נשאלת השאלה האם הדוחקו כולל גם את ה-10$ ששילמתי במו כיסי על מלחמת העולמות? (שבת 19:40 שעון לוס אנג'לס). האם לראשונה בחיי השפעתי במו עצמי על נתוני הדוחקו?
לגבי הסרט – לא אהבתי.
אוהבי סרטי אסונות ו/או אימה יוכלו להנות, אבל אין בו כלום מעבר לזה. אין שום רובד מיוחד או מעניין בעלילה, לסרט אין שום דבר חדש להגיד על הסיפור הישן… מי שמכיר את הסיפור לא יופתע מהסוף, שאגב מגיע דיי בפתאומיות נטולת קליימקס ראוי לשמו. אין כמעט הומור בסרט, רק הרבה אימה (אני חושבת ששפילברג לא הרג כ"כ הרבה אנשים בסרט אחד מאז רשימת שינדלר) וקצת קיטש דביק לפרקים. האפקטים נראים טוב, אבל לא מלהיבים – המטריקס היה הרבה יותר יפה ומרשים (וגם המכונות במטריקס הצליחו להפחיד אותי הרבה יותר). החייזרים נראים כמו חיקוי של התלת רגליים מבחוץ, ומבפנים כמו הקלישאה החייזרית הכי צפויה ולא מרשימה שיש. עיצוב משעמם ומאכזב ביותר.
לסיכום: 10$ מבוזבים. אפילו 35 ש"ח זה יותר מדי. נכון שאם כבר לראות את הסרט אז ללא ספק על המסך הגדול, אבל אם יש לכם שעתיים פנויות, עדיף להקשיב למוזיקה של ג'ף ויין, היא מהנה בהרבה (כל הסרט מצאתי את עצמי מזמזמת אותה, היא היתה כ"כ חסרה!).
אני מצטער שזה לא קשור אבל חייב עזרה..
אני מעוניין לדעת איך קוראים לתרנגול הגדול הזה מלוני טונס
ואיך רושמים את השם שלו באנגלית תודה מראש לעוזרים
אגב, יכולת לפרסם את זה בביקורת על לוני טונס: חוזרים לאקשן, ואז זה היה גם סוג של אונטופיק.
אני מצטער שזה לא קשור אבל חייב עזרה..
מממ...
יש למישהו מושג אם מלחמת העולמות מתוכנן להגיע לסינמקס בסינמה סיטי? אם כן, מתי? (גם כן השבוע?)
למה
אתה רוצה לראות סרט שלא מיועד למסך ענק על מסך כזה? לך לרב חן הרצליה/גבעתיים, תיהנה מאולם טוב בהרבה.
אה...
אני סתם מחפש סרט לראות במסך הענק הזה, אף פעם לא ראיתי שם סרט, אני מחכה שיהיה משהו שאני רוצה לראות.
שוב, אין לך סיבה
סרטים שנראים טוב על מסך הסינמקס הם סרטים שצולמו בשיטה הזו (כגון איימקס ומתחרי הפורמט). הסרטים המסחריים המוקרנים בסינמקס הם סרטים שלא עברו התאמה לפורמט ולכן הם נראים *גרוע* על המסך הענק.
אם אתה רוצה לצפות בסרט באולם הסינמקס, צפה בסרט שהותאם לכך. כדי ליהנות מ"מלחמת העולמות" על מסך גדול (אם כי לא ענק), לך לרב חן הרצליה/גבעתיים או אפילו גלובוס עזריאלי. צפייה בסרט ע"ג מסך הסינמקס איננה דבר מומלץ.
אני מתבלבל או שהמלחמת העולמות היה פעם Battle of the Plantes?
אאל''ט,
קראו לזה בארץ "מלחמות הכוכבים".
אאל''ט,
מלחמות הכוכבים לא אמור להיות Star Wars?
ואתה חושב שזה מה שהפריע
למתרגמי ישראל בשנות ה-80?
מלחמת הכוכבים
אתה מתכוון לזה:
http://www16.brinkster.com/targumon/seek.asp?id=6210
?
''קייטי הולמס נחטפה ועברה שטיפת מוח'' וכו' -
לא מבינה מה נוראי בזה. היא בכלל צריכה להגיד תודה על זה שמכל הסיינלבטולוגים הביאו לה את טום קרוז ולא את ג'ון טרבולטה.
זו רק אני, או שמתארגנת פלישה שקטה של פינגווינים לעין הדג?
הם לא באמת פינגווינים
זו קונספירציה של הממשל
אני בוחר לא להגיב...
יצאו מהדו''ח
הצד הטוב של הכעס, 15 (או 16) שבועות, 18M$
Unleashed, 7 שבועות, 24M$
השניים הבאים אולי עלומי-שם, אבל כל אחד מהם בכל זאת בילה את השבוע הראשון שלו בעשירייה הפותחת:
Lords of Dogtown, 4 שבועות, 11M$
High Tension, 3 שבועות, 3M$
אאוץ'.
Lords ו-High Tension כבר ירדו מהמסכים? זה היה *ממש* מהר. אני לא חושב שאני מכיר מקרה של סרט אחר שבילה את השבוע הראשון שלו בין עשרת הגדולים, וירד לגמרי מהמסכים שבועיים אחר כך.
עוד סרטים גרועים בשנה האחרונה לפי קנה המידה הזה:
קנאה – Envy, התחיל בעשירייה במקום #6 (פתיחה של 6M$), סיים לאחר 4 שבועות עם 12M$
3 בפארק – Wicker Park, התחיל ב-#6 (5M$), סיים לאחר 4 שבועות עם 12M$
יש עוד סרטים שהיה אפשר לצפות מהם לקצת יותר, אבל הם מראש התחילו מחוץ לעשירייה:
כנפי הרעם – Thunderbirds, התחיל ב-#11 (2M$), סיים לאחר 4 שבועות עם 6M$
Alone in the Dark, התחיל ב-#12 (2M$), סיים לאחר 3 שבועות עם 5M$
אני מוחה.
מ-Alone in the Dark אף אחד לא ציפה לכלום. זה Uwe Ball שמחרב כל מה שהוא נוגע בו.
אני מוחה.
ועוד אפשר לחשוב שהוא גם מתכוון "להפיח חיים" בדנג'ן סיג' ובפאר קריי…
כמה סוגיות:
1 – לפני כמה ימים היה סרט מקסים עד מאד בערוץ יס דוקו.
"מה מלמדים את שלבי נוקס".
סיפורה של נערה צעירה בעיר שמרנית בטקסס, שהופכת דמוקרטית, ומתחילה לקדם את הוראת החינוך המיני בבתי הספר המקומיים. כל זאת, חרף ההתנגדות הנמרצת בקהילתה ובביתה.
על פניו הסרט עוסק בסוגייה חברתית מעניינת, אבל במהותו הוא מתייחס לסיטואציה מאד טעונה :
נערה טהורת כוונות במידה שמעוררת הערצה, נתקלת לראשונה בחייה בהתנגשות הטיטאנים שבין הדוגמאטיקה הנוקשה של הדת מחד, לבין הצורך הבלתי פוסק בגמישות וסובלנות בחיים עצמם, מאידך.
הכל מטופל במורכבות ובאותנטיות, ההפך ממייקל מור, והסרט מרגש עד דמעות.
2- סופי ובטוח שארץ המתים של רומרו לא יבוא? או שיש סיכוי שדעת המפיצים תשתנה שוב?
3 – הסרט רומן הארורים כבר לא מציג בגלובוס קריון בימי שבוע.
למדתי זאת בדרך הקשה.
אנא עדכנו את רשימת הסרטים המוצגים שלכם, או שאני אאתר את הדג (יש לי שיטות), אמשה אותו מהמים, ואתבע אותו לדין על הכפשת שמי הטוב בפני הקופאית נאוות המראה, שהסתכלה עליי כעל טמבל כשביקשתי כרטיס.
יש דברים שמעבר להישג ידינו.
טעויות בלוח ההקרנות אמנם עשויות לקרות, אבל לא במקרה הזה. לוח ההקרנות שלנו מתעדכן אוטומטית (באמצעות כרוניקי התכנה החכמה לגילה) ישירות מהקבצים שאנחנו מקבלים מ"גלובוס". אם "גלובוס" לא עומדים בלוח הזמנים של עצמם, הבעיה היא אצלם, לא אצלנו.
אצל גלובוס? אין סיכוי.
אצל גלובוס בקריון? אין סיכוי
כרוניקי התכנה החכמה לגילה
היא במקרה קרובת משפחה של ויקי ילדת הפלא?
טריילר חדש ל'הכלה המתה'
של טים ברטון. שווה לראות:
http://movies.yahoo.com/feature/timburtonscorpsebride.html
האם ייתכן שאין בעין הדג ביקורת ל"אימת הפאנטום"?
כמה שאפשפש לא אמצא, חיפושי העלו חרס, תרתי בנרות, והכניסו עוד דימויים חביבים שמשמעם- "אני לא מוצאת!".
אכן אין.
הביקורת של יעל: http://movies.israel.net/phantom/phantom.html
אגב, מאתר תרגומון יש קישורים לכל הביקורות שנמצאות גם פה וגם שם.
וואלה?
סוף סוף סרט ללא ביקורת שיש לי הרבה מה להגיד עליו.
'אימת הפנטום' יצא ב-99,
שנה ומשהו לפני שהאתר עלה לאויר.
'אימת הפנטום' יצא ב-99,
לך תסביר את הלוגיקה הזאת לשלגיה ושבעת הגמדים מ-37, הדיקטטור הגדול מ-40, לילה של יום מפרך מ-64 ושאפט מ-71 (שהביקורת אליו אגב, היא פרי עטך).
שאני אמשיך?
הביקורת על ''שלגיה'' הופיעה לכבוד מהדורת ה-DVD המיוחדת שלו,
"הדיקטטור הגדול" ו-"לילה של יום מפרך" יצאו להקרנות מצומצמות בבתי-קולנוע בארץ, סמוך למועד הופעת הביקורות, והביקורת על "שאפט" לא מתייחסת, כמדומני, לסרט משנות ה-70 אלא לגרסה מתחילת העשור הנוכחי.
אפשר פשוט לחסוך את הדיון
הנה ביקורת על "אימת הפאנטום":
מירוץ הפודים מגניב ומלהיב. כל השאר? pretty much crap.
הביקורת על ''שלגיה'' הופיעה לכבוד מהדורת ה-DVD המיוחדת שלו,
נו, אז? יש גם ביקורת על סדרות "בחזרה לעתיד" ו"אינדיאנה ג'ונס", למשל, ואפילו על "קאובוי ביבופ", ואני בטוח שגם "אימת הפאנטום" יצא בהרבה מאוד גרסאות די וי די מאז 99. נראה לי שהתשובה האמיתית לשאלת "למה אין ביקורת" היא "אף אחד לא טרח לכתוב אותה". לי בכל אופן ישמע מוזר לשמוע שמישהו כתב ביקורת ושלח אותה והעורכים אמרו "שמע, ביקורת מצויינת, אבל הסרט לא רץ כרגע ולא יוצא בשום גרסה מיוחדת, אז אין סיכוי שנעלה אותה".
אבל זה לא קרה פעם?
עם "סקיי קפטן"? בכל מקרה, אני בטוח שלעורכינו המסתוריים יש שיקולים מסתוריים לא פחות בהחלטה אם לפרסם ביקורת או לא.
וזה קרה גם עם 50 דייטים ראשונים
נו יאללה, הרשימה המלאה (בסדר שנת הפקה עולה):
קברט מ-72
מגרש השדים מ-73 (אחסוך לך ואגיד שהביקורת מתייחסת לגרסת הבמאי מ-2000)
טומי מ-75 ("היום הסרט מוקרן שוב על מסך גדול, עם סאונד משופר, אבל רק בקולנוע לונדון בתל אביב, ורק ב23:30")
מופע הקולנוע של רוקי מ-75 ("הקרנות קבועות בהשתתפות הקהל נערכות כל יום שישי אחרון בחודש, בחצות, בקולנוע 'כוכב' שברמת השרון, ומדי פעם בסינמטק חיפה")
אפוקליפסה עכשיו מ-79 (הגרסה המלאה מ-2001)
הנוסע השמיני מ-79 (כנראה לרגל יציאת אוסף ה-DVD המרובע. התגובה הראשונה היא מאת בוג'י ובמילים האלו: "הרשו לי להריע לכם על הביקורת הנחוצה עד מאד. הגיע הזמן")
האחים בלוז מ-80
שודדי התיבה האבודה מ-81, אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור מ-84 ואינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון מ-89 (כולם בביקורת אחת לרגל יציאת אוסף ה-DVD המשולש – אכטונג, רז! היא רוצה 310 ש"ח!)
בלייד ראנר מ-82 (שוב, בוג'י פותחת את התגובות עם: "ואו. מזל טוב, הגיע הזמן.")
בחזרה לעתיד מ-85, בחזרה לעתיד 2 מ-89, בחזרה לעתיד 3 מ-90 (ביקורת אחת, אוסף DVD)
ברזיל מ-85
צרות גדולות בצ'יינה טאון מ-86
שגעון בחלל מ-87
Bad Taste מ-87 (כחלק מחקירת הפילמוגרפיה של פיטר ג'קסון)
הנסיכה הקסומה מ-87 (קולנוע לימור בפרץ נוסטלגיה: כתבה מספר 341
לרקוד עם כדורים מ-90
כלבי אשמורת מ-92
מה קרה בגטקה? מ-97
Perfect Blue מ-97
עימות חזיתי מ-97
קיוב מ-97 (הופץ בארץ ב-99. עין הדג קיים רק מספטמבר 2000, נכון?)
באטמן ורובין מ-97
הנסיכה מונונוקי מ-97 (הופץ בארץ ב-2000, לאחר שהאתר כבר קם. נמצא כאן ברשימה בשם הקוהרנטיות)
להציל את טוראי ריאן מ-98
פלזנטוויל מ-98
Run לולה Run מ-98 (הופץ בארץ ב-99)
קאובוי בי-בופ מ-98 (תזכיר לי בבקשה בזמנך החופשי איך בדיוק הצלחת לשכנע את העורכים לפרסם פה ביקורת על סדרת טלויזיה)
עד החתונה זה יעבור מ-98
לכבוש את האוורסט מ-98 (הופץ בארץ ב-2002. שוב, בשם שלמות הרשימה…)
ויש גם כמה סרטים מ-99 שקיבלו כאן ביקורת אחרי שכבר ירדנו מהאקרנים, אבל אני אעצור פה.
• אגב, לא בדקתי אבל נדמה לי שאחוז הביקורות מתוך הנ"ל שאתה כתבת, גבוה יותר מאחוז אלו שאתה כתבת מתוך ביקורות בכלל. אז אולי אני לא מבין נכון אבל למה שדווקא אתה, בתור כותב די קבוע של "מה היה", תנסה למנוע פרצי נוסטלגיה? (וסביר להניח שפשוט לא הבנתי נכון)
• ולגבי שאפט – צודק 100%, מדובר בגרסת 2K, תיקנתי את הנתון הזה אצלי, תודה!
נו, *אם כבר* התחלת...
"מגרש השדים", "טומי", "אפוקליפסה", "הנסיכה הקסומה" – כולם הוקרנו פה בקולנוע, סמוך למועד הופעת הביקורת.
"בחזרה לעתיד" ו-"אינדיאנה ג'ונס" – לכבוד הוצאת אוספי ה-DVD שלהם.
"האחים בלוז" – לכבוד הקרנתו ב-"אחי איפה הקון (גרסת הבמאי)".
"קברט", "בלייד ראנר" ו-"טעם רע" – הזדמנויות חגיגיות (סרטים שקשורים לסרטים הנ"ל – "שיקגו", "דו"ח מיוחד" ו-"שר"ה", בהתאמה, עלו על מסכי הקולנוע בארץ).
כל ביקורות האנימה הופיעו פה כחלק מסדרת כתבות מיוחדת המוקדשת לנושא, ולכן הכללים החלים על בני-תמותה לא חלים עליהן.
לגבי השאר – או שהסרט שודר בטלוויזיה במקביל לעליית הביקורת ("עימות חזיתי", "גאטאקה" – נדמה לי), או שבאמת אין לי מושג ("מופע הקולנוע של רוקי" – אבל היי, הסרט הזה *אף פעם* לא ירד ממסכי הקולנוע בארץ…).
העניין הוא, שהרבה מאוד השתנה מאז שהאתר עלה. כשהאתר עלה, לרוב האנשים לא היה DVD, וסרט של ג'ון וו שמגיע לספריות הוידאו המקומיות (לא לשניים-וחצי הסניפים של האוזן השלישית) היה אירוע. היום אתה יכול לקנות את רובם (עם תרגום, על DVD) ב-50 שקל בערך בסטימצקי. מה זה אומר על הנכונות של העורכים לפרסם עליהם היום ביקורת? לא יודע.
ושתי הערות לסיום:
שכחת את "תא קטלני", שהביקורת עליו עלתה *לפני* שהוא הופץ בארץ (אבל הוא הגיע לכאן על DVD! הידד! דפקנו את הרשעים בחברות ההפצה!).
"קיוב" הופץ פה *אחרי* שהאתר עלה. אני יודע שהוא הוקרן בארץ לפני כן באיזה פסטיבל סרטים, אבל ההפצה הרחבה היתה לאחר עליית האתר.
התחזית הראשונה שלי לאוסקר
לאחרונה גם העברתי את "שמנת בצל" למערכת אתרים חדשה, עם עיצוב חדש ואפשרות לפרסום תגובות. חבל רק שהטקסט נחתך טיפה מימין.
בכל אופן, זו התחזית הראשונה שלי השנה. מקווה שיהיו עוד בעתיד ושלא סתם ימאס לי פתאום.
חלק 1:
http://my.area.co.il/view.php?siteid=38980&jet=page&menuid=155226
חלק 2:
http://my.area.co.il/view.php?siteid=38980&jet=page&menuid=155493
כמה הערות:
בנוגע לקטגורת השחקן – בדרך כלל נהוג לדחוף לקטגוריה הזאת (שחקן משנה, אבל לפעמים אפילו שחקן ראשי) שחקן אחד שהופיע בסרט פופקורן פחות רציני מיתר המועמדים. אם הייתי צריך לבחור שחקן כזה, הייתי מנחש שזה יהיה קיליאן מרפי (הדחליל ב-"באטמן מתחיל"), או טים רובינס (הפסיכי ב-"מלחמת העולמות"). או אולי אפילו מישהו מהאנסמבל הארוך כגלות של "האי", אבל זה תלוי מאוד בביקורות שלו (ובהצלחה הקופתית שלו). וג'וני דפ יכול גם להכניס מועמדות על "צ'ארלי" (וזה לא בדיוק נכנס להגדרה של סרט פופקורן קלאסי, מה שטוב עוד יותר).
מה לגבי אפקטים? כרגע המועמד היחיד שאני מצליח לחשוב עליו הוא "מלחמת העולמות". האפקטים ב-"באטמן מתחיל" הם שוב דבר מיוחד, אבל זה אף פעם לא עצר סרט מלקבל מועמדות בקטגוריה הזאת. אני מניח שנצטרך לחכות ל-"האי" ו-"צ'ארלי". ולקראת סוף השנה יהיו גם הארי פוטר ונארניה. ולא הייתי פוסל מועמדות של "עיר החטאים" בקטגוריה.
בקטגורית האנימציה, אני מסכים – "וולאס וגרומיט" יזכה, כנראה. ניק פארק הוא יקיר האקדמיה, עוד מתקופת הסרטים הקצרים שלו, ומאחר והוא (בניגוד לפיקסאר, דרימוורקס או מיאזאקי) עוד לא מוציא סרט חדש באורך מלא כל שנתיים-שלוש, האקדמיה כנראה לא תרצה לפספס את ההזדמנות לתת לו אוסקר הפעם. הסרט של ברטון כנראה יקבל מועמדות, אבל נראה קצת מורבידי עבור הקיבות הרגישות של האקדמיה.
לגבי האחרים: אם יש לקח כלשהו שאפשר להפיק מהתנהלות האקדמיה בקטגוריה הזאת, הוא שצריך לדחוף קדימה את *כל* מה שיש לך ביד. ב-2001 דיסני הימרו רק על "מפלצות בע"מ" (ולא הגישו למועמדות את "אטלנטיס") והפסידו. ב-2003, דרימוורקס בנו על "שחקנית המילניום" (וזנחו את "סינבד") ואפילו לא קיבלו מועמדות. העניין הוא, שאם אתה דוחף את הכל, סיכוייך לקבל מועמדות אפילו לסרט רע ("אחי הדב", "תפוס ת'כריש") טובים. אז אני מהמר שכמו שדרימוורקס ידחפו קדימה גם את "וולאס וגרומיט" וגם את "מדגסקר", דיסני ידחפו קדימה את "צ'יקן" ו-"הטירה" (וגם את "Valiant", לצורך העניין). מה יקרה הלאה? קשה לדעת.
ומה לגבי פסקול? לא יודע, אבל ג'ון ויליאמס נראה לי כרגע מועמד די בטוח על "מלחמת העולמות" (ומצפייה אתמול: אם יש קצת צדק בעולם, הסרט הזה *חייב* לקבל את הפרס בקטגורית הסאונד).
וכמובן שבאפקטים שכחתי את הגדול מכולם-
קינג קונג.
כמה הערות:
ומה עם האפקטים של סטאר וורס? קונסטנטין? סין סיטי?
ללא ספק חומר ראוי לאוסקר.
כמה הערות:
אופס, לא שמתי לב שהזכרת את סין סיטי.
קשה לי להאמין שמישהו יזכור את ''קונסטנטין'' עד הכרזת המועמדויות.
אב אתה צודק בנוגע ל-"מלחמת הכוכבים". ובהתחשב בעובדה שזו הפעם האחרונה על מסך הקולנוע, בהנחה שג'ורג' לוקאס דובר אמת [1], הייתי אומר שסיכויו לזכות אפילו גבוהים.
[1] מה שאומר, בוודאות די גבוהה, שזו *לא* הפעם האחרונה על מסך הקולנוע.
כמה הערות (כה''ב)
ברגע שהביקורות יסמנו שחקן כלשהו שבולט בסרט פופקורן, אני בהחלט אתחשב בזה. כרגע, מלבד ראסל קרואו (בהנחה שסינדרלה מן הכושל יכול להיחשב סרט פופקורן), אני לא רואה מישהו שיכול להיכנס לחמישיה.
מלחמת העולמות נחשב כרגע פייבוריט בקטגוריות הסאונד והאפקטים ולדעתי יקבל גם מועמדות על הפסקול. אני לא רושם תחזיות לקטגוריות טכניות כי אין לי יותר מדי מה לכתוב עליהן. לקראת סוף השנה, בטח אוסיף גם אותן. לדעתי, הארי פוטר וגביע האש יהיה מועמד מפתיע על אפקטים, על חשבון נקמת הסית' או קינג קונג. סין סיטי נראה לי יותר סביר בצילום, או איפור.
אני מסכים שדיסני ינסו בסופו של דבר לדחוף את כל מה שיש להם, אבל אם יכריזו שיש רק שלושה מקומות, תהיה להם דילמה. למזלם, נראה לי שיהיו חמישה מועמדים השנה, מה שיאפשר גם לצ'יקן ליטל וגם לטירה הנעה להיכנס.
זה לא עובד ככה
מספר המועמדים הסופיים נובע ממספר המועמדים הכשרים לקטגורית האנימציה. אם יותר מ-9(נדמה לי ש-9, אבל אולי זה מספר אחר) סרטים הוגשו לתחרות, יהיו חמישה מועמדים. אם הוגשו פחות סרטים מהמספר הזה – יהיו רק שלושה. כלומר, דיסני (או דרימוורקס או כל חברה אחרת) צריכים להחליט איזה סרטים להגיש לתחרות לפני שייוודע להם כמה מועמדים יהיו. ואני מסכים שנראה שהכי משתלם יהיה להגיש את כולם. התחרות, וזאת חתיכת תחרות, תהיה בין מיאזאקי לוולאס וגרומיט.
שו הדא סרט פופקורן?
למה הם עשו את זה?
למה דיסני למשל לא הציעה אז את אטלנטיס? האם להציע עולה כסף? מה אכפת להם?
להציע לא עולה כסף
לקדם סרט ולהפיץ חומר תעמולה שמתייחס לסיכוייו לאוסקר, עולה הרבה כסף. כשיש לדיסני ברירה בין להיט לתקופת החגים לבין סרט קיץ שכבר לא מציג, הם כנראה מעדיפים להשקיע בעיקר בזה שעוד מושך קהל.
למעשה, דיסני זכו בשלוש השנים האחרונות עם סרטים שהם מפיצים (המסע המופלא, מוצאים את נמו, משפחת סופר-על). לצ'יקן ליטל, תהיה בטח חשיבות מיוחדת בשבילם מכיוון שזה יהיה המבחן הגדול הראשון של מחלקת האנימציה הממוחשבת שלהם. בניגוד ל"הטירה הנעה" ו"פגוש את היונים", את צ'יקן ליטל דיסני גם הפיקו ואנשי דיסני הם אלה שעבדו על הסרט. מעבר לעובדה שרוצים להחזיר את ההשקעה הגדולה, כנראה שיש פה גם עניין של כבוד. אם היו מחלקים אוסקר לאנימציה לפני עשור וחצי, מחלקת האנימציה של דיסני הייתה זוכה סדרתית (בת הים הקטנה, היפה והחיה, אלאדין, מלך האריות). מעבר לכך, מדובר במוניטין בן כמעט 70 שנה שעוד לא זכה לייצוג באוסקר לאנימציה. הבעיה היא שדיסני תמיד הייתה חברה שנשלטת דרך עיניים פיננסיות ועל כן, מה שלא רווחי מקוצץ. כשלון של צ'יקן ליטל עשוי להציב את העתיד של יוצריו בסכנה.
בקטיגורית אפקטים גם ארבעת המופלאים בא בחשבון
יש שם יופי של אפקטים. הדבר היחיד שעשו בסרט הזה כמו שצריך.
לא ידעתי לאן לשרשר את זה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3111062,00.html
טוב שהוא ענה על כל הטענות
ועוד יותר טוב שהוא לא שיחק אותה אידיוט מוחלט. (ומתי האבא טען שהילד יצא עצבני מהקולנוע. זה האבא שיצא עצבני מהקולנוע).
הדבר היחיד שעליו הוא דיבר עניינית הוא בקשר למנהל הסניף, וגם כאן זה לא היה לגמרי מדויק בגלל שחובתו של מנהל האולם לדווח על בעיות לממונים עליו וזה נראה לי אלמנטרי לגמרי.
מצד שני, למה אני כבר יכול לצפות ממי שניהל את הצהובון של "פנאי פלוס".
ובאותו עניין: מרד צרכנים אמיתי.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3110584,00.html
בכוונה לא הגבתי על הכתבה הזו,
כי לא ידעתי איפה להתחיל, והיה ברור לי שאתעצבן. אבל הנה משהו אחד: מעניין שהוא שכח שמול הטלוויזיה אתה יכול להעביר ערוץ, ללכת לעשות קפה, לסגור, בעוד שבקולנוע, אין לך מה לעשות (חוץ מלצאת החוצה, אבל אני לא הייתי מטלטלת ככה ילד). כל שאר הדברים שהוא אמר מעצבנים אותי עדיין, אז אני עוזבת אותם. חמור.
ואגב,
מישהו אי פעם ראה בקולנוע שלט שבו כתוב מתי מתחיל הסרט ממש, אחרי הפרסומות? ואם כן, יכול לכוון אותי אליו? (אל תגידו לי, הוא מוצג במחלקת התצוגה, במורד המדרגות, בתוך בית שימוש שאינו בשימוש, בתוך ארון שעליו שלט זהירות נמר.)
ארון נעול, יש לציין.
אחרת יהיה קל מדי להגיע למידע…
אני ראיתי ליד הקופות בגלובוס
בקניון רוטשילד בראשל"צ (או שזה גיל? זה לא באמת עקרוני, נכון?), היה שלט שאמר שבתחילת כל סרט יש 17 דקות של פרסומות. מה שבאמת היה נכון ככה שהרבה טענות אין לי אליהם, בקטע הזה.
יש משהו הרבה יותר מהותי מזה
בטלויזיה הפרסומות משלמות לך את התוכניות. ערוץ 2 חי כי יש פרסומות. יכול להיות ויכוח על הכמות שלהן, האיכות שלהן, עוצמת הקול שלהן – אבל על עצם העובדה שהן שם אין שום ויכוח. בלעדיהן לא יהיו ערוצים 2 ו 10.
בערוץ 1 למשל שבאמצע טקס המכביה דחפו לי כל הזמן תשדירי חסות, זה היה מרתיח. כי עבור ערוץ 1 ההורים שלי משלמים אגרה. (אני לא, כי אין בביתי טלויזיה).
ובקולנוע זה די דומה. אנחנו משלמים הרבה כסף בשביל כרטיס לקולנוע. זה לא הוגן לדחוף לנו גם פרסומות בפנים. על אחת כמה וכמה שזה מעכב את התחלת הסרט ואי אפשר לברוח מהן.
זה לא שאני לא מסכים, אבל:
ישראל היא המדינה היחידה שבה אסור לשדר פרסומות בערוצים בתשלום – כלומר הרגולטור בארץ מסכים אם ההגיון שלך (גם אני, אבל זה פחות חשוב). לעומת זאת, ההגיון הזה לא פועל בשום מקום אחר. בארה"ב לדוגמא, משלמים פחות או יותר (יותר) את אותו סכום שמשלמים כאן על כבלים, רק בדולרים. בכל זאת, ישנן פרסומות רבות גם בערוצי הכבלים שלהם.
ההגיון הישראלי
שוק הפרסום בארץ מצומצם ובקושי מחזיק את ערוץ 2 ו-10. איסור הפרסום בערוצי הכבלים והלווין נועד כדי להגן על הערוצים המסחריים, כיוון שעוגת הפרסום מצומצמת יחסית (ערוצים 10, ישראל פלוס ומוסיקה 24 הם ערוצים מפסידים, וערוץ 2 מציג רווחים של מיליוני שקלים בודדים, גם בשנים מוצלחות שלו). המחשבה של הרגולטור היא שממילא הכבלים והלווין ניזונים מדמי מנוי וזה מה שמהווה את מקור הכנסתם.
בארה"ב, השוק הוא כמובן גדול בהרבה ויש מקום למתחרים רבים על עוגת הפרסום. הפרסום בכבלים שם מביא עימו גם מפרסמים קטנים יותר, שלא יכולים לשלם את החצי מיליון דולר לספוט בסדרות הלוהטות ברשתות הארציות.
כמו כן, גם בארה"ב יש ערוצים ללא פרסומות כלל – אם כי כאן זה נובע מרצון. ערוצים כמו HBO הם ערוצי פרימיום בתשלום נוסף והערך המוסף שלהם, מלבד תכנים אטרקטיביים (סרטים חדשים וסדרות איכותיות) הינו העדר הפרסומות.
ההגיון הישראלי
ניטפוק – קשת הציגה רווחים של 270 מיליון שקל מערוץ 2, וזאת גם הסיבה שההצעה (הביד) שלה להארכת הזיכיון היה של כ170 מיליון שקל. לא מיליונים בודדים, בהחלט לא.
אאל''ט
מדובר ברווחי הקבוצה במהלך העשור, לא בשנה בודדה. קשת היא המצליחה מבין הזכייניות והזכייניות האחרות הרוויחו הרבה פחות ממנה, רשת וטלעד גם הציגו הפסדים בחלק מהרבעונים. גם לקשת היו רבעונים גרועים בהם היא הפסידה כסף.
זה לא שאני לא מסכים, אבל:
התשלום בארה"ב הוא לרוב על עצם השירות של החיבור – אם תרצה, אגרה, ומתחרות על האפשרות הזו מספר חברות. מגוון הערוצים שאתה מקבל תמורת השירות הבסיסי הוא גדול. אם אתה מעוניין, אתה יכול לשלם על ערוצים נוספים, דוגמת HBO תשלום נוסף, נמוך יחסית, והתמורה לכך היא טלויזיה איכותית, נקיה מפרסומות.
ארה''ב הייתה דוגמא
כמו שכתבתי, כך זה בכל העולם. שימו לב לדוגמא לערוץ STAR שמשודר בכבלים ובלוויין שלנו, ומפוצץ בפרסומות. זה ערוץ PAY.
זה המצב בשוק הטלוויזיה בתשלום בכל העולם.
ושאלת המפתח היא ''כמה'' אתה משלם
אם כרטיס קולנוע היה עולה עשרה שקלים, לא הייתי אומרת מילה על הפרסומות. באמת.
הבעיה היא שכרטיס קולנוע הוא פשוט נורא יקר. אפשר למשל לעבור לשיטה של ארה"ב, לא לסמן מקומות באולם ולהקרין את הפרסומות לפני הסרט. לאנשים יהיה אינטרס להכנס מוקדם לאולם כדי לתפוס מקום טוב, והם יראו את הפרסומות. (זה גם יפתור את בעית המאחרים שמקימים חצי שורה אחרי שהסרט החל כדי להגיע למקום שלהם).
או פשוט לשמור על זמן פרסומות סביר. אתמול ראיתי את נקמת הסית' ברב חן דיזינגוף, היו עשר דקות פרסומות, שלושה ארבעה טריילרים והסרט החל. היה סביר מאוד.
גם טלויזיה בכבלים, אילו היתה עולה 50 ש"ח לחודש, היה סביר שיהיו בה פרסומות. אבל כשהתשלום הממוצע לאדם הוא 200 ש"ח לחודש, זה לא סביר.
הבעיה היא
שלא ככה זה בארה"ב.
הפרסומות מתחילות בשעה הנקובה על הכרטיס להקרנת הסרט. בגלל זה אני תמיד מספיקה לסרטים גם כשאני מאחרת באיזה עשר דקות, ומגיעה בול לתחילת הסרט, בלי הפרסומות.
שנית, בעיקר בארה"ב, אנשים תמיד לוקחים לעצמם יותר מקום ממה שהם צריכים, אז בהחלט קורה שמקימים אנשים כשמגיעים אחרי תחילת הסרט, כי במקרה באמצע השורה יש שני מקומות פנויים שמישהו שם עליהם את המעיל/תיק שלו.
וואו.
וואו.